### အမွတ္တရေတြနဲ႕ ေတာင္ေပၚေျမရဲ႕ တျခားတမ်က္ႏွာ ###
အႏုပညာဖန္တီးတဲ့သူေတြဟာ သာမန္လူေတြနဲ ့မတူဘဲ ထူးျခားစူးရွတဲ့
အျမင္တရပ္ရွိဖို ့ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း ဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာလက္ရာဟာ
အမ်ားလက္ခံျပီး မေပ်က္မပ်က္ ထာ၀ရတည္တံ့ေနမယ့္ အားလံုးလက္ခံတဲ့
အႏုပညာတရပ္အျဖစ္ ရွင္သန္ေနပါလိမ့္မယ္။ လူေတြ ျမင္ေနက်၊ ေတြ ့ေနက်၊
အပ္ေၾကာင္းထပ္ ရိုးအီေနတဲ့ တင္ျပပံုမ်ိဳးထက္ လူေတြ မထင္မွတ္ထားတဲ့
ေထာင့္တေနရာ၊ အေကြ ့တခုကေန ေတြးေခၚစဥ္းစားျပီး တင္ျပမွသာ
ဆန္းသစ္ျပီး လွပတဲ့ အႏုပညာအရသာကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။
အျမင္တရပ္ရွိဖို ့ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း ဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာလက္ရာဟာ
အမ်ားလက္ခံျပီး မေပ်က္မပ်က္ ထာ၀ရတည္တံ့ေနမယ့္ အားလံုးလက္ခံတဲ့
အႏုပညာတရပ္အျဖစ္ ရွင္သန္ေနပါလိမ့္မယ္။ လူေတြ ျမင္ေနက်၊ ေတြ ့ေနက်၊
အပ္ေၾကာင္းထပ္ ရိုးအီေနတဲ့ တင္ျပပံုမ်ိဳးထက္ လူေတြ မထင္မွတ္ထားတဲ့
ေထာင့္တေနရာ၊ အေကြ ့တခုကေန ေတြးေခၚစဥ္းစားျပီး တင္ျပမွသာ
ဆန္းသစ္ျပီး လွပတဲ့ အႏုပညာအရသာကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။
သမားရိုးက် ေခါက္ရိုးက်ိဳး ေဆြးျမည့္ေနတဲ့ တင္ျပပံုမ်ိဳးထဲက ေဖာက္ထြက္ျပီး
အမွန္တရားကို ရဲရဲရင္ဆိုင္တင္ျပႏိုင္ဖို ့ ေရးသားလႈံ ့ေဆာ္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေလးတပုဒ္ကို
က်ေနာ္အမွတ္တရ လြမ္းဆြတ္မိေနတုန္းပါ။ အဲဒီသီခ်င္းေလးကေတာ့ ခ်စ္ခင္ေလးစား
ခဲ့ရတဲ့ ေတးေရးဆရာၾကီး စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ ့ “ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတမ်က္ႏွာ”
ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးပါ။ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္မွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေအာင္ျမင္လွတဲ့
သီခ်င္းေကာင္းမ်ားစြာ ရွိေပမယ့္ ဒီသီခ်င္းေလးကေတာ့ လူသိနည္းျပီး ျပန္လည္
ေဖာ္ထုတ္ျခင္းလည္း မရွိတဲ့အတြက္ တိမ္ျမဳပ္ေနတဲ့ လက္ရာေကာင္းေလးတခုလည္း
ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို တိမ္ျမဳပ္ေနခဲ့ရတာကလည္း က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ ေခတ္ေတြ၊
စနစ္ေတြေၾကာင့္ဘဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အမွန္တရားကို ရဲရဲရင္ဆိုင္တင္ျပႏိုင္ဖို ့ ေရးသားလႈံ ့ေဆာ္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေလးတပုဒ္ကို
က်ေနာ္အမွတ္တရ လြမ္းဆြတ္မိေနတုန္းပါ။ အဲဒီသီခ်င္းေလးကေတာ့ ခ်စ္ခင္ေလးစား
ခဲ့ရတဲ့ ေတးေရးဆရာၾကီး စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ ့ “ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတမ်က္ႏွာ”
ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးပါ။ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္မွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေအာင္ျမင္လွတဲ့
သီခ်င္းေကာင္းမ်ားစြာ ရွိေပမယ့္ ဒီသီခ်င္းေလးကေတာ့ လူသိနည္းျပီး ျပန္လည္
ေဖာ္ထုတ္ျခင္းလည္း မရွိတဲ့အတြက္ တိမ္ျမဳပ္ေနတဲ့ လက္ရာေကာင္းေလးတခုလည္း
ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို တိမ္ျမဳပ္ေနခဲ့ရတာကလည္း က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ ေခတ္ေတြ၊
စနစ္ေတြေၾကာင့္ဘဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
က်ေနာ္တို ့ ဂစ္တာစတီးတတ္စအရြယ္ကတည္းက ဆရာလိတ္ရဲ ့စိုင္းထီးဆိုင္
သီခ်င္းေတြနဲ ့ ၾကီးျပင္းလာခဲ့ရလို ့ သူတို ့သီခ်င္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို
ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ခဲ့ေပမယ့္ ဒီသီခ်င္းကို က်ေနာ္စတင္ၾကားသိရတဲ့အခ်ိန္က
သီခ်င္းထြက္ျပီး အေတာ္ၾကာမွ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၃ - ၈၄ ခုႏွစ္ ပတ္၀န္းက်င္
ေတာင္ၾကီးကေန ရန္ကုန္တကၠသိုလ္လာတက္ေတာ့မွ ဒီသီခ်င္းကို သိခဲ့ရပါတယ္။
သီခ်င္းေတြနဲ ့ ၾကီးျပင္းလာခဲ့ရလို ့ သူတို ့သီခ်င္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို
ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ခဲ့ေပမယ့္ ဒီသီခ်င္းကို က်ေနာ္စတင္ၾကားသိရတဲ့အခ်ိန္က
သီခ်င္းထြက္ျပီး အေတာ္ၾကာမွ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၃ - ၈၄ ခုႏွစ္ ပတ္၀န္းက်င္
ေတာင္ၾကီးကေန ရန္ကုန္တကၠသိုလ္လာတက္ေတာ့မွ ဒီသီခ်င္းကို သိခဲ့ရပါတယ္။
အဆိုေတာ္ၾကီး စိုင္းထီးဆိုင္ကို က်ေနာ္ငယ္ငယ္ကတည္းက ႏွစ္သက္စြဲလမ္း
ခဲ့ရေပမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ခ်င္း ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈကေတာ့ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္
က်ေနာ့္ အစ္ကိုေတြလို၊ ဆရာေတြလို ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ခဲ့ရတဲ့ The Wild Ones
ဂစ္တာသမားေတြလည္းျဖစ္၊ ေတာင္ၾကီးသားေတြလည္းျဖစ္တဲ့ ကိုေနထြန္း၊
ကိုမ်ိဳးထြန္းတို ့နဲ ့ ပက္သက္ျပီး ကိုထီးနဲ ့ပါ ရင္းႏွီးခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္က
အဲဒီတုန္းက ဂီတကို အရမ္း၀ါသနာပါျပီး သီခ်င္းေလးေတြ စတင္ေရးသားဖို ့
အားထုတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ကိုထီးတို ့ရွိရာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ တံတားျဖဴနားက
ခရမ္းျပာအေဆာင္ကို မၾကာခဏသြားေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီကာလတုန္းက တံတားျဖဴ၊
ခရမ္းျပာအေဆာင္ဟာ အႏုပညာသမားေတြ စုေ၀းေနတဲ့ေနရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို ့လည္းဆိုေတာ့ ကိုထီးတို ့ The Wild Ones အဖြဲ ့သားေတြက
ခရမ္းျပာေဆာင္ အေပၚထပ္မွာ ငွားေနၾကသလို ေအာက္ထပ္မွာ ကိုေန၀င္း၊
ကိုေမာင္ေမာင္၊ ကိုရဲလြင္၊ ကိုရာျပည့္ အစရွိတဲ့ မဇၥ်ိမလိႈင္းအဖြဲ ့သားေတြ ငွားေနၾက
ပါတယ္။ ကိုထီးတို ့အဖြဲ ့က “ပလက္ေဖာင္းမင္းသား” စီးရီးသြင္းဖို ့ လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္
ျဖစ္ျပီး မဇၥ်ိမလိႈင္းအဖြဲ ့သားေတြကေတာ့ ကိုရာျပည့္ရဲ ့ “နဒီမဂၤလာ” စီးရီးသြင္းဖို ့
စီစဥ္ေနခ်ိန္ပါ။
ခဲ့ရေပမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ခ်င္း ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈကေတာ့ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္
က်ေနာ့္ အစ္ကိုေတြလို၊ ဆရာေတြလို ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ခဲ့ရတဲ့ The Wild Ones
ဂစ္တာသမားေတြလည္းျဖစ္၊ ေတာင္ၾကီးသားေတြလည္းျဖစ္တဲ့ ကိုေနထြန္း၊
ကိုမ်ိဳးထြန္းတို ့နဲ ့ ပက္သက္ျပီး ကိုထီးနဲ ့ပါ ရင္းႏွီးခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္က
အဲဒီတုန္းက ဂီတကို အရမ္း၀ါသနာပါျပီး သီခ်င္းေလးေတြ စတင္ေရးသားဖို ့
အားထုတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ကိုထီးတို ့ရွိရာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ တံတားျဖဴနားက
ခရမ္းျပာအေဆာင္ကို မၾကာခဏသြားေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီကာလတုန္းက တံတားျဖဴ၊
ခရမ္းျပာအေဆာင္ဟာ အႏုပညာသမားေတြ စုေ၀းေနတဲ့ေနရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို ့လည္းဆိုေတာ့ ကိုထီးတို ့ The Wild Ones အဖြဲ ့သားေတြက
ခရမ္းျပာေဆာင္ အေပၚထပ္မွာ ငွားေနၾကသလို ေအာက္ထပ္မွာ ကိုေန၀င္း၊
ကိုေမာင္ေမာင္၊ ကိုရဲလြင္၊ ကိုရာျပည့္ အစရွိတဲ့ မဇၥ်ိမလိႈင္းအဖြဲ ့သားေတြ ငွားေနၾက
ပါတယ္။ ကိုထီးတို ့အဖြဲ ့က “ပလက္ေဖာင္းမင္းသား” စီးရီးသြင္းဖို ့ လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္
ျဖစ္ျပီး မဇၥ်ိမလိႈင္းအဖြဲ ့သားေတြကေတာ့ ကိုရာျပည့္ရဲ ့ “နဒီမဂၤလာ” စီးရီးသြင္းဖို ့
စီစဥ္ေနခ်ိန္ပါ။
The Wild Ones တဖြဲ ့လံုးနဲ ့ ရင္းႏွီးေနျပီျဖစ္လို ့ ဂီတ၀ါသနာပါတဲ့ က်ေနာ့္ကို
သူတို ့သီခ်င္းသြင္းတဲ့ “ေမ” စတူဒီယိုကိုလည္း ေခၚသြားေလ့ရွိပါတယ္။
သူတို ့ ေရးတာ၊ တီးတာ၊ ဆိုတာေတြ ၾကည့္ျပီး က်ေနာ္ သီခ်င္းေရးဖို ့ အားအင္ေတြ
ရခဲ့တာဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ တခါတေလ က်ေနာ့္အေဆာင္ေတာင္ ျပန္မအိပ္ေတာ့ဘဲ
သူတို ့နဲ ့အတူ ခရမ္းျပာမွာဘဲ အတူအိပ္၊ အတူစား ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ တေန ့
ေန ့လယ္ခင္း သူတို ့နဲ ့ အတူရွိေနခ်ိန္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ရွမ္းေက်ာင္းသားမ်ားက
ရွမ္းျပည္နယ္ေန ့အခမ္းအနား က်င္းပမွာမို ့ ကိုထီးနဲ ့ The Wild Ones အဖြဲ ့သားေတြ
ေဖ်ာ္ေျဖေပးဖို ့ ေမတၱာရပ္ခံ လာေရာက္ဖိတ္ၾကားပါတယ္။ ကိုထီးက ေရွာေရွာရွဴရွဴဘဲ
လက္ခံလိုက္ပါတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၀န္းထဲက ၀ိဇၨာခန္းမေရွ ့ ျမက္ခင္းျပင္မွာ
ရွမ္းျပည္နယ္ေန ့ျဖစ္တဲ့ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၇ ရက္ေန ့ ညမွာ ေဖ်ာ္ေျဖရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို ့သီခ်င္းသြင္းတဲ့ “ေမ” စတူဒီယိုကိုလည္း ေခၚသြားေလ့ရွိပါတယ္။
သူတို ့ ေရးတာ၊ တီးတာ၊ ဆိုတာေတြ ၾကည့္ျပီး က်ေနာ္ သီခ်င္းေရးဖို ့ အားအင္ေတြ
ရခဲ့တာဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ တခါတေလ က်ေနာ့္အေဆာင္ေတာင္ ျပန္မအိပ္ေတာ့ဘဲ
သူတို ့နဲ ့အတူ ခရမ္းျပာမွာဘဲ အတူအိပ္၊ အတူစား ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ တေန ့
ေန ့လယ္ခင္း သူတို ့နဲ ့ အတူရွိေနခ်ိန္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ရွမ္းေက်ာင္းသားမ်ားက
ရွမ္းျပည္နယ္ေန ့အခမ္းအနား က်င္းပမွာမို ့ ကိုထီးနဲ ့ The Wild Ones အဖြဲ ့သားေတြ
ေဖ်ာ္ေျဖေပးဖို ့ ေမတၱာရပ္ခံ လာေရာက္ဖိတ္ၾကားပါတယ္။ ကိုထီးက ေရွာေရွာရွဴရွဴဘဲ
လက္ခံလိုက္ပါတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၀န္းထဲက ၀ိဇၨာခန္းမေရွ ့ ျမက္ခင္းျပင္မွာ
ရွမ္းျပည္နယ္ေန ့ျဖစ္တဲ့ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၇ ရက္ေန ့ ညမွာ ေဖ်ာ္ေျဖရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြ လာေျပာတဲ့အခ်ိန္က တပတ္ေက်ာ္ေက်ာ္လိုေသးတာမို ့
သီခ်င္းတိုက္ဖို ့အခ်ိန္လည္း ကိုထီးတို ့ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရပါတယ္။
ေနာက္တေန ့ အဲဒီပြဲအတြက္ သီခ်င္းတိုက္ဖို ့ စီစဥ္ေတာ့ ကိုထီးက ရွမ္းျပည္နယ္ေန ့
ဆိုေတာ့ ရွမ္းျပည္နဲ ့ပက္သက္တာေလးေတြ တီးခတ္သီဆိုၾကဖို ့သီခ်င္းေရြးခ်ယ္
ပါတယ္။ ေဟာ္လိုဂစ္တာေလးေတြနဲ ့ ကိုေနထြန္း၊ ကိုျခဴး (ေစာဂ်က္ဆင္)၊
ကိုမ်ိဳးထြန္းတို ့နဲ ့အတူ ကိုထီးက သီဆိုမယ့္သီခ်င္းေလးေတြ ေရြးျပီး သီခ်င္းအၾကမ္း
တိုက္ၾကတာပါ။ ခ်စ္တဲ့ရွမ္းရိုးမတို ့၊ စိုင္းျပန္ရဦးမယ္တို ့ စတဲ့ သီခ်င္းေတြ
တိုက္ေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ၾကားဖူးျပီးသား သီခ်င္းေတြမို ့ မဆန္းလွေပမယ့္
သီခ်င္းတိုက္ေနရင္း ခဏနားေနခ်ိန္မွာ ကိုထီးက တခုခု စဥ္းစားမိသလိုနဲ ့
“ဒီသီခ်င္းေလးလည္း ထည့္ဆိုရင္ ေကာင္းမလား မသိဘူး” ဆိုျပီး သူ ့ေဟာ္လိုဂစ္တာ
ေလးကို ေကာက္ကိုင္ျပီး တေယာက္တည္း စတင္သီဆို တီးခတ္လိုက္ပါတယ္။
သီခ်င္းတိုက္ဖို ့အခ်ိန္လည္း ကိုထီးတို ့ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရပါတယ္။
ေနာက္တေန ့ အဲဒီပြဲအတြက္ သီခ်င္းတိုက္ဖို ့ စီစဥ္ေတာ့ ကိုထီးက ရွမ္းျပည္နယ္ေန ့
ဆိုေတာ့ ရွမ္းျပည္နဲ ့ပက္သက္တာေလးေတြ တီးခတ္သီဆိုၾကဖို ့သီခ်င္းေရြးခ်ယ္
ပါတယ္။ ေဟာ္လိုဂစ္တာေလးေတြနဲ ့ ကိုေနထြန္း၊ ကိုျခဴး (ေစာဂ်က္ဆင္)၊
ကိုမ်ိဳးထြန္းတို ့နဲ ့အတူ ကိုထီးက သီဆိုမယ့္သီခ်င္းေလးေတြ ေရြးျပီး သီခ်င္းအၾကမ္း
တိုက္ၾကတာပါ။ ခ်စ္တဲ့ရွမ္းရိုးမတို ့၊ စိုင္းျပန္ရဦးမယ္တို ့ စတဲ့ သီခ်င္းေတြ
တိုက္ေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ၾကားဖူးျပီးသား သီခ်င္းေတြမို ့ မဆန္းလွေပမယ့္
သီခ်င္းတိုက္ေနရင္း ခဏနားေနခ်ိန္မွာ ကိုထီးက တခုခု စဥ္းစားမိသလိုနဲ ့
“ဒီသီခ်င္းေလးလည္း ထည့္ဆိုရင္ ေကာင္းမလား မသိဘူး” ဆိုျပီး သူ ့ေဟာ္လိုဂစ္တာ
ေလးကို ေကာက္ကိုင္ျပီး တေယာက္တည္း စတင္သီဆို တီးခတ္လိုက္ပါတယ္။
V 1 ခ်ယ္ရီေတြ.. သာယာတဲ့ ထင္းရွဴးေတာေတြ.. တကယ္ေပါရာေျမ.. ေပ်ာ္စရာေပ..
ခင္တြယ္တဲ့ ရွမ္းမေလးေတြ.. ေနတဲ့ ရွမ္းေျမ
ခင္တြယ္တဲ့ ရွမ္းမေလးေတြ.. ေနတဲ့ ရွမ္းေျမ
V 2 ကဗ်ာဆရာေတြ.. ဒါရိုက္တာေတြနဲ ့ သီခ်င္းစပ္ဆရာေတြ.. စာေရးဆရာေတြ..
ျမင္တာေတြ ျပန္ျပန္ျပီး ေျပာျပတာေတြ.. တကယ္ထပ္လို ့ေန
ျမင္တာေတြ ျပန္ျပန္ျပီး ေျပာျပတာေတြ.. တကယ္ထပ္လို ့ေန
CHO: 1 ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ လွပမႈကို.. ျမင္ကာေနတဲ့ ပရိသတ္မ်ားမေလ..
ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတဖက္ တမ်က္ႏွာမွာ.. ဘာေတြရွိမွန္း မသိၾကေပ
ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတဖက္ တမ်က္ႏွာမွာ.. ဘာေတြရွိမွန္း မသိၾကေပ
V 3 ျမင္စရာေတြ.. တကယ္တမ္း ေျပာျပစရာေတြ.. ပံုလို ့သာေန.. အစ္ကိုတို ့ေရ..
ေပ်ာ္ေနတဲ့ အိပ္မက္ကေန.. အျပင္ထြက္ခဲ့ေလ
ေပ်ာ္ေနတဲ့ အိပ္မက္ကေန.. အျပင္ထြက္ခဲ့ေလ
CHO: 2 ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတဖက္ မ်က္ႏွာမွာ.. ခ်ယ္ရီေတြလည္း ယမ္းနံ ့စြဲေန
.. သာယာတယ္ဆိုတဲ့ ထင္းရွဴးေတာေတြဟာ.. ေလာင္ရာေတြနဲ ့ ရုပ္ပ်က္ေန
.. သာယာတယ္ဆိုတဲ့ ထင္းရွဴးေတာေတြဟာ.. ေလာင္ရာေတြနဲ ့ ရုပ္ပ်က္ေန
“ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတမ်က္ႏွာ” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးကို က်ေနာ္ အဲဒီမွာ
ပထမဆံုးၾကားဖူးျပီး အရမ္းလည္းၾကိဳက္သြားခဲ့ပါတယ္။ Country Slow ဆန္တဲ့
သီခ်င္းေလးကို ကိုထီး ဆိုျပီးသြားခ်ိန္မွာေတာ့ က်ေနာ္အပါအ၀င္ အဖြဲ ့သားေတြ
ကလည္း “ကိုထီး အဲဒီသီခ်င္းေလး ဆိုပါ၊ ေကာင္းတယ္” လို ့ ၀ိုင္းေထာက္ခံခဲ့ၾက
ပါတယ္။
ပထမဆံုးၾကားဖူးျပီး အရမ္းလည္းၾကိဳက္သြားခဲ့ပါတယ္။ Country Slow ဆန္တဲ့
သီခ်င္းေလးကို ကိုထီး ဆိုျပီးသြားခ်ိန္မွာေတာ့ က်ေနာ္အပါအ၀င္ အဖြဲ ့သားေတြ
ကလည္း “ကိုထီး အဲဒီသီခ်င္းေလး ဆိုပါ၊ ေကာင္းတယ္” လို ့ ၀ိုင္းေထာက္ခံခဲ့ၾက
ပါတယ္။
သီခ်င္းေတြေရြးျပီး အၾကမ္းတိုက္ျပီးခ်ိန္ က်ေနာ့္ဆရာ ကိုေနထြန္းကို “ေတာင္ေပၚေျမ
ရဲ ့ အျခားတမ်က္ႏွာ” စာသားနဲ ့ ဂစ္တာေကာ့ဒ္ေတြ အတင္းပူဆာ ေရးခိုင္းျပီး
က်ေနာ့္အေဆာင္ အခန္းေရာက္တာနဲ ့ တခ်ိန္လံုး ဆိုတီးေနေတာ့တာပါဘဲ။
ေလးနက္ျပီး အေတြးအေခၚပါတဲ့ အဲဒီသီခ်င္းေလးကို ဆရာလိတ္ ဘယ္အခ်ိန္
ဘယ္ကာလက ေရးဖြဲ ့ခဲ့မွန္း က်ေနာ္မသိခဲ့ေပမယ့္ ရွမ္းျပည္ဟာ က်ေနာ္တို ့
ဟိုးငယ္ငယ္ေလးကတည္းက စစ္ပြဲေတြနဲ ့ အသားက်ေနခဲ့တာ ၾကာလွပါျပီ။
ျပည္တြင္းစစ္ဒဏ္ကို ေတာ္ေတာ္ေစာေစာ ကာလကတည္းက က်ေနာ္တို ့ရွမ္းျပည္မွာ
ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေတြ သိျမင္နားလည္ခံစားႏိုင္ဖို ့ ဆရာလိတ္က ဒီသီခ်င္းေလးကို
ဖြဲ ့ဆိုခဲ့ဟန္တူပါတယ္။
ရဲ ့ အျခားတမ်က္ႏွာ” စာသားနဲ ့ ဂစ္တာေကာ့ဒ္ေတြ အတင္းပူဆာ ေရးခိုင္းျပီး
က်ေနာ့္အေဆာင္ အခန္းေရာက္တာနဲ ့ တခ်ိန္လံုး ဆိုတီးေနေတာ့တာပါဘဲ။
ေလးနက္ျပီး အေတြးအေခၚပါတဲ့ အဲဒီသီခ်င္းေလးကို ဆရာလိတ္ ဘယ္အခ်ိန္
ဘယ္ကာလက ေရးဖြဲ ့ခဲ့မွန္း က်ေနာ္မသိခဲ့ေပမယ့္ ရွမ္းျပည္ဟာ က်ေနာ္တို ့
ဟိုးငယ္ငယ္ေလးကတည္းက စစ္ပြဲေတြနဲ ့ အသားက်ေနခဲ့တာ ၾကာလွပါျပီ။
ျပည္တြင္းစစ္ဒဏ္ကို ေတာ္ေတာ္ေစာေစာ ကာလကတည္းက က်ေနာ္တို ့ရွမ္းျပည္မွာ
ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေတြ သိျမင္နားလည္ခံစားႏိုင္ဖို ့ ဆရာလိတ္က ဒီသီခ်င္းေလးကို
ဖြဲ ့ဆိုခဲ့ဟန္တူပါတယ္။
ရွမ္းျပည္ရဲ ့ လွပတဲ့ခ်ယ္ရီေတြ၊ ထင္းရွဴးေတာေတြ၊ ေတာေတာင္ရႈခင္းေတြနဲ ့
သာယာၾကည္ႏူးဖြယ္ျမင္ကြင္းေတြ အေၾကာင္းကိုသာ အႏုပညာသမားေတြျဖစ္တဲ့
ကဗ်ာဆရာေတြ၊ ဒါရိုက္တာေတြ၊ သီခ်င္းေရးတဲ့သူေတြ ဖြဲ ့ဆိုတင္ျပေနတာေတြဟာ
အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနျပီျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ အဲဒါေတြေၾကာင့္ အမ်ားကလည္း
ရွမ္းျပည္ဟာ လွပမႈ၊ သာယာမႈေတြနဲ ့ ျပည့္ေနတဲ့ ေတာင္ေပၚေျမလို ့
ထင္ေနၾကေၾကာင္း။ တကယ္ေတာ့ ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတမ်က္ႏွာမွာေတာ့
ဆန္ ့က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့၊ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းလွတဲ့ စစ္ပြဲေတြ၊ ေသနတ္သံေတြ၊
ဗံုးသံေတြ၊ ယမ္းနံ ့ေတြနဲ ့ အက်ည္းတန္ ရုပ္ဆိုးလွတဲ့ စစ္ေဘးဒုကၡေတြ
ခံစားေနရေၾကာင္း။ ဒါေတြကို ျမင္ႏိုင္ေအာင္ၾကည့္ျပီး ခံစားနားလည္ေပးႏိုင္ဖို ့
ဆရာလိတ္က အသိေပး ေရးဖြဲ ့ထားပါတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္ရဲ ့ ဆိုးက်ိဳးနဲ ့
ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေတာင့္တ အာသီသရွိလွတဲ့ ဆရာလိတ္ရဲ ့ ခ်စ္ျခင္းေစတနာကို
ဒီသီခ်င္းမွာ အတိုင္းသား ေတြ ့ရမွာပါ။
သာယာၾကည္ႏူးဖြယ္ျမင္ကြင္းေတြ အေၾကာင္းကိုသာ အႏုပညာသမားေတြျဖစ္တဲ့
ကဗ်ာဆရာေတြ၊ ဒါရိုက္တာေတြ၊ သီခ်င္းေရးတဲ့သူေတြ ဖြဲ ့ဆိုတင္ျပေနတာေတြဟာ
အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနျပီျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ အဲဒါေတြေၾကာင့္ အမ်ားကလည္း
ရွမ္းျပည္ဟာ လွပမႈ၊ သာယာမႈေတြနဲ ့ ျပည့္ေနတဲ့ ေတာင္ေပၚေျမလို ့
ထင္ေနၾကေၾကာင္း။ တကယ္ေတာ့ ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတမ်က္ႏွာမွာေတာ့
ဆန္ ့က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့၊ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းလွတဲ့ စစ္ပြဲေတြ၊ ေသနတ္သံေတြ၊
ဗံုးသံေတြ၊ ယမ္းနံ ့ေတြနဲ ့ အက်ည္းတန္ ရုပ္ဆိုးလွတဲ့ စစ္ေဘးဒုကၡေတြ
ခံစားေနရေၾကာင္း။ ဒါေတြကို ျမင္ႏိုင္ေအာင္ၾကည့္ျပီး ခံစားနားလည္ေပးႏိုင္ဖို ့
ဆရာလိတ္က အသိေပး ေရးဖြဲ ့ထားပါတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္ရဲ ့ ဆိုးက်ိဳးနဲ ့
ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေတာင့္တ အာသီသရွိလွတဲ့ ဆရာလိတ္ရဲ ့ ခ်စ္ျခင္းေစတနာကို
ဒီသီခ်င္းမွာ အတိုင္းသား ေတြ ့ရမွာပါ။
ဒီသီခ်င္းနဲ ့ပက္သက္တဲ့ အမွတ္တရေလးေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါဘဲ။
ေစာေစာက က်ေနာ္ေျပာခဲ့သလုိပါဘဲ။ ရွမ္းျပည္နယ္ေန ့ အခမ္းအနားကို
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ၀ဇၨာခန္းမ ျမက္ခင္းျပင္မွာ ညဘက္ ေအာင္ျမင္စြာနဲ ့
က်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုထီးနဲ ့အတူ Lead ကိုမ်ိဳးထြန္း၊ Bass ေစာဂ်က္ဆင္၊
Drum ေဂၚဒင္ေပါလ္၊ Acoustic ကိုေနထြန္း အစရွိတဲ့ The Wild Ones အဖြဲ ့သားေတြ
ပါ၀င္ခဲ့ၾကေပမယ့္ Keyboard တီးတဲ့ ပီတာေပါလ္ ကေတာ့ က်န္းမာေရးေၾကာင့္
မပါ၀င္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ သူ ့ေနရာကို ဧည့္သည္ Player အျဖစ္ ဒီေန ့သီခ်င္းေရးဆရာၾကီး
ေစာခူဆဲက ပါ၀င္ကူညီ တီးခတ္ခဲ့တာကို က်ေနာ္ မွတ္မိသတိရေနပါေသးတယ္။
ကိုထီးက အဲဒီပြဲမွာ သူ ့ရဲ ့အသစ္ထြက္ရွိမယ့္ ပလက္ေဖာင္းမင္းသား Album ထဲက
သီခ်င္းတခ်ိဳ ့ကိုလည္း မိတ္ဆက္ေဖ်ာ္ေျဖေပးခဲ့ပါတယ္။ ေန ့သစ္၊ အခ်စ္အတြက္
တဖန္ေမြးဖြားျခင္း၊ မင္းခေယာ်ၤား အစရွိတဲ့ သီခ်င္းေတြကို ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သလို
အဲဒီသီခ်င္း စာသားေလးေတြပါတဲ့ လက္ကမ္းစာရြက္ေလးေတြကို ပရိသတ္ဆီ
ေ၀ငွေပးခဲ့တာကလည္း အမွတ္တရပါ။
ေစာေစာက က်ေနာ္ေျပာခဲ့သလုိပါဘဲ။ ရွမ္းျပည္နယ္ေန ့ အခမ္းအနားကို
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ၀ဇၨာခန္းမ ျမက္ခင္းျပင္မွာ ညဘက္ ေအာင္ျမင္စြာနဲ ့
က်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုထီးနဲ ့အတူ Lead ကိုမ်ိဳးထြန္း၊ Bass ေစာဂ်က္ဆင္၊
Drum ေဂၚဒင္ေပါလ္၊ Acoustic ကိုေနထြန္း အစရွိတဲ့ The Wild Ones အဖြဲ ့သားေတြ
ပါ၀င္ခဲ့ၾကေပမယ့္ Keyboard တီးတဲ့ ပီတာေပါလ္ ကေတာ့ က်န္းမာေရးေၾကာင့္
မပါ၀င္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ သူ ့ေနရာကို ဧည့္သည္ Player အျဖစ္ ဒီေန ့သီခ်င္းေရးဆရာၾကီး
ေစာခူဆဲက ပါ၀င္ကူညီ တီးခတ္ခဲ့တာကို က်ေနာ္ မွတ္မိသတိရေနပါေသးတယ္။
ကိုထီးက အဲဒီပြဲမွာ သူ ့ရဲ ့အသစ္ထြက္ရွိမယ့္ ပလက္ေဖာင္းမင္းသား Album ထဲက
သီခ်င္းတခ်ိဳ ့ကိုလည္း မိတ္ဆက္ေဖ်ာ္ေျဖေပးခဲ့ပါတယ္။ ေန ့သစ္၊ အခ်စ္အတြက္
တဖန္ေမြးဖြားျခင္း၊ မင္းခေယာ်ၤား အစရွိတဲ့ သီခ်င္းေတြကို ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သလို
အဲဒီသီခ်င္း စာသားေလးေတြပါတဲ့ လက္ကမ္းစာရြက္ေလးေတြကို ပရိသတ္ဆီ
ေ၀ငွေပးခဲ့တာကလည္း အမွတ္တရပါ။
အဲဒီထက္ေကာင္းတဲ့ အမွတ္တရကေတာ့ အဲဒီပြဲမွာ ၾကိဳတင္အၾကမ္းတိုက္ထားတဲ့
“ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတမ်က္ႏွာ” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးဟာ ပြဲသာျပီးသြားတယ္
ကိုထီး ဆိုသြားတာ မေတြ ့ရပါဘူး။ က်ေနာ္ အရမ္းၾကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေလးကို
စင္ျမင့္ေပၚမွာ ဆိုသြားတာ မေတြ ့ရလို ့ ပြဲျပီးခ်ိန္ စင္ေနာက္သြားျပီး ကိုထီးနားကပ္လို ့
“ကိုထီး ေတာင္ေပၚေျမသီခ်င္း ဘာလို ့ မဆိုတာလဲ” လို ့ ေမးမိပါတယ္။ ကိုထီးက
ေလသံတိုးတိုးနဲ ့ “ညီစံ၊ အဲဒီသီခ်င္း ခြင့္ျပဳမိန္ ့ မက်လို ့ ဆိုလို ့မရဘူး” လို ့
ေျဖရွာပါတယ္။ က်ေနာ္ အံ့အားသင့္ တုန္လႈပ္သြားခဲ့ရပါတယ္။ အႏုပညာသမား
တေယာက္က သူဆိုခ်င္တဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကို စင္ေပၚမွာ ဆိုခြင့္မျပဳဘူးဆိုတာ
ဘယ္လိုမွ လက္မခံႏိုင္တဲ့၊ ေအာက္တန္းက်တဲ့ လုပ္ရပ္တခုပါ။ ဘာျဖစ္လို ့
အဲဒီသီခ်င္းကို သီဆိုခြင့္ ပိတ္ပင္ခဲ့ရတာလဲ ဆိုတာကို ဆက္ေတြးမိရင္း အဲဒီတုန္းက
က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ ေခတ္စနစ္ကိုလည္း ေအာ္ဂလီဆန္ မုန္းတီးခဲ့ရပါတယ္။
“ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတမ်က္ႏွာ” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးဟာ ပြဲသာျပီးသြားတယ္
ကိုထီး ဆိုသြားတာ မေတြ ့ရပါဘူး။ က်ေနာ္ အရမ္းၾကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေလးကို
စင္ျမင့္ေပၚမွာ ဆိုသြားတာ မေတြ ့ရလို ့ ပြဲျပီးခ်ိန္ စင္ေနာက္သြားျပီး ကိုထီးနားကပ္လို ့
“ကိုထီး ေတာင္ေပၚေျမသီခ်င္း ဘာလို ့ မဆိုတာလဲ” လို ့ ေမးမိပါတယ္။ ကိုထီးက
ေလသံတိုးတိုးနဲ ့ “ညီစံ၊ အဲဒီသီခ်င္း ခြင့္ျပဳမိန္ ့ မက်လို ့ ဆိုလို ့မရဘူး” လို ့
ေျဖရွာပါတယ္။ က်ေနာ္ အံ့အားသင့္ တုန္လႈပ္သြားခဲ့ရပါတယ္။ အႏုပညာသမား
တေယာက္က သူဆိုခ်င္တဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကို စင္ေပၚမွာ ဆိုခြင့္မျပဳဘူးဆိုတာ
ဘယ္လိုမွ လက္မခံႏိုင္တဲ့၊ ေအာက္တန္းက်တဲ့ လုပ္ရပ္တခုပါ။ ဘာျဖစ္လို ့
အဲဒီသီခ်င္းကို သီဆိုခြင့္ ပိတ္ပင္ခဲ့ရတာလဲ ဆိုတာကို ဆက္ေတြးမိရင္း အဲဒီတုန္းက
က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ ေခတ္စနစ္ကိုလည္း ေအာ္ဂလီဆန္ မုန္းတီးခဲ့ရပါတယ္။
ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေန ့အထိလည္း စစ္ပြဲေတြနဲ ့ မေအးခ်မ္းေသးတဲ့ က်ေနာ္တို ့ရဲ ့
ေတာင္ေပၚေျမေတြမွာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ ေတာင့္တေနတဲ့ စစ္ဆန္ ့က်င္ေရး
“ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတမ်က္ႏွာ” သီခ်င္းေလးကို က်ေနာ္ သီဆိုတီးခတ္ေနဦးမွာ
ကေတာ့ အမွန္ပါဘဲ။
ေတာင္ေပၚေျမေတြမွာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ ေတာင့္တေနတဲ့ စစ္ဆန္ ့က်င္ေရး
“ေတာင္ေပၚေျမရဲ ့ တျခားတမ်က္ႏွာ” သီခ်င္းေလးကို က်ေနာ္ သီဆိုတီးခတ္ေနဦးမွာ
ကေတာ့ အမွန္ပါဘဲ။
(ခ်စ္ခင္ေလးစားခဲ့ရတဲ့ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္၊ စိုင္းထီးဆိုင္နဲ ့ The Wild Ones
အဖြဲ ့သားေတြအတြက္ အမွတ္တရ)
အဖြဲ ့သားေတြအတြက္ အမွတ္တရ)
ညီညီစံ
(ဧရာ၀တီဂ်ာနယ္ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၁၆ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)
#Credit: AungMyo Tun
Credit: Kyaw Swar Win
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။