၂၀၀၆ ခုႏွစ္က အႏုပညာအလုပ္ေတြ လံုး၀မလုပ္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ဂီတေလာကကို ေက်ာခိုင္းလုိ႔ ထြက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၀ မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ျပန္ေရာက္လာခဲ့ေပမယ့္ အႏုပညာအလုပ္ေတြ မလုပ္ခဲ့ဘဲ စီးပြားေရးအလုပ္ေတြ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၂၀၁၂ ခု ေအာက္တိုဘာမွာေတာ့ ဒီတစ္ခါ ကြာျခားခ်က္ ရွိႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ တင္ျပပံုနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ရႊံေစးေျခေထာက္ဆုိတဲ့ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေတးစီးရီးေခြကုိ ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ့ရႊံေစးေျခေထာက္ထဲမွာ အမူးအ႐ူး၊ ေဆးလိပ္၊ စိုက္ခင္း၊ လူသားၿဂိဳဟ္သား၊ ဆာေလာင္ျခင္း၊ ေခါင္းခါျပရင္နားလည္၊ လမင္းသာတဲ့ညအ႐ူး၊ ပထမ၊ မိုးခါးေရ၊ ဖြင့္မေျပာဘူး၊ ဘာေၾကာင့္၊ မ်က္ႏွာစာအုပ္၊ ညေနစည္းစိမ္စတဲ့ ေတးသီခ်င္းဆယ့္ေလးပုဒ္ ပါ၀င္ပါတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းေခြ ဝယ္ယူအားေပးတဲ့သူ႔ရဲ႕ ပရိသတ္ေတြကေတာ့ ေဆးလိပ္နဲ႔ ေခါင္းခါျပရင္နားလည္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကုိႀကိဳက္ၾကသလုိ ေတးေရး၊ ေတးဆိုအ႐ိုးကလည္း က်န္ခဲ့တဲ့ငါးႏွစ္အတြင္း ထြက္ခဲ့သမွ် စီးရီးေတြထဲမွာ ဒီေခြကုိအားရတယ္လုိ႔ ေျပာသံေတြေၾကာင့္ ရႊံ႕ေစးေျခေထာက္ပိုင္ရွင္ ကိုင္ဇာတင္မံုနဲ႔ ခဏတာ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
Q. ရြံ႕ေစးေျခေထာက္ကို ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္က စၿပီး တည္ခ့ဲတာလဲ။
A. ကၽြန္ေတာ္ ဒီအေခြကို စကၤာပူကျပန္လာၿပီး စကၤာပူေက်ာင္းအတြက္ ဒီမွာအလုပ္လုပ္ေပးရင္း အားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရးထားတာ။ ကၽြန္ေတာ္က ဒီအေခြကုိ အေခြၾကမ္းသြင္းတာ။ သြင္းၿပီးလို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး ခရီးေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဦးညီက မင္း ခုကုိေတာ္ေတာ္ေလး ေကာင္းေနၿပီ။ ဒီအေခြကို ထုတ္လုိက္ပါလားဆုိလို႔ ထုတ္ျဖစ္သြားတာ။
Q. စီးရီးကာဗာ စိတ္ကူးကေရာ
A. ကၽြန္ေတာ္ ရႊံ႕ေစးေျခေထာက္ဆိုေတာ့ ပထမေတာ့ ေျခေထာက္ကုိပဲ ရႊံ႕လူးၿပီး႐ုိက္ဖုိ႔ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားလိုက္တယ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ရႊံေစးေျခေထာက္ ဆုိရင္ ေျခေထာက္ကိုပဲ စဥ္းစားမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က မ်က္ႏွာကို လုပ္လိုက္တယ္။ ေျပာင္းျပန္ေပါ့။ ပထမေတာ့ ဒီဇိုင္နာကို Graphicနဲ႔ ရႊံ႕လုပ္ခုိင္းတာ။ ဒီဇိုင္နာက သဘာဝရႊံ႕က ပိုမိုက္မယ္ဆိုတာနဲ႔ အဲဒီလုိ လုပ္ျဖစ္သြားတာ။ အဲဒီပံုကို ေတာ္ေတာ္ေလးအားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ကလည္း ဒီတစ္ခါ ကြာျခားခ်က္ရွိႏုိင္တယ္ေလ။ ဒီေခတ္မွာ ထြက္သမွ် အဆုိေတာ္ ေယာက်္ားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိန္းမပဲျဖစ္ျဖစ္ အရမ္းသန္႔ျပန္႔ခ်င္တယ္။ လွခ်င္တယ္။ အဲဒီခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က ညစ္ပတ္ၿပီး စုတ္ျပတ္ေနတဲ့ပံုနဲ႔ ထြက္သြားေတာ့ ေတာ္ေတာ္အားရပါတယ္။
Q. ဒီစီးရီးထဲက သီခ်င္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တုံ႔ျပန္မႈေပၚမွာေရာ
A. က်န္တဲ့တုံ႔ျပန္မႈေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး။ ဒါေပမဲ့ Facebook မွာ တစ္ေယာက္ေရးထားတာ ကၽြန္ေတာ္ေကာ္ပီေခြပဲ ဝယ္ေနက် လူတစ္ေယာက္ပါ။ ဒီအေခြကုိေတာ့ သိပ္ႀကိဳက္လုိ႔ မူရင္းစီဒီ ဝယ္လုိက္တယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ေဆးလိပ္သီခ်င္းကို ႀကိဳက္တယ္လုိ႔ ေျပာတဲ့သူရွိသလို ေခါင္းခါျပရင္နားလည္ကို ႀကိဳက္တဲ့သူ ရွိပါတယ္။ ကုိအ႐ိုးကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ငါးႏွစ္က ျမန္မာျပည္မွာ ထြက္ခဲ့တဲ့ အေခြေတြထဲမွာ ဒီအေခြအေကာင္းဆံုးပဲလုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းခါျပရင္နားလည္ တစ္ပုဒ္တည္းနဲ႔တင္ ေသလို႔ရၿပီ။ လူျဖစ္ရတာ တန္သြားၿပီလို႔ ေျပာၾကတယ္။
Q. ပရိသတ္အႀကိဳက္နဲ႔ ကိုင္ဇာတင္မံုအႀကိဳက္ တိုက္ဆိုင္သြားတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးေရာရွိလား။
A. ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီလိုတစ္ခါမွ မစဥ္းစားခဲ့ဖူးဘူး။ တုိက္ဆိုင္မႈ ရွိတယ္မရွိဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေျဖမရွိဘူး။ စလုပ္ကတည္းက ဘယ္အေျခအေနအထိ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ Contrl ရွိမလဲဆိုတာကုိ ကၽြန္ေတာ္သိတယ္။ အသံသြင္းတဲ့အခ်ိန္ ေခြကာဗာ ျဖန္႔ခ်ိေရး ေရြးတဲ့အခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ့္ Control ရွိတယ္။ ေခြထြက္သြားၿပီးရင္း ကၽြန္ေတာ့္ Control လံုးဝမရွိေတာ့ဘူး။ ပရိသတ္ကုိ ဝယ္ေအာင္လည္း လုပ္လုိ႔မရသလို ဟိုသီခ်င္းႀကိဳက္ပါ၊ ဒီသီခ်င္းႀကိဳက္ပါလုိ႔ ေျပာလုိ႔မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ေခြကို ထုတ္လုပ္သူျပတဲ့အခါ ဘယ္ထုတ္လုပ္သူမွ မႀကိဳက္ဘူး။ အဲဒါနဲ႔ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ ထုတ္လိုက္တာ။ ဒါေပမဲ့ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက တစ္ေယာက္စကား တစ္ေယာက္အားနဲ႔ ေခြေရာင္းအားက ေတာ္ေတာ္ေလးသြားတယ္။ တျခားလူေတြေတာ့မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က မေနႏုိင္လို႔ကို ထုတ္တာ။
Q. ဒါဆို ႐ႈိးေတြမွာ ကိုင္ဇာတင္မံုကုိ ျပန္ျမင္ရဦးေတာ့မွာေပါ့။
A. ႐ႈိးေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ Control မရွိျပန္ဘူး။ ႐ႈိးကန္ထ႐ိုက္ေတြက ေခၚခ်င္မွလည္း
ေခၚမယ္။ အဲဒီေတာ့ အာမမခံႏုိင္ဘူး။ စင္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးေတြနဲ႔ ဆိုရတဲ့ Club Show ေလးေတြေတာ့ တစ္ပိုင္တစ္ႏုိင္လုပ္ဖုိ႔ စီစဥ္ထားတယ္။ ဘယ္ေတာ့ျဖစ္လာမလဲေတာ့ အတိအက် မေျပာႏုိင္ေသးဘူး။
ေခၚမယ္။ အဲဒီေတာ့ အာမမခံႏုိင္ဘူး။ စင္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးေတြနဲ႔ ဆိုရတဲ့ Club Show ေလးေတြေတာ့ တစ္ပိုင္တစ္ႏုိင္လုပ္ဖုိ႔ စီစဥ္ထားတယ္။ ဘယ္ေတာ့ျဖစ္လာမလဲေတာ့ အတိအက် မေျပာႏုိင္ေသးဘူး။
Q. Antibiotic တုန္းက လက္ခံတဲ့သူ သိပ္မရွိခဲ့ေပမယ့္ ခုေနာက္ပိုင္းမွာပဲ အဲဒီထဲက သီခ်င္းေတြကို ႀကိဳက္ၾကတဲ့လူငယ္ေတြ ရွိလာျပန္ေတာ့ အဲဒီေပၚမွာ ဘယ္လိုျမင္လဲ။
A. ျဖစ္ႏုိင္တာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ နည္းနည္းေစာတယ္။ ေခတ္နည္းနည္းလြန္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ခုေနာက္ပိုင္းမွာက မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္လည္း နည္းနည္းမ်ားလာတယ္။ လူငယ္ေတြက ကမၻာမွာ ဘာျဖစ္ေနလဲ ဘာေတြေခတ္စားေနလဲ သိလာရတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ အျမင္က်ယ္လာၾကတယ္။ အဲဒီခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းေတြ တျဖည္းျဖည္း ျပန္ႀကိဳက္လာတယ္ ထင္တာပဲ။
Q. ခုခ်ိန္မွာေရာ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ေခတ္နဲ႔ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ၿပီ ထင္လား။
A. လံုး၀မထင္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လုပ္တဲ့ပံုစံက ကမၻာနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ၁၉၇၀ျပည့္ႏွစ္က ပံုစံေတြဗ်။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာျပည္အေနနဲ႔ က်ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ ေရစီးေၾကာင္းႀကီးက တစ္မ်ိဳးႀကီး ျဖစ္ေနတယ္ဗ်။
Q. အႏုပညာအလုပ္ေတြ မလုပ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ ေျဖခဲ့ဖူးတယ္ေနာ္။
A. ဟုတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝႀကီး ထိန္းမႏုိင္သိမ္းမရ ျဖစ္ေအာင္ကုိ စိတ္ဓာတ္ေတြ က်ဆင္းသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ဓာတ္ေတြ ျပန္တည္ေဆာက္ယူတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝကို ေအာက္ေျခအျမစ္ကလွန္ၿပီး အရာရာကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ ႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာေရာ ျပန္ျပင္ဆင္တယ္။ အားလံုးအဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီဆုိတဲ့ အခ်ိန္က်မွ ကၽြန္ေတာ္အိမ္ျပန္လာတယ္။ အရင္တုန္းကက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အရာရာျပႆနာတုိင္းကို တစ္ရက္တည္းနဲ႔ အကုန္ရွင္းခ်င္တဲ့စိတ္ ရွိတယ္။ အကုန္လံုး Ready ျဖစ္ေနရမယ္။ဒါေပမဲ့ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ ရတဲ့အပိုင္းေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းမယ္ဆုိ ျပႆနာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၂၄ နာရီမွာရွိတဲ့ ျပႆနာပဲ ရွင္းတယ္။ တစ္ႀကိမ္လွမ္းရင္ တစ္လွမ္းပဲ လွမ္းတယ္ဆုိေတာ့ ခုနက ေမးသလို ဒီတစ္ေခါက္ေရာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈရွိလားဆုိရင္ ဒီေန႔ ၂၄ နာရီအတြက္ေတာ့ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။
Q. ပရိသတ္ကုိေရာ ဘာေတြေျပာခ်င္ေသးလဲ။
A. ကၽြန္ေတာ္ကခုဆို ဂီတကို ေျခစံုပစ္ျပန္ဝင္လိုက္ၿပီဆုိေတာ့ ေခြထုတ္မယ္၊ သီခ်င္းဆိုမယ္ ဒါပဲ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က်န္ခဲ့တဲ့ Antibiotic တုန္းက ပံုေတြျပန္ၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ပိန္ပိန္ေလးဗ်။ ခုက်ေတာ့ ဝိတ္ကတက္ေနတယ္ဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္စိတ္အလိုမက် ျဖစ္ေနပါတယ္။
ေမသက္ခုိင္
Ref: 8 Days Journal
Ref: 8 Days Journal
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။