Enthusiasm
စိတ္အားထက္သန္မႈေပါ့။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဘဝနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ေျပာရရင္ ဒီကိစၥက ေတာ္ေတာ္ အေရးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္း ေက်ာင္းအလုပ္က Designer ေပါ့။ ငယ္ငယ္ တုန္းကေတာ့ ဒီလိုအလုပ္လုပ္မယ္ေျပာရင္ ဘယ္သူက လက္ခံမွာလဲေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း Design ဆရာဆိုတာမ်ဳိး ကရွိတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ဒါေပမဲ့ Design နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ စိတ္အားထက္သန္မႈ က ေတာ္ေတာ္ျပင္းထန္ခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ အေဖက ေက်ာင္းဆရာ။ ေက်ာင္းက လက္ကမ္း စာေစာင္ေလးေတြ ဘာေတြဆိုရင္ အေဖက ဦးေဆာင္ၿပီးလုပ္ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က လက္ေရး လက္သားလွတယ္။ ဒီေတာ့ အေဖက ေရးခိုင္း တယ္။ ငါးတန္းေက်ာင္းသားကတည္းက ကြၽန္ေတာ္က ေက်ာင္းက လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြ နံရံကပ္စာေစာင္ေတြမွာ စာေတြေရးေပးရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းကို ဂ်ပန္ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းက လက္ေဆာင္ေပးတဲ့ Pental Color Pen ေလးေတြ ေက်ာင္းမွာရေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေပးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အဲဒီ ေရာင္စံုေလးေတြနဲ႔ စာလံုးေလးေတြကို အလွ ဖန္တီးေပးတယ္။ တအားေပ်ာ္တယ္။ တအားစိတ္ အားထက္သန္တယ္။ ၁ဝ တန္းေအာင္ၿပီး မံုရြာ ေကာလိပ္ေရာက္ေတာ့လည္း Tutorial အျဖစ္ ကိုၾကည့္ၿပီး ဆရာက ကြၽန္ေတာ့္ကို လက္ေရးလွ တယ္ဆိုၿပီး မင္းမံုရြာေကာလိပ္ရဲ႕ နံရံကပ္စာေစာင္ ေတြေရးေပးပါတဲ့။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ငယ္ငယ္ ကတည္းက မစိမ္းခဲ့တဲ့ အလုပ္ဆိုေတာ့ လြယ္ လြယ္ပဲလက္ခံၿပီး လုပ္ေပးခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး မံုရြာေကာလိပ္ မဂၢဇင္းလည္း ကိုယ္ပဲ လုပ္ခဲ့ရ တယ္။
http://yatimagazine.com/archives/9188
မႏၲေလးတကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့လည္း မႏၲေလးတကၠသိုလ္ မဂၢဇင္းတို႔ နံရံကပ္စာေစာင္ တို႔ကို ကြၽန္ေတာ္ပဲ လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ဘဝတစ္ ေလွ်ာက္လံုး ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္အားထက္သန္မႈက Design ေတြပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ကြန္ပ်ဴတာ မေပၚေသးေတာ့ လက္ေရးလွတာက Design လုပ္မယ့္ လူအတြက္အေရးပါေနခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ စိတ္အားထက္သန္မႈေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ အခု အက်ဳိးအျမတ္အသီးအပြင့္ ရခဲ့ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဒီအလုပ္ကို စိတ္အားထက္သန္ ၿပီး ဝါသနာပါခဲ့လို႔လည္း အခုခ်ိန္မွာဒီအလုပ္နဲ႔ အသက္ေမြးဝမ္း ေက်ာင္းအလုပ္အေနနဲ႔ ရပ္တည္ ႏိုင္တာပဲ။ စိတ္အားထက္သန္မႈက တစ္ဦးခ်င္းစီမွာ တူမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ေတာ့ ဆိုင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုရင္ လက္ေရးလွလို႔ ဆိုၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္က အခြင့္အေရးေတြေပးခဲ့လို႔ ဒီစာအုပ္ေပၚမွာ စိတ္အားထက္သန္ခဲ့တာ။ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္အားသန္မႈက ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ သဟဇာတျဖစ္တယ္။
Education
Education က ပညာေရး။ ဒါက အေရးႀကီး တယ္။ အခုလက္ရွိျမန္မာျပည္ ပညာေရးသင္ၾကား တဲ့ စနစ္ကိုလည္း ေျပာင္းသင့္ၿပီ။ ဆရာဗဟိုျပဳ သင္ၾကားေရး စနစ္ေလ။ ကေလးတစ္ေယာက္က သူရဲ႕ဆရာ၊ ဆရာမကိုေက်ာ္ၿပီး စဥ္းစားလို႔၊ ေတြးေခၚ လို႔မရဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က စာေတြကို မ်က္စိမွတ္ၿပီးေအာ္က်က္ပဲ။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ကို ကြၽန္း ၄ ကြၽန္းနဲ႔ဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။ ဘာသင္ ေထာက္ကူပစၥည္းမွမပါဘဲ ဒီအတိုင္းသာ ေအာ္က်က္ပဲ။ ေတာင္သူႀကီးဒံုးခ်င္း သင္တာလည္း ေခတ္ အဆက္ဆက္ပဲ။ အမွန္ကအသစ္ေတြကို သင္ေပးေတာ့ေလ။ ဦးပုညထဲမွာပဲ လည္ေနရတာ။ ဒါတို႔ပညာေရးပဲ။ Parrot Learning ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၁ ရာစုက ခင္ဦးကို မြန္မင္း သမီးလို႔ပဲ ယံုၾကတယ္။ Thinking ပိုင္းကို မသင္ ၾကားခဲ့ဘူး။ ၁၂ ရာစု ျမန္မာစကားေျပက မေခ်ာ ဘူး။ ေက်ာက္စာေတြက သက္ေသပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အနႏၲသူရိယအမတ္ႀကီးရဲ႕ မ်က္ေျဖလကၤာဆိုတာကို သင္ရတယ္။ လကၤာ ေခ်ာေခ်ာနဲ႔။ ေက်ာင္းသားေတြကို စဥ္းစားခြင့္မေပး ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ Logical Thinking ကို မသင္ခဲ့ရဘူး။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေရေျမေတာေတာင္ သဘာဝကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ မသိၾကဘူး။ ဘာလို႔လဲ သင္ၾကားေရးမွားခဲ့လို႔ေပါ့။ အခု ႏိုင္ ငံ ျခားမွာ ေက်ာင္းသြားတက္လို႔ရတယ္။ဒီမွာလည္း အဆင့္ျမင့္ပုဂၢလိက ေက်ာင္းေတြရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ Idenity ဆိုတာ ရွိတယ္။Id ေပၚ တာေပါ့၊ အဲဒါေတြေပ်ာက္ကုန္တယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ ပထဝီအေနအထားရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္း ကို ႏိုင္ငံသားတိုင္းက သိထားရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ တစ္ေခတ္လုံးက စမ္းသပ္ ပညာေရးပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ ခဏခဏစနစ္ေျပာင္း တယ္။ ဝိဇၨာ၊ သိပၸံခြဲလိုက္၊ မခြဲလိုက္၊ ေဒသ ေကာလိပ္ရွိလိုက္၊ မရွိလိုက္နဲ႔။ လက္ေတြ႕အသံုး ျပဳလို႔ရတဲ့ ပညာေရးစနစ္ မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ျမန္မာစာသင္ေပးရတဲ့ ဆရာဘဝျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြကို Self Study လုပ္ေစခ်င္လို႔ စနစ္ေလးေျပာင္းၿပီး သင္ေပးဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္က အမွတ္ေပး စည္းမ်ဥ္းဆိုတာႀကီး ရွိေနျပန္ေရာ။ ဘယ္ေလာက္ ပဲသင္သင္။ ေက်ာင္းသားဘယ္ေလာက္ ပဲ ေတာ္ ေတာ္ ေပးခြင့္ရအမွတ္ဆိုတာရွိတယ္။ ဒီစည္းမ်ဥ္း ကိုေက်ာ္ၿပီး ေပးလို႔မရဘူး။ ဒီတိုင္းျပည္မွာ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနတာ ပညာေရးပါပဲ။
Efficient
Efficient ဆိုတာ ခပ္ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေတာ့ စြမ္းေဆာင္ရည္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ စြမ္းေဆာင္ ရည္က ကမၻာေလာကႀကီးအတြက္ အက်ဳိးေတာ့ ရွိရမွာေပါ့။ စြမ္းေဆာင္ ရည္သက္သက္နဲ႔ တန္ဖိုး ျဖတ္ရင္ေတာ့ သူ႔အတြက္ အရမ္းျမင့္ေပမယ့္ တစ္ဖက္မွာ ဆိုးက်ဳိးေတြ ရွိသြားတာမ်ဳိးလည္းရွိ တယ္။ ဒီလိုလူမ်ဳိးဆိုရင္ ဟစ္တလာေပါ့။ ေၾကာက္ စရာ ေကာင္းတာေပါ့။ နယူတန္ရဲ႕စြမ္းေဆာင္ရည္၊ အိုင္းစတိုင္းရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္က်ေတာ့ မတူေတာ့ ဘူး။ စာပံုႏွိပ္စက္ကို တီထြင္ႏိုင္တဲ့ ဂူတင္ဘတ္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ ရည္က်ေတာ့ တစ္ကမၻာလံုးအတြက္ အက်ဳိးအမ်ားႀကီး ရသြားတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ဆိုတာ သူျဖတ္သန္းလာခဲ့ရ သူ ဘဝအေတြ႕အႀကံဳနဲ႔လည္း အမ်ားႀကီးဆိုင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဂီတေလာကမွာဆိုရင္ စြမ္းေဆာင္ ရည္ျမင့္တဲ့သူကို ေျပာပါဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလံုး ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ ကိုငွက္လို႔ေခၚတဲ့ ထူးအိမ္သင္ ေပါ့။ ထူးအိမ္သင္ဆိုတာ မေပၚလာခင္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔က Family Chords ေတြနဲ႔သြား တာ။ ထူးအိမ္သင္ကက်ေတာ့ Genius ပဲ သူက စၿပီး Chords အသစ္ေတြလုပ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕ ဂီတေလာကမွာ ပံုစံလံုးဝေျပာင္းသြားတာ ပဲ။ သူ ၉ တန္းေက်ာင္းသားဘဝမွာ ေရးတာ ”ေဝးသြားတဲ့အခါ” သီခ်င္းတဲ့။ သူ႔ရဲ႕စြမ္းေဆာင္ ရည္က ဘယ္ေလာက္ျမင့္လဲဆိုတာ အဲဒါေပါ့။ Chords ဖြဲ႕စည္းမႈကို အရမ္းနားလည္တယ္။ ကြၽမ္းက်င္တယ္။ ဒီလိုစြမ္းေဆာင္ရည္ေတြ က ေစ့ေဆာ္ မႈကေန လာတယ္ေျပာရမယ္။ စြမ္းေဆာင္ရည္ဆိုတာ တန္ဖိုးထားရတဲ့ လူအေပၚ လည္း မူတည္တယ္။
ၿဖိဳးစုပိုပို http://yatimagazine.com/archives/9188
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။