ေနာက္ထပ္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတာတစ္ခုကေတာ့ ကရင္လူမ်ဳိးစုေတြကို ပညာရွင္ေတြက ထိုင္းတ ရုတ္အႏြယ္၀င္ေတြလို႔ မွတ္တမ္းတင္ထားၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ပညာရွင္ေတြရဲ႔ တင္ျပခ်က္ေတြ အရ ေတာ့ လူေတြရဲ႔ဦးေခါင္းခြံအေနအထားနဲ႔ႏွာေခါင္းအေနအထားအရ၊ေနာက္ၿပီးစကားေ၀ါဟာရဘာသာ ေဗဒအရ ကရင္လူမ်ိဳးေတြကို ထိုင္းတရုတ္ႏြယ္၀င္ေတြလို႔ သတ္မွတ္ၾကတာျဖစ္တယ္တဲ့။ ေနာက္ၿပီး ကရင္လူမ်ဳိးႏြယ္စုက ထိုင္း၊ တရုတ္အုပ္စုေတြလိုပဲ... မြန္ဂိုအႏြယ္၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အေရွ႔ေတာင္အာရွေဒသရွိတဲ့ လူမ်ဳိးအေတာ္မ်ားမ်ားကို ကယန္ လို႔ေခၚၾကၿပီး ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြက ကရင္လို႔ေခၚၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ကရင္ ဆိုတဲ့အေခၚအေ၀ၚကို ဘယ္အခ်ိန္ကစၿပီး ေခၚတယ္ ဆိုတာ ကိုေတာ့ တိတိက်က် ေျပာျပဖို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးခက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး ကရင္လို႔ စ ေခၚတာက အင္း၀ေခတ္မတိုင္မီ စတင္ေခၚတြင္ခဲ႔ၾကပံုရွိတယ္လို႔လည္း ကရင္သမိုင္းေရး သားၾကတဲ့ ပညာ ရွင္ေတြရဲ႔ ေရးသားခ်က္အရ သိရပါတယ္။
ေနာက္ၿပီးျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ရဲ႔ အယူအဆအရ ကရင္လူမ်ဳိးေတြကို ရွမ္းလူမ်ဳိး (၃၀)ထဲမွာထည့္ၿပီး (ေကြ႔ ရွမ္း) လူမ်ဳိးမ်ား မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ (ဂၽြမ္း) လူမ်ဳိးမ်ားလို႔ လည္း ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားကို ေနထိုင္တဲ့ေဒသ အေလ်ာက္ ေခၚၾကတယ္လို႔လည္း သမိုင္းပညာရွင္အခ်ဳိ႔က ယူဆ ၾကတယ္။
အခ်ဳိ႔ပညာရွင္ေတြကေတာ့ တစ္ခ်ိန္ကဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းမွာ ေနထိုင္ခဲ႔ဖူးတဲ့ ကမ္းယံလူမ်ဳိး ကေနၿပီး ကရင္လူမ်ဳိးေတြျဖစ္လာတယ္။ေနာက္ၿပီး တခ်ိန္က ပ်ဴလူမ်ဳိးေတြကလည္း ယေန႔ပိုးကရင္ျဖစ္လာတယ္ လို႔ယူဆထားၾကတာေတြလည္းရွိပါတယ္။
အဲ့ဒါနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီးေျပာရမယ္ဆိုရင္ ယေန႔ရခိုင္ျပည္ေဒသအခ်ဳိ႔မွာ ပညာရွင္တခ်ိဳ႕ေျပာတဲ့ ကရင္လူမ်ိဳး ေတြျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆၾကတဲ့(ကမ္းယံ) လူမ်ဳိးအနည္းငယ္ကို ေတြ႔ရၿပီးအဲ့ဒီကမ္းယံလူမ်ိဳးေတြကကရင္ လူမ်ဳိးေတြနဲ႔ မတူၾကသလို၊ ယေန႔ပိုးကရင္ျဖစ္လာတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြယူဆထားတဲ့ ပ်ဴလူမ်ိဳးဆို တာကိုလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီလို႔ သမိုင္းပညာရွင္အခ်ိဳ႕က ယူဆလိုက္ၾကတယ္။
ဒါေပမယ့္ အမွန္တကယ္ေတာ့ ပ်ဴလူမ်ိဳးဆိုတာ ယေန႔တိုင္ေအာင္ ရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး အဲ့ဒီပ်ဴ လူမ်ိဳးအ ဆက္အႏြယ္ေတြကို ပဲခူးတိုင္း အေနာက္ဖက္ျခမ္းနဲ႔ ျပည္ၿမိဳ႕ေတြမွာ အႏွံ႔အျပားေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ထူးျခားတာတစ္ခုကေတာ့ အဲ့ဒီပ်ဴလူမ်ိဳးေတြက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ျမန္မာ လူမ်ိဳး ေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကၿပီး အမ်ားက ပိုးကရင္လို႔ယူဆထားတဲ့သူေတြက ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား အသြင္ကို လံုး၀ေျပာင္းလဲသြားျခင္းလည္း ျဖစ္တယ္လို႔ ကရင္သမိုင္းပညာရွင္ေတြက ေရးသားေဖာ္ျပ ထားၾကပါ တယ္။ဒီအခ်က္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႔ပညာရွင္ေတြေျပာတဲ့ ပ်ဴလူမ်ိဳးဟာ ယေန႔ ပိုးကရင္ျဖစ္ လာ တယ္ဆိုတဲ့ ယူဆခ်က္က မမွန္ကန္ႏိုင္ဘူးလို႔လည္း ဆိုထားျပန္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီးေရ်းပ်ဴယဥ္ေက်းမႈထြန္းကားခ်ိန္တုန္းက ပ်ဴလူမ်ိဳးနဲ႔ ပိုးကရင္အႏြယ္၀င္ေတြက ေရာေႏွာခဲ့ ၾကတဲ့ လကၡဏာအေထာက္အထားကိုေတာ့ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမယ္လို႔လည္း ေရးသားထားၾကျပန္ပါ တယ္။ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆုိေတာ့ ယေန႔ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ႔ ရိုးရာဓေလ့အခ်ိဳ႕က အဲ့ဒီေခတ္ အဲ့ဒီအခါ တုန္းက ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈတခ်ိဳ႔နဲ႔ နီးစပ္မႈရွိတာကိုလည္း ေတြ႔ရလို႔ျဖစ္တယ္။
အဲ့ဒီေခတ္တုန္းက မာန္လည္သမိုင္းမွာ ပ်ဴမင္းမ်ားဟူေသာအေရးအသားနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ပ်ဴလူမ်ိဳး ေတြကို ေဖာ္ျပတဲ့အခါမွာ ၿပံဳးလို႔ေရးသားတာကိုေတြ႔ရတယ္။ အဲ့ဒီၿပံဳးဆိုတဲ့ အေခၚကလည္း ျမန္မာစ ကားသံအရ ယရစ္သံ ပ်က္ၿပီး(ပရံုး)လို႔ အသံထြက္တယ္။
အသံအေနအထားကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဖရံုး-ဖလံုး-ဖလံု ဆိုတဲ့ မူလဇာတ္ျမစ္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း နဲ႔ယခုေခတ္ ပိုးကရင္လူမ်ိဳးစုတို႔ မိမိကိုယ္ကိုကိုယ္ေခၚေ၀ၚေနတဲ့ ဖလံုဆိုတာနဲ႔ အသံထြက္တူေနတာ ကိုေတြ႔ရတယ္။ဒါနဲ႔ပဲတဆက္တည္းေျပာရရင္ ႏိုင္ငံျခားသားေတြရဲ႔ မ်တ္တမ္းအရျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ျပည္ၿမိဳ႔ကိုအရင္က (ပရံုး)လို႔ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ဒီလိုမ်ိဳးအေခၚအေ၀ၚေတြကို ျပန္ၿပီးႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လိုက္ ျပန္ေတာ့လည္း ပ်ဴလူမ်ိဳးေတြျဖစ္တဲ့ ပရံုးဆိုတာနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ပ်ဴဟာ ယေန႔ပိုးကရင္လူမ်ိဳးစုလို႔လည္း ေရွးကရင္လူႀကီးေတြကလည္း မွတ္ယူခဲ့ၾကတယ္။
ျမန္မာ႔သမိုင္းမွာပါရွိတဲ့ မြန္၊ ျမန္မာ ႏွစ္ေပါင္း(၄၀)စစ္ပြဲကာလမွာ ျမန္မာမင္းမ်ားရဲ႔ အေရွ႔ဘက္ စစ္ ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ စစ္ေတာင္းျမစ္၀ွမ္း တစ္ေလွ်ာက္ မွာအမ်ားစုေနထိုင္တဲ့ စေကာကရင္ လူမ်ဳိးစုေတြကို ျမန္မာမင္း ေတြက သူတို႔ရဲ႔ စစ္တပ္ေတြထဲမွာ ပါ၀င္ခိုင္းခဲ့တယ္။ အဲ့လိုပါ၀င္ခိုင္းခဲ့ၿပီး မြန္မင္းေတြက လည္းသူတို႔ ႀကီးစိုးရာ ေဒသျဖစ္တဲ့ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚႏွင္႔ ေအာက္ပိုင္းမွာရွိတဲ့ပိုးကရင္ လူမ်ဳိးစုမ်ားကို မြန္ မင္းေတြရဲ႔ စစ္တပ္ေတြမွာ ပါ၀င္ၿပီး အမႈထမ္းေစခဲ့တယ္။ ဒီလို ကရင္လူမ်ဳိးစု(၂)စုကို မြန္-ျမန္မာေတြက ခြဲျခား ေခၚေ၀ၚလိုက္တာေၾကာင့္ စေကာကရင္အုပ္စုကို ျမန္မာကရင္မ်ား၊ ပိုးကရင္အုပ္စုကို မြန္-ကရင္ သို႔မဟုတ္ တလိုင္းကရင္မ်ား ဆိုၿပီး ယေန႔တိုင္ေအာင္ တစ္ခ်ဳိ႔ ေခၚေ၀ၚေနၾကေသးတယ္။
ေနာက္ထပ္တစ္ခုကေတာ့ သုေတသီအခ်ဳိ႔က ေတာင္ငူမင္းဆက္ကို ကရင္လူမ်ဳိးတို႔ စတင္တည္ ေထာင္တာလို႔လည္း အဆိုရွိခဲ့ၾကျပန္တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆိုေတာ့ မြန္-ျမန္မာစစ္ပြဲကာလမွာ စ ေကာကရင္ လူမ်ဳိးစုတို႔က စစ္ေရးႏွင္႔ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးအေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ နယ္ေျမေဒသစုစည္းေနထိုင္ တာ ေတြေၾကာင္႔ အင္အားအလြန္ႀကီးမားတာေၾကာင့္လည္း ေတာင္ငူမင္းဆက္ကို စတင္ထူေထာင္ႏုိင္ တာလို႔လည္း ပညာရွင္ေတြက အသိအမွတ္ျပဳထားၾကျပန္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သမိုင္းေတြထဲမွာ ကရင္လူမ်ဳိး မွတ္တမ္းမ၀င္တာဟာ ကရင္လူမ်ဳိး တို႔ရဲ႔ ေအးေဆးစြာ ေန ထိုင္လိုေသာ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ စည္းလံုးညီညြတ္မႈအားနည္းေသာ သဘာ၀တို႔ေၾကာင္႔ အျခားလူမ်ိဳးေတြရဲ႔ လက္ေအာက္မွာ ကာလေတြအၾကာႀကီးေနထိုင္ၿပီး မိမိတို႔ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ ထံုးစံတခ်ိဳ႔ကိုလည္း ႏွ ေျမာစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ပဲ ဆံုးရႈံးခဲ့ရတယ္။ တစ္ေဒသနဲ႔တစ္ေဒသ ေ၀းလံခက္ခဲတဲ့ ေနရာေဒ သအႏွံ႔အျပားမွာ ေနထိုင္ၾကတာျဖစ္တယ္။
La Won Lay က မူလေရးသားထားတဲ့စာသားကို ဖတ္လို႔ေကာင္းေအာင္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ထားပါသည္။
See More
— with Deborah Zun Moe, Paw Paw, Thi Dar, Phlonetherdwae Karenization, Saw Saw Saw Saw, Snow Chit Thu, တေက်ာ့ ၿပန္ဟစ္ တလာ, EH Karen Blood, Saw Poe Thein, Sa Soe, We Are Karen, Thadah Ni Win, Kayin Gyi, Nwet Nwe, Saw Saw Phyo, La Won Lay, Karen Thailand Love King, Saw Nay Myo Naw, Loveyou Karen, Teresi Ta, Sa Win Rooney, SA Zarni Phyo Wai, Phyow Nya and Sasue Nie.
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။