Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, November 26, 2017

စာ​ေတာ္​မယ္​့ လိ်ွဳ႕ဝွက္​ခ်က္​

စာ​ေတာ္​မယ္​့ လိ်ွဳ႕ဝွက္​ခ်က္​

ငယ္​ငယ္​တုန္​းကတည္​းက စာ​ေတာ္​တဲ့သူ​ေတြကို အထင္​ႀကီးခဲ့တယ္​။ သူတို႔ ဘယ္​လိုလုပ္​လို္​႔​ေတာ္​တာလဲ။ ၿပီးတာ့ လိုက္​စဥ္​းစားတယ္​။ ငါလည္​း အဲ့လို လိုက္​လုပ္​ရင္​ သူတို႔လို​ေတာ္​လာမလားလို႔။ ငယ္​ငယ္​တုန္​းကတည္​းက စာ​သင္​​ေကာင္​းတဲ့ ဆရာ​ေတြ professor ႀကီး​ေတြကို အားက်တယ္​။ ၿပီး​ေတာ့ လိုက္စဥ္းစားတယ္​။ ႀကီးလာရင္​ သူတို႔လိို စာေတြရလာေအာင္​ ဘယ္​လိုလုပ္​မလဲလို႔။
ကိုယ္​့​ေက်ာင္​းသားဘဝ တစ္​​ေလ်ွာက္​လံုး အဲ့ လိွ်ဳ႕ဝွက္​ခ်က္​ကို ႐ွာ​ေဖြခဲ့တယ္​။ နည္​း​ေပါင္​းစံု လုပ္​ၾကည္​့ခဲ့တယ္​။ စာ​ေတာ္​​ေအာင္​ ဘယ္​လိုလုပ္​မလဲ​ေပါ့။

စာသင္​​ေကာင္​းတဲ့ ဆရာ​ေတြဆို လိုက္​သင္​​ယူတယ္​။ နား​ေထာင္​တယ္​။ မွတ္​တယ္​။ ႀကိဳးစားတယ္​။ ​ျကိုးစားသ​ေလာက္​ အရာ​ေရာက္​ခဲ့တယ္​။ ဆရာဝန္​ျဖစ္​လို႔ စာသင္​တဲ့ ပညာ​ေရး ​ေလာက ​ေရာက္​လာ​ေတာ့ လည္​း CME (Continuing Medical Education) က ဆက္​မလုပ္​လို႔ မရဘူး​ေလ။ Updated ျဖစ္​​ေနအာင္​ Seminar ​ေတြ Refresher Training ​ေတြ တက္​ရတယ္​။ အဲ့မွာလည္​း ေတာ္​တဲ့ facilitator ​ေတြ trainer ​ေတြ ​ေတြ႔လာတယ္​။ ကိုယ္​့အတြက္​က ပညာ​ေရကန္​ထဲ က်တာ ​ေလ့လာစရာႀကီးပဲ။

​ေဆးတကၠသိုလ္​​ေက်ာင္​းသားဘဝထဲက အႀကီးတန္​းက​ေန အငယ္​တန္​းကို စာျပ​ေပးခဲ့တာ ထည္​့မတြက္​ရင္​ စာသင္​ႏွစ္​က (၈) ႏွစ္​႐ွိခဲ့ၿပီ။ အဲ့အ​ေတြ႕အၾကံဳ​​ေတြ​ေပၚမူတည္​ၿပီး စာ​ေတာ္​​ေအာင္​ ဘယ္​လိုလုပ္​သင္​့လဲဆိုတဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္​ခ်က္​တစ္​ခု ကို ​ေျပာျပခ်င္​တယ္​။
"​ေဆးပညာမွာ စာ​ေတာ္​တယ္​ဆိုတာ မွတ္​ႏိုင္​က်က္​ႏိုင္​တာ မဟုတ္​ပါဘူး။ ဖတ္​ထားမွတ္​ထား နားလည္​ထားတာကို လူနာ​ေတြအ​ေပၚမွာ ျပန္​လည္​အသံုးခ်ႏိုင္​တာပါ။"

အဲ့အတြက္​... အဆင္​့ ၃ ဆင္​့ခြဲျပီး ​ေဆြး​ေႏြးပါမယ္​။

၁။ အ​ေၾကာင္​းအရာတစ္​ခုကို နားလည္​ရပါမယ္​။

​ေဆးပညာဟာ နက္​နဲတယ္​။ ဘယ္​ဆရာတစ္​​ေယာက္​ကမွ ​​ေစ့ငွအာင္​ မ​ေျပာႏိုင္​ပါဘူး။ ကိုယ္​့ကိုယ္​ကိုယ္​ အမွန္​တကယ္​ နားလည္​​ေအာင္​ လုပ္​ရပါမယ္​။ ​ေက်ာင္​းသား​ေတာ္​​ေတာ္​မ်ားမ်ားဟာ သင္​​ေပးလိုက္​တာကို မွတ္​မိ​ေနတာ နားလည္​တယ္​လို႔ ထင္​​ေနပါတယ္​။ မဟုတ္​ပါဘူး။ အေၾကာင္​းအရာတစ္​ခုရဲ႕ ဆက္​စပ္​တဲ့အခ်က္​အလက္​​ေတြကို ဖြင္​့ဆို႐ွင္​းတတ္​၊ ဆက္​စပ္​တတ္​ရပါမယ္​။ ဥပမာ....
Meningitis ဆိုပါစို႔။ inflammation of meninges နဲ႔ မလံု​ေလာက္​ပါဘူး။ meninges ကို နားလည္​ရပါမယ္​။ meninigitis ဆိုတာ meninges ထဲက arachnoid နဲ႔ pia mater layer ​ေယာင္​လို႔ျဖစ္​တာ။ အဲ့ဒါ​ေၾကာင္​့ subarachnoid space မွာ ႐ွိ​ေနတဲ့ cerebrospinal fluid မွာ inflammation ျဖစ္​​ေနတာ၊ အဲ့ဒါ ​ေၾကာင္​့ CSF ကို lumbar puncture ​ေဖာက္​ၿပီး ယူၿပီး စစ္​ရင္​ ​ေရာဂါ diagnosis လုပ္​ႏိုင္​တာလို႔ နားလည္​ရမွာပါ။ အဲ့လိုပဲ ျဖစ္ရာအ​ေၾကာင္​း aetiology ကို causal organism ​ေတြကို အလြတ္​က်က္​ထားရံု မဟုတ္​ဘဲ သူတို႔ ဘာ​ေၾကာင္​့ meningitis ျဖစ္​​ေစလဲ တျခား bug ​ေတြနဲ႔စာရင္​ ဘာထူးျခား​ေနလဲဆိုတာ နားလည္​ရမွာပါ။
တစ္​နည္​းအားျဖင္​့ what ​ေမးခြန္​းမွာ မရပ္​ဘဲ why, how, which significant ဆိုတဲ့ ​ေမးခြန္​း​ေတြ ဆက္​​ေမးရမွာပါ။ ကိုယ္​့ကိုယ္​ကိုယ္​ ​ေမးရမွာပါ။ ၿပီးရင္​ ဆရာ​ေတြကို ​ေမးၾကည္​့ပါ။ ဘယ္​ဆရာမွ အကုန္​မ​ေျဖႏိုင္​ပါဘူး။ အဲ့​ေတာ့ ႐ွာဖတ္​ၾကည္​့ပါ။ ဘယ္​မွာ ႐ွာဖတ္​ရမွန္​းမသိရင္​ ဆရာ​ေတြကို ​ေမးပါ။ မ​ေျပာရင္​ ​ေျပာတဲ့ ဆရာ​ေတြကို ​ေမးပါ။ ဘယ္​ဆရာမွ အလိုလိုသိလာတာမ႐ွိပါဘူး။ သူတို႔ ​ၾကံဳဖူးတဲ့ အ​ေတြ႔အၾကံဳကိုလည္​း​ေမးပါ။ ၿပီးရင္​ ကိုယ့္​​ေမးခြန္​း​ကို အ​ေျဖ႐ွာပါ။ နားလည္​သြားရင္​ ဘယ္​​ေတာ့မွ မ​​ေမ့​ေတာ့ပါဘူး။

၂။ ဆက္​စပ္​​ေတြးပါ။

ေဆးပညာရဲ႕ အ​ေၾကာင္​းအရာ​ေတြဟာ ဆက္​စပ္​​ေနပါတယ္​။ ပထမႏွစ္​ က သင္​လိုက္​တဲ့ nuclear physics ဟာ ​ေနာက္​ဆံုးႏွစ္​ အပိုင္​း (ခ) ရဲ႕ thyroid surgery က radio iodine treatment ထိ ဆက္​စပ္​မႈ႐ွိပါတယ္​။ radioiodine treatment ယူထားတဲ့ လူတစ္​​ေယာက္​ကို isolation လုပ္​မွာလား ဆိုတဲ့ ​ေမးခြန္​းကို ​ေျဖႏိုင္​ဖို႔ half life, radiation wave, physiology of thyroid hormone synthesis, drug metabolism, pharmacology of radioiodine​ medication ေတြကို နားလည္​ၿပီး ဆက္​စပ္​ရမွာပါ။ ဆက္​စပ္​​ေတြးတတ္​ဖို႔ ဆက္​စပ္​ ​ေတြးတတ္​သူနဲ႔ ​ေဆြး​ေႏြးပါ။ တစ္​​ေယာက္​ထဲဆိုရင္​ why ​ေမးခြန္​းမ်ားမ်ား​ေမးပါ။ အ​ေျဖကို ႐ွာပါ။အဲ့ဒါ ဟာ လူနာ​ေတြ ​ေဆးကုသရာမွာ အ​ေထာက္​အပံ့ျဖစ္​တဲ့အတြက္​ bedside စာ​ေမးပြဲ ​ေတြမွာ ဆရာ​ေတြ ​ေမးတာကို ​ေျဖႏိုင္​တာ​ေတြ႔ရပါတယ္​။bedside စာ​ေမးပြဲ မွာ knowledge ​ေတြ မ်ားမ်ားသိ​ေလ ​ေကာင္​း​ေလ မဟုတ္​ပါဘူး။ စာ​ေတာ္​တယ္​ဆိုတဲ့​ေက်ာင္​းသား​ေတြဟာ ကိုယ္​သိထားတဲ့ knowledge ကို လူနာကို စမ္​းသပ္​ကုသ​ေနမႈမွာ မွန္​မွန္​ကန္​ကန္​ ဆက္စပ္ အသံုးခ်ႏိုင္​တာကို ျပႏိုင္​ၾကတာပါ။

၃။ ​ ေလ့က်င္​့မႈပါ။

ေရး​ေျဖ စာ​ေမးပြဲ ​ေတြအတြက္​ က်က္​ရပါမယ္​။ memory ကို စစ္​တဲ့စာ​ေမးပြဲ အတြက္​ မက်က္​ဘဲ​ေျဖရင္​ အမွတ္​​မ​ေကာင္​းပါဘူး။ ​ေမးခြန္​းက Describe the clinical features, complications and management of pyogenic meningitis ဆိုမွ မက်က္​ထားဘဲ ဘယ္​လို​ေရးမတုန္​း။ နားလည္​သ​ေလာက္​​ေရးရင္​ လိုအပ္​တဲ့ အခ်က္​အလက္​ အားလံုးမပါလို္​႔ အမွတ္​မ​ေကာင္​းျပန္​ပါဘူး။ အခု လက္​႐ွိ ​ေရး​ေျဖစာ​ေမးပြဲ​ေတြမွာ knowledge ကိုပဲ ဦးစား​ေပး စစ္​​ေနတဲ့အတြက္​ စာ​ေတာ္​သူျဖစ္​ဖို႔ စာက်က္​ရ​ဦးမွာပါ။

​ေနာက္​တစ္​ခုက clinical exam ပါ။ လူနာနဲ႔ လိုအပ္​တဲ့ ​ေရာဂါရာဇဝင္​​ေမး၊ စမ္​းသပ္​ၿပီး ​ေျဖရတဲ့ စာ​ေမးပြဲ ျဖစ္​လို႔ skill ကို assessment လုပ္​တာပါ။ ​အဲ့ဒါ ​ေဘာလံုးကန္​သလို၊ အကက်င္​့သလို ပါပဲ။ ​ေလ့က်င္​့မႈလိုပါတယ္​။ bedside ကို တစ္​​ေခါက္​ထဲ သင္​ေ​ပးလိုက္​ရံုမ်ွ ဘယ္​ဆရာႀကီးကပဲသင္​သင္​ မတတ္​ပါဘူး။ အႀကိမ္​ႀကိမ္​ ​ေလ့က်င္​့ရပါတယ္​။ အဲ့မွာ အမွား​ေတြကိုပဲ အႀကိမ္​ႀကိမ္​ ​ေလ့က်င္​့မိ​ေနတတ္​ပါတယ္​။ အဲ့လို မ​ေလ့က်င္​့မိ​ေအာင္​ self reflection လုပ္​ရပါမယ္​။ feedback လုပ္​ရပါမယ္​။ self feedback, peer feedback, teacher's feedback လုပ္​ရပါမယ္​။ feedback ဆို အျပစ္​​ေျပာတာ မဟုတ္​ပါ။ ​ေလ့က်င္​့ထားတဲ့ trainer နဲ႔​ေတြ႕ရင္​ feedback ဟာ ပညာလည္​းရ ​ေပ်ာ္​ဖို႔လည္း​ေကာင္​းပါတယ္​။ clinical exam ဆိုတာ​ ေဆး​ေက်ာင္​းသား​ေတြအတြက္​ nightmare ပါ။ ဒါ​ေပ မဲ့ အႀကိမ္​ႀကိမ္​စနစ္​တက် ​ေလ့က်င္​့ထားလို႔ ​သူမ်ားထက္​ အဆင္​​ေျပ​ေျပ ထူးထူးခြၽန္​ခြၽန္​​ေျဖႏိုင္​သူ​ အမ်ားႀကီးပါ။

အဲ့ဒီ ၃ ဆင္​့လံုးလိုပါတယ္​။ ​ေက်ာင္​းသား​ေတြဟာ အဆင္​့ ၁ နဲ႔ ၂ ကို​ေက်ာ္​လိုက္​ၿပီး အဆင္​့ ၃ ကို တန္​းလုပ္​ၾကလို႔ ရလဒ္​ မ​ေကာင္​းၾကတာပါ။ စာ​ေတာ္​တဲ့သူ​ေတြ မွာ သူတို႔သိသည္​ျဖစ္​​ေစ၊ မသိသည္​ျဖစ္​​ေစ၊ အဆင္​့ ၁ နဲ႔ ၂ ကို လုပ္​​ေလ့႐ွိပါတယ္​။ ​ေနာက္​တစ္​မ်ိဳးက အဆင္​့ ၃ မလုပ္​တဲ့သူပါ။ သူတို႔က ​အဆင္​့ ၁ နဲ႔ ၂ ကိုပဲ လုပ္​​ေလ့႐ွ္ိတဲ့ အတြက္​ ​ေက်ာင္​းသားဘဝ တစ္​​ေလ်ွာက္​ စာ​ေတာ္​တယ္​ အထင္​မခံရပါဘူး။ ​ေနာက္​ပိုင္​း ဆရာဝန္​ျဖစ္​လာတဲ့အခါမွာ အ​ေျခခံပိုင္​တဲ့အတြက္​ ဆက္​ႀကိဳးစားရင္​း ထူးခြၽန္​လာၾကတာ ​ေတြ႔ရပါတယ္။

​ေဆး​ေက်ာင္​းသားတိုင္​းဟာ ႀကိဳးစားၾကတယ္​။ အၿပိဳင္​အဆိုင္​ အနည္​းနဲ႔အမ်ား႐ွိၾကတယ္​။ ကိုယ္ေတြတုန္းကလည္​း ဘယ္​လိုလုပ္​ရမယ္​မွန္​းမသိလို႔ ရြာလည္​ခဲ့တာ အၾကာႀကီးပါ။ ဒီ အခ်က္​​ေလး​ေတြဟာ education theory ​ေတြသက္​သက္​တင္​ မဟုတ္​ပါဘူး။ ​ေတာ္​တဲ့ေက်ာင္​းသား​ေတြရဲ႕ အ​ေလ့အက်င္​့ေတြကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ​ေလ့လာထားၿပီး ​ေပါင္​းစပ္​​ေျပာတာပါ။ ရတနာသိုက္​ ႐ွိတဲ့​ေနရာ ​ေျပာ​ေပမဲ့ တူး​ေတာ့ တူးရမွာပါ။ ရတနာသိုက္​႐ွိတဲ့​ေျမ​ေပၚ ခြထိုင္​​ေနလို႔ ရတနာ ​ေတြ ကိုယ့္​လက္​ထဲ ​ေရာက္​မလာႏိုင္​ပါဘူး။

​ေက်ာင္​းသား​ေက်ာင္​းသူတိုင္​း စာ​ေတာ္​တဲ့သူ​ေတြ ျဖစ္​လာၾကပါ​ေစ။

Dr. Aung Pyi Soe
HexMEC

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။