Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Friday, September 27, 2013

မန္းရာျပည့္ ႏွင့္ တရာ ပြဲ (၁)

တို႕ဗမာ Dobama with Ever True Blue
မန္းရာျပည့္ ႏွင့္ တရာ ပြဲ (၁)
==============
ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး

အပိုင္း(၁)
နံနက္ခင္း ေနေရာင္ ၌ က်ံဳးေရသည္ ၀င္းပေနသည္။ ေဘာ္ေငြ အဆင္းရွိေသာ ေျမြအေရခြံႀကီး ကဲ့သို႔ ေခြရံ ကာ သမ္းေနေလသည္။ ၿမိဳ႕ရိုးတံတုိင္းမွ အုတ္နီမ်ားမွာ အခ်ိဳ႕ေနရာတြင္ ေတာက္ေနၾကေသး၏။ အခ်ိဳ႕ ေနရာ တြင္ ညစ္မည္းေနေသာ ေရညႇိေရာင္ႏွင့္ ပဲ့ရြဲ႕ကာ အပိုင္းပိုင္း ျပတ္က်လ်က္ ရွိသည္။

ကၽြန္မတို႔ စီးလာေသာ ဂ်စ္ကားမွ ဖုန္းတေထာင္းေထာင္း ထေနေသာ လမ္းေပၚ၌ ေျပးေနသည္။ မန္းရာျပည့္ ပြဲေတာ္သဘင္ ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္ရန္ မႏၱေလးလူထုဦးလွႏွင့္ ေဒၚအမာတို႔ ေပးလိုက္ေသာ ဖိတ္ၾကားလႊာမွ ဖြင့္ပြဲအခ်ိန္ နာရီကို ျပန္ၾကည့္မိသည္။ အခ်ိန္နီးကပ္ေနသျဖင့္ ေနာက္က်မည္ကို ပူပန္မိသည္။ လမ္းေပၚ၌ ေမာ္ေတာ္ကား၊ ဘုိင္စကယ္မ်ားျဖင့္ ရႈပ္ေနေတာ့သည္။ ပြဲေတာ္လာ လူသြား လူလာတို႔မွာ မ်ားျပားသည္။ က်ံဳးေဘးရွိ စီတန္းစြာ ေပါက္ေရာက္ေနၾကကုန္ေသာ သစ္ပင္တုိ႔သည္ ဖုတ္မ်ား လိမ္းက်ံ ကာ ေရထဲတြင္ မွန္ၾကည့္ေနၾကေလသည္။

မန္းရာျပည့္ပြဲေတာ္ ဖြင့္ပြဲသို႔ တက္ေရာက္ရန္ က်ံဳးႏွင့္ နန္းေတာ္ၿမိဳ႕ရိုးႀကီးကို ျဖတ္ေက်ာ္၍ သြားေနရ သည့္အတြက္ ေရွးေဟာင္း ရာဇ႒ာနီ မင္းေနျပည္ေတာ္ႀကီးကို စိတ္ကူးထဲ၌ ျပန္လည္တန္ဆာဆင္၍ ၾကည့္မိသည္။ စေလဆရာႀကီး ဦးပုည ေရးစပ္သြားေသာ ရတနာပံု ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ဘြဲ႕၌ "ေရႊေဆာင္ ေရႊနန္းက်က္သေရ၊ ေရႊေလာင္းေရႊေလွ ေထြေထြယွက္ ေတေဇာ္ေရႊစက္ ေရလက်ာ္ရစ္ေခြ" စေသာ ေတးထပ္အပိုဒ္ႏွင့္ စပ္မိဟပ္မိေအာင္ ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးႏွင့္တကြ ေရႊနန္းေဆာင္၏ က်က္သေရကို ေဆာင္ေနေပေသာ ဤေရႊက်ံဳးထဲ၌ ေရႊေလာင္း ေရႊေလွေတြ ေထြေထြယွက္ကူးလ်က္ ေလွာ္ခတ္ ေနၾကဟန္ပင္ ျမင္ေယာင္၍ လာေပေတာ့သည္။

အတိတ္ရာဇ၀င္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားျဖင့္ လႊမ္းၿခံဳေနေသာ နန္းေတာ္ႀကီးကို ေငးကာၾကည့္မိသည္။ ဤၿမိဳ႕ ႏွင့္ ဤနန္းကို မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့ၿပီးေနာက္ သီေပါဘုရင္ ပါေတာ္မူသြား သည္အထိ နန္းတြင္းေရး အျဖစ္အပ်က္၊ ရာဇ၀င္သမုိင္း က႑၊ ဆံုးပါး ပ်က္စီးမႈမ်ားကို အစဥ္တစိုက္ ေတြးမိေလသည္။
အႏွစ္တစ္ရာ ျပည့္ေျမာက္ခဲ့၏။ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာအတြင္း ေခတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲခဲ့လ်က္ ႏိုင္ငံေတာ္ ႀကီးႏွင့္တကြ ႏိုင္ငံေတာ္သူ၊ ႏိုင္ငံေတာ္သားတုိ႔ ၾကံဳေတြ႕ခံစားၾကရေသာ အျဖစ္အပ်က္ေပါင္းမွာ ယေန႔အထိ တစ္ရာမက၊ တစ္ေထာင္မက ရွိေပေတာ့မည္။

ပေဒသရာဇစ္စနစ္၊ ပေဒသရာဇစ္ေခတ္ကို ေတာ္လွန္ေနေသာ လက္ရွိေခတ္ အေျခအေနအား ေဖာက္ျပန္ သည္ပင္ ေခၚေခၚ၊ ကၽြန္မမွာ ေရွးပေဒသရာဇင္မင္းတို႔၏ ေက်းဇူးဂုဏ္ကို ျပန္လည္ ေအာက္ေမ့ တသ လာသည္။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဟူ၍ ကမၻာ့တစ္၀န္းတြင္ ပါ၀င္ ဂုဏ္ယူၾက ရျခင္းသည္ လက္မြန္ မဆြ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို အေျခစိုက္ခ်တည္ေထာင္ေပးခဲ့ေသာ အေနာ္ရထာမင္းေစာ ၏ ေက်းဇူး ပင္တည္း။

အေနာ္ရထာမင္းေစာ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ပထမျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ကား ဆက္ခံေသာ မင္းစဥ္ မင္းဆက္ အရည္ အခ်င္း၊ ကာလ၊ ပေယာဂလိုက္၍ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀ ခံသြားေသာ္လည္း အေနာ္ရထာမင္းေစာ၏ လက္ငုတ္ လက္ရာ ျဖစ္ေသာ လုပ္ငန္းအရပ္ရပ္တုိ႔ ကား အႏွစ္ ၉၀၀၊ ၁၀၀၀ မက ခံႏိုင္ၿပီးလွ်င္ ေရွ႕ အဖို႔ လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆက္လက္ တည္တံ့ေနဦး မည့္အသြင္ႏွင့္ ခြန္အားကို ေဆာင္ယူလ်က္ပင္ ရွိေန ေသးသျဖင့္ သူ႔ေက်းဇူးကို တ သ ရေပသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဒုတိယအႀကိမ္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ့ေသာ ဘုရင့္ေနာင္ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာ၏ ေက်းဇူးမွာ လည္း ႀကီးမားေပ၏။ ဘုရင့္ေနာင္ေက်ာင္ထင္ေနာ္ရထာသာ ေသြးသစ္သားသစ္ေလာင္းမေပးခထဲ့လွ်င္ ေစာေစာစီးစီးကပင္ နယ္ခ်ဲ႕မ်က္ႏွာျဖဴတုိ႔၏ လႊမ္းမုိးမႈကို ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ခံရဖို႔သာ ရွိေပသည္။

တတိယအႀကိမ္ ထူေထာင္ေပးခဲ့ေသာ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး၏ လုပ္ငန္းမွာ အေနာ္ရထာမင္းေစာ၊ ဘုရင့္ေနာင္ ေက်ာ္ထင္အေနာ္ရထာတို႔၏ လုပ္ငန္းထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ခက္ခဲေနလ်က္ အဘယ္မွ် စုစည္းရသည္၊ အဘယ္မွ် ၿဖိဳခြင္းရသည္၊ အဘယ္မွ် တိုက္ခုိက္ရသည္၊ အဘယ္မွ် အသစ္ အခုိင္အမာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေပးသြားရရွာပံုမွာ ရာဇ၀င္က သက္ေသခံေနသျဖင့္ ယင္းပေဒရာဇ္မင္း အစဥ္အဆင္တို႔ ၏ ေက်းဇူးဂုဏ္ ကို တမ္းတ တ သ လာရင္းျဖင့္ပင္ မႏၱေလးေတာင္ကို လွမ္းျမင္ရေလသည္။ ေတာင္ေျခ ေတာ္ရိပ္ ၌ မ႑ပ္ကနားႀကီးမ်ား ထုိးထားအလံေတြ တလြင့္လြင့္ႏွင့္ ရွိေနေသာ မန္းရာျပည့္ပြဲ သဘင္ႀကီးကို အေ၀း မွ ျမင္လုိက္ေလသည္။

မန္းရာျပည့္ပြဲသဘင္ကို ဆို၍ အျခားပြဲသဘင္ေတြထက္ ထူးကဲစြာ စိတ္၀င္းစားမိသည္။ လမ္းတြင္ ေတြ႕ခဲ့ရေသာ နန္းေတာ္ႀကီး၏ အသက္တစ္ရာ၊ အႏွစ္တစ္ရာ ျပည့္လည္းျဖစ္၍ အစီအစဥ္ အခမ္း အနားတို႔၌ ေရွးေခတ္ကို ႏႊယ္လ်က္၊ ေရွးယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြကို ျပန္လည္ ထုတ္ေဖာ္ ဦးစား ေပးကာ၊ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ကို အေရာင္တင္ေပးမည့္၊ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု ျခားနားရမည့္ အထိမ္းအမွတ္ ပြဲႀကီးဟု တြက္ထားသည္။

ကၽြန္မမွာ ျမန္ျမန္ေရာက္ခ်င္ေနသည္။ ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနား ကို မမီလိုက္မွာ စိုးရိမ္ေနသည္။ အစမွ အဆံုးတိုင္ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္စိတ္သာ ျပင္းျပေနသည္။ လမ္းခုလတ္တြင္ အခမ္းအနား ဖြင့္ပြဲသို႔ တက္ေရာက္ရန္ ထြက္လာေသာ မႏၱေလး ဦးေအာင္ညြန္႔၏ ကားႏွင့္ သြားဆံု၏။ ျမန္ျမန္ေရာက္ရန္ ကားေျပာင္း စီးလိုက္ လာၾကသည္။ ကား၀င္ခြင့္ လက္မွတ္မရွိ၍ အခမ္းအနား ဖြင့္ပြဲေနရာသို႔ အေတာ္ လွမ္းလွမ္းက ေလွ်ာက္၀င္လာၾကရသည္။ ေတာင္ေျခတစ္၀ုိက္ မန္းရာျပည့္ ပြဲခင္းႀကီးမွာ ေမွ်ာ္မဆံုး ေအာင္ က်ယ္၀န္း လွေလသည္။ လမ္းမ်ား ေဖာက္ကာ လမ္းနာမည္စာတန္း ဆြဲခ်ိတ္လ်က္ တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ တဲတန္းလ်ားႀကီးမ်ား ထုိးထားသည္။ တဲတန္းႀကီးမ်ား၏ မ်က္ႏွာစကို ေဆးေရာင္ျခယ္ နဖူး စည္းတပ္၍ လွလွ ပပ မြမ္းမံ ျပင္ဆင္ကာ ဆိုင္းဘုတ္ ကပ္ထားၾကေလသည္။

ကၽြန္မမွာ ေလွ်ာက္လာရင္း ဟိုၾကည့္ ဒီၾကည့္ လွမ္းၾကည့္ လိုက္သည္။ အာဂ်င္တိုမိုတို အခ်ိဳမႈန္႔၊ အေမရိကန္ ျပန္ၾကားေရးဌာန၊ အီးအမ္ဒီဆူဇာ၊ ၾကက္ဆင္ဖဲထီး စေသာ ဟုိတစ္ကြက္၊ ဒီတစ္ကြက္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို ျမင္မိ၍ ေရႊတိဂံု အေနာက္မုခ္ ျပပြဲၿပိဳင္ပြဲ ေစ်းတန္းထဲ ေရာက္လာသလုိလို၊ ဘာလိုလို ႏွင့္ ခပ္သုတ္သုတ္ ေလွ်ာက္သြားေလသည္။
အခမ္းအနား ဖြင့္လွစ္ရာ ေအာက္ဆန္းခန္းမေဆာင္ေရွ႕သို႔ ေရာက္ေသာအခါ၌ ကၽြန္မတို႔မွာ ေနာက္ဆံုး ၀င္လာေသာ ဧည့္ပရိသတ္ ျဖစ္ေနသည္။

ရတနာပံုမ႑ပ္ထဲ၌ ပိတ္ျဖဴမ်က္ႏွာၾကက္ မုိးကာ၊ ေရႊတိုင္ေတြ ထူ၍ ေရႊကႏုတ္ပန္းတို႔ျဖင့္ မြမ္းမံကာ ေရႊေရာင္မ်ား ေတာက္ပေနသည္။ အနီေပၚ အျပာ ေငြၾကည္ေပ်ာက္ႏွင့္ "ေအာင္ဆန္းခန္းမ" ဟု စာတန္းထုိးထားသည္။ မ႑ပ္ထိပ္ စင္ျမင့္ေပၚ၌ ကတၱီပါအနီ ကန္႔လန္႔ကာႀကီး ေနာက္ခံထားကာ သမၼတထုိင္ရန္ ဆိုဖာကုလားထိုင္မ်ား ခင္းခ်ထားသည္။ ကတၱီပါကန္႔လန္႔ကာ အနီထက္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း၊ သမၼတႀကီး မန္း၀င္းေမာင္ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္း၏ ဓာတ္ပံု(၃)ပံုကို ခ်ိတ္ဆြဲ၍ ထားသည္။

တက္ေရာက္ၾကေသာ ဧည့္ပရိသတ္ထဲတြင္ လူမ်ိဳးစု ေတာင္တန္းသား ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား ကို သူတို႔၏ တိုင္းရင္းသား ၀တ္စုံျဖင့္ ေတြ႕ရသည္။ ႏိုင္ငံျခား သံတမန္ ဧည့္သည္မ်ားလည္း ေတြ႕ရ သည္။ ရန္ကုန္မွ လာၾကေသာ ရန္ကုန္ပရိသတ္ကလည္း မနည္းလွေပ။ သတင္းစာဆရာမ်ား၊ ရုပ္ရွင္ အႏုပညာသည္မ်ား၊ ဓာတ္ပံုရုိက္ရန္ ေစာင့္ေနၾကေသာ ရန္ကုန္ မႏၱေလး သတင္းစာတိုက္မ်ားမွ သတင္းေထာက္မ်ား၊ မ႑ပ္ထဲတြင္ ေတြ႕ေနျမင္ေနက် ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ပရိသတ္ကပင္ မ်ားေနသလို လို ထင္ရေလသည္။

မ႑ပ္၀ဲယာ ႏွစ္ဖက္ ခပ္လွမ္းလွမ္း ကြင္းႀကီးထဲ၌ ရွိေသာ ျပပြဲမ်ားတြင္ ပန္းခ်ီျပပြဲ၊ ပန္းပုျပပြဲ၊ ရက္ကန္း ျပပြဲ၊ ေရႊခ်ည္ထုိးလုပ္ငန္း၊ ေရႊဆိုင္းလုပ္ငန္း စေသာ ျပပြဲခန္းမေဆာင္မ်ားကို တသီတတန္းႀကီး လွမ္းေတြ႕ ေနရသည္။

ကၽြန္မတို႔ ေရာက္၍ မၾကာျမင့္မီ စစ္ဗိုလ္တစ္ဦးသည္ ဓာတ္ခြက္ေရွ႕၌ ေပၚလာကာ၊ ေအာင္ျမင္ ၾကည္လင္ ေသာ အသံျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ရတနာပံုအိမ္ေတာ္မွ ထြက္ခြာလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာေလသည္။ မ႑ပ္ထဲ ၌ ထုိင္ေနၾကေသာ ပရိသတ္အားလံုး သမၼတာလာမည့္ လမ္းေပါက္ဘက္ သို႔ ေမွ်ာ္ငံ့ ေစာင့္ဆုိင္း ရင္း ၾကည့္ေနၾကသည္။ အေပါက္၀၌ ျမင္းသည္ေတာ္မ်ား ႀကိဳဆို၍ ေနသည္။ စစ္ဘိုက္ဆိုင္ရာ၊ ရုပ္ရွင္ ဘက္ဆုိင္ရာ၊ သတင္းစာဘက္ ဆိုင္ရာမွ ဓာတ္ပံုဆရာမ်ားမွာ သမၼတႀကီး လာမည့္လမ္းဘက္သို႔ ဓာတ္ပံုမ်ားျဖင့္ အသင့္ခ်ိန္ရြယ္၍ ေနၾကေလ၏။

"ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ကၽြန္းလံုးယူ တံခါးသို႔ ဆိုက္ေရာက္လာပါၿပီ၊ ၉နာရီနဲ႔ ၈မိနစ္မွာ ေအာင္ဆန္း ခန္းမ သို႔ ဆိုက္ေရာက္လာပါလိမ့္မည္"
ေအာင္ျမင္ ၾကည္လင္ေသာ စစ္ဗိုလ္၏ အသံ ေပၚလာျပန္ေလ၏။

တိတ္ဆိတ္စြာ ရွိေနေသာ ပရိသတ္ထဲတြင္ ကၽြန္မတို႔ ေနရာႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း၌ ထုိင္ေနေသာ ေနရာ၌ ဆူညံ ဆူညံ စကားေျပာေနၾက၍ နားစြင့္ၾကည့္သည္။ သန္႔ရွင္းႏွင့္ တည္ၿမဲတစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ ေထ့ကာ ခ်ိတ္ကာ ေျပာဆို ဆိုေနသံကို အတုိင္းသား ၾကားရေလသည္။ အကယ္၍မ်ား ဖ-ဆ-ပ-လ အဖြဲ႕ႀကီး ႏွစ္ျခမ္း မကြဲဘဲ ရွိက ဤမန္းရာျပည့္ပြဲတြင္ မည္သို႔ မည္ပံု ပါ၀င္ ဆင္ႏႊဲၾကမည္နည္းဟု ေတြးဆ ၾကည္မိေလသည္။

စာရြက္ကို တစ္ရြက္ၿပီးတစ္ရြက္ လွန္လိုက္သလိုပင္ တစ္ေခတ္ႏွင့္တစ္ေခတ္ ကူးေျပာင္းသြားပံုမွာ ျမန္ဆန္းလြန္းလွေခ်သည္။ မ႑ပ္ပတ္လည္တြင္ အလံမ်ိဳးစုံ လႊင့္ထူးထားသျဖင့္ အနားတြင္ လာထုိင္ ေသာ ဗဟိုရ္စည္ သတင္းေထာက္ကို "ပြဲေတာ္အလံေတြလား" ဟု ခပ္တုိးတိုး ေမးၾကည့္သည္။
"ေျမာက္ပိုင္းတုိင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ လက္ေအာက္မွာ ရွိတဲ့ စစ္တပ္ယူနစ္ (၆၀)က စစ္အလံေတြ"
"ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး မ႑ပ္၀သုိပ ဆိုက္ေရာက္လာပါၿပီ၊ အားလံုး မတ္တတ္ရပ္၍ အရိုအေသ ျပဳၾကပါ"

ျမင္းသည္ေတာ္မ်ား ေရွ႕ေဆာင္လ်က္ မင္းခမ္းမင္းနားျဖင့္ ၾကြေရာက္လာေသာ သမၼတႀကီးကို မတ္တတ္ ထ၍ ႀကိဳဆိုေနရင္းမွ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး တည္ေထာင္ေတာ္မူသြားေလေသာ မန္းၿမိဳ႕၏ ႏွစ္တစ္ရာျပည့္ ပြဲ ကို သမၼတႀကီး မန္း၀င္းေမာင္ ၾကြေရာက္ ဖြင့္လွစ္ျခင္းသည္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးမွ ႏွစ္တစ္ရာ လာျပည့္ ေသာ အဓိပၸာယ္နက္ ေဆာင္ျခင္းအျပင္၊ လြတ္လပ္ေသာ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္ ႏိုင္ငံအျဖစ္ ျပန္လည္ ရပ္တည္ ႏိုင္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္ႀကီး တစ္ခုပဲဟု စဥ္းစားမိေလသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း သီဆိုကာ သမၼတႀကီးႏွင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္တုိ႔ စင္ျမင့္ေပၚတြင္ ေနရာယူၿပီးေနာက္ ပုဏၰား ေတာ္မ်ားက မဂၤလာ အခါေတာ္ ေရာက္ေၾကာင္း ေၾကညာၾကကာ ခရုသင္းမႈတ္လ်က္ ဆုေတာင္း ရြတ္ဖတ္ သရဇယ္ၾကကုန္ေလ၏။

အခမ္းအနားဖြင့္လွ်င္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က ႏႈတ္ဆက္မိန္႔ခြန္း ဖတ္ၾကားေလ၏။ မိန္႔ခြန္းအစ၌ ဘ၀ရွင္ မင္းတရားႀကီး ဘုရားတည္ေထာင္ေသာ မႏၱေလးၿမိဳ႕တည္ နန္းတည္ အခ်ိန္နာရီ ကာလ အပိုင္းအျခားႏွင့္တကြ နန္းတံခါး ၁၂ရပ္၊ ျပႆဒ္ေတာ္ အဆင့္ဆင့္၊ ရာဇပလႅင္ရွစ္ရပ္၊ ေျမနန္း၊ မွန္နန္း၊ ေရႊနန္းတို႔ျဖင့္ တည္ေထာင္ စုိးစံေတာ္မူသြားခဲ့ပံု၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို အင္းႀကီးကန္ႀကီး ျမစ္ႀကီးမ်ား ၿခံရံ တည္ေဆာက္သြားခဲ့ျခင္းျဖင့္ စိမ္းလန္းစိုျပည္သာယာခဲ့ပံု စသည္မ်ားကို အက်ယ္တ၀င့္ ဖတ္ၾကား သြားစဥ္၊ မင္းမရွိၿပီးေနာက္ အင္းေတြ ကန္ေတြ တိမ္ေကာ ခန္းေျခာက္ကုန္ကာ၊ ဖုန္တေထာင္းေထာင္း ထလ်က္ အလြန္ပူျပင္းေနေသာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႏွင့္ ေရွးမင္းေနျပည္ေတာ္ကို ႏိႈင္းယွဥ္၍ ၾကည့္ေနမိသည္။ ၿမိဳ႕ျပတည္ခဲ့ပံု၊ ေျဖာင့္ျဖဴးေနေအာင္ လမ္းႀကီးမ်ား၊ ခင္းသြားပံု၊ အင္းႀကီး ကန္ႀကီးမ်ား ၿခံရံလ်က္ စိမ္းလန္းစိုျပည္ေအာင္ ဖန္တီးထူေထာင္ေတာ္မူခဲ့ပံုကား အလြန္အျမင္က်ယ္၍ အလြန္လွ်င္ ႀကီးက်ယ္ ခဲ့ေပသည္။

ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္သည္ အႏွစ္ ၁၀၀ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့ေသာ မွတ္တိုင္မ်ားကို ေထာက္ျပေန ေလ၏။ ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္း ကိုယ့္ၾကငွန္းမွစ၍ ေဖာ္ျပကာ ထီးက်ိဳးစည္ေပါက္သူတစ္ပါးလက္ေအာက္ ျပားျပား၀ပ္ ေရာက္သြားၿပီးေနာက္ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲတြင္ အသက္ေပး ေဆာင္ရြက္သြားၾကေသာ မ်ိဳးခ်စ္အာဇာနည္တို႔ ေက်းဇူးျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတႏိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္ေပၚလာပံု၊ လြတ္လပ္ေရး ရရွိၿပီး ေသာင္းက်န္းေနသူတို႔၏ ရန္စူးရန္ေျငာင့္ကို ၁၀ႏွစ္တိုင္တုိင္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပံု၊ ထုိမွ တစ္ဖန္ တရားဥပေဒ ခ်ိဳးေဖာက္မႈ၊ စီးပြားေရး ေသာင္းက်န္းမႈ၊ စာရိတၱ ပ်က္ျပားမႈမ်ားေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရး ဆံုးရႈံးရအံ့ ဆဲဆဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္း၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အက်ယ္တ၀င့္ ဖတ္ၾကား၍ ေနေလ၏။

ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္၏ မိန္႔ခြန္းတစ္ရပ္လံုး၌ အႏွစ္ ၁၀၀ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ လြတ္လပ္ေရး ရခဲ့ၿပီးေနာက္ ဖ-ဆ-ပ-လ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ ၁၀ႏွစ္ ခရီးစဥ္ကို နားစြင့္လ်က္ ၾကည့္မိသည့္အခါ ဖ-ဆ-ပ-လ အကၡရာမ်ား ျမဳပ္ကြယ္လ်က္ ရွိေနသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးသခၤါရ သေဘာတရားကို သံေ၀ဂ ရမိေတာ့သည္။

သမၼတႀကီး၏ မိန္႔ခြန္းၾသ၀ါဒ၌လည္း သခၤါရသေဘာတရားအေလ်ာက္ ျမန္မာဘုရင္တုိ႔၏ ဘုန္းတန္ခိုး အရွိန္ ေမွးမွိန္ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ရၿပီးေနာက္၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို ရုိးရာဓေလ့ ထံုးစံမ်ား ထိန္းသိမ္း ထားႏိုင္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ဂုဏ္ယူလ်က္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ လြတ္လပ္ေရး ရရွိၿပီးသည့္ ေနာက္ ျပန္လည္ ဆင္ယင္ က်င္းပႏိုင္ေသာ ပြဲႀကီးျဖစ္၍ ျပန္လည္ဆင္ယင္ က်င္းပႏိုင္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ ေပးခဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အမွဴးျပဳသည့္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ ေက်းဇူးကို သတိတရ ဂုဏ္ျပဳ ဦးညႊတ္ၾကရန္။

အာဏာရ ပါတီႀကီ ၂ျခမ္းကြယ္ခဲ့သည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တိုင္းျပည္အလံုး ၀ါးအစည္းေျပ၍ အထူး စိုးရိမ္ ဖြယ္ရာ အေျခအေနတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး အစိုးရ အားကိုအားထားျပဳလ်က္ ဆက္လက္ရပ္တည္ရ၍ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္း အမွဴးျပဳေသာ လက္ရွိေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ဂုဏ္ျပဳဦးညႊတ္ၾကရန္ မိန္႔ခြန္းထဲ၌ အက်ယ္ တ၀င့္ ထည့္သြင္းျမြက္ၾကား သြားေလ၏။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ပံုကားႀကီးကို စိုက္ၾကည့္ကာ မိန္႔ခြန္းမ်ားကို ၾကားနာမွတ္သားေနရင္း ဘယ္က ေပၚလာမွန္း မသိ၊ ကၽြန္မ၏ မ်က္လံုးထဲတြင္ သခင္ထိပ္တင္ကိုယ္ေတာ္ႀကီး၏ ရုပ္ပံုမွာ ဖ်တ္ခနဲ ေပၚလာ ေတာ့သည္။

နယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္ကို ေတာ္လွန္ရန္ အမ်ိဳးသားစိတ္ဓာတ္၊ အမ်ိဳးသား ေသြးစည္းေရးအတြက္ သခင္ အသင္း၊ တုိ႔ဗမာ အစည္းရုံး၌ သခင္ ထိပ္တင္ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ပါ၀င္၍ ေသြးစည္း စုရံုးသြားခဲ့ပံုေတြကို ျပန္လည္၍ အမွတ္ရ မိေတာ့သည္။

"တို႔က ဒီမင္းသားကို ျပၿပီး အဂၤလိပ္ခံခ်ဖို႔ ေသြးစည္းရတာကြ၊ သခင္တရားပြဲတုိင္း မင္းသား ပါရင္ လူစည္ ကား တယ္"
ပါးေစာင္တြင္ ကြမ္းငုံခဲလ်က္ သခင္ထိပ္တင္ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးကို ေမးထုိး၍ ေျပာဆုိေနေသာ ဆရာႀကီး သခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ၏ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳး မ်က္ႏွာ ဟန္ပန္ပါ ေပၚလာေလသည္။
သမၼတႀကီး မိန္႔ခြန္းျမြက္ၾကားၿပီးေနာက္ အခမ္းအနား မရုပ္သိမ္းမီ ၀ဲယာႏွစ္ဖက္၌ရွိေသာ မဂၤလာဆိုင္း မ်ား က မႏၱေလးၿမိဳ႕တည္ ပတ္ဆိုင္းသံ ျဖင့္ တီးမႈတ္သီဆို ဧည့္ခံၾကေလသည္။
မန္းရာျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ ျပဳၾကေသာေန႔သည္ အဘက္ဘက္မွ အဓိပၸာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေလးနက္ေဖာ္ယူ လ်က္ ရွိေခ်သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ေနာက္ဆံုး နန္းစိုက္ တည္ေထာင္သြားၾကေသာ ဘ၀ရွင္မင္းတနု္းမင္းတရားႀကီးႏွင့္ ပါေတာ္မူ သြားၾကေသာ သီေပါမင္းတရားတို႔၏ ေနာက္ဆံုးအေမြအႏွစ္ ေပးသြားခဲ့သည့္ အဖိုးတန္ၿပီး အေရးႀကီး ေသာ အျခင္းအရာကား အျခားမဟုတ္။

ယခုထက္တိုင္ ၾကံ့ခုိင္စြာ ဆက္လက္တည္ရွိေနေသာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ယဥ္ေက်းမႈ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ထြန္းလင္း ေတာက္ေျပာင္ လ်က္ ရွိေသးသည့္ ဂုဏ္က်က္သေရတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ကၽြန္ဘ၀ မွ တစ္ခဲနက္ ေက်ာ္လြန္ ေဖာက္ထြက္ကာ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ဟူ၍ တစ္ျပည္တည္း၊ တစ္မ်ိဳး တည္း၊ တစည္းတလံုးတည္း ျပန္လည္ထြက္ေပၚကာ ဆက္လက္တည္တံ့ႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီး ေပးသြား ရွာေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အမွဴးျပဳသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကိုသာမက ေနာက္ဆံုး နန္းစိုက္ တည္ေထာင္ သြားကာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ အရပ္ရပ္ ေပးအပ္သြားၾကေသာ မင္းႏွစ္ပါး တို႔ကို လည္း သတိရ ေက်းဇူးတင္ရွိျခင္းအျပင္၊ သတိတရ ဂုဏ္ျပဳဦးညႊတ္ခဲ့ျခင္းျဖင့္ ရတနာပံု ရာျပည့္ အထိမ္း အမွတ္ မ႑ပ္ထဲ မွ ထြက္ခြာလာခဲ့သည္။

အပိုင္း(၂)
မန္းရာျပည့္ ဖြင့္ပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ျပင္ဦးလြင္သို႔ တစ္ဆက္တည္း ဆက္လက္ ထြက္ခဲ့ေသာ ခရီး ကား ကၽြန္မအဖို႔ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္မတို႔ စီးလာေသာ ကားသည္ သီေပါဘုရင္၏ ေျမးေတာ္၊ စတုတၳသမီးေတာ္၏ သားေတာ္၊ သခင္ထိပ္တင္ ကိုယ္ေတာ္ႀကီး၏ သမက္ေတာ္၊ ေတာ္ဘုရား က ေမာင္းလာေလသည္။ ကားေရွ႕တြင္ ေတာ္ဘုရားႏွင့္ ေတာ္ဘုရား၏ ညီေတာ္၊ ေတာ္ဘုရားကေလးတို႔ ထုိင္ၾကကာ ကားေနာက္၌ ကၽြန္မတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ ထုိင္လိုက္လာသည္။

မန္းရာျပည့္ပြဲေတာ္ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္လ်က္ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ ျဖစ္ၾကေသာ သူတို႔ညီအစ္ကုိေတာ္ ႏွစ္ဦး ကို ေလ့လာ အကဲခတ္လ်က္ ေနမိသည္။
ေတာ္ဘုရား မွာ အလြန္သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့လ်က္ ေအးေဆးေသာ အသြင္ ရွိသည္။ စကားလည္း နည္း သည္။ သခင္ထိပ္တင္ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးႏွင့္ တတိယသမီးေတာ္တုိ႔မွာ ဖြားျမင္ေသာ သမီးေတာ္ ထိပ္စု ႀကီးဘုရားႏွင့္ ျပန္လည္ လက္ဆက္ကာ ျပင္ဦးလြင္အိမ္ေတာ္တြင္ တတိယ သမီးေတာ္ႀကီးႏွင့္ အတူတကြ ေနထုိင္ ေလသည္။

ေတာ္ဘုရားေလး ကား ေတာ္ဘုရားႏွင့္ မတူဘဲ တစ္မူ ထူးျခားေနသည္။ ပေဒသရာဇ္စနစ္ကို ရြံ႕မုန္း ကာ အမ်ိဳးအႏြယ္ ျဖစ္ေသာ "ေတာ္ဘုရားကေလး" အမည္ကို စြန္႔ပစ္လ်က္ "ေမာင္သန္႔စင္" အမည္ႏွင့္ သာသနာေရး ႏိုင္ငံေရး မ်ားကို အားသြန္ခြန္စိုက္ ေဆာင္ရြက္ခ်င္ စိတ္ ျပင္းထန္သည္။ မန္းရာျပည့္ပြဲေတာ္ အမီ သီေပါမင္းဆက္ အတြင္းေရးမ်ား စာအုပ္ ကို ကၽြန္မပံုႏွိပ္တုိက္တြင္ လာအပ္ေလသည္။ စာအုပ္၏ တန္ရာ တန္ဖိုး အဖိုး ၁က်ပ္ ထားရန္ ေတာင္းပန္၍ မရ။ အက်ပ္ေျပာမွပင္ ၇၅ျပားႏွင့္ အရႈံးခံ ထုတ္ေ၀ ေလသည္။

ညီအစ္ကုိေတာ္ ႏွစ္ဦးသေဘာခ်င္း မတူ၊ ျခားနားပံုကို ေလ့လာေနရင္း ကၽြန္မက ေတာ္ဘုရားကို လွမ္းေမး လုိက္သည္။
"မန္းရာျပည့္ပြဲေတာ္ ေကာ္မတီက က်န္ရွိေနေသးတဲ့ တတိယ သမီးေတာ္ႀကီးဆီကို ဖိတ္စာ မပို႔ဘူး လား"
"မဖိတ္ ပါဘူး"
ေတာ္ဘုရားကေလးသည္ ကၽြန္မတို႔ဘက္သို႔ လွည့္ၾကည့္လုိက္ကာ ခစ္ခနဲ ရယ္ၿပီးမွ ၀င္ေျပာေလသည္။

"မဖိတ္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္"
ကၽြန္မမွာ အံ့အားသင့္သြာကာ "ဘာျဖစ္လို႔လဲ" ဟု ျပန္ေမးရသည္။
"ျပင္ဦးလြင္မွာ သမၼတရဲ႕ ဧည့္ခံပြဲတစ္ခု လုပ္တုန္းက မမဘုရားကို ဖိတ္ၾကလို႔ အဲဒီပြဲကို သြားတက္ တယ္။ သမၼတႀကီး စပ္ေရႊသိုက္ ဟာ ကိုယ္ရံေတာ္ေတြနဲ႔ ၿခံရံၿပီး ၾကြလာရာက မမ ဘုရားကိုလည္း ျမင္ပါေရာ လူပံု အလယ္ မွာ တစ္ခါတည္း ဒူးတုပ္ၿပီး ဦးခ်တာပဲ။ ေဘးက ကိုယ္ရံေတာ္ေတြ၊ အိမ္ေတာ္ ၀န္ေတြ အျမင္မွာ ဒီလို လုပ္တာ ရာဇဣေျႏၵပဲတာေပါ့။ ဟုတ္တာေပါ့၊ ေနာက္ေတာ့ ဘယ္ မင္းခမ္း မင္းနားမွ မမဘုရားအတြက္ ဖိတ္စာ မလာေတာ့ဘူး"
ေတာ္ဘုရားကေလး မွာ ေျပာၿပီး ရယ္ေနေလသည္။ ရယ္ၿပီးမွ ဆက္ေျပာျပန္သည္။

"စပ္ေရႊသိုက္ေနရာက မမဘုရားကို ဦးမခ်လို႔လဲ မျဖစ္ဘူး၊ ပေဒသရာဇ္စနစ္ကို ဦးစားေပးတာ ဦးခိုက္ တာ မဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း မွာ အဓိပၸာယ္ ရွိတယ္၊ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ထိန္းသိမ္းၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈပဲ၊ ယဥ္ေက်းျခင္း ကိုေတာ့ ဒီျပင္ဟာေတြထက္ ဂါရ၀ထားၿပီး ဦးစားေပးၾကတယ္"
"ေၾသာ္ ... ေၾသာ္ ..."
ကၽြန္မမွာ တတိယသမီးေတာ္ႀကီး ကို တစ္ခါမွ မျမင္ဖူး၍ ေတြ႕ျမင္လိုစိတ္ ရွိေနသည္။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ တြင္ သမီးေတာ္ ေလးပါး ၏ပံုေတာ္ကို ရွာေဖြထည့္သြင္း ေဖာ္ျပစဥ္အခါက ထီးနန္းကို ပစ္ကာ ျမန္မာ ျပည္ႏွင့္ အဆက္ျပတ္ ၍ ကုလားျပည္တြင္ ႀကီးျပင္ စိုးစံေနရရွာေသာ သမီးေတာ္မ်ား၏ ဘ၀ကို ဘယ္လုိမ်ား ေနရွာေလ မလဲ ဟု တစ္ခါတစ္ရံ ေတြးေနတတ္သည္။
ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ ရွိ "တတိယသမီးေတာ္" ၏ စံအိမ္ေတာ္၀င္းထဲသို႔ ကား၀င္သြားသည့္အခါ၌ ခမ္းနား သပ္ရပ္ လွေသာ အိမ္ႀကီးႏွင့္တကြ ၿခံ၀န္းက်ယ္ႀကီးကို ေတြ႕ရေလသည္။
"သမီးေတာ္၏ အိမ္ပိုင္လား" ဟု ကၽြန္မက ေမးၾကည့္ရာ "မဟုတ္ဘူး၊ သီေပါ ေရာင္း၀ယ္ေရး ကုမၸဏီ ဖြင့္ေတာ့ မွ ဆန္အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ၾကလို႔ ရတဲ့ေငြနဲ႔ ေတာ္ဘုရား ၀ယ္လိုက္တဲ့အိမ္"ဟု ေတာ္ဘုရား ကေလး က ေျပာသည္။

"တတိယသမီးေတာ္"မွာ အိမ္ေတာ္၌ မရွိဘဲ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေန၏။ ျပင္ဦးလြင္ ေဆးရုံ၌ တက္ေရာက္ ကုသ ေနရ ေလသည္။ ညေနဘက္တြင္ ကၽြန္မတို႔ႏွင့္တကြ တစ္အိမ္သားလံုး ေဆးရုံသို႔ လိုက္သြား ၾကသည္။ ေတာ္ဘုရားက ကားထဲတြင္ အသံဖမ္းစက္ ထည့္ယူခဲ့ေလ၏။

ကၽြန္မမွာ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တုိ႔ဆို၍ ပ်ဥ္းမနား ကိုယ္ေတာ္ႀကီး၏ ၾကင္ရာေတာ္၊ ထိပ္ေခါင္တင္ မင္းသမီးႀကီး ႏွင့္ တစ္ႀကိမ္သာ ေတြ႕ဆံုဖူးေလသည္။ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္ေသာ္လည္း ရုပ္သြင္ သန္႔ျပန္႔ လွေပ ေသးသည္။ ထီးဟန္နန္းဟန္ႏွင့္တကြ ထီးဆန္နန္းဆန္ေသာ အျပဳအမူ အေျပာအဆို ရွိကာ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႕ လွေလသည္။
တတိယ သမီးေတာ္မွာလည္း ဘုရင့္သမီးေတာ္တစ္ပါးျဖစ္၍ ထိပ္ေခါင္တင္မင္းသမီးႀကီး ကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္မွာပဲ ဟု ေတြးထင္ လာခဲ့သည္။

ေဆးရုံအခန္းထဲသို႔ ၀င္သြားၾကေသာအခါ အသက္ ၇၀ေက်ာ္အရြယ္၊ သစ္ေခါက္ဆိုး ရေသ့အ၀တ္ကို ၀တ္လ်က္ ခုတင္ေပၚတြင္ ပံု႔ပုံ႔ႀကီး ထုိင္ေနေသာ တတိယသမီးေတာ္ႀကီးကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။
ေတာ္ဘုရား ႏွင့္ တကြ ကၽြန္မတို႔အားလံုး ထုိင္၍ ဦးခ်ၾကသည္။
"မမဘုရား ကို ဖူးေတြ႕ခ်င္လို႔ လာပါတယ္၊ ရန္ကုန္က စာေရးဆရာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ဆိုတာေပါ့ ဘုရား"
ေတာ္ဘုရား က တရုိတေသ ေလွ်ာက္တင္လိုက္သည္။

ၿပံဳး၍ သြားေလ၏။ ၿပံဳးခါမွ ႏွစ္လိုဖြယ္ရာ ေဆာင္ကာ ေခ်ာေမာလွပခဲ့ေသာ မ်က္ႏွာမွာ ပိုေပၚလာသည္။ မ်က္လံုး မ်က္ဖန္၊ ႏွာတံတုိ႔ကား ျမန္မာ့အလွကို သရုပ္ေဖာ္ျပေနလ်က္ပင္ ရွိေသး၏။ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳစဥ္ က အေတာ္ ေခ်ာေမာ မွာ ပဲ ဟု ခန္႔မွန္းၾကည့္မိသည္။ ေရွးျမန္မာစစ္စစ္ အလွကို ေတြ႕ေနရသည္။
"ရတနာဂီရိမွာ စံေနစဥ္က မွတ္မိေတာ္မူသေရြ႕၊ သိရွိေတာ္မူသေရြ႕ကို ျပန္ေျပာျပေစလိုပါတယ္ ဘုရား"
ကၽြန္မ က ရိုးရာဓေလ့ ထံးစံ၏ ယဥ္ေက်းမႈအတိုင္း ရိုရိုေသေသပင္ ေလွ်ာက္တင္ရေလ၏။

"ပါေတာ္မူသြားေတာ့ မမဘုရားက မဒရပ္မွာ ဖြားတယ္၊ သံုးလသမီး ရွိေတာ့မွ ရတနာဂီရိကို ေခၚလာ တာ၊ ရတနာဂီရိမွာ ၃၂ႏွစ္တုိင္တုိင္ စံခဲ့ရတယ္၊ ျမန္မာျပည္ကို ၁၉၂၁ခုႏွစ္မွာ ျပန္ေရာက္တယ္၊ အသက္၃၈ႏွစ္ မွာ မႏၱေလးမွာပဲ လက္ထပ္တယ္"
ကၽြန္မမွာ အမ္း၍ ေနေလ၏။ အကယ္၍မ်ား ကန္႔လန္႔ကာ တစ္ခု ျခားကာထားလိုက္ခဲ့လွ်င္ ဘယ္က ကုလားမႀကီး တစ္ေယာက္ ျမန္မာစကား မေျပာတတ္၊ ေျပာတတ္ႏွင့္ ထီးနန္းစကားေျပာေနပါလိမ့္ ဟု ထင္ရေလာက္ ေအာင္ပင္ စကားလံုးတိုင္း ကုလားသံေပါက္ေနကာ ကုလားသံ၀ဲ၀ဲျဖင့္ ေျပာသျဖင့္ မနည္း စိုက္နားေထာင္မွသာ နားလည္ေလသည္။ ပါေတာ္မူစဥ္က ကုလားျပည္ မပို႔ဘဲ အဂၤလန္သို႔ ပို႔လိုက္လွ်င္ လည္း ဘုိသံေပါက္ေနမွာပဲဟု ေအာက္ေမ့မိသည္။ လွ်ာလိပ္သံ၊ အာလိပ္သံတို႔မွာ ပကတိ ကုလားသံႏွင့္ ထြက္လာ သည္။

"ရတနာဂီရိမွာ အၾကပ္ႏွင့္ ထားတယ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရား အနားလာခ်င္ရင္ ရွာေဖြၿပီးမွ ၀င္ရတယ္၊ ရတနာဂီရိ ေရာက္စ အဂၤလိပ္က တစ္လ ၃၀၀က်ပ္ပဲ ေပးရတယ္၊ သိပ္ဆင္းရဲၾကတယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံက ပါလာ တဲ့ ပစၥည္းေတြ ထုခြဲေရာင္းစားေနရတယ္"
စကာုးေျပာ အတန္ပင္ ျမန္သည္။ ေျပာေသာ အသံမွာ အသက္အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ပင္ မာလွေပ သည္။ "ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရား" ဟု ဆိုလိုက္ေသာ အသံသည္ ကုလားသံေရာေႏွာကာ ၀ဲသြားေလရာ ကၽြန္မ မွာ ၿပံဳူးခ်င္ျခင္းထက္ ၀မ္းနည္းခ်င္ျခင္းသာ ရွိေနသည္။

"ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားကို လူေတြက ေျပာတယ္၊ ခံမေနနဲ႔၊ အဲသလို ခံမေနနဲ႔ ေျပာၾကေတာ့ ဘိလိပ္က ၀တ္လံု ငွားၿပီး စကားအေရး ဆိုရတယ္"
"၃၂ႏွစ္လံုးလံုး ကုလားျပည္မွ စံေနရခိုက္ နန္းတြင္းေရးရာမ်ားကို သင္ၾကားျပသေပးျခင္း မရွိဘူးလား ဘုရား"
ျမန္မာစစ္စစ္ ဘုရင့္သမီးေတာ္ျဖစ္လ်က္ ကုလားသံေပါက္ေနျခင္းအတြက္ ထီးသံုးနန္းသံုးမ်ားႏွင့္ ကင္းကြာ ေနေသာ မင္းသမီးႀကီးတစ္ပါးအေနျဖင့္ ပိုမို၍ စိတ္၀င္စားလာသည္။
"စုဘုရား တို႔ စာသင္ ရတယ္၊ မယ္ေတာ္မိဖုရားေခါင္ႀကီး ဘုရားက သင္ေပးတယ္။

"အရွင့္မိဖုရားေခါင္ႀကီး ဘုရားဟာ သိပ္စနစ္ႀကီးေတာ္မူတာပဲ၊ ေပတံမွာ ပိုးႀကိဳးအနီ ခ်ည္ၿပီး ရိုက္သင္ တာပဲ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဘုရားကို မေၾကာက္ရဘူး၊ မယ္ေတာ္ဘုရားကို ေၾကာက္ရတယ္၊ ေခ်ာင္းဆိုးခ်င္ တာလည္း မဆိုး၀ံ့ဘူး၊ မတည့္တာ စားတယ္ဆိုၿပီး ရိုက္တာပဲ၊ အခ်က္အျပဳတ္ သင္ျပတဲ့အခါက်ေတာ့ လည္း ၾကက္သြန္ သင္တာက စ ျပတယ္၊ တစ္ခါတေလလည္း ၾကည္ၾကည္ သာသာပဲ သင္ျပတယ္"

"အခ်က္အျပဳတ္ သင္ျပတာ ဘယ္အရြယ္မွာပါလဲ ဘုရား"
"၁၃ႏွစ္ အရြယ္ေလာက္မွာ သင္တယ္။ ၀က္သားနီခ်က္၊ ခႏုံခ်က္၊ မသိုးထမင္း မသိုးဟင္း၊ အကုန္ ခ်က္တတ္ ေအာင္ သင္တယ္။ သိပ္ေၾကာက္ရတာပဲ၊ အိပ္ရင္ ေျခရင္းေတာ္မွာ တန္းအိပ္ရတယ္။ "ငါ့သမီးေတာ္ေတြဟာ ကုလားျပည္မွာ ေတာသူမေတြ ျဖစ္ေနၿပီ၊ နန္းမူနန္းရာ ဘာမွမရွိဘူး" လု႔ ခဏခဏ အမိန္႔ရွိတယ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဘုရား ကလည္း "ငါ့သမီးေတာ္ေတြ စကားေျပာတာ ကုလားသံ ေတြ ၀ဲလွခ်ည္ရဲ႕၊ ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္ရင္ ရယ္ၾကမွာပဲ"လို႔ အမိန္႔ေတာ္ ရွိတယ္။ စုဘုရားတို႔ရဲ႕ တာ၀န္အားလံုးကို ဒုတိယ မိဖုရား ထိပ္စုဘုရား ညီမေတာ္က စီမံတယ္၊ ပထမနဲ႔ ဒုတိယ သမီးေတာ္ ဘုရားတုိ႔က သဒၵါ၊ သၿဂႋဳဟ္ ကုန္ေအာင္ တတ္ၾကတယ္၊ စုဘုရားကေတာ့ ပရိတ္ႀကီးပဲ ကုန္တယ္"

ျမန္မာစာကို တက္ခဲ့ၾကေသးသားပဲဟု ေအာက္ေမ့ရသည္။ ကုလားသံ ၀ဲေနျခငး္မွ တစ္ပါး စကားေျပာ ရာတြင္ ျပတ္ျပတ္သားသား ရွိလာေလသည္။
"အဂၤလိပ္ ေတြက ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားကို စိတ္ဆုိးတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ နန္းက်တယ္ တဲ့"
"ဘာျဖစ္လို႔ လဲ ဘုရား"

"ဟို ... ပုပၸါးက ကုလားရေသ့ႀကီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ ေရႊျဖစ္တယ္၊ ေငြျဖစ္တယ္ ေျပာတယ္။ သူ ေရာက္လာၿပီး တစ္အိမ္လံုး ေမွာက္တာပါပဲ"
ရတနာဂီရိ၌ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို အမွတ္မထင္ အမိန္႔ရွိလိုက္သည္။ ကၽြန္မက စစ္စစ္ ေပါက္ေပါက္ ေမးမည္ ၾကံမိေသး၏။ စကား ဆက္ေျပာသြားသျဖင့္ အသာေနလိုက္ရသည္။
"ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရား နတ္ရြာစံေတာ့ ျမန္မာျပည္ ျပန္ၾကဖို႔ဟာ သမီးေတာ္အႀကီး ထိပ္စုဘုရားႀကီး မလိုက္ခ်င္ဘူး ဆိုလို႔ ၾကာေနတယ္။ ျမန္မာျပည္ျပန္ေတာ့ ပစၥည္းေတြအားလံုး သိမ္းယူၿပီး အဂၤလိပ္က မီးနဲ႔ ရိႈ႕ပစ္တယ္။ ရတနာဂီရိ စံအိမ္ေတာ္က ၄-ထပ္တိုက္ အျမင့္ႀကီး၊ သိပ္ေကာင္းတယ္။ ၀တ္လံုငွား အေရး ဆိုေတာ့ တစ္လတစ္ေသာင္းရတယ္၊ အရွင္ထိပ္စုဘုရား ေငြကိုင္တယ္။ ျမန္မာျပည္ ျပန္ၾက ေတာ့ နားထြင္းတုန္း က လက္ဖြဲ႕တဲ့ ပစၥည္းေတြ ေတာင္းတာ မေပးဘူး"

"နားထြင္းေတာ့ ဘယ္အရြယ္မွာ ထြင္းပါသလဲ ဘုရား"
"နားထြင္းေတာ့ ငယ္ငယ္ကေလး ရွိေသးတယ္၊ ၂၁ႏွစ္မွာ နားထြင္းတာ၊ သမီးေတာ္ေလးပါးပံုေတာ္ ရိုက္တာ နားထြင္းတုန္း ကေပါ့"
အသက္ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္ကို ငယ္ငယ္ကေလး ရွိေသးတယ္ဆို၍ ကၽြန္မတို႔ ၿပံဳးေနၾကသည္။
"ဘုန္းႀကီး ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မျမင္ဖူးဘူး၊ နားထြင္းေတာ့မွ ဘုန္းႀကီးရယ္၊ ဆုိင္းရယ္၊ ပုဏၰားရယ္ ျမင္ဖူးတယ္။ ဘုန္းႀကီးျမင္ေတာ့ ရွိခိုးရတယ္လို႔ ေျပာတယ္၊ စုဘုရားတို႔က ေျပာတယ္၊ အမယ္ေလး ဘုန္းႀကီး ကလည္း ဆာရီႀကီး၀တ္လို႔"

ဘုန္းႀကီးႏွင့္ဆုိင္း ကို အသက္၂၁ႏွစ္သမီး အရြယ္ရွိမွ ျမင္ဖူူးသည့္အတြက္ မ်က္စိထဲ ဆန္းေနသျဖင့္ အံ့အားသင့္ ေသာ ပံုဟန္ အမူအရာႏွင့္တကြ ေျပာကာ ရယ္ေနေလသည္။
"နားထြင္းေတာ္မူတုန္း ဘာတဲ့၊ ေခါင္းေဆာင္တာ လုပ္ရတယ္"
ေတာ္ဘုရားေလး ၏ ၾကင္ရာဇနီး "ေမ"က စည္းပံုပါ ဘုရားဟု ၀င္ေထာက္ေပးသည္။

"အဲဒီ စည္းပံုေတာ္လုပ္ဖို႔ ၀က္မစြပ္၀န္ေထာက္မင္းက ပံုစံ ျပေပးတယ္၊ ကုလားပန္းထိန္နဲ႔ လုပ္ရတယ္၊ သိုရင္းအက်ႌ လည္း ခ်ဳပ္ရတယ္၊ သိုရင္းတစ္ထည္ကို အဖိုးေငြ ၄၀၀၀က်ပ္ တန္တယ္၊ ေရႊေလးေထာင့္ ကပ္၊ ေက်ာက္နီ ျမ စီၿပီး အေပါက္ကေလးေတြ ေဖာက္၊ သရက္ရြက္ပံု စိန္စီထားတယ္"
"စိန္ေတြ ေက်ာက္ေတြ ျမန္မာျပည္က ပါသြားပါသလား ဘုရား"

"ကုလားျပည္ ကို ဖမ္းသြားတုန္းက ပါလာတယ္၊ တစ္လ ၃၀၀က်ပ္ထဲ ေပးထားေတာ့ ဒါေတြပဲ ေရာင္းစား ၾကရတယ္။ ေရႊဖလားေတြ၊ ေရႊမ်က္ႏွာသစ္ခြက္၊ ေရႊဇလံု၊ ပုလဲေတြကေတာ့ အျပည့္ပဲ။ ဒါေတြ ဘယ္ေလာက္ တန္မွန္းလည္း အဖိုး မသိဘူး၊ ပုလဲတစ္လံုး ျဖဳတ္ေရာင္းလိုက္ရင္ ၃၀၀က်ပ္ ရတယ္၊ ေနာက္မွ သိတယ္၊ လူ ပလီတာ ခံရတယ္။ တစ္လံုးကို ၁၀၀၀က်ပ္၊ ၂၀၀၀က်ပ္ တန္သတဲ့ ၀ိုင္းပလီၾကတာပဲ၊ စုဘုရားတို႔ကို တစ္ကံုး စီ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားက သနားေတာ္မူတယ္"
ကၽြန္မမွာ သလိုေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို အစီအစဥ္ႏွင့္ ရွိပင္ ရွိလ်က္ စိတ္ရွိသလုိ၊ စိတ္ပါသလို ေျပာဆို ေန သျဖင့္ စိုက္သာ နားေထာင္ေနေလသည္။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး
auniquelifenote.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။