We Love Music
“သီခ်င္းေနာက္ကို လိုက္ႏိုင္မွ အဆိုေတာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္လို႕ ေျပာတဲ့ အငဲ”
ဒီတစ္လ ေရႊအျမဳေတ ပရိသတ္အတြက္ ကၽြန္မ ၾကိဳးစားျဖစ္တာကေတာ့ အဆိုေတာ္ အငဲႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သီခ်င္းေတြ အေရးေကာင္းသေလာက္၊ သီခ်င္းေတြ အဆိုေကာင္းသေလာက္၊ စာမ်က္ႏွာေတြ ေပၚမွာက်ေတာ့ ေနရာေကာင္းမယူဘဲ စာဖတ္ ပရိသတ္နဲ႕ အေတြ႕ၾကဲလြန္းတဲ့ ဂီတသမားေကာင္းကိုမွ ကၽြန္မကလည္း ေတြ႕ဆံုခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္တမ္းေတြ႕ဆံု ျဖစ္ေတာ့လည္း ပဂိသတ္ အတြက္ဆိုတာနဲ႕တင္ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ေျဖးေပးလာတာေၾကာင့္ ဂီတသမားၾကီးကို ေက်းဇူးတင္ရ ျပန္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ စကား၀ိုင္းေလးကို ဖတ္ျဖစ္လို႕ ပရိသတ္ေေက်နပ္ႏွဏ္သက္တယ္ ဆိုရင္ပဲ ကၽြန္မတို႕ ၾကိဳးစားရက်ိဳး နပ္ပါျပီလို႕ ဆိုရင္း...
ဦးကို ပထမဦးဆံုး ေမးခ်င္တာက အင္တာဗ်ဴးနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ဖီလင္ပါ။ ဦးကို အင္တာဗ်ဴးေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုခံစားရပါသလဲ။ ဥပမာ စိတ္ေလ်ွာ့ထားျပီး relax ျဖစ္ျပီးမွ အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထားပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္ ေမးခြန္းေတြအတြက္ စိတ္ပူ၊ စိတ္တင္းက်ပ္တာမ်ိဳးေရာ ရွိသလား။
> အခုေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ အရင္ကေတာ့ စကားမွားမွာ စိုးတာပါ။
ဦးကေအးေအးေဆးေဆး ေနတတ္တဲ့သူ၊ သိပ္ ေခါင္းစားမခံတတ္တဲ့သူလို႕ ေျပာရင္ရမလား။
> ေျပာလို႕ရပါတယ္။ ေအးေအးေဆးေဆးေတာ့ ေနခ်င္ေပမယ့္ မေနတတ္ဘူး။
သိပ္ေခါင္းစား မခံတတ္တဲ့သူက အႏုပညာပိုင္းမွာက်ေတာ့ အဆုိေရာ၊ အေရးေရာမွာ တစ္ျပိဳင္တည္း ဒြန္တြဲျပီး ေလ်ွာက္ခဲ့တယ္။ အငဲ ဂီတေလာကထဲကို ၀င္မယ္ေဟ့ ဆိုကတည္းက တစ္ခါတည္း ဒြန္တြဲျပီး ျပင္ဆင္ထားတာလား။
> ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဂီတက အဆိုရယ္၊ အတီးရယ္၊ အေရးရယ္ ေပါင္းမွျဖစ္တာကိုး။ ၀ါသနာ ပါတာက ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ သံုးမ်ိဳးစလံုးပဲ။ အတီးက အျဖစ္မရွိလို႕။ ငယ္ငယ္က ရုးခဲ့တာက ဂစ္တာဗ်။
ဦးက ကိုယ္ဆိုဖို႕အတြက္တင္ ေရးတာမဟုတ္ဘဲ တျခားအဆိုေတာ္ေတြအတြက္ပါ ေရးေနတာဆိုေတာ့ ေတးေရးအျဖစ္နဲ႕ကလည္း အဆိုရွင္ အေနအထားကို အားျပိဳင္ေနတယ္ေျပာရင္ ရမလား။
> အဲဒီလိုေတာ့ သရုပ္ခြဲျပီး မေတြးမိပါဘူး။ ေရးေပးတာကလည္း ေဘာ္ဒါေတြ (၀ိုင္၀ိုင္း၊ မ်ိဳးၾကီး၊ ေလးျဖဴ) တို႕ကိုေပါ့။ သူတို႕ေတြရဲ႕ Album ေတြမွာ ၀င္ေယာင္ရင္းနဲ႕ပဲ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္သြားတာမ်ိဳးပါ။ ဦးက ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေလာက္ကမွ စေရးဖူးတာ။ ေလးျဖဴက (၁၉၈၀-၈၁) ေလာက္ကတည္းက ေရးဖူးတယ္။ သူက အဆုိေတာ္ျဖစ္ျပီးမွ ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာ။ အဲဒီတုန္းက သူက Own tune ေတြပဲေရးတာ။ ဦးထက္ေတာင္ သူက အမယ္စံုေသးတယ္။ ရပ္ကြက္၀ိုင္းေတြမွာဆိုရင္ သူက တီးမယ့္လူမရွိတဲ့ တူရိယာတီးတာပဲ။ Bass မရွိရင္ Bass ။ Drummer မရွိရင္လည္း ၀င္ေယာင္တာပဲ။ ထျဖစ္ေတာ့ အဆိုေတာ္ ျဖစ္သြားတာ။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ရူးေတာ့ Player ျဖစ္ခ်င္ၾကတာေလ။
Copy က ထားပါေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မွာက်ေတာ့ ဦးကသံစဥ္ကို အရင္ရွာေဖြထားျပီးမွ အေၾကာင္းအရာ စာသားထည့္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ သိပ္ေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ရေတာ့မွ ကမန္းကတန္း ဂစ္တာကိုင္ျပီး သံစဥ္လိုက္ရွာရတာလား။
> အခုထိကို တစ္ပုဒ္ အစအဆံုးျပိးေအာင္ မေရးဖူးေသးဘူး။ Verse ရရင္လည္း Chorus ထည့္လို႕မရတာတို႕။ Chorus ရေတာ့လည္း Verse မၾကိဳက္တာနဲ႕ ခ်ာခ်ာကိုလည္ေနတာပဲ။ စိတ္ဓါတ္ေတာင္ က်ခ်င္တယ္။ အားမရဘူး။ ဒါနဲ႕ပဲ ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စ လိုက္ေကာက္ျပီး ဆက္ရေအာင္လည္း မဟုတ္၊ ေရးတာကေတာ့ သံစဥ္ရွာျပီးမွ စာသားေရးတာပါ။ အဲ.. စာသားကို ၾကိဳက္သြားလို႕ ရွိျပီးတဲ့ သံစဥ္နဲ႕ မလိုက္လို႕ သံစဥ္ျပင္ရတာေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒီလိုပဲ လိမ္ဖယ္ လိမ္ဖယ္နဲ႕ ေရးမိတာပဲေလ။
ဦးေရးဖြဲ႕တဲ့ သီခ်င္းေတြက စိတ္ကူးယဥ္ တင္စားခ်က္က ရာႏႈန္းမ်ားသလား။ ဒါမွမဟုတ္ လက္တစ္ကမ္းက ဘ၀ဆန္တဲ့ လူေနမႈ အေၾကာင္းအရာ အစစ္ေတြကို ေရးသလား။
> စိတ္ကူးယဥ္တာက မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးက နိစၥဓူ၀ ၾကံဳေနၾကတဲ့ လက္ေတြ႕ဘ၀ေတြကိုပဲ စိတ္ကူးယဥ္တာပါ။ အျပင္မွာ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ေရးတဲ့ “မဥၹဴရီ” သီခ်င္းမ်ိဳးလည္း တစ္ပုဒ္စ၊ ႏွစ္ပုဒ္စ ေပါ့။ ေတြးမိသလို၊ ေရးမိတာပါပဲ။ ဒီဟာမ်ိဳးပဲ ေရးမယ္လို႕ အေသၾကီး တစိုက္မက္မက္နဲ႕ ဦးနဲ႕က ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။
ဆိုပါစို႕ ဦးရယ္။ ဆဌမ အာရံု အေခြမွာ ဦးေရးတ့ဲ အစြန္႕ပစ္ခံ သီခ်င္းေလးပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္ထြက္ေျပးသြားတဲ့ ေနာင္မွ၊ ေသာကမ်ားနဲ႕ လိုက္ရွာရ၊ တကယ္ကို ဆံုးရႈံးသြားေတာ့မွ အေမဟာ ေသာကမီးမ်ား၀ိုင္း) ဆိုတဲ့ စာသားမ်ိဳး ( ကၽြန္ေတာ္ အေမ့ရဲ႕ အခ်စ္ေတြ ငတ္မြတ္လို႕) ဆိုတဲ့စာသားေတြကို ေရးခဲ့ ဆိုခဲ့တယ္။ တကယ့္ဘ၀ အမွန္မွာေရာ ဦးက အေမ့အတြက္ သားလိမၼာျဖစ္ခဲ့လား။ သားဆိုးျဖစ္ခဲ့လား။ အဲဒီသီခ်င္းက တကယ့္ဘ၀အမွန္ပဲလား။
> ဦးက လိမၼာပါတယ္။ ( အေမ့ေရွ႕မွာေတာ့) အဲဒီအစြန္႕ပစ္ခံက ခံစားယူတာပါ။ ဒီလိုပါ။ မိဘမဲ့ေက်ာင္းက ကေလးသူငယ္ အရြယ္စံုေတြ၊ အပ်ံသင္စမွာ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးစံုနဲ႕ အေၾကာင္းမိ်ဳးစံုနဲ႕ မိခင္မဲ့ေနသူေတြကို ျမင္ရၾကံဳရတဲ့အခါ စပ္စပ္စုစု ၀င္ခံစားၾကည့္တာပါ။ ဦးအျမင္က သီခ်င္းေရးသူဆိုတာ အဲဒီလို၀င္၀င္ျပီး မ်ွေ၀ခံစားၾကည့္ၾကသူေတြလို႕ ျမင္တယ္။ ဦးအတြက္ေတာ့ ဦးရဲ႕အေမက အခုဦးအရြယ္ၾကီးကို ကေလးမွတ္ေနတုန္းေလ။
တခ်ိဳ႕သီခ်င္းေရးဆရာေတြက လမင္းဆိုလမင္း၊ ပင္လယ္ဆိုပင္လယ္၊ စသျဖင့္ မသိစိတ္က စြဲလမ္းျပီး တင္စားတာေတြက ထပ္ေနတယ္။ ဦးကေရာ အႏုပညာဖန္တီးသူတစ္ေယာာက္ အေနနဲ႕ မသိစိတ္က မသိမသာ စြဲလမ္းေနတဲ့ အရာ ရွိမလား။
> အဲဒါက ေဘးလူကမွ ျမင္တာ။ ပရိသတ္ေမးမွပဲ သိရမွာပဲေလ။
ဦးသီခ်င္းေရးတဲ့အခါ ခံစားခ်က္ကို ေရွ႕တန္းတင္ျပီး ေရးပါသလား။ ခံစားခ်က္အရ သီခ်င္းက အႏုအရင့္ ကြာသြားပါသလား။
> ပထမဦးဆံုး ေရွ႕တန္းတင္တာက အေၾကာင္းအရာ။ သံစဥ္နဲ႕လိုက္မယ့္ အေၾကာင္းအရာေပၚမွာ အႏုအရင့္ ခံစားျပီး ေရးတာပါ။
ဥပမာ ဆဌမအာရံုအေခြ “မိုးျပိဳက်ေတာင္ မကယ္ႏိုင္ဘူး” သီခ်င္းတစ္ပုဒ္တည္းမွာပဲ (မင္းလမ္းခြဲစကားေျပာတုန္းက ငါ့ဘက္ကေတာ့ ကမာၻျပိဳသြားခဲ့တယ္) တဲ့၊ (မင္းရႈပ္တဲ့ အမႈ မိုးျပိဳက်ေတာင္ မကယ္ႏိုင္ဘူး) ခံစားခ်က္အမာ၊ အေပ်ာ့ ဒြန္တြဲေနတယ္။ ဒါတကယ့္ခံစားခ်က္ပဲလား။
> တကယ့္ခံစားခ်က္ေတြလို႕ ထင္ေနတာလား။ မဆိုးဘူး။ လူူေတာင္နည္းနည္း ေျမာက္သြားျပီ။ ဖြဲ႕အားေကာင္းတာေပါ့ေနာ္။ အစစ္ေတြပဲေရးရင္ မိန္းကေလး သီခ်င္းေတြအပ္ေတာ့ ဘယ္လိုသြားေရးမလဲ။ ဟုတ္ဖူးလား။ ခံစားခ်က္က အမာ၊ အေပ်ာ့ ဒြန္တြဲေနတယ္ဆိုတာ သီခ်င္းမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အမာ၊ အေပ်ာ့၊ အဖိအေဖာ့၊ အတိုး အက်ယ္၊ အနိမ့္အျမင့္ ဒီလိုပဲ အႏုပညာတိုင္းမွာ ပါရတာပဲ မဟုတ္လား။ ဟာသမွာေတာင္ ခ်က္ခ်င္းရယ္ရတာနဲ႕ တျဖည္းျဖည္းေတြးေလ ရယ္ခ်င္ေလ ဆိုတာမ်ိဳး ရွိတယ္မဟုတ္လား။ ဒီလိုသေဘာပါပဲ။
ဦးက ဗီစီဒီရိုက္တာ။ ကင္မရာေရွ႕ သရုပ္ေဆာင္ရတာ နဂိုကတည္းက ၀ါသနာမပါဘူး။ အဲဒီဖီလင္ကို နဂိုကတည္းက မၾကိဳက္ဘူးလို႕ မဂၢဇင္းတစ္အုပ္မွာ ေျပာခဲ့တယ္။. ၀ါသနာ မပါတဲ့ကိစၥကို ဦးရဲ႕ သီခ်င္းေခြမွာသာ မက R ဇာနည္ရဲ႕ စည္းတစ္ဖက္ျခား ဗီစီဒီအထိ သယ္ေဆာင္လာခဲ့တယ္။ အဲဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ ဘယ္လုိျဖစ္သြားလဲ။
> အဲဒါေျပာတာေပါ့။ ဇာနည္နဲ႕က ညီအကိုလို ေနတာ။ Producer နဲ႕က ရင္းႏွီးေနတယ္။ လုပ္ခ်င္တာပဲ သိျပီး ေသာက္ အလိုက္ကမ္းဆိုး မသိတဲ့ ဇာနည္က သူ႕ရဲ႕ Producer ခြန္ေနာင္ကို မပါပါေအာင္ အိမ္ေပၚေခၚတက္လာေတာ့ ဘယ္လုိျငင္းရမလဲ။ သူတို႕တိုက္တာကိုလည္း ေသာက္ျပီးေနျပီ။ ေျပာသာေျပာတာပါ။ မ်ိဳးေဆြသန္း (ေက်ာင္းဆရာ) ေျပာသလိုပါပဲ။ ဦးတို႕ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုးက ကိုယ့္အလုပ္မဟုတ္ရင္ လန္းလန္း လန္းလန္းနဲ႕ ဟိုနား၀င္ပါ ဒီနား၀င္ပါနဲ႕။ ကိုယ့္အလုပ္ဆိုရင္သာ ေနေရြ႕ညေရြ႕နဲ႕ ဦးတို႕ သူငယ္ခ်င္းေတြက ၾကီးပြားမယ့္ေကာင္ တစ္ေကာင္မွ မပါဘူး။ အခု ဇာနည့္သီခ်င္းက ဘာဟုတ္ေသးလဲ။ နဂိုကတည္းက ရျပီးသား သီခ်င္းေလ။ ၀ိုင္၀ိုင္းတို႕၊ မ်ိဳးၾကီးတို႕ သီခ်င္းေတြတုန္းကဆိုရင္ အိမ္မွာ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ဂစ္တာ Parts ေတြ ခိုးက်င့္သြားေသးတယ္။
တျခားအတြဲေခြေတြမွာ ၀င္မဆိုျဖစ္ၾကတာက မထင္မွတ္ဘဲ တူညီသြားတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္လား။ ဒါမွမဟုတ္ တရား၀င္ ညွိထားၾကတာပါလား။
> ဦးတို႕က လြတ္လပ္တယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ အၾကံပဲေပးတာပါ။ ဘယ္သူကမွ ဘယ္သူ႕ကို တားဟယ္၊ ဆီးဟယ္ မရွိပါဘူး။ ဒီေလာက္ေပါင္းလာတာ ၾကာလာေတာ့လည္း ညီအစ္ကိုဆိုလည္းဟုတ္တယ္။ မိသားစု ဆိုလည္း ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒီေတာ့ စုန္းျပဴးလို သူမ်ားေတြၾကားထဲမွာ သြားမပါျဖစ္ေတာ့တာမ်ိဳးပါ။ တျခားအတြဲေတြ Band ေတြနဲ႕က လူခ်င္းရင္းႏွီးၾကပါတယ္။ အိမ္ကြင္းမွာပဲ ကန္တာမ်ားေတာ့ အေ၀းကြင္း မကန္ျဖစ္ေတာ့သလိုပါပဲ။
ဦးတို႕က တစ္ခြတစ္ေခြ သိပ္ၾကာတယ္။ Copy ပဲျဖစ္ျဖစ္။ Own ပဲျဖစ္ျဖစ္ သီခ်င္းထဲက တင္စားထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက သိပ္ၾကာသြားရင္ လတ္ဆတ္ပါေတာ့မလား။ Current မေအာက္သြားဘူးလား။
> Theme ခိုင္ရင္ေတာ့ ေရစိမ္ခံ၊ ၾကာရွည္ခံေပါ့။ Style သက္သက္ သီခ်င္းမ်ိဳးလည္း ဦးတို႕သူငယ္ခ်င္းေတြက မေရးၾကပါဘူး။ ထြက္ခါနီး မွ Current ေအာက္ေနလည္း အဲဒီအပုဒ္ ျဖဳတ္လိုက္ရံုပါပဲ။
အဲဒီလို ေရးထား၊ ဆိုထားျပီးမွ စိတ္ထဲက မၾကိဳက္ေတာ့လို႕ ျဖဳတ္ပယ္ပစ္လိုက္ရတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးေရာ ရွိမလား။
> ရွိတာေပါ့။ ၾကိဳက္ရဲ႕သားနဲ႕လည္း Album တစ္ခ်ပ္လံုးထဲမွာ အီတယ္၊ အိုင္တယ္၊ သပ္သပ္ၾကီး “က်ား”ေနတယ္ဆိုလည္း ျဖဳတ္လိုက္တာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုး Target အထိ လိုက္ပစ္တဲ့ သေဘာပါပဲ။
သီခ်င္းအေပၚကို ေခ်းမ်ားတဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ ေခြထြက္ဖို႕ တိုင္ပတ္ျပီး ၾကာေနတာမ်ိဳး ရွိမလား။ အဲဒါက တစ္နည္းအားျဖင့္ အဆိုေတာ္ အငဲရဲ႕ နာမည္ကို ကာကြယ္ဖို႕ ေတြးေၾကာက္ေနတာလား။
> အခုေတာင္ တိုင္ပတ္ေနျပီေလ။ ေခ်းမ်ားတာက နည္းနည္းပါ။ ထိုင္တာမ်ားသြားလို႕ အင္ဂ်င္က အထေႏွး ေနလိုက္တာ။ ဇြဲေကာင္းတဲ့ မ်ိဳးၾကီးက Mixing ခန္းကို ေက်ာ္တက္သြားျပီ။ နာမည္အတြက္ေတာ့ ဘာေၾကာက္စရာ ရွိသလဲ။ ဦးက ကိုယ္တိုင္ၾကိဳက္တဲ့ Music ကိုပဲ လုပ္တယ္။ ဆိုတယ္။ နားေထာင္တယ္။ ဒီအတြက္ လံုး၀ဂုဏ္လည္း ယူတယ္။ လိပ္ျပာသန္႕တယ္။ မၾကိဳက္ဘဲနဲ႕ ဆိုလိုက္ရတဲ့ သိခ်င္းတစ္ပုဒ္မွ မရွိဘူး။ အဲဒိ “အငဲ” ဆိုတဲ့ နာမည္ၾကီးကလည္း ေဟာ... ဒီေန႕ပရိသတ္က လွည့္မၾကည့္ေတာ့တဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ ဆိုက္ကားနင္းရင္ အငဲနင္းတဲ့ ဆိုက္ကားမို႕လို႕ ေရြးျပီးစီးမယ့္ ခရီးသည္ေတာင္ ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူ။
ဦးကေတးေရး၊ ေတးဆို တစ္ျပိဳင္တည္း ဒြန္တြဲေနတာမို႕လို႕ ေမးၾကည့္ခ်င္တာက အႏုပညာဆိုတာ အျမဲတမ္း လတ္ဆတ္ႏုပ်ိဳေနတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အေပၚကုိ ဦးဘယ္လို ခံစားရပါသလဲ။
> ဟုတ္မွာပါ။
ဆိုပါစို႕ဦးရယ္၊ ေ၀းျပီေဘဘီ လိုသီခ်င္းမ်ိဳးက ခုခ်ိန္မွာ ကာလံေဒသံအရ ဦးရဲ့ အသက္အရြယ္အရ ျပန္ဆိုရင္ ဦးအေနနဲ႕ လတ္ဆတ္ႏိုင္ပါ့မလား။
> ေျဖရတာေတာ့ ခပ္က်ပ္က်ပ္ပဲ။ ဒီလိုပါ။ ဦးအျမင္က သီခ်င္းက သီခ်င္း၊ ဆိုသူက ဆိုသူပါ။ အဲဒီလိုသာ အသက္ေတြ၊ အရြယ္ေတြ ကန္႕သက္ေနရင္ Teenage ေက်ာ္ရင္ အခ်စ္သီခ်င္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေတြ မဆိုရေအာင္ ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ဦးအျမင္က သီခ်င္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရာေနာက္ကို လိုက္ႏိုင္သေလာက္ လိုက္ရမွာက ဆိုတဲ့သူရဲ႕ အလုပ္လို႕ျမင္တယ္။ မလိုက္ႏိုင္ရင္ မဆိုတတ္တာပါပဲ။ ဦးလည္း ဒီလိုပဲ အျမင္လြဲဖူးတယ္။ ေတးေရးဆရာက အေၾကာင္းအရာကို ခပ္ငယ္ငယ္ ေေရးေပးေတာ့ ဆိုရမွာ ရွက္သလိုလို ဘာလိုလိုေပါ့။ ငါ ဒီအရြယ္မွာ ဒီလိုၾကီး ဆိုရမွာပါလားေပါ့။ အဲဒါကိုက မွားေနတာ။ သီခ်င္းေနာက္ကို လိုက္ႏိုင္တာမွ အဆိုေတာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္လို႕ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သမီးေမးတဲ့ “ေ၀းျပီေဘဘီ” ကို ဒီည၊ ဒီပြဲ၊ ဒီအခ်ိန္အခါမွာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဦးၾကိဳးစားျပီး ဆိုမွာပါ။
မိသားစုက ေရွ႕တည့္တည့္က လာထိုင္ၾကည့္တဲ့ ရႈိးမ်ိဳးမွာ ဦးက အခ်စ္သီခ်င္းေတြ ဆိုျဖစ္တာ မ်ားမလား။ ဘ၀ဆန္တဲ့ သီခ်င္းဆိုတာ မ်ားမလား။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဦးရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈက ဘယ္လိုရိွမလဲ။
> မိသားစု ပြဲလာၾကည့္မွေတာ့ သူတို႕က အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဦးမိန္းမ၊ ဦးသမီး ဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူတို႕က I.C fan အငဲ fan ေတြ ျဖစ္သြားျပီ။ ဘာမွထူးျပီး Program ေျပာင္းစရာ မလိုပါဘူး။
ရႈိးတိုင္းမွာ ပရိသတ္ေတာင္းတဲ့ သီခ်င္းက ထပ္ေနျပီး တစ္ခါ လာ ဒီသီခ်င္း ေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတဲ့အခါဦးကိုယ္တိုင္ အဲဒိသီခ်င္းေတြ အေပၚမွာ ရိုးအီသြားတာမ်ိဳးေရာ ျဖစ္မိပါသလား။
> ဒါက ဦးတို႕အရပ္နဲ႕ ဦးတို႕ဇာတ္ ျဖစ္သြားျပီေလ။ အလြတ္ရလည္း “က”၊ ေမ့သြားလည္း “က” နားေထာင္တာ ပရိသတ္အလုပ္။ ပရိသတ္က ဒါမွေက်နပ္ရင္ ဒါပဲေပါ့ဗ်ာ။
ဦးက Own လုပ္ရတာ လြတ္လပ္တဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေတြရတယ္။ ေပ်ာ္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သမီးသိခ်င္တာက ဦးတို႕ေတာက္ေလ်ွာက္ ဆိုလာတဲ့ Copy မွာ မူရင္းအဆိုနဲ႕ တစ္ျဖတ္တည္း Mood ကအစ တူေအာင္ ဆိုသလား.။ ကိုယ့္မူနဲ႕ ကိုယ္ သူ႕ရဲ႕ သံစဥ္ဖရိန္ထဲမွာပဲ ဆိုသလား။
> အဲဒီလို အတိအက် မဟုတ္ပါဘူး။ တတ္သေလာက္၊ မွတ္သေလာက္နဲ႕ မူရင္းလည္း အရသာ မပ်က္ေအာင္၊ ျမန္မာမႈလည္း ခံစားရ ေျပျပစ္ေအာင္ အႏုစိတ္ေလး ၾကိဳးတန္းေပၚမွာ လမ္းေလ်ွာက္ေနရသလိုပါပဲ။
ဦးကလည္း သီခ်င္းကို သီခ်င္းလို သေဘာထားပါသလား ။ Copy နဲ႕ Owntune ကိုခြဲျခားျပီး ျမင္ပါသလား။ Copy အစြဲ Own အစြဲ ရွိပါသလား။
> ျငင္းတာခုန္တာေတာ့ ၀ါသနာ မပါဘူးေနာ္။ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး လုပ္ဖူးရင္ သိမွာပါ။ လုပ္ဖူုးရဲ႕သားနဲ႕ မသိရင္ ရွင္းေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ မတတ္လို႕ေပါ့။ နားမလည္လုိ႕ေပါ့။ သီခ်င္းက သီခ်င္းပဲ။ ဦးကလည္း ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ခ်စ္တတ္သူပါ။ ငယ္ငယ္ကဆုိရင္ ဘိုထီး၊ ကိုတိုး၊ ကိုခိုင္ထူး၊ ကိုေဂ်ၾကီးနဲ႕ပဲ ၾကီးလာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက ကိုတိုနီ (ဘုိဘိုဟန္)၊ ကိုသန္းႏိုင္တို႕ သီခ်င္းေတြလည္း တကယ္ေၾကြလို႕ေကာင္း၊ ဆိုလို႕ေကာင္းပဲ။ ကိုေလးလြင္၊ ဦးေက်ာ့မႈး၊ ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူတို႕ရဲ႕ စာသားကလည္း ညြန္႕မွညြန္႕ပဲ။ ေကာင္းလြန္းလို႕ အဲဒီသီခ်င္းေတြ ျပန္ဆို ျပန္ဆိုနဲ႕ ဘယ္ႏွပင္ရွိျပီလဲ။ အခုထိ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ အထိ နားေထာင္ခံစားၾကတုန္းပဲ။
ဦးရဲ႕ေရွ႕ခရီးမွာေရာ သီခ်င္းေတြ ဘယ္ေလာက္အထိ ဆက္ဆိုသြားမလဲ။ ဦးဘိုဘိုဟန္တို႕၊ ဦးစိုးပိုင္တို႕လို အသက္၆၀တန္းေတြ အထိ ဆိုသြားမလား။ အသက္အရြယ္ ကန္႕သက္ခ်က္နဲ႕ ရပ္မလား။
> မသိေသးဘူး။ ဦးက Feeling ရွိသလိုပါပဲ။ မနက္ျဖန္ရပ္ရင္လည္း ရပ္မယ္။ ေသမွနားရင္လည္း နားမယ္။ အဲ..ေခတ္နဲ႕လိုက္ေလ်ာညီေထြ ကိုယ္တိုင္လုိက္ စီးေမ်ာ္ဖို႕ ေခြးအ ၾကီးလို ဟိုလူ႕ေမာ့၊ ဒီလူ႕ေမာ့ ေလ်ွာက္ေငးေနရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ရြာျပန္ျပီး မုန္ညင္းစိုက္စားေတာ့မယ္ဗ်ာ။
ရႈိးေတြ၊ ဗီစီဒီေတြမွာ ဂစ္တာအျမဲတမ္း ကိုင္တတ္တဲ့ဦးက အိမ္မွာေရာ ဂစ္တာကိုင္ျဖစ္ရဲ႕လား။ အိမ္မွာ ဂစ္တာ ဖုန္တက္ေနမလား။
> ပိုကိုင္တာေပါ့။ အိမ္မွာကမွ ကိုယ့္ဂစ္တာေလ။ ဘယ္သူ႕မွ မေၾကာက္ရဘူး။ အားမနာရဘူး။ စင္ေပၚမွာက ခ်စ္စမ္းေမာင္ မ်က္ႏွာ ၾကည့္ေနရေသးတယ္ (ေၾကာက္လို႕)။
ေမးျမန္းသူ-ဇင္ျဖဴျပာျမင့္
(၂၀၀၆ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း)
ဒီတစ္လ ေရႊအျမဳေတ ပရိသတ္အတြက္ ကၽြန္မ ၾကိဳးစားျဖစ္တာကေတာ့ အဆိုေတာ္ အငဲႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သီခ်င္းေတြ အေရးေကာင္းသေလာက္၊ သီခ်င္းေတြ အဆိုေကာင္းသေလာက္၊ စာမ်က္ႏွာေတြ ေပၚမွာက်ေတာ့ ေနရာေကာင္းမယူဘဲ စာဖတ္ ပရိသတ္နဲ႕ အေတြ႕ၾကဲလြန္းတဲ့ ဂီတသမားေကာင္းကိုမွ ကၽြန္မကလည္း ေတြ႕ဆံုခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္တမ္းေတြ႕ဆံု ျဖစ္ေတာ့လည္း ပဂိသတ္ အတြက္ဆိုတာနဲ႕တင္ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ေျဖးေပးလာတာေၾကာင့္ ဂီတသမားၾကီးကို ေက်းဇူးတင္ရ ျပန္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ စကား၀ိုင္းေလးကို ဖတ္ျဖစ္လို႕ ပရိသတ္ေေက်နပ္ႏွဏ္သက္တယ္ ဆိုရင္ပဲ ကၽြန္မတို႕ ၾကိဳးစားရက်ိဳး နပ္ပါျပီလို႕ ဆိုရင္း...
ဦးကို ပထမဦးဆံုး ေမးခ်င္တာက အင္တာဗ်ဴးနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ဖီလင္ပါ။ ဦးကို အင္တာဗ်ဴးေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုခံစားရပါသလဲ။ ဥပမာ စိတ္ေလ်ွာ့ထားျပီး relax ျဖစ္ျပီးမွ အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထားပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္ ေမးခြန္းေတြအတြက္ စိတ္ပူ၊ စိတ္တင္းက်ပ္တာမ်ိဳးေရာ ရွိသလား။
> အခုေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ အရင္ကေတာ့ စကားမွားမွာ စိုးတာပါ။
ဦးကေအးေအးေဆးေဆး ေနတတ္တဲ့သူ၊ သိပ္ ေခါင္းစားမခံတတ္တဲ့သူလို႕ ေျပာရင္ရမလား။
> ေျပာလို႕ရပါတယ္။ ေအးေအးေဆးေဆးေတာ့ ေနခ်င္ေပမယ့္ မေနတတ္ဘူး။
သိပ္ေခါင္းစား မခံတတ္တဲ့သူက အႏုပညာပိုင္းမွာက်ေတာ့ အဆုိေရာ၊ အေရးေရာမွာ တစ္ျပိဳင္တည္း ဒြန္တြဲျပီး ေလ်ွာက္ခဲ့တယ္။ အငဲ ဂီတေလာကထဲကို ၀င္မယ္ေဟ့ ဆိုကတည္းက တစ္ခါတည္း ဒြန္တြဲျပီး ျပင္ဆင္ထားတာလား။
> ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဂီတက အဆိုရယ္၊ အတီးရယ္၊ အေရးရယ္ ေပါင္းမွျဖစ္တာကိုး။ ၀ါသနာ ပါတာက ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ သံုးမ်ိဳးစလံုးပဲ။ အတီးက အျဖစ္မရွိလို႕။ ငယ္ငယ္က ရုးခဲ့တာက ဂစ္တာဗ်။
ဦးက ကိုယ္ဆိုဖို႕အတြက္တင္ ေရးတာမဟုတ္ဘဲ တျခားအဆိုေတာ္ေတြအတြက္ပါ ေရးေနတာဆိုေတာ့ ေတးေရးအျဖစ္နဲ႕ကလည္း အဆိုရွင္ အေနအထားကို အားျပိဳင္ေနတယ္ေျပာရင္ ရမလား။
> အဲဒီလိုေတာ့ သရုပ္ခြဲျပီး မေတြးမိပါဘူး။ ေရးေပးတာကလည္း ေဘာ္ဒါေတြ (၀ိုင္၀ိုင္း၊ မ်ိဳးၾကီး၊ ေလးျဖဴ) တို႕ကိုေပါ့။ သူတို႕ေတြရဲ႕ Album ေတြမွာ ၀င္ေယာင္ရင္းနဲ႕ပဲ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္သြားတာမ်ိဳးပါ။ ဦးက ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေလာက္ကမွ စေရးဖူးတာ။ ေလးျဖဴက (၁၉၈၀-၈၁) ေလာက္ကတည္းက ေရးဖူးတယ္။ သူက အဆုိေတာ္ျဖစ္ျပီးမွ ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာ။ အဲဒီတုန္းက သူက Own tune ေတြပဲေရးတာ။ ဦးထက္ေတာင္ သူက အမယ္စံုေသးတယ္။ ရပ္ကြက္၀ိုင္းေတြမွာဆိုရင္ သူက တီးမယ့္လူမရွိတဲ့ တူရိယာတီးတာပဲ။ Bass မရွိရင္ Bass ။ Drummer မရွိရင္လည္း ၀င္ေယာင္တာပဲ။ ထျဖစ္ေတာ့ အဆိုေတာ္ ျဖစ္သြားတာ။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ရူးေတာ့ Player ျဖစ္ခ်င္ၾကတာေလ။
Copy က ထားပါေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မွာက်ေတာ့ ဦးကသံစဥ္ကို အရင္ရွာေဖြထားျပီးမွ အေၾကာင္းအရာ စာသားထည့္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ သိပ္ေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ရေတာ့မွ ကမန္းကတန္း ဂစ္တာကိုင္ျပီး သံစဥ္လိုက္ရွာရတာလား။
> အခုထိကို တစ္ပုဒ္ အစအဆံုးျပိးေအာင္ မေရးဖူးေသးဘူး။ Verse ရရင္လည္း Chorus ထည့္လို႕မရတာတို႕။ Chorus ရေတာ့လည္း Verse မၾကိဳက္တာနဲ႕ ခ်ာခ်ာကိုလည္ေနတာပဲ။ စိတ္ဓါတ္ေတာင္ က်ခ်င္တယ္။ အားမရဘူး။ ဒါနဲ႕ပဲ ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စ လိုက္ေကာက္ျပီး ဆက္ရေအာင္လည္း မဟုတ္၊ ေရးတာကေတာ့ သံစဥ္ရွာျပီးမွ စာသားေရးတာပါ။ အဲ.. စာသားကို ၾကိဳက္သြားလို႕ ရွိျပီးတဲ့ သံစဥ္နဲ႕ မလိုက္လို႕ သံစဥ္ျပင္ရတာေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒီလိုပဲ လိမ္ဖယ္ လိမ္ဖယ္နဲ႕ ေရးမိတာပဲေလ။
ဦးေရးဖြဲ႕တဲ့ သီခ်င္းေတြက စိတ္ကူးယဥ္ တင္စားခ်က္က ရာႏႈန္းမ်ားသလား။ ဒါမွမဟုတ္ လက္တစ္ကမ္းက ဘ၀ဆန္တဲ့ လူေနမႈ အေၾကာင္းအရာ အစစ္ေတြကို ေရးသလား။
> စိတ္ကူးယဥ္တာက မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးက နိစၥဓူ၀ ၾကံဳေနၾကတဲ့ လက္ေတြ႕ဘ၀ေတြကိုပဲ စိတ္ကူးယဥ္တာပါ။ အျပင္မွာ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ေရးတဲ့ “မဥၹဴရီ” သီခ်င္းမ်ိဳးလည္း တစ္ပုဒ္စ၊ ႏွစ္ပုဒ္စ ေပါ့။ ေတြးမိသလို၊ ေရးမိတာပါပဲ။ ဒီဟာမ်ိဳးပဲ ေရးမယ္လို႕ အေသၾကီး တစိုက္မက္မက္နဲ႕ ဦးနဲ႕က ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။
ဆိုပါစို႕ ဦးရယ္။ ဆဌမ အာရံု အေခြမွာ ဦးေရးတ့ဲ အစြန္႕ပစ္ခံ သီခ်င္းေလးပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္ထြက္ေျပးသြားတဲ့ ေနာင္မွ၊ ေသာကမ်ားနဲ႕ လိုက္ရွာရ၊ တကယ္ကို ဆံုးရႈံးသြားေတာ့မွ အေမဟာ ေသာကမီးမ်ား၀ိုင္း) ဆိုတဲ့ စာသားမ်ိဳး ( ကၽြန္ေတာ္ အေမ့ရဲ႕ အခ်စ္ေတြ ငတ္မြတ္လို႕) ဆိုတဲ့စာသားေတြကို ေရးခဲ့ ဆိုခဲ့တယ္။ တကယ့္ဘ၀ အမွန္မွာေရာ ဦးက အေမ့အတြက္ သားလိမၼာျဖစ္ခဲ့လား။ သားဆိုးျဖစ္ခဲ့လား။ အဲဒီသီခ်င္းက တကယ့္ဘ၀အမွန္ပဲလား။
> ဦးက လိမၼာပါတယ္။ ( အေမ့ေရွ႕မွာေတာ့) အဲဒီအစြန္႕ပစ္ခံက ခံစားယူတာပါ။ ဒီလိုပါ။ မိဘမဲ့ေက်ာင္းက ကေလးသူငယ္ အရြယ္စံုေတြ၊ အပ်ံသင္စမွာ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးစံုနဲ႕ အေၾကာင္းမိ်ဳးစံုနဲ႕ မိခင္မဲ့ေနသူေတြကို ျမင္ရၾကံဳရတဲ့အခါ စပ္စပ္စုစု ၀င္ခံစားၾကည့္တာပါ။ ဦးအျမင္က သီခ်င္းေရးသူဆိုတာ အဲဒီလို၀င္၀င္ျပီး မ်ွေ၀ခံစားၾကည့္ၾကသူေတြလို႕ ျမင္တယ္။ ဦးအတြက္ေတာ့ ဦးရဲ႕အေမက အခုဦးအရြယ္ၾကီးကို ကေလးမွတ္ေနတုန္းေလ။
တခ်ိဳ႕သီခ်င္းေရးဆရာေတြက လမင္းဆိုလမင္း၊ ပင္လယ္ဆိုပင္လယ္၊ စသျဖင့္ မသိစိတ္က စြဲလမ္းျပီး တင္စားတာေတြက ထပ္ေနတယ္။ ဦးကေရာ အႏုပညာဖန္တီးသူတစ္ေယာာက္ အေနနဲ႕ မသိစိတ္က မသိမသာ စြဲလမ္းေနတဲ့ အရာ ရွိမလား။
> အဲဒါက ေဘးလူကမွ ျမင္တာ။ ပရိသတ္ေမးမွပဲ သိရမွာပဲေလ။
ဦးသီခ်င္းေရးတဲ့အခါ ခံစားခ်က္ကို ေရွ႕တန္းတင္ျပီး ေရးပါသလား။ ခံစားခ်က္အရ သီခ်င္းက အႏုအရင့္ ကြာသြားပါသလား။
> ပထမဦးဆံုး ေရွ႕တန္းတင္တာက အေၾကာင္းအရာ။ သံစဥ္နဲ႕လိုက္မယ့္ အေၾကာင္းအရာေပၚမွာ အႏုအရင့္ ခံစားျပီး ေရးတာပါ။
ဥပမာ ဆဌမအာရံုအေခြ “မိုးျပိဳက်ေတာင္ မကယ္ႏိုင္ဘူး” သီခ်င္းတစ္ပုဒ္တည္းမွာပဲ (မင္းလမ္းခြဲစကားေျပာတုန္းက ငါ့ဘက္ကေတာ့ ကမာၻျပိဳသြားခဲ့တယ္) တဲ့၊ (မင္းရႈပ္တဲ့ အမႈ မိုးျပိဳက်ေတာင္ မကယ္ႏိုင္ဘူး) ခံစားခ်က္အမာ၊ အေပ်ာ့ ဒြန္တြဲေနတယ္။ ဒါတကယ့္ခံစားခ်က္ပဲလား။
> တကယ့္ခံစားခ်က္ေတြလို႕ ထင္ေနတာလား။ မဆိုးဘူး။ လူူေတာင္နည္းနည္း ေျမာက္သြားျပီ။ ဖြဲ႕အားေကာင္းတာေပါ့ေနာ္။ အစစ္ေတြပဲေရးရင္ မိန္းကေလး သီခ်င္းေတြအပ္ေတာ့ ဘယ္လိုသြားေရးမလဲ။ ဟုတ္ဖူးလား။ ခံစားခ်က္က အမာ၊ အေပ်ာ့ ဒြန္တြဲေနတယ္ဆိုတာ သီခ်င္းမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အမာ၊ အေပ်ာ့၊ အဖိအေဖာ့၊ အတိုး အက်ယ္၊ အနိမ့္အျမင့္ ဒီလိုပဲ အႏုပညာတိုင္းမွာ ပါရတာပဲ မဟုတ္လား။ ဟာသမွာေတာင္ ခ်က္ခ်င္းရယ္ရတာနဲ႕ တျဖည္းျဖည္းေတြးေလ ရယ္ခ်င္ေလ ဆိုတာမ်ိဳး ရွိတယ္မဟုတ္လား။ ဒီလိုသေဘာပါပဲ။
ဦးက ဗီစီဒီရိုက္တာ။ ကင္မရာေရွ႕ သရုပ္ေဆာင္ရတာ နဂိုကတည္းက ၀ါသနာမပါဘူး။ အဲဒီဖီလင္ကို နဂိုကတည္းက မၾကိဳက္ဘူးလို႕ မဂၢဇင္းတစ္အုပ္မွာ ေျပာခဲ့တယ္။. ၀ါသနာ မပါတဲ့ကိစၥကို ဦးရဲ႕ သီခ်င္းေခြမွာသာ မက R ဇာနည္ရဲ႕ စည္းတစ္ဖက္ျခား ဗီစီဒီအထိ သယ္ေဆာင္လာခဲ့တယ္။ အဲဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ ဘယ္လုိျဖစ္သြားလဲ။
> အဲဒါေျပာတာေပါ့။ ဇာနည္နဲ႕က ညီအကိုလို ေနတာ။ Producer နဲ႕က ရင္းႏွီးေနတယ္။ လုပ္ခ်င္တာပဲ သိျပီး ေသာက္ အလိုက္ကမ္းဆိုး မသိတဲ့ ဇာနည္က သူ႕ရဲ႕ Producer ခြန္ေနာင္ကို မပါပါေအာင္ အိမ္ေပၚေခၚတက္လာေတာ့ ဘယ္လုိျငင္းရမလဲ။ သူတို႕တိုက္တာကိုလည္း ေသာက္ျပီးေနျပီ။ ေျပာသာေျပာတာပါ။ မ်ိဳးေဆြသန္း (ေက်ာင္းဆရာ) ေျပာသလိုပါပဲ။ ဦးတို႕ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုးက ကိုယ့္အလုပ္မဟုတ္ရင္ လန္းလန္း လန္းလန္းနဲ႕ ဟိုနား၀င္ပါ ဒီနား၀င္ပါနဲ႕။ ကိုယ့္အလုပ္ဆိုရင္သာ ေနေရြ႕ညေရြ႕နဲ႕ ဦးတို႕ သူငယ္ခ်င္းေတြက ၾကီးပြားမယ့္ေကာင္ တစ္ေကာင္မွ မပါဘူး။ အခု ဇာနည့္သီခ်င္းက ဘာဟုတ္ေသးလဲ။ နဂိုကတည္းက ရျပီးသား သီခ်င္းေလ။ ၀ိုင္၀ိုင္းတို႕၊ မ်ိဳးၾကီးတို႕ သီခ်င္းေတြတုန္းကဆိုရင္ အိမ္မွာ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ဂစ္တာ Parts ေတြ ခိုးက်င့္သြားေသးတယ္။
တျခားအတြဲေခြေတြမွာ ၀င္မဆိုျဖစ္ၾကတာက မထင္မွတ္ဘဲ တူညီသြားတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္လား။ ဒါမွမဟုတ္ တရား၀င္ ညွိထားၾကတာပါလား။
> ဦးတို႕က လြတ္လပ္တယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ အၾကံပဲေပးတာပါ။ ဘယ္သူကမွ ဘယ္သူ႕ကို တားဟယ္၊ ဆီးဟယ္ မရွိပါဘူး။ ဒီေလာက္ေပါင္းလာတာ ၾကာလာေတာ့လည္း ညီအစ္ကိုဆိုလည္းဟုတ္တယ္။ မိသားစု ဆိုလည္း ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒီေတာ့ စုန္းျပဴးလို သူမ်ားေတြၾကားထဲမွာ သြားမပါျဖစ္ေတာ့တာမ်ိဳးပါ။ တျခားအတြဲေတြ Band ေတြနဲ႕က လူခ်င္းရင္းႏွီးၾကပါတယ္။ အိမ္ကြင္းမွာပဲ ကန္တာမ်ားေတာ့ အေ၀းကြင္း မကန္ျဖစ္ေတာ့သလိုပါပဲ။
ဦးတို႕က တစ္ခြတစ္ေခြ သိပ္ၾကာတယ္။ Copy ပဲျဖစ္ျဖစ္။ Own ပဲျဖစ္ျဖစ္ သီခ်င္းထဲက တင္စားထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက သိပ္ၾကာသြားရင္ လတ္ဆတ္ပါေတာ့မလား။ Current မေအာက္သြားဘူးလား။
> Theme ခိုင္ရင္ေတာ့ ေရစိမ္ခံ၊ ၾကာရွည္ခံေပါ့။ Style သက္သက္ သီခ်င္းမ်ိဳးလည္း ဦးတို႕သူငယ္ခ်င္းေတြက မေရးၾကပါဘူး။ ထြက္ခါနီး မွ Current ေအာက္ေနလည္း အဲဒီအပုဒ္ ျဖဳတ္လိုက္ရံုပါပဲ။
အဲဒီလို ေရးထား၊ ဆိုထားျပီးမွ စိတ္ထဲက မၾကိဳက္ေတာ့လို႕ ျဖဳတ္ပယ္ပစ္လိုက္ရတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးေရာ ရွိမလား။
> ရွိတာေပါ့။ ၾကိဳက္ရဲ႕သားနဲ႕လည္း Album တစ္ခ်ပ္လံုးထဲမွာ အီတယ္၊ အိုင္တယ္၊ သပ္သပ္ၾကီး “က်ား”ေနတယ္ဆိုလည္း ျဖဳတ္လိုက္တာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုး Target အထိ လိုက္ပစ္တဲ့ သေဘာပါပဲ။
သီခ်င္းအေပၚကို ေခ်းမ်ားတဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ ေခြထြက္ဖို႕ တိုင္ပတ္ျပီး ၾကာေနတာမ်ိဳး ရွိမလား။ အဲဒါက တစ္နည္းအားျဖင့္ အဆိုေတာ္ အငဲရဲ႕ နာမည္ကို ကာကြယ္ဖို႕ ေတြးေၾကာက္ေနတာလား။
> အခုေတာင္ တိုင္ပတ္ေနျပီေလ။ ေခ်းမ်ားတာက နည္းနည္းပါ။ ထိုင္တာမ်ားသြားလို႕ အင္ဂ်င္က အထေႏွး ေနလိုက္တာ။ ဇြဲေကာင္းတဲ့ မ်ိဳးၾကီးက Mixing ခန္းကို ေက်ာ္တက္သြားျပီ။ နာမည္အတြက္ေတာ့ ဘာေၾကာက္စရာ ရွိသလဲ။ ဦးက ကိုယ္တိုင္ၾကိဳက္တဲ့ Music ကိုပဲ လုပ္တယ္။ ဆိုတယ္။ နားေထာင္တယ္။ ဒီအတြက္ လံုး၀ဂုဏ္လည္း ယူတယ္။ လိပ္ျပာသန္႕တယ္။ မၾကိဳက္ဘဲနဲ႕ ဆိုလိုက္ရတဲ့ သိခ်င္းတစ္ပုဒ္မွ မရွိဘူး။ အဲဒိ “အငဲ” ဆိုတဲ့ နာမည္ၾကီးကလည္း ေဟာ... ဒီေန႕ပရိသတ္က လွည့္မၾကည့္ေတာ့တဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ ဆိုက္ကားနင္းရင္ အငဲနင္းတဲ့ ဆိုက္ကားမို႕လို႕ ေရြးျပီးစီးမယ့္ ခရီးသည္ေတာင္ ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူ။
ဦးကေတးေရး၊ ေတးဆို တစ္ျပိဳင္တည္း ဒြန္တြဲေနတာမို႕လို႕ ေမးၾကည့္ခ်င္တာက အႏုပညာဆိုတာ အျမဲတမ္း လတ္ဆတ္ႏုပ်ိဳေနတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အေပၚကုိ ဦးဘယ္လို ခံစားရပါသလဲ။
> ဟုတ္မွာပါ။
ဆိုပါစို႕ဦးရယ္၊ ေ၀းျပီေဘဘီ လိုသီခ်င္းမ်ိဳးက ခုခ်ိန္မွာ ကာလံေဒသံအရ ဦးရဲ့ အသက္အရြယ္အရ ျပန္ဆိုရင္ ဦးအေနနဲ႕ လတ္ဆတ္ႏိုင္ပါ့မလား။
> ေျဖရတာေတာ့ ခပ္က်ပ္က်ပ္ပဲ။ ဒီလိုပါ။ ဦးအျမင္က သီခ်င္းက သီခ်င္း၊ ဆိုသူက ဆိုသူပါ။ အဲဒီလိုသာ အသက္ေတြ၊ အရြယ္ေတြ ကန္႕သက္ေနရင္ Teenage ေက်ာ္ရင္ အခ်စ္သီခ်င္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေတြ မဆိုရေအာင္ ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ဦးအျမင္က သီခ်င္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရာေနာက္ကို လိုက္ႏိုင္သေလာက္ လိုက္ရမွာက ဆိုတဲ့သူရဲ႕ အလုပ္လို႕ျမင္တယ္။ မလိုက္ႏိုင္ရင္ မဆိုတတ္တာပါပဲ။ ဦးလည္း ဒီလိုပဲ အျမင္လြဲဖူးတယ္။ ေတးေရးဆရာက အေၾကာင္းအရာကို ခပ္ငယ္ငယ္ ေေရးေပးေတာ့ ဆိုရမွာ ရွက္သလိုလို ဘာလိုလိုေပါ့။ ငါ ဒီအရြယ္မွာ ဒီလိုၾကီး ဆိုရမွာပါလားေပါ့။ အဲဒါကိုက မွားေနတာ။ သီခ်င္းေနာက္ကို လိုက္ႏိုင္တာမွ အဆိုေတာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္လို႕ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သမီးေမးတဲ့ “ေ၀းျပီေဘဘီ” ကို ဒီည၊ ဒီပြဲ၊ ဒီအခ်ိန္အခါမွာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဦးၾကိဳးစားျပီး ဆိုမွာပါ။
မိသားစုက ေရွ႕တည့္တည့္က လာထိုင္ၾကည့္တဲ့ ရႈိးမ်ိဳးမွာ ဦးက အခ်စ္သီခ်င္းေတြ ဆိုျဖစ္တာ မ်ားမလား။ ဘ၀ဆန္တဲ့ သီခ်င္းဆိုတာ မ်ားမလား။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဦးရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈက ဘယ္လိုရိွမလဲ။
> မိသားစု ပြဲလာၾကည့္မွေတာ့ သူတို႕က အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဦးမိန္းမ၊ ဦးသမီး ဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူတို႕က I.C fan အငဲ fan ေတြ ျဖစ္သြားျပီ။ ဘာမွထူးျပီး Program ေျပာင္းစရာ မလိုပါဘူး။
ရႈိးတိုင္းမွာ ပရိသတ္ေတာင္းတဲ့ သီခ်င္းက ထပ္ေနျပီး တစ္ခါ လာ ဒီသီခ်င္း ေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတဲ့အခါဦးကိုယ္တိုင္ အဲဒိသီခ်င္းေတြ အေပၚမွာ ရိုးအီသြားတာမ်ိဳးေရာ ျဖစ္မိပါသလား။
> ဒါက ဦးတို႕အရပ္နဲ႕ ဦးတို႕ဇာတ္ ျဖစ္သြားျပီေလ။ အလြတ္ရလည္း “က”၊ ေမ့သြားလည္း “က” နားေထာင္တာ ပရိသတ္အလုပ္။ ပရိသတ္က ဒါမွေက်နပ္ရင္ ဒါပဲေပါ့ဗ်ာ။
ဦးက Own လုပ္ရတာ လြတ္လပ္တဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေတြရတယ္။ ေပ်ာ္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သမီးသိခ်င္တာက ဦးတို႕ေတာက္ေလ်ွာက္ ဆိုလာတဲ့ Copy မွာ မူရင္းအဆိုနဲ႕ တစ္ျဖတ္တည္း Mood ကအစ တူေအာင္ ဆိုသလား.။ ကိုယ့္မူနဲ႕ ကိုယ္ သူ႕ရဲ႕ သံစဥ္ဖရိန္ထဲမွာပဲ ဆိုသလား။
> အဲဒီလို အတိအက် မဟုတ္ပါဘူး။ တတ္သေလာက္၊ မွတ္သေလာက္နဲ႕ မူရင္းလည္း အရသာ မပ်က္ေအာင္၊ ျမန္မာမႈလည္း ခံစားရ ေျပျပစ္ေအာင္ အႏုစိတ္ေလး ၾကိဳးတန္းေပၚမွာ လမ္းေလ်ွာက္ေနရသလိုပါပဲ။
ဦးကလည္း သီခ်င္းကို သီခ်င္းလို သေဘာထားပါသလား ။ Copy နဲ႕ Owntune ကိုခြဲျခားျပီး ျမင္ပါသလား။ Copy အစြဲ Own အစြဲ ရွိပါသလား။
> ျငင္းတာခုန္တာေတာ့ ၀ါသနာ မပါဘူးေနာ္။ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး လုပ္ဖူးရင္ သိမွာပါ။ လုပ္ဖူုးရဲ႕သားနဲ႕ မသိရင္ ရွင္းေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ မတတ္လို႕ေပါ့။ နားမလည္လုိ႕ေပါ့။ သီခ်င္းက သီခ်င္းပဲ။ ဦးကလည္း ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ခ်စ္တတ္သူပါ။ ငယ္ငယ္ကဆုိရင္ ဘိုထီး၊ ကိုတိုး၊ ကိုခိုင္ထူး၊ ကိုေဂ်ၾကီးနဲ႕ပဲ ၾကီးလာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက ကိုတိုနီ (ဘုိဘိုဟန္)၊ ကိုသန္းႏိုင္တို႕ သီခ်င္းေတြလည္း တကယ္ေၾကြလို႕ေကာင္း၊ ဆိုလို႕ေကာင္းပဲ။ ကိုေလးလြင္၊ ဦးေက်ာ့မႈး၊ ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူတို႕ရဲ႕ စာသားကလည္း ညြန္႕မွညြန္႕ပဲ။ ေကာင္းလြန္းလို႕ အဲဒီသီခ်င္းေတြ ျပန္ဆို ျပန္ဆိုနဲ႕ ဘယ္ႏွပင္ရွိျပီလဲ။ အခုထိ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ အထိ နားေထာင္ခံစားၾကတုန္းပဲ။
ဦးရဲ႕ေရွ႕ခရီးမွာေရာ သီခ်င္းေတြ ဘယ္ေလာက္အထိ ဆက္ဆိုသြားမလဲ။ ဦးဘိုဘိုဟန္တို႕၊ ဦးစိုးပိုင္တို႕လို အသက္၆၀တန္းေတြ အထိ ဆိုသြားမလား။ အသက္အရြယ္ ကန္႕သက္ခ်က္နဲ႕ ရပ္မလား။
> မသိေသးဘူး။ ဦးက Feeling ရွိသလိုပါပဲ။ မနက္ျဖန္ရပ္ရင္လည္း ရပ္မယ္။ ေသမွနားရင္လည္း နားမယ္။ အဲ..ေခတ္နဲ႕လိုက္ေလ်ာညီေထြ ကိုယ္တိုင္လုိက္ စီးေမ်ာ္ဖို႕ ေခြးအ ၾကီးလို ဟိုလူ႕ေမာ့၊ ဒီလူ႕ေမာ့ ေလ်ွာက္ေငးေနရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ရြာျပန္ျပီး မုန္ညင္းစိုက္စားေတာ့မယ္ဗ်ာ။
ရႈိးေတြ၊ ဗီစီဒီေတြမွာ ဂစ္တာအျမဲတမ္း ကိုင္တတ္တဲ့ဦးက အိမ္မွာေရာ ဂစ္တာကိုင္ျဖစ္ရဲ႕လား။ အိမ္မွာ ဂစ္တာ ဖုန္တက္ေနမလား။
> ပိုကိုင္တာေပါ့။ အိမ္မွာကမွ ကိုယ့္ဂစ္တာေလ။ ဘယ္သူ႕မွ မေၾကာက္ရဘူး။ အားမနာရဘူး။ စင္ေပၚမွာက ခ်စ္စမ္းေမာင္ မ်က္ႏွာ ၾကည့္ေနရေသးတယ္ (ေၾကာက္လို႕)။
ေမးျမန္းသူ-ဇင္ျဖဴျပာျမင့္
(၂၀၀၆ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။