Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Tuesday, August 27, 2013

ရိုးသားေသာဂီတ

 
We Love Music
>>>>>>ရိုးသားေသာဂီတ<<<<<<<<

ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူငယ္ဘ၀တုန္းက ဂီတကို ရိုးသားစြာ ခံစားၾကသည္ဟုဆိုလ်ွင္ ယေန႕ေခတ္ လူငယ္မ်ား နားလည္မည္မဟုတ္ပါ။ ေဒါသထြက္ေကာင္း ထြက္ႏိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ (၁၀)တန္းေအာင္ျပီးစ အခ်ိန္ ဂစ္တာကို မေတာက္တစ္ေခါက္ တီးတတ္သည္။ လမ္းေဘးတြင္ ထိုင္တီးသည္။ လသာေသညမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ စင္တင္ေတးဂီတဘ၀။ ထိုမွတဆင့္ တကၠသိုလ္တြင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္စု၍ ဂစ္တာကို ေသေသခ်ာခ်ာ စနစ္တက် သင္ၾကရေအာင္ဟု တိုင္ပင္လ်က္ ဂစ္တာကို စနစ္တက် သင္ေပးႏိုင္ေသာ ဆရာမ်ားထံ ခ်ည္းကပ္ၾကရသည္။ အေခြမ်ားနားေထာင္၍ ဟုတ္သည္ရွိ မဟုတ္သည္ရွိ လိုက္တီးၾကရသည္။ လမ္းေဘးတြင္စု၍ တီးၾကသည္။ ၁၉၈၄-၈၅ ေလာက္ကျဖစ္သည္။ တေျဖးေျဖးႏွင့္ အေတြ႕အၾကံဳေလး ရလာေတာ့ Lead. Rhythm.Bass ခြဲ၍တီးၾကသည္။ လမ္းေဘး၊ အုတ္ခံု၊ သူငယ္ခ်င္းအိမ္၊ အေဆာင္ေရွ႕ စသည္ျဖင့္ ဂီတကို ခံစားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ျပန္၍ စဥ္းစားၾကည့္ပါသည္။ ဂီတ၏ အႏွစ္သာရ၊ ခံစားမႈ အတိမ္အနက္၊ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိခဲ့သလဲ။ ယေန႕ေခတ္ လူငယ္မ်ား၏ ဂီတ ယဥ္ေက်းမႈ တက္လာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္မိသည္။ ယေန႕လူငယ္ေတြက Computer, Karaoke, Rhythm,Box, Keyboard, Sequencer စသည္ျဖင့္ မ်ားျပားလွေသာ ဂီတအေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ဂီတကို ခံစားၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေခတ္က ဂီတကို အခန္းတစ္ခန္းတြင္ ၾကိဳးညွိျပီး မိမိတို႕ ခံစားမိသည့္ အတိုင္းတီးၾကသည္။ တီး၍ေကာင္းသည့္ေန႕ ရွိမည္။ တီး၍မေကာင္းသည့္ ေန႕ရွိသည္။ ဆို၍ ေကာင္းသည့္ေန႕ရွိသည္။ ဆုိ၍ မေကာင္းသည့္ ေန႕ရွိသည္။။ Mood ေကာင္းမေကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ရွင္းလင္းရိုးသားစြာ နားလည္သည္။ ဒါသည္ ဂီတ၏ အေျခခံေကာင္းျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ဒီေန႕ ျပန္စဥ္းစားမိသည္။ ယေန႕လူငယ္တစ္ေယာက္ Karaoke ျဖင့္ သီဆိုမည္ဆိုပါစို႕။ ပထမဆံုး သူၾကိဳက္သလို ဆို၍ မရပါ။ TV မွန္သားျပင္ေပၚမွ ေပၚေသာ စာသားႏွင့္ေနာက္ခံတီးခတ္မႈ ေဘာင္အတြင္း (သူတို႕တီးထားေသာခံစားမႈ) ကိုလိုက္၍ ဆိုရမည္။ ေျပာင္းလဲႏိုင္မႈ (Variation) အခြင့္အေရး အေတာ္နည္းသြားပါသည္။ သို႕အတြက္ သီဆိုသူသည္ Mood ႏွင့္ Variation ကုိ နားလည္ရန္ မလြယ္ပါ။ ဂစ္တာတစ္လံုးျဖင့္ မိမိဘာသာသီဆိုသည္ ဆိုပါစို႕။ မိမိၾကိဳက္သလို ေျပာင္းလဲႏိုင္သည္။ ေဒါသထြက္လ်ွင္ ဂစ္တာျဖင့္ လိုက္ထြက္၍ရသည္။ ၀မ္းနည္းလို႕ရသည္။ Tempo ေျပာင္းတီး၍ ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငယ္ငယ္က အေဆာင္ေရွ႕တြင္ သီခ်င္းမ်ားကို အုပ္စုလိုက္ ေနာက္ေျပာင္၍ ေျပာင္းလဲသီဆိုခဲ့သည္။ အေႏွးကို အျမန္၊ အျမန္ကို အေႏွးျဖင့္ တစ္ခါတစ္ရံ အခ်စ္သီခ်င္းကိ ုေဒါသျဖင့္ ဆိုၾကသည္။ ဒါသည္ အလကား မဟုတ္ပါ။ Mood ႏွင့္ Variation ကို သဘာ၀က်က် တတ္ေျမာက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ယေန႕လူငယ္မ်ား ေခတ္မွီလာ၍ လမ္းေဘးဂစ္တာတီး၍ သီဆိုသူ နည္းလာၾကသည္။ ကိုယ္တိုင္ တီးသူမ်ား နည္းလာသည္။ Karaoke ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ Computer ျဖင့္တစ္ဖံု Automatic မ်ားက လႊမ္းမိုးလာသည္။ ဂီတ၏ အေျခခံ အုတ္ျမစ္သည္ အေနာက္သို႕ ေရာက္ေနပါသည္။ ဂီတ၏တန္ဘိုးသည္ မွားယြင္းစြာ ဆံုးျဖတ္ခံေနရပါသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ အုပ္စုလိုက္ ဂစ္တာျဖင့္ သီဆိုေနရမည့္ အစား Karaoke တြင္သီဆိုၾကသည္။ သို႕အတြက္ Karaoke အေခြမ်ားသာ ေစ်းကြက္ေပၚသို႕ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ ဂီတ၏ တန္ဘိုးသည္ နိမ့္လာတာလား၊ ျမင့္လာတာလား စဥ္းစားသင့္ပါသည္။ တီး၀ိုင္းသြားၾကည့္လ်ွင္ပင္ အခ်ိဳ႕ေသာ နာမည္ေက်ာ္ လူငယ္အဖြဲ႕မ်ားက Computer Card.CD မ်ားျဖင့္ သီဆိုသည္။ တီးေနသူမ်ား ဆင္းေပးရသည္။ ဂီတ၏တန္ဘုိးသည္ Ready made Coffee တစ္ထုပ္ႏွင့္ တူလာသည္။ ေျပာင္း၍မရ။ Fix လုပ္ထားျပီးျဖစ္သည္။ Live Band တီးခတ္ေသာ ဆိုင္မ်ားတြင္ လူငယ္တုိ႕ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကသည္။ သီခ်င္းဆိုရန္ ၾကိဳးစားသည္။ စာသားေတာင္းသည္။ အလြတ္မရၾက။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ စာသားေပၚေသာ Karaoke ျဖင့္ ေလ့က်င့္ထားသည္။ တီးခတ္ေသာ Band မွ နည္းနည္းေျပာင္းတီးခတ္လ်ွင္ မ၀င္တတ္၊ မထြက္တတ္ေတာ့ပါ။ တခ်ိဳ႕က Card ေလးကိုင္၍ လာျပီး Keyboard card ထည့္သီဆိုသည္။ ေခတ္မွီလြန္းေသာ ေကာ္ဖီမစ္ တစ္ထုတ္အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါသည္။ ေရရွည္ေသာက္လ်ွင္ မေကာင္းပါ.။ ယေန႕ဂီတ ပရိသတ္မ်ား Karaoke အရုပ္ကိုၾကည့္မွ သီခ်င္းအဓိပၸါယ္ကို နားလည္ေတာ့မလား စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ ဂီတကို နားေထာင္ရာတြင္ သံစဥ္ႏွင့္ စာသားကို နားေထာင္၍ မိမိ လိုသလို ခံစားႏိုင္ပါသည္။ ၾကိဳက္သလို ေတြးလို႕ရပါသည္။ ထိုအခြင့္အေရး ဆံုးရႈံးသြားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ Karaoke ႏွင့္ Auto မ်ားကို အဆိုးျဖင့္ တင္ျပျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဂီတရသကို ခံစားႏိုင္ဖို႕ ရိုးရိုးေလး ေတြးၾကည့္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ ေပးလိုပါသည္။ ဟိုးယခင္က ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဒိုးပတ္၀ိုင္းမ်ားတြင္ အိုးစည္ႏွင့္ ႏွဲ၊ ၀ါးလက္ခုပ္တို႕ပါ၀င္သည္။ ယေန႕ေခတ္တြင္ ႏွဲအစား Keyboard အေသးေလးမ်ား ေနရာယူသြားသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္ မ်က္ရည္၀ဲသြားတာ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ဘူးပါသည္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ခဲ့ပါ။ ေနာက္မွ ႏွဲ၏ Pitch သည္ Fix လုပ္ထားသလို မတိက်ပါ။ Flat/Sharp အနည္းငယ္စီ ရွိသည္။ Acoustic Insturment ၏ရသျဖစ္သည္။ Keyboard Pitch သည္ Fix Frequency ျဖစ္သည္။ ဘယ္လုိမွ ႏႈိင္းယွဥ္၍ မရပါ။ ယေန႕ေခတ္ ကမာၻ႕ဂီတ၌ Unplugged မ်ား ေခတ္စားေနျခင္းသည္ အသံစစ္စစ္၏ တန္ဘိုး၊ Live ၏တန္ဘိုး၊ မည္မ်ွရွိေၾကာင္း ျပေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ယေန႕ေခတ္ လမ္းေဘးတြင္ ထိုင္၍ Guitar တီးေနေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ပို၍ တမ္းတမိပါသည္။ ယေန႕လူငယ္မ်ားကို စဥ္းစားေစခ်င္ပါသည္။ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို အဓိပၸါယ္ ေရးထားတာ ကၽြန္ေတာ္မေတြ႕ဘူးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဂီတသီခ်င္းကို ဘယ္လို အဓိပၸါယ္ေဖာ္ျပီး Fix လုပ္ေနၾကသလဲ ဆိုတာေလးကို စဥ္းစားေစလုိပါသည္။

မိုးႏိုင္(ဂီတမိတ္)
Vol:8 No12 Nov 2005 Alinkar Music Journal

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။