ခရီး သည္ with Kaung Kin Ko and 10 others
အရစၥတိုုတယ္ရဲ႕ ဖ်ားေယာင္းေသြးေဆာင္ျခင္း (၂)
*2. Pathos - စိတ္ခံစားမႈကိုုႏုိးဆြ ေျပာဆိုုသိမ္းသြင္းျခင္း
လူေတြရဲ႕ အမူအက်င္႔နဲ႔ ေျပာဆိုစဥ္းစားပံုအမ်ားစုဟာ ဆင္ျခင္တံု႔တရားေတြမဲ႔ေနတယ္လိုု႔ အရစၥတိုတယ္ကသံုးသပ္တယ္။ လူေတြဟာ အက်ိဳးသင္႔အေၾကာင္းသင္႔ ဆင္ျခင္ႏိုုင္စြမ္းနဲ႔ ယုတိၱသေဘာမဲ႔ၾကတယ္။ စိတ္ခံစားခ်က္ေနာက္ကိုု လိုုက္လြန္းၾကတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြျဖစ္တဲ႔ အခ်စ္၊ အမွန္း၊ ၀မ္းနည္း၊ ၀မ္းသာ၊ သနား၊ ၾကင္နာ၊ စာနာေထာက္ထား၊ စတဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြကိုု ႏိုုးဆြျပီးလူေတြကိုစည္းရံုုးေျပာဆိုုေရးသားတာေတြကိုု မီဒီယာနဲ႔ ေန႔စဥ္လူမူ ဘ၀ေတြမွာေတြ႔ရတယ္။
လူေတြရဲ႕ စိတ္ခံစားမူကိုုႏိုုးဆြေျပာဆိုုသိမ္းသြင္းတဲ႔အေရးအသားေတြနဲ႔ ေျပာဆိုုပံုုေတြကိုု အပိုုင္းသံုုးပိုုင္း အၾကမ္းခြဲၾကည္႔လိုု႔ရတယ္။
ပထမပိုုင္း_ မွာေျပာဆိုုေရးသားစည္းရံုုးသူေတြဟာ လူေတြကိုုေျပာဆုုိစည္းရံုုးလိုုတဲ႔ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး သူ႔တိုု႔ဟာဘယ္ေလာက္ထိနားလည္ေၾကာင္း၊ အေလးနက္ထားသိတတ္ေၾကာင္းနဲ႔ ျမတ္ႏိုုးဖြယ္ျဖစ္လွ်င္မည္မွ်မည္ေရြ႕ ျမတ္ႏိုုးေၾကာင္း၊ ဆန္႔က်င္ဖြယ္ျဖစ္လွ်င္ မည္မွ်မည္ေရြ႕ ဆန္႔က်င္ေၾကာင္းေတြကိုု လူေတြကိုုနားလည္ေအာင္ စည္းရံုုးေျပာဆိုုမယ္။
ဒုတိယအေနနဲ႔ ေျပာဆိုုစည္းရံုုးေရးသားသူေတြဟာ ပရိတ္သတ္ဆီက စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို ထြက္ေပၚလာေအာင္ ၾကိဳးစားမယ္။
တတိယအေနနဲ႔ စည္းရံုုးေရးသားသူေတြဟာ သူ႔တို႔ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ပိရိတ္သတ္ေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကိုု ေရာေထြးျပီး တစ္သားထဲျဖစ္လာသေယာင္ ေျပာဆိုုေရးသားစည္းရံုုးမယ္။
ေနာက္ဆံုုးေတာ႔ လူေတြဟာသူတို႔ေျပာဆိုုစည္းရံုုးတဲ႔ အေၾကာင္းအရာကို သူတိုု႔ရင္ထဲမွာရိွႏွင္႔ျပီးသား အသိတရားအျဖစ္လက္ခံျပစ္လိုုက္ေတာ႔တာပဲ။
ဥပမာ၊ ပတ္၀န္းက်င္ထိမ္းသိမ္းေရးသမားမ်ားနဲ႔ သူတိုု႔ရဲ႕ စည္းရံုုးေျပာဆိုုမူပံုုစံေတြ။
ေၾကာ္ျငာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း ဒီပံုုစံပါပဲ။
Ethos - တင္႔တယ္ေသာအမူအယာအားျဖင္႔ ေျပာဆိုုသိမ္းသြင္းျခင္း
တင္႔တယ္ေသာအေျပာအဆိုအမူအယာနဲ႔ တင္႔တယ္ျပီးလူၾကိဳက္ေအာင္ေရးတဲ႔ အေရးအသားေတြနဲ႔ လူေတြကိုုေျပာဆိုုေရးသားစည္းရံုုးတဲ႔နည္းလမ္းျဖစ္တယ္။ ေဟာေျပာစည္းရံုးတဲ႔အခါမွာေတာ႔ ေဟာေျပာသူဟာ ႏွစ္သက္လိုုဖြယ္ ရုုပ္အဆင္း၊ အမူအယာ၊ ေျပာဆိုုပံုုေတြသံုုးျပီး စည္းရံုုးေဟာေျပာတာပါပဲ။ လူေတြဟာ သူတို႔ေျပာဆိုျပဳမူပံုုေတြရဲ႕ တင္႔တယ္ႏွစ္လိုုဖြယ္ေတြကိုုၾကည္႔ျပီး သူတိုု႔ကိုုလက္ခံလိုုလာတာပဲ။
လူေတြသေဘာက်တဲ႔ ရုုပ္ပိုုင္းဆိုုင္ရာအရည္ခ်င္းေတြရိွတဲ႔ အားကစားသမားေတြ ကိုသံုုးျပီး ေၾကာ္ျငာတာေတြ၊ ရုုပ္ရည္တင္႔တယ္တဲ႔ မင္းသားမင္းသမီးေတြ ေမာ္ဒယ္ေတြကိုု သံုုးျပီးကုုန္ပစၥည္းေစ်းကြက္ရွာေၾကာ္ျငာတာေတြ၊ အေျပာဆိုုေကာင္းတဲ႔လူေတြငွားျပီး အေၾကာင္းအရာတစ္ခုုကိုု ေဟာေျပာခိုုင္းတာေတြ မွာဒီစည္းရံုုးေရးသေဘာကိုုေတြ႔ရတယ္။
အရစၥတိုုတယ္ကေတာ႔ Logos, Pathos နဲ႔ Ethos ကိုုသံုးျပီး စည္းရံုုးရာမွာ ဘယ္လိုုသေဘာ၊ ေတြရိွတယ္ဆိုုတာကိုု အျပဳသေဘာေရးထားတာေတြရိွေသးေပမယ္႔၊ Critical Thinking ရူေထာင္႔က ခ်ဥ္းကပ္တာျဖစ္လို႔ ဆန္စစ္ေ၀ဖန္ႏိုုင္စြမ္းကိုု ဆြလိုုတဲ႔သေဘာနဲ႔ ဒီမွတ္စုုကိုုေရးတာ ျဖစ္လိုု႔ ဒီနည္းလမ္းသံုးသြယ္ဟာ မေကာင္းဘူးလိုု႔ေတာ႔ မျမင္ေစခ်င္ဘူး။ သံုုးတဲ႔လူကရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းရင္ေတာ႔ ေျပာစရာမရိွေပမယ္႔၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ မေကာင္းရင္ ေ၀ဖန္ႏိုုင္ဖိုု႔ အေထာက္ပံ႔သေဘာျဖစ္ေစဖိုု႔ ရည္ရြယ္တယ္။
Logos, Pathos နဲ႔ Ethos မွာ တစ္ခုုျခင္းစီအလိုုက္ စည္းရံုုးနည္းခြဲေလးေတြရိွေသးတယ္။ ၾကံဳရင္ေလ႔လာၾကည္႔သင္တယ္။
ဒီမွတ္စုု (အရစၥတိုုတယ္ရဲ႕ ဖ်ားေယာင္းေသြးေဆာင္ျခင္း (၂) ) ရဲ႕ ပထမမွတ္စုု အရစၥတိုုတယ္ရဲ႕ ဖ်ားေယာင္းေသြးေဆာင္ျခင္း (၁) ရဲ႕ Link က -
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4646894299314&set=a.1129622769724.2018920.1501880975&type=1
AMM
(Greenhill)
*2. Pathos - စိတ္ခံစားမႈကိုုႏုိးဆြ ေျပာဆိုုသိမ္းသြင္းျခင္း
လူေတြရဲ႕ အမူအက်င္႔နဲ႔ ေျပာဆိုစဥ္းစားပံုအမ်ားစုဟာ ဆင္ျခင္တံု႔တရားေတြမဲ႔ေနတယ္လိုု႔ အရစၥတိုတယ္ကသံုးသပ္တယ္။ လူေတြဟာ အက်ိဳးသင္႔အေၾကာင္းသင္႔ ဆင္ျခင္ႏိုုင္စြမ္းနဲ႔ ယုတိၱသေဘာမဲ႔ၾကတယ္။ စိတ္ခံစားခ်က္ေနာက္ကိုု လိုုက္လြန္းၾကတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြျဖစ္တဲ႔ အခ်စ္၊ အမွန္း၊ ၀မ္းနည္း၊ ၀မ္းသာ၊ သနား၊ ၾကင္နာ၊ စာနာေထာက္ထား၊ စတဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြကိုု ႏိုုးဆြျပီးလူေတြကိုစည္းရံုုးေျပာဆိုုေရးသားတာေတြကိုု မီဒီယာနဲ႔ ေန႔စဥ္လူမူ ဘ၀ေတြမွာေတြ႔ရတယ္။
လူေတြရဲ႕ စိတ္ခံစားမူကိုုႏိုုးဆြေျပာဆိုုသိမ္းသြင္းတဲ႔အေရးအသားေတြနဲ႔ ေျပာဆိုုပံုုေတြကိုု အပိုုင္းသံုုးပိုုင္း အၾကမ္းခြဲၾကည္႔လိုု႔ရတယ္။
ပထမပိုုင္း_ မွာေျပာဆိုုေရးသားစည္းရံုုးသူေတြဟာ လူေတြကိုုေျပာဆုုိစည္းရံုုးလိုုတဲ႔ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး သူ႔တိုု႔ဟာဘယ္ေလာက္ထိနားလည္ေၾကာင္း၊ အေလးနက္ထားသိတတ္ေၾကာင္းနဲ႔ ျမတ္ႏိုုးဖြယ္ျဖစ္လွ်င္မည္မွ်မည္ေရြ႕ ျမတ္ႏိုုးေၾကာင္း၊ ဆန္႔က်င္ဖြယ္ျဖစ္လွ်င္ မည္မွ်မည္ေရြ႕ ဆန္႔က်င္ေၾကာင္းေတြကိုု လူေတြကိုုနားလည္ေအာင္ စည္းရံုုးေျပာဆိုုမယ္။
ဒုတိယအေနနဲ႔ ေျပာဆိုုစည္းရံုုးေရးသားသူေတြဟာ ပရိတ္သတ္ဆီက စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို ထြက္ေပၚလာေအာင္ ၾကိဳးစားမယ္။
တတိယအေနနဲ႔ စည္းရံုုးေရးသားသူေတြဟာ သူ႔တို႔ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ပိရိတ္သတ္ေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကိုု ေရာေထြးျပီး တစ္သားထဲျဖစ္လာသေယာင္ ေျပာဆိုုေရးသားစည္းရံုုးမယ္။
ေနာက္ဆံုုးေတာ႔ လူေတြဟာသူတို႔ေျပာဆိုုစည္းရံုုးတဲ႔ အေၾကာင္းအရာကို သူတိုု႔ရင္ထဲမွာရိွႏွင္႔ျပီးသား အသိတရားအျဖစ္လက္ခံျပစ္လိုုက္ေတာ႔တာပဲ။
ဥပမာ၊ ပတ္၀န္းက်င္ထိမ္းသိမ္းေရးသမားမ်ားနဲ႔ သူတိုု႔ရဲ႕ စည္းရံုုးေျပာဆိုုမူပံုုစံေတြ။
ေၾကာ္ျငာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း ဒီပံုုစံပါပဲ။
Ethos - တင္႔တယ္ေသာအမူအယာအားျဖင္႔ ေျပာဆိုုသိမ္းသြင္းျခင္း
တင္႔တယ္ေသာအေျပာအဆိုအမူအယာနဲ႔ တင္႔တယ္ျပီးလူၾကိဳက္ေအာင္ေရးတဲ႔ အေရးအသားေတြနဲ႔ လူေတြကိုုေျပာဆိုုေရးသားစည္းရံုုးတဲ႔နည္းလမ္းျဖစ္တယ္။ ေဟာေျပာစည္းရံုးတဲ႔အခါမွာေတာ႔ ေဟာေျပာသူဟာ ႏွစ္သက္လိုုဖြယ္ ရုုပ္အဆင္း၊ အမူအယာ၊ ေျပာဆိုုပံုုေတြသံုုးျပီး စည္းရံုုးေဟာေျပာတာပါပဲ။ လူေတြဟာ သူတို႔ေျပာဆိုျပဳမူပံုုေတြရဲ႕ တင္႔တယ္ႏွစ္လိုုဖြယ္ေတြကိုုၾကည္႔ျပီး သူတိုု႔ကိုုလက္ခံလိုုလာတာပဲ။
လူေတြသေဘာက်တဲ႔ ရုုပ္ပိုုင္းဆိုုင္ရာအရည္ခ်င္းေတြရိွတဲ႔ အားကစားသမားေတြ ကိုသံုုးျပီး ေၾကာ္ျငာတာေတြ၊ ရုုပ္ရည္တင္႔တယ္တဲ႔ မင္းသားမင္းသမီးေတြ ေမာ္ဒယ္ေတြကိုု သံုုးျပီးကုုန္ပစၥည္းေစ်းကြက္ရွာေၾကာ္ျငာတာေတြ၊ အေျပာဆိုုေကာင္းတဲ႔လူေတြငွားျပီး အေၾကာင္းအရာတစ္ခုုကိုု ေဟာေျပာခိုုင္းတာေတြ မွာဒီစည္းရံုုးေရးသေဘာကိုုေတြ႔ရတယ္။
အရစၥတိုုတယ္ကေတာ႔ Logos, Pathos နဲ႔ Ethos ကိုုသံုးျပီး စည္းရံုုးရာမွာ ဘယ္လိုုသေဘာ၊ ေတြရိွတယ္ဆိုုတာကိုု အျပဳသေဘာေရးထားတာေတြရိွေသးေပမယ္႔၊ Critical Thinking ရူေထာင္႔က ခ်ဥ္းကပ္တာျဖစ္လို႔ ဆန္စစ္ေ၀ဖန္ႏိုုင္စြမ္းကိုု ဆြလိုုတဲ႔သေဘာနဲ႔ ဒီမွတ္စုုကိုုေရးတာ ျဖစ္လိုု႔ ဒီနည္းလမ္းသံုးသြယ္ဟာ မေကာင္းဘူးလိုု႔ေတာ႔ မျမင္ေစခ်င္ဘူး။ သံုုးတဲ႔လူကရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းရင္ေတာ႔ ေျပာစရာမရိွေပမယ္႔၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ မေကာင္းရင္ ေ၀ဖန္ႏိုုင္ဖိုု႔ အေထာက္ပံ႔သေဘာျဖစ္ေစဖိုု႔ ရည္ရြယ္တယ္။
Logos, Pathos နဲ႔ Ethos မွာ တစ္ခုုျခင္းစီအလိုုက္ စည္းရံုုးနည္းခြဲေလးေတြရိွေသးတယ္။ ၾကံဳရင္ေလ႔လာၾကည္႔သင္တယ္။
ဒီမွတ္စုု (အရစၥတိုုတယ္ရဲ႕ ဖ်ားေယာင္းေသြးေဆာင္ျခင္း (၂) ) ရဲ႕ ပထမမွတ္စုု အရစၥတိုုတယ္ရဲ႕ ဖ်ားေယာင္းေသြးေဆာင္ျခင္း (၁) ရဲ႕ Link က -
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4646894299314&set=a.1129622769724.2018920.1501880975&type=1
AMM
(Greenhill)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။