Tun Wai
တလြဲ မ်ားႏွင့္ျမန္မာျပည္ေလာက္ ဥကၠ႒ ေပါတဲ့တိုင္းျပည္
***************************************
ျမန္မာျပည္မွာေတာက္ေလွ်ာက္လြဲခဲ့တဲ့ အလြဲတခုရွိတယ္၊
အဖြဲ ့အစည္းတခုဆိုတာျဖစ္လာတာနဲ ့ ဥကၠ႒ ဆိုတဲ ့ရာထူးေပၚလာျပီး
***************************************
ျမန္မာျပည္မွာေတာက္ေလွ်ာက္လြဲခဲ့တဲ့ အလြဲတခုရွိတယ္၊
အဖြဲ ့အစည္းတခုဆိုတာျဖစ္လာတာနဲ ့ ဥကၠ႒ ဆိုတဲ ့ရာထူးေပၚလာျပီး
အဲ့ဒီရာထူးမွာ ဘ၀တူလူတန္းစားထဲကမဟုတ္ပဲ
ဘယ္ကက်လာမွန္းမသိတဲ့ မိုးက်ေရႊကိုယ္ေတြ (တပ္ျပဳတ္ ၊ ရဲျပဳတ္ ၊ ...ျပဳတ္ျပီးရင္
ကိုယ့္ေနရာကိုယ္မေနတာေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္ ) အဲ့ဒီ ဥကၠ႒ ေနရာကိုဘီလူးစီးသလို၀င္စီးျပီး
ဘယ္သူုအမိန္ ့ ဘယ္၀ါ့ အမိန္ ့နဲ ့ ႏိုင္စားၾကေတာ့တာပဲ..က်မနားလည္ထားတာက ဥကၠ႒ဆိုသူေတြဟာ
မိမိဦးေဆာင္တဲ ့အဖြဲ့အစည္း အဆင္ေျပတိုးတက္ေအာင္၊ လုပ္ငန္းေခ်ာေမြ့ေအာင္၊
အဖြဲ ့အစည္းဘက္ကရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ရမွာမဟုတ္ဘူးလား၊ By Force ေတြသံုးျပီး၊
အဖြဲ ့အစည္းမွာနဲ ့ဆက္စပ္ပါတ္သက္သူမွန္သမွ်အေပၚ ဂြင္ထည့္၊ ရိုက္စား၊ မလိုတမ်ိဳးလိုတမ်ိဳး
၊လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကို အလြဲသံုးစားလုပ္ေနတဲ့ မဟာအလြဲကို ရပ္တန္းက ရပ္သင့္ျပီထင္ပါတယ္၊
တရားမွ်တမွဳရွိရင္ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စားျပီး vacation မွာ အေပ်ာ္ခရီးထြက္ေနခ်င္ၾကတဲ့သူခ်ည္းပဲ
မတရားလို ့ မခံႏိုင္လို ့ေျပာရျပီဆိုအနဲဆံုးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ ့စိတ္ႏွလံုးမခ်မ္းေျမ့ရတာကို ခံစားၾကရတာပဲ
ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ Land Transport Authority အေပၚမွာ ဘယ္သူမွမရွိသလို
အားလံုးလက္ေရတျပင္တည္းထား တေျပးညီေဆာင္ရြက္လိုတဲ့ကိစၥေတြမွာ Authority ထုတ္ျပန္ထားျပီး
သမၼတကအစ ေတာင္းစားသူအဆံုး Under Act ပါပဲ…
ဘာဥကၠ႒မွလဲမရွိဘူး၊ ထားစရာလဲမလိုဘူး ..ဘယ္သူကမွလဲ အဲ့ဒီ Authority ကို ဂြင္ရိုက္စားတဲ့သူမရွိဘူး...
System တခုကို ခ်ျပီးတတ္ႏိုင္သမွ် ပိုလို ့ပိုလို ့ေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္တာဘဲေတြ့ရတယ္…
ဒီေနရာမွာလိုင္းကားတခုေလာက္တိုးခ်ဲ ့ွွွဆြဲေပးရင္ေကာင္းမွာပဲ ေတြးလို ့ေတာင္မဆံုးဘူး
ေဟာ…လိုင္းသစ္တခုေပၚလာျပီး အဆင္ေျပသြားတာပဲ…ဒါဟာ ဘာကို ျပသလဲဆိုရင္.. Research ပဲ..
သူတို ့ဘာပဲလုပ္ေနလဲဆိုရင္ ပိုလို ့ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ ခရီးသည္ေတြ
ျပည္သူလူထုေတြေနရာကေနျပီး သုေတသန တခ်ိန္လံုး လုပ္ေနတယ္..သုေတသနကေန
ရတဲ ့အခ်က္အလက္ေတြကို ေခါင္းခ်င္းဆိုင္လိုက္တာနဲ ့ ပိုလို့ေကာင္းမြန္တဲ ့ Result
ေတြထြက္လာတယ္…အဲ့ဒီေတာ့ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္မွာ
(၁) ဘာလုပ္လုပ္ Research မရွိဘူး၊ (တိုင္းေတာ့မ်က္မွန္း သြားေတာ့ဆင္ကန္း..)
(၂) Authority တခုကို ထုတ္ခ်လိုက္ျပီးရင္ အဲ့ဒီအာဏာကိုအေၾကာင္းျပျပီး အႏိုင္အထက္ျပဳက်င့္ျခင္း
(၃) အဲ့ဒီလို အာဏာဘန္းျပ အႏိုင္အထက္ျပဳတာကို ရွက္ရေကာင္းမွန္းမသိျခင္း
(၄) အာဏာဘန္းျပ အႏိုင္အထက္ျပဳတာကို ေၾကာက္ရြံျခင္း (သို)့ မလုပ္မရွဳပ္မျပဳတ္
မိမိႏွင့္မဆိုင္သလိုေနက်င့္ျဖစ္ျခင္း မွ..
(၅) မခံရပ္ႏိုင္သည့္အခါတိုင္း..ျပႆနာၾကီးငယ္မ်ားႏွင့္ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ရျခင္း…ဆိုတာေနရာတိုင္းမွာ တရံမဆဲျဖစ္ေနတာကို
(၆) ျပႆနာရွိမွ ေနရာရွိမယ္လို ့ေတြးေခၚသူ ပညာမဲ့မ်ားက မည္သည့္အခါမွေျဖရွင္းဘို ့မစဥ္းစားပဲ တမင္သက္သက္ ရွဳပ္ေထြးေအာင္ျပဳထားျခင္းတို ့ဟာ ယေန ့ျဖစ္ေနတဲ ့ ျမန္မာျပည္ရဲ ့ေနျမဲသံသရာပါပဲ
ျမန္မာျပည္ေလာက္ ဥကၠ႒ ေပါတဲ့တိုင္းျပည္
ကမၻာမွာေတာင္ရွိမယ္မထင္ဘူး..ဥကၠ႒ေပါသေလာက္တရားမွ်တမွဳမရွိလို ့ တခ်ိန္လံုး အခ်င္းမ်ား
အမွဳပြါးေနရတဲ ့ တိုင္းျပည္..ဆိုေတာ့ ျပည္သူလူထုအတြက္အလုပ္မလုပ္ပဲ ကိုယ့္အတြက္လုပ္ေနၾကရတဲ့
ဘာအမိန္ ့ေၾကာင့္ ညာအမိန့္ေၾကာင့္ဆိုတဲ့ “ေပါက္ပင္ဘာေၾကာင့္ကိုင္းရတယ္”
အာဏာလုပ္စားသံသရာက ရုန္းထြက္သင့္ျပီလို ့ထင္ပါတယ္…
အမိန့္ေတြေပးတာ မေက်နပ္တဲ့ ရန္ကုန္ ယာဥ္လိုင္း ၁၀၇ မီနီဘတ္ ပိုင္ရွင္တဦးရဲ ့ရင္ဖြင့္သံကို ဒီ Link ကေနတဆင့္ မွ်ေ၀ခံစားလိုက္ရေအာင္ေနာ္
https://www.facebook.com/tun.wai.10
အီးေမးထဲကေတြ ့လို ့တင္ေပးလိုက္ပါတယ္.
ကိုထြန္းေ၀
မွ်ေ၀ေပးပါတယ္။
ဘယ္ကက်လာမွန္းမသိတဲ့ မိုးက်ေရႊကိုယ္ေတြ (တပ္ျပဳတ္ ၊ ရဲျပဳတ္ ၊ ...ျပဳတ္ျပီးရင္
ကိုယ့္ေနရာကိုယ္မေနတာေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္ ) အဲ့ဒီ ဥကၠ႒ ေနရာကိုဘီလူးစီးသလို၀င္စီးျပီး
ဘယ္သူုအမိန္ ့ ဘယ္၀ါ့ အမိန္ ့နဲ ့ ႏိုင္စားၾကေတာ့တာပဲ..က်မနားလည္ထားတာက ဥကၠ႒ဆိုသူေတြဟာ
မိမိဦးေဆာင္တဲ ့အဖြဲ့အစည္း အဆင္ေျပတိုးတက္ေအာင္၊ လုပ္ငန္းေခ်ာေမြ့ေအာင္၊
အဖြဲ ့အစည္းဘက္ကရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ရမွာမဟုတ္ဘူးလား၊ By Force ေတြသံုးျပီး၊
အဖြဲ ့အစည္းမွာနဲ ့ဆက္စပ္ပါတ္သက္သူမွန္သမွ်အေပၚ ဂြင္ထည့္၊ ရိုက္စား၊ မလိုတမ်ိဳးလိုတမ်ိဳး
၊လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကို အလြဲသံုးစားလုပ္ေနတဲ့ မဟာအလြဲကို ရပ္တန္းက ရပ္သင့္ျပီထင္ပါတယ္၊
တရားမွ်တမွဳရွိရင္ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စားျပီး vacation မွာ အေပ်ာ္ခရီးထြက္ေနခ်င္ၾကတဲ့သူခ်ည္းပဲ
မတရားလို ့ မခံႏိုင္လို ့ေျပာရျပီဆိုအနဲဆံုးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ ့စိတ္ႏွလံုးမခ်မ္းေျမ့ရတာကို ခံစားၾကရတာပဲ
ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ Land Transport Authority အေပၚမွာ ဘယ္သူမွမရွိသလို
အားလံုးလက္ေရတျပင္တည္းထား တေျပးညီေဆာင္ရြက္လိုတဲ့ကိစၥေတြမွာ Authority ထုတ္ျပန္ထားျပီး
သမၼတကအစ ေတာင္းစားသူအဆံုး Under Act ပါပဲ…
ဘာဥကၠ႒မွလဲမရွိဘူး၊ ထားစရာလဲမလိုဘူး ..ဘယ္သူကမွလဲ အဲ့ဒီ Authority ကို ဂြင္ရိုက္စားတဲ့သူမရွိဘူး...
System တခုကို ခ်ျပီးတတ္ႏိုင္သမွ် ပိုလို ့ပိုလို ့ေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္တာဘဲေတြ့ရတယ္…
ဒီေနရာမွာလိုင္းကားတခုေလာက္တိုးခ်ဲ ့ွွွဆြဲေပးရင္ေကာင္းမွာပဲ ေတြးလို ့ေတာင္မဆံုးဘူး
ေဟာ…လိုင္းသစ္တခုေပၚလာျပီး အဆင္ေျပသြားတာပဲ…ဒါဟာ ဘာကို ျပသလဲဆိုရင္.. Research ပဲ..
သူတို ့ဘာပဲလုပ္ေနလဲဆိုရင္ ပိုလို ့ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ ခရီးသည္ေတြ
ျပည္သူလူထုေတြေနရာကေနျပီး သုေတသန တခ်ိန္လံုး လုပ္ေနတယ္..သုေတသနကေန
ရတဲ ့အခ်က္အလက္ေတြကို ေခါင္းခ်င္းဆိုင္လိုက္တာနဲ ့ ပိုလို့ေကာင္းမြန္တဲ ့ Result
ေတြထြက္လာတယ္…အဲ့ဒီေတာ့ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္မွာ
(၁) ဘာလုပ္လုပ္ Research မရွိဘူး၊ (တိုင္းေတာ့မ်က္မွန္း သြားေတာ့ဆင္ကန္း..)
(၂) Authority တခုကို ထုတ္ခ်လိုက္ျပီးရင္ အဲ့ဒီအာဏာကိုအေၾကာင္းျပျပီး အႏိုင္အထက္ျပဳက်င့္ျခင္း
(၃) အဲ့ဒီလို အာဏာဘန္းျပ အႏိုင္အထက္ျပဳတာကို ရွက္ရေကာင္းမွန္းမသိျခင္း
(၄) အာဏာဘန္းျပ အႏိုင္အထက္ျပဳတာကို ေၾကာက္ရြံျခင္း (သို)့ မလုပ္မရွဳပ္မျပဳတ္
မိမိႏွင့္မဆိုင္သလိုေနက်င့္ျဖစ္ျခင္း မွ..
(၅) မခံရပ္ႏိုင္သည့္အခါတိုင္း..ျပႆနာၾကီးငယ္မ်ားႏွင့္ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ရျခင္း…ဆိုတာေနရာတိုင္းမွာ တရံမဆဲျဖစ္ေနတာကို
(၆) ျပႆနာရွိမွ ေနရာရွိမယ္လို ့ေတြးေခၚသူ ပညာမဲ့မ်ားက မည္သည့္အခါမွေျဖရွင္းဘို ့မစဥ္းစားပဲ တမင္သက္သက္ ရွဳပ္ေထြးေအာင္ျပဳထားျခင္းတို ့ဟာ ယေန ့ျဖစ္ေနတဲ ့ ျမန္မာျပည္ရဲ ့ေနျမဲသံသရာပါပဲ
ျမန္မာျပည္ေလာက္ ဥကၠ႒ ေပါတဲ့တိုင္းျပည္
ကမၻာမွာေတာင္ရွိမယ္မထင္ဘူး..ဥကၠ႒ေပါသေလာက္တရားမွ်တမွဳမရွိလို ့ တခ်ိန္လံုး အခ်င္းမ်ား
အမွဳပြါးေနရတဲ ့ တိုင္းျပည္..ဆိုေတာ့ ျပည္သူလူထုအတြက္အလုပ္မလုပ္ပဲ ကိုယ့္အတြက္လုပ္ေနၾကရတဲ့
ဘာအမိန္ ့ေၾကာင့္ ညာအမိန့္ေၾကာင့္ဆိုတဲ့ “ေပါက္ပင္ဘာေၾကာင့္ကိုင္းရတယ္”
အာဏာလုပ္စားသံသရာက ရုန္းထြက္သင့္ျပီလို ့ထင္ပါတယ္…
အမိန့္ေတြေပးတာ မေက်နပ္တဲ့ ရန္ကုန္ ယာဥ္လိုင္း ၁၀၇ မီနီဘတ္ ပိုင္ရွင္တဦးရဲ ့ရင္ဖြင့္သံကို ဒီ Link ကေနတဆင့္ မွ်ေ၀ခံစားလိုက္ရေအာင္ေနာ္
https://www.facebook.com/tun.wai.10
အီးေမးထဲကေတြ ့လို ့တင္ေပးလိုက္ပါတယ္.
ကိုထြန္းေ၀
မွ်ေ၀ေပးပါတယ္။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။