ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ မြမ္းမံရန္ စီစဥ္ေနသည့္ ကာလတြင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ရန္အတြက္ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့သူ စင္ကာပူဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း လီကြမ္ယူး၏ အေတြ႔အႀကံဳမွာ နမူနာေကာင္း တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ေအာက္ပါ လီကြမ္ယူးႏွင္႔ အင္တာဗ်ဴးကို ဘာသာျပန္ တင္ျပအပ္ပါသည္။
...........................................................................................................................................................
ဆန္႔က်င္ဘက္ နမူနာေတြ ကေန ကြၽန္ေတာ္ သင္ခန္းစာ ယူပါတယ္။ ေဟာင္ေကာင္ဆိုရင္ လူေတြ ျပည့္က်ပ္ေနတယ္။ တုိက္အျမင့္ႀကီးေတြ ရွိတယ္။ လမ္းမႀကီးေတြေပၚမွာ ေနေရာင္ျခည္ ရခဲတယ္။ စိမ္းစိမ္းစိုစို မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ဒါမ်ဳိးေတြကို ေရွာင္ရွား ရမယ္။ ျပင္သစ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ေတြမွာ ေျမေအာက္လမ္းေတြကို ဘယ္လုိလုပ္ထား သလဲဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္အေသအခ်ာ ၾကည့္တယ္။ အဲဒါအျပင္ အီေကြတာ ေဒသတစ္ေလွ်ာက္ သြားၿပီး စင္ကာပူမွာ ျဖစ္ထြန္းႏုိင္တဲ့ အပင္မ်ဳိးစံုကို စုတဲ့ အဖဲြ႕ေတြရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အမ်ဳိးအမည္စံုရတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔တစ္ၿမိဳ႕တည္း ရွိတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ တျခားၿမိဳ႕ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာပဲ။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔လုပ္ခဲ့တဲ့ အမွားေတြကို ေလ့လာ ႏုိင္တယ္ဗ်ာ။ သူတုိ႔လုပ္ထားတဲ့ ေကာင္းတာေတြလည္း ေလ့လာႏုိင္ တယ္။
စင္ကာပူအတြက္ ေအာင္ျမင္ေစတဲ့ တကယ့္ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြက ဘာေတြလုိ႔ ခင္ဗ်ားထင္ပါသလဲ။
ပထမအခ်က္အေနနဲ႔ အရည္ အေသြးျပည့္ဝတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ ရွိရမယ္။ တစ္ပြဲတိုး လုပ္လုိ႔မရဘူး။ ပံုမွန္ လုပ္ေန ရမယ္။ ဒါကို အာ႐ံုစိုက္ လုပ္မယ့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ရွိရမယ္။
စင္ကာပူကို အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ႏွစ္ခု နဲ႔ ျပန္လည္တည္ေဆာက္မႈ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ စတင္ခဲ့တယ္။ အုိးအိမ္ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး ဘုတ္အဖြဲ႕ (H.D.B) နဲ႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေပၚလာတဲ့ ၿမိဳ႕ျပျပန္လည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕ (U.R.A) တုိ႔ပါပဲ။
တ႐ုတ္ျပည္မွာေတာ့ ဒီလုိ မဟုတ္ဘူး။ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပႆနာေတြ ႀကံဳရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ သစ္ပင္စုိက္တဲ့ အဖဲြ႕ေတြ၊ လမ္းခင္းတဲ့ အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္း ညႇိႏႈိင္းၿပီး အိုးအိမ္ တည္ေဆာက္ေပးတဲ့ အထူးအဖြဲ႕အစည္း မရွိလုိ႔ပဲ။ U.R.A-H.D.B နဲ႔ ဥယ်ာဥ္ၿမိဳ႕ေတာ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ (GCAC) တုိ႔ဟာ အထူးအေရးပါတဲ့ က႑က ပါဝင္ၾကတယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။
ဒုတိယအခ်က္ ကေတာ့ အားလံုး အတြက္ တန္းတူညီမွ် ပါဝင္လႈပ္ရွားႏုိင္တဲ့ ျပင္ညီကြင္း ျဖစ္ရမယ္။ လူထုက တရားမွ်တမႈ ရွိတယ္လုိ႔ ယံုၾကည္တဲ့လူ႔ အဖြဲ႕အစည္း ရွိရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူဦးေရက တ႐ုတ္၊ ကုလား၊ မေလးနဲ႔ တျခားလူမ်ဳိးစံု ပါေနတယ္။ ဒီေတာ့ အသားအေရာင္ လူမ်ဳိးမခြဲဘဲ တန္းတူညီ မွ်တဲ့ ေပၚလစီရွိရတယ္။
အေရးႀကီးတာက ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမွာကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ၿပီး ပါးနပ္တဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြက အေရးပါတဲ့ နယ္ေျမေတြမွာ ရွိတဲ့ ေျမကြက္ႀကီးေတြ ကို ကိုင္ထားခြင့္ မေပးဖို႔ဘဲ။ ကိုယ့္လူေတြ အေပၚ အျမတ္ထုတ္တာကို တားႏုိင္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က သူတုိ႔ကို ႀကိဳထိန္းထားရမယ္။
(ႏုိင္ငံပိုင္ ေျမမ်ားကို သတ္မွတ္ကာလ အတြင္း အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ရမည္ ဟူေသာ စည္း ကမ္းေဘာင္ အတြင္းမွ ေရာင္းခ်ေပး သည္။ ေဈးကစားမႈကို ဟန္႔တားႏုိင္ရန္ အတြက္ ျဖစ္သည္။)
တတိယအခ်က္ အေနနဲ႔ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူ ကင္းရွင္းရမယ္။ ဒီအတြက္ အေျခခံအက်ဆံုး ကေတာ့ လာဘ္မစား တဲ့ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ ယႏၲရား ရွိရမယ္။ အထူးသျဖင့္ လာဘ္မစားတဲ့ ရဲတပ္ဖြဲ႕ရွိရမယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အတြက္ ႀကီးေလးတဲ့ျပစ္ဒဏ္ ေပးရမယ္။ တိက်ခုိင္မာတဲ့ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈရွိရမယ္။ ဒီေန႔လူထု က ဒီအခ်က္ကို လက္သင့္ ခံထားၿပီ။ တရားဥပေဒကို ေလးစား လုိက္နာၾကရမယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ။
ဘန္ေကာက္နဲ႔ ဂ်ာကာတာမွာလုိ အစီအစဥ္တက် မရွိဘဲ ေဆာက္ထားတဲ့ အေဆာက္အအံုေတြ မရွိဘူး။ မုိးေမွ်ာ္ တာဝါ ႏွစ္ခုရွိထားတဲ့ ကြာလာလမ္ပူမွာေတာင္ က်ဴးေက်ာ္ ေနထိုင္သူေတြက အမ်ားႀကီး။ ဒီမွာက တိက်တဲ့စီမံခ်က္ ရွိတယ္။ အဲဒီစီမံခ်က္အတုိင္း တေသြ မတိမ္းလုပ္တယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ မရွိဘူး။ ဘယ္သူမွ စီမံခ်က္ေတြကို ေသြဖည္ လုိ႔မရဘူး။ စီမံခ်က္နဲ႔ မညီတဲ့ အေဆာက္အအံုကို ခြင့္မျပဳဘူး။ ဒါ အေျခခံမူေတြပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အခုလုိ စလုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။
စင္ကာပူဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖုိ႔ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစတဲ့ အထူးအခြင့္ အလမ္းေတြမ်ား ရွိပါသလား။
ေခ်ာေမြ႔ လြယ္ကူမႈေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ဗဟိုအခ်က္အခ်ာ တစ္ေနရာ ျဖစ္လာတာပါ။ ပင္လယ္ ေရေၾကာင္း သေဘၤာလုပ္ငန္း အတြက္ ဆုိရင္ စင္ကာပူကို ျဖတ္ရတယ္။ အာရွ တုိက္ ေတာင္ဘက္ဆံုး အစြန္းေလ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ကဆင္းရဲတယ္။ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ အလုပ္ႀကိဳးစား ၾကရတယ္။ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္မွာ ၿဗိတိသွ်တပ္ေတြ ႐ုပ္သိမ္းသြား ေတာ့ စက္မႈလုပ္ငန္း ထူေထာင္ဖုိ႔ အခြင့္ အလမ္း ေပၚလာတယ္။ သူတုိ႔ ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ ေျမေတြ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီ ျပန္အပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က (ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးေဟာင္း)ဟြန္ဆီြဆင္း (Hon Sui Sen) ဦးေဆာင္တဲ့ စစ္စခန္း မ်ား ေျပာင္းလဲအသံုးခ်ေရး အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕လုိက္တယ္။ သူက ေျမကြက္ေတြ အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိတဲ့ အတြက္ ဒီေျမကြက္လြတ္ေတြ အေပၚမွာ ဘယ္ေနရာ ဘာေဆာက္မယ္ စီမံခ်က္ ဆြဲဖုိ႔ သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က တာဝန္ ေပးလုိက္တယ္။
ဖူလာတန္ အေဆာက္အအံုလို ၿမိဳ႕ေတာ္ထဲက ေရွးအေမြအႏွစ္ ေနရာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအတုိင္း ခ်န္ထားခဲ့တယ္။ ဒါက တစ္သက္မွာ တစ္ခါပဲရတဲ့ အခြင့္အေရးပါ။
လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္မွာ ခင္ဗ်ား ရင္ဆုိင္ခဲ့ရတဲ့ အဓိက အခက္အခဲေတြ က ဘာေတြမ်ားပါလဲ။
အဓိက အခက္အခဲေတြကေတာ့ ေျမရွားပါးမႈနဲ႔ ပင္လယ္ကမ္းစပ္က ေျမေတြအတြက္ ေပးရတဲ့ ေလ်ာ္ေၾကး ျမင့္မားမႈပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ က ေျမေတြကို အစိုးရက ရယူမယ္ဆိုရင္ ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ထည့္သြင္း မစဥ္းစားဘဲ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရမယ္ ဆိုတဲ့ ဥပေဒကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းလုိက္တယ္။
(ပင္လယ္ကမ္းေျခ မ်က္ႏွာစာ ေျမလြတ္ဆုိင္ရာ အက္ဥပေဒကို ၁၉၆၄ ခုႏွစ္မွာ ျပင္ဆင္ၿပီး ပင္လယ္ကမ္းေျခ မ်က္ႏွာစာ ဆံုး႐ႈံးမႈအတြက္ ေျမရွင္မ်ား အား ေလ်ာ္ေၾကးေပးရျခင္းကို အဆံုး သတ္လိုက္သည္။)
အဲဒီအခ်ိန္တုံးက ေဈးကြက္က တစ္ခ်ိန္လံုး နိမ့္ေနတာဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျမကြက္က်ယ္ႀကီးေတြ ကို ရလုိက္တယ္။ ဒီအတုိင္းပစ္ထားတဲ့ ေျမ႐ိုင္းေတြ။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံတဲ့ သူေတြက ဝင္ကစားၿပီး ေဈးႀကီးႀကီးနဲ႔ ေရာင္းစားဖို႔ ေျပာင္းလဲမယ့္ အရိပ္အေျခ ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတာ။ ရႏုိင္သမွ် ေျမက်ယ္က်ယ္ကို ယူလုိက္တယ္။ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ နယ္ေျမ ေတြကို ဖို႔ၿပီး ကုန္းေဖာ္ခြင့္ ကိုလည္း အရ ယူလုိက္တယ္။ ဂ်ဴေရာင္းဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဖို႔ၿပီးယူထားတဲ့ အရင္တံုးက ရႊံ႕ညြန္ ေတာႀကီး။ ဂ်ဴေရာင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ဟြန္ဆြီဆင္း အတူတြဲၿပီး ကြၽန္ေတာ္က ရႊံ႕ညြန္ေတာဆီ လက္ညႇိဳး ထိုးျပေနတဲ့ ဓာတ္ပံုတစ္ပံု ရွိတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။
အဲဒီေတာ့ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ အေျခအေနက ေျပာင္းသြားၿပီး ပါယာ ေလဘာ (Paya Lebar) အတြက္ အက်ဳိး သက္ေရာက္သြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပင္မ ေလဆိပ္ႀကီးကို ပါယာေလဘာ ကေန ခ်န္ဂီကို ေရႊ႕လုိက္ တယ္။ ဒီေတာ့ Eastcoast Parway လမ္းမႀကီးကို သံုးၿပီး ေလဆိပ္ကေန ၿမိဳ႕ထဲကို ခင္ဗ်ားမိနစ္ ၂၀ အတြင္း အေရာက္သြားလို႔ ရလာတယ္။
ဒါေတြက အေျခခံက်တဲ့ လမ္းပန္း အဆက္အသြယ္ ေတြပါပဲ။ ဒါေတြ ဒီလုိ ေနသားတက်မျဖစ္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခက္အခဲကို ရင္ဆုိင္ဖုိ႔ အလြန္ခက္ မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြ အျမန္ေနသား တက် ျဖစ္ေနရမယ္။ လမ္းပန္းအဆက္ အသြယ္စတဲ့ အေပၚထပ္ အေဆာက္အဦ (Infrastructure) ကို မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။
ဒါကလုပ္လို႔လည္း ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ ေျမကို ေလ်ာ္ေၾကး အမ်ားႀကီး မေပးရဘဲ ဖုိ႔ယူလုိက္တဲ့ အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေလဆိပ္ အသစ္ႀကီး နဲ႔ East Coast Parkway လမ္းမ အသစ္ႀကီးကို ရလုိက္တယ္ေလ။
ေျမယာ ရယူပိုင္ဆုိင္ပံုက အလြန္ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ ရွိၿပီး အေျမာ္အျမင္ ႀကီးၿပီး သမား႐ိုးက် မဟုတ္တဲ့ ဥပေဒေရးရာ စနစ္တစ္ခုလို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေအာင္ျမင္မႈ ဇာတ္လမ္းအတြက္ အေရးပါတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ ေတြထဲက တစ္ခုပါ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုေျပာခ်င္ ပါသလဲ။
(၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ေျမယာ ရယူပိုင္ဆုိင္ခြင့္ အက္ဥပေဒအရ အစုိးရသည္ သိမ္းယူသည့္ေျမ အတြက္ လက္ရွိေပါက္ေဈး ႏွင့္ နယ္ေျမအလုိက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးခြင့္ ျပဳထားပါသည္။ ေျမပိုင္ရွင္မ်ား အေနႏွင့္ ေလ်ာ္ေၾကးအေပၚ ေစာဒကတက္ခြင့္ ရွိေသာ္လည္း ေျမယာ သိမ္းယူျခင္းကိုကား ေစာဒကတက္ခြင့္ မရွိပါ။)
ဒီျပႆနာေတြကို ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳတြက္ထားပါတယ္။ အိမ္ရာေျမ ေဈးကြက္မွာ စိတ္ဝင္စားမႈ အနည္းဆံုး ျဖစ္ေနခဲ့ေတာ့ လူေတြက စင္ကာပူကို ေဘးဖယ္ထားၿပီး ဒီလိုေျပာၾကတယ္။ ဒီေနရာက အေျခအေန မေကာင္း၊ ေျမာင္းထဲ ေရာက္ေတာ့မွာ။ အဲဒီေတာ့ အိမ္ေျမေဈးေတြ ထိုးက်ေရာ။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္က ေျမယာ ရယူပိုင္္ဆုိင္ခြင့္ ဥပေဒ အတည္ျပဳေရးကို တုိက္တြန္းတာ။အခုိင္အမာျဖစ္ေအာင္ အစီအစဥ္တက် လုပ္ေနတာေတြကို တရားဝင္ျဖစ္ခ်င္ တာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဥပေဒေရးရာ ေနာက္ေၾကာင္း အေတြ႔အႀကံဳေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ မေရမရာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ ေျပာင္းပစ္၊ ျပင္ပစ္လို႔ မရေတာ့ဘူးေလ။
ေရွ႕ကိုေမွ်ာ္ၾကည့္ၿပီး ျပႆနာ ေတြကို ႀကိဳထိန္းထား ဒါမွမဟုတ္ ႀကိဳၿပီး ရွင္းထားရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုလို တာက လူထု အေနနဲ႔ ကားေတြ အမ်ားႀကီး ဝယ္ဖို႔ မတတ္ႏုိင္ေသးတဲ့ အခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္မွာ ေမာ္ေတာ္ကား ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ ကိုတာ (quota စနစ္ကို ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ တြင္ စတင္ခဲ့သည္။) ကြၽန္ေတာ္တို႔က ကားပိုင္ဆိုင္ခြင့္ လက္မွတ္စနစ္ (C.O.E) ကို စလုပ္မထားဘဲ အခုအခ်ိန္ မွာ လုပ္မယ္ဆုိရင္ အႀကီးအက်ယ္ မေက်မနပ္ ျဖစ္ၾကမွာ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ လူေတြကို သူတုိ႔ကားေတြ လက္လႊတ္ ဆံုး႐ႈံးသြားေအာင္ ခင္ဗ်ား လုပ္လုိ႔ မျဖစ္ဘူးေလ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒါကို ကားေတြ နည္းတုန္းက လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေန႔ ဒီအခ်က္ကို အားလံုးက လက္သင့္ခံထား ၾကၿပီ။ ေနာက္ၿပီး လမ္းေတြကို ျပည့္က်ပ္ မေနေစခ်င္ရင္ ခင္ဗ်ားလမ္း အသံုးခ်ခြင့္ ပိုက္ဆံ ေပးရမယ္ေလ။
စင္ကာပူၿမိဳ႕ျပ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြမ်ား ေလာေလာဆယ္ စိုးရိမ္ပူပန္မိပါသလဲ။
ႏုိင္ငံျခားက ဝင္လာသူေတြ ဝင္ခြင့္ေပးတာ မ်ားေနတာကို လူေတြ ကသိကေအာက္ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေမြးဖြားႏႈန္းအရ ဒီလူေတြကို လက္ခံ မထားရင္ ေနာက္မ်ဳိးဆက္ႏွစ္ဆက္ ေလာက္ အတြင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြ ရပ္တည္လို႔မရဘဲ ျဖစ္သြားမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏုိင္ငံျခားသား ဝင္ခြင့္ေပးတဲ့ ႏႈန္းနဲ႔ လူေတြျပည့္က်ပ္ေနတဲ့ ရထားေတြ ဘတ္(စ္) ကားေတြထဲမွာ မ်က္ႏွာ စိမ္းေတြ ျမင္ေနရတဲ့ စိတ္မသက္သာမႈ ကို ထိန္းညႇိ ေပးရလိမ့္မယ္။
အဲဒီေတာ့ ဒီေနရာကို ႏုပ်ဳိေနေအာင္ ထိန္းထားဖို႔၊ စီးပြားေရးတိုး တက္ေအာင္လုပ္ဖို႔၊ သက္ႀကီးရြယ္အို ေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ႏုိင္ငံျခားက ေျပာင္းေရႊ႕လာသူေတြ ရွိမွျဖစ္မယ္။ သူတုိ႔ဟာ အနစ္နာခံလိုစိတ္ ရွိတယ္။ အလုပ္ႀကိဳးစားတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈ ရခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔တေတြဟာ အဆင့္အတန္း ကိုေရာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ကိုပါ ထိန္းထားသူေတြ ျဖစ္တယ္။
ၿမိဳ႕ျပ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအရ ဆုိရင္ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ဘယ္အရာကို ေက်နပ္ အားရမႈ အရွိဆံုးလဲ။
အခြင့္အေရးႀကံဳလို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ျပန္လည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ရတာကို ကြၽန္ေတာ္ ေက်နပ္မိတယ္။ အေနာက္ျခမ္းမွာ အူထရမ္ ေထာင္ႀကီးကို ၿဖိဳခ်ခဲ့ တယ္။ အေရွ႕ပိုင္းမွာ ခ်န္ဂီက စခဲ့ၿပီး ၿမိဳ႕လယ္ပိုင္းဘက္ ဆက္လုပ္ခဲ့ရာက တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို ျပန္တည္ေဆာက္ ခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဖူလာတန္ အေဆာက္အအံုလို ၿမိဳ႕ေတာ္ထဲက ေရွးအေမြအႏွစ္ ေနရာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါ ေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအတုိင္း ခ်န္ထားခဲ့တယ္။ ဒါက တစ္သက္မွာ တစ္ခါပဲရတဲ့ အခြင့္အေရးပါ။
(Ref: Feb 16, 2013 ေန႔ထုတ္ The Straight Times)
http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/foreign-affairs/item/3659-sgp.html
ၿမိဳ႕ျပႏုိင္ငံ စင္ကာပူကို ပထမဆံုး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ လီကြမ္ယူး ပဲ့ကိုင္ေနစဥ္ ကာလမ်ားျဖစ္သည့္ လြန္ခဲ့ေသာ ရာစုႏွစ္ဝက္အတြင္း စင္ကာပူ၏ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈ အေပၚ ကမၻာတစ္ဝန္းမွ မူဝါဒ ခ်မွတ္သူ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက စိတ္ဝင္တစား စူးစမ္းေလ့ရွိပါသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔က ေနေပ်ာ္ဖြယ္ရာ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ား ဗဟိုဌာန၏ ဥကၠ႒ လွ်ဳသိုင္ခါ (Liu Thai Ker) သည္ လီကြမ္ယူးႏွင့္ ေတြ႔ဆံု စကားေျပာခဲ့ပါသည္။
စင္ကာပူ ဒီေန႔ေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းမွာ ခင္ဗ်ားဟာ တကယ့္ ကို အဓိကက်တဲ့ ဗိသုကာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ဘယ္လုိ အစပ်ဳိးခဲ့ၾကရတယ္ ဆုိတာ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲၿမိဳ႕ေတာ္ အေတာ္မ်ားမ်ားက သိခ်င္ ၾကပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ အေျခခံေပၚ ေရာက္ေအာင္ ဘယ္လုိေဆာင္ရြက္ ခဲ့ၾကရပါသလဲ။ ဆန္႔က်င္ဘက္ နမူနာေတြ ကေန ကြၽန္ေတာ္ သင္ခန္းစာ ယူပါတယ္။ ေဟာင္ေကာင္ဆိုရင္ လူေတြ ျပည့္က်ပ္ေနတယ္။ တုိက္အျမင့္ႀကီးေတြ ရွိတယ္။ လမ္းမႀကီးေတြေပၚမွာ ေနေရာင္ျခည္ ရခဲတယ္။ စိမ္းစိမ္းစိုစို မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ဒါမ်ဳိးေတြကို ေရွာင္ရွား ရမယ္။ ျပင္သစ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ေတြမွာ ေျမေအာက္လမ္းေတြကို ဘယ္လုိလုပ္ထား သလဲဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္အေသအခ်ာ ၾကည့္တယ္။ အဲဒါအျပင္ အီေကြတာ ေဒသတစ္ေလွ်ာက္ သြားၿပီး စင္ကာပူမွာ ျဖစ္ထြန္းႏုိင္တဲ့ အပင္မ်ဳိးစံုကို စုတဲ့ အဖဲြ႕ေတြရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အမ်ဳိးအမည္စံုရတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔တစ္ၿမိဳ႕တည္း ရွိတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ တျခားၿမိဳ႕ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာပဲ။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔လုပ္ခဲ့တဲ့ အမွားေတြကို ေလ့လာ ႏုိင္တယ္ဗ်ာ။ သူတုိ႔လုပ္ထားတဲ့ ေကာင္းတာေတြလည္း ေလ့လာႏုိင္ တယ္။
စင္ကာပူအတြက္ ေအာင္ျမင္ေစတဲ့ တကယ့္ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြက ဘာေတြလုိ႔ ခင္ဗ်ားထင္ပါသလဲ။
ပထမအခ်က္အေနနဲ႔ အရည္ အေသြးျပည့္ဝတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ ရွိရမယ္။ တစ္ပြဲတိုး လုပ္လုိ႔မရဘူး။ ပံုမွန္ လုပ္ေန ရမယ္။ ဒါကို အာ႐ံုစိုက္ လုပ္မယ့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ရွိရမယ္။
စင္ကာပူကို အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ႏွစ္ခု နဲ႔ ျပန္လည္တည္ေဆာက္မႈ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ စတင္ခဲ့တယ္။ အုိးအိမ္ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး ဘုတ္အဖြဲ႕ (H.D.B) နဲ႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေပၚလာတဲ့ ၿမိဳ႕ျပျပန္လည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕ (U.R.A) တုိ႔ပါပဲ။
တ႐ုတ္ျပည္မွာေတာ့ ဒီလုိ မဟုတ္ဘူး။ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပႆနာေတြ ႀကံဳရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ သစ္ပင္စုိက္တဲ့ အဖဲြ႕ေတြ၊ လမ္းခင္းတဲ့ အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္း ညႇိႏႈိင္းၿပီး အိုးအိမ္ တည္ေဆာက္ေပးတဲ့ အထူးအဖြဲ႕အစည္း မရွိလုိ႔ပဲ။ U.R.A-H.D.B နဲ႔ ဥယ်ာဥ္ၿမိဳ႕ေတာ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ (GCAC) တုိ႔ဟာ အထူးအေရးပါတဲ့ က႑က ပါဝင္ၾကတယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။
ဒုတိယအခ်က္ ကေတာ့ အားလံုး အတြက္ တန္းတူညီမွ် ပါဝင္လႈပ္ရွားႏုိင္တဲ့ ျပင္ညီကြင္း ျဖစ္ရမယ္။ လူထုက တရားမွ်တမႈ ရွိတယ္လုိ႔ ယံုၾကည္တဲ့လူ႔ အဖြဲ႕အစည္း ရွိရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူဦးေရက တ႐ုတ္၊ ကုလား၊ မေလးနဲ႔ တျခားလူမ်ဳိးစံု ပါေနတယ္။ ဒီေတာ့ အသားအေရာင္ လူမ်ဳိးမခြဲဘဲ တန္းတူညီ မွ်တဲ့ ေပၚလစီရွိရတယ္။
အေရးႀကီးတာက ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမွာကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ၿပီး ပါးနပ္တဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြက အေရးပါတဲ့ နယ္ေျမေတြမွာ ရွိတဲ့ ေျမကြက္ႀကီးေတြ ကို ကိုင္ထားခြင့္ မေပးဖို႔ဘဲ။ ကိုယ့္လူေတြ အေပၚ အျမတ္ထုတ္တာကို တားႏုိင္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က သူတုိ႔ကို ႀကိဳထိန္းထားရမယ္။
(ႏုိင္ငံပိုင္ ေျမမ်ားကို သတ္မွတ္ကာလ အတြင္း အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ရမည္ ဟူေသာ စည္း ကမ္းေဘာင္ အတြင္းမွ ေရာင္းခ်ေပး သည္။ ေဈးကစားမႈကို ဟန္႔တားႏုိင္ရန္ အတြက္ ျဖစ္သည္။)
တတိယအခ်က္ အေနနဲ႔ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူ ကင္းရွင္းရမယ္။ ဒီအတြက္ အေျခခံအက်ဆံုး ကေတာ့ လာဘ္မစား တဲ့ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ ယႏၲရား ရွိရမယ္။ အထူးသျဖင့္ လာဘ္မစားတဲ့ ရဲတပ္ဖြဲ႕ရွိရမယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အတြက္ ႀကီးေလးတဲ့ျပစ္ဒဏ္ ေပးရမယ္။ တိက်ခုိင္မာတဲ့ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈရွိရမယ္။ ဒီေန႔လူထု က ဒီအခ်က္ကို လက္သင့္ ခံထားၿပီ။ တရားဥပေဒကို ေလးစား လုိက္နာၾကရမယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ။
ဘန္ေကာက္နဲ႔ ဂ်ာကာတာမွာလုိ အစီအစဥ္တက် မရွိဘဲ ေဆာက္ထားတဲ့ အေဆာက္အအံုေတြ မရွိဘူး။ မုိးေမွ်ာ္ တာဝါ ႏွစ္ခုရွိထားတဲ့ ကြာလာလမ္ပူမွာေတာင္ က်ဴးေက်ာ္ ေနထိုင္သူေတြက အမ်ားႀကီး။ ဒီမွာက တိက်တဲ့စီမံခ်က္ ရွိတယ္။ အဲဒီစီမံခ်က္အတုိင္း တေသြ မတိမ္းလုပ္တယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ မရွိဘူး။ ဘယ္သူမွ စီမံခ်က္ေတြကို ေသြဖည္ လုိ႔မရဘူး။ စီမံခ်က္နဲ႔ မညီတဲ့ အေဆာက္အအံုကို ခြင့္မျပဳဘူး။ ဒါ အေျခခံမူေတြပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အခုလုိ စလုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။
စင္ကာပူဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖုိ႔ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစတဲ့ အထူးအခြင့္ အလမ္းေတြမ်ား ရွိပါသလား။
ေခ်ာေမြ႔ လြယ္ကူမႈေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ဗဟိုအခ်က္အခ်ာ တစ္ေနရာ ျဖစ္လာတာပါ။ ပင္လယ္ ေရေၾကာင္း သေဘၤာလုပ္ငန္း အတြက္ ဆုိရင္ စင္ကာပူကို ျဖတ္ရတယ္။ အာရွ တုိက္ ေတာင္ဘက္ဆံုး အစြန္းေလ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ကဆင္းရဲတယ္။ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ အလုပ္ႀကိဳးစား ၾကရတယ္။ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္မွာ ၿဗိတိသွ်တပ္ေတြ ႐ုပ္သိမ္းသြား ေတာ့ စက္မႈလုပ္ငန္း ထူေထာင္ဖုိ႔ အခြင့္ အလမ္း ေပၚလာတယ္။ သူတုိ႔ ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ ေျမေတြ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီ ျပန္အပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က (ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးေဟာင္း)ဟြန္ဆီြဆင္း (Hon Sui Sen) ဦးေဆာင္တဲ့ စစ္စခန္း မ်ား ေျပာင္းလဲအသံုးခ်ေရး အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕လုိက္တယ္။ သူက ေျမကြက္ေတြ အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိတဲ့ အတြက္ ဒီေျမကြက္လြတ္ေတြ အေပၚမွာ ဘယ္ေနရာ ဘာေဆာက္မယ္ စီမံခ်က္ ဆြဲဖုိ႔ သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က တာဝန္ ေပးလုိက္တယ္။
ဖူလာတန္ အေဆာက္အအံုလို ၿမိဳ႕ေတာ္ထဲက ေရွးအေမြအႏွစ္ ေနရာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအတုိင္း ခ်န္ထားခဲ့တယ္။ ဒါက တစ္သက္မွာ တစ္ခါပဲရတဲ့ အခြင့္အေရးပါ။
အဓိက အခက္အခဲေတြကေတာ့ ေျမရွားပါးမႈနဲ႔ ပင္လယ္ကမ္းစပ္က ေျမေတြအတြက္ ေပးရတဲ့ ေလ်ာ္ေၾကး ျမင့္မားမႈပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ က ေျမေတြကို အစိုးရက ရယူမယ္ဆိုရင္ ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ထည့္သြင္း မစဥ္းစားဘဲ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရမယ္ ဆိုတဲ့ ဥပေဒကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းလုိက္တယ္။
(ပင္လယ္ကမ္းေျခ မ်က္ႏွာစာ ေျမလြတ္ဆုိင္ရာ အက္ဥပေဒကို ၁၉၆၄ ခုႏွစ္မွာ ျပင္ဆင္ၿပီး ပင္လယ္ကမ္းေျခ မ်က္ႏွာစာ ဆံုး႐ႈံးမႈအတြက္ ေျမရွင္မ်ား အား ေလ်ာ္ေၾကးေပးရျခင္းကို အဆံုး သတ္လိုက္သည္။)
အဲဒီအခ်ိန္တုံးက ေဈးကြက္က တစ္ခ်ိန္လံုး နိမ့္ေနတာဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျမကြက္က်ယ္ႀကီးေတြ ကို ရလုိက္တယ္။ ဒီအတုိင္းပစ္ထားတဲ့ ေျမ႐ိုင္းေတြ။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံတဲ့ သူေတြက ဝင္ကစားၿပီး ေဈးႀကီးႀကီးနဲ႔ ေရာင္းစားဖို႔ ေျပာင္းလဲမယ့္ အရိပ္အေျခ ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတာ။ ရႏုိင္သမွ် ေျမက်ယ္က်ယ္ကို ယူလုိက္တယ္။ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ နယ္ေျမ ေတြကို ဖို႔ၿပီး ကုန္းေဖာ္ခြင့္ ကိုလည္း အရ ယူလုိက္တယ္။ ဂ်ဴေရာင္းဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဖို႔ၿပီးယူထားတဲ့ အရင္တံုးက ရႊံ႕ညြန္ ေတာႀကီး။ ဂ်ဴေရာင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ဟြန္ဆြီဆင္း အတူတြဲၿပီး ကြၽန္ေတာ္က ရႊံ႕ညြန္ေတာဆီ လက္ညႇိဳး ထိုးျပေနတဲ့ ဓာတ္ပံုတစ္ပံု ရွိတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။
အဲဒီေတာ့ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ အေျခအေနက ေျပာင္းသြားၿပီး ပါယာ ေလဘာ (Paya Lebar) အတြက္ အက်ဳိး သက္ေရာက္သြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပင္မ ေလဆိပ္ႀကီးကို ပါယာေလဘာ ကေန ခ်န္ဂီကို ေရႊ႕လုိက္ တယ္။ ဒီေတာ့ Eastcoast Parway လမ္းမႀကီးကို သံုးၿပီး ေလဆိပ္ကေန ၿမိဳ႕ထဲကို ခင္ဗ်ားမိနစ္ ၂၀ အတြင္း အေရာက္သြားလို႔ ရလာတယ္။
ဒါေတြက အေျခခံက်တဲ့ လမ္းပန္း အဆက္အသြယ္ ေတြပါပဲ။ ဒါေတြ ဒီလုိ ေနသားတက်မျဖစ္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခက္အခဲကို ရင္ဆုိင္ဖုိ႔ အလြန္ခက္ မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြ အျမန္ေနသား တက် ျဖစ္ေနရမယ္။ လမ္းပန္းအဆက္ အသြယ္စတဲ့ အေပၚထပ္ အေဆာက္အဦ (Infrastructure) ကို မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။
ဒါကလုပ္လို႔လည္း ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ ေျမကို ေလ်ာ္ေၾကး အမ်ားႀကီး မေပးရဘဲ ဖုိ႔ယူလုိက္တဲ့ အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေလဆိပ္ အသစ္ႀကီး နဲ႔ East Coast Parkway လမ္းမ အသစ္ႀကီးကို ရလုိက္တယ္ေလ။
ေျမယာ ရယူပိုင္ဆုိင္ပံုက အလြန္ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ ရွိၿပီး အေျမာ္အျမင္ ႀကီးၿပီး သမား႐ိုးက် မဟုတ္တဲ့ ဥပေဒေရးရာ စနစ္တစ္ခုလို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေအာင္ျမင္မႈ ဇာတ္လမ္းအတြက္ အေရးပါတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ ေတြထဲက တစ္ခုပါ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုေျပာခ်င္ ပါသလဲ။
(၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ေျမယာ ရယူပိုင္ဆုိင္ခြင့္ အက္ဥပေဒအရ အစုိးရသည္ သိမ္းယူသည့္ေျမ အတြက္ လက္ရွိေပါက္ေဈး ႏွင့္ နယ္ေျမအလုိက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးခြင့္ ျပဳထားပါသည္။ ေျမပိုင္ရွင္မ်ား အေနႏွင့္ ေလ်ာ္ေၾကးအေပၚ ေစာဒကတက္ခြင့္ ရွိေသာ္လည္း ေျမယာ သိမ္းယူျခင္းကိုကား ေစာဒကတက္ခြင့္ မရွိပါ။)
ဒီျပႆနာေတြကို ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳတြက္ထားပါတယ္။ အိမ္ရာေျမ ေဈးကြက္မွာ စိတ္ဝင္စားမႈ အနည္းဆံုး ျဖစ္ေနခဲ့ေတာ့ လူေတြက စင္ကာပူကို ေဘးဖယ္ထားၿပီး ဒီလိုေျပာၾကတယ္။ ဒီေနရာက အေျခအေန မေကာင္း၊ ေျမာင္းထဲ ေရာက္ေတာ့မွာ။ အဲဒီေတာ့ အိမ္ေျမေဈးေတြ ထိုးက်ေရာ။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္က ေျမယာ ရယူပိုင္္ဆုိင္ခြင့္ ဥပေဒ အတည္ျပဳေရးကို တုိက္တြန္းတာ။အခုိင္အမာျဖစ္ေအာင္ အစီအစဥ္တက် လုပ္ေနတာေတြကို တရားဝင္ျဖစ္ခ်င္ တာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဥပေဒေရးရာ ေနာက္ေၾကာင္း အေတြ႔အႀကံဳေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ မေရမရာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ ေျပာင္းပစ္၊ ျပင္ပစ္လို႔ မရေတာ့ဘူးေလ။
ေရွ႕ကိုေမွ်ာ္ၾကည့္ၿပီး ျပႆနာ ေတြကို ႀကိဳထိန္းထား ဒါမွမဟုတ္ ႀကိဳၿပီး ရွင္းထားရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုလို တာက လူထု အေနနဲ႔ ကားေတြ အမ်ားႀကီး ဝယ္ဖို႔ မတတ္ႏုိင္ေသးတဲ့ အခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္မွာ ေမာ္ေတာ္ကား ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ ကိုတာ (quota စနစ္ကို ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ တြင္ စတင္ခဲ့သည္။) ကြၽန္ေတာ္တို႔က ကားပိုင္ဆိုင္ခြင့္ လက္မွတ္စနစ္ (C.O.E) ကို စလုပ္မထားဘဲ အခုအခ်ိန္ မွာ လုပ္မယ္ဆုိရင္ အႀကီးအက်ယ္ မေက်မနပ္ ျဖစ္ၾကမွာ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ လူေတြကို သူတုိ႔ကားေတြ လက္လႊတ္ ဆံုး႐ႈံးသြားေအာင္ ခင္ဗ်ား လုပ္လုိ႔ မျဖစ္ဘူးေလ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒါကို ကားေတြ နည္းတုန္းက လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေန႔ ဒီအခ်က္ကို အားလံုးက လက္သင့္ခံထား ၾကၿပီ။ ေနာက္ၿပီး လမ္းေတြကို ျပည့္က်ပ္ မေနေစခ်င္ရင္ ခင္ဗ်ားလမ္း အသံုးခ်ခြင့္ ပိုက္ဆံ ေပးရမယ္ေလ။
စင္ကာပူၿမိဳ႕ျပ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြမ်ား ေလာေလာဆယ္ စိုးရိမ္ပူပန္မိပါသလဲ။
ႏုိင္ငံျခားက ဝင္လာသူေတြ ဝင္ခြင့္ေပးတာ မ်ားေနတာကို လူေတြ ကသိကေအာက္ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေမြးဖြားႏႈန္းအရ ဒီလူေတြကို လက္ခံ မထားရင္ ေနာက္မ်ဳိးဆက္ႏွစ္ဆက္ ေလာက္ အတြင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြ ရပ္တည္လို႔မရဘဲ ျဖစ္သြားမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏုိင္ငံျခားသား ဝင္ခြင့္ေပးတဲ့ ႏႈန္းနဲ႔ လူေတြျပည့္က်ပ္ေနတဲ့ ရထားေတြ ဘတ္(စ္) ကားေတြထဲမွာ မ်က္ႏွာ စိမ္းေတြ ျမင္ေနရတဲ့ စိတ္မသက္သာမႈ ကို ထိန္းညႇိ ေပးရလိမ့္မယ္။
အဲဒီေတာ့ ဒီေနရာကို ႏုပ်ဳိေနေအာင္ ထိန္းထားဖို႔၊ စီးပြားေရးတိုး တက္ေအာင္လုပ္ဖို႔၊ သက္ႀကီးရြယ္အို ေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ႏုိင္ငံျခားက ေျပာင္းေရႊ႕လာသူေတြ ရွိမွျဖစ္မယ္။ သူတုိ႔ဟာ အနစ္နာခံလိုစိတ္ ရွိတယ္။ အလုပ္ႀကိဳးစားတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈ ရခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔တေတြဟာ အဆင့္အတန္း ကိုေရာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ကိုပါ ထိန္းထားသူေတြ ျဖစ္တယ္။
ၿမိဳ႕ျပ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအရ ဆုိရင္ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ဘယ္အရာကို ေက်နပ္ အားရမႈ အရွိဆံုးလဲ။
အခြင့္အေရးႀကံဳလို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ျပန္လည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ရတာကို ကြၽန္ေတာ္ ေက်နပ္မိတယ္။ အေနာက္ျခမ္းမွာ အူထရမ္ ေထာင္ႀကီးကို ၿဖိဳခ်ခဲ့ တယ္။ အေရွ႕ပိုင္းမွာ ခ်န္ဂီက စခဲ့ၿပီး ၿမိဳ႕လယ္ပိုင္းဘက္ ဆက္လုပ္ခဲ့ရာက တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို ျပန္တည္ေဆာက္ ခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဖူလာတန္ အေဆာက္အအံုလို ၿမိဳ႕ေတာ္ထဲက ေရွးအေမြအႏွစ္ ေနရာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါ ေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအတုိင္း ခ်န္ထားခဲ့တယ္။ ဒါက တစ္သက္မွာ တစ္ခါပဲရတဲ့ အခြင့္အေရးပါ။
(Ref: Feb 16, 2013 ေန႔ထုတ္ The Straight Times)
http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/foreign-affairs/item/3659-sgp.html
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။