Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, August 22, 2013

ေလးၿဖဴ ရဲ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အင္တာဗ်ဴး (၂၀၀၉)

 
 

ေလးၿဖဴ ရဲ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အင္တာဗ်ဴး (၂၀၀၉)

အဆိုေတာ္ ေလးျဖဴသည္ ဂီတေလာကသို႕ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွစ၍ “ကႏၱာရလမင္း” စီးရီးျဖင့္ စတင္ ဝင္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ၎စီးရီးမွ စတင္၍ Iron Cross ေတးဂီတဝိုင္း၏ ပင္တိုင္ အဆိုေတာ္ အျဖစ္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ စင္တင္ပြဲ မ်ားစြာတြင္ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သည္။
တကုိယ္ေတာ္စီးရီး ၁၃ ေခြထြက္ခဲ့ၿပီး မ်ိဳးႀကီး၊ အငဲတို႕ႏွင့္အတူ “ရာစုသစ္” “LMN” စီးရီးမ်ား ထြက္ခဲ့သည္။ ေလးျဖဴသည္ IC ၁၅ ႏွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမ...ွတ္ စင္တင္ပြဲတြင္ ပါဝင္သီဆိုခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ၄ ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႕စတိတ္႐ႈိးမ်ားတြင္ လံုးဝသီဆိုျခင္း မျပဳေတာ့ဘဲ ယခု ၂၀၀၉ ႏွစ္ဆန္းတြင္မွ ျပန္လည္ သီဆို ျခင္းျဖစ္သည္။ ၂၀၀၈ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းတြင္ ၎၏ ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ “ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္” စီးရီးထြက္ခဲ့သည္။ မတ္လ ၂၉ ရက္ေန႕က ထိုင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ IC အဖြဲ႕သားမ်ား၊ အငဲ၊ မ်ိဳးႀကီး၊ ဝုိင္ဝိုင္း၊ ဆုန္သင္းပါရ္၊ ႀကိဳးၾကာတို႔ႏွင့္အတူ စင္တင္ပြဲ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ရန္ ေရာက္ရွိေနစဥ္ ဧရာဝတီ မဂၢဇင္းက အဆိုေတာ္ ေလးျဖဴႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။

ေမး။ ။ ကိုေလးျဖဴ ေနာက္ဆံုးထြက္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စီးရီး ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ (BOB) ကို ကိုေလးျဖဴရဲ႕ ေရာ့ခ္ပရိသတ္ေတြက ေပ်ာ့တယ္ေျပာၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလို သီခ်င္းအေပ်ာ့ေလးေတြကို ေရြးလုပ္တာပါလဲ။

ေျဖ။ ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ က်ေနာ္သီခ်င္းဆိုလာတဲ့ ဒီ ၁၅ ႏွစ္တာသက္တမ္းမွာ တႏိုင္ငံလံုးက က်ေနာ့္ပရိသတ္ ေတြနဲ႕ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဆက္ဆံေရးကို ၾကည့္မိတယ္။ က်ေနာ့္ပရိသတ္ေတြက IC အဖြဲ႕ကို အမ်ားႀကီး ေထာက္ပံ့ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႕ကို သူတို႕က အားေပးလာတယ္။ ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ လိုက္ဖ္စတိုင္ေတြေျပာင္းလဲ .. ဘဝ အသက္ရွင္တဲ့ ပံုစံေတြ ေျပာင္းလဲခဲ့တယ္။ အရင္တုန္းက မရဘူးတဲ့ အေတြးအျမင္ေတြလည္း ရခဲ့တယ္။ ပိုၿပီး က်ယ္ျပန္႕တဲ့ အသိအျမင္ေတြလည္းရခဲ့တယ္ .. ။ က်ေနာ္တို႕ကုိ သူတို႕က အားေပးၾကတာကိုး။ က်ေနာတို႕ထြက္လာတဲ့ စီးရီးေတြေပၚမွာ သူတို႕ရဲ့ တုန္႕ၿပန္မႈေတြကို ျမင္ရတယ္။

ဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႕အစစ အရာရာ ခက္ခဲတယ္ေလ။ ဒဏ္ရာေတြနဲ႕ကမၻာႀကီးေပါ့ .. အေရွ႕ေကာ အေနာက္ေကာ တကမၻာလံုးကို ေျပာတာပါ။ ေတာမီးေလာင္တဲ့သူရွိတယ္၊ ေရႀကီးတဲ့သူရွိတယ္၊ တံတားက်ိဳးတဲ့သူရွိတယ္။ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးတဲ့၊ အစာေရစာ ျပတ္လပ္တဲ့သူေတြရွိတယ္။ ကုမရတဲ့ ေရာဂါေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီကမၻာႀကီးက ဒုကၡေရာက္ ေနတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ထြက္မယ့္ အေခြထဲမွာပါတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြက သူတို႕ကို တေထာင့္ တေနရာကေန ေအးခ်မ္းသြားေစခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားေတြကို ေသခ်ာေရြးခ်ယ္ ခဲ့တာပါ။
ဒါကို အမ်ိဳးအစား ခြဲျခားၿပီး ေပ်ာ့တယ္လို႕ ေျပာၾက၊ သံုးသပ္ၾကတာေတြနဲ႕ပတ္သက္လို႕ေတာ့ နည္းနည္း ေျပာခ်င္တယ္။ က်ေနာ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုေတာ့ ခုနက ေျပာၿပီးၿပီ။ က်ေနာ္တို႕ခု ေနာက္ပိုင္း Recording System ေတြ က်ေနာ္တို႕သံုးတဲ့ ၾကားခံ ပစၥည္း Equipment ေတြက ျမန္မာျပည္မွာ ထိပ္ဆံုးဆိုတဲ့ ထဲမွာ ပါပါတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႕က တေခြနဲ႕တေခြ Splendid ျဖစ္ဖို႕၊ ကြဲျပားဖို႕၊ Perfect ျဖစ္ဖို႕မတူဖို႕ ပံုစံေတြ ကြဲျပားဖို႕ ႀကိဳးစားရတယ္။ အဲဒီမွာ ခု တိုးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ရဲ႕အသီးအပြင့္ရွိတယ္၊ ေနာက္ ညီေလး (ခ်စ္စမ္းေမာင္) ရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈေပါ့ေလ .. ။ အဲဒီမွာ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ဒီဂ်စ္တယ္ ျဖစ္လာတဲ့ အေနအထားမွာ အသံေတြက ေရာ့ခ္ရဲ႕ ပင္မဇစ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ Analogue ထဲကေန နည္းနည္းေတာ့ ေသြသြားတဲ့ သေဘာ ရွိတယ္။ ဒါပညာရွင္စကားေျပာတာပါ .. ။

ရိုးရိုးသားသား ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းညက္ေညာတဲ့ ဘက္ကို ပါသြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္စိန္ေခၚတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး .. နည္းနည္း တီးၿပီး ဆိုၾကည့္လိုက္ပါ .. ။ အသက္သာႀကီးထဲကေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႕ ဖဲြ႕စည္းပံု ပံုစံ .. ဖြဲ႕စည္းပံု ပံုစံဆိုတာဂီတစတိုင္နဲ႕မဆိုင္ဘူးေနာ္။ Composition, Trend ေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႕က ရပ္ေနလို႕မရဘူး တကမၻာလံုးက သြားေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္း ရွိတယ္။ ဥပမာ - ရေသ့ေတာင္နားေရာက္ရင္ ငါးေျခာက္ဝယ္ရသလို၊ ေခြး႐ုပ္ဘူတာနားေရာက္ရင္ ထမင္းစားရမယ္ .. အဲလုိေပါ့ေလ။

ဒါေတြက Tools ေတြေလ။ ဒါေတြကို သံုးကို သံုးရပါတယ္။ အဲလုိ အဆင့္ျမင့္ပစၥည္းေတြကို သံုးတဲ့ အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႕အဆိုေတြ အတီး color ေတြ .. ရွိတယ္။ လူေတြေျပာခ်င္တာ color ကို ေျပာတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္ေတာင္ ေျပာဖူးေသးတယ္ ခုေခတ္လူေတြက ဂစ္တာ မကိုင္မၾကေတာ့ဘူး ..။ ပါဝါ အြန္ၿပီး တာနဲ႕မိုက္ကရိုဖုန္းကို တန္းကိုင္ၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ ေနာက္ပိုင္း လူငယ္ေတြမွာ Music ခံစားခ်က္ ေတြက အရင္ေလာက္သိပ္ မျပင္းထန္ဘူး။ နည္းနည္း က်တဲ့ ဘက္ကိုေရာက္ေနတယ္လို႕ ေျပာရမယ္။ အရင္ကေလာက္ မထြက္ေပၚလာဘူး .. ။ အဲလိုက်လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ကေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာကို ေျပာရဲတယ္ ဒီ ေပ်ာ့တယ္ဆိုတာက ဘာကို ေျပာတာလဲ အေသးစိတ္ ေသခ်ာၾကည့္ရင္ က်ေနာ္တို႕ ခဲရာခဲဆစ္ လုပ္ထားရ တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။
ခုေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္နည္းနည္း လက္ခံလာတဲ့ ဒႆနက တမ်ိဳးေပါ့ေလ။ က်ေနာ့္ အသက္အရြယ္နဲ႕လည္း ဆိုင္ပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္ စဆိုတုန္းက ၂၈ ႏွစ္ပဲ ရွိေသးတယ္ဗ်။ ခု ၄၄ ႏွစ္ေလ။ က်ေနာ့္ ခံစားမႈလည္း ေျပာင္းသြားတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ခံစားရသလို ႐ုိး႐ိုးသားသား လုပ္ျပခ်င္တာပဲ ရွိေတာ့တယ္။ ဒီ အသက္အရြယ္မွာ Target တခုထားၿပီး ခ်ဥ္းကပ္တာမ်ိဳး၊ အတင္းလုပ္ယူၿပီးမွ ရတဲ့ဟာမ်ိဳးတခုကို မလုပ္ခ်င္ ေတာ့ဘူး။ သဘာဝက်က် ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကိုပဲ လိုခ်င္ ေတာ့တယ္။ ေႏွးခ်င္ေတာ့ ေႏွးလိမ့္မယ္ .. ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူ႕မွ မနာမက်င္၊ ဘယ္သူ႕မွကို မထိခိုက္ ေစဘဲနဲ႕ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ဟာဆီ သြားတဲ့နည္းကို ပိုၿပီးေတာ့မွ ရဲရင့္တယ္လို႕ ယူဆတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႏိုင္ငံေရး စစ္ပြဲေတြ ျဖစ္ေနပါေစ အာဂ်င္တီးနားဘက္က သီခ်င္းေတြ ေကာင္းတာပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ စီးပြားေရး ခက္ခဲ ေနပါေစ အာဖရိက Music က ကမၻာမွာ ၁ ကေန ၅ ထဲမွာ ဝင္တာပဲ။
ပတ္ဝန္းက်င္က ဖိအားေတြရွိလိမ့္မယ္ ဒါေပမယ့္ အဲဒီဒဏ္ေတြ ခံၿပီးေတာ့ထြက္ေပၚလာတာက ပိုၿပီး ရဲရင့္တယ္လို႕ က်ေနာ္ယူဆတယ္။ ခက္ခဲတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေနၿပီးေျဖရွင္းၾကတဲ့ နည္းကို က်ေနာ္တုိ႕ပိုၿပီး ႏွစ္သက္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဂီတေစ်းကြက္ပ်က္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ခိုးကူးေခြ တခုတည္းေၾကာင့္လို႕ေျပာလို႕ရပါသလား။

ေျဖ။ ။ ဒီကိစၥေတြ ေျပာရရင္ စာမ်က္ႏွာ ၂၀ ေလာက္ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႕တိုင္းျပည္က Privacy အေလ့အထ နည္းေသးတဲ့ သေဘာရွိတယ္။ Intellectual Property ကို ဘယ္ေနရာမွာထားရမယ္ဆိုတဲ့ အသိအျမင္ ဗဟုသုတ က်ေနာ္တို႕ႏုိင္ငံမွာနည္းပါေသးတယ္။ အဲဒါကပဲ ပိုၿပီး ဒုကၡေရာက္ေစတယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ ပညာေပးၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ ကာလေလး တခုကို ေစာင့္ရမယ့္ သေဘာ ရွိတယ္။ အႏုပညာေစ်းကြက္မွာ ပ်က္စီးၾကတယ္ဆိုတာက အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့ေလ။ ဖန္တီးတဲ့သူဘက္ ကလည္း အျပစ္ရွိတာမ်ိဳးရွိတယ္၊ ဝယ္ယူစားသံုးၾကသူေတြဘက္က စည္းကမ္းမရွိတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ခု ကာလက ရွားပါးတဲ့၊ ခက္ခဲတဲ့ကာလမို႕လို႕ ခိုးလုပ္ၾကတာေတြ၊ မသမာတဲ့သူေတြ လက္ခ်က္လည္း ပါပါတယ္။ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ ေခါင္းစဥ္ကတခုတည္း တပ္လို႕မရပါဘူး။

ေမး။ ။ ခု BOB ကေကာ စီးပြားေရးအရ ေအာင္ျမင္ရဲ႕လား။

ေျဖ။ ။ အဆင္ေျပပါတယ္။ က်ေနာ့္ပရိသတ္ေတြက က်ေနာ္တို႕ဘယ္လိုသေဘာထားရွိတယ္ ဆိုတာ သိၾကတာမ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕အဖြဲ႕ အားသာတာ အဲဒါေလးေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္တို႕အဖြဲ႕ ဘယ္လိုဖီလင္ ရွိတယ္ ဆိုတာ သိတာမ်ားတယ္။ က်ေနာ္တို႕ရင္ခုန္သံနဲ႕သူတို႕ ရင္ခုန္သံ သိပ္မေဝးဘူး။ သူတို႕ ဝယ္ၾက ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆို ပါကင္ေတာင္မဖြင့္ဘူး ဝယ္သိမ္းၾကတယ္။ တခ်ပ္ကို နားေထာင္တယ္ တခ်ပ္ကို သိမ္းထားၾကတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒီလိုဝယ္သိမ္းရတာကိုလည္း ဂုဏ္ယူၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာမွာလည္း ရွိေတာ့ ရွိမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ နည္းပါတယ္။ တကယ္ေျပာရရင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕တြက္တြက္ က်ေနာ္တို႕နိုင္ငံမွာ အႏုပညာ ပစၥည္းရပိုင္ခြင့္က အရမ္းနည္းတယ္။ ဘယ္လိုတြက္တြက္ အႏုပညာသမားေတြက ဒီထက္ အမ်ားႀကီး ရသင့္ပါတယ္။ ဒါ ေလာဘႀကီးလို႕ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္က ေနႏုိင္ပါတယ္။ ျဖစ္သင့္တာ ေျပာတာပါ။

ေမး။ ။ ကိုေလးျဖဴရဲ႕ ဂီတသမား သက္တမ္းမွာ ကိုေလးျဖဴနဲ႕ပတ္သက္လို႔ အသံ အမ်ိဳးမ်ိဳး ၾကားရတာေတြရွိတယ္။ ကိုေလးျဖဴ ဘာလုပ္လုပ္ ေကာင္းတယ္ေျပာတဲ့သူေတြ ရွိသလို ကိုေလးျဖဴ ရဲ႕ ဆက္ဆံေရးကို ေဝဖန္တာမ်ဳိးေတြလည္း ၾကားရတယ္။ အဲဒီအသံေတြနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ဘာေျပာခ်င္ပါ သလဲ။

ေျဖ။ ။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္ညံ့ဖ်င္းလို႕ပဲလို႕ေျပာရမွာပါပဲ။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႕အားလံုး Social Dealing သိပ္မေကာင္းဘူး။ က်ေနာ္တုိ႕က လာသမွ်လူကို ေစာ္ကားလႊတ္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္ကိုက သိပ္ Stable မျဖစ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႕အဖြဲ႕ တဖြဲ႕လံုးက အင္တာဗ်ဴးေတြ ဘာေတြကို သိပ္မႀကိဳက္ဘူးဗ်။ စကားဆိုတာကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ဳိးေျပာလို႕ရတာေပါ့ဗ်ာ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ မယံုၾကည္ဘူးဗ်။ မ်က္ႏွာေပးရွိတယ္ဗ်ာ .. ၊ ေလသံရဲ႕ အေဖာ့အဖိ ရွိတယ္ဗ်ာ၊ စကားလုံးေရြးခ်ယ္မႈ လုိအပ္တယ္ဗ်ာ … ဒါေတြ က်ေနာ္တို႕မကၽြမ္းက်င္ဘူး .. က်ေနာ္တို႕က လိုရင္းကို တည့္တည့္ ေျပာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒါရိုင္းတယ္ျဖစ္တယ္ဗ်။ ဒါကေတာ့ ႀကိဳက္ သလိုျမင္လို႕ရပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီတုိင္းပါပဲ။

ေမး။ ။ ကိုေလးျဖဴရဲ႕ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္လာတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ လုိက္ဖ္စတိုင္ဘယ္လို ေျပာင္းသြားတာလဲ။ အသက္ႀကီးလာရင္ ဘာေတြ ဆက္လုပ္ဖို႕ရည္ရြယ္ထားလဲ။ ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ေတြပဲ ဆိုသြားေတာ့မယ္ဆိုတာမ်ိဳး ရွိလား။

ေျဖ။ ။ အဲလိုေတာ့ မရွိဘူးဗ်၊ အဲလိုေတာ့ က်ေနာ္ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာဘူး။ အရပ္စကားနဲ႕ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ငရဲ ႀကီးပါတယ္။ ေကာ္ပီကိုဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ ေျပာလို႕မၿဖစ္ဘူးဗ်၊ ေက်းဇူးက အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ေျပာတာကို သေဘာမတူဘူး ဆိုရင္လည္း သေဘာမတူလို႕ရပါတယ္။ ဒါကေတာ့ လြတ္လပ္ခြင့္ပဲေလ။ က်ေနာ့္ကိုယ္ပိုင္အယူအဆနဲ႕ေျပာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါက ေကာ္ပီကို ဒီလိုေတြ ေျပာေနရတာကိုက ငရဲႀကီးပါတယ္။ ဒီေလာက္ပဲေျပာခ်င္တယ္။ တျခားဟာေတာ့ သိပ္မေျပာခ်င္ဘူး။ ဒီကိစၥကလည္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ စာနယ္ဇင္းသမားေတြ၊ မီဒီယာသမားေတြ လုပ္စားလို႕ေကာင္းေအာင္ ထြင္ထားတဲ့ ထြင္လံုးႀကီးပါ .. ။ ဒါက ေကာ္ပီေတြ၊ ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ေတြသာ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာပါ ..။ တခ်ိဳ႕ဆို ေကာ္ပီဘာလဲ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ဘာလဲေတာင္ သိပံုမရပါဘူး။ ဒါ စာနယ္ဇင္း သမားေတြရဲ႕ လုပ္ကြက္ႀကီးလုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။


Credit to >>>Ko Pho Zarti
Min Zaw

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။