Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Friday, May 31, 2013

ျမန္မာေတြ ထိုးကြင္း ထိုးတဲ႔ ဓေလ့

 

ကၽြန္ေတာ႔ ဘ၀မွာ ထိုးကြင္းဆိုလို႔ အေဖ႔ဘက္ကေတာ္တဲ႔ က်ေတာ္႔ အဖိုးဆီမွာ ပထမဆံုးျမင္ဖူးခဲ႔ တာပါ ။ အဲဒီတုန္းက က်ေတာ္ က ေလးငါးေျခက္ နွစ္အရြယ္ ၊ အဖိုးဆီ သြားလည္တဲ႔ အခါတိုင္း နိွုပ္ေပး နွင္းေပးရပါတယ္ ။ အဲလို အခ်ိန္မွာ အသက္က ၈၀ ေလာက္ရွိေနျပီျဖစ္တဲ႔ က်ေတာ္႔ အဖိုးက သူ႔ဖြားဘက္ေတာ္ကိုမွ လံုေအာင္ အေတာ္ဖံုးေနရတဲ႔ အရြယ္ ဆိုေတာ႔ နွင္းနွိပ္ေပးေနတဲ႔ က်ေတာ္တို႔ က သူေပါင္နွစ္ဘက္ မွာ ရွိတဲ႔ ထိုးကြင္းေတြ
ကို အထင္းသားျမင...္ေနရပါတယ္ ။

အေမ့ ဘက္ ကေတာ္တဲ႔ အဖိုးဆီ မွာေတာ႔ အဲဒီလို ထိုးကြင္းထိုးထားတာမ်ိဳး မေတြ ႔ဖူးပါဘူး ။ အဲ ....ဒါေပမယ္႔ အေမ႔ဘက္ကအမ်ိဳးထဲ က အဖိုးေတာ္စပ္သူတစ္ေယာက္ မွာေတာ႔ ထိုးကြင္းရွိပါတယ္ ။ အဲဒီ အဖိုး က်ေတာ္တို႔ အိမ္ ကို အလည္လာတဲ႔ အခ်ိန္မ်ိုးမွာဆိုရင္ အေဖက အဲဒီ အဖိုးရဲ ႔ေပါင္လံုးကို သြားလွန္ၾကည္႔ဖို႔ က်ေတာ္ တို႔ ကိုတိုက္တြန္းေလ႔ ရွိပါတယ္ ။ တကယ္ေတာ႔ အေၾကင္းသိေနတဲ႔ အေဖက အဖိုးကို စ ခ်င္လို ႔ အဲလို လုပ္တာပါ ။ အဖိုးကေတာ႔ အဲ လို သူ ႔ေပါင္ကို သြားလွန္ၾကည့္ တိုင္း က်ေတာ္ တို႔ကို ဆဲဆို ေမာင္းထုတ္တတ္ပါတယ္ ။ ဘာလိုလဲ ဆိုေတာ႔ သူမွာ ရွိတဲ႔ ထိုးကြင္းက သူမ်ားေတြ မွာလို
ေပါင္နွစ္ဖက္စလံုးမွာထိုးထားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ေပါင္တစ္ဖက္မွာသာ ထိုးထားလို ႔ပါပဲ ။ အဲဒီေတာ႔ က်ေတာ္႔ အဖိုးချမာ ရွက္တာေပါ႔ ။ ဘာျဖစ္လို႔ အဲ လို တဖက္တည္း ထိုးကြင္းထိုးထားတာပါလိမ္႔ လို႔ စပ္စုၾကည့္ေတာ႔
......အဲဒီ အဖိုးငယ္ငယ္ က လူပ်ိဳအရြယ္ေလးမွာ သူမ်ားတကာလို ထိုးကြင္းထိုးခ်င္လြန္းလို႔ သူ ႔မိဘေတြ တားေနတဲ႔ အၾကားက မရမက သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ထိုးကြင္းထိုးဆရာ ေခၚျပီးထိုးခဲ႔ တယ္တဲ႔ ။ အဲလို ထိုးကြင္း ထိုးတာ ဟာဘယ္ေလာက္ မ်ားနာက်င္ သလဲ ေတာ႔ မသိဘူး ေပါင္တစ္ဖက္ ထိုးျပီး တဲ႔ အခ်ိန္မွာ ဘယ္လို မွဆက္မထိုးနိဳင္ေအာင္ နာက်င္လြန္းတာေၾကာင္႔ ေနာက္ထပ္ ဆက္မထိုးျဖစ္ေတာ႔ ဘူးတဲ႔ ။ အဲဒါေၾကာင္႔မို ႔ က်ေတာ္တို႔ျမင္ခဲ႔ ရတဲ႔ အခ်ိန္ထိ ထိုးကြင္းတစ္ဖက္တည္းသာျဖစ္ေနပါတယ္ တဲ႔ ။
အဲဒီေခတ္က ထိုးကြင္းထိုးေတာ႔ မယ္ ဆိုရင္ လူသူေ၀းတဲ႔ ၊ အိမ္နဲ႔ လွမ္းတဲ႔ သစ္ပင္ေအာက္တို႔ ဘာတို႔ မွာ ျဖစ္ျဖစ္ ေနရာယူျပီး ထိုးေလ့ ရွိတယ္လို ႔ဆိုပါတယ္ ။ အဲ လို မွ မဟုတ္ရင္ ထိုးခံတဲ႔ သူရဲ ႔ နာက်င္မွဳ ဒဏ္ေၾကာင့္ေအာ္ဟစ္ လိုက္တဲ့ အသံဟာ လူေတြမၾကားေကာင္း ေအာင္ျဖစ္ေနလို႔ပါတဲ႔။တခ်ိဳ႔ဆို ေအာ္သံမထြက္ေအာင္ပါးစပ္မွာအ၀တ္တစ္ခုခု ဆို ႔ထားျပီး မွ ထိုးခံတယ္ တဲ႔ ။ ထိုးတဲ႔ သံစုတ္ဟာ နွစ္ခြမွ ေလးခြအထိ ရွိၾကျပီး အသားထဲတိုးစိုက္လိုက္တဲ႔စုတ္ ကို ျပန္နွတ္ လိုက္ရင္ စုတ္မွာ သားေရေတြတြယ္ျပီး ျပန္ပါလာတယ္ တဲ႔ ။ အင္း ...အဲ လိုဆို ေတာ္ေတာ္ ကို အနာခံျပီး ထိုးရတဲ့ ထိုးကြင္းေပဘဲေပါ႔ ။ ဘယ္ေလာက္ အထိ နာက်င္ခံျပီး ထိုးခဲ႔ရတဲ႔ ထိုးကြင္းလည္း ဆိုတာစဥ္းစားသာ ၾကည့္ ပါေတာ႔ ။
ကၽြန္ေတာ္ တို႔ျမန္မာနိဳင္ငံမွာ လက္လွန္းမွီသေလာက္ အဖိုးတို႔ ေခတ္အထိ ထိုးကြင္းထိုးတဲ့ ဓေလ႔ ေခတ္စား ခဲ႔ေပမယ္႔ က်ေတာ္တို႔ အေဖတို႔ေခတ္ေရာက္မွာေတာ႔ အဲဒီ ဓေလ႔ ဟာ ေမွးမိွန္သြားျပန္တယ္ ။ အဲ ..က်ေတာ္တို႔ ေခတ္က်ျပန္ေတာ႔ ထိုးကြင္းကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ ထက္တူး ထိုးတဲ႔ အေလ့ အထဟာ ေခတ္စားလာျပန္ေရာ..။ အင္တာနက္ စာမ်က္နွာေတြ အေပၚမွာ ထိုးကြင္းထိုးထားတဲ႔ ပံုေတြ ဟာ ေယာကၤ်ားေတြ ရဲ ႔ခႏၱာ ကိုယ္ မွာသာမကဘဲ မိန္းကေလးေတြ ကိုယ္ေပၚမွာပါ ထိုးလာေနၾကတာ ေတြ ႔ေနရပါတယ္ ။ တခ်ိဳ ႔ေတြ ဆို ျမင္အံ႔ မျမင္အံ႔ ေနရေတြ မွာပါ စံုလို႔ ပါပဲ ။ အဲဒါေၾကာင္႔ မို႔ ကမၻာ႔အေနနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ က်ေတာ္ တို႔ ျမန္မာ နိဳင္ငံမွာ ဘယ္ေခတ္ဘယ္ အခါ ကထိုးကြင္းထိုးတဲ႔ ဓေလ႔ စတင္ခဲ႔ တာလဲ ဆိုတာ ကုိသိခ်င္လို႔ စာေလး ဘာေလး ရွာဖတ္ၾကည့္ေတာ႔ ဆရာမၾကီး ေဒၚေစာမံုညင္း ေရးတဲ႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ကိုဖတ္ခဲ႔ ရပါတယ္ ။
ဆရာမၾကီးရဲ ႔ ေဆာင္းပါးမွာ ထိုးကြင္းကို ဘုန္းေတာ္ဘုရားလက္ထက္ ေတာင္မင္းၾကီးရဲ ႔သား ေမာင္ကန္ ကေနျပီး စတင္ထိုးခဲ႔ တယ္လို႔ ဆိုေပမယ္႔ ဒီထက္ေစာတဲ႔ ေခတ္ေတြ ကတည္းကလည္းအဲဒီ အေလ႔ထေတြရွိခဲ႔တဲ႔ အေထာက္ထားေတြ ေတြ ႔ရပါေသးတယ္တဲ႔ ။ ပုဂံေခတ္နဲ႔ ေခတ္ျပိဳင္ တရုတ္ မွတ္တမ္းတစ္ခုမွာ ... ျမန္မာနယ္စပ္ရိွလူေတြဟာကိုယ္မွာမင္ေသေတြထိုးထားေလ႔ရွိျပီး ေမ်ာက္သားေရစစ္၀တ္တန္ဆာမ်ားကို၀တ္ဆင္ထားေလ႔ ရွိေၾကာင္းေဖာ္ျပထားတယ္ တဲ႔ ။ ဒါေပမယ္႔ ပုဂံေခတ္ ေဆးေရးပန္းခ်ီေတြ မွာ အဲလို မင္ေၾကာင္ထိုးထားတဲ႔ အေထာက္ထားကို မေတြ ႔ရျပန္ပါဘူးလို႔ဆိုတယ္ ။ တခါ အီတလီနိဳင္ငံ ဗင္းနစ္ျမိဳ ႔သား နီကိုလီကြန္ဒီ ဟာ 1435 ခုနွစ္ ယိုးဒယား နဲ႔ တနသၤာရီ ကိုျဖတ္ေက်ာ္ျပီး အင္း၀ျမိဳ ႔ကိုေရာက္ရွိလာတဲ႔ အခါ....မိုးညင္းမင္းတရားလက္ထက္မွာ ျမန္မာမ်ားဟာ တစ္လင္တစ္မယား စနစ္ကိုက်င့္
သံုးျပီး ထိုးကြင္းေတြ ထိုးထားေလ႔ ရွိတယ္ ၊ ေပရြက္အေပၚမွာ စာေတြ ေရးတယ္ ၊ အသားအေပၚမွာ သံဆူးနဲ႔ထိုးျပီး ဖ်က္မရေအာင္ေဆးေတြ နဲ႔ ပြတ္တယ္ လို႔ သူ႔မွတ္တမ္းမွာေဖာ္ျပထားပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။
ေရွးျမန္မာေတြ ဟာ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္တဲ႔ အခါ နဲ႔စစ္တိုက္ထြက္တဲ႔ အခါေတြမွာ ခါးေတာင္းၾကိဳက္ေလ႔ ရိွတဲ႔ အတိုင္း ေပါင္ေပၚမွာ အျမင္လွေစဖို႔ နဲ႔ ေယာက်ၤားပီသတယ္ ဆိုတာကိုျပခ်င္လို႔ ခါးကေန ဒူးအထိ တိုးကြင္းေတြ ထိုးၾကတယ္လို ယူဆရပါတယ္ ။ ထိုးကြင္းမထိုးဘဲ ေပါင္လံုးေျပာင္ ၾကီးနဲ႔ လူေတြ ကို ေယာကၤ်ားမပီသဘူးလို႔ လည္းကဲ႔ ရဲ ႔ေလ႔ရွိေသးတယ္တဲ့ ။ ဒါေၾကာင္႔ မို႔ လည္း နတ္သွ်င္ေနာင္က သူ ႔ညီ
မင္းရဲေက်ာ္စြာ ခ်စ္ၾကိဳက္ေနတဲ႔ ခ်စ္သူမင္းသမီးေလးက သူ႔ကိုခ်စ္ေရးဆိုလာတဲ႔ မင္းရဲေက်ာ္စြာမွာ ထိုးကြင္းမထိုးထားလို႔ ေလွာင္ေျပာင္တဲ႔ အေၾကာင္း........" မင္းရဲေက်ာ္စြာ ၊ အမည္သာလြင္႔ေပၚ ၊ မင္ေသေသာ္မွ ၊ နံေတာ္နွစ္ဘက္ ၊ ခြန္းမစက္သည္ ၊ မရွက္ပတ္လည္ ေ၀းေသးသည္ " ဆိုျပီး ရတုတစ္ပုဒ္ စပ္ထားခဲ႔ ဖူးတယ္လို႔ မွတ္သားရဖူးပါတယ္ လို႔ မွတ္သားရဖူးပါတယ္ ။ အဲလို ဆိုေတာ႔ အဲဒီေခတ္က ထိုးကြင္းထိုးထားတဲ႔ ေယာကၤ်ားပ်ုိေတြ မိန္းကေလးေတြ အေရွ ႔မွာ ေတာ္ေတာ္ မ်က္နွာပန္းပြင္႔ပံု ရပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေရွးက ထိုးကြင္းထိုးထားတဲ႔ ေယာက်ၤား ပ်ိဳေတြဟာ ခါးေတာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာက်ိဳက္ျပီး ျခင္းခတ္ရာမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊အလုပ္လုပ္ရာမွာျဖစ္ျဖစ္ ေယာကၤ်ားပီသေၾကာင္း ၊ သတၱရွိေၾကာင္း ျပၾကတယ္ ထင္ပါတယ္ ။
ေရွးျမန္မာမ်ား ထိုးကြင္းထိုးတဲ႔ အခါ ခါးကေန ဒူးဆစ္ အထိ ေဆးနက္ေရာင္ ၊ အနက္ျပာေရာင္ေတြနဲ႔ ေၾကာင္ရုပ္ ေတြကိုသာ အဓိကထိုးေလ႔ ရွိလို႔ "မင္ေၾကင္" လို႔ ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္တဲ႔ ။ မင္ေၾကာင္ ဆိုတာကေတာ႔ ျမိဳ ႔မွာ ေခၚတာျဖစ္ျပီး ေတာ မွာေတာ႔ ထိုးကြင္း လို႔ ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္ ။ အစ ပထမ ေပါင္တဖက္မွာ ေၾကာင္ရုပ္နဲ႔ အျခားတစ္ဖက္မွာ ေဆးအမည္းကြက္ ေကာ္ ကိုသာ ထိုးေလ့ ရွိတယ္ဆိုတာကို
" ပုတီးသာေဆာင္ ၊ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ ၊ ေကာ္တဘက္ နွင္႔ ထိုးလက္စ မသိမ္း " ဆိုတဲ႔ စာအရသိရပါေသးတယ္တဲ႔ ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ ထိုးတဲ႔ အရုပ္ေတြကေတာ႔ အစံုလို႔ ပါပဲ ။ ေၾကာင္ရုပ္ ၊ ငွက္ရုပ္ အိမ္ေျမာင္ရုပ္ ၊ နတ္ရုပ္ ၊ ဘီလူးရုပ္ စသျဖစ္ထိုးၾကပါတယ္ ။ ျပီးေတာ႔ ထိုးၾကတာကလည္း ေပါင္မွာ သာမကပဲ ရင္ဘက္ ၊ ပခုံး ၊ လက္ျဖန္ ၊ လည္ပင္း နဲ႔ ေမးရိုးပါ မက်န္ ထိုးလာၾကပါတယ္ ။ တခ်ိဳ ႔ကလည္း အလ ွျဖစ္ထိုးၾကသလို အေဆာင္
လက္ဖြဲ ႔ အေနနဲ ႔ထိုးတာလည္း ရွိပါတယ္ ။ အဲဒီ ေခတ္က ျမန္မာေတြ ဟာ ထိုးကြင္း မင္ေၾကာင္ေတြကို တန္ဖိုးထား ျပီး ထိုးၾကေပမယ္႔ ေငြကုန္ျပီး အသားနာခံထိုးၾကတာကို စာခ်ိဳးထားတာ ရွိပါေသးတယ္ ။ " ဗမာေတြ ၀ဋ္မကင္းလို႔ ၊ လြတ္မျငင္းနိဳင္ရွာ ၊ ဇြတ္အတင္းကိုင္ကာ ၊ ထိုင္ရာမွာ အသာလွဲ ၊ ေငြေပးလို႔ အနာရွာတယ္ ၊ ဗမာမွာ ေလာကငရဲ " တဲ႔....။
ေရွးျမန္မာေတြ ထိုးကြင္း ထိုးတဲ႔ ဓေလ့ အေၾကာင္းကို စံုစံုစိစိ ေလ႔လာရမယ္ဆိုရင္ အေတာ္စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းမယ္ လို႔ထင္ပါတယ္ ။ အခု ေရးျပထားတာ ဟာ က်ေတာ္ သိသေလာက္ ေလးနဲ႔ ဆရာမၾကီး ေဒၚေစာမုံညင္း ရဲ ႔ ေဆာင္းပါး ကို အေျခခံျပီး ေရးျပထားတာသာျဖစ္ပါတယ္ ။ ဘယ္လိုမွ ထိုးကြင္းအေၾကာင္းျပည့္စံုတဲ႔ စာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ တကယ္ေတာ႔ က်ေတာ္ တို႔ မေမြးခင္ေလာက္ အခ်ိန္က ဆိုရင္ ေရွးျမန္မာမ်ားရဲ ႔ ထိုုးကြင္းထိုးတဲ႔ ဓေလ့ ကိုအ့ံၾသ စရာအျဖစ္ ထင္မွတ္ၾကမွာ ျဖစ္ေပမယ္႔ အခုခ်ိန္အခါ မွာ ျမန္မာ အပါ၀င္ ကမၻာေပၚ ရွိလူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တက္တူး ထိုးတဲ႔ ဓေလ့ ျပန္လည္ေခတ္စားလာတဲ႔ အခါမွာေတာ႔ ဒါေတြ ဟာသိပ္ေတာ႔ မဆန္းသလို ျဖစ္လာရပါတယ္ ။ ဘာေၾကာင္႔လဲ ဆိုေတာ႔ အခုေခတ္တက္တူးထိုးတဲ႔ သူေတြ မွာ အရင္ေခတ္ကလိုအသားနာခံစရာမလိုဘဲအေရာင္ေသြးေရာဒီဇိုင္းပါပိုမိုသာလြန္ေကာင္းမြန္တဲ႔ ေဆးေရး မင္ေၾကာင္တက္တူး မ်ိဳးေတြ ကို က်ေတာ္ တို႔ ျမင္ေတြ ႔လာၾကရလို႔ပါပဲ ။ တက္တူး နဲ႔ပက္သက္ျပီး က်ေတာ္သိခ်င္တဲ႔ ခ်က္က အရင္ေခတ္ ျမန္မာေတြ မွာ တက္ထူးထိုးထားတဲ႔
ေယာ်ာက္ေလးေတြ ကို မိန္းကေလး ေတြက အထင္ၾကီးျပီး လိုလိုလားလား နွစ္သက္လက္ခံ ၾကေပမယ္႔ ခုေခတ္မွာ ထိုးေနၾကတဲ့ တက္တူး ေတြဟာ ယခုေခတ္ မိန္းကေလး ေတြ ကို အရင္ေခတ္ကေလာက္ ဆြဲေဆာင္မွဳ ရိွေနေသးရဲ ႔လားဆိုတဲ႔ အခ်က္ပါ ။ ဒါေပမယ္႔ တက္ထူး ထိုးတဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ခ်င္းကလည္း ကြာအံုးမယ္ ထင္ပါတယ္ ။ ( ရန္ေနာင္စိုး )

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။