Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Saturday, January 5, 2013

ဝမ္းစာမရွိေသာလူငယ္၊ အင္တာနက္မသိေသာလူႀကီး

Cloud Cuckoo Land shared ကိုေသာင္း ပုလဲေျမ's photo.
ဝမ္းစာမရွိေသာလူငယ္၊ အင္တာနက္မသိေသာလူႀကီး
Friday, 04 January 2013 10:09 
Written by ႏိုင္ဝင့္လူ
ေမာကၡ 
---------------------------

(၁)

ဝမ္းစာမရွိေသာလူငယ္မ်ား။ ေနာက္ အင္တာနက္မသိေသာလူႀကီးမ်ား။ လူငယ္မ်ားစြာ၊ လူႀကီးမ်ားစြာႏွင့္ စကားမ်ားစြာေျပာဆိုခဲ့ၿပီး ေနာက္ ဒီေဆာင္းပါးကိုေရးဖို႔အေၾကာင္းဖန္ခဲ့သည္။ လူငယ္မ်ားကို အျပစ္ေျပာလို သည္လည္းမဟုတ္၊ လူႀကီးမ်ားကို အျပစ္ျမင္လိုသည္လည္းမဟုတ္။ ဝမ္းစာျပည့္ေသာလူငယ္ေတြ မ်ားလာခဲ့ လၽွင္၊ အင္တာနက္သိေသာ လူႀကီးေတြမ်ားလာခဲ့လၽွင္ နည္းပညာေခတ္ထဲမွာ အခုထက္ ပိုေသာ အက်ိဳးျဖစ္ ထြန္းမႈေတြ ေဝစည္ႏိုင္လာသည္ကို ေတြးမိေသာအားျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

 

(၂)

ဝိုင္ဖိုင္အိပ္မက္တစ္ကယ္ျဖစ္ခဲ့ေစခ်င္သည္က လူတိုင္းအင္တာနက္ႏွင့္ထိေတြ႕လိုေစျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအေျခအေနရ အင္တာနက္ဆီသို႔ လာေသာလူမ်ားနည္းေနေသးသည္။ အင္တာနက္ဆိုသည္ကို ဘာမွန္းမသိဘဲ ေဝးေဝးကေရွာင္ဖယ္ေနေသာသူေတြရွိေနေသး သည္။ ထိုသူမ်ားၾကားထဲ၌ လူႀကီးပိုင္းေတြပါ သည္။ အမ်ားစုဟူ၍ပင္ ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အင္တာနက္ဆီသို႔ လူေတြကမလာႏိုင္လၽွင္ အင္တာနက္က လူေတြဆီ သြားဖို႔လိုအပ္လာသည္။ အင္တာနက္က လူေတြ၏ အိမ္ခန္းအတြင္း ေရာက္ရွိေနဖို႔ လိုအပ္လာသည္။ သားသမီးေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ တူ၊ တူမေတြေၾကာင့္ျဖစ္ေစ အင္တာနက္က အိမ္ခန္းတြင္းကို ေရာက္လာမည္ ဆိုပါက ထိုအိမ္သားမ်ားအဖို႔ အင္တာနက္ႏွင့္ တစိမ္းတရံျဖစ္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ထိေတြ႕ကိုင္တြယ္ စမ္းသပ္ရာမွ အင္တာနက္ကမၻာမွာ လိုက္ပါစီးေမ်ာသြားႏိုင္သည့္ အေျခအေနေတြရွိေနသည္။

ထိုအေျခအေနသို႔ေရာက္ရွိရန္က အင္တာနက္အလြယ္တကူရရွိႏိုင္ဖို႔  လိုအပ္သည္။ ဝိုင္ဖိုင္စနစ္ တြယ္က်ယ္စြာ ေပးႏိုင္မည္ဆိုပါက ထိုသို႔ျဖစ္ ရန္လမ္းစေပၚႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ဝီကီျဖစ္သည္။လူငယ္ေတြၾကားမွာဝီကီအသုံး ျပဳမႈတြင္က်ယ္လာရာက ကိုယ္ပိုင္ဘာသာ စကားႏွင့္ ဝီကီတစ္ခုလုပ္ဖို႔  စဥ္းစားလာၾကသည္။ ဝီကီသည္ အၿမဲရွင္သန္ေျပာင္းလဲေနေသာ စြယ္စုံက်မ္း တစ္ေစာင္လည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ဘာသာစကားႏွင့္ ဝီကီတစ္ခုရွိသည္ဆိုက တိုင္းျပည္အတြက္ေရာ၊ လူမ်ိဳးအတြက္ပါ အတိုင္းထက္ အလြန္ျဖစ္ေပမည္။ ကိုယ္ပိုင္ဘာသာစကားျဖင့္ ဝီကီတစ္ခုလုပ္ခ်င္သည္က လူငယ္ေတြ၏ဆႏၵျဖစ္သည္။ ပီျပင္စြာ ေပၚေပါက္ျဖစ္ေပၚလာေရးက လူငယ္ေတြႏွင့္မၿပီး။ နည္းပညာပိုင္း ဆိုင္ရာကို လူငယ္ေတြ ကၽြမ္းက်င္မႈကို မည္သူမၽွ ျငင္းခ်က္ထုတ္ ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ လူငယ္ေတြ မကၽြမ္းက်င္တာရွိသည္။ ဝီကီတြင္ပါဝင္ေသာ အခ်က္အလက္တိုင္းကို စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ ကူးေရးထည့္ လိုက္႐ုံျဖင့္မၿပီး။ ထိုအခ်က္ကို ဘရစ္တနီကား၊ အင္န္ ဆိုက္ကလိုပီးဒီးယား၊ ဖတ္ဖူးသူတိုင္းက သိၾကလိမ့္မည္ ထင္သည္။

မူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုမွာ ႀကဳံခဲ့ဖူးသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ထင္ရွားေသာ စာအုပ္တိုက္ တစ္တိုက္၏ စာအုပ္တိုက္ပိုင္ရွင္က စာတမ္းတစ္ေစာင္တင္သြင္းလာခဲ့သည္။ သူ႕စာတမ္းထဲတြင္ အေၾကာင္း အခ်က္တစ္ခုပါလာခဲ့သည္။ ထိုအခ်က္မွာ “အင္တာနက္ ေပၚတြင္စာအုပ္ထဲကအခ်က္အလက္ေတြကို တိုက္႐ိုက္ကူးယူ ေဖာ္ျပေနေသာ ဝက္ဘ္ဆိုက္တစ္ခ်ိဳ႕ (ဥပမာ-ျမန္မာဝီကီဝက္ဘ္ဆိုက္) ရွိေနသည္။ ထိုဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ေသာ မူပိုင္ခြင့္ဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ရန္လိုအပ္ေနသည္” ဟူ၍ ေျပာဆိုသြားခဲ့သည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ စာအုပ္တိုက္ပိုင္ရွင္က သူ႕အျမင္ႏွင့္ သူေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မွန္သည္၊ မွားသည္၊ ျဖစ္သင့္သည္၊ မျဖစ္သင့္သည္ဆိုျခင္းထက္ ထိုအေျခအေနကို ေျပာင္းလဲရန္ မည္သို႔လုပ္ႏိုင္မည္လဲ ဆိုသည္က ပို၍အေရးႀကီးပါသည္။ သမိုင္းအသစ္ေရးရန္မဆိုလို။ အေပ်ာ္တမ္း သမိုင္းေရးဆရာဟုဆိုသူေတြ အားတက္ရန္မဆိုလို။ ေပါင္းစည္းမႈတစ္ ခုလိုအပ္လာသည္။ လူငယ္ေတြ စာပိုဖတ္ရန္ႏွင့္ စာဖတ္သက္ရင့္ေသာ လူႀကီးမ်ား အင္တာနက္အသုံးျပဳလာၾကရန္။ ယင္းသည္ပင္ အနီးစပ္ဆုံး ေျဖရွင္းမႈတစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္သည္။

 

(၃)

လူငယ္ေတြ စာဖတ္ၾကေတာ့ဟုဆိုလၽွင္ အမ်က္ထြက္ၾကေပလိမ့္မည္။ အားလုံးေတာ့ကိုေတာ့ မဆိုလိုပါ။ သို႔ေသာ အမ်ားစုႏွင့္ယွဥ္က လူငယ္ေတြစာမဖတ္ၾကဟူသည့္ အေျဖသာထြက္မည္။ ထိုအေၾကာင္း ကို ဝါရင့္ စာေရးဆရာႀကီးေတြ၊ စာေပေလ့လာသူေတြ အားလုံးက အဓိကထားေျပာဆိုေနၾကသည္။ ေစာဒကတက္လိုက တက္ႏိုင္ၾက၏။ လူငယ္ေတြ စာမဖတ္ျခင္းကိစၥကို အင္တာနက္ေပၚတြင္လည္း အထင္အရွားေတြ႕ႏိုင္သည္။

လူငယ္ေတြေရးတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္မွာ ေဖာ္ျပေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားက လူငယ္ေတြစာမဖတ္ၾကျခင္းကို ျပဆိုေနၾကသည္။ ဘေလာ့ဂ္မ်ားေပၚမွာေရးေသာ စာေတြကတစ္ဆင့္ လူငယ္ေတြ စာမဖတ္ျခင္းကို ျပဆိုေနသည္။ လူငယ္ေတြ စာဖတ္ၾကပါသည္ဟု ျငင္းလာၾကသည္ရွိေသာ္ ဥပမာအေနျဖင့္ ေျပာျပခ်င္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူဦးေရ ၅၆သန္းေက်ာ္ရွိသည္။ ႏိုင္ငံလူဦးေရအခ်ိဳး အရလူဦးေရ ၅၆ သန္းေက်ာ္၏ ထက္ဝက္ခန္႔မွာအသက္ ၂၅ႏွစ္ေအာက္ လူငယ္ေတြ ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အသက္ ၂၅ႏွစ္ ေအာက္ရွိေသာ လူငယ္ဦးေရက ၂၈သန္းနီးပါးရွိသည္။ ထိုလူငယ္မ်ား အမွန္တစ္ကယ္သာ စာဖတ္ၾကသည္ ဆိုပါလၽွင္ အုပ္ေရ ၁၀၀၀ ႐ိုက္ႏွိပ္ထားေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္သည္ တစ္လအတြင္းကုန္သြားႏိုင္ပါသည္။  အခုခ်ိန္မွာေတာ့ အုပ္ေရ ၁၀၀၀ ႐ိုက္ႏွိပ္ထားေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္မွာ  ေရာင္းအားေကာင္းလၽွင္ သုံးလ၊ ေလးလ၊ မေကာင္းလၽွင္တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ ႏွစ္ေက်ာ္သည္အထိ ေရာင္းမကုန္အေနအထားျဖစ္သည္။ စာအုပ္ေဈး ႀကီးသျဖင့္ ဝယ္မဖတ္ႏိုင္ဟုဆိုသူေတြလည္းရွိသည္။ သို႔ေသာ္ စာအုပ္ ေဈးႀကီးသျဖင့္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ဝယ္ဖတ္ ႏိုင္ေသာ လူငယ္မ်ားက ေၾကးအိုးတစ္ပြဲေတာ့ ဝယ္စားႏိုင္ပါသည္။ စာအုပ္၏ တန္ဖိုးက ေၾကးအိုးကဲ့သို႔ ေဈးႀကီးျမင့္လွသည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ ဒီအေျခအေနက အခ်က္အလက္ကို ဦးတည္ေသာ ျပဆိုခ်က္ျဖစ္သည္။

လူငယ္အားလုံးကို မဆိုလိုဟူ၍ ဆိုထားခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ စာဖတ္ၾကပါသည္။ စာဖတ္ ေနၾကေၾကာင္းကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ေနၾကရပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာထိုလူငယ္မ်ားက အင္တာနက္ေပၚတြင္ အမ်ား အတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကိုေဆာင္ ႐ြက္ေနၾကသည္။ အားတက္ဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ႏွင့္ေတာ့ မလုံေလာက္။ သူတို႔ႏွင့္အတူ လက္တြဲေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည့္ လူႀကီးေတြ လိုအပ္ေနသည္။

 

(၄)

စာဖတ္ျခင္းမွလြဲ၍ အျခားေဖ်ာ္ေျဖမႈမရွိေသာ ေခတ္ကိုျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ လူႀကီးေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနသည္။ သူတို႔ ေခတ္တြင္ စာဖတ္ျခင္းသည္ကသာလၽွင္အဓိကဆိုေသာအေျခအေနျဖင့္ရွင္သန္လာသျဖင့္ စာဖတ္သက္ ရင့္ေသာသူေတြလည္းျဖစ္ေနၾကသည္။ ဒါကအခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ အေတြ႕အႀကဳံပိုင္းအရ လူငယ္ေတြ ထက္သာလြန္ေသာ အျခားအခ်က္မ်ားစြာလည္းရွိေနသည္။

သို႔ေသာ္ လူႀကီးေတြထဲက အမ်ားစုမွာ အင္တာနက္ႏွင့္စိမ္းေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္ေနၾကေသာ လူႀကီးမ်ားကိုဆိုလိုသည္။ အင္တာနက္ႏွင့္ မစိမ္းေသာ လူႀကီးအခ်ိဳ႕မွာလည္း သူတို႔စိတ္ဝင္စားေနသည္က တစ္လမ္းသြားျဖစ္ေနသည္။ တစ္လမ္းသြားထက္ လမ္းမ်ားစြာသြားေသာ ဦးတည္ခ်က္မ်ိဳးက ပိုအလုပ္ တြင္က်ယ္ႏိုင္သည္။

အင္တာနက္ေပၚမွ ျဖစ္တည္မႈ၊ ျဖစ္ထြန္းမႈတို႔ကို သိရွိဖို႔ပင္ေဝးစြ။ အင္တာနက္ဆိုသည္ကို ဘာမွန္းပင္ မသိေသးေသာ လူႀကီးေတြ ခပ္မ်ားမ်ားျဖစ္ေနသည္။ စာဖတ္နာေသာ၊ အေတြ႕အႀကဳံရင့္ေသာလူႀကီးမ်ားသာ အင္တာနက္အကၽြမ္းတဝင္ရွိလာၿပီး နည္းပညာကၽြမ္းက်င္ေသာလူငယ္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းစည္းမိမည္ဆိုပါက တစ္လမ္းသြားမဟုတ္ဘဲ အျခားေသာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းအက်ိဳးျပဳ ေဆာင္႐ြက္မႈေတြျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည္ဟု ေတြးမိသည္။ စိတ္ကူးယဥ္မႈလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါ၏။ လူႀကီး ေတြအင္တာနက္သိေစရန္ အင္တာနက္က အိမ္ေပၚ တက္ရက္လိုအပ္ ေနၿပီျဖစ္သည္။

 

(၅)

အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံတြင္ လုပ္ေဆာင္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါေသး သည္။ လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိေနပါေသးသည္။ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို လူငယ္မ်ားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ ေန၍မၿပီးပါ။ လူႀကီးမ်ားျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ေန၍ မၿပီးပါ။  ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားျဖင့္သာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်က္ကို ဆရာဝန္လူငယ္၊ အင္ဂ်င္နီယာလူငယ္၊ ကြန္ပ်ဴတာသမားလူငယ္၊ အႏုပညာသမားလူငယ္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဆရာဝန္လူႀကီး၊ အင္ဂ်င္နီယာလူႀကီး၊ ကြန္ပ်ဴတာသမားလူႀကီး၊ အႏု ပညာသမားလူႀကီး အစရွိသျဖင့္ ကြဲျပားေန၍ မျဖစ္ပါ။ အားလုံးအတူတူပင္ လုပ္ေဆာင္ၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။

နည္းပညာေခတ္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ေနၾကသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေႂကြးေၾကာ္မႈ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ ေႂကြးေၾကာ္မႈ မျဖစ္သင့္ပါ။ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီမေပ်ာက္ဆုံးေစရန္အတြက္ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္၊ ေလ့လာသင္ယူျခင္းမ်ားျဖင့္သာ ကုစားႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ဝမ္းစာမရွိေသာလူငယ္၊ အင္တာနက္မသိေသာလူႀကီး
Friday, 04 January 2013 10:09
Written by ႏိုင္ဝင့္လူ
ေမာကၡ
---------------------------
...
(၁)

ဝမ္းစာမရွိေသာလူငယ္မ်ား။ ေနာက္ အင္တာနက္မသိေသာလူႀကီးမ်ား။ လူငယ္မ်ားစြာ၊ လူႀကီးမ်ားစြာႏွင့္ စကားမ်ားစြာေျပာဆိုခဲ့ၿပီး ေနာက္ ဒီေဆာင္းပါးကိုေရးဖို႔အေၾကာင္းဖန္ခဲ့သည္။ လူငယ္မ်ားကို အျပစ္ေျပာလို သည္လည္းမဟုတ္၊ လူႀကီးမ်ားကို အျပစ္ျမင္လိုသည္လည္းမဟုတ္။ ဝမ္းစာျပည့္ေသာလူငယ္ေတြ မ်ားလာခဲ့ လၽွင္၊ အင္တာနက္သိေသာ လူႀကီးေတြမ်ားလာခဲ့လၽွင္ နည္းပညာေခတ္ထဲမွာ အခုထက္ ပိုေသာ အက်ိဳးျဖစ္ ထြန္းမႈေတြ ေဝစည္ႏိုင္လာသည္ကို ေတြးမိေသာအားျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးရျခင္းျဖစ္ပါသည္။



(၂)

ဝိုင္ဖိုင္အိပ္မက္တစ္ကယ္ျဖစ္ခဲ့ေစခ်င္သည္က လူတိုင္းအင္တာနက္ႏွင့္ထိေတြ႕လိုေစျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအေျခအေနရ အင္တာနက္ဆီသို႔ လာေသာလူမ်ားနည္းေနေသးသည္။ အင္တာနက္ဆိုသည္ကို ဘာမွန္းမသိဘဲ ေဝးေဝးကေရွာင္ဖယ္ေနေသာသူေတြရွိေနေသး သည္။ ထိုသူမ်ားၾကားထဲ၌ လူႀကီးပိုင္းေတြပါ သည္။ အမ်ားစုဟူ၍ပင္ ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အင္တာနက္ဆီသို႔ လူေတြကမလာႏိုင္လၽွင္ အင္တာနက္က လူေတြဆီ သြားဖို႔လိုအပ္လာသည္။ အင္တာနက္က လူေတြ၏ အိမ္ခန္းအတြင္း ေရာက္ရွိေနဖို႔ လိုအပ္လာသည္။ သားသမီးေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ တူ၊ တူမေတြေၾကာင့္ျဖစ္ေစ အင္တာနက္က အိမ္ခန္းတြင္းကို ေရာက္လာမည္ ဆိုပါက ထိုအိမ္သားမ်ားအဖို႔ အင္တာနက္ႏွင့္ တစိမ္းတရံျဖစ္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ထိေတြ႕ကိုင္တြယ္ စမ္းသပ္ရာမွ အင္တာနက္ကမၻာမွာ လိုက္ပါစီးေမ်ာသြားႏိုင္သည့္ အေျခအေနေတြရွိေနသည္။

ထိုအေျခအေနသို႔ေရာက္ရွိရန္က အင္တာနက္အလြယ္တကူရရွိႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္သည္။ ဝိုင္ဖိုင္စနစ္ တြယ္က်ယ္စြာ ေပးႏိုင္မည္ဆိုပါက ထိုသို႔ျဖစ္ ရန္လမ္းစေပၚႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ဝီကီျဖစ္သည္။လူငယ္ေတြၾကားမွာဝီကီအသုံး ျပဳမႈတြင္က်ယ္လာရာက ကိုယ္ပိုင္ဘာသာ စကားႏွင့္ ဝီကီတစ္ခုလုပ္ဖို႔ စဥ္းစားလာၾကသည္။ ဝီကီသည္ အၿမဲရွင္သန္ေျပာင္းလဲေနေသာ စြယ္စုံက်မ္း တစ္ေစာင္လည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ဘာသာစကားႏွင့္ ဝီကီတစ္ခုရွိသည္ဆိုက တိုင္းျပည္အတြက္ေရာ၊ လူမ်ိဳးအတြက္ပါ အတိုင္းထက္ အလြန္ျဖစ္ေပမည္။ ကိုယ္ပိုင္ဘာသာစကားျဖင့္ ဝီကီတစ္ခုလုပ္ခ်င္သည္က လူငယ္ေတြ၏ဆႏၵျဖစ္သည္။ ပီျပင္စြာ ေပၚေပါက္ျဖစ္ေပၚလာေရးက လူငယ္ေတြႏွင့္မၿပီး။ နည္းပညာပိုင္း ဆိုင္ရာကို လူငယ္ေတြ ကၽြမ္းက်င္မႈကို မည္သူမၽွ ျငင္းခ်က္ထုတ္ ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ လူငယ္ေတြ မကၽြမ္းက်င္တာရွိသည္။ ဝီကီတြင္ပါဝင္ေသာ အခ်က္အလက္တိုင္းကို စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ ကူးေရးထည့္ လိုက္႐ုံျဖင့္မၿပီး။ ထိုအခ်က္ကို ဘရစ္တနီကား၊ အင္န္ ဆိုက္ကလိုပီးဒီးယား၊ ဖတ္ဖူးသူတိုင္းက သိၾကလိမ့္မည္ ထင္သည္။

မူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုမွာ ႀကဳံခဲ့ဖူးသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ထင္ရွားေသာ စာအုပ္တိုက္ တစ္တိုက္၏ စာအုပ္တိုက္ပိုင္ရွင္က စာတမ္းတစ္ေစာင္တင္သြင္းလာခဲ့သည္။ သူ႕စာတမ္းထဲတြင္ အေၾကာင္း အခ်က္တစ္ခုပါလာခဲ့သည္။ ထိုအခ်က္မွာ “အင္တာနက္ ေပၚတြင္စာအုပ္ထဲကအခ်က္အလက္ေတြကို တိုက္႐ိုက္ကူးယူ ေဖာ္ျပေနေသာ ဝက္ဘ္ဆိုက္တစ္ခ်ိဳ႕ (ဥပမာ-ျမန္မာဝီကီဝက္ဘ္ဆိုက္) ရွိေနသည္။ ထိုဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ေသာ မူပိုင္ခြင့္ဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ရန္လိုအပ္ေနသည္” ဟူ၍ ေျပာဆိုသြားခဲ့သည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ စာအုပ္တိုက္ပိုင္ရွင္က သူ႕အျမင္ႏွင့္ သူေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မွန္သည္၊ မွားသည္၊ ျဖစ္သင့္သည္၊ မျဖစ္သင့္သည္ဆိုျခင္းထက္ ထိုအေျခအေနကို ေျပာင္းလဲရန္ မည္သို႔လုပ္ႏိုင္မည္လဲ ဆိုသည္က ပို၍အေရးႀကီးပါသည္။ သမိုင္းအသစ္ေရးရန္မဆိုလို။ အေပ်ာ္တမ္း သမိုင္းေရးဆရာဟုဆိုသူေတြ အားတက္ရန္မဆိုလို။ ေပါင္းစည္းမႈတစ္ ခုလိုအပ္လာသည္။ လူငယ္ေတြ စာပိုဖတ္ရန္ႏွင့္ စာဖတ္သက္ရင့္ေသာ လူႀကီးမ်ား အင္တာနက္အသုံးျပဳလာၾကရန္။ ယင္းသည္ပင္ အနီးစပ္ဆုံး ေျဖရွင္းမႈတစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္သည္။



(၃)

လူငယ္ေတြ စာဖတ္ၾကေတာ့ဟုဆိုလၽွင္ အမ်က္ထြက္ၾကေပလိမ့္မည္။ အားလုံးေတာ့ကိုေတာ့ မဆိုလိုပါ။ သို႔ေသာ အမ်ားစုႏွင့္ယွဥ္က လူငယ္ေတြစာမဖတ္ၾကဟူသည့္ အေျဖသာထြက္မည္။ ထိုအေၾကာင္း ကို ဝါရင့္ စာေရးဆရာႀကီးေတြ၊ စာေပေလ့လာသူေတြ အားလုံးက အဓိကထားေျပာဆိုေနၾကသည္။ ေစာဒကတက္လိုက တက္ႏိုင္ၾက၏။ လူငယ္ေတြ စာမဖတ္ျခင္းကိစၥကို အင္တာနက္ေပၚတြင္လည္း အထင္အရွားေတြ႕ႏိုင္သည္။

လူငယ္ေတြေရးတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္မွာ ေဖာ္ျပေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားက လူငယ္ေတြစာမဖတ္ၾကျခင္းကို ျပဆိုေနၾကသည္။ ဘေလာ့ဂ္မ်ားေပၚမွာေရးေသာ စာေတြကတစ္ဆင့္ လူငယ္ေတြ စာမဖတ္ျခင္းကို ျပဆိုေနသည္။ လူငယ္ေတြ စာဖတ္ၾကပါသည္ဟု ျငင္းလာၾကသည္ရွိေသာ္ ဥပမာအေနျဖင့္ ေျပာျပခ်င္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူဦးေရ ၅၆သန္းေက်ာ္ရွိသည္။ ႏိုင္ငံလူဦးေရအခ်ိဳး အရလူဦးေရ ၅၆ သန္းေက်ာ္၏ ထက္ဝက္ခန္႔မွာအသက္ ၂၅ႏွစ္ေအာက္ လူငယ္ေတြ ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အသက္ ၂၅ႏွစ္ ေအာက္ရွိေသာ လူငယ္ဦးေရက ၂၈သန္းနီးပါးရွိသည္။ ထိုလူငယ္မ်ား အမွန္တစ္ကယ္သာ စာဖတ္ၾကသည္ ဆိုပါလၽွင္ အုပ္ေရ ၁၀၀၀ ႐ိုက္ႏွိပ္ထားေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္သည္ တစ္လအတြင္းကုန္သြားႏိုင္ပါသည္။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ အုပ္ေရ ၁၀၀၀ ႐ိုက္ႏွိပ္ထားေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္မွာ ေရာင္းအားေကာင္းလၽွင္ သုံးလ၊ ေလးလ၊ မေကာင္းလၽွင္တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ ႏွစ္ေက်ာ္သည္အထိ ေရာင္းမကုန္အေနအထားျဖစ္သည္။ စာအုပ္ေဈး ႀကီးသျဖင့္ ဝယ္မဖတ္ႏိုင္ဟုဆိုသူေတြလည္းရွိသည္။ သို႔ေသာ္ စာအုပ္ ေဈးႀကီးသျဖင့္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ဝယ္ဖတ္ ႏိုင္ေသာ လူငယ္မ်ားက ေၾကးအိုးတစ္ပြဲေတာ့ ဝယ္စားႏိုင္ပါသည္။ စာအုပ္၏ တန္ဖိုးက ေၾကးအိုးကဲ့သို႔ ေဈးႀကီးျမင့္လွသည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ ဒီအေျခအေနက အခ်က္အလက္ကို ဦးတည္ေသာ ျပဆိုခ်က္ျဖစ္သည္။

လူငယ္အားလုံးကို မဆိုလိုဟူ၍ ဆိုထားခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ စာဖတ္ၾကပါသည္။ စာဖတ္ ေနၾကေၾကာင္းကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ေနၾကရပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာထိုလူငယ္မ်ားက အင္တာနက္ေပၚတြင္ အမ်ား အတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကိုေဆာင္ ႐ြက္ေနၾကသည္။ အားတက္ဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ႏွင့္ေတာ့ မလုံေလာက္။ သူတို႔ႏွင့္အတူ လက္တြဲေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည့္ လူႀကီးေတြ လိုအပ္ေနသည္။



(၄)

စာဖတ္ျခင္းမွလြဲ၍ အျခားေဖ်ာ္ေျဖမႈမရွိေသာ ေခတ္ကိုျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ လူႀကီးေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနသည္။ သူတို႔ ေခတ္တြင္ စာဖတ္ျခင္းသည္ကသာလၽွင္အဓိကဆိုေသာအေျခအေနျဖင့္ရွင္သန္လာသျဖင့္ စာဖတ္သက္ ရင့္ေသာသူေတြလည္းျဖစ္ေနၾကသည္။ ဒါကအခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ အေတြ႕အႀကဳံပိုင္းအရ လူငယ္ေတြ ထက္သာလြန္ေသာ အျခားအခ်က္မ်ားစြာလည္းရွိေနသည္။

သို႔ေသာ္ လူႀကီးေတြထဲက အမ်ားစုမွာ အင္တာနက္ႏွင့္စိမ္းေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္ေနၾကေသာ လူႀကီးမ်ားကိုဆိုလိုသည္။ အင္တာနက္ႏွင့္ မစိမ္းေသာ လူႀကီးအခ်ိဳ႕မွာလည္း သူတို႔စိတ္ဝင္စားေနသည္က တစ္လမ္းသြားျဖစ္ေနသည္။ တစ္လမ္းသြားထက္ လမ္းမ်ားစြာသြားေသာ ဦးတည္ခ်က္မ်ိဳးက ပိုအလုပ္ တြင္က်ယ္ႏိုင္သည္။

အင္တာနက္ေပၚမွ ျဖစ္တည္မႈ၊ ျဖစ္ထြန္းမႈတို႔ကို သိရွိဖို႔ပင္ေဝးစြ။ အင္တာနက္ဆိုသည္ကို ဘာမွန္းပင္ မသိေသးေသာ လူႀကီးေတြ ခပ္မ်ားမ်ားျဖစ္ေနသည္။ စာဖတ္နာေသာ၊ အေတြ႕အႀကဳံရင့္ေသာလူႀကီးမ်ားသာ အင္တာနက္အကၽြမ္းတဝင္ရွိလာၿပီး နည္းပညာကၽြမ္းက်င္ေသာလူငယ္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းစည္းမိမည္ဆိုပါက တစ္လမ္းသြားမဟုတ္ဘဲ အျခားေသာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းအက်ိဳးျပဳ ေဆာင္႐ြက္မႈေတြျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည္ဟု ေတြးမိသည္။ စိတ္ကူးယဥ္မႈလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါ၏။ လူႀကီး ေတြအင္တာနက္သိေစရန္ အင္တာနက္က အိမ္ေပၚ တက္ရက္လိုအပ္ ေနၿပီျဖစ္သည္။



(၅)

အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံတြင္ လုပ္ေဆာင္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါေသး သည္။ လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိေနပါေသးသည္။ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို လူငယ္မ်ားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ ေန၍မၿပီးပါ။ လူႀကီးမ်ားျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ေန၍ မၿပီးပါ။ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားျဖင့္သာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်က္ကို ဆရာဝန္လူငယ္၊ အင္ဂ်င္နီယာလူငယ္၊ ကြန္ပ်ဴတာသမားလူငယ္၊ အႏုပညာသမားလူငယ္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဆရာဝန္လူႀကီး၊ အင္ဂ်င္နီယာလူႀကီး၊ ကြန္ပ်ဴတာသမားလူႀကီး၊ အႏု ပညာသမားလူႀကီး အစရွိသျဖင့္ ကြဲျပားေန၍ မျဖစ္ပါ။ အားလုံးအတူတူပင္ လုပ္ေဆာင္ၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။

နည္းပညာေခတ္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ေနၾကသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေႂကြးေၾကာ္မႈ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ ေႂကြးေၾကာ္မႈ မျဖစ္သင့္ပါ။ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီမေပ်ာက္ဆုံးေစရန္အတြက္ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္၊ ေလ့လာသင္ယူျခင္းမ်ားျဖင့္သာ ကုစားႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။