26 April 2013 |By 7Day News
(တစ္)
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခပ္ငယ္ငယ္ အရြယ္တုန္းက အေျခခံပညာ မူလတန္းသင္႐ိုး ျမန္မာစာဖတ္စာ စာအုပ္ထဲတြင္ “ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ေသာက်ီး” ဟူသည့္ စာတစ္ပုဒ္ ပါ၀င္ပါသည္။ စာသင္သား ကေလးငယ္တို႔ အႀကဳိက္ ပံုျပင္ကေလးတစ္ပုဒ္ ျဖစ္႐ံုသာမက ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္ အျပင္ဘက္က လူေတြဖတ္လည္း တၿပံဳးၿပံဳးႏွင့္ သေဘာက်သြား ၾကရသည့္ ပံုျပင္ကေလးပဲ ျဖစ္ပါသည္။ အက်ဥ္းမွ် ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါရေစ။ တစ္ခါက ေတာအုပ္တစ္ခုတြင္ က်ီးကန္းတစ္ေကာင္ ရွိသည္ဟူသတတ္။ တစ္ေန႔ ထိုက်ီးကန္းသည္ ေဒါင္းတို႔၏ မလွမ္းမကမ္းသို႔ ေရာက္ရွိ၍ သြားေလရာ အေရာင္အေသြး စံုလင္လွသည့္ ေဒါင္းတို႔၏ အေတာင္အ လက္မ်ားကိုၾကည့္ကာ သေဘာအက် ႀကီးက်သြား႐ံု မွ်သာမက ငါ့၌ထိုသို႔ေသာ အေတာင္အလက္မ်ား ရွိေကာင္းေလစြဟုပင္ ေတာင့္တမိသည္ဟူ၏။ က်ီးကားထိုမွ်ႏွင့္ မကေသးဘဲ မိမိကိုယ္မိမိ ျပန္လည္၍ သံုးသပ္ၾကည့္႐ႈကာ မိမိတို႔က်ီးကန္းမ်ားသည္ အေမြးအေတာင္မ်ား နက္ေမွာင္ေလစြ၊ အ႐ုပ္ဆိုးေပစြ၊ အဆင္အေသြး ညံ့ဖ်င္းေပစြစသည္ စသည္ျဖင့္လည္း မိမိ၏က်ီးျဖစ္ျခင္းကို စက္ဆုပ္ရြံရွာ မိသည္ဟူသတတ္။
သို႔ျဖင့္ တစ္ေန႔ေသာ္ ေဒါင္းတို႔မရွိသည့္အခုိက္ ထိုေဒါင္းတို႔က်က္စားရာ အနီးအနားသို႔ေရာက္ရွိသြားၿပီးသည့္သကာလ ေဒါင္းတို႔ကိုယ္မွ ကၽြတ္က်၍ ေနခဲ့ေသာေဒါင္းေတာင္ကေလးမ်ားၾကားသို႔ ထိုးစိုက္၍ ေဒါင္းအသြင္ေဆာင္ကာ ေနေလရာ ေဒါင္းတို႔ေရာက္ရွိ၍ လာေသာ္ ေဒါင္းဟုပင္ ထင္မွတ္လ်က္ အေဆြသည္ လွပေပစြ၊ ခံ့ညားေပစြ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုခ်ီးမြမ္း လ်က္ေနသည္ကို ေဒါင္းေယာင္ ေဆာင္ထားေသာက်ီးက သေဘာေတြ႕၍ ေနသည္ ဟူသတတ္။
သို႔ျဖင့္ ေဒါင္းမ်ားက အေတာင္ပံကိုျဖန္႔၍ ကၾကေလေသာအခါ က်ီးကလည္း ကအံ့ဟု အေတာင္ပံမ်ားကို ျဖန္႔လိုက္ေလရာ ေဒါင္းေတာင္မ်ား အကုန္ကၽြတ္က်ကုန္ၿပီး က်ီးျဖစ္မွန္း အျဖစ္မွန္ ေပၚေပါက္သြားရာက ထိုက်ီးကို ေဒါင္းတို႔က ထိုးဆိတ္လႊတ္ လိုက္ေလသည္။ က်ီးလည္း မိမိတို႔က်ီးမ်ား ရွိရာသို႔ ျပန္ေရာက္လာေလရာ က်ီးအေပါင္းတို႔ကလည္း အမ်ဳိးကို သစၥာေဖာက္ေသာက်ီးဟု စြပ္စဲြၿပီး ၀ိုင္း၀န္းထိုးဆိတ္ ၾကျပန္သျဖင့္ ေ၀းရာသို႔ ေျပးခြာ၍ သြားခဲ့ရေၾကာင္း ပံုျပင္ကေလးပဲ ျဖစ္ပါသည္။ က်ီးကက်ီးျဖစ္ရျခင္းကို လက္မခံလိုေသာ တစ္နည္းအားျဖင့္ က်ီး၏ ဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ကို အလိုမရွိေသာ အေတြးမွား အျမင္မွားကို သင္ခန္းစာ ေပးထားသည့္ ပံုျပင္ကေလးဟု သိသာထင္ရွား လွပါသည္။ ဖတ္မိသူတိုင္းက သူတစ္ပါး အေမြးအေတာင္ အေရာင္အဆင္း အားအားက်သူက်ီးကို ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ၾကလို႔။ စက္ဆုပ္ၾကလို႔။ ရြံရွာၾကလို႔။
(ႏွစ္)
တကယ္လို႔မ်ား ေဒါင္းကို အားက်ေနသည္က က်ီးတစ္ေကာင္တည္းကမဟုတ္ဘဲ က်ီးအားလံုးက အားက်ေနခဲ့သည္ရွိေသာ္၊ ေဒါင္းေတာင္ေတြကို ရသေရြ႕ေကာက္ယူကာ က်ီးတိုင္းက်ီးတိုင္းက သူတို႔၏ အေတာင္ေတြၾကားမွာ ကိုယ္စီကုိယ္စီ ထိုးစိုက္လ်က္ ေဒါင္းေယာင္ ေဆာင္ေနခဲ့ၾကၿပီ ဆိုေသာ္...။ ပံုျပင္ကို ဘယ္လိုေရးရပါ့။ ပံုျပင္ကို ဘယ္လို အဆံုးသတ္ရပါ့။
(သံုး)
အခု ျမန္မာအမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔ ဆံပင္ကို ေဆးဆိုးၾကေသာကိစၥမွာ စကားထဲထည့္ေျပာစရာ မလိုေလာက္ေအာင္ကို ႐ိုးစင္း၍သြားပါၿပီ။ လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္ဟု ဆိုရေလာက္ေအာင္ကိုပင္လွ်င္ ဆံပင္ကိုေဆးဆိုးၾကသည့္ ေခတ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၏ ဟိုဘက္ ဆယ္ႏွစ္သည္ဘက္ ဆယ္ႏွစ္အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္၀န္းက်င္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တစ္၀န္းလံုး၌ ဆံပင္ေဆးမဆိုး ထားေသာ ေဒသဟူ၍ မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါၿပီ။ ေခါင္းရြက္ဗ်က္ထိုး ေစ်းသည္ကအစ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡအဆံုး အားလံုးဆံပင္ ဆိုးၾကပါသည္။ ရည္းစားစာေရးတတ္စ အရြယ္ကအစ က်ီးေစာင့္ၾကက္ႏွင့္အဆံုး အားလံုး ဆံပင္ဆိုး ၾကပါသည္။ ဆံပင္ျဖဴလာသျဖင့္ ဇရာကို မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳကာ ဆံပင္ကို အနက္ဆိုးသည္က ျပႆနာမရွိပါ။ သို႔ေသာ္ အမ်ားစုက ေရႊေရာင္၊ ေငြေရာင္၊ နီညဳိေရာင္၊ အျပာေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္ စသည္စသည္ျဖင့္ ျပင္ပကမၻာသို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ကာ သူတို႔အေသြးႏွင့္ သူတို႔အေမြးကို အားက်လ်က္ ၾကည့္ေကာင္းလိုက္တာဟူေသာစိတ္ျဖင့္ လိုက္ဆိုးၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တကယ္ၾကည့္ေကာင္းၾကပါစ။
(ေလး)
အေအးပိုင္း ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားအဖို႔ မ်က္လံုးအေရာင္မ်ားက ျပာပါသည္။ အသားအေရက ျဖဴဆြတ္ပါသည္။ အေမြးအမွင္က ေရႊေရာင္ေငြေရာင္သမ္း ပါသည္။ ဆံပင္ေမြးသာမက မ်က္ခံုးေမြး၊ မ်က္ေတာင္ေမြး၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြး၊ မုတ္ဆိတ္ေမြး၊ လက္ေမြး၊ ေျခေမြး၊ ခ်ဳိင္းေမြးအကုန္ ေရႊေရာင္၊ အကုန္ေငြေရာင္။ ဒါကို အားက်သူ အမိျမန္မာႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတို႔က ႏွာေခါင္း ပြပြ၊ မ်က္ႏွာ၀ိုင္း၀ိုင္း၊ ႏႈတ္ခမ္းထူထူ၊ အသားညဳိညဳိ၊ မ်က္လံုးမည္းမည္းပါ။ မ်က္ခံုးမ်က္ေတာင္ အမည္း၊ လက္ေမြးေျခေမြးအမည္း၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြးခ်ဳိင္းေမြးအမည္း။ဒါကိုဆံပင္တစ္ခုတည္းကြက္ကာ ေရႊေရာင္ေငြေရာင္ ဆိုးထား႐ံုမွ်ႏွင့္ သူတို႔လို ၾကည့္ေကာင္းသြားေလေရာတဲ့လား။ နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္က သူ၏နာမည္ေက်ာ္ “ေရႊမင္းဂံ” သီခ်င္းထဲတြင္ မင္းဂံဘုတ္ရြာ သူတို႔လွေၾကာင္း ဖဲြ႕ရာ၌ “ပိတုန္းေရာင္ေကသာ၊ ျဖန္႔လိုက္ရင္..တစ္ကိုယ္လံုး.. ေ၀ေ၀ဆာဆာလြင္လြင္” စသည္ျဖင့္ ဆံပင္၏ နက္ေမွာင္ပံုကို အသားေပး၍ ဖဲြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။ မိန္းမတို႔၏ ေကာင္းျခင္း ငါးသြယ္တြင္ကား အဆင္း၏ ေကာင္းျခင္း၊ အ႐ိုး၏ေကာင္းျခင္း၊ အရြယ္၏ေကာင္းျခင္း၊ အေရ၏ေကာင္းျခင္း၊ ဆံပင္၏ ေကာင္းျခင္းဟူ၍ ဆံပင္သန္ျခင္းႏွင့္ မည္းနက္ျခင္းကိုပါ ေကာင္းျခင္းတစ္ရပ္အျဖစ္ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္ထားခဲ့ၾကပါသည္။ မိန္းမတို႔၏ ဂုဏ္အထပ္ထပ္ကို ဖြင့္ဆိုသည့္ ေကာင္းေျခာက္ဆယ့္ ေလးရပ္၌မူ ဆံပင္၏ ေကာင္းျခင္းကို ကုဋိလေကသာ အဖ်ားေကာ့ေသာ ဆံပင္တဲ့၊ ဒီဃမုဒၶဇေကသာ ရွည္လ်ားေသာ ဆံပင္တဲ့၊ သုခုမေကသာ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဆံပင္တဲ့။ အင္း...ဒါေတြ ထားလိုက္ပါေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ အခုေျပာလိုသည္က အေရာင္စံုဆံပင္မ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အေသြးအေမြးလိုက္၏၊ မလိုက္၏ပါ။ ကဲ... လိုက္ သည္ပဲထားလိုက္ပါဦး လူသည္ မိမိ၏ ဥပဓိ႐ုပ္(identity) ကို ျငင္းပယ္သင့္၊ မျငင္းပယ္သင့္ပါ။
(ငါး)
တစ္ခါက တကၠသိုလ္ေကာလိပ္၊ ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္မ်ားအတြင္းသို႔ ေဆးဆိုးထားသည့္ ဆံပင္မ်ားျဖင့္ ၀င္ေရာက္ခြင့္မျပဳေၾကာင္း စည္းကမ္းထုတ္ျပန္ထားသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။ တစ္ခါ ဆရာမက်ေတာ့ ဘာလို႔ဆိုးထားေသးလဲဟု ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္က ႏႈတ္တု႔ံျပန္ခဲ့သည္ကိုလည္း ၾကားခဲ့ဖူးပါသည္။ လူသည္ အေတြးအေခၚ အင္အားခ်ည့္နဲ႔လာေသာအခါ ကိုယ့္ဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ကို အမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳလာေအာင္ မႀကဳိးစားဘဲ ကိုယ့္ဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ကို ကိုယ္ေဖ်ာက္ဖ်က္ကာ သူမ်ားဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ႏွင့္ လူသူေလးပါး ခံ့ညားလာေအာင္လုပ္ဖို႔ ႀကဳိးစားမိတတ္ၾကစၿမဲျဖစ္ပါသည္။ က်ီးတစ္ေကာင္ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ေတာ့ ထိုက်ီးကို ေဒါင္းကလည္း လက္မခံ၊ က်ီးကလည္းလက္မခံ။ အခု က်ီးအားလံုးက ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ဖို႔ ႀကဳိးစားၾကၿပီျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္၊ လူႀကီး၊ လူထီး၊ လူမ၊ ၿမိဳ႕ျပ၊ ေက်းလက္ ေဆးဆိုးထားေသာ ဆံပင္ေတြနဲ႔။ ျမန္မာက ျမန္မာျဖစ္ျခင္းကို ေသးႏုပ္သိမ္ငယ္စိတ္ပ်က္ဖြယ္ဟု စိတ္ဓာတ္မ်ဳိး၀င္ေရာက္လာသည္ထက္ ေၾကကဲြစရာေကာင္းတာ မရွိပါေလေတာ့...။ ။
(တစ္)
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခပ္ငယ္ငယ္ အရြယ္တုန္းက အေျခခံပညာ မူလတန္းသင္႐ိုး ျမန္မာစာဖတ္စာ စာအုပ္ထဲတြင္ “ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ေသာက်ီး” ဟူသည့္ စာတစ္ပုဒ္ ပါ၀င္ပါသည္။ စာသင္သား ကေလးငယ္တို႔ အႀကဳိက္ ပံုျပင္ကေလးတစ္ပုဒ္ ျဖစ္႐ံုသာမက ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္ အျပင္ဘက္က လူေတြဖတ္လည္း တၿပံဳးၿပံဳးႏွင့္ သေဘာက်သြား ၾကရသည့္ ပံုျပင္ကေလးပဲ ျဖစ္ပါသည္။ အက်ဥ္းမွ် ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါရေစ။ တစ္ခါက ေတာအုပ္တစ္ခုတြင္ က်ီးကန္းတစ္ေကာင္ ရွိသည္ဟူသတတ္။ တစ္ေန႔ ထိုက်ီးကန္းသည္ ေဒါင္းတို႔၏ မလွမ္းမကမ္းသို႔ ေရာက္ရွိ၍ သြားေလရာ အေရာင္အေသြး စံုလင္လွသည့္ ေဒါင္းတို႔၏ အေတာင္အ လက္မ်ားကိုၾကည့္ကာ သေဘာအက် ႀကီးက်သြား႐ံု မွ်သာမက ငါ့၌ထိုသို႔ေသာ အေတာင္အလက္မ်ား ရွိေကာင္းေလစြဟုပင္ ေတာင့္တမိသည္ဟူ၏။ က်ီးကားထိုမွ်ႏွင့္ မကေသးဘဲ မိမိကိုယ္မိမိ ျပန္လည္၍ သံုးသပ္ၾကည့္႐ႈကာ မိမိတို႔က်ီးကန္းမ်ားသည္ အေမြးအေတာင္မ်ား နက္ေမွာင္ေလစြ၊ အ႐ုပ္ဆိုးေပစြ၊ အဆင္အေသြး ညံ့ဖ်င္းေပစြစသည္ စသည္ျဖင့္လည္း မိမိ၏က်ီးျဖစ္ျခင္းကို စက္ဆုပ္ရြံရွာ မိသည္ဟူသတတ္။
သို႔ျဖင့္ တစ္ေန႔ေသာ္ ေဒါင္းတို႔မရွိသည့္အခုိက္ ထိုေဒါင္းတို႔က်က္စားရာ အနီးအနားသို႔ေရာက္ရွိသြားၿပီးသည့္သကာလ ေဒါင္းတို႔ကိုယ္မွ ကၽြတ္က်၍ ေနခဲ့ေသာေဒါင္းေတာင္ကေလးမ်ားၾကားသို႔ ထိုးစိုက္၍ ေဒါင္းအသြင္ေဆာင္ကာ ေနေလရာ ေဒါင္းတို႔ေရာက္ရွိ၍ လာေသာ္ ေဒါင္းဟုပင္ ထင္မွတ္လ်က္ အေဆြသည္ လွပေပစြ၊ ခံ့ညားေပစြ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုခ်ီးမြမ္း လ်က္ေနသည္ကို ေဒါင္းေယာင္ ေဆာင္ထားေသာက်ီးက သေဘာေတြ႕၍ ေနသည္ ဟူသတတ္။
သို႔ျဖင့္ ေဒါင္းမ်ားက အေတာင္ပံကိုျဖန္႔၍ ကၾကေလေသာအခါ က်ီးကလည္း ကအံ့ဟု အေတာင္ပံမ်ားကို ျဖန္႔လိုက္ေလရာ ေဒါင္းေတာင္မ်ား အကုန္ကၽြတ္က်ကုန္ၿပီး က်ီးျဖစ္မွန္း အျဖစ္မွန္ ေပၚေပါက္သြားရာက ထိုက်ီးကို ေဒါင္းတို႔က ထိုးဆိတ္လႊတ္ လိုက္ေလသည္။ က်ီးလည္း မိမိတို႔က်ီးမ်ား ရွိရာသို႔ ျပန္ေရာက္လာေလရာ က်ီးအေပါင္းတို႔ကလည္း အမ်ဳိးကို သစၥာေဖာက္ေသာက်ီးဟု စြပ္စဲြၿပီး ၀ိုင္း၀န္းထိုးဆိတ္ ၾကျပန္သျဖင့္ ေ၀းရာသို႔ ေျပးခြာ၍ သြားခဲ့ရေၾကာင္း ပံုျပင္ကေလးပဲ ျဖစ္ပါသည္။ က်ီးကက်ီးျဖစ္ရျခင္းကို လက္မခံလိုေသာ တစ္နည္းအားျဖင့္ က်ီး၏ ဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ကို အလိုမရွိေသာ အေတြးမွား အျမင္မွားကို သင္ခန္းစာ ေပးထားသည့္ ပံုျပင္ကေလးဟု သိသာထင္ရွား လွပါသည္။ ဖတ္မိသူတိုင္းက သူတစ္ပါး အေမြးအေတာင္ အေရာင္အဆင္း အားအားက်သူက်ီးကို ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ၾကလို႔။ စက္ဆုပ္ၾကလို႔။ ရြံရွာၾကလို႔။
(ႏွစ္)
တကယ္လို႔မ်ား ေဒါင္းကို အားက်ေနသည္က က်ီးတစ္ေကာင္တည္းကမဟုတ္ဘဲ က်ီးအားလံုးက အားက်ေနခဲ့သည္ရွိေသာ္၊ ေဒါင္းေတာင္ေတြကို ရသေရြ႕ေကာက္ယူကာ က်ီးတိုင္းက်ီးတိုင္းက သူတို႔၏ အေတာင္ေတြၾကားမွာ ကိုယ္စီကုိယ္စီ ထိုးစိုက္လ်က္ ေဒါင္းေယာင္ ေဆာင္ေနခဲ့ၾကၿပီ ဆိုေသာ္...။ ပံုျပင္ကို ဘယ္လိုေရးရပါ့။ ပံုျပင္ကို ဘယ္လို အဆံုးသတ္ရပါ့။
(သံုး)
အခု ျမန္မာအမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔ ဆံပင္ကို ေဆးဆိုးၾကေသာကိစၥမွာ စကားထဲထည့္ေျပာစရာ မလိုေလာက္ေအာင္ကို ႐ိုးစင္း၍သြားပါၿပီ။ လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္ဟု ဆိုရေလာက္ေအာင္ကိုပင္လွ်င္ ဆံပင္ကိုေဆးဆိုးၾကသည့္ ေခတ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၏ ဟိုဘက္ ဆယ္ႏွစ္သည္ဘက္ ဆယ္ႏွစ္အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္၀န္းက်င္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တစ္၀န္းလံုး၌ ဆံပင္ေဆးမဆိုး ထားေသာ ေဒသဟူ၍ မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါၿပီ။ ေခါင္းရြက္ဗ်က္ထိုး ေစ်းသည္ကအစ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡအဆံုး အားလံုးဆံပင္ ဆိုးၾကပါသည္။ ရည္းစားစာေရးတတ္စ အရြယ္ကအစ က်ီးေစာင့္ၾကက္ႏွင့္အဆံုး အားလံုး ဆံပင္ဆိုး ၾကပါသည္။ ဆံပင္ျဖဴလာသျဖင့္ ဇရာကို မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳကာ ဆံပင္ကို အနက္ဆိုးသည္က ျပႆနာမရွိပါ။ သို႔ေသာ္ အမ်ားစုက ေရႊေရာင္၊ ေငြေရာင္၊ နီညဳိေရာင္၊ အျပာေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္ စသည္စသည္ျဖင့္ ျပင္ပကမၻာသို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ကာ သူတို႔အေသြးႏွင့္ သူတို႔အေမြးကို အားက်လ်က္ ၾကည့္ေကာင္းလိုက္တာဟူေသာစိတ္ျဖင့္ လိုက္ဆိုးၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တကယ္ၾကည့္ေကာင္းၾကပါစ။
(ေလး)
အေအးပိုင္း ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားအဖို႔ မ်က္လံုးအေရာင္မ်ားက ျပာပါသည္။ အသားအေရက ျဖဴဆြတ္ပါသည္။ အေမြးအမွင္က ေရႊေရာင္ေငြေရာင္သမ္း ပါသည္။ ဆံပင္ေမြးသာမက မ်က္ခံုးေမြး၊ မ်က္ေတာင္ေမြး၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြး၊ မုတ္ဆိတ္ေမြး၊ လက္ေမြး၊ ေျခေမြး၊ ခ်ဳိင္းေမြးအကုန္ ေရႊေရာင္၊ အကုန္ေငြေရာင္။ ဒါကို အားက်သူ အမိျမန္မာႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတို႔က ႏွာေခါင္း ပြပြ၊ မ်က္ႏွာ၀ိုင္း၀ိုင္း၊ ႏႈတ္ခမ္းထူထူ၊ အသားညဳိညဳိ၊ မ်က္လံုးမည္းမည္းပါ။ မ်က္ခံုးမ်က္ေတာင္ အမည္း၊ လက္ေမြးေျခေမြးအမည္း၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြးခ်ဳိင္းေမြးအမည္း။ဒါကိုဆံပင္တစ္ခုတည္းကြက္ကာ ေရႊေရာင္ေငြေရာင္ ဆိုးထား႐ံုမွ်ႏွင့္ သူတို႔လို ၾကည့္ေကာင္းသြားေလေရာတဲ့လား။ နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္က သူ၏နာမည္ေက်ာ္ “ေရႊမင္းဂံ” သီခ်င္းထဲတြင္ မင္းဂံဘုတ္ရြာ သူတို႔လွေၾကာင္း ဖဲြ႕ရာ၌ “ပိတုန္းေရာင္ေကသာ၊ ျဖန္႔လိုက္ရင္..တစ္ကိုယ္လံုး.. ေ၀ေ၀ဆာဆာလြင္လြင္” စသည္ျဖင့္ ဆံပင္၏ နက္ေမွာင္ပံုကို အသားေပး၍ ဖဲြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။ မိန္းမတို႔၏ ေကာင္းျခင္း ငါးသြယ္တြင္ကား အဆင္း၏ ေကာင္းျခင္း၊ အ႐ိုး၏ေကာင္းျခင္း၊ အရြယ္၏ေကာင္းျခင္း၊ အေရ၏ေကာင္းျခင္း၊ ဆံပင္၏ ေကာင္းျခင္းဟူ၍ ဆံပင္သန္ျခင္းႏွင့္ မည္းနက္ျခင္းကိုပါ ေကာင္းျခင္းတစ္ရပ္အျဖစ္ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္ထားခဲ့ၾကပါသည္။ မိန္းမတို႔၏ ဂုဏ္အထပ္ထပ္ကို ဖြင့္ဆိုသည့္ ေကာင္းေျခာက္ဆယ့္ ေလးရပ္၌မူ ဆံပင္၏ ေကာင္းျခင္းကို ကုဋိလေကသာ အဖ်ားေကာ့ေသာ ဆံပင္တဲ့၊ ဒီဃမုဒၶဇေကသာ ရွည္လ်ားေသာ ဆံပင္တဲ့၊ သုခုမေကသာ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဆံပင္တဲ့။ အင္း...ဒါေတြ ထားလိုက္ပါေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ အခုေျပာလိုသည္က အေရာင္စံုဆံပင္မ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အေသြးအေမြးလိုက္၏၊ မလိုက္၏ပါ။ ကဲ... လိုက္ သည္ပဲထားလိုက္ပါဦး လူသည္ မိမိ၏ ဥပဓိ႐ုပ္(identity) ကို ျငင္းပယ္သင့္၊ မျငင္းပယ္သင့္ပါ။
(ငါး)
တစ္ခါက တကၠသိုလ္ေကာလိပ္၊ ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္မ်ားအတြင္းသို႔ ေဆးဆိုးထားသည့္ ဆံပင္မ်ားျဖင့္ ၀င္ေရာက္ခြင့္မျပဳေၾကာင္း စည္းကမ္းထုတ္ျပန္ထားသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။ တစ္ခါ ဆရာမက်ေတာ့ ဘာလို႔ဆိုးထားေသးလဲဟု ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္က ႏႈတ္တု႔ံျပန္ခဲ့သည္ကိုလည္း ၾကားခဲ့ဖူးပါသည္။ လူသည္ အေတြးအေခၚ အင္အားခ်ည့္နဲ႔လာေသာအခါ ကိုယ့္ဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ကို အမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳလာေအာင္ မႀကဳိးစားဘဲ ကိုယ့္ဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ကို ကိုယ္ေဖ်ာက္ဖ်က္ကာ သူမ်ားဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ႏွင့္ လူသူေလးပါး ခံ့ညားလာေအာင္လုပ္ဖို႔ ႀကဳိးစားမိတတ္ၾကစၿမဲျဖစ္ပါသည္။ က်ီးတစ္ေကာင္ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ေတာ့ ထိုက်ီးကို ေဒါင္းကလည္း လက္မခံ၊ က်ီးကလည္းလက္မခံ။ အခု က်ီးအားလံုးက ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ဖို႔ ႀကဳိးစားၾကၿပီျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္၊ လူႀကီး၊ လူထီး၊ လူမ၊ ၿမိဳ႕ျပ၊ ေက်းလက္ ေဆးဆိုးထားေသာ ဆံပင္ေတြနဲ႔။ ျမန္မာက ျမန္မာျဖစ္ျခင္းကို ေသးႏုပ္သိမ္ငယ္စိတ္ပ်က္ဖြယ္ဟု စိတ္ဓာတ္မ်ဳိး၀င္ေရာက္လာသည္ထက္ ေၾကကဲြစရာေကာင္းတာ မရွိပါေလေတာ့...။ ။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။