Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, December 16, 2012

ရန္ကုန္ကိုခ်စ္လွ်င္...

by MOPA Designs on Friday, December 14, 2012 at 5:59pm ·


အေရွ႕ေတာင္အာရွ၏ ၾကယ္တစ္ပြင့္ျဖစ္ရန္ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ တိုးတက္ေရး
လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
ထိုကဲ့သို႔အခ်ိန္ အခါမ်ဳိး၌ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးတိုးတက္ လာမႈမ်ားႏွင့္အတူ လူေနမႈအဆင့္
အတန္းမ်ားကလည္း မလြဲမေသြ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာေပလိမ့္မည္။


ေခတ္မီၿမိဳ႕ျပ႐ုပ္လကၡဏာမ်ားျဖစ္ ၾကသည့္ ေခတ္မီလူေနတိုက္တာ အေဆာက္အအံုမ်ား၊
အထပ္ျမင့္႐ံုး အေဆာက္အအံုမ်ား၊ ေရွာ့ပင္းေမာမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအေဆာက္
အအံုမ်ားႏွင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ Industrial Park မ်ား စသည္ျဖင့္ အေဆာက္အအံုအသစ္မ်ား
လိႈင္လိႈင္ ေပါမ်ားလာရန္မွာ ေသခ်ာသေလာက္ ပင္ျဖစ္၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ စီးပြားေရး အခ်က္ အခ်ာက်ေသာ ေနရာမ်ားက ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံလိုသူမ်ားအတြက္
မ်က္စိက်စရာ ျဖစ္လာပါသည္။

စီးပြားေရးအခ်က္အခ်ာက်ၿပီး အစိုးရ ႐ုံးစိုက္ရာျဖစ္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လည္၌ ကိုလိုနီေခတ္၊
လြတ္လပ္ေရးေခတ္ဦးပိုင္း ကာလမ်ားက ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ အေဆာက္အအံုေဟာင္းမ်ား
က ယခင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးရဲ႕ ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားခဲ့သည့္ အတိတ္ကို ျပသေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး
ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ သူမ်ား၏ ဘူဒိုဇာေအာက္ က်ေရာက္မည့္ ေဘးအႏၲရာယ္
ကို ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္၏။

ကိုလိုနီေခတ္ႀကီးမားခန္႔ထည္ေသာ အေဆာက္အအံုမ်ားကေတာ့ ေရွး ေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ
အေဆာက္အအံုမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရၿပီးျပဳျပင္ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈခံေနရေသာ္လည္း
လူေနအိမ္မ်ား၊ တိုက္ခန္းေဟာင္းမ်ားကေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရး ကန္ထ႐ုိက္တာ အခ်ဳိ႕၏
ၿဖိဳဖ်က္ျခင္းခံရမည့္ ေဘးႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ေနရသည္။

ကိုလိုနီေခတ္အေဆာက္အအုံမ်ား သည္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါကသူ႔ စံႏႈန္းျဖင့္ ကိုက္ညီေသာ
ဗိသုကာဒီဇိုင္းမ်ားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္။ အေဆာက္အအံု အဖြင့္က က်ဥ္းေသာ္လည္း
အိမ္အတြင္း ပုိင္းက ရွည္လ်ားသည္။ လိုအပ္သည့္ ေလေကာင္းေလသန္႔ႏွင့္အလင္းေရာင္
ရရွိရန္အတြက္ အတြင္းမ်က္ႏွာၾကက္ အျမင့္ကို ခပ္ျမင့္ျမင့္ေဆာက္ထားၿပီး မ်က္ႏွာစာကို
ျပတင္းေပါက္မ်ားျဖင့္ အျပည့္ယူေပးထားသည္။

အေဆာက္ အအံုတစ္ခုခ်င္းစၾကည့္လွ်င္သံုးလႊာ၊ ေလးလႊာပင္ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ယခု ေခတ္
ကန္ထ႐ုိက္တိုက္မ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ၆ လႊာအျမင့္ခန္႔ ရွိသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္တခ်ဳိ႕က ယခင္ သံုးလႊာသာရွိသည့့္ အေဆာက္အအံုကို ၿဖိဳ၍
၅ လႊာ ၆ လႊာခန္႔ ရွိသည့္ တိုက္ခန္းမ်ားကို အစားထိုးေဆာက္ လုပ္လိုက္သည့္အခါမွာ မူလ
တိုက္ခန္းမ်ား၏ မ်က္ႏွာၾကက္အျမင့္ထက္မ်ားစြာ နိမ့္ၿပီး ေလ၀င္ေလထြက္ႏွင့္ အလင္းေရာင္
လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရရွိ ဖို႔ ခဲယဥ္းသြားၾကသည္။

ကမၻာေပၚရွိထင္ရွားေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးတိုင္းတြင္ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီၾကာေနၿပီျဖစ္ ေသာ ေရွးေဟာင္း
လူေနတိုက္တာ အေဆာက္အအံုမ်ားကို မက္မက္ ေမာေမာ ခင္တြယ္ေနထိုင္ေနၾကဆဲပင္
ျဖစ္သည္။


Bugis Junction (Photo by DP architect)

လန္ဒန္၊နယူးေယာ့ခ္၊ ပဲရစ္ စသည့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ႏွစ္ေပါင္း သံုးေလးရာခန္႔က
ေဆာက္လုပ္ထားခဲ့ ၾကေသာ အေဆာက္အအံုမ်ားတြင္ အသံုးျပဳေနထိုင္ေနၾကဆဲ
ပင္ျဖစ္သည္။

ထိုၿမိဳ႕မ်ားတြင္ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ႀကီးမ်ား အၿပိဳင္အဆိုင္ေဆာက္လုပ္ေနၾကေသာ္လည္း နဂို
မူရင္းေရွးေဟာင္း အေဆာက္အအံုခပ္နိမ့္နိမ့္မ်ား၏ အလွအပကိုလည္း မပ်က္ေအာင္
ထည့္သြင္း စဥ္းစား၍ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကသည္။

အေရွ႕ေတာင္အာရွ ၁၀ ႏိုင္ငံတြင္ ပါ၀င္သည့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ၌ ျမန္မာ ႏိုင္ငံကဲ့သို႔ ရွည္လ်ား
လွသည့္ သမိုင္း ေၾကာင္းႏွင့္ ယဥ္္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ား မရွိေသာ္လည္း ထိုႏိုင္ငံတိုးတက္မႈ
သမိုင္းအတြက္ အေရးပါသည့္ စစ္ႀကိဳ ေခတ္၊ စစ္ၿပီး ေခတ္လူေနဆိုင္ခန္းမ်ားက စင္ကာပူ၏
အခ်က္အခ်ာက်သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ အမ်ားအျပားက်န္ရစ္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအေဆာက္အအံု
မ်ားကို (shophouse)လို႔ ေခၚၾကသည္။

တနည္းအားျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ထဲမွာ ရွိေနဆဲျဖစ္သည့္ လူေနတိုက္ခန္းမ်ားကဲ့သို႔ပင္။
ရန္ကုန္မွ အေဆာက္အအံုမ်ား သည္ပို၍ ႀကီးမားခမ္းနားသည္ဟု ဆိုလွ်င္ ရႏိုင္သည္။

စင္ကာပူမွ လူေနဆိုင္ခန္းမ်ားက ႏွစ္ထပ္သံုးထပ္ပင္ရွိၿပီး Tanjong Pager ဟုေခၚသည့္
စီးပြားေရးအခ်က္အခ်ာက်သည့္ေနရာမ်ား၊ China Town ႏွင့္ Little India စသည့္ေနရာ
မ်ား၌ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကသည္။

ေျမရွားသည့္ စင္ကာပူ ႏိုင္ငံအတြက္ထို shophouse မ်ားကို ၿဖိဳၿပီး မိုးေမွ်ာ္တိုက္ႀကီးအစားထိုး
တည္ေဆာက္လိုက္လွ်င္ ေျမရွားသည့္ ျပႆနာကို အလြယ္တကူ ေျဖရွင္းလိုက္ ႏိုင္မည့္အျပင္
အက်ဳိးအျမတ္အမ်ားႀကီး ရရွိသြားႏိုင္ေပမည္။

သို႔ရာတြင္ စင္ကာပူ အစိုးရသည္ထိုကဲ့သုိ႔အလြယ္လမ္းကို မလိုက္ဘဲ ေရွ႕ေရးေမွ်ာ္ေတြးၿပီး
ထိုလူေန ဆိုင္ခန္းအေဆာက္အအံုမ်ားကို ျပဳျပင ထိန္းသိမ္းခဲ့သည္။

အခ်ဳိ႕အေဆာက္ အအုံမ်ားကို လူေနတိုက္ခန္းမ်ား အျဖစ္ ထားရွိၿပီး တခ်ဳိ႕အေဆာက္
အအံုမ်ားကို စီးပြားေရးဆိုင္ရာ၊ သင္ၾကားေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အအံုမ်ားအျဖစ္ ျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲခဲ့သည္။

ယခုအခါတြင္ ထိုအေဆာက္အအံုမ်ားက စင္ကာပူေျမ ေပၚတြင္ ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ
တန္ေနၿပီျဖစ္သည္။

ထိုအေဆာက္အအံု မ်ားတြင္ ငွားရမ္းေနထိုင္မည္ဆိုပါက လည္း တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ား၌
တစ္လကို စင္ကာပူေဒၚလာ တစ္ေသာင္းနီးပါးခန္႔ ေပးေနရၿပီျဖစ္သည္။

စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ shophouse မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ခဲ့ရာ၌ ေျမညီထပ္ကို စီးပြားေရး
လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ႐ံုးခန္းအျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆိုင္ခန္းအျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း
အသံုးခ်ခဲ့ၾကသည္။

ထို႔ ေၾကာင့္မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျမညီထပ္ မ်ားတြင္ အခန္းဖြဲ႕စည္းမႈမရွိဘဲ ဟင္းလင္းဖြင့္
အေနအထားမ်ဳိးသာ ျဖစ္ၾကသည္။

ပထမထပ္ႏွင့္ ဒုတိယထပ္တြင္ မိသားစုအတြက္အခန္းမ်ားဖြဲ႕စည္းထား ေသာ္လည္း
ယခုေခတ္လူေနထိုင္မႈ အတြက္ ထုိဖြဲ႕စည္းမႈမ်ား ေခတ္မီ ဆန္းျပားျခင္း မရွိေတာ့ေခ်။

ထို႔ေၾကာင့္ မူလ shophouse ၏ အျမင့္ထက္ ေက်ာ္ျမင့္ျခင္းမရွိေစဘဲ အိမ္ေနာက္ေဖးကို
တိုးခ်ဲ႕ျခင္း၊ ေခတ္မီအိမ္ေဆာက္ ပစၥည္းမ်ားကို အသံုးခ်၍ အိမ္ကိုျပဳျပင္ မြမ္းမံျခင္းမ်ားကို
ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။

Shophouse မ်ားသည္ တိုက္ခန္းတြဲမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး တိုက္ခန္းတစ္ခုျခင္းစီ ကို ထိန္းသိမ္း
ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တိုက္ခန္းတစ္တြဲလံုးကို ဟိုတယ္၊ Service apartment အျဖစ္
လည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳၾကသည္။


Clarke Quay (Photo by Lu Lu @ KyawMin)

စင္ကာပူ ႏိုင္ငံ၏ အေက်ာ္ၾကားဆံုး Botique ဟိုတယ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ Scarlet Hotel
ကလည္း shophouse အတြဲလိုက္ကို ဟိုတယ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲထားျခင္း ျဖစ္သည္။

စင္ကာပူ၌ပံုမွန္အားျဖင့္ တစ္ညတာအားျဖင့္ တည္းခိုခန္းခ ေဒၚလာ တစ္ရာႏွစ္ရာခန္႔ေပးေန
ရခ်ိန္ တြင္ ထိုကဲ့သို႔ေသာဟိုတယ္အမ်ဳိးအစား မ်ားက အနည္းဆံုးေဒၚလာေလးငါးရာခန္႔
တစ္ညတာ တည္းခိုခ ေပးေနၾကရသည္။

Scarlet Hotel တြင္ ေခတ္မီ Bar Lounge မ်ားသာမက ဟိုတယ္တစ္ခု အတြက္မပါ
မျဖစ္ေသာ Gym နဲ႔ Jacuzzi မ်ားကိုပါ အသစ္ထည့္သြင္းေပးထားသည္။

ထိုမွ်သာမကဘဲ ဧည့္သည္မ်ား အတက္အဆင္းလြယ္ကူေစမည့္ Lift မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း
ေဆာက္လုပ္ေပးထားသည္။

Shophouse အတြဲလိုက္ကို ဟိုတယ္အျဖစ္ေျပာင္းလဲသည့္အခါ၌ အခန္းမ်ားဖြဲ႕စည္းျခင္း၊ Lift
မ်ား ထည့္သြင္းျခင္း ျပဳလုပ္လိုက္သည့္ အခါမူလ Structure မ်ားကို ျပန္လည္အသံုးခ်ႏိုင္
ျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ လိုအပ္သည့္ အခန္း အဖြင့္ႏွင့္ လူသြားလမ္းေတြရရွိရန္ အတြက္ Party wall
မ်ားကိုၿဖိဳခ်ကာ နည္းပညာအသစ္ႏွင့္ Structure အသစ္မ်ားကိုအသံုးျပဳခဲ့ၾကရသည္။

စင္ကာပူႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား အမ်ားဆံုး သြားလာေလ့ရွိၾကသည့္ Bugis Junction
ကလည္း shophouse မ်ားရွိၾကသည့္ လမ္းသံုးေလး လမ္းကို ေပါင္းစည္းထားၿပီးမွန္ျဖင့္
ျပဳလုပ္ထားသည့္ အမိုးမ်ားျဖင့္ မိုးလံုေလ လံုျဖစ္ေအာင္ျပဳလုပ္ထားသည့္ ေရွာ့ပင္း
ေမာလ္တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။

မူလလက္ရာ Shophouse မ်ား၏ မ်က္ႏွာစာကို မဖ်က္ဆီးဘဲ အတြင္းပိုင္းအားလံုးကိုေတာ့
Layout အသစ္မ်ားျဖင့္ ျပင္ဆင္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။

မူရင္းေဈးလမ္းမ်ား၏ အေပၚ တြင္ မွန္ခံုအမိုးရွိၿပီးေဈးတစ္ခုလံုး ကို ေလေအးေပးစက္မ်ား
တပ္ဆင္ေပး ထား၏။ လူငယ္မ်ားကိုဦးတည္ခ်က္ထားသည့္ ေရွာ့ပင္းေမာျဖစ္သည့္
အားေလ်ာ္စြာ တိုလီမုတ္စဆိုင္ေသးေသးေလးမ်ား၊ Kiosks ဟုေခၚသည့္ လက္တြန္း
လွည္းေလးမ်ားပါမက်န္ ထည့္သြင္း ေပးထားသည္။

စင္ကာပူရဲ႕ ထင္ရွားသည့္ ႏိုက္ကလပ္ မ်ား၊ ဘားမ်ားစားေသာက္ဆိုင္မ်ားရွိသည့္ (Clarke
Quay) ကလပ္ကီးကလည္း ယခင္က စင္ကာပူျမစ္ကမ္းေဘးမွာ ရွိသည့္ဆိုင္္ခန္းမ်ား
ဂိုေဒါင္မ်ားကို ေျဖေဖ်ာ္ေရးေနရာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲထားသည့္ ေနရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္၏။

Bugis ကဲ့သုိ႔ အလံုပိတ္အဲကြန္းေပး ထားတဲ့ ေနရာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ဧရိယာ တစ္ခုလံုး အပူခ်ိန္
၂၈ ဒီဂရီထက္မပို သည့္ ေနရာေလးတစ္ခုျဖစ္ေစရန္ လွပသည့္ အမိုးကန္ႏိုပီမ်ား၊ ေအးျမသည့္
ေလညႇင္းေလးမ်ား တိုက္ခတ္ေန သကဲ့သို႔ ဖန္တီးေပးသည့္ အဲကြန္းစနစ္ မ်ား တပ္ဆင္
ေပးထား၏။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွမွာ ကိုလိုနီေခတ္ စစ္ၿပီးေခတ္ တန္ဖိုးႀကီးမားသည့္
ဗိသုကာလက္ရာမ်ား အမ်ားအျပားရွိေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။

သို႕ရာတြင္ ထိုဗိသုကာလက္ရာမ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ တတ္ကြ်မ္း နားလည္သည့္
ပညာရွင္မ်ားျဖင့္ မွန္ကန္ သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားခ်မွတ္ကာ ေရရွည္စီမံကိန္းျဖင့္ ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္သင့္ပါသည္။

ေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္ငန္းရွွင္မ်ား၊ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား ကလည္း အေဆာက္အအံုေဟာင္းမ်ား
ကို ၿဖိဳဖ်က္ျခင္းမျပဳဘဲ စင္ကာပူ ႏိုင္ငံကဲ့သို႔ ဟိုတယ္မ်ား၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ စာသင္ေက်ာင္း
မ်ား၊ ႐ံုးမ်ား အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳသင့္ပါသည္။

တခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ စင္ကာပူထက္ တိုးတက္လွပေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခု ေရာက္လာ
မည္ျဖစ္သည္။

စာေရးသူသည္ (Lasalle-SIA, the College of the Arts,Singapore) မွ Diploma in
Interior Design ရရွိခဲ့ၿပီး (Open University, London) မွလည္း Diploma in Higher
Education ရရွိခဲ့သည္။ Art ed Domain Design တြင္ Interior Design အျဖစ္ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔
လုပ္ကိုင္သည့္ အေတြ႕အၾကံဳရွိခဲ့ၿပီး Surbana International Consultants တြင္
Architectural Assistant အျဖစ္ ေလးႏွစ္လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ စင္ကာပူႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္
လ်က္ရွိၿပီး စင္ကာပူရွိ MOPA Architecture Interior Design တြင္ Freelances
Designer အျဖစ္ လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိသည္။


Scarlet Hotel

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။