ေလကိုေစာင့္တဲ့ ေကာင္ကေလး
-------------------------- ------------
ဝီလွ်ံကို အာဖရိကတိုက္ မာလဝီဆိုတဲ့ႏိုင္ငံမွာ ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ ဒီတိုင္းျပည္ဟာ ဆင္းရဲျခင္း၊ ေခတ္ေနာက္က်ျခင္း၊ အစာေရဆာငတ္ျပတ္ျခင္း၊ ေရာဂါဘယထူထပ္ျခင္းေတြ႐ွိခဲ့ တယ္။ အသားဟင္းတစ္ခြက္စားရတာဟာ သူတို႔အတြက္ ဘုရားေပးတဲ့ဆုပဲျဖစ္တယ္။
ဝီလွ်ံကို ႐ြာတစ္႐ြာက သာမန္လယ္သမားမိသားစုတစ္စုက ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ သူတို႔မွာတီဗီြမ႐ွိဘူး။ ေျဖေဖ်ာ္ေရးအတြက္ဆိုလို႔ ေဟာင္းအိုတဲ့ေလဒီယိုတစ္လံုးပဲ သူတို႔မွာ႐ွိခဲ့တယ္။ ေလဒီယိုကလႊင့္တဲ့ အသံအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုသာ သူတို႔နားေထာင္ခြင့္ရခဲ့တယ္ ။
ဆိုးေပလို႔ေကာင္းတဲ့အ႐ြယ္မိ ု႔ ဝီလွ်ံဟာ ၿငိမ္ၿငိမ္မေနႏိုင္ခဲ့ပါဘူး ။ ေန႔တိုင္း ေလဒီယိုေဘးမွာ ေမွာက္ၿပီး ထူးဆန္းတဲ့အသံေတြထြက္လာတတ္တ ဲ့ ေလးေထာင့္ဗူးေလးကိုပဲ စိုက္ၾကည့္ခဲ့တယ္။ အသံေတြဘယ္ကေနထြက္လာပါလိမ့္လ ို႔ သူေတြးခဲ့တယ္။
မိဘကိုေမးၾကည့္ေတာ့ မသိဘူးလို႔ေခါင္းခါျပတယ္။
ဆရာကို ေမးၾကည့္ေတာ့ ဆရာကလည္း ေသခ်ာတဲ့အေျဖ မေပးႏိုင္ခဲ့ဘူး။
သိလိုစိတ္ေတြ ဝီလွ်ံ႕ရင္ထဲျပင္းျပေနခဲ့လိ ု႔ အိမ္မွာ႐ွိတဲ့တစ္ခုတည္းေသာ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေလဒီယိုကို တစ္စစီသူျဖဳတ္ၾကည့္ခဲ့တယ္။
အိမ္မွာ႐ွိတဲ့ေလဒီယိုက လိုင္းပူးၿပီး ႐ႈပ္ေထြးတဲ့အသံေတြထြက္ေပၚတတ ္ပါတယ္။ ဝီလွ်ံက ေလဒီယိုကို ျဖဳတ္လိုက္ ျပန္တပ္လိုက္နဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္စမ္းသပ္ခ ဲ့လို႔
ေနာက္ဆံုးမွာ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့အသံ ဘာေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာသလဲဆိုတဲ့အေျဖကို
သူရသြားခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ ေလဒီယိုကိုသူျပင္တယ္။ ဝါယာႀကိဳးကိုသာ
အသံုးျပဳၿပီး သူျပင္ခဲ့တယ္။
အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ျပင္ဆင္ၿပီးေနာက္ ေလဒီယိုဟာေကာင္းသြားခဲ့တယ္။
အိမ္နီးနားခ်င္းေတြက ဝီလွ်ံေလဒီယိုျပင္တတ္တယ္ဆို တဲ့
သတင္းကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္မွာ႐ွိတဲ့ ေလဒီယိုေတြကိုျပင္ဖို႔ လာပို႔ပါတယ္။
ဝီလွ်ံျပင္လို႔ ေကာင္းသြားတဲ့ ေလဒီယိုကိုၾကည့္ၿပီး သူတို႔ လက္မေထာင္ၾကတယ္။
ဝီလွ်ံကိုလည္း “သိပၸံပညာ႐ွင္” လို႔ ခ်ီးက်ဴးၾကတယ္။
ဒီလိုေအာင္ျမင္မႈက ဝီလွ်ံကို ေက်နပ္အားရေစခဲ့တယ္။ သိပၸံပညာရပ္အေပၚ ပထမဆံုးအႀကိမ္ သူစိတ္ဝင္စားစိတ္ျဖစ္လာခဲ့တ ယ္။
အလယ္တန္းေရာက္ရင္ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြအမ်ားႀကီးသင ္ယူႏိုင္တယ္၊ လက္ေတြ႔လုပ္ႏိုင္တယ္လို႔ သူသိရေတာ့ သူ႔ကိုယ္သူအျမန္ႀကီးျပင္းၿပ ီး အလယ္တန္းတက္လိုစိတ္ေတြ သူျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလိုသာမန္တဲ့သူ႔ဆႏၵ၊ သူ႔ရည္မွန္းခ်က္က သူနဲ႔လဲႊေခ်ာ္သြားခဲ့ပါတယ္။
ဆာေလာင္ငတ္မြတ္ျခင္းက သူတို႔႐ြာဆီ ကူးစက္လာခဲ့တယ္။
သစ္ျမစ္ေတြစားရဖို႔ေတာင္ အေတာ္ခက္ခဲခဲ့တယ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက
ငတ္မြတ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ေသဆံုးခဲ့ၾကရတယ္။ တခ်ဳိ႕က ၿမိဳ႕ေပၚေ႐ွာင္တိမ္းၾကတယ္။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ အငတ္ေဘးကေန ဝီလွ်ံလႊတ္ေျမာက္ခဲ့ေပမယ့္
ေက်ာင္းဆက္တက္ဖို႔ ေက်ာင္းလခမေပးႏိုင္ခဲ့ေတာ့ပ ါဘူး။
အသက္႐ွင္ေရးနဲ႔ ပညာေရးမွာ အသက္႐ွင္ေရးကိုပဲ သူေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့လို႔ သူေက်ာင္းထြက္လိုက္ရပါတယ္။ သူ႔ေဘးပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း ေက်ာင္းထြက္လိုက္တဲ့ ကေလးသူငယ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ေက်ာင္းမတက္ရေတာ့ ကေလးေတြက အိမ္မွာအိပ္လိုက္၊ ေနပူလွန္းလိုက္၊ အမႈိက္လိုက္ေကာက္လိုက္၊ ေလွ်ာက္သြားလိုက္၊ ေမာင္ညီမေတြ ကူထိန္းလိုက္ပဲ လုပ္ခဲ့ရတယ္။
ဝီလွ်ံက ဘဝကိုဒီလိုမျဖတ္သန္းခ်င္ခဲ့ ပါဘူး။ အသိဉာဏ္ဗဟုသုတတခ်ဳိ႕ သူသင္ယူခ်င္ေနခဲ့ပါတယ္။
ေက်ာင္းေဘးမွာ အဖဲြ႔အစည္းတစ္ခုက လွဴဒါန္းထားတဲ့ စာၾကည့္တိုက္ေလးတစ္တိုက္႐ွိ ပါတယ္။
စာၾကည့္တိုက္ထဲက စာအုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အေမရိကန္ႏိုင္ငံက
လွဴဒါန္းထားတာျဖစ္တယ္။ မာလဝီလို စားရမဲ့ ေသာက္ရမဲ့တဲ့ႏိုင္ငံမွာ ဘယ္သူကမွ
စာၾကည့္တိုက္ထဲ ဝင္ခ်င္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာၾကည့္တိုက္ထဲဝင္မယ့္အစား
အမႈိက္ပဲသူတို႔လိုက္ေကာက္ၾက မွာပါ။
ဘယ္သူ႔မွမဝင္ခ်င္တဲ့ စာၾကည့္တိုက္ထဲ ဝီလွ်ံဝင္ခဲ့ပါတယ္။ စာအုပ္စင္ေပၚက ဖုန္တက္ေနတဲ့စာအုပ္ေတြကို သူေလာဘတႀကီးဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္အ႐ြယ္မို႔ အဂၤလိပ္စာေတြကို သူေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္မဖတ္ တတ္ခဲ့ပါဘူး။ သူနားမလည္တဲ့စကားလံုးကိုေတြ ႔ရင္ စာၾကည့္တိုက္မွဴးကို သူေမးခဲ့ပါတယ္။
ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းမတက္ခဲ့ ရလို႔ စာေတြကို ပင္ပင္ပန္းပန္းသူဖတ္ခဲ့ရေပမ ယ့္ ေန႔တိုင္း စာၾကည့္တုိက္မွာ သူစာလာဖတ္ခဲ့တယ္။ သူအႏွစ္သက္ဆံုးစာအုပ္က လွ်ပ္စစ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့စာအုပ္ ေတြပဲျဖစ္တယ္။ စာေတြဖတ္ရင္း အေရးပါတဲ့အခ်က္အလက္ေတြကို မေမ့ေအာင္ မွတ္စုစာအုပ္မွာ သူေရးမွတ္ခဲ့တယ္။
တစ္ေန႔မွာ လွ်ပ္စစ္စာအုပ္တစ္အုပ္ကို သူေတြ႔လိုက္မိတယ္။ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးမွာ အျဖဴေရာင္တာဝါတိုင္တစ္ခု ဆဲြထားတယ္။ တာဝါတိုင္ေပၚမွာ ႀကီးမားတဲ့ေလပန္ကာ ၃႐ြက္ပါတယ္။ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေလရဟတ္ဆိုတာကို သူသိခဲ့ရတယ္။ ေလရဟတ္နဲ႔ လွ်ပ္စစ္ထုတ္ႏိုင္ေၾကာင္းကိ ု
သူသိလိုက္တယ္။ ဒီလိုသိရတာကို သူအရမ္းဝမ္းသာမိတယ္။ မာလဝီမွာ လိုအပ္ေနတာက
လွ်ပ္စစ္မီးပါ။ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ ၂% ေလာက္လူေတြပဲ
လွ်ပ္စစ္မီးသံုးႏိုင္ခဲ့တယ္ ။
ဒါေတာင္ မီးက လာလိုက္မလာလိုက္ပါ။ အိမ္မွာ လွ်ပ္စစ္မီး႐ွိဖို႔
သူေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးေရာင္ေအာက္မွာ စာဖတ္ရဖို႔ကို
သူအေမွ်ာ္လင့္ႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ အသက္၁၄ႏွစ္အ႐ြယ္ ဝီလွ်ံဟာ ေလရဟတ္တစ္စင္းလုပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။
ေလရဟတ္လုပ္ဖို႔ ပစၥည္းေတြမ႐ွိေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ…
ဒါဟာ ဝီလွ်ံအတြက္ မခက္ခဲခဲ့ပါဘူး။ အမႈိက္ပံုထဲကေန ဖိနပ္စုပ္၊ သံေခ်းအထပ္ထပ္တက္ေနတဲ့ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေဟာင္းေတြကို သူေကာင္းယူၿပီး ေဆးေက်ာသန္႔စင္ပါတယ္။ လြန္းပူမ႐ွိေတာ့ သံေခ်ာင္း႐ွည္နဲ႔သူအစားထိုး တယ္။ ပလာယာမ႐ွိေတာ့ စက္ဘီးစဘုတ္တံနဲ႔ သူအစားထိုးတယ္။
လုပ္ႏိုင္တဲ့ပစၥည္းေတြနဲ႔ လုပ္နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို သူစဥ္းစားခဲ့ပါတယ္။ ေလရဟတ္ေထာက္တိုင္လုပ္ဖို႔ ပစၥည္း႐ွာမေတြ႔ခဲ့လို႔ ဖခင္ျဖစ္သူကိုေမးၿပီး အိမ္မွာ႐ွိတဲ့တစ္ခုတည္းေသာ စက္ဘီးစုတ္ကို သူဖ်က္ပစ္လိုက္ပါတယ္။ ဖခင္က စစခ်င္းမွာ သေဘာမတူခဲ့ေပမယ့္ ဝီလွ်ံရဲ႕တတြတ္တြတ္ေတာင္းဆိ ုမႈေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ ခြင့္ျပဳလိုက္ရတယ္။
ဝီလွ်ံတစ္ေယာက္ ေလရဟတ္လုပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းကို တစ္႐ြာလံုးသိသြားခဲ့တယ္။ အားလံုးက တအ့ံတၾသနဲ႔ “ငတံုးေလး… မင္းျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူးကြာ”၊ “ဒီကေလးေလး.. အရမ္းစိတ္ကူးယွဥ္လြန္းတယ္” လို႔ ေလွာင္ရယ္ၾကတယ္။
သူ႔ေၾကာင့္ မိခင္က ေဒါသမ်က္ရည္မ်က္ရည္အဝဲသားနဲ ႔ “ဆက္မလုပ္နဲ႔ေတာ့.. ဒီလိုဆက္လုပ္ေနရင္ ေနာက္ဆို သားကိုဘယ္သူမွ ယူရဲမွာမဟုတ္ဘူး”လို႔ဆိုတယ္ ။ လူအမ်ားက သူ႔ကို “င႐ူးေလး”လို႔ေခၚၾကတယ္။
လူေတြဘယ္လိုပဲ ေလွာင္ရယ္ပါေစ၊ ဘယ္လိုပဲ အတားအဆီး႐ွိပါေစ ဝီလွ်ံရဲ႕စိတ္ကူးအိပ္မက္ကို
မတားဆီးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ သူရဲ႕ေလရဟတ္က တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ပံုပီလာခဲ့ပါတယ္။
ေလလာတာနဲ႔ ရဟတ္က စတင္လွည္ပတ္ေတာ့မယ္။ သူ႔လက္မွာဆုတ္ကိုင္ထားတဲ့ မီးသီးေလး
မီးလင္းလာခဲ့ေတာ့မယ္။
ေလကို သူေစာင့္ေနခဲ့ပါတယ္။ တစ္စကၠန္႔၊ တစ္မိနစ္နဲ႔ ေလအတိုက္ကို သူေစာင့္ေနခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာ ေလလာပါၿပီ… သူ႔လက္ထဲက မီးသီးေလး မီးလင္းလာခဲ့ပါၿပီ။ သူ႔ကိုေလွာင္ရယ္ဖို႔ ေစာင့္ေနတဲ့သူေတြ ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ ဘာမွမေျပာႏိုင္ခဲ့ေတာ့ပါဘူး ။
ဝီလွ်ံေအာင္ျမင္ခဲ့ပါၿပီ။ အဲဒီေနာက္ ပိုေကာင္းတဲ့ေလရဟတ္ကို သူလုပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး တစ္႐ြာလံုးအတြက္ လွ်ပ္စစ္မီးကို သူေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေလရဟတ္နဲ႔ လွ်ပ္စစ္မီးေပးႏိုင္႐ံုတင္မ က ေရစုပ္တာ၊ ဖုန္းဓာတ္အားသြင္းတာေတြပါ လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဝီလွ်ံရဲ႕နာမည္ကို လူေတြသတိထားလာခဲ့မိၾကပါတယ္။ ကိုယ့္လုပ္အား၊ ကိုယ့္တီထြင္အားနဲ႔ တစ္႐ြာလံုးကို မီးေပးႏိုင္တဲ့ William Kamkwamba လို႔ေခၚတဲ့ သိပၸံပညာ႐ွင္လူငယ္တစ္ေယာက္က ို လူေတြသိလာခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီလိုထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့လူင ယ္တစ္ေယာက္ကို အစိုးရက ဘာလို႔ ေတာ႐ြာတစ္႐ြာမွာ အလဟႆျဖစ္ေစမလဲ။
ဝီလွ်ံေက်ာင္းျပန္တက္ရပါၿပီ ။ လူငယ္သိပၸံပညာ႐ွင္တစ္ဦးအေန နဲ႔
ႏိုင္ငံတကာအစည္းအေဝးပဲြမွာ သူပါဝင္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ကမာၻ႔အႏွံ႔လွည့္လည္ၿပီး
ေဟာေျပာမႈေတြ သူလုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ အေမရိကန္ Dartmouth College က
ပညာသင္ဆုကိုလည္း သူရ႐ွိခဲ့ပါတယ္။
လူတခ်ဳိ႕က အျမင့္ကိုတက္လွမ္းလိုစိတ္႐ွ ိေပမယ့္ အျမင့္ကို မေရာက္ႏိုင္ခဲ့ၾကဘူး။ အာဖရိကက အသက္ ၁ဝႏွစ္ေက်ာ္ေကာင္ေလးတစ္ေယာက ္ကေတာ့ အေရာက္သြားႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ သူဟာ တေလာကလံုးရဲ႕စံျပပုဂၢိဳလ္ျဖ စ္ခဲ့ပါတယ္။ ဇဲြ႐ွိရင္ ကိုယ့္စိတ္ကူးအိပ္မက္ကို ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္ “ေလ” အေရာက္လာလိမ့္မယ္လို႔ လူေတြကို သူသိေစခဲ့ပါတယ္။
ေဟာေျပာပဲြတစ္ခုမွာ သူေျပာခဲ့သလိုပါပဲ.. “I tried and I did it” တဲ့။ “The Boy Who Harnessed the Wind” ဆိုတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုပါ သူေရးသားထုတ္ေဝႏိုင္ခဲ့ပါတယ ္။
-----
https://en.wikipedia.org/ wiki/William_Kamkwamba
https://www.youtube.com/ watch?v=G8yKFVPOD6o
ႏိုင္းႏိုင္းစေန (The Chic မဂၢဇင္း)
--------------------------
ဝီလွ်ံကို အာဖရိကတိုက္ မာလဝီဆိုတဲ့ႏိုင္ငံမွာ ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ ဒီတိုင္းျပည္ဟာ ဆင္းရဲျခင္း၊ ေခတ္ေနာက္က်ျခင္း၊ အစာေရဆာငတ္ျပတ္ျခင္း၊ ေရာဂါဘယထူထပ္ျခင္းေတြ႐ွိခဲ့
ဝီလွ်ံကို ႐ြာတစ္႐ြာက သာမန္လယ္သမားမိသားစုတစ္စုက ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ သူတို႔မွာတီဗီြမ႐ွိဘူး။ ေျဖေဖ်ာ္ေရးအတြက္ဆိုလို႔ ေဟာင္းအိုတဲ့ေလဒီယိုတစ္လံုးပဲ သူတို႔မွာ႐ွိခဲ့တယ္။ ေလဒီယိုကလႊင့္တဲ့ အသံအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုသာ သူတို႔နားေထာင္ခြင့္ရခဲ့တယ္
ဆိုးေပလို႔ေကာင္းတဲ့အ႐ြယ္မိ
မိဘကိုေမးၾကည့္ေတာ့ မသိဘူးလို႔ေခါင္းခါျပတယ္။
ဆရာကို ေမးၾကည့္ေတာ့ ဆရာကလည္း ေသခ်ာတဲ့အေျဖ မေပးႏိုင္ခဲ့ဘူး။
သိလိုစိတ္ေတြ ဝီလွ်ံ႕ရင္ထဲျပင္းျပေနခဲ့လိ
အိမ္မွာ႐ွိတဲ့ေလဒီယိုက လိုင္းပူးၿပီး ႐ႈပ္ေထြးတဲ့အသံေတြထြက္ေပၚတတ
အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ျပင္ဆင္ၿပီးေနာက္ ေလဒီယိုဟာေကာင္းသြားခဲ့တယ္။
အိမ္နီးနားခ်င္းေတြက ဝီလွ်ံေလဒီယိုျပင္တတ္တယ္ဆို
ဒီလိုေအာင္ျမင္မႈက ဝီလွ်ံကို ေက်နပ္အားရေစခဲ့တယ္။ သိပၸံပညာရပ္အေပၚ ပထမဆံုးအႀကိမ္ သူစိတ္ဝင္စားစိတ္ျဖစ္လာခဲ့တ
အလယ္တန္းေရာက္ရင္ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြအမ်ားႀကီးသင
ဒါေပမယ့္ ဒီလိုသာမန္တဲ့သူ႔ဆႏၵ၊ သူ႔ရည္မွန္းခ်က္က သူနဲ႔လဲႊေခ်ာ္သြားခဲ့ပါတယ္။
အသက္႐ွင္ေရးနဲ႔ ပညာေရးမွာ အသက္႐ွင္ေရးကိုပဲ သူေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့လို႔ သူေက်ာင္းထြက္လိုက္ရပါတယ္။ သူ႔ေဘးပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း ေက်ာင္းထြက္လိုက္တဲ့ ကေလးသူငယ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ေက်ာင္းမတက္ရေတာ့ ကေလးေတြက အိမ္မွာအိပ္လိုက္၊ ေနပူလွန္းလိုက္၊ အမႈိက္လိုက္ေကာက္လိုက္၊ ေလွ်ာက္သြားလိုက္၊ ေမာင္ညီမေတြ ကူထိန္းလိုက္ပဲ လုပ္ခဲ့ရတယ္။
ဝီလွ်ံက ဘဝကိုဒီလိုမျဖတ္သန္းခ်င္ခဲ့
ေက်ာင္းေဘးမွာ အဖဲြ႔အစည္းတစ္ခုက လွဴဒါန္းထားတဲ့ စာၾကည့္တိုက္ေလးတစ္တိုက္႐ွိ
ဘယ္သူ႔မွမဝင္ခ်င္တဲ့ စာၾကည့္တိုက္ထဲ ဝီလွ်ံဝင္ခဲ့ပါတယ္။ စာအုပ္စင္ေပၚက ဖုန္တက္ေနတဲ့စာအုပ္ေတြကို သူေလာဘတႀကီးဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္အ႐ြယ္မို႔ အဂၤလိပ္စာေတြကို သူေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္မဖတ္
ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းမတက္ခဲ့
တစ္ေန႔မွာ လွ်ပ္စစ္စာအုပ္တစ္အုပ္ကို သူေတြ႔လိုက္မိတယ္။ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးမွာ အျဖဴေရာင္တာဝါတိုင္တစ္ခု ဆဲြထားတယ္။ တာဝါတိုင္ေပၚမွာ ႀကီးမားတဲ့ေလပန္ကာ ၃႐ြက္ပါတယ္။ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေလရဟတ္ဆိုတာကို သူသိခဲ့ရတယ္။ ေလရဟတ္နဲ႔ လွ်ပ္စစ္ထုတ္ႏိုင္ေၾကာင္းကိ
အဲဒီလိုနဲ႔ အသက္၁၄ႏွစ္အ႐ြယ္ ဝီလွ်ံဟာ ေလရဟတ္တစ္စင္းလုပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။
ေလရဟတ္လုပ္ဖို႔ ပစၥည္းေတြမ႐ွိေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ…
ဒါဟာ ဝီလွ်ံအတြက္ မခက္ခဲခဲ့ပါဘူး။ အမႈိက္ပံုထဲကေန ဖိနပ္စုပ္၊ သံေခ်းအထပ္ထပ္တက္ေနတဲ့ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေဟာင္းေတြကို
လုပ္ႏိုင္တဲ့ပစၥည္းေတြနဲ႔ လုပ္နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို သူစဥ္းစားခဲ့ပါတယ္။ ေလရဟတ္ေထာက္တိုင္လုပ္ဖို႔ ပစၥည္း႐ွာမေတြ႔ခဲ့လို႔ ဖခင္ျဖစ္သူကိုေမးၿပီး အိမ္မွာ႐ွိတဲ့တစ္ခုတည္းေသာ စက္ဘီးစုတ္ကို သူဖ်က္ပစ္လိုက္ပါတယ္။ ဖခင္က စစခ်င္းမွာ သေဘာမတူခဲ့ေပမယ့္ ဝီလွ်ံရဲ႕တတြတ္တြတ္ေတာင္းဆိ
ဝီလွ်ံတစ္ေယာက္ ေလရဟတ္လုပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းကို တစ္႐ြာလံုးသိသြားခဲ့တယ္။ အားလံုးက တအ့ံတၾသနဲ႔ “ငတံုးေလး… မင္းျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူးကြာ”၊ “ဒီကေလးေလး.. အရမ္းစိတ္ကူးယွဥ္လြန္းတယ္” လို႔ ေလွာင္ရယ္ၾကတယ္။
သူ႔ေၾကာင့္ မိခင္က ေဒါသမ်က္ရည္မ်က္ရည္အဝဲသားနဲ
လူေတြဘယ္လိုပဲ ေလွာင္ရယ္ပါေစ၊ ဘယ္လိုပဲ အတားအဆီး႐ွိပါေစ ဝီလွ်ံရဲ႕စိတ္ကူးအိပ္မက္ကို
ေလကို သူေစာင့္ေနခဲ့ပါတယ္။ တစ္စကၠန္႔၊ တစ္မိနစ္နဲ႔ ေလအတိုက္ကို သူေစာင့္ေနခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာ ေလလာပါၿပီ… သူ႔လက္ထဲက မီးသီးေလး မီးလင္းလာခဲ့ပါၿပီ။ သူ႔ကိုေလွာင္ရယ္ဖို႔ ေစာင့္ေနတဲ့သူေတြ ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ ဘာမွမေျပာႏိုင္ခဲ့ေတာ့ပါဘူး
ဝီလွ်ံေအာင္ျမင္ခဲ့ပါၿပီ။ အဲဒီေနာက္ ပိုေကာင္းတဲ့ေလရဟတ္ကို သူလုပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး တစ္႐ြာလံုးအတြက္ လွ်ပ္စစ္မီးကို သူေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေလရဟတ္နဲ႔ လွ်ပ္စစ္မီးေပးႏိုင္႐ံုတင္မ
ဝီလွ်ံရဲ႕နာမည္ကို လူေတြသတိထားလာခဲ့မိၾကပါတယ္။
ဒီလိုထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့လူင
ဝီလွ်ံေက်ာင္းျပန္တက္ရပါၿပီ
လူတခ်ဳိ႕က အျမင့္ကိုတက္လွမ္းလိုစိတ္႐ွ
ေဟာေျပာပဲြတစ္ခုမွာ သူေျပာခဲ့သလိုပါပဲ.. “I tried and I did it” တဲ့။ “The Boy Who Harnessed the Wind” ဆိုတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုပါ သူေရးသားထုတ္ေဝႏိုင္ခဲ့ပါတယ
-----
https://en.wikipedia.org/
https://www.youtube.com/
ႏိုင္းႏိုင္းစေန (The Chic မဂၢဇင္း)

No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။