ျမ၀တီ
ဝါသနာဗီဇကို တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ အေျခခံျခင္း
လူတိုင္းမွာ ဝါသနာနဲ႔ ဗီဇေတြ ငယ္စဥ္ကပင္ မသိမသာ ရွိေနတတ္ၾက ပါတယ္။
ကစားစရာ အ႐ုပ္မ်ား ျဖဳတ္တပ္ ျပဳျပင္ျခင္းျဖင့္ အင္ဂ်င္နီယာ အေျခခံ ဝါသနာပါျခင္း၊ မုန္႔အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စားစရာ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အေျခခံ၍ စားေသာက္ကုန္ ပစၥည္း ထုတ္လုပ္မႈ ဝါသနာပါျခင္း၊ ကစားစရာ အ႐ုပ္ကေလးမ်ား အတြက္ ဂါဝန္၊ အက်ႌ စသည္ျဖင့္ ခ်ဳပ္ကစားျခင္းမွ အရြယ္ ေရာက္ေသာအခါ အပ္ခ်ဳပ္သမား ဒီဇိုင္နာ ျဖစ္လာျခင္း စသည္ျဖင့္...။
ဆုိလိုသည္မွာ ငယ္စဥ္ ဘဝကပင္ ဝါသနာ အေျခခံကို ျမင္ေတြ႕ ႏုိင္ၾကပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဝါသနာ အရင္းခံၿပီး ဗီဇရဲ႕ လႈံ႕ေဆာ္မႈနဲ႔ ဘဝ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ လုပ္ငန္းခြင္ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ လာတတ္ၾကပါတယ္။
အိမ္ေထာင္က် ခါစက ''အသုပ္စံု''လုပ္ေရာင္း ေနေသာဘဝ မိန္းမက အသုပ္ လက္ရာ ေကာင္းေကာင္း၊ ေယာက္်ားက ဟင္းခ်ဳိ ပန္းကန္ခ်ေပး၊ ပန္းကန္ေဆးေပး တက္ညီလက္ညီ လုပ္ေနခဲ့ ရာက အခြင့္အေရး ေပၚလာၿပီး ေယာက္်ားက ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ၫႊန္းေရး၊ မိန္းမက ႐ုိက္ကြင္းမွာ ထမင္းခ်က္ ကန္ထ႐ိုက္ ယူခဲ့ၾကရာက တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ တက္လာခဲ့တာ ယေန႔ဆိုလွ်င္ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာ စံုတြဲ ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။
အဲဒီလိုပါပဲ ငယ္စဥ္က ႐ုပ္ေျပာင္ ေတြေရး၊ ကယ္ရီကယ္ခ်ာ ႐ုပ္ေျပာင္ ဇာတ္လမ္းေတြ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ အေျခအေနကေန လူၾကမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ တပည့္အေနနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ ဝင္႐ုိက္ခံခဲ့ရာမွ သူရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ယေန႔ နာမည္ေက်ာ္ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
သူတို႔ျဖတ္သန္းမႈ ဘဝေတြက လြယ္ကူ ခဲ့တယ္လို႔ မဆိုလိုပါ။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဝါသနာနဲ႔ ဗီဇကို အေျခခံၿပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ျမင့္တက္လာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ႏုိင္ခဲ့ ၾကတာ ေဖာ္ျပျခင္းပါ။
ဝါသနာဗီဇ အေျခခံၿပီး တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ႏုိင္ခဲ့တဲ့ စာေရးသူရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕ကို တင္ျပပါရေစ။
၁၉၇၂ ခုႏွစ္ခန္႔က စာေရးသူရဲ႕ ဇနီးက ရခိုင္က ေက်ာက္ျဖဴ ဆရာ အတတ္သင္ကို သင္တန္း တစ္ႏွစ္ သြားတက္ရပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ေက်ာင္းဆရာလုပ္ၿပီး က်န္ေနခဲ့တဲ့ စာေရးသူဟာ ေက်ာင္းဆင္း ခ်ိန္မွာ အခ်ိန္ေတြပိုၿပီး အထီးက်န္ ခဲ့ရပါတယ္။
အဲဒီမွာ စာေရးသူတို႔ေနတဲ့ လိႈင္ၿမိဳ႕နယ္ စႏၵာၿမိဳင္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံရဲ႕ ေနာက္ေက်ာက ၿခံႀကီးတစ္ၿခံမွာ ႐ုပ္ရွင္ ပိုစတာေတြကို ဆရာ ဦးေဖခင္ (ဂ်ပန္လမ္း)က တာဝန္ယူ ေရးဆြဲ ေနပါတယ္။ တစ္ပတ္တစ္ခါ ကားသစ္ တင္တိုင္း ပုိစတာ အသစ္ေတြ ေရးရပါတယ္။
စာေရးသူက ေက်ာင္းဆင္းတာနဲ႔ ပန္းခ်ီ႐ုံထဲ သြားၿပီး ပိုစတာအေဟာင္း ေတြကို အေရာင္မ်ား ဖ်က္ျခင္းက အစ ဆရာဦးေဖခင္ ေရးထားတဲ့ အ႐ုပ္ေတြကို ေအာက္ခံပံုေတြ အေရးက်င့္ ရပါတယ္။ ဆရာက အေခ်ာျပင္ ေပးပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ေတာ့ နာမည္ စာလံုးေတြကို ေရးျခင္း၊ အေရာင္သြင္းျခင္းမ်ား လုပ္ေပးခဲ့ ရပါတယ္။
အဲဒီလို ပုိစတာ ေရးရင္းနဲ႔ အေျခခံ လုပ္အားေပး လုပ္ခဲ့တာဟာ တစ္ေန႔မွာ ငါဟာ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ေငြရွာတဲ့ သူျဖစ္ရမယ္လို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဝါသနာ ဗီဇေၾကာင့္ ေရးခဲ့ျခင္း၊ သင္ယူခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္ေက်ာ္ ၾကာတဲ့ အခါမွာေတာ့ စာေရးသူ ေက်ာင္းဆရာ ဘဝက ပင္စင္ ယူခါနီးမွာ ဆီေဆး၊ ေရေဆး ပန္းခ်ီကားေတြ ေရးၿပီး ျပပြဲတင္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ငယ္စဥ္က ဝါသနာ၊ ဗီဇနဲ႔ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ေတြရွိခဲ့ဖူး တာေၾကာင့္ တိုးတက္ေနပါၿပီ။ ခုေတာ့ ပန္းခ်ီ ဆရာႀကီး ဦးေဖခင္မရွိေတာ့ပါ။ အဲဒီလိုနဲ႔ ပန္းခ်ီ႐ုံမွာ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ညဘက္က်ေတာ့ ပန္းခ်ီ ႐ုံနားက ဓာတ္ပံု ျမမိုးဆိုသူရဲ႕ ဓာတ္ပံုဆိုင္မွာ အျဖဴအမည္း ပံုကူးျခင္း၊ ဖလင္ခဲထိုးျခင္း၊ ေဆးေရာင္စံု ျခယ္ျခင္းမ်ားကို ဝါသနာအရ သင္ယူ ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔
မ်ားမွာ ဆရာျမမိုး ေအာက္ဒိုး ႐ိုက္ကူးတဲ့ ကမၻာေအး ဘုရားမွာ ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ကူးျခင္း၊
႐ိုက္ကူးၿပီး ဓာတ္ပံုမ်ား လုိက္ပါ ပို႔ေဆာင္ျခင္း အလုပ္ေတြကို အခ်ိန္ရသေရြ႕ ပညာသင္ လုပ္အား ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္ေက်ာ္ၾကာတဲ့ အခါမွာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ဓာတ္ပံုမ်ား ႐ိုက္ကူးျခင္းနဲ႔ မွတ္တမ္းပံုမ်ား ႐ိုက္ကူးျခင္းတို႔ အတြက္ အသံုးဝင္လာၿပီး အခေၾကးေငြ ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဆရာျမမိုးဆီမွာ ဓာတ္ပံုပညာ သင္ရင္း အေျခအေန တစ္ခုက ဖန္တီးလာ ပါတယ္။ သတင္းေထာက္ လုပ္ငန္းပဲေပါ့။ ပန္းခ်ီ႐ုံနဲ႔ ဓာတ္ပံုဆိုင္ ၾကားထဲမွာ နာမည္ႀကီး ႐ုပ္ရွင္ မင္းသမီး တစ္ေယာက္ ေနပါတယ္။ အေနာက္တိုင္း ဆန္တဲ့ အလွနဲ႔ နာမည္ ႀကီးသူပါ။ စာေရးသူတို႔နဲ႔ မိသားစုလိုက္ ရင္းႏွီးၾကပါတယ္။
တစ္ေန႔ေတာ့ အဲဒီမင္းသမီးက သူ႔ကိုယ္သူ ေသနတ္နဲ႔ ျပန္ပစ္တဲ့ ကိစၥ ေပၚေပါက္ လာပါတယ္။ သူ႕ေယာက်္ားက အရာရွိ တစ္ဦးဆိုေတာ့ ဖံုးဖံုးဖိဖိ လုပ္ထား လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီသတင္းကို စာေရးသူက အေသးစိတ္ သိရၿပီး စာေရးသူရဲ႕ ညီမေတြထဲမွာ အဲဒီမင္းသမီးရဲ႕ အလွပံုေတြက အသင့္ရွိေတာ့ သတင္းေရးၿပီး ''သတင္း ဂ်ာနယ္'' တိုက္ကို သြားပို႔ ထားခဲ့ပါတယ္။ သတင္း ဂ်ာနယ္တိုက္မွာ စာအိတ္နဲ႔ ''အေထာက္ ေတာ္လွေအာင္'' သို႔ဆိုၿပီး ထားခဲ့တာပါ။
စာေရးသူရဲ႕ေက်ာင္းက ဗိုလ္႐ႈခံမွာပါ။ ယခုလႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အအံု ေဆာက္ထားတဲ့ ေနရာေပါ့။ ေက်ာင္းက ျပန္လာၿပီး ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ ေရာက္ေတာ့ သတင္း ဂ်ာနယ္တိုက္က ပုဂၢဳိလ္ႏွစ္ဦး ေရာက္လာ ပါတယ္။ ဆရာ အေထာက္ ေတာ္လွေအာင္ ကစာေရးသူ ေပးထားတဲ့ သတင္းကို အသံုးျပဳမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းေတြ ေရးေပးဖို႔ ေျပာခိုင္းတာတဲ့။ ေညာင္ဦး ေအာင္ဆန္းၫိုနဲ႔ သတင္းေထာက္ စိန္ဝင္းေလးလို႔ သိရပါတယ္။
အဲဒီမွာ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားမွာ မပါဝင္တဲ့ မင္းသမီးသတင္းဟာ သတင္း ဂ်ာနယ္မွာ ေဝေဝဆာဆာ ပါလာ ပါေတာ့တယ္။ စာေရးသူ ကလည္း လက္သြက္သြက္နဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းေတြ ေရးေပးလိုက္ မိျပန္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သတင္းဂ်ာနယ္ သတင္းေထာက္ အျဖစ္ ဆရာ အေထာက္ ေတာ္လွေအာင္က တာဝန္ေပးေတာ့ သတင္းေတြ ဆက္ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ ကင္မရာ မဝယ္ႏိုင္ေတာ့ ဆရာျမမိုး ကင္မရာနဲ႔ေပါ့။ ဒီေနာက္ ဆရာ ေမာင္ေမာင္ေက်ာ္ရဲ႕ ''မ်က္လံုး'' ဂ်ာနယ္မွာ ပင္တိုင္ သတင္းေထာက္ လုပ္ျဖစ္ခဲ့ ပါေသးတယ္။ ဝန္ထမ္း အလုပ္က တစ္ဖက္၊ ေက်ာင္းစာက တစ္ဖက္နဲ႔ ဆိုေတာ့ ဓာတ္ပံု သတင္းေထာက္ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ ေဆာင္းပါးေတြဘက္ လွည့္ခဲ့ ရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ႏွစ္ေပါင္ းသံုးဆယ္ေက်ာ္ ၾကာၿပီး ပင္စင္ ယူခါနီးေတာ့ ကင္မရာကို ကိုယ္တိုင္ဝယ္၊ ဓာတ္ပံု သင္တန္း ကိုယ္တိုင္တက္ၿပီး ေၾကးမံု သတင္းစာ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ သတင္းစာနဲ႔ လွ်ပ္တစ္ျပက္၊ ေမာ္နီတာတို႔မွာ ယေန႔ထိ ဓာတ္ပံု သတင္းေထာက္ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ ေနပါတယ္။ ပင္စင္လစာထက္ ပိုတဲ့ စာမူခေတြနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနပါၿပီ။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ စာေရးသူ အသက္ေျခာက္ဆယ့္ ငါးႏွစ္မွာ ေလျဖတ္တဲ့ ေဝဒနာ ခံစားရပါတယ္။ မိုးမိၿပီး ဘယ္ဘက္တစ္ျခမ္း ေလျဖတ္ သြားပါတယ္။ ေဆး႐ုံကို ဆယ္ရက္ေလာက္ တက္ရၿပီး ေဆး႐ုံက ဆင္းေတာ့ တုတ္ေကာက္ တစ္ဖက္နဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ ရပါတယ္။
အဲဒီေဆး႐ုံ မတက္မီ ကတည္းက စီစဥ္ထားတဲ့ စာေရးသူရဲ႕ ကေလးကဗ်ာ စာအုပ္လည္း ထြက္လာ ခဲ့ပါတယ္။ ေဆး႐ုံက ဆင္းတာနဲ႔ တုတ္ေကာက္ တစ္ဖက္နဲ႔ ေရးတဲ့ ပံုျပင္ စာအုပ္ကိုလည္း ထုတ္ေဝ သူရွာ ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ ''လွပ'' ဂ်ာနယ္မွာ အယ္ဒီတာ လုပ္ၿပီး ပံုျပင္ေတြ ေရးထားတာကို စုထုတ္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ ေနတာပါ။
အာရွပလာဇာမွာ ရွိတဲ့ ထုတ္ေဝသူဆီ သြားရင္းနဲ႔ သံုးဆယ့္ ရွစ္လမ္းမွာ ''စီးပြားေရး ဂ်ာနယ္'' တစ္ေစာင္ ထုတ္ေနတဲ့ တပည့္ တစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ရ ျပန္ပါတယ္။ တပည့္ ဆိုေပမယ့္ စာေရးသူက သင္ေပး ခဲ့ရတဲ့ တပည့္ မဟုတ္ပါ။ စာေရးသူ ေက်ာင္းအုပ္ အျဖစ္နဲ႔ ေတြ႕ရတဲ့ လူငယ္ တစ္ဦးပါ။ သူက သူရဲ႕''စီးပြားေရး အက်ဳိးေဆာင္ ဂ်ာနယ္'' မွာ ကူညီဖို႔ ေျပာတာနဲ႔ ေလတစ္ဖက္ ျဖတ္ထားတဲ့ ခႏၶာနဲ႔ အလုပ္ကို အခ်ိန္ပိုင္း ဝင္လုပ္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ လစာ ကလည္း ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ေပးပါတယ္။ ''စီးပြားေရး အက်ဳိးေဆာင္ ဂ်ာနယ္'' အယ္ဒီတာ အဖြဲ႕မွာ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ရင္းနဲ႔ ေရွ႕လူေတြ ထြက္သြားေတာ့ အယ္ဒီတာ အဖြဲ႕ဝင္၊ ေနာက္အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ အျဖစ္ လုပ္ေပးခဲ့ ရျပန္ပါတယ္။ ဒီေနာက္ ဘဝ အလွည့္အေျပာင္း ျဖစ္ခဲ့ ရပါတယ္။
ပင္စင္လစာေတြ မတိုးမီ ကတည္းက ဒုကၡိတဘဝနဲ႔ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ လစာ ရခဲ့ပါတယ္။ ဝါသနာ အရင္းခံ ဗီဇေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ သံုးလခန္႔ ၾကာေတာ့ ထုတ္ေဝသူ တပည့္က
လုပ္ငန္း ခ်ဲ႕ထြင္မယ္ ဆိုၿပီး စာေပေလာက ထဲက စာေပေရးရာထက္ ဖက္ရွင္ ေမာ္ဒယ္လ္ ေရးရာ အားသန္တဲ့ လူငယ္တစ္ဦးကို စာေရးသူနဲ႔ တြဲဖက္ဖို႔ ေျပာလာပါတယ္။ စာေရးသူက အဲဒီ အယ္ဒီတာေလးနဲ႔ ဦးတည္ခ်က္ မတူလို႔ တြဲမလုပ္ခ်င္တာနဲ႔ စာအုပ္ ေအာင္ျမင္မယ္ ထင္ရင္ အဲဒီ ဖက္ရွင္ေမာ္ဒယ္လ္ အယ္ဒီတာနဲ႔ပဲ ဆက္လုပ္ပါဆိုၿပီး ႏႈတ္ထြက္ ခဲ့ပါတယ္။ စိတ္လိုက္မာန္ပါ ထြက္လို႔ ဆိုၿပီး စာေရးသူရဲ႕ လဝက္စာ လုပ္အားခကို ထုတ္ေဝသူ တပည့္က လံုးဝ မေပးေတာ့ပါ။
ဒါေပမဲ့ စာေရးသူဟာ အဲဒီဂ်ာနယ္မွာ မလုပ္ရလို႔ စာေပ ေလာကရဲ႕ျပင္ပ ေရာက္မသြားခဲ့ပါ။ ၿမိဳ႕နယ္စာေပ စာနယ္ဇင္း အဖြဲ႕ရဲ႕ ရန္ပံုေငြ စာအုပ္မ်ား၊ မဂၢဇင္း မ်ားကို ဆက္လက္ စီစဥ္လ်က္ ရွိခဲ့ပါေတာ့တယ္။
မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ငယ္စဥ္က ဝါသနာ ဗီဇ အေျခခံတဲ့ စာေပပန္းခ်ီ၊ ဓာတ္ပံုလုပ္ငန္း မ်ားနဲ႔ ပင္စင္စား ဘဝကို ျဖတ္ေက်ာ္ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဘဝရဲ႕ အလွည့္အေျပာင္းမွ တိုးတက္မႈမ်ား ရႏိုင္ခဲ့တာဟာ ပင္စင္စား အႏိုင္ႏိုင္ သံုးစြဲတဲ့ ဘဝက စာမူခ၊ လုပ္အားခ ေတြနဲ႔ ဘဝမွာ ေက်နပ္စရာေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဝါသနာနဲ႔ ဗီဇကို အေျခခံၿပီး တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ လွမ္းတက္ ႏိုင္ခဲ့တဲ့ အေျခအေနကို ေက်နပ္စရာ အတိ ျဖစ္ခဲ့ ရပါေတာ့တယ္။
ေဆာင္းပါးရွင္-ၾကည္ေဇာ္
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။