Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Tuesday, February 26, 2013

နတ္ေရကန္


 Myawady News
ညႇိဳ႕ျမႇဴဆြဲငင္ ရမၼက္ေသြးၾကြေစသည့္ သီခ်င္းသံျမဴးၾကြၾကြ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ စည္းခ်က္အလိုက္ ကိုယ္ဟန္ကို လႈပ္ကာႏြဲ႔ကာျဖင့္ စင္ေပၚတြင္ အမ်ဳိးသမီးငယ္ ကျပေဖ်ာ္ေျဖေန သည္မွာ မူဟန္ပါလွသည္။ ေအာက္ရွိ ပရိသတ္ကလည္း မွင္တက္ေနဟန္ ျဖင့္ မ်က္လုံး မခြာတမ္း၊ စပါးႀကီးေျမြ အညႇိဳ႕ခံရဘိသကဲ႔သုိ႔။ အကေကာင္း၊ အမူအရာေကာင္း၊ အားလုံးကြက္တိ၊ လိုလိုေသး မရွိသလိုလို။ သို႔ေသာ္ ရင္ထဲစိတ္ထဲ တစ္မ်ဳိးႀကီး မြန္းသလိုလို က်ပ္သလိုလ...ို ဟာတာတာျဖင့္။

ကျပေနေသာ အမ်ဳိးသမီးငယ္သည္ ခုနစ္ႏွစ္သမီး ခန္႔သာရွိဦးမည္။ ကေလးအရြယ္ လူမမည္၊ ကသည့္ အကက ရမၼက္ေသြးၾကြေအာင္ ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္ကို ဆြဲေဆာင္သည့္ အက Erotic Dance။ မည္သုိ႔မွ် မလိုက္ဖက္။ ကေလးတုိ႔ကို မႀကီးႀကီးေအာင္၊ လင္စိတ္သားစိတ္ ဝင္ေအာင္ ခပ္ျမန္ျမန္ဖန္တီးၿပီး ဇြတ္တြန္းပို႔ၾကသည့္ သေဘာ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ စိုးရိမ္ပူပန္ရ လြန္းေသာေၾကာင့္ မိခင္က နတ္ေရကန္ထဲ ခ်လုိက္ခ်င္သည့္ အေၾကာင္း ႀကီးလာသည့္အခါ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာျပခဲ့သည္။ နတ္ေရကန္ထဲ ခ်လိုက္လွ်င္ မည္သည့္အရြယ္မဆို ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္ ျဖစ္သြားသည္ ဟူေသာ ဒ႑ာရီကို အစြဲျပဳကာ သားသမီးမ်ားကို ေဘးမသီရန္မခ အျမန္ ႀကီးေစခ်င္သည့္ မိခင္၏ ေမတၱာျဖစ္သည္။

ယေန႔တြင္မူ မိခင္ လိုလားေတာင့္တခဲ့ေသာ နတ္ေရကန္တို႔ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္း ေပၚထြန္း လာခဲ့ၿပီေလာမသိ။ ကေလးတို႔သည္ အလြန္ အႀကီးျမန္ၾကသည္။ ကေလးငယ္ အခ်င္းခ်င္း နမ္းလွ်င္ပင္ ပါးခ်င္း အပ္၊ ႏွာေခါင္းႏွင့္ ပါးအပ္သည့္ အနမ္းမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့၊ သုံး ေလးႏွစ္ သားသမီးတုိ႔ ေယာက်္ားေလးႏွင့္ မိန္းကေလးဆိုလွ်င္ ႏႈတ္ခမ္းခ်င္း နမ္းတတ္ေနၾကၿပီ။ ဉာဏ္ရည္ ထက္ျမက္လာျခင္းတုိ႔မွာ အလြန္အားရဖြယ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ႀကီးမွသိရမည့္ အရာတို႔ကို အလြန္႔အလြန္ ေစာၿပီး သိလာျခင္းမွာ အရြယ္ေရာက္ျခင္း ျဖစ္စဥ္တြင္ အခန္းေက်ာ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒီအတိုင္းဆိုလွ်င္ ေကာသလအိပ္မက္ ဆယ့္ေျခာက္ခ်က္ အနက္ “ဒန္႔ကြၽဲပင္ ပုခက္ဆင္” သည့္ေခတ္သို႔ ျမန္မာတို႔ အရင္ ေရာက္ေတာ့မည္။ ထုိသို႔ အခန္းေက်ာ္ျခင္းကို ကေလးမိဘမ်ားက သိသိေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မသိတသိ ေသာ္လည္းေကာင္း လက္သင့္ခံ ထားပံုရ သည္၊ သို႔မဟုတ္ ဤနည္းျဖင့္ နတ္ေရကန္ထဲ ခ်ေနပံုရသည္။

နာမည္ေက်ာ္တို႔၏ သမီးမ်ား၊ သားမ်ားဆိုလွ်င္ အရြယ္ေရာက္ ပိုျမန္သည္။ အရြယ္ အပ်ဳိေဘာ္ဝင္စ ကေလးႏွင့္ သနားကမား ရွိလွ်င္ စီးပြားေရးသမားတို႔က မ်က္စိက်ၿပီး ထိုကေလးငယ္မ်ားကို အပ်ဳိႀကီး တို႔ အသြင္ျပင္ဆင္ေပး၊ ထိုကေလးငယ္ တို႔ကလည္း ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္ကို ဆြဲေဆာင္သည့္ အမူအရာ တို႔ျဖင့္ ပြဲထုတ္ၾကသည္၊ ေၾကာ္ျငာ ဘုတ္မ်ား ေထာင္ၾကသည္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ နာမည္ေက်ာ္ ေအာင္ျမင္ သည္မွာ ဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ ၂ႏွစ္ခန္႔ ေစာင့္လိုက္လွ်င္ လည္း ထိုကေလးတို႔ ေအာင္ျမင္ဦးမည္ကို ၾကည့္လွ်င္ ေလာစရာမလို။ ထိုကေလးတို႔သည္ ကေလးဘဝကိုမွ ေကာင္းစြာ ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္မည္ လား သံသယဝင္စရာ။ အပ်ဳိျမန္ျမန္ျဖစ္၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္ကို ျမန္ျမန္ စိတ္ဝင္စားေအာင္ အားေပး သကဲ႔သို႔ ျဖစ္ေနသည္။

ယေန႔ေခတ္ ကေလးငယ္တို႔သည္ ယခင္ေခတ္မ်ားက ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ မတူ ဖိအားမ်ားစြာ ခံရေသာ ကေလးငယ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ယခင္ေခတ္ မ်ားက ကေလးတို႔ အတြက္ လက္ဦး ဆရာသည္ မိဘျဖစ္သည္။ ယခု ကေလးမ်ားအတြက္ လက္ဦးဆရာသည္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ျဖစ္သည္။ မိဘတို႔သည္ ကေလးမ်ားကို ခ်စ္သည္။ ႐ုပ္ျမင္ သံၾကားသည္ ကေလးတို႔ကို မိဘကဲ႔သုိ႔ ခ်စ္မည္မဟုတ္။ မိဘကဲ႔သုိ႔ မခ်စ္ႏုိင္ေသာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွ ျမင္သမွ်၊ ၾကားသမွ်တို႔ကို ကေလး တို႔က အတု လိုက္လုပ္ၾကသည္။ ကေလးတို႔ အတြက္ ရည္ရြယ္ထုတ္လႊင့္ ထားေသာ လိုင္းမွလြဲလွ်င္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားသည္ အသိဉာဏ္ရွိၿပီး လူႀကီး တို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္ အတုျမင္ အတတ္သင္ေသာ ကေလးတို႔အတြက္ မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစစ္ႏွင့္ အတု မခြဲျခားတတ္ ေသးေသာ ကေလးတို႔အတြက္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား သည္ အလြန္ အႏၲရာယ္မ်ားသည္။

ယခင္ နာမည္ေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးႀကီး တစ္ဦးသည္ သူ၏ကေလးငယ္မ်ားကို ႐ုပ္ျမင္သံၾကားပင္ ေပးမၾကည့္ေၾကာင္း သိရသည္။ သူအေျခခ် ေနထိုင္ေသာ အရပ္မွာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား လိုင္းမ်ား ေပါမ်ား လွသည့္ အေမရိက ျဖစ္ေသာ္လည္း ကေလးတို႔၏ လက္ဦးဆရာကို မိဘသာ ျဖစ္ေအာင္ ခက္ခက္ခဲခဲ စီမံထားျခင္းျဖစ္သည္။ ကေလးတို႔ အတုခိုးမွားမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ သူတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ ဇနီးေမာင္ႏွံ အခ်င္းခ်င္း တန္းတူရည္တူ ေျပာသည့္စကားမ်ားကုိပင္ မေျပာဘဲ သိမ္သိမ္ ေမြ႔ေမြ႔ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ျမန္မာစကားမ်ား ျဖစ္သည့္ “ေရေသာက္ ၿပီးပါၿပီလား” “သိပါရေစ” ဟုပင္ ႀကိဳးစား ေျပာဆိုၾကရသည္ဟု သိရ သည္။ သို႔မဟုတ္ပါက မိဘကို “မင္း” “ငါ” သုံးစြဲၾကမည္၊ အတုယူမွား မည္ စိုးေသာေၾကာင့္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ ကေလးငယ္မ်ား၏ ဘဝသည္ သက္ေသာင့္ သက္သာပိုရွိလာသလို သနားစရာလည္း ေကာင္းလာသည္။ ကေလး မ်ားသည္ ေဈးကြက္၏ ပစ္မွတ္ျဖစ္လာသလို ေရာင္းခ်ရန္ ကုန္ပစၥည္း သဖြယ္ (Commodification of Children) လည္း ျဖစ္လာသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကေလးမ်ားသည္ မိဘမ်ား၏ အညႇာသဖြယ္ ျဖစ္သည္။ မိဘသည္ မိမိဘာသာ စားခ်င္မွ စားမည္၊ သုံးခ်င္မွ သုံးမည္၊ ကေလးအတြက္ ဆိုလွ်င္ ရက္ေရာသည္ လက္ဖြာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဈးကြက္တင္သမား တို႔က ကေလးမ်ားကို လက္နက္သဖြယ္ လည္းေကာင္း၊ ပစ္မွတ္သဖြယ္ လည္းေကာင္း သုံးလာၾကသည္။ သုံးၾကသည့္ နည္းနာမ်ားသည္ ကေလးမ်ားကို အထိနာေစသည့္ နည္းနာမ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။ အထက္တြင္ တင္ျပခဲ့သည့္ ကေလးငယ္ကို လိင္ေသြးၾကြ အကျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေစျခင္းသည္ ေဈးကြက္သေဘာအရ လူအမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ေသာ္လည္း ကာယကံရွင္ ကေလးငယ္ကိုမူ အထိနာေစႏုိင္သည္။

လူတစ္ဦး၏ Personality (လူ႔စ႐ိုက္) တည္ေဆာက္ျခင္းတြင္ ငယ္ႏုစဥ္ အသက္ေလးငါးဆယ္ႏွစ္ အရြယ္သည္ အလြန္အေရးပါ သည္။ ထုိအရြယ္သည္ လူတစ္ေယာက္၏ သင္ယူျခင္း စတင္ခ်ိန္ျဖစ္ သည္။ ထုိအရြယ္ကေလးမ်ား၏ သင္ယူမႈေလာကကို စူးစမ္းမႈ၊ အတုယူမႈသည္ အလြန္တက္ၾကြ ျမင္႔မားသည္။

မိဘတိုင္း၏ ရတနာမ်ားျဖစ္ေသာ ကေလးငယ္တို႔ကို မပ်ဳိးေထာင္ တတ္လွ်င္ “မိဘတစ္လီ ရန္သူမည္” သည္။ ငယ္စဥ္အခါက ကေလး ကို လမ္းေၾကာင္းမွားေအာင္ ရည္ရြယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မရည္ရြယ္သည္ ျဖစ္ေစ ဖန္တီးမိလွ်င္ ထိုမိဘသည္ သားသမီး၏ ရန္သူပင္ ျဖစ္သည္။ ဟိုးလူသားတို႔ေပၚစ ေက်ာက္ေခတ္က ကေလးငယ္တုိ႔တြင္ အနာ ေရာဂါ၊ သားရဲ ရန္သူတို႔ ေပါသလို ယခုေခတ္ တြင္လည္း ကေလးတို႔၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို လမ္းလြဲ ေရာက္ေစႏုိင္သည့္ ရန္သူမ်ား နဂိုကတည္းက ပတ္လည္ ဝိုင္းေနၿပီးသား။ မိဘက မကာကြယ္ႏုိင္သည့္ျပင္ အလိုတူအလိုပါ ကေလးငယ္ထံသို႔ အေရာက္ ပို႔ေဆာင္ေနလွ်င္ ကေလးငယ္တို႔ဘဝ သည္ ဆိုဖြယ္ရာမရွိေတာ့ၿပီ။

စီးပြားေရးသေဘာအရ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ၊ ဘနဖူး သိုက္တူးသူ မ်ားေၾကာင့္ ေဈးကြက္အႏၲရာယ္မွ ကေလးသူငယ္မ်ားကို ကာကြယ္ရန္ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႀကံေဆာင္ ထားရသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ အာဟာရတန္ဖိုး နည္းပါး လြန္းေသာေၾကာင့္ အမႈိက္စာ (Junk Food) ဟု ေခၚရသည့္ ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္ ထုပ္ပိုးထား သည့္ သေရစာမ်ားကို ကေလးတို႔ မ်က္လုံးႏွင့္ တည့္တည့္တြင္ ခ်ိတ္ဆြဲျခင္း မျပဳရန္ တားျမစ္ၾကသည္။ ကေလးတို႔သည္ အာဟာရ တန္ဖိုးကို ပိုင္းျဖတ္ႏုိင္ျခင္း မရွိေသး ေသာေၾကာင့္ လွလွပပျမင္လွ်င္ အငမ္းမရ ေတာင္းဆိုမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ထိုသို႔ တားျမစ္ထားၾကျခင္း။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံရွိ မိဘမ်ား၊ တရားဥပေဒႏွင့္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္ တို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ရင္ေသြးငယ္မ်ားကို ကာကြယ္ႏုိင္စြမ္း နည္းပါး ေနပုံရသည္။ ယခုကေလးငယ္မ်ား အေရးကိစၥမ်ား ဘက္သို႔ မလွည့္ႏုိင္ ၾက။ မသိေသာေၾကာင့္ေလာ၊ သိရက္ႏွင့္ေလာ ကြၽန္ေတာ္ မသိပါ။ စင္ေပၚက ကေလးငယ္၏ ကေလးမဆန္ေသာ ညိႇဳ႕ၿပဳံး၊ ေဝ့ဝိုက္ ေကာ့ပ်ံ ကဟန္တို႔သည္ ကေလးအျပာကား (Child Porn) ႏွင့္ပင္ ဆင္ဆင္တူေနေလၿပီ။ တီးလုံးတီးကြက္ တို႔သည္ နားေထာင္ရင္း နားေထာင္ရင္း ပိုပိုၿပီး ၾကမ္းတမ္းသေယာင္ ခံစားလာရသည္။

သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ နတ္ေရကန္မ်ား ထဲသို႔သာ ျမန္မာ့ကေလး ငယ္မ်ားကို ႏွစ္ေစလိုသည္။
The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။