Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Friday, May 3, 2013

ရင္တြင္းသစၥာ (သုိ႔မဟုတ္) ေလာကဓံကုိ ေစာေၾကာျခင္း

Min Din
ရင္တြင္းသစၥာ (သုိ႔မဟုတ္) ေလာကဓံကုိ ေစာေၾကာျခင္း

ျပည္ပသုိ႔ေရာက္စကေသာ္ ကမၻာပ်က္ခါနီး ေယာင္တီးေယာင္အ လူလာျဖစ္ရသကဲ့သုိ႔ ၊ ေရျခားေျမျခားမွာ ကူကယ္သူမဲ့

သလိုခံစားရသည္။ ေနာင္ကုိးႏွစ္အၾကာ ယခုကာလတြင္ေသာ္

က်ေနာ္ေရးေသာစာမ်ားကုိ ျပည္တြင္းျပည္ပမွ ပရိသတ္မ်ား ဖတ္ရွဳၾက ဆက္သြယ္ၾက

ေသာေၾကာင့္ စမ္းေရတေပါက္ေသာက္ရေသာ ကႏၱာရခရီးသြားပမာ ဝမ္းသာေက်နပ္ရသည္ ။

ေတာင္ၾကီးေတြက မုိဟာမက္ဆီ မလာရင္ မုိဟာမက္က ေတာင္ၾကီးေတြဆီ သြားရမယ္ ..

ဟူေသာ ပမာဆုိရုိးအတုိင္း က်ေနာ္အသက္ႏွင့္ခႏၶာတည္ျမဲ သေရြ႔

အားထုတ္မွဳမ်ဳိးစံုကုိ ျပဳျမဲျပဳေနဦးျဖစ္ပါသည္။

ေအာင္ျမင္မွဳ၏ အေငြ႔အသက္ေၾကာင့္ ဘဝင္ဟူေသာ အရာသည္ ႏိုးထလာျငားအံ့။ အထီးက်န္မွဳ တည္းဟူေသာ အတိတ္ျဖစ္စဥ္ကုိ သံေဝဂယူလ်က္ ေလာကဓံ၏ သစၥာကုိ ဆင္ျခင္ပါအံ့။ ။

ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ျမဲပါေစ ။

မင္းဒင္

...................
(ေအာက္ေဖာ္ျပပါ စာအုပ္သံုးသပ္ခ်က္ဟာ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္ ၄ မွာပါရွိတဲ့ ကုိဝင္းေဇာ္လတ္ ရဲ့ လက္ရာျဖစ္ပါတယ္။)

မင္းဒင္၏ သက္ခိုင္ႏွင့္ မူမမွန္ေသာေခတ္ႀကီးအေၾကာင္း
၀င္းေဇာ္လတ္ေရးသည္
၁။
“တိုင္းျပည္တျပည္မွာ စီးပြားရွာလို႔ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ဟာ တိုင္းျပည္ထူေထာင္တဲ့အခ်ိန္နဲ႔ တိုင္းျပည္ပ်က္တဲ့အခ်က္ပဲ” ဟု ေလ႐ႈးသုန္သုန္(Gone with the wind) ၀တၳဳထဲမွ ရက္ဘတၱလာေျပာခဲ့ေသာစကားမွာ ကမၻာေက်ာ္ပါသည္။
ထူေထာင္ခ်ိန္ႏွင့္ တိုင္းျပည္ပ်က္ခ်ိန္ ႏွစ္အခ်ိန္အနက္ တိုင္းျပည္ပ်က္ေနခ်ိန္တြင္ စီးပြားရွာရသည္မွာ ပိုအေကာင္းဆံုး ဟုလည္းဆိုပါသည္။ ထိုအခ်က္ကို သက္ေသခံႏိုင္မည့္ စာအုပ္တအုပ္ မၾကာခင္က ထြက္ရွိခဲ့သည္။
၂။
က်ေနာ္တို႔ ႀကီးျပင္းလာေသာ လြန္ခဲ့သည့္အႏွစ္၂၀ကို ျပန္ၾကည့္ေသာအခါ ႏွစ္ကာလမ်ားသည္ ေသြ႔ေျခာက္စြာ က်န္ရစ္ခဲ့ သည္ဆိုေသာ ခံစားမႈျဖစ္ေပၚလာပါသည္။ မ်ိဳးဆက္တဆက္သည္ ေျမဆီႀသဇာ အလံုအေလာက္မရသျဖင့္ ညိဳးေရာ္ေသာ သစ္ပင္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ မဲတင္းထားၾကသည့္တိုင္ေအာင္ အခြင့္အေရးသည္ ေကာက္ရိုးပံု ထဲက အပ္ကို ရွာရသလို ေတြ႔ခဲလွပါသည္။
ဒီထက္ ေရွ႕တစ္ဆက္က်ေသာ မ်ိဳးဆက္သည္လည္း အလားတူပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ အေဖမ်ားေခတ္ဟု ဆိုပါေတာ့။ ဆိုရွယ္လစ္လူေဘာင္ႀကီးဆိုသည့္ “မစားရ ၀ခမန္း” စကားလံုးႀကီးမ်ားျဖင့္ လူထု၏ ႏွလံုးသားမ်ားေပၚသို႔ ေလးလံေသာ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးႀကီးမ်ားကို ခ်ိတ္ဆြဲခံထားရေသာ ေခတ္ႀကီးျဖစ္ပါသည္။ တန္းတူညီမွ်ေရးဆိုေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံ ေအာက္တြင္ လူထုသည္ ပိျပားေအာင္ ဖိထားျခင္းခံေနရခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။
အာဏာႏွင့္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ တိုင္းျပည္ကို ဇက္ရဲလက္ရဲဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကသျဖင့္ ဆင္းရဲရသည့္အထဲ ျခိဳးျခံစုေဆာင္းထားေသာ ေငြစကၠဴမ်ားကုိ တရားမ၀င္ေၾကညာေသာအခါ ၂၆ႏွစ္လံုးလံုး ထင္တိုင္းၾကဲခဲ့ေသာ အာဏာရွင္ အစိုးရတရပ္ကုိ လူထုက ေတာ္လွန္အံုၾကြမႈျဖင့္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ အဆံုးသတ္ပစ္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ လူထုသည္ ကံၾကမၼာဆိုး၏ စီးပိုးမႈမ်ားက လြတ္ေျမာက္မသြားခဲ့။ ေနာက္ထပ္ ပိုဆိုးေသာ အာဏာရွင္ေခတ္တေခတ္က အေရးေတာ္ပံုၿပီးေသာအခါ ေပၚလာသည္။ ယခင္ထက္ပိုဆိုးသည္။ ပိုၾကမ္းသည္။ ပိုရမ္းသည္။ နားေတြမွာ နံရံရွိေနေသာ ေခာတ္ၾကီးျဖစ္သည္။ အသက္ေတာင္ ျပင္းျပင္းမရႈရဲေလာက္ေအာင္ပင္ ပို၍ရက္စက္ၿပီး ေကာက္က်စ္တတ္ေသာ အစိုးရ သူလ်ိဳႏွင့္ အလိုေတာ္ရိသတင္းေပးမ်ားက ေနရာတကာမွာ စိမ့္၀င္ထိုးေဖာက္ေနေတာ့သည္။
ဒီမိုကေရစီဟူေသာ စကားလံုးကို က်ယ္က်ယ္မဟရဲ၊ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆိုေသာ နာမည္ကို မရြတ္ရဲ။ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ ေဆာက္ေရးအစိုးရဟူသည့္ အမည္ႏွင့္လိုက္ေအာင္ပင္ လူထုမွာ ျငိမ္၀ပ္ပိျပားေနရေသာ ေခတ္ဆိုးၾကီးျဖစ္ေလသည္။ ပို၍ဆိုးသည္မွာ ‘မိုးက်ေရြကိုယ္မ်ား’ဟု ျပည္သူတို႔က တိုးတိုးတိတ္တိတ္အမည္ေပးထားေသာ တပ္မေတာ္မွ အရာရွိၾကီး မ်ားသည္ တိုင္းျပည္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီးပြားေရး အစရွိသည့္ နယ္ပယ္တိုင္းတြင္ ထင္တိုင္းခ်ယ္လွယ္ပိုင္ခြင့္ ရရွိသြား ျခင္းျဖစ္သည္။ မဆလ အစိုးရ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ကမၻာ့အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံစရင္း၀င္ခဲ့ရေသာ တုိင္းျပည္မွာ “သူ႔ထက္သူ လူစြမ္းေကာင္းမ်ား” ေၾကာင့္ နာလွန္မထူႏိုင္ေအာင္ မရႈမလွျဖစ္ခဲ့ရေတာ့သည္။
“ခြင္” ဟူေသာ စကားလံုးသည္ လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္၂၀အတြင္း ေခာတ္အစားဆံုး စကားလံုးျဖစ္ပါသည္။ လူတေယာက္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္းႀကီးပြားသြားေသာအခါ “ဒီေကာင္ေတာ့ ခြင္မိေနၿပီတူတယ္“ ဟူ၍ မွတ္ခ်က္ေပးၾကသည္အထိျဖစ္သည္။။ ‘ခြင္’ေတြကလည္း ေနရာတကာမွာ ရွိေနသည္။ အရွင္ေမြးလွ်င္ သာမန္ကြမ္းယာသည္ပင္လွ်င္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္းႀကီးပြား ႏိုင္ေသာ ေခတ္ၾကီးျဖစ္ေလရာ ေခတ္ပ်က္သူေဌးေတြလည္း ေပၚလာေတာ့သည္။
ခြင္ၾကီးၾကီးမိသူ၊ နည္းနည္းမိသူအခ်င္း ခ်င္းလည္း စားခြက္လုၾကသည္။ ခြင္ မရေသးသူမ်ားကလည္း ခြင္ရွာၾကသည္။ စီးပြားေရး လက္၀ါးၾကီးအုပ္မႈ သရဲမရဲ စီးၾကပံုမွာ ေၾကာက္စရာပင္ေကာင္းေတာ့သည္။ ဒီလုိႏွင့္ အစိုးရႏွင့္ ေပါင္း၍ စီးပြားရွာသူမ်ား Crony (ခရိုနီ) ဆိုသည့္ေခတ္ပ်က္သူေဌးလူတန္းစားတရပ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေပၚေပါက္လာပါသည္။
တျခားမ်က္ႏွာစာမွာေသာ လူထုသည္ ျပား၀ပ္စြာ ဖိႏွိပ္ခံထားရေလသည္။ တိုင္းျပည္မွာ ထားစရာမရွိေအာင္ ခ်မ္းသာ သူမ်ားႏွင့္ စားစရာမရွိေအာင္ ဆင္းရဲသူမ်ားဟူ၍ လူတန္းစားႏွစ္ရပ္သာရွိေတာ့သည္ဟု ေျပာရသည္အထိ ျဖစ္လာသည္။ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးမႈ၊ စီးပြားေရး က်ဆင္းမႈ ၊ လူမူဘ၀ နိမ္က်မႈ အစ႐ွိေသာ အေထြေထြအၾကပ္ အတည္းဆိုက္ေနသည္။ ဆင္းရဲရသည့္အထဲ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ကလည္း မရွိေခ်။ ဒီလိုႏွင့္ မူမမွန္ေသာ ေခတ္ၾကီးတြင္ ေၾကကြဲစရာမ်ားသာ ျပည့္ႏွက္ေနေတာ့သည္။
၃။
အနည္းငယ္ အသက္ရႈေခ်ာင္လာေသာ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ တိုင္းျပည္ကို သားသတ္သလို သတ္ဖ်တ္ခဲ့ၾကေသာ အာဏာ ပိုင္မ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ လက္ေ၀ခံ စီးပြားေရးသမားမ်ား၏ ကိုယ္က်ိဳးရွာလုပ္ရပ္မ်ားအေၾကာင္း လူထုက သိခ်င္စိတ္ ျပင္းျပလာသည္။ လြတ္လပ္ေသာ သတင္းမီဒီယာမ်ားေၾကာင့္ သိတန္သေလာက္ သိထားသည့္တုိင္ ပို၍ အေသးစိတ္ေသာ ‘အတြင္းေရး’ ကေလးမ်ားကို သိခ်င္ၾကသည္မွာ လူ႔သဘာ၀ပင္ျဖစ္ပါသည္။
“မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခိုင္” ဟူေသာ စာအုပ္တအုပ္သည္ ၂၀၁၀ခုႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းက ရန္ကုန္ႏွင့္ အျခားၿမိဳ႔မ်ား႐ွိ စာဖတ္သူမ်ား အၾကားတြင္ တီးတိုးလက္တို႔သတင္းေပးရသည္အထိ သတင္းၾကီးခဲ့ေသာ စာအုပ္တအုပ္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က လြတ္လပ္သည္ဟု မဆိုသာေသးသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ရာ ေပၚေပၚထင္ထင္လည္း မေျပာရဲသလို စာအုပ္ကလည္း လက္သပ္ထိုး၀ယ္မွသာ ရသည့္အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။ ဒါေတာင္ မူရင္းမဟုတ္။ မိတၱဴဆြဲထားေသာ စာအုပ္သာျဖစ္သည္။ သို႔တုိင္ေအာင္ လြတ္လပ္ေသာ စာေပကို ငတ္ေနေသာ ပရိသတ္က တခုတ္တရ ဖတ္ခဲ့ၾကသည္။
မၾကာမီ(ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၂)က ထိုစာအုပ္ကို ဒုတိယအၾကိမ္ျပန္လည္ပံုႏွိပ္သည္။ အဆိုပါ မူရင္းပံုႏွိပ္စာအုပ္ကို ရန္ကုန္စာအုပ္ဆိုင္တခ်ိဳ႕တြင္ ယခုအခါ တရား၀င္ေရာင္းခ်ေနၾကသည္ကို ျမင္ရသျဖင့္ ၀မ္းသာရသည္။
“ မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခိုင္သည္ တစ္ေထာင့္တည ပသီပံုျပင္မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာျပည္သားတစ္ေယာက္၏ မူမမွန္ေသာ ေခတ္ႀကီး ကုိ သူယံုၾကည္သလို ျဖတ္သန္းခဲ့ပံုသာျဖစ္သည္” ဟု စာေရးသူက ပထမအႀကိမ္ပံုႏွိပ္ျခင္း အမွာစာတြင္ ေရးထားသည္။

၄။
မင္းဒင္သည္ သက္ခိုင္ကို ရဲဘက္စခန္းတစ္ခုတြင္ ေတြ႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေနာက္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလွေသာ သက္ခိုင္၏ ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ၾကားခြင့္ရခဲ့သူျဖစ္သည္။ သက္ခုိင္သည္ ကေမာက္ကမ ေခတ္ၾကီးတြင္ လူလားေျမာက္ခဲ့ သူျဖစ္ပါသည္။ ျမန္႔မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ(မဆလ) အစိုးရေခတ္ျဖစ္ပါသည္။ အရပ္အေမာင္းေကာင္းၿပီး ဥပဓိရုပ္တည္ၾကည္သူ နတ္ေမာက္သား သက္ခိုင္သည္ ကေလးအရြယ္ကပင္ ရန္ကုန္သို႔ မိဘမ်ားႏွင့္အတူေရာက္လာခဲ့ၿပီး ကမာရြတ္ရွိ လူမိုက္မ်ားက်က္စားရာ ကမာရြတ္တြင္ ၾကီးျပင္းခဲ့သူျဖစ္သည္။
လူမိုက္ေတြၾကားမွာ ၾကီးျပင္းခဲ့ေသာ သက္ခိုင္သည္ လက္ျမန္ေျချမန္ရွိသူျဖစ္သည့္တိုင္ မုိက္ရူးရဲသူမဟုတ္ပါ။ ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္၍ လုပ္ကိုင္သူျဖစ္သည္။ ပညာလိုလားၿပီး ဗဟုသုတၾကြယ္သူျဖစ္၏။ သက္ခိုင္က သူျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ေခတ္ၾကီးကို ဟိုတကြက္ဒီတကြက္ေျပာရင္း ဇာတ္စံုခင္းျပခဲ့ေလသည္။
အလုပ္သမားအေရးအခင္း၊ မိႈင္းရာျပည့္၊ ဦးသန္႔အေရးအခင္းမ်ားမွသည္ ရွစ္ေလးလံုး လူထုအေရးေတာ္ပံုၾကီးအထိ သက္ခိုင္သည္ ပါ၀င္ထိစပ္ခဲ့၏။ တခ်ိန္တည္းမွာပင္ လူမုိက္ေတြႏွင့္ လံုးလားေထြးလားရွိေနၿပီး ရည္မွန္းခ်က္ၾကီး သူျဖစ္ပါသည္။ စာအုပ္ထဲတြင္ သက္ခိုင္ႏွင့္ ထိစပ္ခဲ့ေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား (အစိုးရအဖြဲ႔၀င္တခ်ိဳ႕၊ စီးပြားေရးသမားမ်ားမွသည္ ရာဇ၀င္လူဆိုးမ်ားအထိ)သည္ အျပင္တြင္ တကယ္ရွိခဲ့ေသာ၊ ရွိေနေသးေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္သည္။
ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုအေၾကာင္းကို သက္ခိုင္က သူသိရသမွ်၊ ႀကံဳရသမွ် ျပည့္စံုစြာ ေျပာခဲ့သည္။ အေရးအခင္း ကာလအတြင္း စစ္တပ္၏ ႏွိမ္ႏွင္းမႈကို မေက်ခ်မ္းႏိုင္သည့္ ျပည္သူမ်ားထဲမွ တပ္မေတာ္သားေဟာင္းတစ္္ခ်ိဳ႕က လက္နက္ မ်ားရွာေဖြၿပီး တပ္မေတာ္စစ္ေၾကာင္းအား ျပန္လည္တိုက္ခိုက္ေသာ စံရိပ္ၿငိမ္ဘဏ္တိုက္ပြဲအေၾကာင္း သက္ခိုင္ေျပာျပ သည္မွာ အလြန္နားေထာင္၍ ေကာင္းသည္။ ထိုတိုက္ပြဲကို သူက အနီးကပ္ ျမင္ခဲ့ရသည္မဟုတ္လား။
ေနာက္ေတာ့ သူလည္း စစ္ေၾကာေရးအပို႔ခံရသည္။ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မွ လြတ္ေသာအခါ သက္ခိုင္သည္ ထိုအခ်ိန္က မိုးက်ေရြကိုယ္မ်ားျဖစ္ေသာ စစ္ဘက္ေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႕ႏွင့္ေပါင္းၿပီး စီးပြားေရးလုပ္သူျဖစ္လာသည္။ သက္ခိုင္ေျပာျပ ေသာ“ခြင္” ဇာတ္လမ္းမ်ားက မၾကံဳဖူးလွ်င္ ယံုမည္သူပင္မရွိေအာင္ ထူးေထြသိ အံ့ရေသာေတြမ်ားလွသည္။
မလိုတမ်ိဳး လိုတမ်ိဳးႏွင့္ ခန္႔မွန္းရခက္ေသာ စစ္ဗုိလ္မ်ားႏွင့္ အေပးအယူလုပ္ခဲ့ေသာ သက္ခိုင္မွာလည္း ရွာမွရွား စီးပြားေရးသမားဟုသာေျပာရမည္။ အဆတစ္ရာေလာက္ လည္၍သာ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ေခတ္ၾကီးတြင္ ‘ခြင္တည့္’ ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ၈၈ အေရးအခင္းအၿပီး တပ္မေတာ္အစိုးရတက္ခါစ “တည္ေဆာက္ျပဳျပင္ ျမန္ျပည္တခြင္” စီမံခ်က္မ်ား ျဖင့္ အလုပ္ျဖစ္ေနေသာ လက္တဆုပ္စာလူမ်ားထဲတြင္ သက္ခိုင္လည္း ပါေလသည္။
“စီးပြားေရးေလာကမွာ လက္ေျဖာင့္ေသနတ္သမားတစ္ေယာက္လို က်င္လည္ေနသူ”ဟု သက္ခိုက္ သူ႔ကိုယ္သူ မွတ္ခ်က္ ေပးသည္။
သူတို႔ေလာက၏ စီးပြားေရး ညစ္ကြက္မ်ား ရစ္ကြက္မ်ားကိုလည္း သက္ခိုင္က ေျပာျပခဲ့သည္။ စီးပြားေရး စီးခ်င္းထိုးပြဲမ်ား ကလည္း ကိုသက္ခိုင္တို႔ ေလာကတြင္ လည္သူစားစတမ္း၊ ဦးသူယူစတမ္းဟုပင္ ဆိုရမည္။ သက္ခိုင္ေျပာ ျပေသာ စီးပြားေရးေလာကသည္ အေနာက္တိုင္းက မာဖီယားဂိုဏ္းမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ေနာက္ကြယ္တြင္ လက္သပ္ေမြး ထားေသာ တပည့္လူမိုက္မ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ သက္ခိုင္၏ ဘ၀က ဇာတ္လမ္းဆန္းလြန္းလွသည္။ အလွည့္အေျပာငး္ ေတြမ်ားလြန္း၏။ ရႈပ္ကြက္ ျမဳတ္ကြက္ေတြမ်ားလြန္း၏။ ေျခပုန္းခုတ္မႈေတြ ဒုႏွင့္ေဒးျဖစ္၏။ ညစ္လံုး၊ တြန္းလံုးေတြ စံုလြန္း ၏။ အတက္အက် ဘ၀ ေထြျပား၏။
၅။
သက္ခိုင္ေျပာျပေတာ့မွ အင္လ်ားလမ္းက ထိတ္ထိတ္ၾကဲေဆာင္ၾကာၿမိဳင္တခုျဖစ္ေသာ ထင္းရႈးေတာသို႔လည္း ေရာက္ရ သည္။ ထိုေနရာသုိ႔ အစိုးရပိုင္းက ‘ကုတ္ကျမင္း’ လူႀကီးတခ်ိဳ႕ကို သက္ခိုင္က ပို႔ေပးခဲ့ရသည္ဆိုသည္။ စိုးျမတ္၊ ဘားလား တို႔ကဲ့သို႔ေသာ လူမိုက္မ်ားႏွင့္လည္းၾကံဳရသည္။ စိတ္အေျပာင္းအလဲျမန္ေသာ မုိးက်ေရႊကိုယ္တခ်ိဳ႕ႏွင့္လည္း ဆံုရ၏။ သူတု႔ိ စိတ္အေျပာင္းအလဲျမန္ပံု၊ ဇြတ္တရြတ္ႏိုင္လြန္း သည္မွာလည္း အံ့ႀသစရာျဖစ္သည္။
တခါက ‘အဘ’ ဆိုသူကုိ လိုင္းေၾကးအျဖစ္ တိုက္တလံုးေဆာက္ေပးရသည္။ အိမ္အေရာင္ကို လိုက္ဖက္မည့္ အေရာင္သုတ္ရန္ ေရြးေသာအခါ အနီေရာင္မွ အနီေရာင္ သုတ္မည္ဆိုသည္။ သက္ခိုက္က အိမ္ႏွင့္ မလိုက္ဖက္ပါေျပာ လည္းမရ။ သို႔ႏွင့္ သုတ္ေပးလိုက္သည္။ သိပ္မၾကာခင္မွာ ထိုအေရာင္က ရုပ္ဆိုးသည္ဆိုသျဖင့္ တျခားအေရာင္ေျပာင္း သုတ္ေပးဖုိ႔ေျပာသည္။ တႀကိမ္ႏွင့္မၿပီးေသး။ ျပင္လိုက္သုတ္လိုက္ႏွင့္ အလုပ္သမားခ၊ ေဆးဖုိးမ်ား အပိုမကုန္သင့္ဘဲဲ ကုန္ခဲ့ရသည္။
ဖင္စီးဒိုင္း၏ အရသာကိုလည္း ျမည္းစမ္းရ၏။မိုးအလင္းလည္း အရက္ေသာက္ရသည္။ လင္ငယ္ေနေသာ မိန္းမက သူ႔ေယာက်္ားအား အေကာက္ၾကံမႈကိုလည္း ၾကားရသည္။ မိန္းမပ်ိဳေလးမ်ား၏ သာယာေသာ အထိအေတြ႔ကိုလည္း ရ၏။ ေနာက္မီးလင္းေသာ အိမ္ေထာင္သည္မ်ားႏွင့္ ရာဂမီးကိုမွ ကစားၾကည့္ခ်င္ေသာ အစ္ကိုၾကီးတုိ႔၏ စိတၱဇေ၀ဒနာကိုလည္း ျမင္ရသည္။
သက္ခိုင္ကား အရည္အခ်င္းရွိေသာ လူလည္။ လက္စလက္နရွိသူျဖစ္သည့္တုိင္ ႏိုင္ေနတိုင္း ထင္တိုင္းမၾကဲရဘူးဟူေသာ တရားလက္ကိုင္ရွိသူ။ ေငြေၾကးနွေျမာတြန္႔တိုျခင္းမရွိဘဲ တပည့္ေတြေပၚစာနာသူ။ မိတ္ေဆြတို႔အေပၚ ရက္ေရာသူျဖစ္ သည္။ စီးပြားေရးေလာကမွာေတာ့ ျပိဳင္ဘက္ေတြကို ရွိသမွ်ဥာဏ္ႏွင့္ အစြမ္းအစကိုထုတ္ၿပီး မီးကုန္ယမ္းကို ေဆာ္သူ။ ဒါေတြက သက္ခိုင္ေျပာခ်င္ေသာ အဓိကအေၾကာင္းအရာမဟုတ္ပါ။ သူက သူျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ေခတ္ၾကီးႏွင့္ ထိုေခတ္ၾကီးအတြင္း ထိပ္ပိုင္းေရာက္ေနေသူမ်ားႏွင့္ ၾကံဳခဲ့႕ရသည္ကုိ ျပန္လည္ထုတ္ေဖာ္ရန္သာျဖစ္သည္။
ေနာက္ဆံဳးတြင္ သက္ခိုင္သည္ ပရမ္းပတာလည္ပတ္ေနေသာ ေခတ္အေျခအေနတရပ္အတြင္း မေသခ်ာေသာ တရားသေဘာကို ေစာေၾကာမိသြားသူသာျဖစ္သည္။ ေထာင္ထဲေရာက္လာေတာ့ တရားမွတ္ရင္း ‘ျဖစ္ပ်က္’႐ႈသည္။
“ျမန္မာႏိုင္ငံက စီးပြားေရး စနစ္က ပံုမမွန္တဲ့ စီးပြားေရး စနစ္ျဖစ္တယ္။ ဗမာျပည္က သူေဌးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ခိုင္ခိုင္လံုလံုမရွိပဲ က်ဆံုးသြားတတ္တယ္” ဟု သက္ခိုင္က သူ႔မိတ္ေဆြ လုပ္ငန္းရွင္ကိုေျပာခဲ့သည္။ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာေသာအခါ အဆိုပါ သူေဌးသည္ မူးယစ္ေဆး၀ါးမႈျဖင့္ ေထာင္နန္းစံေနရေလသည္။
သက္ခိုင္၏ ဘ၀က ေခါက္ရွာငွက္ပ်ံသလို နိမ့္တံုျမင့္တံုရွိခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က သူတို႔၏ စီပြားေရးေလာကကား ေပြလီလြန္း လွသည္။ ဖ်ံက်ႏိုင္မွ ေတာ္ကာက်သည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ေလရာ ႏိုင္သူစားစတမ္း ျဖစ္၏။ ရဲဘက္စခန္းေရာက္ လာေတာ့ သက္ခိုင္က ထုိအေၾကာင္းေတြကို မင္းဒင္အား ျပန္လည္ေျပာျပရင္း တရားသံေ၀ဂ ထုတ္မိေနသည္။ မင္းဒင္ျမင္ရေသာ သက္ခိုင္သည္ ေအးေဆးတည္ျငိမ္ၿပီး အရည္အေသြးႏွင့္ အစြမ္းအစရွိေသာ၊ ရဲဘက္စခန္းမွ ေထာင္တာ၀န္ရွိသူမ်ားကပင္ တေလးတစား ဆက္ဆံျခင္းခံရသူျဖစ္သည္။ သက္ခိုင္သည္ ဗဟုသုတၾကြယ္သူျဖစ္ရာ စကားေျပာေကာင္းသူျဖစ္သည္။ ဟိတ္လုံး၊ဟန္႔လံုးကေလးမ်ားသံုးတတ္ၿပီး တဘက္သားလက္ခံ ေအာင္ေျပာ တတ္သူျဖစ္သည္။
ငယ္စဥ္က ေက်ာင္ဆရာျဖစ္ခဲ့ေသာ သက္ခိုင္သည္ စီးပြားေရးေလာကထဲတြင္ ထင္တိုင္းၾကဲေနပံုမွာ အံ့ႀသစရာ ပင္ျဖစ္ပါ သည္။ ထိုအျပင္ နာမည္ၾကီး ရာဇ၀င္လူဆိုးလူမိုက္မ်ားႏွင့္ ပုလင္းတူဘူးဆို႔ ျဖစ္ေနသည္မွာ ပို၍မယံုႏုိင္စရာ ေကာင္းသည့္ တိုင္ ယင္းမွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သက္ခိုင္သည္ သူေဌးျဖစ္ခ်င္သည့္တိုင္ တခါတေလ ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စ ျပခ်င္သျဖင့္ တခ်ိဳ႕အလုပ္ေတြကို သူလုပ္ပါသည္။
ဥပမာတခုရွိသည္။ မိမိကုမၸဏီကို အတြင္းလူလည္တဦး ေျခပံုးခုတ္မႈေၾကာင့္ သက္ခိုင္ ေဂ်ာက္က်ရမလိုျဖစ္သြားသည္။ အပတ္တကုတ္တည္ေထာင္လာခဲ့ရေသာ ကုပဏီတခု အခ်ိန္ပိုင္းအတြင္းနာမည္ဆုိးႏွင့္ ၿပိဳလဲရမည့္ဆိုသည့္အခါ သက္ခိုင္၏ ေဒါသသည္ အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ေနၿပီ။
စံုညီအစည္းအေ၀းသို႔ေရာက္လာေသာ အစုရွယ္ယာရွင္မ်ားေရွ႕တြင္ သူက အားလံုးကို စိတ္ေခၚေသာ လမ္းႏွစ္သြယ္ကို ခ်ျပခဲ့သည္။ ယင္းမွာ“(၁) ဒီကုမၸဏီကေန တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ အက်ိဳးခံစားခြင့္မယူဘဲ ကြ်န္ေတာ္ႏႈတ္ထြက္ မယ္။ကုပဏီရဲ႕ေကာင္းေမြးဆိုေမြအားလံုးကို က်န္ရစ္တဲ့ ဒါရိုုက္တာ အဖြဲ႔၀င္ေတြက လက္ခံေျဖရွင္းေပးၾကပါ။ (၂) ဒါမွမဟုတ္ လက္ရွိဒါရိုက္တာအဖြဲ႔၀င္အားလံုး ဘာအက်ိဳးအျမတ္မွ လက္မခံေတာ့ဘဲ ႏႈတ္ထြက္ေပးၾကပါ။ ကုပဏီရဲ႕ ေကာင္းေမြေဆိုးေမြအားလံုး ကြ်န္ေတာ္တာ၀န္ယူေျဖရွင္းမယ္” ဆိုေသာ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းစိန္ ေခၚမႈမ်ားကို သူလုပ္ခဲ့သည္။ ခက္သည္မွာ အေစာက ေျခပုန္းခုတ္သည့္ အတြင္းလူဆိုသူက မ်က္ရည္ခံထိုးေသာအခါ သက္ခိုင္က ေပ်ာ့ေျပာင္း ေနျပန္သည္။ ဒါကပင္ သက္ခိုင္၏ အားနည္းခ်က္ျဖစ္သည္။
ထိုအားနည္းခ်က္ကပင္ သက္ခိုင္ကို ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဒုကၡလွလွေပးခဲ့ျဖင္းျဖစ္သည္။ ေျခပံုးခုတ္သည့္ အတြင္းလူကပင္ သက္ခိုင္ကို ကုပဏီဆိုင္းဘုတ္ေျပာင္းမႈျဖင့္ တရားစြဲၿပီး ေထာင္ခ်ႏိုင္ဖို႔ႀကိဳးစားေတာ့သည္။ ကုပဏီ၏ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို သက္ခိုင္ပိုင္သျဖင့္ မည္သို႔မွ် တရားဥပေဒေၾကာင္းအရ စြဲဆိုမရသည့္တုိင္ ‘မီးမ်ားမီးႏိုင္ ေရမ်ားေရႏိုင္’ ျဖစ္ေနေသာ ျမန္မာတရားစီရင္ေရးေလာကအတြင္း သက္ခိုင္သည္ တရားခံျဖစ္ရေလသည္။ တရားစြဲဆိုသူကို ေငြျဖင့္ ေၾကေအးရာ ေၾကေအးေၾကာင္းေတာင္းပန္ေသာ္လည္း မရသည္မို႔ သက္ခိုင္က ပညာေပးခဲ့သည္။ ယင္းမွာ သူ႔ကို ေထာင္က်ေစလိုသူအား မူးယစ္ေဆး၀ါးအမႈျဖင့္ သူ႔အရင္ ေထာင္ထဲေရာက္ေအာင္ သက္ခိုင္က လုပ္ခဲ့သည္။
လူတစ္ေယာက္ေထာင္တဲ့ေရာက္ေအာင္ လုပ္ရသည္မွာ ဒုစရိုက္ေလာကတြင္ က်င္လည္လာသူ သက္ခိုင္အဖို႔ အထူးအဆန္းမဟုတ္ပါ။ ထိုေၾကာင့္ မင္းဒင္အား သက္ခုိင္သည့္ ထိုအေၾကာင္းအေသးစိတ္ေျပာလိုဟန္မရွိပါ။ ျပိဳင္ဘက္ကို ေထာင္ထဲထည့္ခဲ့ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ဘက္ ခတၱေရွာင္ေနေသးေသာ သက္ခိုင္သည္ ေန႔ေရာညပါ အရက္ေသာက္ေနေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ရန္ကုန္မွာ တရားျပန္ရင္ဆိုင္မယ္ဆိုၿပီး ျပန္လာခဲ့သည္။ သို႔ႏွင့္ေနာက္ဆံုး ရဲဘက္စခန္းေရာက္လာခဲ့ၿပီး မင္းဒင္ႏွင့္ ဆံုခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
၆။
တရက္မွာေတာ့ ကိုသက္ခိုင္ ရဲဘက္စခန္းမွာ မရွိေတာ့သည့္အေၾကာင္း မင္းဒင္ၾကားရေလသည္။ အက်ဥ္းသားမ်ား၏ တဆင့္စကားအရ အက်ဥ္းစခန္းမွ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္သြားသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အယူခံအမႈႏိုင္သျဖင့္ လြတ္ေျမာက္သြားသည္ဟုလည္းေကာင္း ထင္ေၾကးအမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားရသည္။ သို႔ေသာ္ တိက်ေသာ အေျဖကို မည္သူမွ် မေပးႏိုင္ခဲ့ၾကပါ။
သက္ခိုင္ႏွင့္ ေနာက္ဆံုးေတြ႔စဥ္တုန္းက မင္းဒင္အား “ကြ်န္ေတာ္ဒီမွာ မရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း မၾကာခင္လြတ္ေျမာက္မယ္။ ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳမွ ယံုေပါ့” ဟု ထူးထူးဆန္းဆန္းေျပာခဲ့ေသာ သက္ခိုင္၏ စကားအတိုင္း မင္းဒင္တို႔ အခ်ဳပ္အႏွာင္မွ လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ျဖင့္လြတ္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သက္ခိုင္အေၾကာင္းကိုမႈ ထပ္မံမၾကားရေတာ့ပါ။
ဒီလိုႏွင့္ မင္းဒင္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံဖူးခက္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ျမန္မာေရြ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ားအတြင္ ေစ်းဆိုင္ကေလး တည္ေထာင္ၿပီး အသက္ေမြးသည္။ အားသည့္အခါ ရဲဘက္စခန္းမွၾကားခဲ့ရေသာ ကိုသက္ခိုင္၏ ဘ၀ကို ဆစ္ပိုင္းဆစ္ပိုင္း စာေရးေနသည္။ ၂၀၁၁ စက္တင္ဘာလထဲမွာ ကိုသက္ခိုင္ႏွင့္ မေမ်ာ္လင့္ဘဲ ဖူးခက္တြင္ ျပန္ဆံုရသည္။ ထိုေၾကာင့္ သက္ခိုင္ ရဲဘက္စခန္းက လြတ္ေျမာက္လာပံုကို မင္းဒင္သိရေတာ့သည္။
အမွန္က ရဲဘက္စခန္းမွ သက္ခိုင္သည္ ခပ္တည္တည္ျဖင့္ ထြက္လာခဲ့ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ရဲဘက္စခန္းသို႔ မင္းဒင္ေရာက္ မလာခင္ကေလးအထိ ေထာင္၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ဇယားျငိမ္းေနေသာ သက္ခိုင္သည္ ရန္ကုန္သို႔ မၾကာမၾကာသြားၿပီး မျပတ္ေသးသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ဆက္လုပ္ေနရာ အထက္ပိုင္းမွ ေထာင္အာဏာပိုင္တို႔ သိေသာအခါ အေရးယူ ဖို႔ျဖစ္လာသည္။
ဒါကို သက္ခိုင္ၾကားသျဖင့္ ေထာင္မႈးႀကီးႏွင့္ေတြ႔ရန္သြားသည္။ ေထာင္မႈးထမင္းစာခ်ိန္ႀကံဳသျဖင့္ ခနေစာင့္ ေနရခ်ိန္ သက္ခိုင္သည္ ပင္မရဲဘက္စခန္းဂိတ္တံခါးအျပင္သို႔ ခပ္ေအးေအးေလွ်ာက္သြားသည္။ ၀ယ္ေနက် ဆိုင္မွာ ကြမ္းယာ၀ယ္ ဖို႔လုပ္ေနခိုက္ စက္ဘီးကယ္ရီတခုကိုျမင္ရာ တားစီးၿပီး အေ၀းေျပးဂိတ္သို႔လာခဲ့သည္။ ထုိမွရန္ကုန္သို႔…။ ထိုမွ ေကာ့ေသာင္း…။ ထိုမွ ထိုင္းႏိုင္ငံသုိ႔…။
“ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ေထာင္န႔ဲ ရဲဘက္ကို ေရာက္လာတာဟာ ေလာကႀကီးရဲ႕ လွည့္ဖ်ား၊မွားယြင္းမႈလို႔ ခံယူထားတာမို႔ ျပစ္ဒဏ္ရက္မျပည့္ခင္မွာ က်ေနာ္လြတ္ေျမာက္ရမယ္ဆိုတာ ယတိျပတ္ သႏၷိဌာန္ ခ်ထားတာေၾကာင့္ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္ဟာ က်ေနာ့္ကို ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ ျပစ္မႈကို ဘယ္တုန္းကမွ မက်ဴးလြန္ခဲ့ဖူးဆိုတာ ေသခ်ာတဲ့အခ်က္ပါ” ဟု သက္ခိုင္က ေျပာသည္။
ေခတ္ေတြေျပာင္းၿပီး သူ႔အမႈကို မွန္ကန္စြာ စီရင္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္မည့္ တရားစီရင္ေရးစနစ္တခုရွိလာေတာ့မွာ သက္ခိုင္သည္ ျမန္မာျပည္ျပန္လာမည္ဟု ဆုိပါသည္။ အခုေတာ့ ေငြမ်ားတရားႏိုင္သည္ အခ်ိန္တြင္ ၀ရမ္းေျပးအျဖစ္ သူရွိေနဦးမည္။ ၿပီးလွ်င္ တည္ၿငိမ္ေသာ ဘ၀တခုကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရလိမ့္မည္။ ဒါသည္ပင္ သက္ခိုင္ျဖစ္ေလသည္။
၇။
တင္ျပပံုေကာင္းမြန္သျဖင့္ မင္းဒင္၏ သက္ခိုင္သည္ စာဖတ္ပရိသတ္ကို ေကာင္းစြာ ဆြဲေဆာင္ထားႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔အတူ ျမန္မာျပည္တြင္သက္ခိုင္လိုလူမ်ိဳး အျပင္မွာ တကယ္တမ္းရွိသလား ဆိုသည္ကလည္း အလြန္ အံႀသဖြယ္ရာေကာင္းသည္။ မင္းဒင္က သက္ခိုင္လား၊ သက္ခိုင္က မင္းဒင္လား။ မင္းဒင္နဲ႔ သက္ခိုင္က အတူတူပဲလား ဟူေသာ ဆန္းၾကယ္သည့္ စိတ္ကြန္႔ျမဴးမႈမ်ားက စာဖတ္ၿပီးသည့္ေနာက္ စာဖတ္သူမ်ားရင္ထဲတြင္ ဆူေ၀က်န္ရစ္ခဲ့သည္။
သက္ရွိဇာတ္ေကာင္မ်ား၊ အမွန္တကယ္ျဖစ္ရပ္မ်ားအၾကားတြင္ လႈပ္ရွားသြားလာခဲ့ေသာ သက္ခိုင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒုတိယအၾကိမ္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ျခင္းစာအုပ္တြင္ စာေရးသူ မင္းဒင္ေျပာေသာ စကားမ်ားကပင္ စာဖတ္သူတို႔၏ ရင္တြင္းမွာ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ေမးခြန္းမ်ားအတြက္ အေျဖတစံုတရာေပးႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
“----ဤစာအုပ္တြင္ ဇာတ္ေကာင္အမည္အမ်ားစုမွာ သက္ရွိထင္ရွားရွိခဲ့သူမ်ား ၊ရွိေနသူမ်ား၏ အမည္ နာမမ်ား ပါဝင္ေနေလရာ ကာယကံရွင္ပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႔အေနျဖင့္ မႏွစ္ျမဳိ႔စရာျဖစ္ၾကမည္မွာ ေသခ်ာလွ ေသာ အခ်က္ျဖစ္၏။

စင္စစ္ သက္ခိုင္သည္ အမွန္တကယ္သက္ရွိထင္ရွားရွိသည့္ ဇာတ္ေကာင္ ျဖစ္ရံုမက သူက်င္လည္ ခဲ့သည့္ ေခတ္ကာလအပုိင္းအျခားမွာလည္း လက္ရွိကာလႏွင့္မနီးမေဝး သည့္ ေခတ္ျပိဳင္ကာလ ပင္ျဖစ္၍ ဤဇာတ္အိမ္ သည္ သက္ရွိထင္ရွား ဇာတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္ ဆပ္စပ္ေနရျခင္း ျဖစ္ေပ သည္။ စာေရးသူ အေနျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္လူ ငယ္မ်ားအား ဘဝသင္ခန္းစာ၊ သမုိင္းသင္ခန္းစာ ျဖစ္လုိျဖစ္ျငားသာ ရည္ရြယ္ခဲ့ျပီး တစံုတေယာက္သုိ႔ ထိခိုက္နစ္နာေစရန္ ရည္သန္ခဲ့သည္မဟုတ္ေခ်။

စာေရးသူ အေနျဖင့္ သက္ခိုင္ကုိ ဖန္တီးရာ၌ အာဃာတရားကုိ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေမ့ေပ်ာက္ဖယ္ ရွားလ်က္ သံေဝဂ တရားဖက္သုိ႔ ေဇာင္းေပးေရးသားခဲ့ရုိးအမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ေရးသားေနစဥ္ ကာလ တြင္လည္း စာေရးသူ၏ စိတ္အစဥ္ကုိ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ဆံုးမခဲ့သည္မွာလည္း မွန္ေသာသစၥာ စကားဟု လိပ္ျပာသန္႔စြာ ဆိုဝ့ံပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဇာတ္လမ္းပါ အေၾကာင္းျခင္းရာအားလံုးမွာ စာေရးသူ တတ္ကၽြမ္းသမွ် ခ်ယ္မွဳန္း ပံုေဖာ္ထားသည္ သက္ခိုင္၏ ခံစားခ်က္ အေတြးအျမင္မွ်သာ ျဖစ္ေလရာ စာဖတ္သူ တုိ႔အေနျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသမွ်ေသာ အခ်က္ အလက္၊ ျဖစ္ရပ္အားလံုးသည္ ပရမတ္ဆတ္ဆတ္ မုခ် အမွန္ခ်ည္းျဖစ္ သည္ဟု ယူဆၾကရန္မဟုတ္မူပဲ မိမိတုိ႔ ကုိယ္ပိုင္ ဆင္ျခင္တံုတရားျဖင့္ အေၾကာင္း ယုတၱိတန္သည္ မတန္သည္ကုိ ေဝဖန္ပုိင္းျခားၾကရန္ ျဖစ္ပါသည္”
မင္းဒင္
၂၀၁၂ ခုႏွစ္။ ေအာက္တုိဘာလ (၃၀) ရက္ ။
ထုိင္းႏိုင္ငံ ဖူးခက္ကမ္းေျခ ။
End//

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။