ရိုက္ညီေနာင္၊ ေအာ္ဗီလ္ရိုက္ ႏွင့္ ဝီလ္ဘာရိုက္ (Orville Wright & Wilbur Wright)တို႕ကို လူသားတို႕သမိုင္းတြင္ ပထမဆံုး ေကာင္းကင္၌ ပံ်သန္းသူမ်ား၊လူသားတို႕ယဥ္
ေက်းမႈကို ေျပာင္းလဲေစမည့္ တစ္ေခတ္ဆန္းေစမည့္ ေလယာဥ္ပံ်ကို တီထြင္သူမ်ား အျဖစ္ လူတို႕က အမွတ္ရေက်းဇူးတင္ႀကသည္။လူပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္ဦးအေႀကာင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ေခါင္းစဥ္တစ္ခုတည္းသာဖြင့္ရျခင္းမွာ ၄င္းတို႕ႏ
...ွစ္ဦးေပါင္းမွ တီထြင္ဖန္တီးမႈတစ္ခုတည္းျဖစ္၍ ျဖစ္သည္။ ေအာ္ဗီလ္ရိုက္ကို ၁၈၇၆ အင္ဒီယားနားျပည္နယ္၊ေမေဗး တြင္ဖြားျမင္ျပီး ညီျဖစ္သူ ဝီလ္ဘာရိုက္ကို ၁၈၇၁ အိုဟိုင္းယိုးျပည္နယ္၊ ေဒတြန္ တြင္ဖြားျမင္သည္။ႏွစ္ဦးသားအထက္တန္းေက်ာင္းျပီးသည္အထိသာ ပညာသင္ဖူးျပီး တကၠသိုလ္တက္ေရာက္ခဲ့ျခင္းမရိွေပ။ ညီေနာင္ႏွစ္ဦးတို႕မွာ ငယ္စဥ္ကတည္းက စက္ပစၥည္းကိရိယာမ်ားေပၚတြင္ စိတ္ဝင္စားခဲ့ျပီး သခ်ာၤပညာတြင္လည္း ထူးခြ်န္ႀကသည္။ ၁၈၉၂တြင္ စက္ဘီဆိုင္ဖြင့္ျပီး တပ္ဆင္ျပဳျပင္ႀကသည္။ထိုမွရသည့္ ဝင္ေငြျဖင့္ မိမိတို႕စိတ္ပါဝင္စားရာ မိုးပံ်ျခင္းနည္းပညာကို စူးစမ္းသုေတသနျပဳႀကသည္။၄င္းႏွင့္ စပ္ဆိုင္သည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ စာတမ္းမ်ားကို တခုပ္တရပင္ ရွာေဖြဖတ္ရႈႀကသည္၊ ေလ့လာႀကသည္။
၁၈၉၉တြင္ ညီေနာင္ႏွစ္ဦး စိတ္တူကိုယ္တူျဖင့္ ထိုႀကီးက်ယ္သည့္၊လူ႕သမိုင္းကို တစ္ဆစ္ခိ်ဳးေျပာင္းလဲေစမည့္ တီထြင္မႈအသစ္ကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႀကသည္။ထိုအခိ်န္မွစကာ စြန္(ေလတံခြန္)မ်ားကို အႀကိမ္ႀကိမ္ စမ္းသပ္လြတ္တင္ႀကည့္ႀကသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဦးစြာလူလိုက္ပါပံ်သန္းႀကည့္ျပီးမွ စက္ကိရိယာတို႕ကို လိုအပ္သလိုတပ္ဆင္မည္ ဟုျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္ကာေလဟုန္စီးေတာင္ပံႀကီးမ်ားကို ပံုစံအမိ်ဳးမိ်ဳးျဖင့္ ျပဳလုပ္ဖန္တီးျပီး ေတာင္ကုန္းအျမွင့္မွ ေလ်ာခ်ေလဟုန္စီးႀကည့္သည္။ အတန္အတင့္ေအာင္ျမင္သျဖင့္ ေျမာက္ကယ္ရိုလိုင္းနားျပည္နယ္၊ကစ္တီေဟာက္စ္တြင္ လူကိုသယ္ေဆာင္ ေလဟုန္စီးနိုင္သည့္ ေလဟုန္စီးေတာင္ပံႀကီး ျပဳလုပ္သယ္ေဆာင္ကာ စမ္းသပ္ပံ်သန္းႀကည့္ႀကသည္။ရလဒ္ကို မေက်နပ္သျဖင့္ ၁၉၀၂ တြင္ပိုေကာင္း၊ ပိုႀကီးသည့္ ေလဟုန္စီးေတာင္ပံႀကီးႏွစ္ခုကို ထပ္မံစမ္းသပ္ႀကသည္။ေနာက္ဆံုးတစ္ခုတြင္ လူတို႕လိုက္ပါနိုင္ေလာက္ေအာင္ အေရးပါသည့္ စက္ကိရိယာမ်ားကို တပ္ဆင္ျပီးစမ္းသပ္ႀကျခင္းျဖစ္သည္။ထိုတတိယေလဟုန္ေစီးေတာင္ပံျဖင့္ အႀကိမ္ တစ္ေထာင္ေက်ာ္ စမ္းသပ္ႀကည့္ျပီးေနာက္ ေက်နပ္သျဖင့္ ၁၉၀၃တြင္ မွတ္ပံုတင္ရံုး၌ မူပိုင္အျဖစ္မွတ္ပံုတင္ျပဳလုပ္ခဲ့ႀကသည္။
ထိုစမ္းသပ္မႈေအာင္ျမင္ျပီးေနာက္ ပိုေကာင္းသည့္ စက္တပ္ယာဥ္ပံ်ကိုတည္ေဆာက္ရန္ ႀကိုးပမ္းႀကသည္။ထိုေနရာတြင္ အမ်ားႏွင့္ကဲြလဲြခ်က္မွာ အမ်ားသူငါက ယာဥ္ကိုေျမမွႀကြတက္ရန္ကိစၥမွာ အဓိကျပႆနာဟုရႈျမင္ျပီး ရိုက္ညီေနာင္က ေျမမွႀကြတက္ျပီးေနာက္ ေကာင္းကင္ေပၚတြင္ လိုသလိုထိန္းသိမ္းရန္မွာ အဓိကျပႆနာဟု နားလည္ထားႀကျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕ျဖင့္ ဝင္ရိုးသံုးေခ်ာင္းတပ္စက္ကို တီထြင္ျပီး ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ရန္ အားထုပ္ျပီးေအာင္ျမင္မႈရခဲ့သည္။ေတာင္ပံမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍လည္း ေလတိုက္ရာလမ္းေႀကာင္း၊ေလဖိအား ႏွင့္ ေလတိုက္ခက္ပံုမ်ားကိုေလ့လာျပီး ပံုစံေပါင္း ႏွစ္ရာေက်ာ္ကို ထုတ္လုပ္စမ္းသပ္ခဲ့ႀကသည္။ထို႕ျပင္ ေလယာဥ္ပံ်ဦးပိုင္းတြင္ တပ္ဆင္အသံုးျပဳမည့္ ပန္ကာပံုစံ အပါအဝင္ စက္ကိုေမာင္းႏွင္မည့္ အင္ဂ်င္ႏွင့္ပတ္သတ္၍လည္း စက္ကိရိယာကြ်မ္းက်င္သူတစ္ဦးထံမွအကူအညီကိုရယူခဲ့ရသည္။ ထိုေခတ္အခါကအသံုးျပဳေန သည့္အင္ဂ်င္မ်ားမွာ အရြယ္ႀကီးမားျပီးေလးလံလွသျဖင့္ ၄င္းတို႕ယာဥ္ႏွင့္ လိုက္ဖက္ညီရန္ အဆင့္ဆင့္ျပဳျပင္ခဲ့ရသည္။ထိုစဥ္က ရိုက္ညီေနာင္ တီထြင္ခဲ့သည့္ ပန္ကာပံုစံမွာ ယေန့ေခတ္တြင္အသံုးျပဳေနသည့္ ပန္ကာမ်ား၏စြမ္းရည္ကို ၆၃%ထိလိုက္နိုင္သည္ ဟုဆိုႀကသည္။
၁၉၀၃ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၊၁၇တြင္ ကစ္တီေဟာက္စ္၌ ထိုစက္တပ္ယာဥ္(ေလယာဥ္ပံ်)ကို တစ္ေယာက္ ႏွစ္ႀကိမ္စီ ပံ်သန္းျပခဲ့သည္။ ပထမဆံုးအႀကိမ္တြင္ ေအာဗီလ္ ပံ်သန္းရာ ပံ်သန္းခိ်န္၁၂စကၠန့္၊ေပ၁၂၀ ထိေရာက္ျပီး ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္တြင္ ဝီလ္ဗာပံ်သန္းရာ အခိ်န္ ၅၉ စကၠန့္တြင္ ေပ ၈၅၀ထိေရာက္ရိွသျဖင့္ အလြန္ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆိုနိုင္ေပသည္။ ကုန္က်စားရိတ္ ေဒၚလာ တစ္ေထာင္နီးပါး၊အလ်ား ေပ၄၀၊အေလးခိ်န္ ေပါင္၇၅၀ရိွ ထိုယာဥ္ကိုရိုက္ညီေနာင္က ယာဥ္ပံ်(၁) ဟုအမည္ေပးေသာ္လည္း အမ်ားက ကစ္တီေဟာက္စ္(Kitty Hawk)ဟုသာေခၚႀကသည္။ထိုယာဥ္ကို ယခု ဝါရွင္တန္ ဒီစီရိွ အမိ်ဳးသားေလေႀကာင္းႏွင့္အာကာသျပတိုက္Italic text တြင္ျပသထားသည္။
ထိုသို႕ႀကီးက်ယ္သည့္ ေအာင္ျမင္မႈကို မ်က္ျမင္သက္ေသ ငါးေယာက္ကသာ ျမင္ေတြ႕ျပီး ေဒသခံသတင္းစာ အခိ်ဳ႕ကသာ ေပါ့တီးေပါ့ဆ သေဘာမိ်ဳးျဖင့္ ေဖၚျပခဲ့ျပီး ေနထိုင္ရာ အိုဟိုင္းယိုးျပည္နယ္၊ေဒတန္တြင္မူ ထိုကိစၥကို မသိသေလာက္ပင္ျဖစ္သည္။ (သို႕ေသာ္ ေနာင္၅ႏွစ္အႀကာတြင္ ကမာၻတစ္ဝွမ္းမွ လူမ်ားႀကားတြင္ ထိုယာဥ္ပံ်မွာ ေျပာမျပီးသည့္ အထူးအဆန္းျဖစ္လာခဲ့သည္။)
ကစ္တီေဟာက္စ္တြင္ ေအာင္ျမင္မႈရျပီးေနာက္ ေဒတန္သို႕ျပန္လာႀကျပီး ယာဥ္ပံ်(၂) ကိုတည္ေဆာက္သည္။၁၉၀၄ တြင္ ထိုယာဥ္ကို ၁၀၅ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ပံ်သန္းခဲ့သည္။မည္သူမွ အေရးတယူလုပ္ျခင္းမရိွႀကေပ။၁၉၀၅ တြင္ပိုႀကီးသည့္ ယာဥ္ပံ်(၃)ကို တည္ေဆာက္ျပီး ေဒတန္မွာပင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပံ်သန္းျပခဲ့ေသာ္လည္း လူအမ်ားက သတိမျပဳခဲ့ႀကေသးပဲရိွေနခဲ့ရသည္။ ထိုမွ်သာမက ၁၉၀၅တြင္ျပင္သစ္သတင္းစာတစ္ေစာင္ကပံ်သန္းသူမ်ားလား၊လိမ္လည္သူမ်ားလား?(Flyers or Liars) ဟူ၍ပင္ နိွမ္ခ်ေရးသားခဲ့သည္။
၁၉၀၈တြင္ ရိုက္ညီေနာင္သည္ ျပင္သစ္နိုင္ငံသို႕ ေလယာဥ္ပံ်မ်ားျဖင့္ သြားေရာက္ျပီး ပံ်သန္းျပသျပီး လူအမ်ား၏သံသယစိတ္ကို အဆံုးသတ္ေစခဲ့သည္။ထိုသို႕ပံ်သန္းျပျပီးေနာက္ ေလယာဥ္ပံ်မ်ားကို ေဈးကြက္တင္ေရာင္းနိုင္ရန္ ကုမၸဏီတစ္ခု တည္ေထာင္လိုက္ႀကသည္။ထို႕ျပင္ ပံ်သန္းမႈမ်ားကိုလည္း အမ်ားျမင္သာေအာင္ လိုက္လံျပသခဲ့ႀကသည္။ ၁၉၀၈၊စက္တင္ဘာ၊၁၇တြင္ ေအာဗီလ္ရိုက္ပံ်သန္းရာ ေလယာဥ္ပံ်ပ်က္က်သျဖင့္ လူတစ္ဦးေသဆံုးျပီး ေအာဗီလ္လည္း ေျခတစ္ဖက္ႏွင့္ နံရိုးႏွစ္ေခ်ာင္း ကိ်ဳးသည္။ထိုတစ္ႀကိမ္မွာ သူတို႕အတြက္ ပထမဆံုးႏွင့္ေနာက္ဆံုး မေတာ္တဆမႈျဖစ္ျပီး သူတို႕ေအာင္ျမင္မႈမ်ားေႀကာင့္ အေမရိကန္အစိုးရက စစ္တပ္တြင္ အသံုးျပဳရန္ ေလယာဥ္မ်ားတင္သြင္းခြင့္ ကန္ထရိုက္စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုသည္။ ၁၉၀၉တြင္ ျပည္ေထာင္စုဘက္ဂ်က္လ်ာထားခ်က္မွ ေဒၚလာ၃၀၀၀၀ ကိုရသည္။
ထိုေအာင္ျမင္မႈမ်ားႏွင့္အတူ မူပိုင္ခြင့္အတြက္ အျခားသူမ်ားႏွင့္ အျပန္အလွန္တရားစဲြဆိုျပီး ရံုးတက္ေျဖရွင္းခဲ့ရေသးသည္။ ၁၉၁၄တြင္မွ အမႈျပီးျပတ္ကာ အႏိုင္ရရိွခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ထိုအျဖစ္အပ်က္တို႕ကို ညီျဖစ္သူ ဝီလ္ဗာရိုက္ ျမင္ေတြ႕မသြားနိုင္ရွာေပ။ အေႀကာင္းမွာ ထိုအမႈမျပီးျပတ္မီွ ၁၉၁၂ခုႏွစ္တြင္ အသက္ ၄၅ႏွစ္အရြယ္ ဝီလ္ဗာ တစ္ေယာက္ အူေယာင္ငန္းဖ်ား(တိုက္ဖိြဳက္)ျဖင့္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္။ ေအာလ္ဗီလည္း စိတ္ထိခိုက္ဟန္ရိွသည္။ ထို႕ေႀကာင့္ ၁၉၁၅တြင္ ေလယာဥ္ကုမၸဏီ ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာေငြေႀကးခံစားခြင့္ အားလံုးကိုေရာင္းခ်ျပီး ၁၉၄၈ထိ တစ္ကိုယ္တည္း ေနထိုင္သြားခဲ့သည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ ႏွစ္ဦးလံုး အိမ္ေထာင္မျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ တစ္ေထာင့္တစ္ညအာေရဘီးယားပံုျပင္မ်ားတြင္ ေကာေဇာပံ်ျဖင့္ လူတို႕၏မိုးေပၚပံ်သန္း လိုသည့္ စိတ္ကူးယဥ္ကို ရိုက္ညီေနာင္က လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖၚေပးခဲ့သည္ဟုဆိုႏိုင္သည္။
ဝီလဗာရိုက္(ခရစ္ ၁၈၆၇-၁၉၁၂)ႏွင့္ ေအာက္ဗီးရိုက္ (ခရစ္ ၁၈၇၁-၁၉၄၈) ဆိုသူ အေမရိကန္လူမိ်ဳး ညီေနာင္ ႏွစ္ေယာက္တို႕သည္ အင္ဂ်င္စက္ပါေသာ ေလယာဥ္ပံ်ျဖင့္ ေကာင္းကင္ယံ၌ ပထမဦးဆံုး ပံ်သန္းခဲ့ႀက၏။ ၁၉ဝ၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန့တြင္ ထိုညီေနာင္ႏွစ္ဦးတို႕သည္ ေျမာက္ကယ္ရိုလီးနားျပည္နယ္၊ ကစ္တီေဟာ့အရပ္၌ အင္ဂ်င္ စက္တပ္သည့္ အေတာင္ႏွစ္ထပ္ ေလယာဥ္ပံ်ကို ေလထဲ၌ ေအာင္ျမင္စြာ ပံ်သန္းနိုင္ခဲ့ႀကေလသည္။ ေအာ္ဗီးရိုက္က ဦးစြာ ေလယာဥ္ပံ်ကို စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္ႀကည့္ရာ၌ ေလထဲတြင္ ၁၂ စကၠန့္မွ် ေနနိုင္ျပီးလွ်င္ ေပ ၁၂ဝ အထိ ပံ်သန္းနိုင္ခဲ့၏။ ထိုေနာက္ ဝီလဗာရိုက္ အလွည့္တြင္ ၅၉ စကၠန့္မွ်ေနနိုင္ခဲ့၍ ၈၅၂ ေပအထိ ပံ်သန္းနိုင္ခဲ့ေလသည္။
ရိုက္ညီအစ္ကို ႏွစ္ဦးတို႕သည္ ၁၈၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ေက်ာင္း မွ ထြက္၍ ရိုက္စက္ဘီးကုမၸဏီတည္ေထာင္ႀကသည္။ သူတို႕ သည္ ဂလိုက္ဒါ ေလယာဥ္အေႀကာင္းကို ဖတ္ရသျဖင့္ ေလထဲ၌ ပံ်သန္းျခင္းကို စိတ္ဝင္စားလာ၏။ ငွက္မ်ားပံ်ပံုကို၎၊ ေသတၱာပံုစြန္ ေလထဲ၌ ပံ်သန္းပံုကို၎ ႀကည့္ရႈေလ့လာျပီးလွ်င္ အေတာင္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ပဲ့အထိန္းပါေသာ ဂလိုက္ဒါ ေလယာဥ္ မ်ားကို ေဆာက္လုပ္၍ စမ္းသပ္ႀကည့္ႀကသည္။
၁၉ဝဝ ျပည့္ႏွစ္မွ ၁၉ဝ၂ ခုႏွစ္အထိ ရိုက္ညီေနာင္ ႏွစ္ဦး တို႕သည္ လူစီးနင္းလိုက္ပါနိုင္ေသာ ဂလိုက္ဒါ ေလယာဥ္မ်ားကို ကစ္တီေဟာ့အရပ္၌ စမ္းသပ္ပံ်သန္းႀကည့္ရာ လူ႕ကိုယ္အေလး ကို ေလထဲ၌ သယ္ေဆာင္နိုင္ေလာက္ေအာင္ အားမရိွေႀကာင္း ေတြ႕ရေလသည္။ ထိုေႀကာင့္ အလ်ားေျခာက္ေပရိွေသာ ေလျပြန္ တစ္ခုကို ျပဳလုပ္ျပီးလွ်င္ အေတာင္ပံုစံအမိ်ဳးမိ်ဳးျဖင့္ ေလ၏ ဖိအားအေႀကာင္းကို ေလ့လာႀကသည္။ ထိုစမ္းသပ္ခ်က္မ်ားမွ ေလထဲတြင္ ပံ်နိုင္ေသာ အေတာင္ပံုစံမိ်ဳးကို တီထြင္နိုင္ႀက၏။ ၁၉ဝ၂ ခုႏွစ္တြင္ ေလယာဥ္ပံ်ကို ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုႏွစ္အတြင္း၌ပင္ အင္ဂ်င္စက္တပ္သည့္ ေလယာဥ္ပံ်ကို စတင္ေဆာက္လုပ္ခဲ့ရာ ၁၉ဝ၃ ခုႏွစ္တြင္ ျပီးစီးသည္။ ယင္း ေလယာဥ္ပံ်တြင္ အေတာင္ပံအလ်ားေပ ၄ဝ ရိွ၍ အနံ ေျခာက္ ေပ ရိွ၏။ ေလယာဥ္ေမာင္းသူအပါအဝင္ အေလးခိ်န္ ၇၅ဝ ေပါင္ရိွသည္။
ထိုသို႕အားျဖင့္ ရိုက္ညီေနာင္တို႕သည္ ၁၉ဝ၃ ခုႏွစ္မွ ၁၉ဝ၈ ခုႏွစ္အထိ ေလယာဥ္ပံ်ပံုစံအမိ်ဳးမိ်ဳးကို စမ္းသပ္တီထြင္ ခဲ့ရာ ၁၉ဝ၅ ခုႏွစ္တြင္ ၃၈ မိနစ္၊ သံုးစကၠန့္အတြင္း ၂၄ မိုင္ အထိ ပံ်သန္းနိုင္ေသာ ေလယာဥ္ပံ်ကို ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာက္ လုပ္နိုင္ခဲ့ႀကေလသည္။ သို႕ရာတြင္ အေမရိကန္အစိုးရသည္ ရိုက္ညီေနာင္တို႕၏ တီထြင္မႈ၌ စိတ္မဝင္စားေခ်။ ထိုေႀကာင့္ ၁၉ဝ၈ ခုႏွစ္တြင္ ဝီလဗာရိုက္သည္ ဥေရာပတိုက္သို႕ သြား၍ မိမိတို႕ တည္ေဆာက္ေသာ ေလယာဥ္ပံ်ကို လက္ေတြ႕ပံ်သန္းျပ ေလသည္။ ၁၉ဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ ရိုက္ကုမၸဏီကို တည္ေထာင္၍ ေလယာဥ္ပံ်မ်ား ေဆာက္လုပ္ေရာင္းခ်သည္။ အေမရိကန္ စစ္ ဘက္ဌာနက ေလယာဥ္ပံ်တစ္စင္းကို ဝယ္ယူ၏။ ထိုေနာက္ အဂၤလန္နိုင္ငံ၊ ျပင္သစ္နိုင္ငံ၊ ဂ်ာမနီနိုင္ငံႏွင့္ အီတလီနိုင္ငံ တို႕ကလည္း ရိုက္ကုမၸဏီမွ ေလယာဥ္ပံ်မ်ားကို ဝယ္ယူႀက သည္။ ၁၉၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ဝီလဗာရိုက္ ကြယ္လြန္သျဖင့္ ေအာ္ဗီး ရိုက္ တစ္ဦးတည္းက လုပ္ငန္းကို ဆက္လက္ဦးစီးခဲ့ေလသည္။ ထိုေနာက္ ၁၉၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ရိုက္ကုမၸဏီသို႕ မိမိ၏အကိ်ဳး အျမတ္ ခံစားခြင့္ကို ေရာင္းခ်ျပီးလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ သုေတသန လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္သည္။ ေအာ္ဗီးရိုက္သည္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ တြင္ ကြယ္လြန္ေလသည္။
ရိုက္ညီေနာင္တို႕၏ တီထြင္မႈေႀကာင့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ တြင္ ေလေႀကာင္း ခရီးျဖင့္ သြားလာျခင္းမွာ မ်ားစြာတိုးတက္ လ်က္ ရိွေပသည္။
ေ၀ဟင္ခ်စ္သူ
www.facebook.com/theuseofforce
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။