Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, November 12, 2017

ဝါဒျဖန္႔နည္း၂၂နည္း

 
 
#ဝါဒျဖန္႔နည္း၂၂နည္း
****************
သတင္း ဟူသည္မွာ
ေဝဖန္မွဳကင္းရမည္။
အစြန္းအစြဲ႐ွင္းရမည္။
တစ္ဖက္ေစာင္းမေရးရ။
ႏွစ္ဖက္ခြ လဲမေရးရ။
ျမင္ေတြ႕သည့္အတိုင္း
အကုန္အစင္ေရးသားေသာ
အတတ္ပညာကို သတင္းေရးသားျခင္း
ပညာဟုေခၚသည္။ ယေန႔ ျမန္မာနိဳင္ငံတြင္
သတင္းစစ္စစ္ ႐ွာဖတ္ ခ်င္လွ်င္
က်ီးၾကည့္ေတာင္ၾကည့္ျဖင့္သာ
ဟိုလိုလိုသည္လိုလို႐ွာရင္း
အခ်ိန္ကုန္ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အစြန္းအစြဲလြတ္ေသာ
သတင္းေရးသားျခင္း အတတ္ပညာ
မတိမ္ေကာ ေစရန္ ရည္သန္၍
ဤ ေစာင့္ထိန္း အပ္သည့္ က်င့္ဝတ္
(၂၂) ခ်က္ ကို ေဖာ္ျပလိုက္ ရပါသည္။
-
(၁) Guilt by Association :
(သတင္းျဖင့္ မသက္ဆိုင္/ မလိုအပ္ပဲ)
"လူအမ်ား မေကာင္းသည့္၊ ေကာင္းသည့္
ဟူ၍ လက္ခံထားၿပီးသား အသင္းအဖြဲ႕"ႏွင့္
"လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္" သည္ ဆက္ႏြယ္
ေနသည္ ဟူ၍ သံုးသပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ ေမာင္ဘသည္
အသားမည္းသျဖင့္
ကုလားျဖစ္သည္ဟု လည္းေကာင္း၊
ကုလားမွန္သမွ် မြတ္စလင္မ္ခ်ည့္ပဲ ဟု
လည္းေကာင္း၊ မြတ္စလင္မ္ ဟူသမွ်
အၾကမ္းဖက္ ဟု လည္းေကာင္း
သံုးသပ္ျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။

(၂) Misinformation :
သတင္းတစ္ခုကို လိုသလို
ျဖတ္ေတာက္၍ မိမိ ဆိုလိုရင္း ေရာက္ဖို႔
ေရးသား ျခင္း ျဖစ္သည္။ (အသံုးမ်ားသည္)

ဥပမာ။ ေမာင္ဘသည္ ႏွဳတ္ခမ္းနီ
ထုတ္လုပ္ပံုကို စိတ္ဝင္စားေၾကာင္း
ေရးသားလိုရာတြင္ "ေမာင္ဘ သည္
ႏွဳတ္ခမ္းနီ ႀကိဳက္သည္။" ဟု
ေဖာ္ျပျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။

(၃) Backstroke :
စနစ္တက်ျဖင့္ ေရးသားထားသည့္
စီမံကိန္း ဦးတည္ခ်က္ တစ္ခ်က္စီအား
ေထာက္၍ ၎ႏွင့္ အတိတ္က ျဖစ္ရပ္တို႔ႏွင့္
ႏိွဳင္းယွဥ္ ျပန္ေခၚ ႐ွင္းျပေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ "ယေန႔မီးပ်က္သည္"ဟူေသာ
သတင္းတစ္ပုဒ္အား "ယခင္ကလိုပင္
ယခုထိ မီးပ်က္ဆဲ ျဖစ္သည္။" ဟု
ေကာက္ခ်က္ခ် တင္ျပ ျခင္းျဖစ္သည္။

(၄) Over Humanization :
လူ႔အခြင့္အေရး ကိုနင္း၍
တကယ့္ ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို
ေဖာ္ျပကာ မိမိဆိုလိုခ်က္ ႀကီးႀကီးမားမားသို႔
ေရာက္ေအာင္ ေရးသားျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ လူကုန္ကူး ခံရသည့္
မိန္းကေလးတို႔၏ ဘဝ
တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို ေဖာ္ျပရင္းျဖင့္
ေငြေၾကး မေျပလည္ျခင္းေၾကာင့္ဟူေသာ
အဆိုကို တင္သြင္းလိုက္ေသာအခါ
ထို သတင္းတစ္ပုဒ္လံုးသည္
မိန္းကေလး၏ မူလေနရပ္ နိဳင္ငံ၏
စီးပြားေရးကိုျပႆ နာ တစ္ရပ္အျဖစ္သို႔
တိုက္႐ိုက္ အသြင္ေျပာင္းသြားေစသည္။

(၅) Name Calling :
ေ႐ွးအက်ဆံုး စနစ္ျဖစ္သည္။
လြယ္ကူသည္။ "ဆဲဆိုျခင္း" ျဖင့္
လူတစ္ေယာက္၏ သိကၡာကို
ပုတ္ခတ္လိုက္သည္။ လူ၁၀၀ တြင္
၃၀ ေလာက္က မိမိကို ေထာက္ခံလွ်င္
ဆဲသူ အေယာက္ ၃၀ ျဖစ္လာမည္။
တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္
မိမိအသိုင္းအဝိုင္းမွ လူအမ်ားက
လူတစ္ဦးအား ဆဲဆိုေသာ္ အဆဲခံရ
သူအား အေကာင္း မျမင္နိဳင္ေတာ့။

ဥပမာ။ "ဒီအဘိုးႀကီး ေခါင္းက
ဘာမွ သံုးစားလို႔ မရပါဘူးကြာ"
ဟူေသာ အခ်က္အလက္ မပါဝင္သည့္
တိုက္ခိုက္ခ်က္သည္ အံုၾကြလာေသာ
အခါ အဆိုပါ ၫႊန္းဆိုခံရသူအေပၚ
ပတ္ဝန္းက်င္၏ အဂါရဝတရားသည္
တိုးပြားလာခဲ့သည္။

(၆) He Said, She Said :
တစ္စံုတစ္ရာကိို တင္ျပသူဘက္မွ
"ဤ အေၾကာင္းသည္ မမွန္ပါ။
တစ္ဖက္ ေစာင္းနင္း ေရးသား
ထားေပသည္။ သို႔ေသာ္ ေျပာေန
သူေတြကေတာ့ ဒီလိုေျပာေနကုန္ၿပီ"
ဟူ၍ အစခ်ီကာ လူအမ်ားေျပာၾကား
သည့္ သတင္းအတိုင္း ျပန္လည္
ေဖာက္သည္ခ်ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ "ခင္ဗ်ားကိုေတာ့ဗ်ာ ...
ကိုဘယ္သူက ဘယ္လိုေျပာတာ။
ဒါကို က်ဴ ပ္ျဖင့္ သိပ္မေက်နပ္နိဳင္ဘူး
သိလား။ မဟိုဟာကလဲ ဟိုဒင္းလို
ေျပာေသးတယ္ေလ။" စသျဖင့္
ေျပာဆို ေရးသားျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။

(၇) Unproven Facts :
"ေလ့လာခ်က္မ်ားအရ"
"သုေတသီတို႔မွ"
"ဘာသာက်မ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါ႐ွိ"
"ဗုဒၶဝါဒ အရ" စသျဖင့္ ေယဘူယ်
က်ေသာ ေလ့လာခ်က္မ်ားျဖင့္
ကိုးကားေရးသားေလ့႐ွိသည္။
တကယ္ေသခ်ာ ႐ွာေဖြဖတ္ေစ
လိုေသာေၾကာင့္ ...
"က်မ္းၫႊန္း အပိုဒ္ေရ အတိအက်"
"သုေတသန ေန႔စြဲ"
"စာတမ္းမွတ္တမ္း"
"နံပါတ္စဥ္"
"ကုဒ္" စသည့္ အေရးႀကီး
အခ်က္အလက္မ်ား တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ်
ထည့္သြင္း ထားျခင္း မ႐ွိေပ။

ဥပမာ။ ေလ့လာခ်က္မ်ားအရ
မနက္ေစာေစာ ႏြားႏို႔ ေသာက္ျခင္းသည္
အား႐ွိေၾကာင္း ေတြ႕႐ွိရသည္ ဟု
သုေတသီတို႔က ဆိုသည္။

(၈) Complete Lie :
လံုးလံုးလ်ားလ်ား ေျဗာင္လိမ္ျခင္း။
အေၾကာင္းျပခ်က္ ခိုင္ခိုင္လံုလံုမဟုတ္ပဲ
ခုခံေရးသား ဘူးခံျငင္းျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ ပင္လယ္ေရငန္သည္
မေသာက္ခင္ ခ်ဴ ိသည္။

(၉) Telling the Truth :
ရံဖန္ရံခါ အမွန္အတိုင္း ေျပာျခင္း။
သတင္းလိမ္သူ တို႔သည္ ရံဖန္ရံခါေတာ့
အမွန္သတင္းကို တင္တတ္ၾကသည္။

ဥပမာ။ ပင္လယ္ေရ ေသာက္လွ်င္ေတာ့
ငန္သည္သာ ျဖစ္သည္။

(၁၀) Not talking at all :
သတင္း ဖံုးကြယ္ ျခင္း။
အခ့်ဴ ိေသာ သတင္းတို႔ကို
မိမိအလိုသို႔ မလိုက္ေသာေၾကာင့္
မေရးသားလိုျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ ဦးလွကို Taxi ေပၚမွ
ေလးခြျဖင့္ပစ္ခတ္လုပ္ၾကံသြားျခင္းသာ
ျဖစ္သည္။ ဦးလွ ေလာင္းကစားဝိုင္းမွ
အျပန္ မေက် နပ္သူတို႔က လိုက္လံ
ရန္႐ွာသည့္ ျဖစ္ရပ္မွာ တကယ္မျဖစ္ခဲ့။

(၁၁) Subtle Inaccuracies :
သတင္းထိန္ခ်န္ျခင္း။
ဦးတည္ခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္
ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကို အမွန္အတိုင္း
တင္ျပရမည္ကို ေလွ်ာ့ေျပာျခင္းအားျဖင့္
အမွန္တကယ္ ႀကီးသည့္ ကိစၥ
ေသးသေယာင္ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ "ဒိုင္ယာနာ မင္းသမီး ေသဆံုးၿပီ"
ဟူေသာ သတင္းကို "ယမန္ေန႔က
အေသးစား ယာဥ္တိုက္မွဳ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
လူငါးဦးေသဆံုး၍ တစ္ဦးဒဏ္ရာရသည္။"
ဟု ေဖာ္ျပသလို ျဖစ္သည္။

(၁၂) One One Punch :
သမာသမတ္က် သည့္႐ွဳ႕ေထာင့္တြင္
မိမိ႐ွိသည္ ဟု အျမင္ယူထားကာ
ႏွစ္ဖက္ကို တစ္ဖက္ဖက္ အသာေပး
ေျပာေဟာျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ ေဘာလံုးပြဲဒိုင္ ေခါက္ဆြဲစား
ထားျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုး
ရလဒ္ကေတာ့ ဒါပင္ထြက္ရမည္။သို႔ေသာ္
တစ္ပြဲလံုး ကိုယ္က အလယ္က လူပင္။

(၁၃) Coordination :
တစ္ေၾကာင္းစီတိုင္းက မိမိဆိုလိုရင္းကို
တစ္ေပါင္းထဲ ထြက္ဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ "မီးမပ်က္ဖူးဆိုၿပီး ပ်က္ၿမဲပဲ။
တံတားေဆာက္တာလဲ ကားပိတ္ၿမဲပဲ။
ကတိေပးတယ္ အလကားပဲ။
ေျပာင္းၿပီတဲ့ မေျပာင္း ေသးဘူး။
ထို႔ေၾကာင့္ ကတိတည္သလား
မတည္ဘူးလား။"ဟု
ေရးသားျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။

(၁၄) Volume :
Coordination ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္သည္။
တစ္ေၾကာင္းစီျဖင့္ အခိုင္အမာ
တည္ေဆာက္ထားသည့္ဆိုလိုရင္းကို
ထုႏွင့္ထည္ႏွင့္ ေနရာအႏွံ႔
ၫႊန္ထိုးျပသျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ ဒီတုန္းက
ကတိမတည္တာတင္မဟုတ္။
ဟိုတုန္းကေရာ။ ေနာင္ေရာ။
အခုေရာ စသျဖင့္ထုႏွင့္ထည္ႏွင့္
ျပသျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။

(၁၅) Fogging an Issue :
မိမိ တင္ျပခ်က္ကို ဖတ္ေစလိုသူ
တို႔သာဖတ္ရန္ သတင္း တစ္ပုဒ္လံုးကို
အဓိပၸာယ္မ႐ွိစြာ ေတာင္ ေျမာက္
ေရးသားျခင္း။ ထိုအခါ လူအမ်ားစုမွာ
ေက်ာ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အဓိက
ဖတ္ေစလိုသူတို႔အတြက္ ဆြဲေခၚ
နိဳင္မည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ေလာက္ျဖင့္
စတင္ တင္ျပေလ့ ႐ွိသည္။

ဥပမာ။ ဤလုပ္ရပ္မွန္သည္။
ဘယ္လို ဘယ္ပံု မွန္ေၾကာင္းကို
ေျပာရမည္ဆိုက ျမတ္စြာဘုရား
ေခတ္အခါက စလို႔ ...
ယေန႔ေခတ္ထိပင္။
ထို႔ေၾကာင့္ မွန္ပါသည္။

(၁၆) 2,3,4 Technique Mentioning :
ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ ေလးႀကိမ္ေျမာက္
တိုင္ေအာင္ ႐ွဳ႕ေထာင့္ ေျပာင္း
သံုးသပ္ဟန္ ျဖင့္ ႐ွဳ႕ေထာင့္တစ္ခုထဲမွပင္
စာဖတ္သူကို စာေရးသူမွ အျမင္မ်ဴ ိးစံုျဖင့္
_______________________________________
#သံုးသပ္သေယာင္ထင္ျမင္ေစျခင္းျဖစ္သည္
_______________________________________
ဥပမာ။ ဤတရားသည္
ဘာသာေရး ႐ွဳ႕ေထာင့္မွသာမက
စီးပြားေရး ႐ွဳ႕ေထာင့္၊
လူမွဳေရး ႐ွဳ႕ေထာင့္၊
ေနထိုင္ေရး ႐ွဳ႕ေထာင့္ စသည့္
အဘက္ဘက္မွ႐ွဳ႕လွ်င္လည္း
တင့္တယ္သည္သာ ျဖစ္သည္။

(၁၇) Preemptive Strike :
အျပဳ သေဘာ ဟန္ျဖင့္စတင္
ေရးသားေလ့႐ွိၿပီး လူအမ်ားလက္ခံသည့္
တစ္ေကြ႕မွ စတင္ကာ အေၾကာင္းအရာ
တစ္ခုကို သဲႀကီးမဲႀကီး ႐ွံဳ႕ခ် အျပစ္တင္
ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ "ဂိမ္းေဆာ့ျခင္းသည္
လူတစ္ေယာက္ကို က်န္းမာေရးအတြက္
ေရ႐ွည္တြင္ထိခိုက္ေစသည္" မွအစခ်ီကာ
ေတာက္ေလွ်ာက္ ဂိမ္းတစ္ခု ထဲကို
ပုတ္ခတ္သံုးသပ္လာျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။

(၁၈) Framing Debate :
မူလက မ႐ွိေနသည့္
အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ကိစၥတစ္ခုကို
လူအမ်ား အာ႐ံုေျပာင္းေစရန္
တင္သြင္းျခင္း (တစ္နည္း)
မိွဳင္းတိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ "ဘိုမအ႐ုပ္ကေလး ဓာတ္ခဲ
မထည့္ပဲ မ်က္ေတာင္ခတ္တယ္တဲ့"
ဟူေသာ သတင္းမ်ဴ ိးျဖင့္ လူအမ်ား
စိတ္ဝင္စားလာၿပီး လက္ခံသူ၊ လက္မခံသူ
တို႔ အျငင္းပြားေစျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။

(၁၉) Token Equal Time :
သတင္း တစ္ပုဒ္လံုး
အစမွအဆံုးတိုင္ေအာင္ တစ္ဖက္ထဲကို
တိုက္ခိုက္လာ၍ အဆံုးသတ္နားေရာက္မွ
မွ်တသည့္ အသြင္ကို ယူထားဟန္ ျဖင့္
"အျခားနည္းေတာ့ ႐ွိေကာင္း ႐ွိလိမ့္မည္။"
ဟူ၍ လည္းေကာင္း "ေရြးပါ။ ေရြးတတ္ပါေစ"
ဟူ၍ လည္းေကာင္း ေရးသားျခင္းျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ "ဒါလဲ က်ဴ ပ္မွန္တယ္။
ဟိုဟာလဲ မွန္ခဲ့တာပဲ။
ဒီဟာလဲ ထပ္မွန္ဦးမယ္။
ဟိုးတုန္းကလဲ မွန္ခဲ့တယ္။
ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားစဥ္းစားေပါ့။
က်ဴ ပ္ေလာက္မွန္တဲ့လူ႐ွိေကာင္း႐ွိမယ္။
ဒါေပမယ့္ က်ဴ ပ္ကေတာ့ အမွန္ဆံုးပဲ။"
ဟူ၍ အဆိုျပဳ ျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။

(၂၀) Interpreting A Statement :
သူကေတာ့ ဤသို႔ေျပာသြားသည္
ဟူ၍ မိမိဆိုလိုရင္း ေရာက္ရန္
သူ႔ဆိုလိုခ်က္ကို ေျပာင္းလႊဲ
ေျပာဆိုဟန္ ကိုးကား၍ ေရးသားသည္။

ဥပမာ။ "I do not know this
because of that" ဟု ဆိုရာဝယ္
"ကၽြန္မ ဒီကိစၥကို လက္မခံသလို
မသိခ်င္ပါဘူး" ဟု
ဘာသာျပန္ျခင္းမ်ဴ ိးျဖစ္သည္။

(၂၁) Withholding Information :
သတင္းထုတ္ျပန္ရန္
ေဝခြဲရခက္ေသာေၾကာင့္
မထုတ္ျပန္ရဲျခင္း ျဖစ္သည္။
သတင္းထိန္ခ်န္ျခင္းႏွင့္ ဖံုးကြယ္ျခင္းတို႔လို
သိသိႀကီးႏွင့္ ဖံုးထားသည္မဟုတ္။
မိမိေသခ်ာမသိ၍ မထုတ္ျပန္ျခင္းျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ ျမန္မာနိဳင္ငံ၏ မည္ေရြ႕မည္မွ်
သစ္ေတာျပဳန္းတီးသြားၿပီ။ ၎တို႔မွာ
မည္သည့္အေၾကာင္း မည္သည့္
အက်ဴ ိးအာနိသင္ ႐ွိသည္ စသျဖင့္
ေရေရရာရာ မသိေသာေၾကာင့္
မထုတ္ျပန္ျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။

(၂၂) Distracting Technique :
က် ႐ံွဳးမွဳ ဆုတ္ခြာမွဳ ယိုင္လဲမွဳ
တစ္ခုခုကို မျမင္ေစရန္
အာ႐ံုေျပာင္းလိုသည့္အခါ
လက္႐ွိျဖစ္ပြား ေနေသာ
အျခားတစ္ေနရာမွ ကိစၥတစ္ရပ္ရပ္အား
လူအမ်ားအာ႐ံုစိုက္ေစရန္ အဖန္ဖန္
တင္သြင္း ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။
Framing သည္ မ႐ွိသည့္ အျငင္းျဖစ္ၿပီး
ဤ Distraction မွာေတာ့ လက္႐ွိကို
ျဖစ္ေပၚေနေသာ ကိစၥတစ္ရပ္ (သာမန္)
ျဖစ္သည္။

ဥပမာ။ အၿငိမ့္မင္းသမီး ေခ်ာ္လဲ၍
ေအာက္စလြတ္သြားခ်ိန္ လူျပက္တို႔က
ဇာတ္တိုက္ထားသေယာင္ ဝင္လာ၍
အ႐ွက္ကို ကြယ္သြားျခင္းမ်ဴ ိး ျဖစ္သည္။

#ေက်ာ္ငယ္ (မွတ္စုၾကမ္း Founder)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။