စံျပ ဆက္ဆံေျပာဆုိေကာင္းသူမ်ား၏ အလုပ္ခြင္သံုးစကား (၅) ခြန္း
========================== ===========
သင္ဟာ သင့္ရဲ့ လုပ္ငန္းကို ကၽြမ္းက်င္တယ္၊ ျပႆနာ အခက္အခဲမ်ားကုိ ေျဖရွင္းတတ္တယ္။ လုပ္ငန္းေတြအခ်ိန္မွီ ျပီးဆံုးေအာင္ လုပ္ကိုင္တတ္တယ္ဆုိရင္ လံုေလာက္ျပီလို႔ ထင္ေကာင္းထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ NACE လို႔ ေခၚတဲ့ National Association of Colleges and Employers ရဲ့ စစ္တမ္္းအရဆိုရင္ ေနာက္တစ္ခုလိုေနေသးတယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ Communication Skills ေခၚ ေျပာဆိုဆက္ဆံေရး ကၽြမ္းက်င္မႈျဖစ္ျပီး NACE ရဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈစာရင္းဇယားထဲမွ ာလည္း ထိပ္ဆုံးမွာ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔ရဲ့ စာရင္းထဲက ထိပ္တန္း ၅ မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ Communication Skills (ဆက္ဆံေရး)၊ Analytical Skills (ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္း)၊Tea mwork Skills (ပူးေပါင္းလုပ္ကို္င္တတ္မႈ) ၊
Technical Skills (နည္းစံနစ္ကၽြမ္းက်င္မႈ) နွင့္ Strong work ethic
(အလုပ္ခြင္ဆုိင္ရာ ကိုယ္က်င့္တရားမ်ား) စတာေတြဟာ အလုပ္ရွင္တုိင္းလုိလားတဲ့
အရည္အခ်င္းေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္မ်ားနွင့္ မန္ေနဂ်ာမ်ားက
ဒီလိုမ်ိဳးဆက္ဆံေျပာဆုိမႈ အရည္အခ်င္းေတြကို အလုပ္ခြင္အတြင္းမွသာ
သံုးစြဲေနရတာမ်ိဳးဘဲ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ရံဆုိရင္
ဆက္သြယ္ေရးညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင္ ့
ထုတ္လုပ္မႈက်ဆင္းတာ၊ အလုပ္သမားေတြ၊ ဝန္ထမ္းေတြရဲ့ စိတ္ဓါတ္ေရးရာ
က်ဆင္းတာမ်ိဳးေတြထိ ျဖစ္တတ္တဲ့ ရလာဒ္ဆိုးေတြကို ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းရတာ
အခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဆက္သြယ္ေရးျပတ္ေတာက္မႈ communication breakdown ေၾကာင့္
အခန္႔မသင့္ရင္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ တရားစြဲတာေတြကိုပါ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရတာ
စတာေတြမွာ ဒီအရည္အခ်င္းေတြကို သံုးရပါေသးတယ္။
Forbes ရဲ့ ေဆာင္းပါးရွင္ Glenn Llopis က ဒီလုိေျပာခဲ့ပါတယ္။ “Communication heals most wounds, but when you are amongst those with hidden agendas, they are more like viruses and difficult to cure.” “ဆက္ဆံေျပာဆိုေရးေတြဟာ ဒါဏ္ရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေပ်ာက္ကင္းသက္သာေစပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီဟာေတြထဲမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ပါလာခဲ့ရင္ေတာ့ သူတို႔ဟာ ဗိုင္းရပ္စ္အသြင္ေျပာင္းသြာ းမွာ ျဖစ္ျပီး ကုသဖုိ႔လည္း ခက္ခဲပါတယ္”တဲ့။
ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပမွာကေတာ့ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဆက္ဆံေျပာဆုိေကာင္းသူမ်ားက အလုပ္ခြင္ထဲမွာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျမင့္မားေအာင္ အသံုးျပဳတဲ့ စကား ၅ ခြန္းျဖစ္ပါတယ္။
၁။ “Have you had a situation where that strategy worked?” ဒီဗ်ဳဟာနဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေရာ ရွိခဲ့ဘူးလား။
“ဒီနည္းလမ္းကေတာ့ လံုးဝအလုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး” “No, I honestly think that would not work.”ဆိုတဲ့ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ျငင္းတာထက္စာရင္ ဒီေမးခြန္းကေတာ့ အဆေပါင္းတစ္ေထာင္ေလာက္ ပိုမိုထိေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။ ေျပာဆုိဆက္ဆံေရး ပါးနပ္သူကေတာ့ အၾကံဥာဏ္သစ္ေတြကိုိ နားေထာင္ေပးတယ္၊ ၾကိဳဆိုတယ္ဆုိတာကို ျပသရမယ္ဆိုတာ သိထားသူျဖစ္ပါတယ္။ အရင္အလုပ္အေတြ႕အၾကံဳေတြကို ေမးျမန္းေပးတာကလည္း အဖြဲ႕အစု team အျဖစ္ တည္ေဆာက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ျပီး၊ တစ္ဖက္သား ယံုၾကည္မႈနဲ႔ စိတ္ဓါတ္ကိုလည္း မပ်က္ေစဘဲ ပူးေပါင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို ႔ ရည္ရြယ္တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ “Tell me more, that sounds really interesting” ေနာက္ထပ္ေျပာျပပါဥ္ီး။ ေတာ္ေတာ္စိတ္ဝင္စားဖုိ႔ ေကာင္းတယ္။
အကယ္လို႔ သင့္လုပ္ေဖာ္ကို္င္ဖက္ တစ္ဦးဥ္ီးက ဒီလုိစကားမ်ိဳး ဆုိလာတယ္ဆိုရင္ သင့္ရဲ့စိတ္ကူးကို နားေထာင္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵကို ျပသေနတာျဖစ္ျပီး အဲ့ဒါက ထိေရာက္မႈရွိတဲ့ ဆက္ဆံေရး effective communication ရဲ့ မ႑ိုင္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
အကယ္လုိ႔သူက “If you think that’s bad, let me tell you what happened to me.” “အကယ္လုိ႔ ခင္ဗ်ားက ဒါမေကာင္းဘူးလို႔ ထင္တယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ့္တုန္းက ဘယ္လုိျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ေျပာျပရဦးမယ္။” လို႔ ေျပာခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြကို သူက ေျပာရမယ့္အလွည့္ျဖစ္တယ္၊ သူ႔မွာ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ အၾကံဥာဏ္ေတြ၊ တင္ျပခ်က္ေတြ၊ ဥပမာစတာေတြ ေျပာစရာ ရွိေနတယ္လို႔ အခ်က္ေပးလုိက္တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့လည္း သင္တုိ႔ရဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲကို သူကဘဲ ဦးေဆာင္ခ်င္တယ္လုိ႔ ဆိုလုိတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ ဆက္ဆံေျပာဆုိသူ တစ္ေယာက္ရဲ့ အမွတ္လကၡဏာေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေျပာခ်င္တဲ့ ဥပမာေကာင္းေတြကို ေျပာဘုို႔ စဥ္းစားေနတာနဲ႔ဘဲ သင္ေျပာမွာကို လံုးဝနားေထာင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ သင္ေသျခာေပါက္ ေကာက္ခ်က္ဆြဲလုိ႔ ရပါျပီ။
၃။ “What do you mean when you say…?” ………….လို႔ ေျပာတာက ဘာကို ဆုိလုိခ်င္တာလဲ
မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒါမွမဟုတ္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ေယာက္အေ နနဲ႔
ထင္ျမင္ခ်က္ feedback ကို ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေပးလုိ႔ရပါတယ္။
ျပီးေတာ့လည္း အဖြဲ႕သားတစ္ေယာက္ ေျပာခဲ့တာကိုလည္း အတိအက် ျပန္လည္ကိုးကားျပီး
ေျပာဆိုတာလည္းလုပ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလုိ ပံုစံက မွားယြင္းတဲ့ ပံုထြက္ေနပါတယ္။
ပိုေကာင္းတဲ့နည္းလမ္းကေတာ့ အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေမးခြန္းေလးကိုိေမးရင္း
ေနာက္ထပ္ေမးခြန္းေတြပါ ထပ္ေမးကာ ကိစၥတစ္ခုု၊ ရလာဒ္တစ္ခု၊
အက်္ိဳးဆက္တစ္ခုရဲ့ အျခားမရွင္းတဲ့ အခ်က္ေတြကို ေျဖရွင္းလုိ႔ ရပါတယ္။
ျပီးေတာ့လည္းဘဲ ေဆြးေႏြးမႈအဆံုးသတ္မွာ ျဖစ္နု္ိင္မယ္ဆုိရင္
အခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္ေတြကို ဝါက်အသစ္ေတြ သံုးျပီး၊ ဒါမွမဟုတ္
တစ္ခ်က္ျပီးတစ္ခ်က္၊ အဓိကအခ်က္ေတြနဲ႔ ျပန္ေႏႊးျပီး ေျပာတာေတြလုပ္ျခင္းျဖင့္
တစ္ဖက္သားကို သင္ေသခ်ာစြာ နားေထာင္ေနခဲ့တယ္ ဆုိတာလည္း ျပသရာေရာက္ပါတယ္။
ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဆက္ဆံေျပာဆုိသူတစ္ဦးဟာ စကားလံုးေတြနဲ႔ မဟုတ္တဲ့ အျခားေသာအမူအယာ၊ လကၡဏာေတြကိုလည္း သတိထားျပီး ေစာင့္ၾကည့္တတ္ရပါမယ္။ သူတို႔ေတြဟာ စကားေျပာေနစဥ္ လက္ပိုက္ထားတာမ်ိဳး မလုပ္ဘဲ မ်က္လံုးခ်င္းဆုိင္ထားဖုိ႔ သတိထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စကားေျပာေနစဥ္မွာလည္း သင့္ေတာ္တဲ့ ထိေတြ႕ျခင္းမ်ိဳး လုပ္ဖုိ႔လည္း ဝန္မေလးပါဘူး။ စကားလံုးမပါတဲ့ ဆက္သြယ္မႈ non-verbal communication ေတြထဲမွာ ထိေတြ႕ျခင္း touch ဟာ အေရးပါဆံုး ဆုိတာကိုလည္း သူတို႔က သိထားၾကပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္လႈပ္ရွားမႈ သေကၤတေတြဟာ ပါးစပ္က ေျပာတဲ့စကားထက္ အဓိပၸါယ္ ပိုေဆာင္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကို စာဖတ္သူတို႔ သိပါသလား။ စိတ္ပညာရွင္ Albert Mehrabian က ဒါနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သုေတသနတစ္ခ်ိဳ႕ကို လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ့ ေတြ႕ရွိခ်က္ကေန ရရွိတ့ဲ သတင္းစကားတစ္ခုကေတာ့ သိပ္မ်ားမ်ားစားစားမဟုတ္ပါဘ ူး။ “Watch your language as watch your body language.” သင့္ ကိုယ္အမူအယာကို သတိထားသလုိ သင့္စကားကုိပါ သတိထားပါ တဲ့။
၄။ “Let me know why you were behind on that deadline so that we can get back on track.” သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ဘာေၾကာင့္ အလုပ္မျပီးသလဲဆုိတာေလး ေျပာထားရင္ေနာက္ကို အခ်ိန္မွီ လုပ္နုိင္ေအာင္စီစဥ္လုိ႔ ရတာေပါ့။
ပါးနပ္တဲ့ ေျပာဆုိဆက္ဆံသူတစ္ေယာက္ဟာ လူတစ္ေယာက္ကို “You should work harder at meeting deadlines.”ဆုိတဲ့ “ခင္ဗ်ားအလုပ္ကို အခ်ိန္မွီျပီးေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။” လို႔ တံုးတိတ္ိေျပာျခင္းျဖင့္ သူခ်ိန္တဲ့ ပစ္မွတ္နဲ႔ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲရံုမွ်မက အက်ိဳးလည္း မရွိေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။ ပို္ေကာင္းတာကေတာ့ အားနည္းခ်က္အေပၚဘယ္လိုေျဖရွ င္းရင္
ေကာင္းမလဲလို႔ အၾကံေပးတာ၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ျပႆနာ၊ အခက္အခဲရဲ့ ဇစျ္မစ္ကို
ကူညီရွာေဖြေပးတာတုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အၾကံဥာဏ္ေပးတာ၊ ကူညီေျဖရွင္းေပးတာေတြဟာ
ခုိင္မာတဲ့ ေပါင္းကူးတံတားကို တည္ေဆာက္ေပးတာေၾကာင့္ ဆက္ဆံေရး communication
ရဲ႕အခရာက်တဲ့ အခ်က္ေတြကိုလည္း ဆုိိနုိ္င္ပါတယ္။
၅။ “Here are a few points you need to work on before the next sales presentation.” ေနာက္ထပ္အေရာင္းျမွင့္တင္ေရ း မလုပ္ခင္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားရမယ့္ဟာေလ းေတြ ေျပာျပလုိက္ဦးမွဘဲ။
ျပစ္တင္ေဝဖန္ေျပာဆုိတဲ့ စကားေတြ၊ ဥပမာ “I’m really disappointed your sales presentation went badly.” ခင္ဗ်ားရဲ့ ျမွင့္တင္ေရးပြဲ အလုပ္မျဖစ္တာ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္ဖုိ႔ ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးဟာ ပုဂၢိဳလ္ေရးကို ထိပါးေျပာဆုိခံရတယ္လုိ႔ မၾကာခဏ ယူဆခံရရံုတင္မက တစ္ဖက္သားကို စိတ္ဆုိးေစတာတုိ႔၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ က်ဆင္းေစတာတုိ႔ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ပါးနပ္တဲ့ ေျပာဆုိဆက္ဆံသူတစ္ေယာက္ကေတာ ့
စိတ္ခံစားမႈေတြ၊ ကိုယ္ပို္င္သေဘာထားေတြကို ဒီအထဲကေန
ဖယ္ထုတ္ပစ္လုိက္ျခင္းျဖင့္ ပိုမို အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေစတယ္ဆုိတာကို
သိပါတယ္။ သူက ေကာင္းကြက္ေလးေတြက္ုိ အရင္ရွာေဖြ ခ်ီးမြမ္းျပီးေတာ့မွ
အားနည္းတဲ့ ေနရာေတြကို ေနာက္တစ္ေခါက္ ျမွင့္တင္ေရး မတုိင္ခင္
ျပဳျပင္သြားဖုိ႔ ညင္သာစြာဘဲ သတိေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးေလးေတြဟာ
performance assessment ဆုိတဲ့ စြမ္းေဆာင္ရည္ အကဲျဖတ္ေပးရာမွာလည္း
အမ်ားၾကီး အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။
နိိဂံုးအေနနဲ႔ ေျပာရရင္၊ အီးေမးလ္တုိ႔၊ အျခားနည္းပညာတုိ႔ကို အလြန္အကၽြံအားကိုး သံုးစြဲတာကလည္း ဒီလုိ အနုပညာဆန္တဲ့ ေျပာဆုိဆက္ဆံေရးဆုိတဲ့ ပညာကို ပ်က္စီးေစပါတယ္။ သတင္းအခ်က္အလက္ ျဖန္႔ေဝရံုသက္သက္ဆုိရင္ေတာ့
text မက္ေဆ့ခ်္တုိ႔ အီးေမးလ္တို႔နဲ႔ အစဥ္ေျပနုိ္င္ေစေပမဲ့ ပိုျပီး
သိမ္ေမြ႕တဲ့ ကိစၥေတြကို ကို္င္တြယ္တဲ့အခါမွာေတာ့ face to face ဆုိတဲ့
မ်က္နွာခ်င္းဆို္င္စကားေျပာ ဆုိ
ဆက္ဆံတာထက္ ပိုေကာင္းတာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ no email Friday ဆုိတဲ့
ရံုးေတြမွာ အီးေမးလ္မသံုးေရးေန႔ ဆိုျပီး ေပၚလာခဲ့တာေကာင္းတဲ့ အၾကံပါဘဲေနာ္။
Betty(Myanmar-Network)
#သုတဇုန္
www.thutazone.com
==========================
သင္ဟာ သင့္ရဲ့ လုပ္ငန္းကို ကၽြမ္းက်င္တယ္၊ ျပႆနာ အခက္အခဲမ်ားကုိ ေျဖရွင္းတတ္တယ္။ လုပ္ငန္းေတြအခ်ိန္မွီ ျပီးဆံုးေအာင္ လုပ္ကိုင္တတ္တယ္ဆုိရင္ လံုေလာက္ျပီလို႔ ထင္ေကာင္းထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ NACE လို႔ ေခၚတဲ့ National Association of Colleges and Employers ရဲ့ စစ္တမ္္းအရဆိုရင္ ေနာက္တစ္ခုလိုေနေသးတယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ Communication Skills ေခၚ ေျပာဆိုဆက္ဆံေရး ကၽြမ္းက်င္မႈျဖစ္ျပီး NACE ရဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈစာရင္းဇယားထဲမွ
သူတို႔ရဲ့ စာရင္းထဲက ထိပ္တန္း ၅ မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ Communication Skills (ဆက္ဆံေရး)၊ Analytical Skills (ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္း)၊Tea
Forbes ရဲ့ ေဆာင္းပါးရွင္ Glenn Llopis က ဒီလုိေျပာခဲ့ပါတယ္။ “Communication heals most wounds, but when you are amongst those with hidden agendas, they are more like viruses and difficult to cure.” “ဆက္ဆံေျပာဆိုေရးေတြဟာ ဒါဏ္ရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေပ်ာက္ကင္းသက္သာေစပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီဟာေတြထဲမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ပါလာခဲ့ရင္ေတာ့ သူတို႔ဟာ ဗိုင္းရပ္စ္အသြင္ေျပာင္းသြာ
ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပမွာကေတာ့ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဆက္ဆံေျပာဆုိေကာင္းသူမ်ားက အလုပ္ခြင္ထဲမွာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျမင့္မားေအာင္ အသံုးျပဳတဲ့ စကား ၅ ခြန္းျဖစ္ပါတယ္။
၁။ “Have you had a situation where that strategy worked?” ဒီဗ်ဳဟာနဲ႔ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေရာ ရွိခဲ့ဘူးလား။
“ဒီနည္းလမ္းကေတာ့ လံုးဝအလုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး” “No, I honestly think that would not work.”ဆိုတဲ့ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ျငင္းတာထက္စာရင္ ဒီေမးခြန္းကေတာ့ အဆေပါင္းတစ္ေထာင္ေလာက္ ပိုမိုထိေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။ ေျပာဆုိဆက္ဆံေရး ပါးနပ္သူကေတာ့ အၾကံဥာဏ္သစ္ေတြကိုိ နားေထာင္ေပးတယ္၊ ၾကိဳဆိုတယ္ဆုိတာကို ျပသရမယ္ဆိုတာ သိထားသူျဖစ္ပါတယ္။ အရင္အလုပ္အေတြ႕အၾကံဳေတြကို ေမးျမန္းေပးတာကလည္း အဖြဲ႕အစု team အျဖစ္ တည္ေဆာက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ျပီး၊ တစ္ဖက္သား ယံုၾကည္မႈနဲ႔ စိတ္ဓါတ္ကိုလည္း မပ်က္ေစဘဲ ပူးေပါင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို
၂။ “Tell me more, that sounds really interesting” ေနာက္ထပ္ေျပာျပပါဥ္ီး။ ေတာ္ေတာ္စိတ္ဝင္စားဖုိ႔ ေကာင္းတယ္။
အကယ္လို႔ သင့္လုပ္ေဖာ္ကို္င္ဖက္ တစ္ဦးဥ္ီးက ဒီလုိစကားမ်ိဳး ဆုိလာတယ္ဆိုရင္ သင့္ရဲ့စိတ္ကူးကို နားေထာင္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵကို ျပသေနတာျဖစ္ျပီး အဲ့ဒါက ထိေရာက္မႈရွိတဲ့ ဆက္ဆံေရး effective communication ရဲ့ မ႑ိုင္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
အကယ္လုိ႔သူက “If you think that’s bad, let me tell you what happened to me.” “အကယ္လုိ႔ ခင္ဗ်ားက ဒါမေကာင္းဘူးလို႔ ထင္တယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ့္တုန္းက ဘယ္လုိျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ေျပာျပရဦးမယ္။” လို႔ ေျပာခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြကို သူက ေျပာရမယ့္အလွည့္ျဖစ္တယ္၊ သူ႔မွာ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ အၾကံဥာဏ္ေတြ၊ တင္ျပခ်က္ေတြ၊ ဥပမာစတာေတြ ေျပာစရာ ရွိေနတယ္လို႔ အခ်က္ေပးလုိက္တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့လည္း သင္တုိ႔ရဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲကို သူကဘဲ ဦးေဆာင္ခ်င္တယ္လုိ႔ ဆိုလုိတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ ဆက္ဆံေျပာဆုိသူ တစ္ေယာက္ရဲ့ အမွတ္လကၡဏာေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေျပာခ်င္တဲ့ ဥပမာေကာင္းေတြကို ေျပာဘုို႔ စဥ္းစားေနတာနဲ႔ဘဲ သင္ေျပာမွာကို လံုးဝနားေထာင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ သင္ေသျခာေပါက္ ေကာက္ခ်က္ဆြဲလုိ႔ ရပါျပီ။
၃။ “What do you mean when you say…?” ………….လို႔ ေျပာတာက ဘာကို ဆုိလုိခ်င္တာလဲ
မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒါမွမဟုတ္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ေယာက္အေ
ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဆက္ဆံေျပာဆုိသူတစ္ဦးဟာ စကားလံုးေတြနဲ႔ မဟုတ္တဲ့ အျခားေသာအမူအယာ၊ လကၡဏာေတြကိုလည္း သတိထားျပီး ေစာင့္ၾကည့္တတ္ရပါမယ္။ သူတို႔ေတြဟာ စကားေျပာေနစဥ္ လက္ပိုက္ထားတာမ်ိဳး မလုပ္ဘဲ မ်က္လံုးခ်င္းဆုိင္ထားဖုိ႔ သတိထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စကားေျပာေနစဥ္မွာလည္း သင့္ေတာ္တဲ့ ထိေတြ႕ျခင္းမ်ိဳး လုပ္ဖုိ႔လည္း ဝန္မေလးပါဘူး။ စကားလံုးမပါတဲ့ ဆက္သြယ္မႈ non-verbal communication ေတြထဲမွာ ထိေတြ႕ျခင္း touch ဟာ အေရးပါဆံုး ဆုိတာကိုလည္း သူတို႔က သိထားၾကပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္လႈပ္ရွားမႈ သေကၤတေတြဟာ ပါးစပ္က ေျပာတဲ့စကားထက္ အဓိပၸါယ္ ပိုေဆာင္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကို စာဖတ္သူတို႔ သိပါသလား။ စိတ္ပညာရွင္ Albert Mehrabian က ဒါနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သုေတသနတစ္ခ်ိဳ႕ကို လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ့ ေတြ႕ရွိခ်က္ကေန ရရွိတ့ဲ သတင္းစကားတစ္ခုကေတာ့ သိပ္မ်ားမ်ားစားစားမဟုတ္ပါဘ
၄။ “Let me know why you were behind on that deadline so that we can get back on track.” သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ဘာေၾကာင့္ အလုပ္မျပီးသလဲဆုိတာေလး ေျပာထားရင္ေနာက္ကို အခ်ိန္မွီ လုပ္နုိင္ေအာင္စီစဥ္လုိ႔ ရတာေပါ့။
ပါးနပ္တဲ့ ေျပာဆုိဆက္ဆံသူတစ္ေယာက္ဟာ လူတစ္ေယာက္ကို “You should work harder at meeting deadlines.”ဆုိတဲ့ “ခင္ဗ်ားအလုပ္ကို အခ်ိန္မွီျပီးေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။” လို႔ တံုးတိတ္ိေျပာျခင္းျဖင့္ သူခ်ိန္တဲ့ ပစ္မွတ္နဲ႔ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲရံုမွ်မက အက်ိဳးလည္း မရွိေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။ ပို္ေကာင္းတာကေတာ့ အားနည္းခ်က္အေပၚဘယ္လိုေျဖရွ
၅။ “Here are a few points you need to work on before the next sales presentation.” ေနာက္ထပ္အေရာင္းျမွင့္တင္ေရ
ျပစ္တင္ေဝဖန္ေျပာဆုိတဲ့ စကားေတြ၊ ဥပမာ “I’m really disappointed your sales presentation went badly.” ခင္ဗ်ားရဲ့ ျမွင့္တင္ေရးပြဲ အလုပ္မျဖစ္တာ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္ဖုိ႔ ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးဟာ ပုဂၢိဳလ္ေရးကို ထိပါးေျပာဆုိခံရတယ္လုိ႔ မၾကာခဏ ယူဆခံရရံုတင္မက တစ္ဖက္သားကို စိတ္ဆုိးေစတာတုိ႔၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ က်ဆင္းေစတာတုိ႔ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ပါးနပ္တဲ့ ေျပာဆုိဆက္ဆံသူတစ္ေယာက္ကေတာ
နိိဂံုးအေနနဲ႔ ေျပာရရင္၊ အီးေမးလ္တုိ႔၊ အျခားနည္းပညာတုိ႔ကို အလြန္အကၽြံအားကိုး သံုးစြဲတာကလည္း ဒီလုိ အနုပညာဆန္တဲ့ ေျပာဆုိဆက္ဆံေရးဆုိတဲ့ ပညာကို ပ်က္စီးေစပါတယ္။ သတင္းအခ်က္အလက္ ျဖန္႔ေဝရံုသက္သက္ဆုိရင္ေတာ့
Betty(Myanmar-Network)
#သုတဇုန္
www.thutazone.com
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။