ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေသာ အမ်ိဳးသမီးစာေရးဆရာမ ဂ်ဴး
ဆရာမရဲ႕ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္းပါရွင္။
Born September 20, 1958
__________________________ ______________
Location Yangon, Burma
__________________________ ______________
Affiliation စာေပ၊ ကဗ်ာ၊ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္၊ ပန္းခ်ီ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး
__________________________ ______________
Awards ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ သဟာယစာေပဆု (သူမင္းကုိ ဘယ္ေတာ႔မွ ...)
__________________________ ______________
Gender Female
__________________________ ______________
Personal Information အဘ ဦးေသာင္းႏွင့္ အမိ ေဒၚၿငိမ္တုိ႔မွ ေမြးဖြားသည္။ အမည္ရင္းမွာ တင္တင္ဝင္း ျဖစ္သည္။ ေမြးခ်င္း (၅)ေယာက္အနက္ တတိယေျမာက္ျဖစ္သည္။
ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕တြင္ သူငယ္တန္း၊ ကုန္းေဇာင္းရြာတြင္ သူငယ္တန္းမွ ပဥၥမတန္းထိ၊ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕တြင္ ဆ႒မတန္းမွ ဒသမတန္းထိ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည္။ ၁၉၇၆-ခုႏွစ္တြင္ မႏၲေလးေဆးတကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ၁၉၈၃-ခုႏွစ္တြင္ အမ္ဘီဘီအက္စ္ ဘြဲ႕ရရွိခဲ့သည္။
__________________________ ______________
Personal Interests ဂ်ဴးသည္ စာေရးဆရာမတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ္လ ည္း ပန္းခ်ီ၊ ကဗ်ာ၊ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္ စေသာ တျခား အႏုပညာရပ္မ်ားအျပင္ သဘာ၀ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေရးတြင ္လည္း စိတ္ပါ၀င္စားသည္။
လူငယ္မ်ားကို စိတ္ဓါတ္ျမွင္႔တင္ေရးလည္း ပါ၀င္သည္။
ဂ်ဴး၏ သေဘာအက်ဆံုး ကဗ်ာ အမ်ိဳးအစားက ရတုျဖစ္သည္။ နတ္သွ်င္ေနာင္၏ ရတုမ်ား၊ ရေ၀႐ွင္ေထြး၏ ရတုမ်ား၊ ဓာတုကလ်ာ၏ ရတုမ်ားႏွင့္ န၀ေဒး ရတုမ်ားကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ႏွစ္သက္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျခာက္တန္း၊ ခုနစ္တန္း ေလာက္ကစ၍ ရတုစပ္နည္း ေပါင္းစံုကို စိတ္၀င္တစား ေလ့လာခဲ့သည္။
ဂ်ဴးသည္ ေက်ာင္းေနစဥ္ကာလကပင္ မိခင္၏ေစ့ေဆာ္မႈျဖင့္ စာေရးဆရာ ဓူ၀ံံ၏ မာလာ၀တၳဳရွည္ ကိုစတင္ဖတ္ရင္း စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္ခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္၀င္တန္းေအာင္ျမင္သည ့္အခါတြင္လည္း မိခင္၏တိုက္တြန္းခ်က္ေၾကာင္ ့ပင္ ေဆးတကၠသိုလ္သို. တက္ေရာက္သင္ၾကားခ့ဲသည္။ ေရနံေခ်ာင္းေဒသေကာလိပ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းတြင္ ရာဇ၀င္ထဲမွာေမာင့္ကုိထားရစ္ ခဲ့ ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ စတင္ေရးသားေဖာ္ျပခံရသည္။ မႏၱေလးေဆးတကၠသိုလ္ မဂၢဇင္းတြင္လည္း ၀တၳဳတိုမ်ား ေရးသားခဲ့သည္။ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္တြင္ ရႈမ၀ရုပ္စံုမဂၢဇင္း၊ ခ်စ္ကုိယ္ေတြ.က႑တြင္ သက္ငင္ခ်စ္ ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ စတင္ေရးသားၿပီး မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင ္ ေျခခ်လာသည္။ ရႈမ၀ရုပ္စံုမဂၢဇင္း၌ ကဗ်ာ၊ ၀တၳဳတိုမ်ားေရးသားဖြဲ.ဆိုလာ ရင္း မ်ိဳးဆက္သစ္ အမိ်ဳးသမီးစာေရးဆရာအျဖစ္ ေဆးတကၠသိုလ္ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေက်ာင္းသူဘ၀မွာပင္ ထင္ရွားလာသည္။ ေနာက္ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းတြင္လည္း ၀တၳဳတိုမ်ားႏွင့္ မဂၢဇင္း၀တၳဳရွည္(အမွတ္တရ) စာေပလက္ရာမ်ားျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားလာခဲ့သည္။ ဒဂုန္၊ စံပယ္ျဖဴ၊ ခ်ယ္ရီ၊ မေဟသီ၊ ကလ်ာ၊ ဟန္သစ္ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ၀တၳဳတိုလက္ရာမ်ားအျပင္ စာေပေဆာင္းပါးမ်ား၊ ရုပ္ရွင္ခံစားမႈေဆာင္းပါးမ် ား ေရးသားတင္ျပခဲ့သည္။
ပထမဆံုးလံုးခ်င္း၀တၳဳ စာအုပ္ထြက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ဆက္လက္ေရးသားထုတ္ေ၀လာေသာ လံုးခ်င္း၀တၳဳမ်ားမွာလည္း ထင္ရွားေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ၾကာေတာ့သည္လည္းေမာင့္စကား (၁၉၈၆)၊ ေၾကမြသြားေသာတိမ္တိုက္မ်ားအ ေၾကာင္း (၁၉၉၁)၊ မရွိမျဖစ္မိုး (၁၉၉၂)၊ ျမစ္တို႔၏မာယာ ၊ နံရံ၏အျခားတစ္ဖက္မွာ (၁၉၉၃)၊ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ဖြင့္ဟ၀န္ ခံခ်က္ (၁၉၉၄)၊ ကံၾကမၼာကို မယံုၾကည္ၾကသူမ်ား (၁၉၉၅)၊ ပင္လယ္ႏွင့္တူေသာ မိန္းမမ်ား (၁၉၉၆)၊ ျမစ္တို႔၏မာယာ (၁၉၉၉)၊ ကၽြန္မ၏သစ္ပင္ (၁၉၉၇)၊ ခ်စ္သူေရးတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ညေတြ (၁၉၈၀)၊ ခ်စ္သူေလလား... စကားတစ္ပြင့္ ပြင့္ခဲ့တယ္ (၂၀၀၃)၊ ၾကယ္စင္တံတား ကမ္းပါးႏွင္းျဖဴ ၊ လေရာင္ေအာက္ဖက္ မိုင္အေ၀းမွာ ၊ တိမ္ႏွင့္ခ်ည္တဲ့ႀကိဳး ၊ ေစာင့္ေနမယ္လို႔ မေျပာလိုက္ဖူး၊ ၾကယ္ေၾကြတို႔ရဲ႕ အေတာင္ပံ စသျဖင့္… ။
၀တၳဳတို လံုးခ်င္းစာအုပ္ ရာဇ၀င္ထဲမွာေမာင့္ကိုထားရစ္ ခဲ့ႏွင့္ အျခား၀တၳဳတိုမ်ား (၁၉၈၈)၊ ေကာင္းကင္မပါေသာညႏွင့္ အျခား၀တၳဳတိုမ်ား (၁၉၉၁) စသျဖင့္… ။
ဂ်ဴး၏ အမွတ္တရ လံုးခ်င္း၀တၳဳသည္ ျမန္မာစာေပေလာကအတြင္း အေ၀ဖန္ခံရဆံုးေသာ စာေပလက္ရာျဖစ္ခဲ့သည္။ အျခားတစ္ဖက္တြင္ ေျပာစမွတ္ျပဳခံရေသာ ၀တၳဳရွည္လက္ရာမ်ားျဖင့္ သံုးသပ္ေဖာ္ၾကဴးခံရသည္။ ဥပမာ- မလိခ၏ ျမန္မာ၀တၳဳအညႊန္းတြင္ ပင္လယ္ႏွင့္တူေသာမိန္းမ အား အေကာင္းဆံုးလက္ရာ (Masterpiece) အျဖစ္ ညႊန္းဆိုေဖာ္ျပထားသည္။ လံုးခ်င္း၀တၳဳရွည္မ်ားသည္လည ္း ရုပ္ရွင္အျဖစ္ ရိုက္ကူးျခင္းခံရသည္။
ဂ်ဴးသည္ ၀တၳဳေရးဆရာမ (Novelist) စစ္စစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ၀တၳဳတို၊ ၀တၳဳလတ္ (Novelette)၊ မဂၢဇင္း ၀တၳဳရွည္မ်ားႏွင့္ လံုးခ်င္း၀တၳဳရွည္မ်ား တခုတ္တရ ေရးသားတင္ဆက္ေနသူပင္။ ထို႔ျပင္ ကလ်ာမဂၢဇင္းတြင္ ကၽြန္မဖတ္ခဲ့ေသာစာအုပ္မ်ား (လံုးခ်င္းစာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္) ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္ ဟန္သစ္မဂၢဇင္းမွ ဗြီဒီယိုရုပ္ရွင္ခံစားမွဳ ( ျမစ္တစ္စင္းကိုျဖတ္ေက်ာ္ျခင ္း အမည္ျဖင့္ လံုးခ်င္းစာအုပ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္)၊ ဂ်ဴး၏ ေဆာင္းပါးမ်ားသည္ စာဖတ္ပရိသတ္ မျပတ္ ဖတ္ခဲ့ရေသာ ေဆာင္းပါးလက္ရာ မ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ ယခု ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး ေဆာင္းပါးလက္ရာမ်ား ေရးသားလွ်က္ ရွိသည္။ ထုိ႔ျပင္ မူးယစ္ေဆး၀ါးဆိုင္ရာျပႆနာ၊ နိဳင္ငံတကာေရးရာ၊ ၿမိဳ႕ျပေရးရာဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနရာ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား အဆက္မျပတ္ ဖတ္ေနရဆဲျဖစ္သည္။ ဥပမာ- အမုန္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ စစ္ပြဲမ်ား၊ ကၽြန္မခ်စ္ေသာၿမိဳ႕ စသျဖင့္ လံုးခ်င္းစာအုပ္မ်ားအျဖစ္ ထုတ္ေ၀လွ်က္ရွိသည္။
ထင္ရွားေသာေဆာင္းပါးလက္ရာ စာအုပ္မ်ားအနက္ ျမစ္တစ္စင္းကိုျဖတ္ေက်ာ္ျခင ္းမွ ေအာ္လန္ဒို ရုပ္ရွင္ခံစားမွဳ ေဆာင္းပါးတြင္ (ေအာ္လန္ဒိုကို ၾကည့္ၿပီးသည့္အခါ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၏ လွပမွဳကို ရလိုက္သည္။ စိတ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းတည္ၿငိမ္မွဳကို ရလိုက္သည္။ မိန္းမ-ေယာက်္ားဟူေသာ သတ္မွတ္ခ်က္ထက္ လူသားဟူေသာ ေပါင္းစည္းမွဳကို ေတြ႕ရသည္) ဟု ရုပ္ရွင္ကားအေပၚ ခံစားတင္ျပခဲ့ပါသည္။
အျခား စာေရးဆရာ ဆရာမမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္၍ ၀တၳဳစာစဥ္မ်ားတြင္လည္း ပါ၀င္ေရးသားခဲ့သည္။ ဥတၱရလမင္း ခံစားသူအႀကိဳက္ ၀တၳဳတိုမ်ား၊ ျမန္မာ၀တၳဳတိုအဖြင့္၊ ရာစုသစ္သို႔ ပ်ံသန္းျခင္း၊ နားၾကပ္ကိုကိုင္ ကေလာင္ကို ကိုင္ဆြဲ၊ ပန္းတို႔ရဲ႕ရနဲ႔၊ ျမန္မာ၀တၱဳတို (၂၀၀၁-၂၀၀၅)၊ အျခားစာစဥ္မ်ားတြင္လည္း ပါ၀င္ေရးသားသည္။
ထို႔ျပင္ ဂ်ဴး၏ ေရေမ်ာသီး ၀တၳဳတိုကို အဆိုေတာ္ ေဟမာေန၀င္း ကလည္းေကာင္း၊ ျမရဲ႕လ ၀တၳဳတိုကို အဆိုေတာ္ ထူးအိမ္သင္ ကလည္းေကာင္း ဖတ္ၾကားအသံသြင္းကာ တိတ္ေခြအျဖစ္ (၁၉၉၇)တြင္ ျဖန္႔ခ်ီခဲ့ပါသည္။
၀တၳဳေရးဆရာမ (Novelist) အျဖစ္ ျမန္မာစာေပေလာကတြင္ ထင္ရွားေအာင္ျမင္ေနေသာ ဂ်ဴး၏ စာေရးဆရာမ ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳမ်ားမွာ စိတ္၀င္စားစရာပင္။
ကၽြန္မ ၾကည္ေအးရဲ႕ ၀တၳဳ ကဗ်ာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သေဘာက်တယ္။ တစ္ခါတေလမွာ (Style) ခ်င္း သြားတူတာကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း သတိထားမိလိုက္တယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ကၽြန္မရဲ႕ ၀တၳဳေတြမွာ ၾကည္ေအးရဲ႕ (Style) နဲ႔ လံုး၀ကင္းရွင္းၿပီး သီးသန္႔ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။
ကၽြန္မဟာ စာမေရးဘဲ မေနနိဳင္လို႔ ေရးတာပါ။ ကၽြန္မရဲ႕ဦးေႏွာက္ကို အလိုလိုက္တဲ့ လက္ရဲ႕ ဖန္တီးမွဳသက္သက္သာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ကၽြန္မေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒါ ကၽြန္မရဲ႕ ရိုးသားပြင့္လင္းစြာ ၀န္ခံမွဳပါ။
ဂ်ဳး သည္ နိဳင္၀င္းေဆြ ၏ ေႏြတစ္ည လံုးခ်င္း၀တၳဳကို ႏွစ္ၿခိဳက္သလို ျဖစ္တည္မွဳပဓာနစာေရးဆရာ ဖရန္႔ကာဖကာ (Frank Kafka) ၀တၳဳတိုမ်ားကိုလည္း ႏွစ္ၿခိဳက္သူျဖစ္သည္။
ဂ်ဴးႏွင့္ပတ္သက္၍ စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ အင္န္ဂ်ီအို အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕မွ သားသည္မိခင္တစ္ဦးက ဤသို႔ သံုးသပ္ခဲ့ေၾကာင္း ေစာေက်ာ္ျမတ္ၿငိမ္း ၏ ျမန္မာလူမွဳရွဳခင္း (ဂ်ဴးကို သူ၏ ပရိသတ္ေတြ ဘယ္လိုသေဘာထားၾကသလဲ ေဆာင္းပါး၊ သင့္ဘ၀မဂၢဇင္း၊ ၁၉၉၉-ခုႏွစ္ အမွတ္(၁၁)တြင္) ကၽြန္မကေတာ့ ဂ်ဴးရဲ႕စာေတြကို ဖတ္သင့္တယ္ ထင္လို႔ ဖတ္ေနတယ္။ သူ႕ရဲ႕၀တၳဳတို၊ ၀တၳဳရွည္၊ ေဆာင္းပါးအားလံုးကို ဖတ္တယ္။ ကၽြန္မနဲ႔ သေဘာထားခ်င္း မတိုက္ဆိုင္တာ တစ္ခုႏွစ္ခုေလာက္ကလြဲရင္ အမ်ားစုကိုေတာ့ သေဘာက်တယ္။ ကၽြန္မသေဘာမက်တာက သူ႕၀တၳဳေတြထဲမွာ အတၱခ်င္းၿပိဳင္ၾကတာ၊ အဲဒါမ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႕ရတယ္။ ဒီေသးေသးမႊားမႊားအားနည္းခ်က ္ကလြဲရင္ ဂ်ဴးဟာ သိပ္ကို ထက္ျမက္ပါတယ္။ အႏုပညာအား သိပ္ေကာင္းတယ္။ သူေကာင္းတာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ ဥပမာ… ပညာတန္ဖိုးထားတာ… ေနာက္ၿပီး အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယံုၾကည္မွဳအာ းမာန္၊ အေတြးအေခၚလြတ္လပ္မွဳ အဲဒါေတြ တင္ျပထားတယ္ ဟု ဖတ္ရွဳရသည္။
ယခုအခါ ဂ်ဴးသည္ စာေပအႏုပညာမ်ား ေရးသားဖန္တီးရင္း ဂ်ဴး စာအုပ္တိုက္ ကိုထူေထာင္ကာ စာအုပ္မ်ား ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ီရင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္၊ အထက္ၾကည့္ျမင္တိုင္လမ္းတြင္ မိသားစု၊ ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ားႏွင့္အတူ ေနထိုင္ကာ စာေပလက္ရာမ်ားကို ေရးသားဖန္တီးလွ်က္ ရွိပါသည္။
Credit: အင္တာနက္မွ ရွာေဖြ သိမ္းဆည္းထားပါသည္။ မူရင္း စာေရးသူသုိ႕ ။
ဆရာမရဲ႕ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္းပါရွင္။
Born September 20, 1958
__________________________
Location Yangon, Burma
__________________________
Affiliation စာေပ၊ ကဗ်ာ၊ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္၊ ပန္းခ်ီ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး
__________________________
Awards ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ သဟာယစာေပဆု (သူမင္းကုိ ဘယ္ေတာ႔မွ ...)
__________________________
Gender Female
__________________________
Personal Information အဘ ဦးေသာင္းႏွင့္ အမိ ေဒၚၿငိမ္တုိ႔မွ ေမြးဖြားသည္။ အမည္ရင္းမွာ တင္တင္ဝင္း ျဖစ္သည္။ ေမြးခ်င္း (၅)ေယာက္အနက္ တတိယေျမာက္ျဖစ္သည္။
ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕တြင္ သူငယ္တန္း၊ ကုန္းေဇာင္းရြာတြင္ သူငယ္တန္းမွ ပဥၥမတန္းထိ၊ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕တြင္ ဆ႒မတန္းမွ ဒသမတန္းထိ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည္။ ၁၉၇၆-ခုႏွစ္တြင္ မႏၲေလးေဆးတကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ၁၉၈၃-ခုႏွစ္တြင္ အမ္ဘီဘီအက္စ္ ဘြဲ႕ရရွိခဲ့သည္။
__________________________
Personal Interests ဂ်ဴးသည္ စာေရးဆရာမတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ္လ
လူငယ္မ်ားကို စိတ္ဓါတ္ျမွင္႔တင္ေရးလည္း ပါ၀င္သည္။
ဂ်ဴး၏ သေဘာအက်ဆံုး ကဗ်ာ အမ်ိဳးအစားက ရတုျဖစ္သည္။ နတ္သွ်င္ေနာင္၏ ရတုမ်ား၊ ရေ၀႐ွင္ေထြး၏ ရတုမ်ား၊ ဓာတုကလ်ာ၏ ရတုမ်ားႏွင့္ န၀ေဒး ရတုမ်ားကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ႏွစ္သက္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျခာက္တန္း၊ ခုနစ္တန္း ေလာက္ကစ၍ ရတုစပ္နည္း ေပါင္းစံုကို စိတ္၀င္တစား ေလ့လာခဲ့သည္။
ဂ်ဴးသည္ ေက်ာင္းေနစဥ္ကာလကပင္ မိခင္၏ေစ့ေဆာ္မႈျဖင့္ စာေရးဆရာ ဓူ၀ံံ၏ မာလာ၀တၳဳရွည္ ကိုစတင္ဖတ္ရင္း စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္ခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္၀င္တန္းေအာင္ျမင္သည
ပထမဆံုးလံုးခ်င္း၀တၳဳ စာအုပ္ထြက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ဆက္လက္ေရးသားထုတ္ေ၀လာေသာ လံုးခ်င္း၀တၳဳမ်ားမွာလည္း ထင္ရွားေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ၾကာေတာ့သည္လည္းေမာင့္စကား (၁၉၈၆)၊ ေၾကမြသြားေသာတိမ္တိုက္မ်ားအ
၀တၳဳတို လံုးခ်င္းစာအုပ္ ရာဇ၀င္ထဲမွာေမာင့္ကိုထားရစ္
ဂ်ဴး၏ အမွတ္တရ လံုးခ်င္း၀တၳဳသည္ ျမန္မာစာေပေလာကအတြင္း အေ၀ဖန္ခံရဆံုးေသာ စာေပလက္ရာျဖစ္ခဲ့သည္။ အျခားတစ္ဖက္တြင္ ေျပာစမွတ္ျပဳခံရေသာ ၀တၳဳရွည္လက္ရာမ်ားျဖင့္ သံုးသပ္ေဖာ္ၾကဴးခံရသည္။ ဥပမာ- မလိခ၏ ျမန္မာ၀တၳဳအညႊန္းတြင္ ပင္လယ္ႏွင့္တူေသာမိန္းမ အား အေကာင္းဆံုးလက္ရာ (Masterpiece) အျဖစ္ ညႊန္းဆိုေဖာ္ျပထားသည္။ လံုးခ်င္း၀တၳဳရွည္မ်ားသည္လည
ဂ်ဴးသည္ ၀တၳဳေရးဆရာမ (Novelist) စစ္စစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ၀တၳဳတို၊ ၀တၳဳလတ္ (Novelette)၊ မဂၢဇင္း ၀တၳဳရွည္မ်ားႏွင့္ လံုးခ်င္း၀တၳဳရွည္မ်ား တခုတ္တရ ေရးသားတင္ဆက္ေနသူပင္။ ထို႔ျပင္ ကလ်ာမဂၢဇင္းတြင္ ကၽြန္မဖတ္ခဲ့ေသာစာအုပ္မ်ား (လံုးခ်င္းစာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္) ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္ ဟန္သစ္မဂၢဇင္းမွ ဗြီဒီယိုရုပ္ရွင္ခံစားမွဳ ( ျမစ္တစ္စင္းကိုျဖတ္ေက်ာ္ျခင
ထင္ရွားေသာေဆာင္းပါးလက္ရာ စာအုပ္မ်ားအနက္ ျမစ္တစ္စင္းကိုျဖတ္ေက်ာ္ျခင
အျခား စာေရးဆရာ ဆရာမမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္၍ ၀တၳဳစာစဥ္မ်ားတြင္လည္း ပါ၀င္ေရးသားခဲ့သည္။ ဥတၱရလမင္း ခံစားသူအႀကိဳက္ ၀တၳဳတိုမ်ား၊ ျမန္မာ၀တၳဳတိုအဖြင့္၊ ရာစုသစ္သို႔ ပ်ံသန္းျခင္း၊ နားၾကပ္ကိုကိုင္ ကေလာင္ကို ကိုင္ဆြဲ၊ ပန္းတို႔ရဲ႕ရနဲ႔၊ ျမန္မာ၀တၱဳတို (၂၀၀၁-၂၀၀၅)၊ အျခားစာစဥ္မ်ားတြင္လည္း ပါ၀င္ေရးသားသည္။
ထို႔ျပင္ ဂ်ဴး၏ ေရေမ်ာသီး ၀တၳဳတိုကို အဆိုေတာ္ ေဟမာေန၀င္း ကလည္းေကာင္း၊ ျမရဲ႕လ ၀တၳဳတိုကို အဆိုေတာ္ ထူးအိမ္သင္ ကလည္းေကာင္း ဖတ္ၾကားအသံသြင္းကာ တိတ္ေခြအျဖစ္ (၁၉၉၇)တြင္ ျဖန္႔ခ်ီခဲ့ပါသည္။
၀တၳဳေရးဆရာမ (Novelist) အျဖစ္ ျမန္မာစာေပေလာကတြင္ ထင္ရွားေအာင္ျမင္ေနေသာ ဂ်ဴး၏ စာေရးဆရာမ ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳမ်ားမွာ စိတ္၀င္စားစရာပင္။
ကၽြန္မ ၾကည္ေအးရဲ႕ ၀တၳဳ ကဗ်ာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သေဘာက်တယ္။ တစ္ခါတေလမွာ (Style) ခ်င္း သြားတူတာကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း သတိထားမိလိုက္တယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ကၽြန္မရဲ႕ ၀တၳဳေတြမွာ ၾကည္ေအးရဲ႕ (Style) နဲ႔ လံုး၀ကင္းရွင္းၿပီး သီးသန္႔ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။
ကၽြန္မဟာ စာမေရးဘဲ မေနနိဳင္လို႔ ေရးတာပါ။ ကၽြန္မရဲ႕ဦးေႏွာက္ကို အလိုလိုက္တဲ့ လက္ရဲ႕ ဖန္တီးမွဳသက္သက္သာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ကၽြန္မေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒါ ကၽြန္မရဲ႕ ရိုးသားပြင့္လင္းစြာ ၀န္ခံမွဳပါ။
ဂ်ဳး သည္ နိဳင္၀င္းေဆြ ၏ ေႏြတစ္ည လံုးခ်င္း၀တၳဳကို ႏွစ္ၿခိဳက္သလို ျဖစ္တည္မွဳပဓာနစာေရးဆရာ ဖရန္႔ကာဖကာ (Frank Kafka) ၀တၳဳတိုမ်ားကိုလည္း ႏွစ္ၿခိဳက္သူျဖစ္သည္။
ဂ်ဴးႏွင့္ပတ္သက္၍ စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ အင္န္ဂ်ီအို အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕မွ သားသည္မိခင္တစ္ဦးက ဤသို႔ သံုးသပ္ခဲ့ေၾကာင္း ေစာေက်ာ္ျမတ္ၿငိမ္း ၏ ျမန္မာလူမွဳရွဳခင္း (ဂ်ဴးကို သူ၏ ပရိသတ္ေတြ ဘယ္လိုသေဘာထားၾကသလဲ ေဆာင္းပါး၊ သင့္ဘ၀မဂၢဇင္း၊ ၁၉၉၉-ခုႏွစ္ အမွတ္(၁၁)တြင္) ကၽြန္မကေတာ့ ဂ်ဴးရဲ႕စာေတြကို ဖတ္သင့္တယ္ ထင္လို႔ ဖတ္ေနတယ္။ သူ႕ရဲ႕၀တၳဳတို၊ ၀တၳဳရွည္၊ ေဆာင္းပါးအားလံုးကို ဖတ္တယ္။ ကၽြန္မနဲ႔ သေဘာထားခ်င္း မတိုက္ဆိုင္တာ တစ္ခုႏွစ္ခုေလာက္ကလြဲရင္ အမ်ားစုကိုေတာ့ သေဘာက်တယ္။ ကၽြန္မသေဘာမက်တာက သူ႕၀တၳဳေတြထဲမွာ အတၱခ်င္းၿပိဳင္ၾကတာ၊ အဲဒါမ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႕ရတယ္။ ဒီေသးေသးမႊားမႊားအားနည္းခ်က
ယခုအခါ ဂ်ဴးသည္ စာေပအႏုပညာမ်ား ေရးသားဖန္တီးရင္း ဂ်ဴး စာအုပ္တိုက္ ကိုထူေထာင္ကာ စာအုပ္မ်ား ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ီရင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္၊ အထက္ၾကည့္ျမင္တိုင္လမ္းတြင္
Credit: အင္တာနက္မွ ရွာေဖြ သိမ္းဆည္းထားပါသည္။ မူရင္း စာေရးသူသုိ႕ ။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။