သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းႏွင့္ အတူေနခဲ့ရေသာရက္မ်ား (ဒဂုန္တာရာ)
၁၉၆၇ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၅ ရက္၊ အင္းစိန္မွထြက္လာေသာ ဒတ္ဆန္းကားသည္ ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ လမ္းမေတာ္ စသည့္ရပ္ ကြက္မ်ား၌ လူအခ်ဳိ႕ကို ခ်ခဲ့ၿပီးေနာက္ ဘုရားလမ္းသို႔ ေကြ႔လိုက္ေလသည္။ သစ္ပင္၊ တိုက္တာ၊ အိမ္ယာ၊ ေစ်းဆိုင္၊ လူ မ်ား၊ ကားမ်ားသည္ ပန္းေရာင္ ျမဴမင္းလြင္ေအာက္၌ ယိမ္းထိုးေနၾကသည္။ ျပာသိုလမို႔ ျမဴရိပ္မစင္၊ ႏွင္းေငြ႔က်န္၊ကတၱရာ ေစး လမ္းမႀကီးမွာ ဖဲႀကိဳးအနက္ခင္းထား၍ ကားေကြ႔လိုက္ေသာအခါ တြန္႔သြား၏။ ေကာင္းကင္ျပာထဲမွ ေ႐ႊ၀ါေရာင္ ၾကယ္ပြင့္ႀကီးမွာ ႀကီးလွပါကလား။ ေဆး႐ံုႀကီး၀င္းထဲ၌ ေဆးသုတ္ထားေသာ ကစားစရာေသတၱာခြံႀကီး ဘယ္တုန္းက ေရာက္ေနပါလိမ့္။ သံပတ္ေပးထားေသာ မိန္းမ႐ုပ္မ်ားသည္ တေတာက္ေတာက္ ခုတ္ေမာင္းေနၾက၏။ ကစားစရာ စက္႐ံု မွ ပံုစံထုတ္ဆရာမွာ ကုလားေသြးပါသည္ထင့္၊ မွားယြင္း၍ ၀ါေသာ၊ ျဖဴေသာ၊ မဲေသာ၊ ကြက္ေသာ ဗိုက္သားတို႔ကို ေဖာ္ ေပးထားၾက၏။ ဖဲျပားအနက္ႀကီးသည္ တြန္႔ကာ ခ်ဳိင့္သြား၏။ သစ္ကိုင္းမ်ားသည္ က်ေနာ့္ကို လာ၍ ထိခတ္သည္။ ျခေသၤ့ႀကီး ၂ ေကာင္သည္ လည္ဆံေမြးထလ်က္ က်ေနာ့္ထံ ေျပးလာေလၿပီ။ အလို….။
“ေျဖးေျဖးေမာင္းပါဗ်ာ”
ကားေမာင္းပို႔သူ စစ္ဗိုလ္သည္ ျပံဳးျမျမလုပ္ေန၏။ ကားအ႐ွိန္သည္ အနည္းငယ္ ေလ်ာ့လာသည္။ မဟာေ႐ႊေစတီႀကီးမွ ေ႐ႊေရာင္သည္ ျမင္ကြင္းကို လာ၍ ႐ိုက္လိုက္သည္။ စိမ္းေသာ သစ္ကိုင္းမ်ားသည္ ငံု႔မိုးညြတ္ကိုင္းေနရမွ အေပၚသို႔ ျပန္ တက္သြားၾကေလၿပီ။ လမ္း၏ လက္၀ဲဘက္မွ ဆရာႀကီး မဟာသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ဂူက ို
လွမ္းျမင္လိုက္ရသည္။ ေစာ ေစာက ေသြးအားနည္းေနသျဖင့္ မူးေ၀ေသာ ေ၀ဒနာသည္
လြင့္သြားေလၿပီ။ က်ေနာ့္ရင္သည္ တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္လာသည္။ ျဖဴေသာ
ေက်ာက္ျဖဴဂူႀကီးသည္ မားမားႀကီး ရပ္တည္လ်က္၊ ေလးေဒါင့္တိုင္ႀကီးမ်ားသည္
က်ေနာ့္အား သူ႔လိုမတ္ရန္ အားစြမ္းကူးေပးလိုက္သည္။ မ်က္ႏွာစာမွ စာအုပ္၊
ေဒါင္း၊ ခ်ဳိးျဖဴ၊ တူတံစဥ္ အထိမ္းအမွတ္ သဏၭာန္ကို ဖ်တ္ခနဲျမင္ရင္း၊
ဖ်န္းကနဲ၊ ဖ်န္းကနဲ ေမႊးညင္းတို႔ေထာင္ကာ၊ ေသြးတို႔သည္
ႏွလံုးသည္းပြတ္အေၾကာတေလွ်ာက ္
စီးဆင္းလာကုန္သည္။ ရင္တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္လာျပန္သည္။ ကဗ်ာ၊အမ်ဳိးသား
လြတ္ေျမာက္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အလုပ္သမား၊ လယ္သမားတို႔၏ ျပည္သူ႔ အာဏာ
ရေရး။ က်ေနာ္သည္ ရင္ခုန္သံျဖင့္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း အား အေလးျပဳရင္း၊ ကားသည္ ဆက္ ေမာင္းႏွင္သြားသည္။
ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္ ျပသဒ္တန္ေဆာင္မ်ားသည္ တရိပ္ရိပ္ ေနာက္တြင္ က်န္ရစ္ခ့ဲၾကေပၿပီ။ က်ေနာ့္အာ႐ံုထဲတြင္ အလုပ္ သမား၊ လယ္သမား လူထုႀကီးသည္ သိဂၤုတၱရကုန္းေျမသို႔ ခ်ီတက္ စုေ၀းေနၾကသည္။ အတိတ္မွ အသံမ်ား ပဲ့တင္ထပ္ လာသည္။ ၁၃၀၀ ရာျပည့္ အေရးေတာ္ပံုမွ အသံမ်ား၊ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရ က်ဆံုးပါေစ၊ ဓန႐ွင္စနစ္ ပ်က္စီးပါေစ၊ သူပုန္သူပုန္ ထထ၊ မီးဒုတ္ မီးဒုတ္ ႐ိႈ႕႐ိႈ႕၊ အေရးေတာ္ပံု ေအာင္ပါေစ၊ ဗဟန္းေျမမွ သစ္ပင္တို႔ကို တရိပ္ရိပ္ ျဖတ္သန္းခဲ့သည္။ ကန္ ေတာ္ႀကီး ေရျပင္သည္ လိႈင္းတံပိုးတို႔ျဖင့္ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ေနကုန္ၾကသည္။ ဖဆပလေခတ္က ျပည္ေထာင္စုကလပ္ အေဆာက္အဦသည္ ရိပ္ကနဲ ေနာက္တြင္က်န္ရစ္သည္။ ဘိလိယက္ ေဘာလံုးခ်င္း ထိသံ၊ မာေက်ာက္ဖဲေမႊသံ၊ အၿငိမ့္ မင္းသမီး ညဳသံ၊ မူရာသံ၊ ပူဆာသံ၊ ဖန္ခြက္ခ်င္းထိသံ၊ ေရစီးသံ၊ ေအာ့သံ၊ အံသံ။
ကားသည္ တရိပ္ရိပ္ေျပးလ်က္႐ွိသည္။ ကားသည္ က်ဳိကၠစံကို ေကြ႔လိုက္သည္။ ျမင္းေျပးသံ၊ ဘရင္ေလးကြ ေအာ္သံ၊ ဟစ္သံ၊ က်ေနာ့္ နားထဲတြင္ အသံဘလံ အားလံုးတို႔သည္ ေရာယွက္စီညံေနသည္။ ဤရာဇ၀င္ ကားခ်ပ္မ်ားသည္ တခု ႏွင့္တခု ေဇာက္ထိုး ေျပာင္းျပန္ထပ္ကာ ေနာက္ ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။ က်ေနာ္ကား ရင္တဒိတ္ဒိတ္ခုန္လ်က္ … ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ ကဗ်ာေတးသံသည္ ရာဇ၀င္အာ႐ံု အားလံုးကို လႊမ္းမိုးလိုက္သည္။
“ေကာင္းက်ဳိးအေထြေထြရယ္နဲ႔
ခၽြန္ေစ ျမေစေသာ
ေဒါင္းအိုးေ၀ရယ္နဲ႔
တြန္ေစ ကေစေသာ…….”
(၂)
က်ေနာ္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ကို
စေတြ႔ၾကံဳကာ သိကၽြမ္းရေသာအခါ ေက်ာင္းသားဘ၀ အသက္ (၂၀) အ႐ြယ္ က ျဖစ္သည္။
ထိုအခါက ဆရာႀကီးမွာ အသက္ (၆၅) အ႐ြယ္ ျဖစ္ေလရာ၊ က်ေနာ့္ထက္မ်ားစြာ
ႀကီးသည္။က်ေနာ္သည္ ဆရာႀကီး ကဗ်ာ၊ ဋီကာ၊ ဂ႑ိ စေသာစာေပမ်ားကို ဖတ္ခဲ့သည္မွာ
၇-၈ တန္း ကတည္းကျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး၏ စာမ်ား ကို လယ္တီပ႑ိတဦးေမာင္ႀကီး၏
၀တၳဳမ်ားေလာက္ မစြဲၿငိခဲ့။ ထိုအခါက အႏုအယဥ္၊ အႏြဲ႔အေပ်ာင္းတို႔ကိုသာ တပ္မက္
ခဲ့၏။ က်ေနာ့္မွာ အိမ္တံစက္ၿမိတ္မွ မထြက္ခဲ့။ ပန္းပြင့္မ်ားသာ အလွဟု
ထင္လ်က္႐ွိသည္ ေငြလေရာင္သည္ ကမၻာႀကီးဟု ေအာက္ေမ့ခဲ့၏။ ၁၉၃၆-
ေက်ာင္းသားသပိတ္ၿပီးေသာအခါမ ူ
ဆရာႀကီး၏ ေဒါင္းဋီကာကို ႐ွာေဖြရမွန္း သိလာေပၿပီ။ ဘိြဳင္း ေကာက္ဋီကာ
စာအုပ္ကိုလိုက္႐ွာလာေပၿပီ။ ေက်ာင္းသားသပိတ္ အေတြ႔အႀကံဳသည္ က်ေနာ့္အား
ဆရာႀကီးထံပါးသို႔ ပို႔ ေဆာင္လိုက္ေလၿပီ။
“ၾသ… ေ၀းခရီးကေပမယ့္
အေရးႀကီးလ်င္ျဖင့္
ေသြးနီးရာ ပါစျမဲေပမို႔
………………………..
ထီမထင္ ေက်ာင္းေတာ္သားေတြရဲ႕
အမည္အစဥ္မွ ေခါင္းအေပၚဖ်ားမွာလ
မင္း႐ို႔ဆရာကို
စာရင္းတို႔ကာသာထားလိုက္ၾကေပ ေတာ့”
လူထုလႈပ္႐ွားမႈထဲမွ ထြက္လာေသာ ဆရာႀကီး၏ ေတးသံကို ခံစားရမွန္း သိလာေပၿပီ။ဆရာႀကီးသည္ အခန္းတံခါးကို ပိတ္၍ ကဗ်ာေရးသူေလာ၊ မဟုတ္ေပ။ ဗဟန္းေကာလိပ္ (၀ါ) အမ်ဳိးသားတကၠသိုလ္၌ ျမန္မာစာေပ၊ ရာဇ၀င္ပါေမာကၡ အျဖစ္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ပညာေရးသူပုန္ ပါေမာကၡလုပ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္သာ မင္း႐ို႕ဆရာကို စာရင္းတို႔ကာ ထား လိုက္ဖို႔ မွာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ဆရာႀကီး စိတ္ကူးရည္မွန္းခ်က္ထဲ၌ …
“ေျမႇာက္လိုက္မကြယ့္
ေမာက္လိုက္ မဟဲ့လို႔
ေဆာက္လိုက္မဲ့ ယူနီဗာစီတီေတြအမ်ား”……..စသည ္ျဖင့္
နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသားတကၠသိုလ္မ်ားကို တမ္းတခဲ့ေပသည္။ ထိုအခါက ၁၉၀၀ ေက်ာ္ ဗုဒၶဘာသာကလ်ာဏ ယု၀ အသင္းမ်ား စတင္ဖြဲ႔စည္းကာ ညီညြတ္စည္းလံုးလာခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားအင္အားႀကီး (၀ံသာႏု) သည္ ၁၉၂၀ ပထမ ေက်ာင္းသားသပိတ္၌ တံခြန္စိုက္ခဲ့သည္။ ထိုအခါနယ္ခ်ဲ႕သမားက ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖင့္ ငါးေထာင္စား ၀န္ႀကီးရာထူး မ်ားေပးကာ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးအင္အားကိ ု ျဖိဳခြဲလိုက္ေလသည္။ ဂ်ီစီဘီေအ ေခၚေသာ ျမန္မာအသင္းခ်ဳပ္ႀကီးမွာ ဆက္လက္၍ ရာထူးသပိတ္ေမွာက္ကာ ကိုလိုနီဆန္႔က်င္ေသာအပိုင္း ႏွင့္
ရာထူးယူၿပီး “အတြင္း၀င္ပူးသတ္ရမည္” ဟုဆို ေသာ ေစ့စပ္ေရး အပိုင္းဟူ၍ ၂
ျခမ္းကြဲသြား ေလေတာ့သည္။ (လိႈင္ ပု ေက်ာ္ ဂိုဏ္းႏွင့္ ၂၁ ဦး) ယင္းသို႔
ညီညြတ္ေရး ၿပိဳ ကြဲေသာအခါ ဗဟန္းေကာလိပ္သည္လည္း ပ်က္ရေလေတာ့သည္။ ထိုအခါ
ဆရာႀကီးက…..
“လိႈင္-ပု-ေက်ာ္ သပိတ္သမားေတြရဲ႕အျပင္
ပဋိကၠရား ႏွဴးကာႏွပ္သလိုပ
ႏွစ္က်ိပ္တပါး မူးလ်ာမတ္ေတြကလဲ
ပူးကာသတ္မယ္ ေကာင္စီ၀င္လို႔မို႔
အေႏွာင္ျပည္အင္ ကြဲ႐ွာသေန႔ရယ္က
တေကာင္တေကာင္ထီမထင္
ဇြဲမာမာနဲ႔ေ၀ွ႔ၾကေလေတာ့……” ဟု
ညီညြတ္ေရးပ်က္ျပားမႈကို ေဒါသေ၀ဒနာ ခံစားခဲ့ ေလသည္။ ၁၉၃၀-၃၁ ၌ ရာဇ၀င္ေျမာက္ေသာ ဂဠဳန္ဆရာစံ၏ ေတာင္ သူလယ္သမား လက္နက္ကိုင္သူပုန္ႀကီး ေပၚေပါက္ေလသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ယင္း လယ္သမားသူပုန္ႀကီး အား…
“ရဂံုစံ ခ်စ္စရာတပည့္တို႔မွာျဖင့္
ဥံဳ အရဟံ သစၥာဂတိေတြႏွင့္
ဂဠဳန္သရဏံဂစၦာမိၾကေပေတာ့”
ဟု အေလးျပဳခဲ့ေပသည္။လယ္သမားသူပ ုန္ႀကီးၿပီးေနာက္
ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး ေပၚလာရာ၊ ဆရာႀကီးသည္ ေရနံေခ်ာင္း သခင္ညီလာခံသို႔
တက္ေရာက္ကာ “မစၥတာေမာင္မိႈင္း” အမည္စြန္႔၍ “သခင္” အမည္ ခံလိုက္ေလသည္။
“ဒို႔ဗမာတခြင္ သခင္ ထိုအေက်ာ္ အေမာ္ဂိုဏ္းတြင္ျဖင့္
မွ်ိ႕ ရတနာသဘင္ အၾကင္ၿဗဟၼစိုရ္ ေဇာ္ကသိုဏ္းေတြႏွင့္
ပလႅင္ဗဟိုတႏိႈင္းေပပ ဇမၺဴသမိုင္းေပ်ာ္စရာအေျခ
အိုကြယ္… သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရယ္လို႔ လူတိုင္းေခၚၾကေစ…”
၁၃၀၀- ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုဟု ထင္႐ွားေသာ ၁၉၃၈-၁၉၃၉ အေထြေထြသပိတ္ႀကီးမွာ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ ေက်ာင္းသား၊ ပညာ႐ွင္တို႔ လက္တြဲေသာ ျပည္သူ႔အာဏာေခတ္ သို႔ ဦးတည္ေသာ လူထုလႈပ္႐ွားမႈႀကီးျဖစ္ရာ ဒို႔ဗမာအ စည္းအ႐ံုးႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢသည္ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ဦး ျဖစ္လာသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ယင္း နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး အင္အား ဘက္မွ မားမားမတ္မတ္ ရပ္ခဲ့ေပသည္။
“ေၾသာ္…. အထက္နဂိုက
ပ်က္ၿပိဳလို႔က်ခဲ့တဲ့
ကနက္ဗဟိုပလႅင္ လက္စအႂကြင္းေပထင့္
တကၠသိုလ္သဘင္ သမဂၢအသင္းဆီက
………………………………
အိုကြယ္ တက္မဟ အတင္းေဟ့လို႔
အကြက္က်က် နင္းနင္းၿပီး
ခက္သမွ်႐ွင္းေပမည့္
သတင္းေဒါင္းအိုးေ၀”
က်ေနာ္သည္ ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာမ်ားကို ခံစားရမွန္းသိစ၊ ၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံု အတြင္း၌ ဆရာႀကီးႏွင့္ သိကၽြမ္းလာ ခဲ့ရသည္။ ဆရာႀကီးမွာ က်ေနာ္တို႔ဘက္က ပါကလား ဟူေသာ အသိသည္ ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာကို ခံစားရမွန္း သိေစ သည္။
(၃)
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းသည္ အျမဲတမ္း ေခတ္အဆက္ဆက္တိုင္း ေတာ္လွန္ေရးဘက္ကသာ ေနသည္။ က်ေနာ္ တို႔မီေသာ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး ႏွစ္ျခမ္းကြဲေခတ္၌ ဆရာႀကီးသည္ ေတာ္လွန္ေသာ ဂိုဏ္းဘက္က ရပ္တည္ခဲ့သည္ကို သတိရေသးသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ေဖာက္ျပန္သည့္ဘက္ကို ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်၍ ေတာ္လွန္ေရးဘက္ကို ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳသည္။ ဤကား ဆရာႀကီး၏ အႏုပညာ၀ါဒ ျဖစ္သည္။
၀ံသာႏု လႈပ္႐ွားမႈ တိုးတက္ေနစဥ္က…
“ေၾသာ္…… ေျပအမႈေပမို႔
ေငြခ႐ုငယ္ႏွင့္
ေဇယ်တုပါကြယ့္
သေျပႏုခ်ိန္ တင္ရန္ပန္းေတြကလဲ မ်ားပါဘိသႏွင့္
ေဖပု႐ွိန္ အဂၤလန္နန္းေျမသြားတို႔မွာျဖ င့္……” ဟု
ဘိလပ္သြားအဖြဲ႔ကို ဂုဏ္ျပဳခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္း ၀ံသာႏုအဖြဲ႔ပင္ ဒိုင္အာခီရာထူးေပးကာ နယ္ခ်ဲသမားႏွင့္ ေစ့စပ္ပူး ေပါင္းသြားေသာအခါ….
“ေခြး႐ူးျပန္ မသာ၏ အေလာင္းလိုပ
အခါအလွည့္ မေကာင္းေစဘို႔
အစားေခ်ာင္စရာၾကံ
မယားေတာင္ညာခံေတြႏွင့္
စံသည္တကား
အိုကြယ္… ငါးေထာင္သျပာစားမာန္ရယ္ႏွင့ ္
မာန္ဖီဖီပြါး” ဟူ၍
ေဖာက္ျပန္သည့္ဘက္ကို ႐ႈတ္ခ်ခဲ့ေပသည္။ဂ်ပန္ေခတ္၌က ား
က်ေနာ္သည္ ဆရာႀကီးႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ေနခြင့္ရခဲ့သည္။ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး
ဥကၠ႒ေဟာင္း သခင္တင္ေမာင္ႏွင့္အတူ သြားတက္ေနကာ တခါတရံ ဆရာႀကီး၏ အိမ္မွာပင္
ညအိပ္ ရသည္။ ေန႔လယ္ေန႔ခင္းတြင္ ဆရာႀကီး၏ လက္ဖက္၀ိုင္း၌ ထိုင္မိကာ
စာေပေရးရာ၊ ႏိုင္ငံေရးရာ ေ႐ွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ားက ို ၾကားနာခဲ့ရသည္။ ဆရာႀကီးမွာ အသက္ထင္႐ွား႐ွိေနေသာ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ရာဇ၀င္ ဂႏၴ၀င္ က်မ္းႀကီး တဆူ ျဖစ္ေပသည္။
ဆရာႀကီးသည္ ဖက္ဆစ္ေခတ္ အေတြ႔အႀကံဳကို…
“ၾကမၼာေ၀ဖန္ ေကာက္က်စ္တဲ့ အက်ဳိးေပထင့္
မဟာေ႐ႊဂ်ပန္ ေစာက္က်င့္ဆိုးေသာ္လဲ
ပဂိုးငရမန္ ပုဂံမွာ မွားသလိုပ
ေၾသာ္… ေ႐ွးရဲ႕အဖို႔မွာေတာ့
ဘုရင္ အေက်ာ္အေမာ္ ဧကရာဇ္တပါးေပေပါ့
အို… အဓိပတိႀကီးရဲ႕
မေအးစဖြဲ႔ အေရးႏြဲ႔႐ွာသနဲ႔
ေၾသာ္… ေတြးတဲ့လို႔ တင္ေနာ္ေဟကာသနား။
(၀ါ) တနည္းတေထြမွာေတာ့
ေနမ်ဳိး ေနမ်ဳိး သေ၀ထိုးေလၿပီတကား”
စသည္ျဖင့္ ဟာသဉာဏ္ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားေပသည္။ လြတ္လပ္ေရး ရေသာအခါ ဆရာႀကီးသည္…
“ေလာကသမားပီပီ သခင္တပဲ့ေတြနဲ႔
အတြင္လွဲ႔ကာ ေတာင္ေျခကဆင္းၿပီး
ေအာင္ေျမနင္းပါလို႔
အပင္းအဆိပ္ စားသကဲ့သို႔ေသာ
အဂၤလိပ္မ်ားကို ေဂ်ာင္းလကြ ေဂ်ာင္းလကြာႏွင့္
ေမာင္းကာ ထုတ္လိုက္သမို႔
အဟုတ္ပင္ တကယ္လြတ္ေသာ္လဲ
ဘယ္၀ဋ္ဖန္သာ ကံၾကမၼာေပးေလဘိ
ေၾသာ္… အဂၤလန္က၊ ယခင္အဖန္ဖန္
တင္ျပန္တယ္ဆိုတဲ့ ေႂကြးေတြရဲ႕အျပင္
ေငြမ႐ွိျပန္လွ်င္၊ အေမရိကန္ထံေခ်းရတဲ့
ေႂကြးမ်ဳိးစံု ကုေဋကုဋာျဖင့္
ေျပ႐ြာမွာ ေသတာေလာက္ မေကာင္းခ်ိန္မို႔” စသည္ျဖင့္….
ႏိုင္ငံေရး အရ လြတ္လပ္ေသာ္လည္း စီးပြါးေရးအရ မလြတ္လပ္ပံုကို နားလည္ေပသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ျပည္တြင္း မၿငိမ္းမခ်မ္း ျဖစ္ေသာအခါ ဆရာႀကီးသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဗိသုကာ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ကမၻာ့ၿငိမ္း ခ်မ္းေရး အဖြဲ႔အစည္းတို႔၌ ဦးစီဦးကိုင္ ျဖစ္လာေပသည္။ ျပည္တြင္း မၿငိမ္းမခ်မ္းျဖစ္သည္ႏွင့္ပ တ္သက္၍ ဆရာႀကီးက ..
“ဒို႔ဗမာ သခင္ဗဟို၀ယ္
ဒို႔သာလွ်င္ တဗိုလ္က်မဟဲ့ဆိုတဲ့
အလိုမငယ္ ဆို႐ွယ္လစ္ကယ္ႏွင့္
တံခြန္တလူလူ ကြန္ျမဴနစ္ကယ္တို႔
မခ်စ္သာ ေမတၱာကင္းျပန္သနဲ႔
အခ်င္းခ်င္းပင္ တျငင္းထဲ ျငင္းျငင္းၿပီး
မင္းပြဲအတုမွာ ထမင္းပြဲလုကာ လယ္မ်ဳိခဲပါလို႔
ပြဲခ်င္ၿပီး အေသအေၾက၊ တအူအူအသံဗလံႏွင့္
တဆူဆူ တညံညံကိုက္ၾက၊ တိုက္ၾက၊ မိုက္ၾကေတာ့”
စသည္ျဖင့္ ဒို႔ဗမာ သခင္ေခတ္က တပည့္ေက်ာ္မ်ားအား က႐ုဏာေဒါေသာ ျဖစ္ရျပန္ေလသည္။
(၄)
၁၃၀၀- ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုမွ စ၍ ၁၉၆၃- အထိ အႏွစ္အစိတ္ေလာက္ေသာ ကာလအတြင္း က်ေနာ္သည္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းထြန္းညႇ ိခဲ့ေသာ
မီး႐ွဴးတန္ေဆာင္ လင္းျပရာ လမ္းမ၌ ေလွ်ာက္ခဲ့ရေပသည္။ ဆရာႀကီး၏ လက္ဖက္
၀ိုင္း၌ စကားနာသူ၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဖြဲ႔အစည္းဥကၠဌ ဆရာႀကီး၏ လက္ေထာက္၊
ႏိုင္ငံျခားသို႔ အစည္းအေ၀းတက္၊ မိတ္ဆက္ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီး အတူသြားရသူ၊
ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚႏွင့္ အညာတခြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ခရီးစဥ္၌ အတူပါရသူ၊ စသည္
အားျဖင့္ ဆရာႀကီးထံပါး၌ ေနခဲ့ရသည္။ ထိုအခါ ဆရာႀကီး
သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုနားလည္ကာ ခင္လာ ပါေတာ့သည္။
ထိုပုဂၢိဳလ္ကား ျပည္သူ႔ေခါင္းေဆာင္ ျပည္သူ႔ကဗ်ာဓုိရ္ႀကီး ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္ မိႈင္း၏ ကဗ်ာတရားတို႔ကို မင္လာပါေတာ့သည္။
ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္တရားကို တျခားစီ ခြဲ၍ မရပါ။ ႐ွင္းပါအံ့။
က်ေနာ္တို႔၏ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္႐ွားမႈ၌ ေတာ္လွန္ေရးအေကြ႔မ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကရသည္။ တေကြ႔တ ေကြ႔တြင္ ေခါင္းေဆာင္မႈပိုင္း၌ ေဖာက္ျပန္ေရး၊ ေစ့စပ္ေရးအစုႏွင့္ တိုးတက္ေသာ ေတာ္လွန္ေသာ အစုတို႔ လမ္းခြဲေသာ အခါတိုင္း ဆရာႀကီးသည္ တိုးတက္ေသာ ေတာ္လွန္ေသာဘက္က ရပ္တည္သည္။ ထိုအခါ ဆရာႀကီးသည္ ကဗ်ာျဖင့္
ေဖာက္ျပန္သည့္ဘက္ကို ႐ႈတ္ခ်ကဲ့ရဲ႕ကာ တိုးတက္သည့္ဘက္ကို ဂုဏ္ျပဳသည္။ ထိုအေကြ႔၌ ေဖာက္ျပန္ေရးသမားမ်ား ကို ထားရစ္ခဲ့ကာ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားႏွင့္ လက္တြဲ၍ ဆက္လက္ခ်ီတက္သြားသည္။
ထို႔အတူ ေနာက္တေကြ႔တြင္လည္း ယခင္တေကြ႔တုန္းက တိုးတက္ခဲ့ေသာေခါင္းေဆာင္မႈ သည္
ေဖာက္ျပန္လာေသာအ ခါ သူတို႔ကိုလည္း ထားရစ္ခဲ့ရျပန္ကာ ေတာ္လွန္ ေရး
အင္အားသစ္ဘက္ႏွင့္ လက္တြဲဆက္လက္ ခ်ီတက္သြားျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာႀကီးအား
အျမဲတမ္း တိုးတက္သည့္ ဘက္၊ ေတာ္လွန္သည့္ဘက္တြင္ ျမင္ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။
ထို႔ ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ဆရာႀကီးႏွင့္ ၀ံသာႏုေခတ္က လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အသက္ ၈၀
ေက်ာ္အ႐ြယ္ ေခါင္းေဆာင္အိုႀကီးမ်ားမွာ သူတို႔၏ရာဇ၀င္ခန္းကုန္၍
ေနာက္တြင္က်န္ရစ္ခဲ့စဥ္ ဆရာႀကီးမွာ အသက္ ၁၄-၅ ႏွစ္ တက္သစ္စ တိုးတက္ေတာ္လွန္
ေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားႏွင့္ လက္တြဲလ်က္ ႐ွိေနေပသည္။
ဘာေၾကာင့္ ဆရာႀကီးသည္ ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္း တိုးတက္ေသာ၊ ေတာ္လွန္ေသာ အင္အားသစ္မ်ား၏ နာယကႀကီး ျဖစ္ေနရသနည္း။ ဆရာႀကီး၏ လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ႐ွင္းသည္။ ဆရာႀကီးသည္ အျမဲတမ္း အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူ႔ဘက္က ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဖိႏွိပ္ေသာလူတန္းစားဘက္၊ အုပ္စိုးေသာဘက္က ဆရာႀကီး ဘယ္ေတာ့မွ မေန။
တခ်ဳိက ဆရာႀကီးကို
“ေခၚရင္လိုက္တာပဲ၊ ေခတ္မမီေတာ့ဘူး၊ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက အသံုးခ်ေနတာ” ဟု ယူဆၾကသည္။ က်ေနာ္က ဤကဲ့သို႔ မျမင္။ ဆရာႀကီးသည္ အံ့ၾသဘြယ္ရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ ပါးသည္။ ထက္ျမက္သည္။ အ ေျခအေနကို သိျမင္ေနသည္။ အဖိႏွိပ္ခံဘက္ကေခၚလွ်င္သာ လိုက္သည္။ တိုးတက္ေသာ ဘက္၊ ေတာ္လွန္ေသာဘက္၌ အျမဲတမ္း တည္႐ွိေသာ ဆရာႀကီးထက္ မည္သူက ေခတ္မီဦးမည္နည္း။
ဆရာႀကီးအား ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားက အသံုးခ်သည္ဟူေသာ ထင္ျမင္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီး၏ ေစတနာမွာ မွတ္ သားဖြယ္ေကာင္းလွ၏။ တခါက ဆရာႀကီးသည္ ကြမ္းစားရင္း “ေဟ့ တာရာ၊ ဆရာ့ကို အသံုးခ်တယ္ ဘာတယ္ ညာ တယ္ ေျပာၾကတာ ဆရာသိသားပဲ၊ ဒီမယ္ တာရာ ရ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ဆိုရင္ ဆရာ့ကို အသံုးခ်ၾကစမ္းပါ ဆရာခံပါ့ မယ္”
က်ေနာ့္မွာ ဆရာႀကီး၏ စကားမ်ားအတြက္ ရင္ထဲတြင္ ေၾကကြဲထိခိုက္ မိလာသည္။ ဆရာႀကီးသည္ အေျခအေနႏွင့္ ဘယ္ေတာ့မွ မကင္းကြာ၊ အျမဲတမ္း ေနာက္ဆံုး အေျခအေနကို သိၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ႐ႈပ္ေထြးေပြလီ ေသာ၊ မဲနက္ေသာ ႏိုင္ငံေရး ၀ကၤပါမ်ားကို သိသည္။ ဆရာႀကီး၏ ႏိုင္ငံေရး အေတြ႔အၾကံဳကား က်ေနာ္တို႔၏ အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး သမိုင္း ေလာက္ သက္တမ္းရင့္သည္ မဟုတ္ေလာ။ ဆရာႀကီးသည္ တခါတရံ…
“ေၾသာ္… သကၠရာဇ္ကယ္ႏွင့္
အသက္စစ္လိုက္ေတာ့
သက္႐ွစ္ဆယ္ တခုယုတ္အတြင္းတြင္မွ
ေၾသာ္… တက္ေခတ္ တက္ေခတ္ႏွင့္
တဖက္ဖက္ ညစ္ခ်င္တဲ့
ဖက္ဆစ္သဖြယ္ ယခုတသုတ္မင္းတြင္ျဖင့္
အျပဳ ကၽြန္ပ္မကင္းသူေတြနဲ႔
ဘုရားထဲ တရားပြဲသဘင္
(အိုကြယ္) ဘသူ႔အ႐ႈပ္အ႐ွင္းကိုမွ
ၾကားလဲ မၾကားခ်င္။
ေၾသာ္… ဘုရားအလုပ္ တရားအလုပ္ကိုျဖင့္
အားထုတ္မယ္ ၾကံစည္ေပမယ့္” စသည္ျဖင့္
ညည္းမိသည္မွာ ဓမၼတာပင္ ျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီး၏ ဘ၀အေတြ႔အၾကံဳကား ကံုလံုႂကြယ္၀လွသည္။ ဆရာႀကီး၏ ဘ၀ မာတိကာစဥ္ကား မ်ားေထြလွသည္။ ဘုန္း ႀကီးေက်ာင္း စာသင္သား၊ အညာခရီးသည္၊ စာစီသမား၊ စာျပင္ဆရာ၊ အယ္ဒီတာ၊ ေဆာင္းပါး႐ွင္၊ ရာဇ၀င္က်မ္းျပဳဆရာ၊ စာေပက်မ္းျပဳဆရာ၊ ၀တၳဳေရးဆရာ၊ ျပဇာတ္ဆရာ၊ ျမန္မာစာပါေမာကၡ၊ သတင္းစာဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ဒို႔ဗမာအစည္းအ ႐ံုး နာယက၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဖြဲ႔အစည္းဥကၠ႒၊ စတာလင္ ႏိုင္ငံတကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရ၊ အလၤကာေက်ာ္စြာ ဘြဲ႔ရ၊ ဂ်ာမဏီတကၠသိုလ္မွ ေဒါက္တာဘြဲ႔ရ။
ဤ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ခင္ၿပီးေနာက္ ဘာေၾကာင့္ ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာတရားတို႔ကို မမင္ ဘဲ ေနႏိုင္မည္နည္း။ ဆရာႀကီးသည္ သူေရးသည့္အတိုင္း လုပ္သည္။ ဆရာႀကီး၏ တရားသည္ ဆရာႀကီး၏ အလုပ္မွ ထြက္ေပၚလာသည္။ ဤအခ်က္မွာ အထူးျခားဆံုးျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးေလာက၌ ေျပာသလို လုပ္သူ ႐ွားသည္။ အေျပာ တ ျခား အလုပ္တျခားက မ်ားသည္။ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္တရား ဘာမွ်မဆိုင္ၾက။
ဆရာႀကီးသည္ အခန္းထဲမွ ကဗ်ာသက္သက္ ေရးသူ မဟုတ္ေပ။ မွန္တံခါးအတြင္းမွေန၍ လယ္ထြန္စက္ကို ဖြဲ႔ေသာ လယ္သမား အလုပ္သမား တံဆိပ္တပ္ သုခမိန္ မဟုတ္ေပ။ ဆရာႀကီးသည္ ျပည္သူၾကား၌ ေနကာ ျပည္သူတို႔၏ ရင္ခုန္ သံကို ေဖာ္က်ဴးသည္။ ဆရာႀကီး၏ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ရဲတင္းသံေၾကာင့္ ျပည္သူတို႔ ရဲရင့္ရသည္။ ဆရာႀကီး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရဲတင္းသံေၾကာင့္ ျပည္သူတို႔ အားသစ္လန္းရသည္။ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာမ်ားကို ေလ့လာျခင္းသည္ ျပည္သူ႔ စာေပ၏ သေဘာတရားကို ေလ့လာျခင္း မည္ေပသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ကဗ်ာအတြက္ ကဗ်ာေရးသူ မဟုတ္ေပ။ ဆရာ ႀကီးသည္ ပိဋိကတ္ စကားမ်ားကို မသံုးႏႈန္း၊ အရပ္စကား လူထုစကားကိုသာ သံုးသည္။ ကဗ်ာကို က၀ိ၏ ဥစၥာဟု ခက္ ခဲနက္နဲေအာင္ ဘယ္ေတာ့မွ မႀကီးက်ယ္၊ မ၀င့္၀ါ။ ထိုေၾကာင့္ ဆရာႀကီးသည္ မဟာသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း။ က်ေနာ္သည္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ၏ ရဲတင္းသံကို ၾကားရင္း ရင္ခုန္လာသည္။ ေသြးသစ္တိုးလာသည္။
(၅)
ဒတ္ဆန္းကားေလးသည္ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ကြဲကြာေနခဲ့ေသာ လမ္းကေလးသို႔ ခ်ဳိး၀င္လိုက္သည္။ စိမ္းေသာသစ္ပင္မ်ားသည္ ျမ႐ြက္တို႔ျဖင့္ ျမဴးကေနၾကသည္။ သစ္ရိပ္ေျပာက္က်ားထဲမွ ေန၀န္းနီနီသည္ က်ေနာ့္ထံေျပးလာ၏။
ဒဂုန္တာရာ
ေငြတာရီမဂၢဇင္း၊ ၁၉၆၇၊ ဇူလိုင္။
ဒဂုန္တာရာ ရဲ႕ “စာလံုး၊ ေဆးစက္ ေစာင္းႀကိဳး ႏွင့္ ကတၱီပါကားလိပ္”
၁၉၇၄ ဧၿပီလ၊ ပထမအႀကိမ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္
(မုိးမခမီဒီယာမွ ရယူေဖာ္ျပပါသည္။)
၁၉၆၇ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၅ ရက္၊ အင္းစိန္မွထြက္လာေသာ ဒတ္ဆန္းကားသည္ ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ လမ္းမေတာ္ စသည့္ရပ္ ကြက္မ်ား၌ လူအခ်ဳိ႕ကို ခ်ခဲ့ၿပီးေနာက္ ဘုရားလမ္းသို႔ ေကြ႔လိုက္ေလသည္။ သစ္ပင္၊ တိုက္တာ၊ အိမ္ယာ၊ ေစ်းဆိုင္၊ လူ မ်ား၊ ကားမ်ားသည္ ပန္းေရာင္ ျမဴမင္းလြင္ေအာက္၌ ယိမ္းထိုးေနၾကသည္။ ျပာသိုလမို႔ ျမဴရိပ္မစင္၊ ႏွင္းေငြ႔က်န္၊ကတၱရာ ေစး လမ္းမႀကီးမွာ ဖဲႀကိဳးအနက္ခင္းထား၍ ကားေကြ႔လိုက္ေသာအခါ တြန္႔သြား၏။ ေကာင္းကင္ျပာထဲမွ ေ႐ႊ၀ါေရာင္ ၾကယ္ပြင့္ႀကီးမွာ ႀကီးလွပါကလား။ ေဆး႐ံုႀကီး၀င္းထဲ၌ ေဆးသုတ္ထားေသာ ကစားစရာေသတၱာခြံႀကီး ဘယ္တုန္းက ေရာက္ေနပါလိမ့္။ သံပတ္ေပးထားေသာ မိန္းမ႐ုပ္မ်ားသည္ တေတာက္ေတာက္ ခုတ္ေမာင္းေနၾက၏။ ကစားစရာ စက္႐ံု မွ ပံုစံထုတ္ဆရာမွာ ကုလားေသြးပါသည္ထင့္၊ မွားယြင္း၍ ၀ါေသာ၊ ျဖဴေသာ၊ မဲေသာ၊ ကြက္ေသာ ဗိုက္သားတို႔ကို ေဖာ္ ေပးထားၾက၏။ ဖဲျပားအနက္ႀကီးသည္ တြန္႔ကာ ခ်ဳိင့္သြား၏။ သစ္ကိုင္းမ်ားသည္ က်ေနာ့္ကို လာ၍ ထိခတ္သည္။ ျခေသၤ့ႀကီး ၂ ေကာင္သည္ လည္ဆံေမြးထလ်က္ က်ေနာ့္ထံ ေျပးလာေလၿပီ။ အလို….။
“ေျဖးေျဖးေမာင္းပါဗ်ာ”
ကားေမာင္းပို႔သူ စစ္ဗိုလ္သည္ ျပံဳးျမျမလုပ္ေန၏။ ကားအ႐ွိန္သည္ အနည္းငယ္ ေလ်ာ့လာသည္။ မဟာေ႐ႊေစတီႀကီးမွ ေ႐ႊေရာင္သည္ ျမင္ကြင္းကို လာ၍ ႐ိုက္လိုက္သည္။ စိမ္းေသာ သစ္ကိုင္းမ်ားသည္ ငံု႔မိုးညြတ္ကိုင္းေနရမွ အေပၚသို႔ ျပန္ တက္သြားၾကေလၿပီ။ လမ္း၏ လက္၀ဲဘက္မွ ဆရာႀကီး မဟာသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ဂူက
ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္ ျပသဒ္တန္ေဆာင္မ်ားသည္ တရိပ္ရိပ္ ေနာက္တြင္ က်န္ရစ္ခ့ဲၾကေပၿပီ။ က်ေနာ့္အာ႐ံုထဲတြင္ အလုပ္ သမား၊ လယ္သမား လူထုႀကီးသည္ သိဂၤုတၱရကုန္းေျမသို႔ ခ်ီတက္ စုေ၀းေနၾကသည္။ အတိတ္မွ အသံမ်ား ပဲ့တင္ထပ္ လာသည္။ ၁၃၀၀ ရာျပည့္ အေရးေတာ္ပံုမွ အသံမ်ား၊ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရ က်ဆံုးပါေစ၊ ဓန႐ွင္စနစ္ ပ်က္စီးပါေစ၊ သူပုန္သူပုန္ ထထ၊ မီးဒုတ္ မီးဒုတ္ ႐ိႈ႕႐ိႈ႕၊ အေရးေတာ္ပံု ေအာင္ပါေစ၊ ဗဟန္းေျမမွ သစ္ပင္တို႔ကို တရိပ္ရိပ္ ျဖတ္သန္းခဲ့သည္။ ကန္ ေတာ္ႀကီး ေရျပင္သည္ လိႈင္းတံပိုးတို႔ျဖင့္ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ေနကုန္ၾကသည္။ ဖဆပလေခတ္က ျပည္ေထာင္စုကလပ္ အေဆာက္အဦသည္ ရိပ္ကနဲ ေနာက္တြင္က်န္ရစ္သည္။ ဘိလိယက္ ေဘာလံုးခ်င္း ထိသံ၊ မာေက်ာက္ဖဲေမႊသံ၊ အၿငိမ့္ မင္းသမီး ညဳသံ၊ မူရာသံ၊ ပူဆာသံ၊ ဖန္ခြက္ခ်င္းထိသံ၊ ေရစီးသံ၊ ေအာ့သံ၊ အံသံ။
ကားသည္ တရိပ္ရိပ္ေျပးလ်က္႐ွိသည္။ ကားသည္ က်ဳိကၠစံကို ေကြ႔လိုက္သည္။ ျမင္းေျပးသံ၊ ဘရင္ေလးကြ ေအာ္သံ၊ ဟစ္သံ၊ က်ေနာ့္ နားထဲတြင္ အသံဘလံ အားလံုးတို႔သည္ ေရာယွက္စီညံေနသည္။ ဤရာဇ၀င္ ကားခ်ပ္မ်ားသည္ တခု ႏွင့္တခု ေဇာက္ထိုး ေျပာင္းျပန္ထပ္ကာ ေနာက္ ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။ က်ေနာ္ကား ရင္တဒိတ္ဒိတ္ခုန္လ်က္ … ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ ကဗ်ာေတးသံသည္ ရာဇ၀င္အာ႐ံု အားလံုးကို လႊမ္းမိုးလိုက္သည္။
“ေကာင္းက်ဳိးအေထြေထြရယ္နဲ႔
ခၽြန္ေစ ျမေစေသာ
ေဒါင္းအိုးေ၀ရယ္နဲ႔
တြန္ေစ ကေစေသာ…….”
(၂)
က်ေနာ္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း
“ၾသ… ေ၀းခရီးကေပမယ့္
အေရးႀကီးလ်င္ျဖင့္
ေသြးနီးရာ ပါစျမဲေပမို႔
………………………..
ထီမထင္ ေက်ာင္းေတာ္သားေတြရဲ႕
အမည္အစဥ္မွ ေခါင္းအေပၚဖ်ားမွာလ
မင္း႐ို႔ဆရာကို
စာရင္းတို႔ကာသာထားလိုက္ၾကေပ
လူထုလႈပ္႐ွားမႈထဲမွ ထြက္လာေသာ ဆရာႀကီး၏ ေတးသံကို ခံစားရမွန္း သိလာေပၿပီ။ဆရာႀကီးသည္ အခန္းတံခါးကို ပိတ္၍ ကဗ်ာေရးသူေလာ၊ မဟုတ္ေပ။ ဗဟန္းေကာလိပ္ (၀ါ) အမ်ဳိးသားတကၠသိုလ္၌ ျမန္မာစာေပ၊ ရာဇ၀င္ပါေမာကၡ အျဖစ္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ပညာေရးသူပုန္ ပါေမာကၡလုပ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္သာ မင္း႐ို႕ဆရာကို စာရင္းတို႔ကာ ထား လိုက္ဖို႔ မွာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ဆရာႀကီး စိတ္ကူးရည္မွန္းခ်က္ထဲ၌ …
“ေျမႇာက္လိုက္မကြယ့္
ေမာက္လိုက္ မဟဲ့လို႔
ေဆာက္လိုက္မဲ့ ယူနီဗာစီတီေတြအမ်ား”……..စသည
နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသားတကၠသိုလ္မ်ားကို တမ္းတခဲ့ေပသည္။ ထိုအခါက ၁၉၀၀ ေက်ာ္ ဗုဒၶဘာသာကလ်ာဏ ယု၀ အသင္းမ်ား စတင္ဖြဲ႔စည္းကာ ညီညြတ္စည္းလံုးလာခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားအင္အားႀကီး (၀ံသာႏု) သည္ ၁၉၂၀ ပထမ ေက်ာင္းသားသပိတ္၌ တံခြန္စိုက္ခဲ့သည္။ ထိုအခါနယ္ခ်ဲ႕သမားက ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖင့္
“လိႈင္-ပု-ေက်ာ္ သပိတ္သမားေတြရဲ႕အျပင္
ပဋိကၠရား ႏွဴးကာႏွပ္သလိုပ
ႏွစ္က်ိပ္တပါး မူးလ်ာမတ္ေတြကလဲ
ပူးကာသတ္မယ္ ေကာင္စီ၀င္လို႔မို႔
အေႏွာင္ျပည္အင္ ကြဲ႐ွာသေန႔ရယ္က
တေကာင္တေကာင္ထီမထင္
ဇြဲမာမာနဲ႔ေ၀ွ႔ၾကေလေတာ့……” ဟု
ညီညြတ္ေရးပ်က္ျပားမႈကို ေဒါသေ၀ဒနာ ခံစားခဲ့ ေလသည္။ ၁၉၃၀-၃၁ ၌ ရာဇ၀င္ေျမာက္ေသာ ဂဠဳန္ဆရာစံ၏ ေတာင္ သူလယ္သမား လက္နက္ကိုင္သူပုန္ႀကီး ေပၚေပါက္ေလသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ယင္း လယ္သမားသူပုန္ႀကီး အား…
“ရဂံုစံ ခ်စ္စရာတပည့္တို႔မွာျဖင့္
ဥံဳ အရဟံ သစၥာဂတိေတြႏွင့္
ဂဠဳန္သရဏံဂစၦာမိၾကေပေတာ့”
ဟု အေလးျပဳခဲ့ေပသည္။လယ္သမားသူပ
“ဒို႔ဗမာတခြင္ သခင္ ထိုအေက်ာ္ အေမာ္ဂိုဏ္းတြင္ျဖင့္
မွ်ိ႕ ရတနာသဘင္ အၾကင္ၿဗဟၼစိုရ္ ေဇာ္ကသိုဏ္းေတြႏွင့္
ပလႅင္ဗဟိုတႏိႈင္းေပပ ဇမၺဴသမိုင္းေပ်ာ္စရာအေျခ
အိုကြယ္… သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရယ္လို႔
၁၃၀၀- ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုဟု ထင္႐ွားေသာ ၁၉၃၈-၁၉၃၉ အေထြေထြသပိတ္ႀကီးမွာ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ ေက်ာင္းသား၊ ပညာ႐ွင္တို႔ လက္တြဲေသာ ျပည္သူ႔အာဏာေခတ္ သို႔ ဦးတည္ေသာ လူထုလႈပ္႐ွားမႈႀကီးျဖစ္ရာ ဒို႔ဗမာအ စည္းအ႐ံုးႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢသည္ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ဦး ျဖစ္လာသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ယင္း နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး အင္အား ဘက္မွ မားမားမတ္မတ္ ရပ္ခဲ့ေပသည္။
“ေၾသာ္…. အထက္နဂိုက
ပ်က္ၿပိဳလို႔က်ခဲ့တဲ့
ကနက္ဗဟိုပလႅင္ လက္စအႂကြင္းေပထင့္
တကၠသိုလ္သဘင္ သမဂၢအသင္းဆီက
………………………………
အိုကြယ္ တက္မဟ အတင္းေဟ့လို႔
အကြက္က်က် နင္းနင္းၿပီး
ခက္သမွ်႐ွင္းေပမည့္
သတင္းေဒါင္းအိုးေ၀”
က်ေနာ္သည္ ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာမ်ားကို ခံစားရမွန္းသိစ၊ ၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံု အတြင္း၌ ဆရာႀကီးႏွင့္ သိကၽြမ္းလာ ခဲ့ရသည္။ ဆရာႀကီးမွာ က်ေနာ္တို႔ဘက္က ပါကလား ဟူေသာ အသိသည္ ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာကို ခံစားရမွန္း သိေစ သည္။
(၃)
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းသည္ အျမဲတမ္း ေခတ္အဆက္ဆက္တိုင္း ေတာ္လွန္ေရးဘက္ကသာ ေနသည္။ က်ေနာ္ တို႔မီေသာ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး ႏွစ္ျခမ္းကြဲေခတ္၌ ဆရာႀကီးသည္ ေတာ္လွန္ေသာ ဂိုဏ္းဘက္က ရပ္တည္ခဲ့သည္ကို သတိရေသးသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ေဖာက္ျပန္သည့္ဘက္ကို ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်၍ ေတာ္လွန္ေရးဘက္ကို ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳသည္။ ဤကား ဆရာႀကီး၏ အႏုပညာ၀ါဒ ျဖစ္သည္။
၀ံသာႏု လႈပ္႐ွားမႈ တိုးတက္ေနစဥ္က…
“ေၾသာ္…… ေျပအမႈေပမို႔
ေငြခ႐ုငယ္ႏွင့္
ေဇယ်တုပါကြယ့္
သေျပႏုခ်ိန္ တင္ရန္ပန္းေတြကလဲ မ်ားပါဘိသႏွင့္
ေဖပု႐ွိန္ အဂၤလန္နန္းေျမသြားတို႔မွာျဖ
ဘိလပ္သြားအဖြဲ႔ကို ဂုဏ္ျပဳခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္း ၀ံသာႏုအဖြဲ႔ပင္ ဒိုင္အာခီရာထူးေပးကာ နယ္ခ်ဲသမားႏွင့္ ေစ့စပ္ပူး ေပါင္းသြားေသာအခါ….
“ေခြး႐ူးျပန္ မသာ၏ အေလာင္းလိုပ
အခါအလွည့္ မေကာင္းေစဘို႔
အစားေခ်ာင္စရာၾကံ
မယားေတာင္ညာခံေတြႏွင့္
စံသည္တကား
အိုကြယ္… ငါးေထာင္သျပာစားမာန္ရယ္ႏွင့
မာန္ဖီဖီပြါး” ဟူ၍
ေဖာက္ျပန္သည့္ဘက္ကို ႐ႈတ္ခ်ခဲ့ေပသည္။ဂ်ပန္ေခတ္၌က
ဆရာႀကီးသည္ ဖက္ဆစ္ေခတ္ အေတြ႔အႀကံဳကို…
“ၾကမၼာေ၀ဖန္ ေကာက္က်စ္တဲ့ အက်ဳိးေပထင့္
မဟာေ႐ႊဂ်ပန္ ေစာက္က်င့္ဆိုးေသာ္လဲ
ပဂိုးငရမန္ ပုဂံမွာ မွားသလိုပ
ေၾသာ္… ေ႐ွးရဲ႕အဖို႔မွာေတာ့
ဘုရင္ အေက်ာ္အေမာ္ ဧကရာဇ္တပါးေပေပါ့
အို… အဓိပတိႀကီးရဲ႕
မေအးစဖြဲ႔ အေရးႏြဲ႔႐ွာသနဲ႔
ေၾသာ္… ေတြးတဲ့လို႔ တင္ေနာ္ေဟကာသနား။
(၀ါ) တနည္းတေထြမွာေတာ့
ေနမ်ဳိး ေနမ်ဳိး သေ၀ထိုးေလၿပီတကား”
စသည္ျဖင့္ ဟာသဉာဏ္ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားေပသည္။ လြတ္လပ္ေရး ရေသာအခါ ဆရာႀကီးသည္…
“ေလာကသမားပီပီ သခင္တပဲ့ေတြနဲ႔
အတြင္လွဲ႔ကာ ေတာင္ေျခကဆင္းၿပီး
ေအာင္ေျမနင္းပါလို႔
အပင္းအဆိပ္ စားသကဲ့သို႔ေသာ
အဂၤလိပ္မ်ားကို ေဂ်ာင္းလကြ ေဂ်ာင္းလကြာႏွင့္
ေမာင္းကာ ထုတ္လိုက္သမို႔
အဟုတ္ပင္ တကယ္လြတ္ေသာ္လဲ
ဘယ္၀ဋ္ဖန္သာ ကံၾကမၼာေပးေလဘိ
ေၾသာ္… အဂၤလန္က၊ ယခင္အဖန္ဖန္
တင္ျပန္တယ္ဆိုတဲ့ ေႂကြးေတြရဲ႕အျပင္
ေငြမ႐ွိျပန္လွ်င္၊ အေမရိကန္ထံေခ်းရတဲ့
ေႂကြးမ်ဳိးစံု ကုေဋကုဋာျဖင့္
ေျပ႐ြာမွာ ေသတာေလာက္ မေကာင္းခ်ိန္မို႔” စသည္ျဖင့္….
ႏိုင္ငံေရး အရ လြတ္လပ္ေသာ္လည္း စီးပြါးေရးအရ မလြတ္လပ္ပံုကို နားလည္ေပသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ျပည္တြင္း မၿငိမ္းမခ်မ္း ျဖစ္ေသာအခါ ဆရာႀကီးသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဗိသုကာ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ကမၻာ့ၿငိမ္း ခ်မ္းေရး အဖြဲ႔အစည္းတို႔၌ ဦးစီဦးကိုင္ ျဖစ္လာေပသည္။ ျပည္တြင္း မၿငိမ္းမခ်မ္းျဖစ္သည္ႏွင့္ပ
“ဒို႔ဗမာ သခင္ဗဟို၀ယ္
ဒို႔သာလွ်င္ တဗိုလ္က်မဟဲ့ဆိုတဲ့
အလိုမငယ္ ဆို႐ွယ္လစ္ကယ္ႏွင့္
တံခြန္တလူလူ ကြန္ျမဴနစ္ကယ္တို႔
မခ်စ္သာ ေမတၱာကင္းျပန္သနဲ႔
အခ်င္းခ်င္းပင္ တျငင္းထဲ ျငင္းျငင္းၿပီး
မင္းပြဲအတုမွာ ထမင္းပြဲလုကာ လယ္မ်ဳိခဲပါလို႔
ပြဲခ်င္ၿပီး အေသအေၾက၊ တအူအူအသံဗလံႏွင့္
တဆူဆူ တညံညံကိုက္ၾက၊ တိုက္ၾက၊ မိုက္ၾကေတာ့”
စသည္ျဖင့္ ဒို႔ဗမာ သခင္ေခတ္က တပည့္ေက်ာ္မ်ားအား က႐ုဏာေဒါေသာ ျဖစ္ရျပန္ေလသည္။
(၄)
၁၃၀၀- ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုမွ စ၍ ၁၉၆၃- အထိ အႏွစ္အစိတ္ေလာက္ေသာ ကာလအတြင္း က်ေနာ္သည္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းထြန္းညႇ
က်ေနာ္တို႔၏ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္႐ွားမႈ၌ ေတာ္လွန္ေရးအေကြ႔မ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကရသည္။ တေကြ႔တ ေကြ႔တြင္ ေခါင္းေဆာင္မႈပိုင္း၌ ေဖာက္ျပန္ေရး၊ ေစ့စပ္ေရးအစုႏွင့္ တိုးတက္ေသာ ေတာ္လွန္ေသာ အစုတို႔ လမ္းခြဲေသာ အခါတိုင္း ဆရာႀကီးသည္ တိုးတက္ေသာ ေတာ္လွန္ေသာဘက္က ရပ္တည္သည္။ ထိုအခါ ဆရာႀကီးသည္ ကဗ်ာျဖင့္
ေဖာက္ျပန္သည့္ဘက္ကို ႐ႈတ္ခ်ကဲ့ရဲ႕ကာ တိုးတက္သည့္ဘက္ကို ဂုဏ္ျပဳသည္။ ထိုအေကြ႔၌ ေဖာက္ျပန္ေရးသမားမ်ား ကို ထားရစ္ခဲ့ကာ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားႏွင့္ လက္တြဲ၍ ဆက္လက္ခ်ီတက္သြားသည္။
ထို႔အတူ ေနာက္တေကြ႔တြင္လည္း ယခင္တေကြ႔တုန္းက တိုးတက္ခဲ့ေသာေခါင္းေဆာင္မႈ
ဘာေၾကာင့္ ဆရာႀကီးသည္ ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္း တိုးတက္ေသာ၊ ေတာ္လွန္ေသာ အင္အားသစ္မ်ား၏ နာယကႀကီး ျဖစ္ေနရသနည္း။ ဆရာႀကီး၏ လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ႐ွင္းသည္။ ဆရာႀကီးသည္ အျမဲတမ္း အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူ႔ဘက္က ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဖိႏွိပ္ေသာလူတန္းစားဘက္၊ အုပ္စိုးေသာဘက္က ဆရာႀကီး ဘယ္ေတာ့မွ မေန။
တခ်ဳိက ဆရာႀကီးကို
“ေခၚရင္လိုက္တာပဲ၊ ေခတ္မမီေတာ့ဘူး၊ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက အသံုးခ်ေနတာ” ဟု ယူဆၾကသည္။ က်ေနာ္က ဤကဲ့သို႔ မျမင္။ ဆရာႀကီးသည္ အံ့ၾသဘြယ္ရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ ပါးသည္။ ထက္ျမက္သည္။ အ ေျခအေနကို သိျမင္ေနသည္။ အဖိႏွိပ္ခံဘက္ကေခၚလွ်င္သာ လိုက္သည္။ တိုးတက္ေသာ ဘက္၊ ေတာ္လွန္ေသာဘက္၌ အျမဲတမ္း တည္႐ွိေသာ ဆရာႀကီးထက္ မည္သူက ေခတ္မီဦးမည္နည္း။
ဆရာႀကီးအား ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားက အသံုးခ်သည္ဟူေသာ ထင္ျမင္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီး၏ ေစတနာမွာ မွတ္ သားဖြယ္ေကာင္းလွ၏။ တခါက ဆရာႀကီးသည္ ကြမ္းစားရင္း “ေဟ့ တာရာ၊ ဆရာ့ကို အသံုးခ်တယ္ ဘာတယ္ ညာ တယ္ ေျပာၾကတာ ဆရာသိသားပဲ၊ ဒီမယ္ တာရာ ရ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ဆိုရင္ ဆရာ့ကို အသံုးခ်ၾကစမ္းပါ ဆရာခံပါ့ မယ္”
က်ေနာ့္မွာ ဆရာႀကီး၏ စကားမ်ားအတြက္ ရင္ထဲတြင္ ေၾကကြဲထိခိုက္ မိလာသည္။ ဆရာႀကီးသည္ အေျခအေနႏွင့္ ဘယ္ေတာ့မွ မကင္းကြာ၊ အျမဲတမ္း ေနာက္ဆံုး အေျခအေနကို သိၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ႐ႈပ္ေထြးေပြလီ ေသာ၊ မဲနက္ေသာ ႏိုင္ငံေရး ၀ကၤပါမ်ားကို သိသည္။ ဆရာႀကီး၏ ႏိုင္ငံေရး အေတြ႔အၾကံဳကား က်ေနာ္တို႔၏ အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး သမိုင္း ေလာက္ သက္တမ္းရင့္သည္ မဟုတ္ေလာ။ ဆရာႀကီးသည္ တခါတရံ…
“ေၾသာ္… သကၠရာဇ္ကယ္ႏွင့္
အသက္စစ္လိုက္ေတာ့
သက္႐ွစ္ဆယ္ တခုယုတ္အတြင္းတြင္မွ
ေၾသာ္… တက္ေခတ္ တက္ေခတ္ႏွင့္
တဖက္ဖက္ ညစ္ခ်င္တဲ့
ဖက္ဆစ္သဖြယ္ ယခုတသုတ္မင္းတြင္ျဖင့္
အျပဳ ကၽြန္ပ္မကင္းသူေတြနဲ႔
ဘုရားထဲ တရားပြဲသဘင္
(အိုကြယ္) ဘသူ႔အ႐ႈပ္အ႐ွင္းကိုမွ
ၾကားလဲ မၾကားခ်င္။
ေၾသာ္… ဘုရားအလုပ္ တရားအလုပ္ကိုျဖင့္
အားထုတ္မယ္ ၾကံစည္ေပမယ့္” စသည္ျဖင့္
ညည္းမိသည္မွာ ဓမၼတာပင္ ျဖစ္သည္။
ဆရာႀကီး၏ ဘ၀အေတြ႔အၾကံဳကား ကံုလံုႂကြယ္၀လွသည္။ ဆရာႀကီး၏ ဘ၀ မာတိကာစဥ္ကား မ်ားေထြလွသည္။ ဘုန္း ႀကီးေက်ာင္း စာသင္သား၊ အညာခရီးသည္၊ စာစီသမား၊ စာျပင္ဆရာ၊ အယ္ဒီတာ၊ ေဆာင္းပါး႐ွင္၊ ရာဇ၀င္က်မ္းျပဳဆရာ၊ စာေပက်မ္းျပဳဆရာ၊ ၀တၳဳေရးဆရာ၊ ျပဇာတ္ဆရာ၊ ျမန္မာစာပါေမာကၡ၊ သတင္းစာဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ဒို႔ဗမာအစည္းအ ႐ံုး နာယက၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဖြဲ႔အစည္းဥကၠ႒၊ စတာလင္ ႏိုင္ငံတကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရ၊ အလၤကာေက်ာ္စြာ ဘြဲ႔ရ၊ ဂ်ာမဏီတကၠသိုလ္မွ ေဒါက္တာဘြဲ႔ရ။
ဤ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ခင္ၿပီးေနာက္ ဘာေၾကာင့္ ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာတရားတို႔ကို မမင္ ဘဲ ေနႏိုင္မည္နည္း။ ဆရာႀကီးသည္ သူေရးသည့္အတိုင္း လုပ္သည္။ ဆရာႀကီး၏ တရားသည္ ဆရာႀကီး၏ အလုပ္မွ ထြက္ေပၚလာသည္။ ဤအခ်က္မွာ အထူးျခားဆံုးျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးေလာက၌ ေျပာသလို လုပ္သူ ႐ွားသည္။ အေျပာ တ ျခား အလုပ္တျခားက မ်ားသည္။ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္တရား ဘာမွ်မဆိုင္ၾက။
ဆရာႀကီးသည္ အခန္းထဲမွ ကဗ်ာသက္သက္ ေရးသူ မဟုတ္ေပ။ မွန္တံခါးအတြင္းမွေန၍ လယ္ထြန္စက္ကို ဖြဲ႔ေသာ လယ္သမား အလုပ္သမား တံဆိပ္တပ္ သုခမိန္ မဟုတ္ေပ။ ဆရာႀကီးသည္ ျပည္သူၾကား၌ ေနကာ ျပည္သူတို႔၏ ရင္ခုန္ သံကို ေဖာ္က်ဴးသည္။ ဆရာႀကီး၏ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ရဲတင္းသံေၾကာင့္ ျပည္သူတို႔ ရဲရင့္ရသည္။ ဆရာႀကီး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရဲတင္းသံေၾကာင့္ ျပည္သူတို႔ အားသစ္လန္းရသည္။ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာမ်ားကို ေလ့လာျခင္းသည္ ျပည္သူ႔ စာေပ၏ သေဘာတရားကို ေလ့လာျခင္း မည္ေပသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ကဗ်ာအတြက္ ကဗ်ာေရးသူ မဟုတ္ေပ။ ဆရာ ႀကီးသည္ ပိဋိကတ္ စကားမ်ားကို မသံုးႏႈန္း၊ အရပ္စကား လူထုစကားကိုသာ သံုးသည္။ ကဗ်ာကို က၀ိ၏ ဥစၥာဟု ခက္ ခဲနက္နဲေအာင္ ဘယ္ေတာ့မွ မႀကီးက်ယ္၊ မ၀င့္၀ါ။ ထိုေၾကာင့္ ဆရာႀကီးသည္ မဟာသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း။ က်ေနာ္သည္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း
(၅)
ဒတ္ဆန္းကားေလးသည္ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ကြဲကြာေနခဲ့ေသာ လမ္းကေလးသို႔ ခ်ဳိး၀င္လိုက္သည္။ စိမ္းေသာသစ္ပင္မ်ားသည္ ျမ႐ြက္တို႔ျဖင့္ ျမဴးကေနၾကသည္။ သစ္ရိပ္ေျပာက္က်ားထဲမွ ေန၀န္းနီနီသည္ က်ေနာ့္ထံေျပးလာ၏။
ဒဂုန္တာရာ
ေငြတာရီမဂၢဇင္း၊ ၁၉၆၇၊ ဇူလိုင္။
ဒဂုန္တာရာ ရဲ႕ “စာလံုး၊ ေဆးစက္ ေစာင္းႀကိဳး ႏွင့္ ကတၱီပါကားလိပ္”
၁၉၇၄ ဧၿပီလ၊ ပထမအႀကိမ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္
(မုိးမခမီဒီယာမွ ရယူေဖာ္ျပပါသည္။)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။