Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Monday, May 27, 2013

"ပန္းဆိုးတန္းလမ္းေလွ်ာက္" (မင္းလူ)

 
မင္းလူ၏ ၀တၱဳတိုမ်ား
"ပန္းဆိုးတန္းလမ္းေလွ်ာက္" (မင္းလူ)
=====================

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္က လမ္းေတြထဲမွာ ပန္းဆိုးတန္းလမ္းကို သေဘာအက်ဆံုး ျဖစ္၏။ အဂၤလိပ္ေခတ္ မူလနာမည္က ဖယ္ယာလမ္း။ အဂၤလိပ္ မဟာဝန္ရွင္ေတာ္မင္းႀကီး ဆာအာသာဖယ္ယာကို ဂုဏ္ျပဳမွည့္ေခၚခဲ့ျခင္းပင္။ ေနာက္မွ ျမန္မာအမည္ ပန္းဆိုးတန္းဟု ေျပာင္းခဲ့သည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ပိုင္းအထိ လမ္းအမည္ဆိုင္းဘုတ္၏ အဂၤလိပ္လို ေနရာတြင္ “ဖယ္သာ စထရိ” ဟု ေရးထားတာ ထူးျခားစြာ ေတြ႕ဖူး၏။

ပန္းဆိုးတန္းလမ္း၏ ထူးျခားခ်က္ေတြက....
ဒီလမ္းမွာ ေခတ္ေဟာင္း အေဆာက္အအံု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်န္ရွိေနေသးျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ဗဟို ေၾကးနန္း႐ံုး၊ ဗဟို တရား႐ံုး စေသာ အေဆာက္အအံုမ်ားပင္။

လမ္းအလယ္ပိုင္းရွိ ပလက္ေဖာင္းအခ်ိဳ႕မွာ အဂၤေတႏွင့္ ေက်ာက္စရစ္ ေရာထားျခင္းမဟုတ္။ သင္ပုန္းေက်ာက္ဟု ထင္ရေသာ အမည္းေရာင္ ေက်ာက္ျပားမ်ား ျဖစ္၏။ ဒီလို ပလက္ေဖာင္းမ်ိဳး အလြန္ရွားသည္။

ကၽြန္ေတာ္ အႀကိဳက္ဆံုးက ခေရပင္မ်ားပင္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ရွိ လမ္းမ်ားတြင္ သစ္ပင္ေတြ စီတန္းစိုက္ထားတာမ်ိဳး အလြန္ေတြ႕ရခဲသည္။ ဘယ္ေလာက္ ပူျပင္းေသာ ရာသီဥတု မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပန္းဆိုးတန္း အလယ္ပိုင္းရွိ ခေရရိပ္မ်ားေအာက္မွာ အစဥ္ ေအးျမေနတတ္၏။

လူပ်ိဳဘဝတုန္းက ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း အိမ္ျပန္ေနာက္က်တတ္သည္။ ညမိုးခ်ဳပ္အထိ၊ တစ္ခါတစ္ရံ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္အထိ ၿမိဳ႕ထဲမွာပင္ ရွိေနတတ္၏။ သူငယ္ခ်င္းေတြႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္သည္။ တခ်ိဳ႕ ေန႔ေတြမွာ ေလးဆယ့္ႏွစ္လမ္းတို႔၊ သံုးဆယ့္ရွစ္လမ္းတို႔ရွိ ယမကာဆိုင္မ်ားသို႔ ေရာက္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ ကမ္းနားမွာ တစ္ေယာက္တည္း။

ဘယ္ကိုပဲသြားသြား ပန္းဆိုးတန္း အလယ္လမ္းကိုေတာ့ ျဖတ္သြားၿမဲျဖစ္၏။ ထိုလမ္းသည္ ႐ံုးေတြမ်ားသျဖင့္ ညဘက္ဆိုလွ်င္ လူရွင္းေနတတ္သည္။ လူေတြ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနတတ္ေသာ ဆူးေလဘုရား တစ္ဝိုက္ႏွင့္ မဟာဗႏၶဳလလမ္းေပၚမွ ပန္းဆိုးတန္းဘက္သို႔ ခ်ိဳးေကြ႕လိုက္လွ်င္ ျမင္ကြင္းက ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းလဲသြားသည္။ ေအးခ်မ္းတိတ္ဆိတ္ေသာ အရသာကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ ခံစားရသည္။ မိုးဖြဲဖြဲ႐ြာေနေသာ ညမ်ိဳးမွာ လူသူရွင္းလင္းေနေသာ လမ္းေပၚရွိ ပလက္ေဖာင္း ေက်ာက္နက္ျပားမ်ားသည္ မိုးေရေၾကာင့္ ေျပာင္လက္ေနတတ္၏။ ထိုလမ္းေပၚမွာ ကိုယ့္ေျခသံ ကိုယ္နားေထာင္ရင္း တစ္ေယာက္တည္း လမ္းေလွ်ာက္ရတာ သိပ္စိတ္ကူးယဥ္လို႔ ေကာင္းသည္။

ခေရပြင့္ေသာ ကာလမွာေတာ့ ညဘက္ဆို လူစည္ကားတတ္သည္။ ခေရပြင့္ေတြကို သီၿပီး ျပန္ေရာင္းဖို႔ ေကာက္သူေတြ၊ ပန္ဖို႔ ေကာက္သူေတြ၊ အေပ်ာ္ေကာက္သူေတြကို ေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုသည္ ခပ္ေထြေထြႏွင့္ ခေရပန္းေတြ လုေကာက္ၿပီး ကေလးေတြကို ေဝေပးတတ္ၾက၏။

ခုက်ေတာ့ ညဘက္မွာ ပန္းဆိုးတန္းကို လမ္းမေလွ်ာက္ျဖစ္ေတာ့။ သို႔တိုင္ေအာင္ ၿမိဳ႕ထဲ ထြက္ျဖစ္သည့္အခါ ဘတ္စ္ကားေပၚမွ ဆင္းၿပီးလွ်င္ ပန္းဆိုးတန္းအလယ္လမ္းကို ျဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ျဖတ္ၿပီးမွ လိုရာသို႔ သြားတတ္ၿမဲ ရွိတုန္းပင္။ ထိုလမ္းကို ျဖတ္သည့္အခါတိုင္း ဟိုအရင္က သူငယ္ခ်င္းေတြႏွင့္ ျငင္းၾကခုန္ၾက၊ ခ်စ္သူအေၾကာင္း၊ ဟိုအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္းေျပာရင္း လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ၾကသည္ကို သတိရ၏။

* * * * *

ဒီေန႔လည္း ပန္းဆိုးတန္းလမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ လမ္းေအာက္ပိုင္းရွိ အေဆာက္အအံုမ်ား၏ ဆင္ဝင္မ်ားေအာက္တြင္ ေဈးတန္းကေလးတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ အဝတ္အထည္ေတြ၊ လူသံုးကုန္ေတြကို ေဈးေပါေပါျဖင့္ ေအာ္ေရာင္းေနၾကသည္။ စြပ္က်ယ္ေတြ၊ တီရွပ္ေတြကို “ေလးထည္ တစ္ရာ၊ ငါးထည္ တစ္ရာ” ဟု ေအာ္ေရာင္းသည္။

တစ္ထည္ကို ဘယ္ေလာက္ဟု မေျပာဘဲ ေငြတစ္ရာကို မူတည္၍ အထည္အေရအတြက္ကို ေျပာေနတာ ဘာသေဘာလဲ မသိ။ ဝယ္သူေတြက ေငြတစ္ရာကို ေလးႏွင့္စား၊ ငါးႏွင့္ စားၾကည့္ၿပီးမွ တစ္ထည္ေဈးသိရေသာ စနစ္ပင္တည္း။ အိမ္ေနရင္းဝတ္ဖို႔ စြပ္က်ယ္ လက္စက တစ္ထည္ေလာက္ ဝယ္မည္ စိတ္ကူးသည္။ ၿပီးမွ အိမ္မွာ ႏွစ္ထည္ေတာင္ ရွိေသးတာပဲေလ၊ စြပ္က်ယ္က စားလို႔ရတာမွ မဟုတ္ဘဲ ဟုေတြးၿပီး မဝယ္ျဖစ္ေတာ့။

ဗဟို တရား႐ံုးေရွ႕နား ေရာက္လာသည္။ ခေရပင္တစ္ပင္၏ အရိပ္မွာ ေဗဒင္ဆရာတစ္ဦး ထိုင္ေနသည္။ သူ႕ေရွ႕က အဝတ္အစား ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းႏွင့္ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ေဟာေနသည္။ သူတို႔ေရွ႕က ျဖတ္အေလွ်ာက္တြင္....
“ရမွာပါ၊ ရမွာပါ၊ မၾကာေတာ့ပါဘူး” ဆိုေသာ ေဗဒင္ဆရာ၏ အသံကို ၾကားလိုက္ရသည္။

ကိုင္ဇာ၏ ေရာင္စံုျမင္ကြင္းက်ယ္ သီခ်င္းထဲက “ကားလမ္းေဘးက ေဗဒင္ဆရာေရ၊ အားကိုးစမ္းပါရေစ” စေသာ စာသားကို သတိရမိ၏။

စာအုပ္ဆိုင္ေတြရွိေသာ လမ္းတစ္ဘက္ျခမ္းသို႔ ကူးလာခဲ့သည္။ အပင္မ်ိဳးေစ့ေတြ ေရာင္းေသာသူသည္ အိပ္ငိုက္ေန၏။ ခုတေလာ ေခတ္စားလာေသာ ယိုးဒယားမဲႏႈိက္သည့္ ေနရာမွာေတာ့ ကေလးေတြ အံုေနသည္။

စာအုပ္ဆိုင္ေတြဘက္ ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့၏။ လမ္းေဘး စာအုပ္အေဟာင္းပံုကို ေတြ႕လွ်င္ ဝင္မေမႊဘဲ မေနႏိုင္ေသာ အက်င့္ရွိသည္။ ဝင္မိလွ်င္လည္း တစ္အုပ္တေလေတာ့ အနည္းဆံုး ဝယ္ျဖစ္ၿမဲ။ အခ်ိန္မရသည့္ အခါမ်ိဳး၊ ဝယ္စရာ ေငြမရွိသည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ စာအုပ္ဆိုင္တန္းေတြကို ေကြ႕ေရွာင္သြားရသည္။ ပက္ပင္းတိုးမိသည့္ အခါက်လွ်င္လည္း ရည္းစားေဟာင္းႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဆံုမိသလို ၾကည့္ခ်င္ပါလ်က္ မျမင္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနတတ္ရသည္။

ဒီေန႔ေတာ့ လက္ထဲမွာ ေငြနည္းနည္း အပိုရွိေနသည္။ သို႔ျဖင့္ စာအုပ္ အေဟာင္းတစ္ပံုေရွ႕မွာ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ခ်လိုက္၏။

စာအုပ္ အေဟာင္းဆိုင္မ်ားေရွ႕မွာ ထိုင္မိလွ်င္ ျပတိုက္တစ္ခုထဲသို႔ ေရာက္သြားသလို စိတ္ကို ၫႈိ႕ယူဖမ္းစားျခင္း ခံရတတ္သည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ကို လံုးဝသတိမရေတာ့။ ကားသံ လူသံေတြလည္း မၾကားမိေတာ့။ စာအုပ္ေတြ တစ္အုပ္ၿပီး တစ္အုပ္ ကိုင္ၾကည့္၊ လွန္ၾကည့္၊ ျမည္းၾကည့္ရင္း အရာရာကို ေမ့ေလ်ာ့ေနေတာ့သည္။

ဒီလို အျဖစ္မ်ိဳးေတြ ၾကားဖူးသည္။
ကြယ္လြန္သူ ဆရာျမတ္ထန္သည္ လန္ဒန္တြင္ စစ္သံမွဴးအျဖစ္ ေနထိုင္ခဲ့စဥ္က ျဖစ္၏။ တစ္ရက္တြင္ ေမာင့္ဘက္တန္ႏွင့္ ခ်ိန္းဆိုထားေသာ ကိစၥရွိေနသည္။ အခ်ိန္ နည္းနည္းေစာေသးသျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ရင္း လမ္းၾကားေလးတစ္ခုရွိ စာအုပ္ အေဟာင္းဆိုင္ တစ္ဆိုင္ထဲ ေရာက္သြားသည္။ ပဲနိ အနည္းငယ္မွ ေပါင္စတာလင္ ေထာင္ခ်ီ၊ ေသာင္းခ်ီတန္ေသာ ေရွးေဟာင္းစာအုပ္ေတြပါ ေတြ႕ရသည္။ စာေပဝါသနာအိုးျဖစ္ေသာ ဆရာျမတ္ထန္သည္ စာအုပ္ေမွာ္႐ံုေတာ၏ ဖမ္းစားမႈမွ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ေတာ့။ အရာရာကို ေမ့ေလၿပီ။ အခ်ိန္တန္သည္အထိ သံမွဴးျပန္မလာသျဖင့္ သူ႕႐ံုးကလူေတြ ေဒါင္းေတာက္ေအာင္ ရွာၾကသည္။ မေတြ႕သျဖင့္ ခ်ိန္းဆိုထားသည့္အတိုင္း မလာေရာက္ႏိုင္သည္ကို ခြင့္လႊတ္ပါရန္ ေမာင့္ဘက္တန္ထံ ေတာင္းပန္ အေၾကာင္းၾကားလိုက္ရသည္။ ေလာ့ဒ္ ေမာင့္ဘက္တန္မွာ ႏွယ္ႏွယ္ရရ ပုဂၢိဳလ္မဟုတ္။ ဘုရင္မ၏ ဦးေလးေတာ္သည့္အျပင္ စစ္ေသနာပတိ ေရတပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးလည္း ျဖစ္၏။ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ႀကီးႏွင့္ ခ်ိန္းဆိုထားမႈကိုပင္ ေမ့ေလ်ာ့သြားေအာင္ စာအုပ္ေတြက ဖမ္းစားႏိုင္္ခဲ့ေၾကာင္း ဆရာျမတ္ထန္၏ “မုန္တိုင္းလြန္ေသာ္” စာအုပ္မွာ ဖတ္႐ႈရပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ေနရီလည္း ဒါမ်ိဳး ႀကံဳဖူးသည္။
သူသည္ ေရဒီယို ေအာ္ပေရတာ အလုပ္မွ ထြက္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာလိုက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသည္။ တစ္ရက္မွာ အလုပ္အတြက္ လူႀကီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုဖို႔ ထြက္လာရင္း စာအုပ္အေဟာင္းဆိုင္ ျမင္ေတာ့ မေနႏိုင္ဘဲ ဝင္ေမႊၾကည့္ေနမိ၏။ နာရီဝက္ေလာက္ ၾကာသြားသည္။ ၿပီးမွ အလုပ္ကိစၥအတြက္ သြားစံုစမ္းသည္။ အလုပ္ေပးႏိုင္သူ လူႀကီးက သူ႕ကို ျမင္ေသာအခါ...
“မင္း ဆယ္မိနစ္ေလာက္ပဲ ေနာက္က်သြားတယ္ကြ။ ဒီေန႔ အလုပ္တစ္ခု ေပၚတယ္။ အဲဒါ ငါလည္း ဒီေန႔ ငါ့ဆီ ပထမဆံုး ေရာက္လာတဲ့လူကို ေပးမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတာ၊ ေစာေစာကပဲ တစ္ေယာက္လာလို႔ ထည့္ေပးလိုက္တယ္၊ မင္း ကပ္လြဲသြားတာေပါကြာ” ဟု ေျပာလိုက္၏။

အလုပ္က မက္ေလာက္စရာ ျဖစ္၏။ လစာရင္းကပဲ ေဒၚလာရွစ္ရာ။ သေဘၤာလိုင္းကလည္း နာမည္ႀကီး။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကိုယ္စား ႏွေျမာေနသည္။ သူကေတာ့ အလုပ္ကိစၥထက္ ပို၍ အေရးႀကီးသည့္ဟန္ျဖင့္....
“ငါ အေဟာင္းဆိုင္က ဆရာႀကီးေ႐ႊဥေဒါင္းရဲ႕ တစ္သက္တာမွတ္တမ္း ဒုတိယတြဲ ရခဲ့တယ္ကြ၊ ငါ့မွာ အတြဲစံုဖို႔ ဒီတစ္အုပ္ထဲ လိုေနတာ၊ အခုမွ အဆင္ေျပသြားတယ္” ဟု ဝမ္းသာအားရ ေျပာသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လာတာကေလးေတြ ေတြးရင္း စာအုပ္ေတြ ေလွ်ာက္ၾကည့္သည္။ လိုခ်င္ေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ေတြ႕ၿပီ။ ဆရာေက်ာ္သိမ္း ျမန္မာျပန္သည့္ “အျပန္လမ္း” ဆိုေသာ စာအုပ္။ သူမ်ားဆီက ဌားဖတ္ၿပီး အလြန္ႀကိဳက္သျဖင့္ အပိုင္ လိုခ်င္ေနသည္။ ဘယ္ေလာက္လဲ ေမးေတာ့ တစ္ဆယ္ဟု ေျပာသည္။ ဆယ္တန္တစ္႐ြက္ ေပးၿပီး စာအုပ္ကို လြယ္အိတ္ထဲ ထည့္လိုက္သည္။

စာအုပ္ေဟာင္းဝယ္လွ်င္ ေဈးႀကီးသျဖင့္ မတတ္ႏိုင္လွ်င္သာ ေဈးဆစ္ေလ့ရွိသည္။ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုဆိုလွ်င္ မဆစ္ဘဲ ဝယ္တတ္သည္။ စာအုပ္ကို ေဈးမဆစ္ေကာင္းဟု ထင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ စာအုပ္ဆိုသည္မွာ မတတ္သာလို႔သာ ေဈးႏႈန္းသတ္မွတ္ၿပီး ေရာင္းေနရျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေရာင္းကုန္တစ္ခုအျဖစ္ သေဘာထားရမွာ အားနာဖို႔ ေကာင္းသည္။

စာအုပ္ေရာင္းသူက တစ္ဆယ္တန္ ေငြစကၠဴျဖင့္ စာအုပ္ေတြကို တဖ်တ္ဖ်တ္ လိုက္႐ိုက္ေနသည္။ ေၾသာ္.... ခုမွ ေဈးဦးေပါက္တာကိုး။ တစ္ဘက္သို႔ မ်က္စိေရာက္သြားသည္။ ပန္းပင္၊ သီးပင္၊ စားပင္၊ မ်ိဳးေစ့မ်ား ေရာင္းသူသည္ အိပ္ငိုက္ေနတုန္းပင္ ရွိ၏။

ကၽြန္ေတာ္လည္း အေတြးစ မျပတ္တျပတ္ႏွင့္ပင္ ပန္းဆိုးတန္းလမ္းကို ေက်ာခိုင္းၿပီး ထြက္လာခဲ့၏။


မင္းလူ
---------------
ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္း၊
ေမ၊ ၁၉၈၉

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။