“ မေမႊးေသာ ပန္းမ်ား"
အပိုင္း (၁)
အတန္းထဲဝင္လိုက္သည္နွင့္ ျမင္ေနက် ျမင္ကြင္းက ဆီးႀကိဳသည္။ စာေမးေနၾကေသာ ထိုင္းေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတ စ္ခ်ိဳ႕ၾကားမွာ
ေခါင္းကုတ္လိုက္ စာရြက္ေတြကို လွန္လိုက္ႏွင့္ ေမးသမ်ွရွာေဖြေျဖေပးေနသူ
မေလရွမ္ေက်ာင္းသား ခ်မ္။ အတန္းအေရွ႕ဆံုးေထာင့္ခုံတြင ္ေတာ့ သူ႔ကြန္ျပဴတာထဲကို စူးစိုက္ၾကည့္ေနျပီး တိတ္တဆိတ္ထိုင္ေနသူ ထိုင္းေက်ာင္းသား ထန္ခြန္။
အရပ္ရွည္ရွည္အသားျဖဴျဖဴလူေခ ်ာ
ခ်မ္သည္ မ်က္ႏွာက ၾကည္လင္ရႊင္ျပေနသလို အမူအရာကလည္း ယဥ္ေက်းသည္။
ထန္ခြန္ကေတာ့ ခပ္တင္းတင္းမ်က္ႏွာႏွင့္။ ဆရာမကိုယ့္ကိုေတာင္
ေခါင္းတစ္ခ်က္ဆတ္ျပျပီးသာ ႏွဳတ္ဆက္ေလ့ရွိသည္။ အာရွတိုက္သား
ျမန္မာလူမ်ိဳးဆရာမကိုယ္ကလည္ း ေခါင္းဆတ္ျပျပီးနွဳတ္ဆက္ျခင ္းနွင့္
မရင္းႏွီးမကြ်မ္းဝင္။ ဤအျပဳအမူမ်ိဳးကို ကိုယ့္ထက္အသက္ႀကီးသူ သို႔မဟုတ္
ကိုယ့္အထက္အရာရွိက လုပ္ျပသည္ကို လက္ခံနိဳင္ေသာ္လည္း ကိုယ္စာသင္ေပးေနရေသာ
ေက်ာင္းသားက လုပ္ျခင္းကိုေတာ့ မခံစားနိဳင္။
သင္မည့္စာအုပ္ကို ေက်ာင္းစဖြင့္သည့္ရက္မတိုင္ ခင္ကပင္
website ေပၚတင္ထားျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက ဖတ္မလာၾက။
ေအရွမ္စတိုင္အတိုင္း ဆရာမသင္ေပးသည္ကိုသာ နားေထာင္ၾကသည္။ ထန္ခြန္ကေတာ့
textbook တစ္အုပ္လံုးကုန္သည့္အျပင္ အျခားသက္ဆိုင္ရာေဆာင္းပါး
ဘာဘာညာညာေတြေတာင္ ဖတ္လာခဲ့ျပီးျပီ။
စာရွင္းသည့္အခ်ိန္တြင္ ဆရာမကို ၾကည့္ေလ့မရွိ၊ သူ႔ကြန္ျပဴတာထဲတြင္သာ သူမွတ္လိုသည္ကို အတိုခ်ဳပ္မွတ္ေလ့ရွိသည္။ စာရွင္းေနတုန္း သူသိခ်င္တာကို မျပံဳးမရယ္မ်က္ႏွာႏွင့္ ထေမးတတ္ေသးသည္။ သူေမးသည္က သာမန္ေက်ာင္းသားမ်ားနားမလည္ နိဳင္သည့္ ေမးခြန္းမ်ား။
အစပထမပိုင္းတြင္ေတာ့ သူ႔ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖသည္။ အေျဖတစ္ခုျပီးတုိင္း ေနာက္ဆက္တြဲေမးခြန္းက ၄ ၅ ၆ ခု။ သူ႔ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖေနစဥ္ အျခားေက်ာင္းသားမ်ား ဖုန္းပြတ္တဲ့သူပြတ္ ငိုင္တဲ့သူငိုင္ ေငးတ့ဲသူေငးေတြ ျဖစ္ျခင္းကို သတိထားမိခ်ိန္တြင္ ဆရာမေဒၚၾကည္ျပာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္။ အျပစ္တစ္ခုကို က်ဴးလြန္မိသူလို က်န္ေက်ာင္းသားမ်ားကို အားနာသနားေနမိသည္။
တေန႔ေတာ့ အတန္းအျပီး သူကို ေခၚေျပာမိသည္။
“သင္ခန္းစာနဲ႔တိုက္႐ိုက္မသက ္ဆိုင္တာေတြ ေမးခ်င္ရင္ အတန္းအျပီးမွာ လာေမးပါ။ လက္ခ်ာတိုင္းကို အတန္းထဲက ေက်ာင္းသားအမ်ားစုနားလည္ႏို င္ေလာက္တဲ့အဆင့္နဲ႔ ခ်ိန္ၫွိၿပီးသင္ရတယ္။ သူတို႔နားမလည္တာေတြအမ်ားႀကီ းေျပာေနရင္ သူတို႔ရဲ႕ စာသင္ခ်င္စိတ္ေတြကို အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္မွာ စိုးတယ္"
အိုေခ ဟု ေျဖျပီး ႏွဳတ္ခမ္းကုိတင္းတင္းေစ့ကာ အတန္းထဲမွ ထြက္ခြာသြားသည္။
အဂၤလိပ္စာကြ်မ္းက်င္မွဳအားန ည္းေသာ
ေက်ာင္းသားအမ်ားစုသည္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ထပ္ခါတလဲလဲေျပာမွ နားလည္သည္။
ထိုအခ်ိန္မ်ားတြင္ ထန္ခြန္သည္ စိတ္ပ်က္လိုက္ထာ ဟူေသာ မ်က္ႏွာမ်ိဳးႏွင့္
သုန္မွဳန္ေနတတ္သည္။ တခါတေလ ထ, ထြက္သြားတတ္သည္။
ကိုယ္က လူႀကီး၊ ဆရာမလည္းျဖစ္သည္မို႔ ပမာမခန္႔သူ႔အျပဳအမူမ်ားကို သည္းခံရန္ႀကိဳးစားေသာ္လည္း ရံဖန္ရံခါတြင္ သူ႔ကို အျမင္ကပ္သည့္စိတ္ကို ထိန္းမထားခ်င္ေတာ့။
ဒီေလာက္ျဖစ္ေနရင္လည္း အေမရိကားေက်ာင္းကို သြားပါေတာ့လားဟု ရန္ေတြ႕ပစ္ခ်င္သည္။ ေဩာ္ ... သူ႔မိဘေတြက မလႊတ္တာမ်ားလားမသိ။
တခါတေလေတာ့လည္း ေနာက္ခံအရည္အခ်င္းမတူသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အတန္းတစ္ခုတည္းမွာ လက္ခံထားေသာ ကိုယ္အလုပ္လုပ္ေနသည့္တကၠသို လ္ႀကီးကို အျပစ္တင္မိျပန္သည္။ ေအးေလ ... ဒီလိုမွ လက္မခံရင္လည္း တိုင္းျပည္သယံဇာတတစ္ခုျဖစ္တ ဲ့ လူ႔စြမ္းအားေတြ ဘယ္လိုေမြးထုတ္ၾကမလဲ။
ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ငါညံ့တာ အတန္းအုပ္ခ်ဳပ္နည္းမကြ်မ္းက ်င္တာဟု ကိုယ့္ဘာသာအျပစ္တင္ရင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သာ ပိုေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားေနထိုင္ရျပန္ေလသည္။
အိမ္စာစစ္ေဆးရသည့္ရက္တစ္ရက္ ၌ စာေတာ္သည့္ေက်ာင္းသူေက်ာင္း သား၅ေယာက္အား
အားနည္းသူမ်ားကို စာကူရွင္းျပေပးရန္ ေတာင္းဆိုေသာအခါ အားလံုးက
ျပံဳးရယ္ၿပီး yes ဟုေျပာၾကသည္။ ထန္ခြန္ကေတာ့ သူ႔ထံုးစံအတိုင္း ေခါင္းသာ
ဆတ္ျပသည္။
ေနာက္ပိုင္းတြင္ စာေတာ္ေသာေက်ာင္းသား၂ေယာက္က ို ထန္ခြန္ႏွင့္အတူတြဲ၍ မၾကာခဏေတြ႕လာရေသာ္လည္း အျခားသူမ်ားကေတာ့ ေနၿမဲအတိုင္းပင္။
ထန္ခြန္႔လို စာထူးခြ်န္ၿပီးျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးအား ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေလး ပိုေကာင္းလာဖို႔ ႀကိဳးစားပါလား ဟု ဆရာမပီပီ ဆရာလုပ္ဆံုးမခ်င္မိသည္။ ခက္တာက ေဒၚၾကည္ျပာစာသင္ရေသာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားက အသက္၁၈ႏွစ္ျပည့္ၿပီးအရြယ္ ( ႏိုင္ငံတကာစံနဳန္းႏွင့္ဆိုလ ွ်င္) ကိုယ့္ဘဝကို ကိုယ္တိုင္ပဲ့ကိုင္ႏိုင္သည့ ္အရြယ္ ေရာက္ေနၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ကေလးေတြလို ဆံုးမ၍ မသင့္ေတာ္လွ။ ဟူး ထန္ခြန္ရယ္ .....
တေန႔သ၌ အတန္း ၁၅မိနစ္ခန္႔ ေစာျပီးသြားသည္။ ေက်ာင္းသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
အခန္းအျပင္ကို ထြက္မသြားၾကေသးဘဲ ခ်မ့္အနားတြင္ စာဝိုင္းေမးေနၾကသည္။
ေဒၚၾကည္ျပာသင္သည့္ ဘာသာမဟုတ္၊ အျခားဘာသာ assignment တင္ရမည္မို႔
ေဆြးေႏြးေနၾကျခင္းျဖစ္ဟန္တူ သည္။
ထိုအခိုက္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတစ္စု ေမြးေန႔ကိတ္လွလွတစ္လံုးကို မီးထြန္းကာ
ခ်မ့္အနားသို႔ တိတ္တဆိတ္ေရာက္လာၾကျပီး Happy Birthday ဟု
ဝိုင္းေအာ္လိုက္ၾကသည္။ ခ်မ္ မေျပာနွင့္ ေဒၚၾကည္ျပာပင္ ရင္ထဲ
အံ့ၾသလိွဳက္ခတ္သြားသည္။ စိတ္လွဳပ္ရွားသြားေသာ ခ်မ္သည္ ထိုင္ရမလို
ထရမလိုႏွင့္ တဟားဟားေအာ္ရယ္သည္။
ၾကည္နဴးဖြယ္အတိျမင္ကြင္းကို ေဒၚၾကည္ျပာတစ္ေယာက္ အဆံုးအထိၾကည့္ေနမိသည္။ Birthday wish လုပ္ၾကသူမ်ားက ထိုင္းေက်ာင္းသားမ်ားသာမဟုတ ္ အတန္းထဲရွိ အိႏၵီယမ္၊ ပါကစၥတန္နီစ္၊ ကေမ႓ာဒီယမ္၊ ကိုးရီးယမ္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားပါ ပါဝင္ၾကသည္။ ထန္ခြန္ကို မေတြ႔မိပါ။
စာေတာ္တာျခင္းအတူတူ လူမ်ိဳးမတူစကားမတူသူကို စာေမးျပီး လူမိ်ဳးတူစကားတူသူကို စာမေမးၾကဘူးဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုစိတ္ထဲမွာ ဘယ္သူက ေႏြးေထြးေစသလဲ၊ ဘယ္သူက လံုျခံဳေစသလဲ။ ေဒၚၾကည္ျပာရင္ထဲတြင္ ထိုအေၾကာင္းအရာက လႏွင့္ခ်ီ၍ ထင္က်န္ရစ္သည္။
စာေမးပဲြအားလံုးျပီးသြားသည့ ္အခါ ထန္ခြန္က အမွတ္အမ်ားဆံုးျဖင့္ အျခားေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ၃ေယာက္ႏွင့္အတူ A ရသည္။ ခ်မ္က ၄ေယာက္ထဲတြင္ ေနာက္ဆံုးေနရာမွ A ရသည္။
အမွတ္စာရင္းကို ေမာ္ခြန္းထိန္းရံုးသို႔မတင္ မီ ဘယ္ႏွစ္ေခါက္မွန္းမသိ ေဒၚၾကည္ျပာ ျပန္ၾကည့္ေနမိသည္။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ စာသင္ ေမးခြန္းထုတ္ အမွတ္ေပးခဲ့သည္မွန္ေသာ္လည္း ကိုယ့္လက္ထဲက အေျဖကို ကိုယ္လက္မခံခ်င္သလို ခိုးလိုးခုလု။ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘာကို မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတာလဲ။
ေနာက္ဆံုးတြင္ ေဒၚၾကည္ျပာတစ္ေယာက္ အေျဖေကာင္းေကာင္းတစ္ခုရသြား ခဲ့သည္။ ေဒၚၾကည္ျပာသင္သည့္ ဘာသာက Principles of Macroeconomics။ ျမန္မာဘာသာႏွင့္ဆို စီးပြားေရးအေဆာက္အဦ၏အေျခခံေ ၾကာင္းအရာမ်ားဟု
ဘာသာျပန္ရမည္ထင္ပါသည္။ ဘာသာရပ္ကို သင္ၾကားရျခင္း၏ ပန္းတုိင္ ႏွင့္
ရည္ရြယ္ခ်က္ (Goals and Objectives) မ်ားကို သင္ရိုးညႊန္းတမ္း (curriculum)
တြင္ ျပန္ဆန္းစစ္သည့္အခါ ဘာသာရပ္ကို နားလည္တတ္ကြ်မ္းရန္၊ လက္ေတြ႔ဘဝထဲတြင္
အသံုးခ်တတ္ေစရန္ စေသာ အခ်က္မ်ားသာ ပါသည္။ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား
အထေျမာက္-မေျမာက္ စစ္ေဆးရသည္။ ေက်ာင္းသားေတြကို စာေမးပြဲမ်ားႏွင့္
အကဲျဖတ္ကာ သက္ေသအေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ တင္ျပရသည္။
Team work (အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္အလုပ္လုပ္တ တ္ေစျခင္း)၊
cultural intelligence (မတူညီမွဳမ်ားကို နားလည္လက္ခံျပီး
ေကာင္းမြန္ေသာဆက္ဆံေရးကို တည္ေဆာက္နိဳင္စြမ္းရည္) စသည့္
အခ်က္မ်ားေလ့က်င့္သင္ၾကားေပ းရန္ ေဒၚၾကည္ျပာ့ဘာသာရပ္တြင္ ထည့္သြင္းေရးသားထားျခင္းမရွ ိပါ။ ေရးသားထားျခင္းမရွိသည့္အေၾက ာင္းအရာကို အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းတြင္ ထည့္သြင္းခြင့္မရွိ၊ အကဲျဖတ္အမွတ္ေပးနိဳင္ခြင့္မ ရွိပါ။
ေဒၚၾကည္ျပာ့ဘာသာတြင္မပါေသာ္ ျငားလည္း အဖြဲ႕ႏွင့္အလုပ္လုပ္ႏိုင္စြ မ္းရည္၊ ကြဲျပားျခားနားမွဳမ်ားကို လက္ခံႏိုင္စြမ္းရည္ စသည့္တို႔ကို ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ေပးသည့္ ဘာသာမ်ား ဤတကၠသိုလ္တြင္ ရွိေနပါေသးသည္။
ေဩာ္ ထန္ခြန္ေရ .....
ဘဝဆိုတာ ဒီေနရာေလးတစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူးကြယ္ …
Quality of life (ဘဝရဲ႕အရည္အေသြး) ျမင့္မားဖို႔ဆိုတာကလည္း A ေတြခ်ည္းရဖို႔မွ မဟုတ္တာပဲ ကေလးရယ္ .....
အပိုင္း (၂)
ဘဏ္ကို လူကိုယ္တိုင္သြားမွ ရမွာမို႔ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ကေလးထားခဲ့ၿပီး ထြက္လာခဲ့သည္အတြက္ ေဒၚၾကည္ျပာ အလ်င္လိုေနသည္။ တလက္စတည္း ဟင္းခ်က္စရာေလးပါ ဝယ္လိုက္မည္ဟု ခင္ပြန္းသည္ကို တင္ျပကာ shopping mall ထဲ ဝင္ခဲ့သည္။ ကေလးအဝတ္ေရာင္းသည့္ ေကာင္တာေရွ႕တြင္ ခင္ပြန္းသည္၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ဦးႏွင့္ မထင္မွတ္ဘဲေတြ႕ကာ သူတို႔ႏွစ္ဦးစကားလက္ဆံုက်ၾက သည္။
သူတို႔ေျပာေနသည့္ ေခါင္းစဥ္က ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္သည္မို႔ ယဥ္ေက်းမွဳအရနားေထာင္းေနရင္ းမွ
မိတ္ေဆြတစ္ဦး ကေလးအတြက္ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ေပးရန္ သတိရသြားၿပီး ေဘးနားက
ေကာင္တာမွာပင္ ကေလးအက်ႍေရြးရင္း ခင္ပြန္းသည္ စကားအျပတ္ကို ေစာင့္ဖို႔
ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။
“ဒါကဘယ္ေလာက္လဲ ...”
“Size အႀကီးရွိေသးလားဟင္ ...”
အေရာင္းစာေရးမေလးသည္ ဘာမွ ျပန္မေျဖ။ သူ႔မ်က္ႏွာကိုၾကည့္လိုက္ေတာ ့
မေျဖခ်င္လို႔ မေျဖတာ ဟူသည့္ အရိပ္လကၡဏာကို ထင္ရွားစြာေတြ႕ရသည္။ ေဟာေတာ့
ထိုင္းက အေရာင္းစာေရးမေလးေတြဟာ အလြန္ျပံဳးခ်ိဳၾကတာ ဘယ္လိုျဖစ္ပါလိမ့္။
“ေမာင္ေရ ကြ်န္မစကားနားမလည္လို႔လားမသ ိ သူက ျပန္မေျဖဘူးသိလား၊ သူ႔မ်က္ႏွာက တမ်ိဳးပဲ ေမာင္ ကူၿပီး ေျပာေပးပါအုန္းေနာ္ .....”
စကားျဖတ္လိုက္ရသည္မို႔ အားနာသည့္မ်က္ႏွာေပးထားကာ ေျပာလိုက္သည္တြင္ ခင္ပြန္းသည္က ကိုယ့္ဆီ အာရံုအေရာက္ သူ႔မိတ္ေဆြအမ်ိဳးသမီးဆီမွ ထြက္လာေသာ စကားေၾကာင့္ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ေၾကာင္သြားၾကသည္။
“ေကာင္းေကာင္းဘယ္ေျဖမလဲ ရွင့္မ်က္ႏွာေပးကိုက ေျဖခ်င္စရာမေကာင္းတဲ့ မ်က္ႏွာေပးကိုး”
ရုတ္တရက္ ဘာေျပာရမွန္းမသိေသာ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ စကားလံုးရွာရင္းမွ ေသြးေတြ တဒိတ္ဒိတ္ခုန္လာေနသည္။ ေဒါသထြက္မွန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိထားလိုက္မိျပီး အယဥ္ေက်းဆံုးစကားလံုးကို ေရြးရင္း ဘာမွ ျပန္မေျပာျဖစ္ေတာ့။
စေနာက္သည့္မ်က္ႏွာမဟုတ္သည္မ ွာ
အေသအခ်ာ၊ စေနာက္ရေလာက္ေအာင္လည္း သူမႏွင့္ ေဒၚၾကည္ျပာ ႏွဳတ္ဆက္ျပံဳးျပႏွင့္
စကားပင္ ၁၀မိနစ္ျပည့္ေအာင္ မေျပာဖူး။ ဒီလို စကားထြက္လာတာ
ေတာ္ရံုအကုသိုလ္မ်ိဳးနဲ႔ေတာ ့မဟုတ္တန္ရာ။
“သူက အဲလိုပဲေျပာတတ္တယ္၊ ေတြးမေနနဲ႔ေတာ့” ဟု ခင္ပြန္းသည္က ေဖ်ာင္းဖ်သည္။ ကိုယ့္အေမေလာက္ရွိသည့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးဆီမွ မဆီမေလ်ာ္ထြက္လာေသာ စကားကို ဆန္းစစ္အေျဖရွာလိုက္တာ ၁၀ရက္ခန္႔ ၾကာသြားသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေဒၚၾကည္ျပာ ေက်နပ္မွဳေကာင္းေကာင္းရသြား သည္။
ထိုအမ်ိဳးသမီး၏ ရိုင္းစိုင္းမွဳကို သူ ရိုင္းစိုင္းစြာ မတုံ႕ျပန္ခဲ့၊ ဒါက
ကိုယ့္အတြက္ အျမတ္တစ္ခု။ ေနာက္တစ္ခုက သူေျပာသလို ကိုယ့္မ်က္ႏွာက
အျမင္ကပ္စရာေကာင္းေနသလားဆို သည္ကို ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ေလ့လာဆန္းစစ္ဖို႔ အလုပ္တစ္ခုရသြားခဲ့သည္၊ ဒါကလည္း အျမတ္။
ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဆိုင္ေရွ႕တည့္တည့္မွာ စကားရပ္ေျပာေနလို႔ ဆိုင္အေပါက္ဝပိတ္သလိုျဖစ္ေန ခဲ့ျပီး အေရာင္းစာေရးက ေဒၚၾကည္ျပာတုိ႔၃ေယာက္လံုးကိ ု ၾကည့္မရျဖစ္ေနခဲ့ရာမွ ေမးခြန္းလာေမးတဲ့ ေဒၚၾကည္ျပာကို တံု႔ျပန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ဟန္တူပ ါသည္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေဒၚၾကည္ျပာ့ခင္ပြန္း ေမးခြန္းေမးေတာ့လည္း
အေရာင္းစာေရးမေလးက မ်က္ႏွာထားမေျပာင္းဘဲ ေျဖခဲ့လို႔ပါ။ အေျခအေနကို
ရိပ္မိေသာ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ သူကေလး ေက်နပ္ေအာင္ ကေလးဝတ္စံုတစ္စံုဝယ္ျခင္းျဖ င့္ တုံ႔ျပန္ခဲ့ပါသည္။
ရုတ္တရက္ၾကည့္လွ်င္ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ သူမ်ားဘာလုပ္လုပ္ ငံု႔ခံတတ္သည့္ လူအမိ်ဳးအစားထဲတြင္ ပါမည္ဟု ဆိုနိဳင္ပါသည္။ ကိုယ့္ဘာသာ ေမးခြန္းေတြထုတ္ ကိုယ့္ဘာသာအေျဖေတြရွာေနတတ္သ ည့္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ဆရာမမ်ိဳးလည ္း ဟုတ္သည္ဟု ေဒၚၾကည္ျပာ သူမကိုယ္သူမ မၾကာခဏ သံုးသပ္ၾကည့္မိသည္။ အိုး သိဘူး ….. အဓိကက ကိုယ့္စိတ္ရွင္းသန္႔ေနဖို႔လ ိုတယ္။
သူဆိုးတယ္ ကိုယ္ျပန္မဆိုး သူ ရိုင္းတယ္ ကိုယ္ျပန္မရိုင္း
ျပန္ေတြးလိုက္တိုင္း စိတ္ထဲ သန္႔ေနတယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ေသးမေနဘူး၊
တကယ္အေရးၾကီးတဲ့အရာေတြကို လာထိခိုက္တာမ်ိဳး မရွိမျခင္း ဒီေလာက္ေလးနဲ႔
တံု႔ျပန္ေနဖို႔မလိုဘူးေလေနာ ္။
၁ႏွစ္ခန္႔အၾကာတြင္ ေဖ့စဘုတ္ေပၚ၌ ေဒၚၾကည္ျပာႏွင့္ ထိုအမ်ိဳးသမီးတို႔ friend ျဖစ္သြားၾကသည္။ သူက စ friend လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ခင္ပြန္းသည္ႏွင့္အလုပ္တဲြလု ပ္ေနသူမို႔ သူ႔ကို လက္မခံလို႔ကလည္းမျဖစ္။ သူ႔ၾကည့္ရသည္မွာ သူေျပာခဲ့သည့္စကားကုိ စိုးစင္မ်ွမွတ္မိသည့္ဟန္မရွ ိ။ အံ့ဩသစရာၾကီး တကယ္။ ေဒၚၾကည္ျပာတို႔လင္မယားဓာတ္ပ ံုေအာက္မွာ ကြန္မန္႔လာေရးတုိင္းလည္း စိတ္ဆိုးခ်င္စရာက ခပ္မ်ားမ်ား။ ေဒၚၾကည္ျပာ့ခင္ပြန္းေျပာသလိ ု သူ ဒီလိုပဲ ေျပာတတ္္သည္ဆိုျခင္းကို လက္ခံလိုက္ရေတာ့မွာလား။ ေဒၚၾကည္ျပာလက္ခံျခင္းက သူ႔အတြက္ အေကာင္းလား အဆိုးလား …..
တေန႔ေတာ့ ေဒၚၾကည္ျပာတို႔၏ mutual friend (သူ႔ friend ကိုယ့္ friend) တစ္ေယာက္ ခမ္းနားေသာညစာစားပြဲတစ္ခုတြ င္ ေကာင္းမြန္စြာဝတ္စားထားျပီး သူတို႔အား သူတို႔အလုပ္မွ ခ်ီးေျမွာက္သည့္ပြဲဟု စာေရးကာ ေဖ့စဘုတ္တြင္ ဓာတ္ပံုတင္ပါသည္။ ေဒၚၾကည္ျပာ့ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီး မွ ေပးထားေသာကြန္မန္႔မွာ
“ဟိုတေလာက ေၾကာင္ကုပ္ခံရတာ ဒဏ္ရာသက္သာသြားျပီလား”
ဟူသတတ္။
အသက္၆၀ခန္႔ ဘဲြ႔၃ခုထက္မနည္းရရွိထားေသာ ေငြေၾကးျပည့္စံုသည့္ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာေသာ ထိုအမ်ိဳးသမီးသည္ တကယ္ပဲစကားေျပာမတတ္ေလျခင္းလ ား သို႔တည္းမဟုတ္ ကိုယ့္ဘဝကို မေက်မနပ္ျဖစ္ေနသည့္ စိတ္က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕တဲ့သူတစ ္ဦးေလလား …..
အေမးခံရသူ မိတ္ေဆြသည္ ဘာမွ ျပန္မေျဖထားပါ။ သူမ ကြန္မန္႔ကို like မလုပ္ထားျခင္းျဖင့္ ယဥ္ေက်းစြာ တု႔ံျပန္ခဲ့ပါသည္။
ထိုတု႔ံျပန္မွဳက သူမအတြက္ အေကာင္းလား အဆိုးလား .....
အပိုင္း (၃)
ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕ရွိ အျခားတကၠသိုလ္တစ္ခုတြင္ လုပ္ငန္းခြင္လိုအပ္ခ်က္အရ ေဒၚၾကည္ျပာတစ္ေယာက္ စာတမ္းဖတ္ပြဲတစ္ခုသို႔ တက္ေရာက္ေပးရေသာေန႔တစ္ေန႔၌ျ ဖစ္သည္။
က်ယ္ဝန္းလွပေသာ အေဆာက္အဦးမ်ား သာယာေအးခ်မ္းေသာ ပန္းမန္မ်ားအၾကားတြင္
ေဒၚၾကည္ျပာ ခဏထိုင္နားမိသည္။ တကၠသို္လ္ဆရာမအလုပ္က ပင္ပန္းသလားဟု
တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေမးလာခဲ့လ်ွင္ “စိတ္ေရာလူပါပင္ပန္းတယ္”၊ ဒါဆိုမေပ်ာ္ဘူးလား
ဆိုရင္ေတာ့ “တအားေပ်ာ္တယ္” ဟု ေျဖမိမလားမသိပါ။
စာတမ္းမ်ားစတင္ဖတ္ၾကားခ်ိန္ တြင္
ေဒၚၾကည္ျပာသည္ အခန္းအတြင္းရွိလူမ်ားကို မသိမသာအကဲခတ္ၾကည့္မိသည္။
လူ၁၀ေယာက္ထက္မပို။ အေရးအပါဆံုးေနရာ၃ခုတြင္ ထိုင္ေနသူမ်ားအနက္
တည္ၾကည္သည္ထက္ပိုလြန္ကဲျပီး
စူးစူးရွရွမ်က္လံုးျဖင့္ ၾကည့္တတ္သူ အသက္၄၀ေက်ာ္ အမိ်ဳးသမီးက
အထင္ရွားဆံုးျဖစ္သည္။ သူ႔ေရွ႕က နာမည္ႏွင့္ရာထူးကို ဖတ္ၾကည့္ေတာ့
သူဘယ္သူလဲဆိုတာ ေဒၚၾကည္ျပာသိလိုက္သည္။ ကမ႓ာ့အေကာင္းဆံုးတကၠသိုလ္တစ ္ခုဆီက ပါရဂူဘြဲ႔ရရွိထားသူ လူမွဳစီးပြားဆိုင္ရာသုေတသနန ယ္ပယ္မွာ နာမည္ၾကီးပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သ ည္။ က်န္သူမ်ားလည္း အာရွတိုက္အေကာင္းဆံုးတကၠသို လ္မ်ားမွ ပါရဂူဘြဲ႔ရခဲ့သူမ်ားျဖစ္ၾကသ ည္။
အားလံုးထဲတြင္ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ ပညာအရည္အခ်င္းအရသာမက ရာထူးေရာ အေတြ႔အၾကံဳပါ အနိမ့္ဆံုးျဖစ္သည္။ ဒီအတြက္ေတာ့ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ ထူးျခားျပီး ဝမ္းနည္းမေနတတ္ေတာ့၊ ကေလး၂ေယာက္ေမြးထားျပီး သူမ်ားေတြလို ေနရာတကာ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္ေနခ်င္လို႔မ ရ။ ရသည့္ေနရာေလးကေတာင္ သူ႔အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးေက်နပ္စရာေကာင္း ေနျပီးသားမို႔ ဘယ္ေရာက္ေရာက္ ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ ရွာေနတတ္ျပီးသား။ အခုလည္း နားေထာင္သူ သက္သက္သာ။
စုစုေပါင္း စာတမ္း၃ေစာင္ဖတ္ၾကမည္ျဖစ္သည ္။
ပထမႏွစ္ဦးက ကထိကမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ မ်က္လံုးစူးရွေသာ ပညာရွင္သည္
ေမးခြန္းမ်ားကို ဒိုးကနဲေဒါက္ကနဲ ထ,ထ ေမးသည္။ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ဒါကို ငါ
လက္မခံနိုင္ဘူး၊ စာတမ္းကို ျပန္ျပင္ပါ၊ မင္း ဒါေတာ့ သိသင့္တယ္၊
အဲဒါကိုေက်ာ္လိုက္ ငါမသိခ်င္ဘူး စသည္ျဖင့္ ေလသံျပတ္ျပတ္ႏွင့္ သူ႔အျမင္
သူ႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေပးသည္။
သူတို႔စာတမ္းမ်ားကို သေဘာတရားအရနားလည္ေသာ္လည္း Research Methodology (သုေတသနဆိုင္ရာ နည္းပညာ) ကို ေဒၚၾကည္ျပာတစ္ေယာက္ ႏွိဳက္ႏွိဳက္ခြ်တ္ခြ်တ္နားလ ည္ထားျခင္းမရွိေသးပါ။
နည္းပညာဆိုင္ရာအမွားကို ဒက္ကနဲေထာက္ျပနုိင္ေသာ စူးရွပညာရွင္၏
ကြ်မ္းက်င္မႈက ေဒၚၾကည္ျပာကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး ဖမ္းစားထားသည္။
ထိုပညာရွင္က Research Methodology ကို ထံုးလိုေခ် ေရလိုေႏွာက္ထားသူ။ ဒါကလည္း တကယ့္လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည္ကိုး ။ သုေတသနနယ္ပယ္ထဲမွ ပညာရွင္မ်ား၏ စာတမ္းမ်ားသည္ ခိုင္လံုမွဳမရွိေသာ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ဆီေလ်ာ္မွဳမရွိေသာနည္းလမ္းမ ်ား အေပၚအေျခခံခဲ့ပါက လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြက္ မေကာင္းေသာေနာက္ဆက္တြဲမ်ားက ို ဖန္တီးေစနိုင္သည္။ ဒါကို ေထာက္ျပရမည္က သူတို႔အလုပ္။
သူ႔အလုပ္သူလုပ္သည္က မွန္ေသာ္လည္း ထိုပညာရွင္၏ ေလယူေလသိမ္းကို ေဒၚၾကည္ျပာ သိပ္မႏွစ္ျမိိဳလွေပ။ သူ႔ကို ၾကည့္ရင္း ထန္ခြန္႔ကို သတိရသည္။ အသက္၆၀ အမ်ိဳးသမီးကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ လူေတြကို ပညာအဆင့္အတန္း ေငြ ရာထူးတို႔ျဖင့္ တုိင္းတာျခင္းထက္ စိတ္ေနသေဘာထားကို ပိုတန္ဖိုးထား ၾကည့္ရွဳေလ့ရွိသူ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ ထိုအမ်ိဳးသမီးကို စိတ္ထဲမွ အမွတ္ေတြ ေပးျပီး အကဲျဖတ္ေနမိသည္။
ေနာက္ဆံုးစာတမ္းဖတ္သူက ပါရဂူဘြဲ႔စာတမ္းျပဳစုေနသူ ထိုင္းေက်ာင္းသူတစ္ဦးျဖစ္သည ္။ ထိုင္းနိဳင္ငံရွိ သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ား၏ လူမွဳစီးပြားအေျခအေနကို ေလ့လာစာတမ္းျပဳစုထားျခင္းျဖ စ္သည္။ အလုပ္မွ အျငိမ္းစားယူျပီးခ်ိန္တြင္ ထိုလူၾကီးသူမတို႔ဘဝ မည္ကဲ့သို႔ဆက္လက္ရွင္သန္ေနသ လဲ ထိုသူတို႔အတြက္ အစိုးရမွ ဘယ္လိုမူဝါဒမ်ားခ်မွတ္သင့္သ လဲ စသည္တို႔က သူ႔ သုေတသန၏အဓိက ေမးခြန္းမ်ားျဖစ္သည္။
စာတမ္း၏ နိဒါန္းသာျပီးေသးသည္ စူးရွပညာရွင္က မင္း data ငါ့ကို ျပပါဟု ေျပာလာသည္။ ေက်ာင္းသူေလးက data ကိုျပျပီး ရွင္းအျပတြင္
“ေနပါဦး မင္းေျပာေတာ့ ပင္စင္ယူျပီးသူေတြဟာ ပင္စင္လစာနဲ႔ မေလာက္ဘူး၊ သားသမီးေတြဆီက ေထာက္ပံ့ေငြကို ယူေနရတယ္ေျပာျပီး မင္း data ထဲမွာ 'ပင္စင္လစာ' 'သားသမီးဆီမွရေငြ' အဲဒီႏွစ္ခုအျပင္ 'သားသမီးထံေပးေငြ' ဆိုတာ ပါေနတယ္။ ေရွ႕ေနာက္ ဆီေလ်ာ္မွဳမရွိဘူး။ မင္း ေျပာေနတာ ဘာေတြလဲဆိုတာ မင္းကိုယ္တိုင္ေရာ သိရဲ႕လား"
ေက်ာင္းသူေလးသည္ ဆြံ႔အေနသည္။ ပညာရွင္ကို ေၾကာက္ေနသလား data ေကာက္တုန္းက အေၾကာင္းေတြ ေမ့ေနသလား တစ္ခုခုပင္။
ေဘးနားထိုင္ေနသူ ပညာရွင္မ်ားသည္လည္း data သည္ တစ္ခုခုမွားေနတာ ျဖစ္မည္၊ ဝင္ေငြမရွိတဲ့အဘိုးၾကီးအဘြာ းၾကီးက သားသမီးဆီ ဘယ္လိုပိုက္ဆံေပးမွာလဲ အစရွိသျဖင့္ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး ထင္ေၾကးေပးေနၾကသည္။
ေက်ာင္းသူေလးသည္ မ်က္ႏွာပ်က္ေနရွာသည္။ data က စမွားျပီဆိုေတာ့ အားလံုး သြားပါျပီဟူေသာ အေတြးသည္ သူ႔ကို တုပ္ေႏွာင္ထားသလို သူ႔တစ္ကိုယ္လံုး အခဲတစ္ခုျဖစ္ေနျပီလားဟုပင္ ထင္ရသည္။ တကယ္ေတာ့ သူမ သာမဟုတ္ ေဒၚၾကည္ျပာသည္လည္း ႏွလံုးေသြး တဒိတ္ဒိတ္ခုန္ေနျပီး တစ္ခုခုခံစားေနရသည္။ ဘာလဲ ငါ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ …..
တကယ္ေတာ့ အေျဖက လြယ္လြယ္ေလးျဖစ္သည္။ ေဒၚၾကည္ျပာ့တြင္ အေျဖရွိသည္။ ပညာရွင္မ်ားမေျဖနိဳင္ေသာ အရာကို ေဒၚၾကည္ျပာေျဖနိဳင္ျခင္းမွာ သူမ ေတာ္လြန္းေန၍ လံုးဝလံုးဝမဟုတ္ပါ။ ေဒၚၾကည္ျပာတို႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ဤေမးခြန္းကို လူ၁၀၀မွာ ၉၀ေလာက္ေျဖနိဳင္ၾကလိမ့္မည္။ ပါရဂူဘြဲ႔ရစရာမလို ႏိုင္ငံျခားျပန္ျဖစ္စရာမလို ။
ဘဝတြင္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာေခ်ာေမြ႔စြာ ျဖတ္သန္းခဲ့သူ ... ထိုပညာတတ္တို႔ နားလည္နိုင္စြမ္းမရွိသည့္
ဆင္းရဲျခင္း ဟူေသာ ဝမ္းနည္းစရာအမွန္တရားၾကီး.. ...
ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ဟူသည့္ ၾကည္ႏူးစရာေမတၱာမ်ား .....
ဘာစကားမွ မစခင္ ေဒၚၾကည္ျပာ သူ႔စိတ္ကို သူ ျပန္ သံုးသပ္လိုက္သည္။
“ငါ ဘာျဖစ္ေနလဲ”
“ငါ စိတ္တိုေနတယ္ စိတ္လွဳပ္ရွားေနတယ္”
“ဘယ္သူ႔ကို စိတ္တိုတာလဲ”
“ဟို စူးရွပညာရွင္ကိုေပါ့၊ စာတမ္းဖတ္ေနသူကို တရားခံလို လက္ေအာက္ငယ္သားလို စစ္ေမးေနတဲ့ သူ႔အျပဳအမူကို ငါ မၾကိဳက္ဘူး”
“ငါ ဝင္ေျပာသင့္သလား”
“ေျပာသင့္တယ္”
“ဟုိေက်ာင္းသူေလး အခ်ိန္ေတြ ပိုက္ဆံေတြ စိတ္အင္အားေတြ အလကားျဖစ္္ကုန္ေတာ့မယ္”
ေဒၚၾကည္ျပာသည္ ညာဘက္လက္ကို ေျမွာက္ရင္း ကြ်န္မ တစ္ခု ေျပာပါရေစဟု အသံကို ျမွင့္ကာ ေျပာလိုက္သည္။ ပညာရွင္အားလံုးသည္ တခ်ိန္လံုးႏွဳတ္ဆိတ္ေနခဲ့သူ ေဒၚၾကည္ျပာကို ထူးဆန္းစြာ ဝိုင္းၾကည့္ၾကသည္။
“သူ႔ data မမွားပါဘူး။ True story တစ္ခု ကြ်န္မေျပာျပမယ္။ ကြ်န္မအဖြားဟာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ပိုင္ရွင္တစ္ ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
သူအသက္ ၇၀ေလာက္မွာ ဆိုင္အလုပ္ကို ရပ္ခဲ့တယ္။ ကြယ္လြန္သြားျပီျဖစ္တဲ့
သူ႔ခင္ပြန္းပင္စင္က သူ႔အတြက္ မလံုေလာက္ပါဘူး။ သားသမီး၅ေယာက္အနက္ ၄ေယာက္က
စားဝတ္ေနေရးေျပလည္ေတာ့ သူ႔ကို တနိဳင္တပိုင္ ေငြေထာက္ပံ့ၾကပါတယ္။ အဖြားက
သူရတဲ့ပိုက္ဆံေတြထဲကေန အဆင္မေျပသူ သူ႔သမီးမိသားစုကို ျပန္ေထာက္ပံ့ပါတယ္။
က်န္တဲ့ေမာင္ႏွမေတြကလည္း ၾကည္ျဖဴၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ကိစၥေတြက
ဆင္းရဲတဲ့လူ႔အသိုင္းအဝိုင္း မွာ အျမဲရွိေနပါတယ္။ ဒီအတြက္ သူ႔ data ထဲမွာ သားသမီးဆီမွရေငြ ဆိုတာအျပင္ သားသမီးထံေပးေငြ ဆိုတာ ပါကို ပါေနပါလိမ့္မယ္ ...”
အပ္က်သံၾကားရမတတ္ တိတ္ဆိတ္ျခင္းသည္ အခန္းတစ္ခုလံုးအား စကၠန္႔၃၀ခန္႔ သိမ္းပိုက္လိုက္သည္။
ရင္ဘတ္ၾကီးကို ဖြင့္ျပလိုက္ရေသာ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ ေမာဟိုက္ကာ က်န္ရစ္သည္။
ေဒၚၾကည္ျပာ့စကားကို အစအဆံုး ဂရုတစိုက္နားေထာင္ခဲ့ေသာ စူးရွပညာရွင္သည္ “အိုေခ ငါနားလည္ျပီ စာတမ္းကို ဆက္ဖတ္ပါ” ဟု ဆိုကာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ သူ႔တာဝန္ကို ဆက္လက္ထမ္းေဆာင္သည္။
ေက်ာင္းသူေလးသည္ ေက်းဇူးတင္သည့္မ်က္လံုးမ်ား ျဖင့္ ေဒၚၾကည္ျပာကို လွမ္းျပံဳးျပျပီး သူ႔စာတမ္းကို ေခ်ာေမာစြာ ဖတ္ၾကားေနေတာ့သည္။
စာတမ္းဖတ္ပြဲအျပီးတြင္ စူးရွပညာရွင္သည္ ေဒၚၾကည္ျပာကို ေခါင္းတစ္ခ်က္ဆတ္ကာ ျပံဳးျပျပီး အခန္းထဲမွ လ်င္ျမန္စြာထြက္ခြါသြားခဲ့သ ည္။
.
.
.
ႏြမ္းလ်စြာျဖင့္ အိမ္ျပန္ခဲ့ရေသာ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္ပါေလေတာ့သတည္း …..
February 1, 2018
အပိုင္း (၁)
အတန္းထဲဝင္လိုက္သည္နွင့္ ျမင္ေနက် ျမင္ကြင္းက ဆီးႀကိဳသည္။ စာေမးေနၾကေသာ ထိုင္းေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတ
အရပ္ရွည္ရွည္အသားျဖဴျဖဴလူေခ
သင္မည့္စာအုပ္ကို ေက်ာင္းစဖြင့္သည့္ရက္မတိုင္
စာရွင္းသည့္အခ်ိန္တြင္ ဆရာမကို ၾကည့္ေလ့မရွိ၊ သူ႔ကြန္ျပဴတာထဲတြင္သာ သူမွတ္လိုသည္ကို အတိုခ်ဳပ္မွတ္ေလ့ရွိသည္။ စာရွင္းေနတုန္း သူသိခ်င္တာကို မျပံဳးမရယ္မ်က္ႏွာႏွင့္ ထေမးတတ္ေသးသည္။ သူေမးသည္က သာမန္ေက်ာင္းသားမ်ားနားမလည္
အစပထမပိုင္းတြင္ေတာ့ သူ႔ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖသည္။ အေျဖတစ္ခုျပီးတုိင္း ေနာက္ဆက္တြဲေမးခြန္းက ၄ ၅ ၆ ခု။ သူ႔ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖေနစဥ္ အျခားေက်ာင္းသားမ်ား ဖုန္းပြတ္တဲ့သူပြတ္ ငိုင္တဲ့သူငိုင္ ေငးတ့ဲသူေငးေတြ ျဖစ္ျခင္းကို သတိထားမိခ်ိန္တြင္ ဆရာမေဒၚၾကည္ျပာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္။ အျပစ္တစ္ခုကို က်ဴးလြန္မိသူလို က်န္ေက်ာင္းသားမ်ားကို အားနာသနားေနမိသည္။
တေန႔ေတာ့ အတန္းအျပီး သူကို ေခၚေျပာမိသည္။
“သင္ခန္းစာနဲ႔တိုက္႐ိုက္မသက
အိုေခ ဟု ေျဖျပီး ႏွဳတ္ခမ္းကုိတင္းတင္းေစ့ကာ အတန္းထဲမွ ထြက္ခြာသြားသည္။
အဂၤလိပ္စာကြ်မ္းက်င္မွဳအားန
ကိုယ္က လူႀကီး၊ ဆရာမလည္းျဖစ္သည္မို႔ ပမာမခန္႔သူ႔အျပဳအမူမ်ားကို သည္းခံရန္ႀကိဳးစားေသာ္လည္း ရံဖန္ရံခါတြင္ သူ႔ကို အျမင္ကပ္သည့္စိတ္ကို ထိန္းမထားခ်င္ေတာ့။
ဒီေလာက္ျဖစ္ေနရင္လည္း အေမရိကားေက်ာင္းကို သြားပါေတာ့လားဟု ရန္ေတြ႕ပစ္ခ်င္သည္။ ေဩာ္ ... သူ႔မိဘေတြက မလႊတ္တာမ်ားလားမသိ။
တခါတေလေတာ့လည္း ေနာက္ခံအရည္အခ်င္းမတူသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အတန္းတစ္ခုတည္းမွာ လက္ခံထားေသာ ကိုယ္အလုပ္လုပ္ေနသည့္တကၠသို
ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ငါညံ့တာ အတန္းအုပ္ခ်ဳပ္နည္းမကြ်မ္းက
အိမ္စာစစ္ေဆးရသည့္ရက္တစ္ရက္
ေနာက္ပိုင္းတြင္ စာေတာ္ေသာေက်ာင္းသား၂ေယာက္က
ထန္ခြန္႔လို စာထူးခြ်န္ၿပီးျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးအား ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေလး ပိုေကာင္းလာဖို႔ ႀကိဳးစားပါလား ဟု ဆရာမပီပီ ဆရာလုပ္ဆံုးမခ်င္မိသည္။ ခက္တာက ေဒၚၾကည္ျပာစာသင္ရေသာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားက အသက္၁၈ႏွစ္ျပည့္ၿပီးအရြယ္ ( ႏိုင္ငံတကာစံနဳန္းႏွင့္ဆိုလ
တေန႔သ၌ အတန္း ၁၅မိနစ္ခန္႔ ေစာျပီးသြားသည္။ ေက်ာင္းသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
ၾကည္နဴးဖြယ္အတိျမင္ကြင္းကို
စာေတာ္တာျခင္းအတူတူ လူမ်ိဳးမတူစကားမတူသူကို စာေမးျပီး လူမိ်ဳးတူစကားတူသူကို စာမေမးၾကဘူးဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုစိတ္ထဲမွာ
စာေမးပဲြအားလံုးျပီးသြားသည့
အမွတ္စာရင္းကို ေမာ္ခြန္းထိန္းရံုးသို႔မတင္
ေနာက္ဆံုးတြင္ ေဒၚၾကည္ျပာတစ္ေယာက္ အေျဖေကာင္းေကာင္းတစ္ခုရသြား
Team work (အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္အလုပ္လုပ္တ
ေဒၚၾကည္ျပာ့ဘာသာတြင္မပါေသာ္
ေဩာ္ ထန္ခြန္ေရ .....
ဘဝဆိုတာ ဒီေနရာေလးတစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူးကြယ္ …
Quality of life (ဘဝရဲ႕အရည္အေသြး) ျမင့္မားဖို႔ဆိုတာကလည္း A ေတြခ်ည္းရဖို႔မွ မဟုတ္တာပဲ ကေလးရယ္ .....
အပိုင္း (၂)
ဘဏ္ကို လူကိုယ္တိုင္သြားမွ ရမွာမို႔ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ကေလးထားခဲ့ၿပီး ထြက္လာခဲ့သည္အတြက္ ေဒၚၾကည္ျပာ အလ်င္လိုေနသည္။ တလက္စတည္း ဟင္းခ်က္စရာေလးပါ ဝယ္လိုက္မည္ဟု ခင္ပြန္းသည္ကို တင္ျပကာ shopping mall ထဲ ဝင္ခဲ့သည္။ ကေလးအဝတ္ေရာင္းသည့္ ေကာင္တာေရွ႕တြင္ ခင္ပြန္းသည္၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ဦးႏွင့္
သူတို႔ေျပာေနသည့္ ေခါင္းစဥ္က ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္သည္မို႔ ယဥ္ေက်းမွဳအရနားေထာင္းေနရင္
“ဒါကဘယ္ေလာက္လဲ ...”
“Size အႀကီးရွိေသးလားဟင္ ...”
အေရာင္းစာေရးမေလးသည္ ဘာမွ ျပန္မေျဖ။ သူ႔မ်က္ႏွာကိုၾကည့္လိုက္ေတာ
“ေမာင္ေရ ကြ်န္မစကားနားမလည္လို႔လားမသ
စကားျဖတ္လိုက္ရသည္မို႔ အားနာသည့္မ်က္ႏွာေပးထားကာ ေျပာလိုက္သည္တြင္ ခင္ပြန္းသည္က ကိုယ့္ဆီ အာရံုအေရာက္ သူ႔မိတ္ေဆြအမ်ိဳးသမီးဆီမွ ထြက္လာေသာ စကားေၾကာင့္ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ေၾကာင္သြားၾကသည္။
“ေကာင္းေကာင္းဘယ္ေျဖမလဲ ရွင့္မ်က္ႏွာေပးကိုက ေျဖခ်င္စရာမေကာင္းတဲ့ မ်က္ႏွာေပးကိုး”
ရုတ္တရက္ ဘာေျပာရမွန္းမသိေသာ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ စကားလံုးရွာရင္းမွ ေသြးေတြ တဒိတ္ဒိတ္ခုန္လာေနသည္။ ေဒါသထြက္မွန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိထားလိုက္မိျပီး အယဥ္ေက်းဆံုးစကားလံုးကို ေရြးရင္း ဘာမွ ျပန္မေျပာျဖစ္ေတာ့။
စေနာက္သည့္မ်က္ႏွာမဟုတ္သည္မ
“သူက အဲလိုပဲေျပာတတ္တယ္၊ ေတြးမေနနဲ႔ေတာ့” ဟု ခင္ပြန္းသည္က ေဖ်ာင္းဖ်သည္။ ကိုယ့္အေမေလာက္ရွိသည့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးဆီမွ မဆီမေလ်ာ္ထြက္လာေသာ စကားကို ဆန္းစစ္အေျဖရွာလိုက္တာ ၁၀ရက္ခန္႔ ၾကာသြားသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေဒၚၾကည္ျပာ ေက်နပ္မွဳေကာင္းေကာင္းရသြား
ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဆိုင္ေရွ႕တည့္တည့္မွာ စကားရပ္ေျပာေနလို႔ ဆိုင္အေပါက္ဝပိတ္သလိုျဖစ္ေန
ရုတ္တရက္ၾကည့္လွ်င္ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ သူမ်ားဘာလုပ္လုပ္ ငံု႔ခံတတ္သည့္ လူအမိ်ဳးအစားထဲတြင္ ပါမည္ဟု ဆိုနိဳင္ပါသည္။ ကိုယ့္ဘာသာ ေမးခြန္းေတြထုတ္ ကိုယ့္ဘာသာအေျဖေတြရွာေနတတ္သ
၁ႏွစ္ခန္႔အၾကာတြင္ ေဖ့စဘုတ္ေပၚ၌ ေဒၚၾကည္ျပာႏွင့္ ထိုအမ်ိဳးသမီးတို႔ friend ျဖစ္သြားၾကသည္။ သူက စ friend လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ခင္ပြန္းသည္ႏွင့္အလုပ္တဲြလု
တေန႔ေတာ့ ေဒၚၾကည္ျပာတို႔၏ mutual friend (သူ႔ friend ကိုယ့္ friend) တစ္ေယာက္ ခမ္းနားေသာညစာစားပြဲတစ္ခုတြ
“ဟိုတေလာက ေၾကာင္ကုပ္ခံရတာ ဒဏ္ရာသက္သာသြားျပီလား”
ဟူသတတ္။
အသက္၆၀ခန္႔ ဘဲြ႔၃ခုထက္မနည္းရရွိထားေသာ ေငြေၾကးျပည့္စံုသည့္ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာေသာ ထိုအမ်ိဳးသမီးသည္ တကယ္ပဲစကားေျပာမတတ္ေလျခင္းလ
အေမးခံရသူ မိတ္ေဆြသည္ ဘာမွ ျပန္မေျဖထားပါ။ သူမ ကြန္မန္႔ကို like မလုပ္ထားျခင္းျဖင့္ ယဥ္ေက်းစြာ တု႔ံျပန္ခဲ့ပါသည္။
ထိုတု႔ံျပန္မွဳက သူမအတြက္ အေကာင္းလား အဆိုးလား .....
အပိုင္း (၃)
ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕ရွိ အျခားတကၠသိုလ္တစ္ခုတြင္ လုပ္ငန္းခြင္လိုအပ္ခ်က္အရ ေဒၚၾကည္ျပာတစ္ေယာက္ စာတမ္းဖတ္ပြဲတစ္ခုသို႔ တက္ေရာက္ေပးရေသာေန႔တစ္ေန႔၌ျ
စာတမ္းမ်ားစတင္ဖတ္ၾကားခ်ိန္
အားလံုးထဲတြင္ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ ပညာအရည္အခ်င္းအရသာမက ရာထူးေရာ အေတြ႔အၾကံဳပါ အနိမ့္ဆံုးျဖစ္သည္။ ဒီအတြက္ေတာ့ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ ထူးျခားျပီး ဝမ္းနည္းမေနတတ္ေတာ့၊ ကေလး၂ေယာက္ေမြးထားျပီး သူမ်ားေတြလို ေနရာတကာ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္ေနခ်င္လို႔မ
စုစုေပါင္း စာတမ္း၃ေစာင္ဖတ္ၾကမည္ျဖစ္သည
သူတို႔စာတမ္းမ်ားကို သေဘာတရားအရနားလည္ေသာ္လည္း Research Methodology (သုေတသနဆိုင္ရာ နည္းပညာ) ကို ေဒၚၾကည္ျပာတစ္ေယာက္ ႏွိဳက္ႏွိဳက္ခြ်တ္ခြ်တ္နားလ
ထိုပညာရွင္က Research Methodology ကို ထံုးလိုေခ် ေရလိုေႏွာက္ထားသူ။ ဒါကလည္း တကယ့္လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည္ကိုး
သူ႔အလုပ္သူလုပ္သည္က မွန္ေသာ္လည္း ထိုပညာရွင္၏ ေလယူေလသိမ္းကို ေဒၚၾကည္ျပာ သိပ္မႏွစ္ျမိိဳလွေပ။ သူ႔ကို ၾကည့္ရင္း ထန္ခြန္႔ကို သတိရသည္။ အသက္၆၀ အမ်ိဳးသမီးကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ လူေတြကို ပညာအဆင့္အတန္း ေငြ ရာထူးတို႔ျဖင့္ တုိင္းတာျခင္းထက္ စိတ္ေနသေဘာထားကို ပိုတန္ဖိုးထား ၾကည့္ရွဳေလ့ရွိသူ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ ထိုအမ်ိဳးသမီးကို စိတ္ထဲမွ အမွတ္ေတြ ေပးျပီး အကဲျဖတ္ေနမိသည္။
ေနာက္ဆံုးစာတမ္းဖတ္သူက ပါရဂူဘြဲ႔စာတမ္းျပဳစုေနသူ ထိုင္းေက်ာင္းသူတစ္ဦးျဖစ္သည
စာတမ္း၏ နိဒါန္းသာျပီးေသးသည္ စူးရွပညာရွင္က မင္း data ငါ့ကို ျပပါဟု ေျပာလာသည္။ ေက်ာင္းသူေလးက data ကိုျပျပီး ရွင္းအျပတြင္
“ေနပါဦး မင္းေျပာေတာ့ ပင္စင္ယူျပီးသူေတြဟာ ပင္စင္လစာနဲ႔ မေလာက္ဘူး၊ သားသမီးေတြဆီက ေထာက္ပံ့ေငြကို ယူေနရတယ္ေျပာျပီး မင္း data ထဲမွာ 'ပင္စင္လစာ' 'သားသမီးဆီမွရေငြ' အဲဒီႏွစ္ခုအျပင္ 'သားသမီးထံေပးေငြ' ဆိုတာ ပါေနတယ္။ ေရွ႕ေနာက္ ဆီေလ်ာ္မွဳမရွိဘူး။ မင္း ေျပာေနတာ ဘာေတြလဲဆိုတာ မင္းကိုယ္တိုင္ေရာ သိရဲ႕လား"
ေက်ာင္းသူေလးသည္ ဆြံ႔အေနသည္။ ပညာရွင္ကို ေၾကာက္ေနသလား data ေကာက္တုန္းက အေၾကာင္းေတြ ေမ့ေနသလား တစ္ခုခုပင္။
ေဘးနားထိုင္ေနသူ ပညာရွင္မ်ားသည္လည္း data သည္ တစ္ခုခုမွားေနတာ ျဖစ္မည္၊ ဝင္ေငြမရွိတဲ့အဘိုးၾကီးအဘြာ
ေက်ာင္းသူေလးသည္ မ်က္ႏွာပ်က္ေနရွာသည္။ data က စမွားျပီဆိုေတာ့ အားလံုး သြားပါျပီဟူေသာ အေတြးသည္ သူ႔ကို တုပ္ေႏွာင္ထားသလို သူ႔တစ္ကိုယ္လံုး အခဲတစ္ခုျဖစ္ေနျပီလားဟုပင္ ထင္ရသည္။ တကယ္ေတာ့ သူမ သာမဟုတ္ ေဒၚၾကည္ျပာသည္လည္း ႏွလံုးေသြး တဒိတ္ဒိတ္ခုန္ေနျပီး တစ္ခုခုခံစားေနရသည္။ ဘာလဲ ငါ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ …..
တကယ္ေတာ့ အေျဖက လြယ္လြယ္ေလးျဖစ္သည္။ ေဒၚၾကည္ျပာ့တြင္ အေျဖရွိသည္။ ပညာရွင္မ်ားမေျဖနိဳင္ေသာ အရာကို ေဒၚၾကည္ျပာေျဖနိဳင္ျခင္းမွာ
ဘဝတြင္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာေခ်ာေမြ႔စြာ ျဖတ္သန္းခဲ့သူ ... ထိုပညာတတ္တို႔ နားလည္နိုင္စြမ္းမရွိသည့္
ဆင္းရဲျခင္း ဟူေသာ ဝမ္းနည္းစရာအမွန္တရားၾကီး..
ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ဟူသည့္ ၾကည္ႏူးစရာေမတၱာမ်ား .....
ဘာစကားမွ မစခင္ ေဒၚၾကည္ျပာ သူ႔စိတ္ကို သူ ျပန္ သံုးသပ္လိုက္သည္။
“ငါ ဘာျဖစ္ေနလဲ”
“ငါ စိတ္တိုေနတယ္ စိတ္လွဳပ္ရွားေနတယ္”
“ဘယ္သူ႔ကို စိတ္တိုတာလဲ”
“ဟို စူးရွပညာရွင္ကိုေပါ့၊ စာတမ္းဖတ္ေနသူကို တရားခံလို လက္ေအာက္ငယ္သားလို စစ္ေမးေနတဲ့ သူ႔အျပဳအမူကို ငါ မၾကိဳက္ဘူး”
“ငါ ဝင္ေျပာသင့္သလား”
“ေျပာသင့္တယ္”
“ဟုိေက်ာင္းသူေလး အခ်ိန္ေတြ ပိုက္ဆံေတြ စိတ္အင္အားေတြ အလကားျဖစ္္ကုန္ေတာ့မယ္”
ေဒၚၾကည္ျပာသည္ ညာဘက္လက္ကို ေျမွာက္ရင္း ကြ်န္မ တစ္ခု ေျပာပါရေစဟု အသံကို ျမွင့္ကာ ေျပာလိုက္သည္။ ပညာရွင္အားလံုးသည္ တခ်ိန္လံုးႏွဳတ္ဆိတ္ေနခဲ့သူ
“သူ႔ data မမွားပါဘူး။ True story တစ္ခု ကြ်န္မေျပာျပမယ္။ ကြ်န္မအဖြားဟာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ပိုင္ရွင္တစ္
အပ္က်သံၾကားရမတတ္ တိတ္ဆိတ္ျခင္းသည္ အခန္းတစ္ခုလံုးအား စကၠန္႔၃၀ခန္႔ သိမ္းပိုက္လိုက္သည္။
ရင္ဘတ္ၾကီးကို ဖြင့္ျပလိုက္ရေသာ ေဒၚၾကည္ျပာသည္ ေမာဟိုက္ကာ က်န္ရစ္သည္။
ေဒၚၾကည္ျပာ့စကားကို အစအဆံုး ဂရုတစိုက္နားေထာင္ခဲ့ေသာ စူးရွပညာရွင္သည္ “အိုေခ ငါနားလည္ျပီ စာတမ္းကို ဆက္ဖတ္ပါ” ဟု ဆိုကာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ သူ႔တာဝန္ကို ဆက္လက္ထမ္းေဆာင္သည္။
ေက်ာင္းသူေလးသည္ ေက်းဇူးတင္သည့္မ်က္လံုးမ်ား
စာတမ္းဖတ္ပြဲအျပီးတြင္ စူးရွပညာရွင္သည္ ေဒၚၾကည္ျပာကို ေခါင္းတစ္ခ်က္ဆတ္ကာ ျပံဳးျပျပီး အခန္းထဲမွ လ်င္ျမန္စြာထြက္ခြါသြားခဲ့သ
.
.
.
ႏြမ္းလ်စြာျဖင့္ အိမ္ျပန္ခဲ့ရေသာ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္ပါေလေတာ့သတည္း
February 1, 2018
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။