Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, February 28, 2013

"တန္းဆင္းဇုန္"

ကိုဝိုင္ ဝိုင္ေက shared မင္းလူ၏ ၀တၱဳတိုမ်ား's photo.
"တန္းဆင္းဇုန္"


ဆရာ၀င္းၿငိမ္းအေနျဖင့္ သူ႕ညီ ကိုမ်ဳိးျမင့္ညိမ္းကို နည္းနည္းပါးပါး ဆံုးမထားဖို႔ေကာင္းပါသည္။ ဆရာ၀င္းၿငိမ္းသည္ 
အလြန္လူႀကီးလူေကာင္းပီသသူျဖစ္၏။ ဣေျႏၵသိကၡာလည္း ရွိသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေပါင္ခ်ိန္ၿပံဳး ၿပံဳးတတ္တာေလး 
တစ္ခုကလြဲလွ်င္ သေဘာလည္းေကာင္းသည္။ စာမူေတာင္းရာမွာလည္း နားပူနားဆာလုပ္ေလ့မရွိ။ "အဆင္ေျပတဲ့
အခ်ိန္ ေရးေပးေပါ့ကြာ" နားလည္စာနာမႈရွိစြာ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာေျပာတတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးပါ။ ကိုမ်ဳိးျမင့္ညိမ္း
ဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္။ လူပံုကိုက ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္နဲ႔ စာမူေတာင္းရာမွာလည္း ေခ်ေခ်ငံငံမဟုတ္။ 
မီးကင္းေၾကးေတာင္းတဲ့ ေလသံမ်ဳိးနဲ႔။

"အထူးထုတ္အတြက္ စာမူတစ္ပုဒ္လိုခ်င္တယ္။ တစ္ပတ္အတြင္း ၿပီးေအာင္ေရးေပးပါ။ ဒါပဲ"
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါဟာ စာမူေတာင္းတဲ့စကားလား။ တကယ္ဆိုရင္-
"သူငယ္ခ်င္းေရ ကိုယ္တို႔ဂ်ာနယ္ အထူးထုတ္အတြက္ စာမူေလး မစပါလားကြာ၊ သူငယ္ခ်င္းဆီက စာမူေတာင္းလို႔
မရရင္ အလုပ္ထုတ္ပစ္မယ္လို႔ ကို၀င္းၿငိမ္းကလည္း ႀကိမ္းေနတယ္။ အဲဒါ ကိုယ့္ကို ကူညီပါဦးေနာ္။ ေၾသာ္..ဒါနဲ႔ 
အခုအသစ္ထြက္တဲ့ စပီရူလိုင္းနားဘီယာဆိုတာ ျမည္းၿပီးၿပီလား၊ စိတ္၀င္စားရင္ ကိုယ္တိုက္မယ္ေလ"ဆိုတာမ်ဳိး 
လာသင့္တာေပါ့။ ခုေတာ့ မဟုတ္ေပါင္။ သူကပဲ အေက်ာႀကီးနဲ႔။

တကယ္ေတာ့ ကိုမ်ဳိးျမင့္ညိမ္းဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ ခုမွမဟုတ္။ ဟိုးအရင္ ေပဖူးလႊာမွာ လုပ္ခဲ့တုန္းကတည္းက ေထာင့္မက်ဳိးခဲ့တာ။ 
မၾကာခဏဆိုသလို..."ဒီလအတြက္ ၀တၳဳနည္းေနတယ္။ တစ္ပုဒ္ေလာက္ အျမန္ေရးၿပီး လာပို႔စမ္းပါ" လုပ္တတ္သည္။ စာမူကို 
မီးေသြးေအာ္ဒါမွာသလို မွာလို႔ရတယ္မ်ား မွတ္ေနသလားမသိ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ဖို႔ဆိုရင္သာ 
၀ီရိယေကာင္းၿပီး တက္ၾကြတတ္တာ။ စာေရးဖို႔က်ေတာ့ အပ်င္းက ထူခ်င္သည္။ ဟိုလွည့္ ဒီပတ္နဲ႔ စာမူတစ္ပုဒ္ကို 
ေတာ္ေတာ္နဲ႔မၿပီးႏိုင္။

ခုတေလာမွာ စိတ္က နည္းနည္းေလေနသည္။ အလုပ္ကို ဖိဖိစီးစီးမလုပ္ခ်င္။ လံုးခ်င္း၀တၳဳအသစ္တစ္ပုဒ္ေရးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာ။ 
ပထမဆံုးအခန္းကို ဘယ္လို စဖြင့္ရမလဲ စဥ္းစားရင္း စိတ္ႀကိဳက္မေတြ႕လို႔ ခက္ေနတာ။ အေရးထဲမွာ သူတို႔ဂ်ာနယ္ကတစ္ေမွာင့္။ 
အထူးထုတ္တဲ့။ ထူးပဲ ထူးႏိုင္လြန္းသည္။ ကိုယ္က ဒီရက္ပိုင္းမွာ စာအုပ္ကေလးတစ္အုပ္ကို ဇိမ္နဲ႔ဖတ္ရင္း ႏွပ္ခ်င္ေနသည္။ 
ေလာေလာလတ္လတ္ လက္ေဆာင္ရထားေသာစာအုပ္ေတြကလည္း မဖတ္ဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ေနၾကသည္။ ဆရာမ
သန္းျမင့္ေအာင္၏ ေရႊေရာင္ည၊ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ ရတနာဂီရိ အက်ဥ္းသား၊ ဆရာေက်ာ္၀င္းရဲ႕စိန္ေခၚၾကသူမ်ား၊ ဆရာ
တကၠသိုလ္ေန၀င္းရဲ႕ အင္း၀ေရႊနန္းေရာက္ ၿဗိတိသွ်အဖြဲ႕မွတ္တမ္း၊ ဆရာေအာင္သင္းရဲ႕ မ်ဳိးဆက္သစ္တိုးတက္ရစ္ဖို႔-၃၊ 
ဆရာပါရဂူရဲ႕ သီဟေသနာပတိ အားလံုး အဖိုးတန္ အေကာင္းစားေတြခ်ည္းပဲ။

စာမေရးခ်င္တဲ့အေၾကာင္းတစ္ခုကေတာ့ ခုတေလာမွာ တစ္ရက္ျခားဆိုသလို "အန္ပလပ္"ျဖစ္ေနသည္။ ညဘက္က်လွ်င္ 
"ငါ့ဘက္ထရီအိုး ဘယ္သူေရႊ႕သလဲ"လို႔ ေမးရတာ အလုပ္တစ္ခု။ ဒီၾကားထဲမွာ ေဘာလံုးပြဲက ၾကည့္လိုက္ခ်င္ေသးသည္။ 
အဂၤလိပ္ပရီးမီးယားလိဂ္ပြဲေတြက ရာသီကုန္ကာနီးမွာမွ ပိုၿပီးၾကည့္ေကာင္းလာသည္။ ဗိုလ္စြဲမယ့္အသင္းကို ခန္႔မွန္းလို႔
ရေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ခ်န္ပီယံလိဂ္ပြဲကို တိုက္ရိုက္၀င္ႏႊဲခြင့္ရႏိုင္ေသာအဆင့္ထဲ၀င္ဖို႔ကိစၥက ရွိေသးသည္။ ဒါက 
ထိပ္တန္းအသင္းႀကီးေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ ႀကိဳးစားေနတဲ့ကိစၥ။

ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတာက တန္းဆင္းဇုန္ထဲက်ေနတဲ့အသင္းေတြနဲ႔ အဲဒီဇုန္နားကပ္ေနတဲ့အသင္းေတြပါပဲ။ ေဘာလံုးပြဲ
ရာသီတစ္ခုၿပီးတဲ့အခါ အမွတ္ေပါင္း အနည္းဆံုးရတဲ့ ေအာက္ဆံုးကအသင္းတခ်ဳိ႕ အဆင့္ျမင့္တန္းကေန ေအာက္တစ္ဆင့္
နိမ့္ေသာ ပထမတန္းသို႔ ျပန္ဆင္းရသည္။ ထိုအေျခအေနကို တန္းဆင္းဇုန္ဟု ေခၚသည္။ ဒီဘ၀ကလြတ္ေအာင္ အသည္းအသန္
ႀကိဳးစားရုန္းကန္ေနၾကရသည္။ ဒီလိုအသင္းမ်ဳိးေတြကို အသင္းႀကီးေတြက သတိထားၾကရသည္။ သူတို႔က ေအာက္တန္း
ျပန္မဆင္းရေရးအတြက္ အေသအလဲ ခံကစားၿပီး အသင္းႀကီးေတြကို ဒုကၡေပးတတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
 
တစ္ခါက တီဗြီမွာလာေသာပြဲတစ္ပြဲ ၾကည့္ဖူးသည္။ ႏွစ္သင္းစလံုး ေအာက္ဆံုးနားက အသင္းငယ္ေလးေတြပဲ။ ေဘာလံုးသမားေတြ
ကလည္း သိပ္မထူးခၽြန္လွ။ သို႔ရာတြင္ ပြဲက အႀကိတ္အနယ္ရွိၿပီး ၾကည့္ေကာင္းလွသည္။ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အျပန္အလွန္ထိုးေဖာက္
ကစားၾကတာ ဗိုလ္လုပြဲလး ေအာက္ေမ့ရ၏။ အိမ္ရွင္အသင္းက တစ္ဂိုးရႈံးေနသည္။ ျပန္လည္ေခ်ပႏိုင္ေရးအတြက္ အားႀကိဳးမာန္တက္ 
တြန္းတြန္းတုိက္တိုက္ကစားရာမွ အ၀ါကတ္ေတြ၊ အနီကတ္ေတြ ပလူပ်ံသြားသည္။ ပရိသတ္ကလည္း တစ္ခဲနက္အားေပးေနသည္။ 
ပြဲၿပီးခါနီး စကၠန္႔ပိုင္းအလိုက်မွ အိမ္ရွင္အသင္းက ေခ်ပဂိုးသြင္းလိုက္ႏိုင္သည္။

ထိုအခါ အိမ္ရွင္ပရိသတ္မ်ားသည္ ကြင္းထဲသို႔ ေျပးဆင္းလာၾကၿပီး သူတို႔ေဘာလံုးအသင္းသားေတြကို ပခံုးေပၚထမ္းပိုးၿပီး ခ်ီးက်ဴး
ဂုဏ္ျပဳၾကသည္။ တစ္ကြင္းလံုး ခုန္ေပါက္ျမဴးထူးၿပီး ေအာင္ပြဲခံၾကသည္။ ရုတ္တရက္ေတာ့ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ရ၏။ ဘယ့္ႏွယ္လဲ 
ႏိုင္သြားတာလည္းမဟုတ္။ ဗိုလ္စြဲခြင့္ရဖို႔ဆုိတာ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ႏိုင္တဲ့အသင္းက ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ
ျဖစ္ေနရတာလဲ။ ေဘာလံုးပြဲေၾကညာသူေျပာေသာစကားကို ၾကားေတာ့မွ သေဘာေပါက္သည္။ ဒီေန႔ပြဲမွာ သေရက်လို႔ရလိုက္တဲ့ 
အဖိုးတန္အမွတ္တစ္မွတ္ေၾကာင့္ သူတို႔အသင္း ေအာက္တန္းျပန္ဆင္းရမယ့္အေျခအေနက လြတ္ေျမာက္သြားလို႔ပါပဲတဲ့။

ဒီေနရာမွာ အေတြးတစ္ခု ဖ်တ္ခနဲေပၚလာသည္။ ထိပ္ဆံုးအဆင့္က ဗိုလ္စြဲခြင့္ရလို႔ ေပ်ာ္ရႊင္တာနဲ႔ ေအာက္ဆံုးအဆင့္ကေန 
လြတ္ေျမာက္ခြင့္ရလို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ရတာ ဘယ္ဟာက ပိုသာသလဲ။ ဘယ္ဟာက ပိုၿပီးအရသာရွိလဲ ဆိုေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္၏။
ေနာက္တစ္ခု စဥ္းစားမိတာရွိေသးသည္။ ေဘာလံုးသမားတစ္ေယာက္ အလြန္ေျခစြမ္းထက္ေနခ်ိန္မွာ ထိပ္တန္းအသင္းႀကီးေတြက 
ေငြပိုေပးၿပီး အလုအယက္ေခၚတတ္ၾကေသာ္လည္း ေျခက်သြားၿပီ ဆိုတဲ့အခါမွာေတာ့ အရန္ခံုမွာ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ ထိုင္ေနရတာမ်ဳိး၊
တျခားမထင္မရွားအသင္းကေလးကို ေငြေၾကးအနည္းငယ္နဲ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီး ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရတာမ်ဳိး ေတြ႕ျမင္ရတတ္သည္။ 
အုပ္ခ်ဳပ္သူနည္းျပဆရာအျဖစ္ ကူးေျပာင္းၿပီး ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ ဆက္လက္ရပ္တည္ႏိုင္သူတခ်ဳိ႕လည္း ရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႏုပညာသမားေတြနဲ႔မတူဘူးလား။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ေက်ာ္ၾကားၿပီး နာမည္က်သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ 
ဘယ္သူကမွ အေရးမစိုက္ေတာ့တာမ်ဳိး၊ ပရိသတ္က ေမ့ေတာင္ေမ့သြားတာမ်ဳိး ႀကံဳရတတ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ ဂႏၳ၀င္
ေျမာက္ေနသူေတြလည္းရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တန္းဆင္းဇုန္ထဲ ျပဳတ္မက်ေအာင္ အစဥ္သျဖင့္ ႀကိဳးစားရုန္းကန္ေနရဆဲပါပဲ။


မင္းလူ
----------------
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္၊
၂၆-၄-၂၀၀၄၊
(၃၀၀ ျပည့္ အထူးထုတ္)
‎"တန္းဆင္းဇုန္"

ဆရာ၀င္းၿငိမ္းအေနျဖင့္ သူ႕ညီ ကိုမ်ဳိးျမင့္ညိမ္းကို နည္းနည္းပါးပါး ဆံုးမထားဖို႔ေကာင္းပါသည္။ ဆရာ၀င္းၿငိမ္းသည္
အလြန္လူႀကီးလူေကာင္းပီသသူျဖစ္၏။ ဣေျႏၵသိကၡာလည္း ရွိသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေပါင္ခ်ိန္ၿပံဳး ၿပံဳးတတ္တာေလး
တစ္ခုကလြဲလွ်င္ သေဘာလည္းေကာင္းသည္။ စာမူေတာင္းရာမွာလည္း နားပူနားဆာလုပ္ေလ့မရွိ။ "အဆင္ေျပတဲ့
အခ်ိန္ ေရးေပးေပါ့ကြာ" နားလည္စာနာမႈရွိစြာ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာေျပာတတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးပါ။ ကိုမ်ဳိးျမင့္ညိမ္း
ဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္။ လူပံုကိုက ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္နဲ႔ စာမူေတာင္းရာမွာလည္း ေခ်ေခ်ငံငံမဟုတ္။
မီးကင္းေၾကးေတာင္းတဲ့ ေလသံမ်ဳိးနဲ႔။

"အထူးထုတ္အတြက္ စာမူတစ္ပုဒ္လိုခ်င္တယ္။ တစ္ပတ္အတြင္း ၿပီးေအာင္ေရးေပးပါ။ ဒါပဲ"
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါဟာ စာမူေတာင္းတဲ့စကားလား။ တကယ္ဆိုရင္-
"သူငယ္ခ်င္းေရ ကိုယ္တို႔ဂ်ာနယ္ အထူးထုတ္အတြက္ စာမူေလး မစပါလားကြာ၊ သူငယ္ခ်င္းဆီက စာမူေတာင္းလို႔
မရရင္ အလုပ္ထုတ္ပစ္မယ္လို႔ ကို၀င္းၿငိမ္းကလည္း ႀကိမ္းေနတယ္။ အဲဒါ ကိုယ့္ကို ကူညီပါဦးေနာ္။ ေၾသာ္..ဒါနဲ႔
အခုအသစ္ထြက္တဲ့ စပီရူလိုင္းနားဘီယာဆိုတာ ျမည္းၿပီးၿပီလား၊ စိတ္၀င္စားရင္ ကိုယ္တိုက္မယ္ေလ"ဆိုတာမ်ဳိး
လာသင့္တာေပါ့။ ခုေတာ့ မဟုတ္ေပါင္။ သူကပဲ အေက်ာႀကီးနဲ႔။

တကယ္ေတာ့ ကိုမ်ဳိးျမင့္ညိမ္းဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ ခုမွမဟုတ္။ ဟိုးအရင္ ေပဖူးလႊာမွာ လုပ္ခဲ့တုန္းကတည္းက ေထာင့္မက်ဳိးခဲ့တာ။
မၾကာခဏဆိုသလို..."ဒီလအတြက္ ၀တၳဳနည္းေနတယ္။ တစ္ပုဒ္ေလာက္ အျမန္ေရးၿပီး လာပို႔စမ္းပါ" လုပ္တတ္သည္။ စာမူကို
မီးေသြးေအာ္ဒါမွာသလို မွာလို႔ရတယ္မ်ား မွတ္ေနသလားမသိ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ဖို႔ဆိုရင္သ
၀ီရိယေကာင္းၿပီး တက္ၾကြတတ္တာ။ စာေရးဖို႔က်ေတာ့ အပ်င္းက ထူခ်င္သည္။ ဟိုလွည့္ ဒီပတ္နဲ႔ စာမူတစ္ပုဒ္ကို
ေတာ္ေတာ္နဲ႔မၿပီးႏိုင္။

ခုတေလာမွာ စိတ္က နည္းနည္းေလေနသည္။ အလုပ္ကို ဖိဖိစီးစီးမလုပ္ခ်င္။ လံုးခ်င္း၀တၳဳအသစ္တစ္ပုဒ္ေရးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာ။
ပထမဆံုးအခန္းကို ဘယ္လို စဖြင့္ရမလဲ စဥ္းစားရင္း စိတ္ႀကိဳက္မေတြ႕လို႔ ခက္ေနတာ။ အေရးထဲမွာ သူတို႔ဂ်ာနယ္ကတစ္ေမွာင့္။
အထူးထုတ္တဲ့။ ထူးပဲ ထူးႏိုင္လြန္းသည္။ ကိုယ္က ဒီရက္ပိုင္းမွာ စာအုပ္ကေလးတစ္အုပ္ကို ဇိမ္နဲ႔ဖတ္ရင္း ႏွပ္ခ်င္ေနသည္။
ေလာေလာလတ္လတ္ လက္ေဆာင္ရထားေသာစာအုပ္ေတြကလည္း မဖတ္ဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ေနၾကသည္။ ဆရာမ
သန္းျမင့္ေအာင္၏ ေရႊေရာင္ည၊ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ ရတနာဂီရိ အက်ဥ္းသား၊ ဆရာေက်ာ္၀င္းရဲ႕စိန္ေခၚၾကသူမ်ား၊ ဆရာ
တကၠသိုလ္ေန၀င္းရဲ႕ အင္း၀ေရႊနန္းေရာက္ ၿဗိတိသွ်အဖြဲ႕မွတ္တမ္း၊ ဆရာေအာင္သင္းရဲ႕ မ်ဳိးဆက္သစ္တိုးတက္ရစ္ဖို႔-၃၊
ဆရာပါရဂူရဲ႕ သီဟေသနာပတိ အားလံုး အဖိုးတန္ အေကာင္းစားေတြခ်ည္းပဲ။

စာမေရးခ်င္တဲ့အေၾကာင္းတစ္ခုကေတာ့ ခုတေလာမွာ တစ္ရက္ျခားဆိုသလို "အန္ပလပ္"ျဖစ္ေနသည္။ ညဘက္က်လွ်င္
"ငါ့ဘက္ထရီအိုး ဘယ္သူေရႊ႕သလဲ"လို႔ ေမးရတာ အလုပ္တစ္ခု။ ဒီၾကားထဲမွာ ေဘာလံုးပြဲက ၾကည့္လိုက္ခ်င္ေသးသည္။
အဂၤလိပ္ပရီးမီးယားလိဂ္ပြဲေတြက ရာသီကုန္ကာနီးမွာမွ ပိုၿပီးၾကည့္ေကာင္းလာသည္။ ဗိုလ္စြဲမယ့္အသင္းကို ခန္႔မွန္းလို႔
ရေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ခ်န္ပီယံလိဂ္ပြဲကို တိုက္ရိုက္၀င္ႏႊဲခြင့္ရႏိုင္ေသာအဆင့္ထဲ၀င္ဖို႔ကိစၥက ရွိေသးသည္။ ဒါက
ထိပ္တန္းအသင္းႀကီးေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ ႀကိဳးစားေနတဲ့ကိစၥ။

ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတာက တန္းဆင္းဇုန္ထဲက်ေနတဲ့အသင္းေတြနဲ႔ အဲဒီဇုန္နားကပ္ေနတဲ့အသင္းေတြပါပဲ။ ေဘာလံုးပြဲ
ရာသီတစ္ခုၿပီးတဲ့အခါ အမွတ္ေပါင္း အနည္းဆံုးရတဲ့ ေအာက္ဆံုးကအသင္းတခ်ဳိ႕ အဆင့္ျမင့္တန္းကေန ေအာက္တစ္ဆင့္
နိမ့္ေသာ ပထမတန္းသို႔ ျပန္ဆင္းရသည္။ ထိုအေျခအေနကို တန္းဆင္းဇုန္ဟု ေခၚသည္။ ဒီဘ၀ကလြတ္ေအာင္ အသည္းအသန္
ႀကိဳးစားရုန္းကန္ေနၾကရသည္။ ဒီလိုအသင္းမ်ဳိးေတြကို အသင္းႀကီးေတြက သတိထားၾကရသည္။ သူတို႔က ေအာက္တန္း
ျပန္မဆင္းရေရးအတြက္ အေသအလဲ ခံကစားၿပီး အသင္းႀကီးေတြကို ဒုကၡေပးတတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။

တစ္ခါက တီဗြီမွာလာေသာပြဲတစ္ပြဲ ၾကည့္ဖူးသည္။ ႏွစ္သင္းစလံုး ေအာက္ဆံုးနားက အသင္းငယ္ေလးေတြပဲ။ ေဘာလံုးသမားေတြ
ကလည္း သိပ္မထူးခၽြန္လွ။ သို႔ရာတြင္ ပြဲက အႀကိတ္အနယ္ရွိၿပီး ၾကည့္ေကာင္းလွသည္။ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အျပန္အလွန္ထိုးေဖာက္
ကစားၾကတာ ဗိုလ္လုပြဲလး ေအာက္ေမ့ရ၏။ အိမ္ရွင္အသင္းက တစ္ဂိုးရႈံးေနသည္။ ျပန္လည္ေခ်ပႏိုင္ေရးအတြက္ အားႀကိဳးမာန္တက္
တြန္းတြန္းတုိက္တိုက္ကစားရာမွ အ၀ါကတ္ေတြ၊ အနီကတ္ေတြ ပလူပ်ံသြားသည္။ ပရိသတ္ကလည္း တစ္ခဲနက္အားေပးေနသည္။
ပြဲၿပီးခါနီး စကၠန္႔ပိုင္းအလိုက်မွ အိမ္ရွင္အသင္းက ေခ်ပဂိုးသြင္းလိုက္ႏိုင္သည္။

ထိုအခါ အိမ္ရွင္ပရိသတ္မ်ားသည္ ကြင္းထဲသို႔ ေျပးဆင္းလာၾကၿပီး သူတို႔ေဘာလံုးအသင္းသားေတြကို ပခံုးေပၚထမ္းပိုးၿပီး ခ်ီးက်ဴး
ဂုဏ္ျပဳၾကသည္။ တစ္ကြင္းလံုး ခုန္ေပါက္ျမဴးထူးၿပီး ေအာင္ပြဲခံၾကသည္။ ရုတ္တရက္ေတာ့ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ရ၏။ ဘယ့္ႏွယ္လဲ
ႏိုင္သြားတာလည္းမဟုတ္။ ဗိုလ္စြဲခြင့္ရဖို႔ဆုိတာ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ႏိုင္တဲ့အသင္းက ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ
ျဖစ္ေနရတာလဲ။ ေဘာလံုးပြဲေၾကညာသူေျပာေသာစကားကို ၾကားေတာ့မွ သေဘာေပါက္သည္။ ဒီေန႔ပြဲမွာ သေရက်လို႔ရလိုက္တဲ့
အဖိုးတန္အမွတ္တစ္မွတ္ေၾကာင့္ သူတို႔အသင္း ေအာက္တန္းျပန္ဆင္းရမယ့္အေျခအေနက လြတ္ေျမာက္သြားလို႔ပါပဲတဲ့။

ဒီေနရာမွာ အေတြးတစ္ခု ဖ်တ္ခနဲေပၚလာသည္။ ထိပ္ဆံုးအဆင့္က ဗိုလ္စြဲခြင့္ရလို႔ ေပ်ာ္ရႊင္တာနဲ႔ ေအာက္ဆံုးအဆင့္ကေန
လြတ္ေျမာက္ခြင့္ရလို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ရတာ ဘယ္ဟာက ပိုသာသလဲ။ ဘယ္ဟာက ပိုၿပီးအရသာရွိလဲ ဆိုေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္၏။
ေနာက္တစ္ခု စဥ္းစားမိတာရွိေသးသည္။ ေဘာလံုးသမားတစ္ေယာက္ အလြန္ေျခစြမ္းထက္ေနခ်ိန္မွာ ထိပ္တန္းအသင္းႀကီးေတြက
ေငြပိုေပးၿပီး အလုအယက္ေခၚတတ္ၾကေသာ္လည္း ေျခက်သြားၿပီ ဆိုတဲ့အခါမွာေတာ့ အရန္ခံုမွာ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ ထိုင္ေနရတာမ်ဳိး၊
တျခားမထင္မရွားအသင္းကေလးကို ေငြေၾကးအနည္းငယ္နဲ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီး ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရတာမ်ဳိး ေတြ႕ျမင္ရတတ္သည္။
အုပ္ခ်ဳပ္သူနည္းျပဆရာအျဖစ္ ကူးေျပာင္းၿပီး ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ ဆက္လက္ရပ္တည္ႏိုင္သူတခ်ဳိ႕လည္း ရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႏုပညာသမားေတြနဲ႔မတူဘူးလား။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ေက်ာ္ၾကားၿပီး နာမည္က်သြားတဲ့အခါက်ေတာ့
ဘယ္သူကမွ အေရးမစိုက္ေတာ့တာမ်ဳိး၊ ပရိသတ္က ေမ့ေတာင္ေမ့သြားတာမ်ဳိး ႀကံဳရတတ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ ဂႏၳ၀င္
ေျမာက္ေနသူေတြလည္းရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တန္းဆင္းဇုန္ထဲ ျပဳတ္မက်ေအာင္ အစဥ္သျဖင့္ ႀကိဳးစားရုန္းကန္ေနရဆဲပါပဲ။


မင္းလူ
----------------
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္၊
၂၆-၄-၂၀၀၄၊
(၃၀၀ ျပည့္ အထူးထုတ္)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။