Shwe Eaim Si was tagged in a photo.ကင္ဆာေရာဂါ နွင့္ က်န္းမားေရးေဆာင္းပါးမ်ား
Actor/Director · 4,162 Likes
လြပ္လပ္သင္ၾကား၊ကေလးမ်ားအားရွာေဖြျခင္း (ေဒါက္တာဆန္းျမင့္)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
သင္ၾကားေရးဆုိတာ ဆုံးခန္းတုိင္တယ္လုိ႔ မရွိပါ။ သုိ႔ေသာ္လည္း သင္ၾကားသူမွ ေနရာတုိင္း၊ အဆင့္ တုိင္းမွာ ၀င္ပါတာက်ေတာ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အဆုံးသတ္သင့္တယ္လုိ႔ အခုိင္အမာ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထင္ထင္ရွားရွား သင္ၾကားမႈသည္လည္း တစ္ေနရာရာမွာ အဆုံးသတ္သင့္ပါတယ္။ ဗဟုသုတကုိ တည္ေဆာက္ဖုိ႔၊ လုိအပ္တဲ့ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ား ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္းရွိဖုိ႕ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ကေလးမ်ားကုိ တစ္စထက္တစ္စ ပုိၿပီးလြပ္လပ္ခြင့္ ေပးရပါမယ္။ ပညာေရးလုပ္ငန္းစဥ္ အရပ္ရပ္မွာ သင္ၾကားေရးဆုိတာ လုိအပ္တဲ့လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္မ်က္ႏွာစာမွာ မိဘမ်ားသည္ ကေလး မ်ားကုိ လက္လႊတ္ရမယ့္ အခ်ိန္ဆုိတာလည္း ရွိပါတယ္။ ကေလးမ်ား လမ္းေလွ်ာက္သင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကေလးမ်ားကုိ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ထိန္းခ်ဳပ္ ထားဖုိ႔မသင့္သလုိပါ။ (မိဘေတြကလည္း ကေလးမ်ား ရပ္ႏုိင္ေပ၊ ရပ္ႏုိင္ေပလုိ႔သင္ရင္း လက္လႊတ္သင့္ရင္ လႊတ္လုိက္ၾကတာပါ။) ကံေကာင္းေထာက္မစြာပဲ မိဘမ်ားမွ ဘယ္ေတာ့မွ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ၾကီး ထိန္းခ်ဳပ္မထားပါဘူး။ ဆရာသခင္မ်ားလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ေက်ာင္းမ်က္ႏွာစာမွာ ဆရာ/မမ်ားသည္ ပဲ့ျပင္ရင္း၊ ပံ့ပုိးရင္း ကေလးမ်ားကုိ အဆုံးစြန္ ပညာေရးခရီးမွာ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အတြက္ ဦးေဆာင္သြားၾကပါတယ္။
ေလ့လာသင္ၾကားမႈသည္ ဘ၀တစ္သက္တာ ေဆာင္ရြက္ရမဲ့ အလုပ္ဆုိတာ အမွန္ပါပဲ။ အျမင္ေတြကေတာ့ မတူကြဲျပားႏုိင္ၾကပါတယ္။ ကံေကာင္းတာလား၊ မေကာင္းတာပဲလားဆုိတာေတာ့ မသိႏုိင္ပါ။ ဆရာ/မေတြက သင္ၾကားေရး အဆင့္တုိင္းမွာ ပါ၀င္ဖုိ႔မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ကေလးေတြ ကိုယ္တုိင္က မိမိတုိ႔ရဲ႕တုိးတက္မႈအတြက္ တာ၀န္ယူသင့္တယ္ မဟုတ္ပါလား။ ဆရာ/မမ်ားမွ ကေလးမ်ားရဲ႕ သင္ယူုမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ကေလးေတြကုိ ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ ေပးသင့္တယ္မဟုတ္ပါလား။ ဒီေမးခြန္းေတြကုိ ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္ရင္း ေက်ာင္းၿပီးသြားတဲ့ ကေလးတစ္ဦးရဲ႕ စကားမ်ားကုိ အမွတ္ရမိပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္ အနည္းငယ္က ေက်ာင္းၿပီးသြားတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ အဂၤလိပ္စာ တုိးတက္ဖုိ႕အတြက္ အႀကံေပးပါဦးလုိ႔ ဆုိလာပါတယ္။ သူ႕ကုိ နီနီလုိ႔ပဲေခၚၾကပါစုိ႔။ ဒီကေလးက မိမိရဲ႕ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ေတြကုိ သတိထားမိပုံရပါတယ္။ တစ္သီးပုဂၢလအေနနဲ႕ေရာ၊ လုပ္ငန္းအတြက္ပါ တုိးတက္ရန္ ဆႏၵရွိေနပါတယ္။ မၾကာေသးမီက နီနီရဲ႕ဘာသာစကား တတ္ေျမာက္ကြၽမ္းက်င္ရန္ ႀကိဳးစားမႈေတြ ေႏွာင့္ေႏွးဆုတ္ဆုိင္းခဲ့ပါတယ္။ မႀကိဳးစားလုိ႕ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရွ႕ဆက္ မတုိးႏုိင္ေတာ့တာပါ။ ဒီကေလးရဲ႔ ေရွ႕မတုိးသာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥကုိ အေျဖရွာၿပီး၊ ျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းေပးဦးမွပဲလုိ႕ေတြးလုိက္ပါတယ္။ ကေလးမက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူု Reader’s Digest မဂၢဇင္းကုိ တစ္စုိက္မတ္မတ္ ဖတ္တဲ့ဆရာတစ္ဦးကုိ မိတ္ဆက္ခဲ့ပါသတဲ့။ ဒီကေလးေတြက အဂၤလိပ္စာတုိးတက္ဖုိ႔ ဆႏၵရွိတဲ့ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသူေတြဆုိတာ သိလည္းသိေကာ သူတုိ႔ဖတ္ဖုိ႕အတြက္ Reader’s Digest မဂၢဇင္းေတြ ငွားေပးပါတယ္။ နီနီက ေရွ႕ပုိင္းစာမ်က္ႏွာေတြကုိ လွန္ေလွာၾကည့္လုိက္ေတာ့ မသိတဲ့ စကားလုံးေတြက မ်ားေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီမွာတင္ပဲ တစ္ခါတည္း လက္ေျမႇာက္အရႈံးေပးလုိက္ပါသတဲ့။
“အဲဒီဆရာနဲ႕ ျပန္ေတြ႕ေသးလား” လုိ႔ေမးေတာ့ နီနီက “မေတြ႕ခဲ့ပါဘူးဆရာ၊ ခပ္ေ၀းေ၀းကပဲ ေရွာင္ၿပီးေနလုိက္ပါတယ္။ သမီးတုိ႔ကုိ စာေတြဖတ္ၿပီးၿပီလားလုိ႔ ေမးေနမွာစုိးလုိ႔”
အခ်ိန္ေတြအကုန္ျမန္လုိက္တာ။ နီနီတစ္ေယာက္ ေနာက္ထပ္ဘြဲ႕တစ္ခုရခဲ့ပါတယ္။ သုေတသန ေတြေတာင္ လုပ္ဖူးခဲ့ပါၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာလည္း ဒီကေလးက စကားေျပာသင္တန္းေလး ေပးပါလုိ႕ ေတာင္းဆုိေနဆဲပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ကေလးေတြရင္ထဲမွာရွိေနတဲ့ ‘ဗဟုသုတငတ္မြတ္ျခင္း’ ဆူိတဲ့ ဧရာမအေခါင္းေပါက္ႀကီးကုိ စိတ္၀င္စားပါတယ္။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈေတြရွိသလုိ၊ ေျဖေဖ်ာက္ႏုိင္တဲ့ နည္းလမ္းလည္း ရွိပါတယ္။ စိတ္အားထက္သန္တက္ ၾကြမႈ(Motivation)သည္ အရာရာမွာ ေအာင္ျမင္ႏုိင္ဖုိ႔ မရွိမျဖစ္လုိအပ္တဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ ဗဟုသုတနဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ားရရွိႏုိင္ဖုိ႕ စိတ္အားထက္သန္မႈေတြ ရွိေနၿပီဆုိရင္ ဘယ္ကေလးကုိမွ တားဆီးလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး။ မိမိကုိယ္တုိင္ လြတ္လပ္စြာ ေလ့လာႏုိင္တဲ့ ကေလး၊ မိမိတုိ႕ရဲ႕ေလ့လာသင္ၾကားမႈကုိ တာ၀န္ယူႏုိင္တဲ့ ကေလးမ်ားကုိ ဆုံခဲ့ဖူးပါတယ္။ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီကေလးကုိ မိမိေျခေထာက္ေပၚ မိမိရပ္နုိင္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ေပးႏုိင္မလဲဆုိတာ စိတ္၀င္စားေနမိတာပါ။ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေျပာဆုိႏုိင္ေအာင္ တဲြေခၚၾကည့္ပါတယ္။
ဘာသာစကားဆုိတာ စာအုပ္ေတြထဲမွာ ေရးသား၊ရုိက္ႏွိပ္ထားတဲ့ စာသားေတြမဟုတ္ပါဘူး။ အင္တာနက္ေပၚမွာၾကားရတဲ့ ေအာ္ဒီယုိဖုိင္ေတြလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အင္တာနက္အတြင္း၊ အျပင္မွာ ေတြ႕ရတဲ့ ဗီဒီယုိကလစ္ေတြလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသာစကားဆုိတာ ေလွ်ာက္လွမ္းရမဲ့ လမ္းတစ္ခုပါ။ ခံစားၿပီးေတြ႕ႀကဳံျဖတ္သန္းရမယ့္ အေတြ႕အႀကဳံတစ္ခုပါ။ အနည္းနည္းအဖုံဖုံ၊ ပုံစံမ်ိဳးစုံ၊ အေရာင္အေသြးလည္းစုံလင္ ကုိယ္တုိင္ဖန္တီးစရာ အျခင္းအရာေတြကလည္း မ်ားလွပါဘိ။ ဒီလုိစုံလင္လွတဲ့ ဘာသာစကားကုိ သိရုံမွ်သာသိၿပီး၊ ခံစားမႈေတြ မရွိဖူးဆုိရင္ အဲဒီစကားကုိ တတ္ေျမာက္ၿပီလုိ႔ ရုိးရုိးသားသား မေျပာႏုိင္ပါ။
ဒါေတြဘယ္အေၾကာင္းအရာကုိ အရင္းခံၿပီးျဖစ္တယ္ဆုိတာ ဘယ္သူ႔ကုိမွ အျပစ္ဖုိ႔လုိ႔ အက်ိဳးထူး မလာေပမယ့္ ဘာေတြမွန္ၿပီး ဘာေတြမွားခဲ့ပါလိမ့္ဆုိတာကုိ သိႏုိင္ရင္ အက်ိဳးရွိမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေလးေတြ မိမိကုိယ္တုိင္ တုိးတက္မႈအတြက္ ဘာေၾကာင့္မ်ား တာ၀န္ယူခ်င္စိတ္ မရွိရတာလည္း။ သင္ၾကားေရးနည္းလမ္းမ်ား တုိးတက္ဖုိ႔နဲ႕ ကေလးမ်ား ဗဟုသုတနဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ား သင္ယူေလ့လာနည္းတုိးတက္ဖုိ႕ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္ကုိ အႀကံျပဳႏုိင္ပါတယ္။ ေရွ႕ကေျပာခဲ့တဲ့ ကေလးကုိ စကားေျပာနုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပံ့ပုိးၾကည့္ပါတယ္။ စကားေျပာခ်င္ေအာင္၊ စကားေျပာနုိင္ေအာင္ မိမိရဲ႕ႀကိဳးစားမႈေတြလည္း အရာမေရာက္သလုိပါ။ ခံစားခ်က္၊ စိတ္နဲ႕ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အတားအဆီးမ်ားမွ ဒီကေလးကုိ အျမီးအေမာက္တည့္တဲ့ ၀ါက်မ်ား မေျပာႏုိင္ေအာင္ ႀကီးမားစြာ ပိတ္ဆုိ႕တားဆီးေနသလုိပါ။ စကားေတြအတင္းေျပာခုိင္းလုိ႔ စဥ္းစားခ်ိန္မရပဲ ေျပာလုိ႕ မထြက္တာေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အေၾကာင္းအရာကုိလည္း ခင္းျပၿပီးၿပီ။ ပုံစံ၊ အဓိပၸါယ္နဲ႕ အသုံးျပဳပုံလည္းသိၿပီ။ ဒါေတြထက္ ဒီကေလးကုိ အေျခခံအက်ဆုံး တည္ေဆာက္ပုံနဲ႕ အရုိးရွင္းဆုံး ၀ါက်ေတြကုိ ေျပာခုိင္းတာပါ။ အမွန္ဆုိရရင္ အာရုံေတြ ေထြျပားမွာစုိးလုိ႔ သဒၵါေတြ၊ ဖြဲ႕စည္းပုံေတြေတာင္ အေထြအထူး စူးစုိက္မေနပါဘူုး။ (စိတ္ႀကိဳက္အမွားလုပ္ခြင့္ေပးထားပါတယ္) ရွာေဖြေတြ႕ရွိလုိက္ရတာကေတာ့ ဒီကေလးသည္ စကားလုံးမ်ားကုိ ခံတြင္းထဲမွာ ပုံေဖၚၿပီး အသံထြက္ ေျပာနုိင္ဖုိ႔ေတာင္ အခက္ႀကဳံရတယ္ဆုိတာပါပဲ။ ၀ါက်အတုိေလးေတြကုိ ေရွ႕ကခင္းမျပပဲနဲ႕ ထုတ္ေျပာႏုိင္ဖုိ႔မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ပါ။ ဘာသာစကားအဆင့္မွာတင္ ဆက္သြယ္ ေျပာဆုိရန္ ခက္ခဲ ေနပါတယ္။ အသိပညာဆုိင္ရာေတြ ထုတ္ေဖၚေျပာဆုိရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အလြန္တရာ ခက္ခဲႏုိင္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ‘အဂၤလိပ္လုိေျပာဖုိ႔ဆုိရင္ ေျပာစရာအေၾကာင္းအရာ ရွိမွျဖစ္မယ္ေလ။ ေျပာစရာရွိႏုိင္ေအာင္ မ်ားမ်ားဖတ္၊ မ်ားမ်ားနားေထာင္မွျဖစ္မွာ။ သဘာ၀က်က် အဂၤလိပ္စကား ေျပာႏုိင္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကလည္း မရွိေလေတာ့ ကုိယ့္ဖာသာပဲ ဖန္တီးရတာေပါ့။ တက္ ၾကြႏုိးၾကားတဲ့ စာဖတ္နည္းနဲ႕ ဖတ္စရာစာေတြနဲ႕ တုန္႔ျပန္ဆက္ဆံႏုိင္ပါတယ္။ တက္ၾကြႏုိးၾကားတဲ့ နားေထာင္နည္း နဲ႕ နားေထာင္စရာေတြနဲ႕ တုန္႔ျပန္ဆက္ဆံႏုိင္ပါတယ္။’ (ဒီအတုိင္း အမွတ္တမဲ့ဖတ္ျခင္း၊ နားေထာင္ျခင္း၊ မွတ္မိေအာင္ဖတ္ျခင္း၊ နားေထာင္ျခင္းမလုပ္ပဲ စဥ္းစားၿပီး ျဖစ္ႏုိင္မျဖစ္ႏုိင္၊ ျဖစ္သင့္မျဖစ္သင့္ စသည္ျဖင့္ ေတြးေတာၿပီး မိမိအေတြ႕အႀကဳံ၊ သေဘာထားမ်ားနဲ႔ ထင္ဟပ္ၿပီး ဖတ္သားျခင္း၊ နားေထာင္ျခင္းမ်ား လုပ္ရန္ဆုိလုိရင္းျဖစ္ပါတယ္)
နီနီက (၁၇)ႏွစ္ခန္႕ အဂၤလိပ္စာကုိ ေလ့လာသင္ၾကားခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အေျခခံက်က်ေတာ့ ဆက္သြယ္ေျပာဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒီ့ထက္ေရွ႕မတုိးႏုိင္တာကေတာ့ အတန္းတြင္း အတန္းျပင္မွာ သဟဇာတျဖစ္တဲ့ ၀န္းက်င္တစ္ရပ္မရွိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ သူတပါးမွ ဖန္တီးေပးတဲ့ စကားေျပာရန္၀န္းက်င္တစ္ရပ္ကုိ မွီခုိျခင္းမရွိေတာ့ပါ။ မိမိကုိယ္တုိင္ပဲ ဖန္တီးတယ္လုိ႔ နီနီ႔ကုိ ေျပာလုိက္ပါတယ္။
နီနီကုိ စာက်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ဖတ္ဖုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါလာျပန္ၿပီတဲ့ေဟ့ လုိ႕မ်ားစိတ္ထဲထင္ေနမလား မေျပာတတ္ပါ။ (အရင္တစ္ႀကိမ္ကလည္း ဆရာတစ္ဦးက ခုိင္းၿပီးၿပီေလ)။ Reader’s Digest တစ္ေစာင္၀ယ္ဖုိ႕ ကြၽန္ေတာ္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ သူ၀ယ္လုိက္ပါတယ္။ စာဖတ္ၿပီး ေဆာင္းပါးေတြမွာပါတဲ့ စိတ္၀င္စားစရာအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္လုိ႔လည္း ေျပာလုိက္ပါတယ္။ သိပ္ေတာ့ စိတ္ပါပုံမေပၚပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဟုတ္ကဲ့ လုိ႔ေတာ့ေျပာပါတယ္။ ဒီကေလး ႏွစ္ပတ္တိတိေပ်ာက္သြားခဲ့တယ္။ ျပန္ေတြ႕ေတာ့ ရယ္က်ဲက်ဲနဲ႕ ‘ဆရာ၊ ပထမ တစ္မ်က္ႏွာ၊ ႏွစ္မ်က္ႏွာ ဖတ္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သမီးလက္ေလွ်ာ့ လုိက္တယ္။ မသိတဲ့စကားလုံးေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။’ အဂၤလိပ္စကားေလ့လာခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ ကေလးမွ ေျပာတဲ့စကားပါ။ ‘စကားလုံးေတြမသိရင္ အဓိပၸါယ္ေတြ ရွာၾကည့္လုိ႔ရတာပဲ။ ကုိယ္တုိင္တတ္ဖုိ႔အတြက္ ကုိယ္တုိင္တာ၀န္ယူသင့္တယ္လုိ႔ မထင္ဘူးလား’
ဒီကေလးမ နားေကာလည္ပါ့မလား။ နားမလည္မႈ အရိပ္အေယာင္ေတြ ကြၽန္ေတာ္ရွာေဖြ ၾကည့္မိပါတယ္။ မေတြ႔ရတဲ့ အခုိက္မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေျပာလုိရင္းကုိ ထိေရာက္စြာ ေျပာႏုိင္ၿပီလုိ႔ သိလုိက္ပါတယ္။
ရက္အနည္းငယ္အၾကာမွာ ေမလထုတ္ Reader’s Digest မဂၢဇင္းကုိ ၀ယ္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ အစေကာင္းပါေပတယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ေတြးလုိက္မိပါတယ္။ လြပ္လပ္စြာ မိမိကုိယ္တုိင္ေလ့လာႏုိင္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားလုိက္ပါၿပီ။ အခ်ိန္လည္း တန္ပါၿပီ။ လြတ္လပ္စြာေလ့လာႏုိင္သူျဖစ္တာနဲ႕ အနာဂတ္ေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ပညာတန္ေဆာင္ ထြန္းေျပာင္ေစဖုိ႔ ဆက္ၿပီးထိန္းသိမ္းထားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိကုိယ္တုိင္ေတြ႕ႀကဳံခဲ့ရတဲ့ သင္ၾကားေရး အေတြ႔အႀကဳံမ်ားကုိ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားထံ လက္ဆင့္ကမ္းလႊဲေျပာင္းေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္မက္ပါ။ အိမ္မက္မက္တာမလြန္ပါဘူး။ ကမၻာမွာ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေပ့ဆုိတဲ့ အရာေတြ စိတ္ကူးယဥ္အိမ္မက္ကပဲ စတင္ခဲ့ၾကတာပဲေလ။
ဗဟုသုတဆုိတာ နက္ရႈိင္းအေျပာက်ယ္လွပါတယ္။ Learning English လုိ႔ Google မွာစာရုိက္ၿပီးရွာၾကည့္ေတာ့ ဆုိက္ေပါင္း ၇၆သန္းေက်ာ္ ေပၚလာပါတယ္။ ၾကြယ္၀လွတဲ့ resources ေတြအတြက္ ေက်းဇူုးအထူးတင္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မ်ားလြန္းတဲ့အခါက်ေတာ့ သင္ၾကားေရး၊ သင္ယူေရးမွာ ပုံစံတက် ျဖစ္ဖုိ႔လုိလာျပန္ပါေလေရာ။ ဒီေနရာမွာတင္ ဆရာ/မေတြ ပါ၀င္ရတာပါပဲ။ ရွိတ္စပီးယားက ‘ေလာကႀကီးဟာ ဇာတ္ခုံပမာပါပဲ’တဲ့။ ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ကုိ ကျပျခင္းနဲ႕ သင္ၾကားေရးလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ျခင္း ႏွစ္ခုအၾကား မ်ဥ္းျပိဳင္မ်ားကုိ ေတြးျမင္မိပါတယ္။ သရုပ္ေဆာင္မ်ား ဇာတ္ခုံေပၚ တက္ခ်ီ၊ဆင္းခ်ီလုပ္ၾကပါတယ္။ ပညာေရးေလာကမွာလည္း မသင္ၾကားမီ ၀င္ရမယ့္အခ်ိန္၊ သင္ၾကားၿပီးလုိ႕ ထြက္ခြာရမယ့္အခ်ိန္မ်ား ရွိၾကပါတယ္။ အစပုိင္းမွာ ဆရာ/မမ်ားသည္ ကေလးမ်ားရဲ႕ ဘ၀မွာ လႊမ္းမုိးထိန္းမတ္ ေပးႏုိင္တဲ့သူမ်ား ျဖစ္ၾကေပမယ့္၊ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ကေလးမ်ား မိမိကုိယ္မိမိအားကုိးနုိင္တဲ့ ေလ့လာသူမ်ားျဖစ္ေစရန္ အေျခခုိင္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ႏုိင္ပါတယ္။ အဆုံးစြန္မွာ ကေလးေတြကလည္း ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကုိယ္ရပ္ႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္လာဖုိ႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ရင္ ဆရာသခင္မ်ားသည္ ဇာတ္၀င္ခန္းမွထြက္ၿပီး စင္ေပၚမွဆင္းရန္ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ ဒါမွလည္း ကေလးမ်ား အရည္အေသြးေတြ ေပၚလြင္လာႏုိင္မယ္ မဟုတ္ပါလား။
(ေဒါက္တာဆန္းျမင့္)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
သင္ၾကားေရးဆုိတာ ဆုံးခန္းတုိင္တယ္လုိ႔ မရွိပါ။ သုိ႔ေသာ္လည္း သင္ၾကားသူမွ ေနရာတုိင္း၊ အဆင့္ တုိင္းမွာ ၀င္ပါတာက်ေတာ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အဆုံးသတ္သင့္တယ္လုိ႔ အခုိင္အမာ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထင္ထင္ရွားရွား သင္ၾကားမႈသည္လည္း တစ္ေနရာရာမွာ အဆုံးသတ္သင့္ပါတယ္။ ဗဟုသုတကုိ တည္ေဆာက္ဖုိ႔၊ လုိအပ္တဲ့ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ား ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္းရွိဖုိ႕ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ကေလးမ်ားကုိ တစ္စထက္တစ္စ ပုိၿပီးလြပ္လပ္ခြင့္ ေပးရပါမယ္။ ပညာေရးလုပ္ငန္းစဥ္ အရပ္ရပ္မွာ သင္ၾကားေရးဆုိတာ လုိအပ္တဲ့လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္မ်က္ႏွာစာမွာ မိဘမ်ားသည္ ကေလး မ်ားကုိ လက္လႊတ္ရမယ့္ အခ်ိန္ဆုိတာလည္း ရွိပါတယ္။ ကေလးမ်ား လမ္းေလွ်ာက္သင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကေလးမ်ားကုိ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ထိန္းခ်ဳပ္ ထားဖုိ႔မသင့္သလုိပါ။ (မိဘေတြကလည္း ကေလးမ်ား ရပ္ႏုိင္ေပ၊ ရပ္ႏုိင္ေပလုိ႔သင္ရင္း လက္လႊတ္သင့္ရင္ လႊတ္လုိက္ၾကတာပါ။) ကံေကာင္းေထာက္မစြာပဲ မိဘမ်ားမွ ဘယ္ေတာ့မွ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ၾကီး ထိန္းခ်ဳပ္မထားပါဘူး။ ဆရာသခင္မ်ားလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ေက်ာင္းမ်က္ႏွာစာမွာ ဆရာ/မမ်ားသည္ ပဲ့ျပင္ရင္း၊ ပံ့ပုိးရင္း ကေလးမ်ားကုိ အဆုံးစြန္ ပညာေရးခရီးမွာ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အတြက္ ဦးေဆာင္သြားၾကပါတယ္။
ေလ့လာသင္ၾကားမႈသည္ ဘ၀တစ္သက္တာ ေဆာင္ရြက္ရမဲ့ အလုပ္ဆုိတာ အမွန္ပါပဲ။ အျမင္ေတြကေတာ့ မတူကြဲျပားႏုိင္ၾကပါတယ္။ ကံေကာင္းတာလား၊ မေကာင္းတာပဲလားဆုိတာေတာ့ မသိႏုိင္ပါ။ ဆရာ/မေတြက သင္ၾကားေရး အဆင့္တုိင္းမွာ ပါ၀င္ဖုိ႔မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ကေလးေတြ ကိုယ္တုိင္က မိမိတုိ႔ရဲ႕တုိးတက္မႈအတြက္ တာ၀န္ယူသင့္တယ္ မဟုတ္ပါလား။ ဆရာ/မမ်ားမွ ကေလးမ်ားရဲ႕ သင္ယူုမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ကေလးေတြကုိ ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ ေပးသင့္တယ္မဟုတ္ပါလား။ ဒီေမးခြန္းေတြကုိ ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္ရင္း ေက်ာင္းၿပီးသြားတဲ့ ကေလးတစ္ဦးရဲ႕ စကားမ်ားကုိ အမွတ္ရမိပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္ အနည္းငယ္က ေက်ာင္းၿပီးသြားတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ အဂၤလိပ္စာ တုိးတက္ဖုိ႕အတြက္ အႀကံေပးပါဦးလုိ႔ ဆုိလာပါတယ္။ သူ႕ကုိ နီနီလုိ႔ပဲေခၚၾကပါစုိ႔။ ဒီကေလးက မိမိရဲ႕ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ေတြကုိ သတိထားမိပုံရပါတယ္။ တစ္သီးပုဂၢလအေနနဲ႕ေရာ၊ လုပ္ငန္းအတြက္ပါ တုိးတက္ရန္ ဆႏၵရွိေနပါတယ္။ မၾကာေသးမီက နီနီရဲ႕ဘာသာစကား တတ္ေျမာက္ကြၽမ္းက်င္ရန္ ႀကိဳးစားမႈေတြ ေႏွာင့္ေႏွးဆုတ္ဆုိင္းခဲ့ပါတယ္။ မႀကိဳးစားလုိ႕ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရွ႕ဆက္ မတုိးႏုိင္ေတာ့တာပါ။ ဒီကေလးရဲ႔ ေရွ႕မတုိးသာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥကုိ အေျဖရွာၿပီး၊ ျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းေပးဦးမွပဲလုိ႕ေတြးလုိက္ပါတယ္။ ကေလးမက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူု Reader’s Digest မဂၢဇင္းကုိ တစ္စုိက္မတ္မတ္ ဖတ္တဲ့ဆရာတစ္ဦးကုိ မိတ္ဆက္ခဲ့ပါသတဲ့။ ဒီကေလးေတြက အဂၤလိပ္စာတုိးတက္ဖုိ႔ ဆႏၵရွိတဲ့ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသူေတြဆုိတာ သိလည္းသိေကာ သူတုိ႔ဖတ္ဖုိ႕အတြက္ Reader’s Digest မဂၢဇင္းေတြ ငွားေပးပါတယ္။ နီနီက ေရွ႕ပုိင္းစာမ်က္ႏွာေတြကုိ လွန္ေလွာၾကည့္လုိက္ေတာ့ မသိတဲ့ စကားလုံးေတြက မ်ားေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီမွာတင္ပဲ တစ္ခါတည္း လက္ေျမႇာက္အရႈံးေပးလုိက္ပါသတဲ့။
“အဲဒီဆရာနဲ႕ ျပန္ေတြ႕ေသးလား” လုိ႔ေမးေတာ့ နီနီက “မေတြ႕ခဲ့ပါဘူးဆရာ၊ ခပ္ေ၀းေ၀းကပဲ ေရွာင္ၿပီးေနလုိက္ပါတယ္။ သမီးတုိ႔ကုိ စာေတြဖတ္ၿပီးၿပီလားလုိ႔ ေမးေနမွာစုိးလုိ႔”
အခ်ိန္ေတြအကုန္ျမန္လုိက္တာ။ နီနီတစ္ေယာက္ ေနာက္ထပ္ဘြဲ႕တစ္ခုရခဲ့ပါတယ္။ သုေတသန ေတြေတာင္ လုပ္ဖူးခဲ့ပါၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာလည္း ဒီကေလးက စကားေျပာသင္တန္းေလး ေပးပါလုိ႕ ေတာင္းဆုိေနဆဲပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ကေလးေတြရင္ထဲမွာရွိေနတဲ့ ‘ဗဟုသုတငတ္မြတ္ျခင္း’ ဆူိတဲ့ ဧရာမအေခါင္းေပါက္ႀကီးကုိ စိတ္၀င္စားပါတယ္။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈေတြရွိသလုိ၊ ေျဖေဖ်ာက္ႏုိင္တဲ့ နည္းလမ္းလည္း ရွိပါတယ္။ စိတ္အားထက္သန္တက္ ၾကြမႈ(Motivation)သည္ အရာရာမွာ ေအာင္ျမင္ႏုိင္ဖုိ႔ မရွိမျဖစ္လုိအပ္တဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ ဗဟုသုတနဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ားရရွိႏုိင္ဖုိ႕ စိတ္အားထက္သန္မႈေတြ ရွိေနၿပီဆုိရင္ ဘယ္ကေလးကုိမွ တားဆီးလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး။ မိမိကုိယ္တုိင္ လြတ္လပ္စြာ ေလ့လာႏုိင္တဲ့ ကေလး၊ မိမိတုိ႕ရဲ႕ေလ့လာသင္ၾကားမႈကုိ တာ၀န္ယူႏုိင္တဲ့ ကေလးမ်ားကုိ ဆုံခဲ့ဖူးပါတယ္။ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီကေလးကုိ မိမိေျခေထာက္ေပၚ မိမိရပ္နုိင္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ေပးႏုိင္မလဲဆုိတာ စိတ္၀င္စားေနမိတာပါ။ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေျပာဆုိႏုိင္ေအာင္ တဲြေခၚၾကည့္ပါတယ္။
ဘာသာစကားဆုိတာ စာအုပ္ေတြထဲမွာ ေရးသား၊ရုိက္ႏွိပ္ထားတဲ့ စာသားေတြမဟုတ္ပါဘူး။ အင္တာနက္ေပၚမွာၾကားရတဲ့ ေအာ္ဒီယုိဖုိင္ေတြလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အင္တာနက္အတြင္း၊ အျပင္မွာ ေတြ႕ရတဲ့ ဗီဒီယုိကလစ္ေတြလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသာစကားဆုိတာ ေလွ်ာက္လွမ္းရမဲ့ လမ္းတစ္ခုပါ။ ခံစားၿပီးေတြ႕ႀကဳံျဖတ္သန္းရမယ့္ အေတြ႕အႀကဳံတစ္ခုပါ။ အနည္းနည္းအဖုံဖုံ၊ ပုံစံမ်ိဳးစုံ၊ အေရာင္အေသြးလည္းစုံလင္ ကုိယ္တုိင္ဖန္တီးစရာ အျခင္းအရာေတြကလည္း မ်ားလွပါဘိ။ ဒီလုိစုံလင္လွတဲ့ ဘာသာစကားကုိ သိရုံမွ်သာသိၿပီး၊ ခံစားမႈေတြ မရွိဖူးဆုိရင္ အဲဒီစကားကုိ တတ္ေျမာက္ၿပီလုိ႔ ရုိးရုိးသားသား မေျပာႏုိင္ပါ။
ဒါေတြဘယ္အေၾကာင္းအရာကုိ အရင္းခံၿပီးျဖစ္တယ္ဆုိတာ ဘယ္သူ႔ကုိမွ အျပစ္ဖုိ႔လုိ႔ အက်ိဳးထူး မလာေပမယ့္ ဘာေတြမွန္ၿပီး ဘာေတြမွားခဲ့ပါလိမ့္ဆုိတာကုိ သိႏုိင္ရင္ အက်ိဳးရွိမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေလးေတြ မိမိကုိယ္တုိင္ တုိးတက္မႈအတြက္ ဘာေၾကာင့္မ်ား တာ၀န္ယူခ်င္စိတ္ မရွိရတာလည္း။ သင္ၾကားေရးနည္းလမ္းမ်ား တုိးတက္ဖုိ႔နဲ႕ ကေလးမ်ား ဗဟုသုတနဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ား သင္ယူေလ့လာနည္းတုိးတက္ဖုိ႕ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္ကုိ အႀကံျပဳႏုိင္ပါတယ္။ ေရွ႕ကေျပာခဲ့တဲ့ ကေလးကုိ စကားေျပာနုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပံ့ပုိးၾကည့္ပါတယ္။ စကားေျပာခ်င္ေအာင္၊ စကားေျပာနုိင္ေအာင္ မိမိရဲ႕ႀကိဳးစားမႈေတြလည္း အရာမေရာက္သလုိပါ။ ခံစားခ်က္၊ စိတ္နဲ႕ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အတားအဆီးမ်ားမွ ဒီကေလးကုိ အျမီးအေမာက္တည့္တဲ့ ၀ါက်မ်ား မေျပာႏုိင္ေအာင္ ႀကီးမားစြာ ပိတ္ဆုိ႕တားဆီးေနသလုိပါ။ စကားေတြအတင္းေျပာခုိင္းလုိ႔ စဥ္းစားခ်ိန္မရပဲ ေျပာလုိ႕ မထြက္တာေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အေၾကာင္းအရာကုိလည္း ခင္းျပၿပီးၿပီ။ ပုံစံ၊ အဓိပၸါယ္နဲ႕ အသုံးျပဳပုံလည္းသိၿပီ။ ဒါေတြထက္ ဒီကေလးကုိ အေျခခံအက်ဆုံး တည္ေဆာက္ပုံနဲ႕ အရုိးရွင္းဆုံး ၀ါက်ေတြကုိ ေျပာခုိင္းတာပါ။ အမွန္ဆုိရရင္ အာရုံေတြ ေထြျပားမွာစုိးလုိ႔ သဒၵါေတြ၊ ဖြဲ႕စည္းပုံေတြေတာင္ အေထြအထူး စူးစုိက္မေနပါဘူုး။ (စိတ္ႀကိဳက္အမွားလုပ္ခြင့္ေပးထားပါတယ္) ရွာေဖြေတြ႕ရွိလုိက္ရတာကေတာ့ ဒီကေလးသည္ စကားလုံးမ်ားကုိ ခံတြင္းထဲမွာ ပုံေဖၚၿပီး အသံထြက္ ေျပာနုိင္ဖုိ႔ေတာင္ အခက္ႀကဳံရတယ္ဆုိတာပါပဲ။ ၀ါက်အတုိေလးေတြကုိ ေရွ႕ကခင္းမျပပဲနဲ႕ ထုတ္ေျပာႏုိင္ဖုိ႔မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ပါ။ ဘာသာစကားအဆင့္မွာတင္ ဆက္သြယ္ ေျပာဆုိရန္ ခက္ခဲ ေနပါတယ္။ အသိပညာဆုိင္ရာေတြ ထုတ္ေဖၚေျပာဆုိရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အလြန္တရာ ခက္ခဲႏုိင္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ‘အဂၤလိပ္လုိေျပာဖုိ႔ဆုိရင္ ေျပာစရာအေၾကာင္းအရာ ရွိမွျဖစ္မယ္ေလ။ ေျပာစရာရွိႏုိင္ေအာင္ မ်ားမ်ားဖတ္၊ မ်ားမ်ားနားေထာင္မွျဖစ္မွာ။ သဘာ၀က်က် အဂၤလိပ္စကား ေျပာႏုိင္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကလည္း မရွိေလေတာ့ ကုိယ့္ဖာသာပဲ ဖန္တီးရတာေပါ့။ တက္ ၾကြႏုိးၾကားတဲ့ စာဖတ္နည္းနဲ႕ ဖတ္စရာစာေတြနဲ႕ တုန္႔ျပန္ဆက္ဆံႏုိင္ပါတယ္။ တက္ၾကြႏုိးၾကားတဲ့ နားေထာင္နည္း နဲ႕ နားေထာင္စရာေတြနဲ႕ တုန္႔ျပန္ဆက္ဆံႏုိင္ပါတယ္။’ (ဒီအတုိင္း အမွတ္တမဲ့ဖတ္ျခင္း၊ နားေထာင္ျခင္း၊ မွတ္မိေအာင္ဖတ္ျခင္း၊ နားေထာင္ျခင္းမလုပ္ပဲ စဥ္းစားၿပီး ျဖစ္ႏုိင္မျဖစ္ႏုိင္၊ ျဖစ္သင့္မျဖစ္သင့္ စသည္ျဖင့္ ေတြးေတာၿပီး မိမိအေတြ႕အႀကဳံ၊ သေဘာထားမ်ားနဲ႔ ထင္ဟပ္ၿပီး ဖတ္သားျခင္း၊ နားေထာင္ျခင္းမ်ား လုပ္ရန္ဆုိလုိရင္းျဖစ္ပါတယ္)
နီနီက (၁၇)ႏွစ္ခန္႕ အဂၤလိပ္စာကုိ ေလ့လာသင္ၾကားခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အေျခခံက်က်ေတာ့ ဆက္သြယ္ေျပာဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒီ့ထက္ေရွ႕မတုိးႏုိင္တာကေတာ့ အတန္းတြင္း အတန္းျပင္မွာ သဟဇာတျဖစ္တဲ့ ၀န္းက်င္တစ္ရပ္မရွိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ သူတပါးမွ ဖန္တီးေပးတဲ့ စကားေျပာရန္၀န္းက်င္တစ္ရပ္ကုိ မွီခုိျခင္းမရွိေတာ့ပါ။ မိမိကုိယ္တုိင္ပဲ ဖန္တီးတယ္လုိ႔ နီနီ႔ကုိ ေျပာလုိက္ပါတယ္။
နီနီကုိ စာက်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ဖတ္ဖုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါလာျပန္ၿပီတဲ့ေဟ့ လုိ႕မ်ားစိတ္ထဲထင္ေနမလား မေျပာတတ္ပါ။ (အရင္တစ္ႀကိမ္ကလည္း ဆရာတစ္ဦးက ခုိင္းၿပီးၿပီေလ)။ Reader’s Digest တစ္ေစာင္၀ယ္ဖုိ႕ ကြၽန္ေတာ္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ သူ၀ယ္လုိက္ပါတယ္။ စာဖတ္ၿပီး ေဆာင္းပါးေတြမွာပါတဲ့ စိတ္၀င္စားစရာအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္လုိ႔လည္း ေျပာလုိက္ပါတယ္။ သိပ္ေတာ့ စိတ္ပါပုံမေပၚပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဟုတ္ကဲ့ လုိ႔ေတာ့ေျပာပါတယ္။ ဒီကေလး ႏွစ္ပတ္တိတိေပ်ာက္သြားခဲ့တယ္။ ျပန္ေတြ႕ေတာ့ ရယ္က်ဲက်ဲနဲ႕ ‘ဆရာ၊ ပထမ တစ္မ်က္ႏွာ၊ ႏွစ္မ်က္ႏွာ ဖတ္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သမီးလက္ေလွ်ာ့ လုိက္တယ္။ မသိတဲ့စကားလုံးေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။’ အဂၤလိပ္စကားေလ့လာခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ ကေလးမွ ေျပာတဲ့စကားပါ။ ‘စကားလုံးေတြမသိရင္ အဓိပၸါယ္ေတြ ရွာၾကည့္လုိ႔ရတာပဲ။ ကုိယ္တုိင္တတ္ဖုိ႔အတြက္ ကုိယ္တုိင္တာ၀န္ယူသင့္တယ္လုိ႔ မထင္ဘူးလား’
ဒီကေလးမ နားေကာလည္ပါ့မလား။ နားမလည္မႈ အရိပ္အေယာင္ေတြ ကြၽန္ေတာ္ရွာေဖြ ၾကည့္မိပါတယ္။ မေတြ႔ရတဲ့ အခုိက္မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေျပာလုိရင္းကုိ ထိေရာက္စြာ ေျပာႏုိင္ၿပီလုိ႔ သိလုိက္ပါတယ္။
ရက္အနည္းငယ္အၾကာမွာ ေမလထုတ္ Reader’s Digest မဂၢဇင္းကုိ ၀ယ္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ အစေကာင္းပါေပတယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ေတြးလုိက္မိပါတယ္။ လြပ္လပ္စြာ မိမိကုိယ္တုိင္ေလ့လာႏုိင္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားလုိက္ပါၿပီ။ အခ်ိန္လည္း တန္ပါၿပီ။ လြတ္လပ္စြာေလ့လာႏုိင္သူျဖစ္တာနဲ႕ အနာဂတ္ေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ပညာတန္ေဆာင္ ထြန္းေျပာင္ေစဖုိ႔ ဆက္ၿပီးထိန္းသိမ္းထားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိကုိယ္တုိင္ေတြ႕ႀကဳံခဲ့ရတဲ့ သင္ၾကားေရး အေတြ႔အႀကဳံမ်ားကုိ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားထံ လက္ဆင့္ကမ္းလႊဲေျပာင္းေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္မက္ပါ။ အိမ္မက္မက္တာမလြန္ပါဘူး။ ကမၻာမွာ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေပ့ဆုိတဲ့ အရာေတြ စိတ္ကူးယဥ္အိမ္မက္ကပဲ စတင္ခဲ့ၾကတာပဲေလ။
ဗဟုသုတဆုိတာ နက္ရႈိင္းအေျပာက်ယ္လွပါတယ္။ Learning English လုိ႔ Google မွာစာရုိက္ၿပီးရွာၾကည့္ေတာ့ ဆုိက္ေပါင္း ၇၆သန္းေက်ာ္ ေပၚလာပါတယ္။ ၾကြယ္၀လွတဲ့ resources ေတြအတြက္ ေက်းဇူုးအထူးတင္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မ်ားလြန္းတဲ့အခါက်ေတာ့ သင္ၾကားေရး၊ သင္ယူေရးမွာ ပုံစံတက် ျဖစ္ဖုိ႔လုိလာျပန္ပါေလေရာ။ ဒီေနရာမွာတင္ ဆရာ/မေတြ ပါ၀င္ရတာပါပဲ။ ရွိတ္စပီးယားက ‘ေလာကႀကီးဟာ ဇာတ္ခုံပမာပါပဲ’တဲ့။ ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ကုိ ကျပျခင္းနဲ႕ သင္ၾကားေရးလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ျခင္း ႏွစ္ခုအၾကား မ်ဥ္းျပိဳင္မ်ားကုိ ေတြးျမင္မိပါတယ္။ သရုပ္ေဆာင္မ်ား ဇာတ္ခုံေပၚ တက္ခ်ီ၊ဆင္းခ်ီလုပ္ၾကပါတယ္။ ပညာေရးေလာကမွာလည္း မသင္ၾကားမီ ၀င္ရမယ့္အခ်ိန္၊ သင္ၾကားၿပီးလုိ႕ ထြက္ခြာရမယ့္အခ်ိန္မ်ား ရွိၾကပါတယ္။ အစပုိင္းမွာ ဆရာ/မမ်ားသည္ ကေလးမ်ားရဲ႕ ဘ၀မွာ လႊမ္းမုိးထိန္းမတ္ ေပးႏုိင္တဲ့သူမ်ား ျဖစ္ၾကေပမယ့္၊ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ကေလးမ်ား မိမိကုိယ္မိမိအားကုိးနုိင္တဲ့ ေလ့လာသူမ်ားျဖစ္ေစရန္ အေျခခုိင္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ႏုိင္ပါတယ္။ အဆုံးစြန္မွာ ကေလးေတြကလည္း ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကုိယ္ရပ္ႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္လာဖုိ႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ရင္ ဆရာသခင္မ်ားသည္ ဇာတ္၀င္ခန္းမွထြက္ၿပီး စင္ေပၚမွဆင္းရန္ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ ဒါမွလည္း ကေလးမ်ား အရည္အေသြးေတြ ေပၚလြင္လာႏုိင္မယ္ မဟုတ္ပါလား။
(ေဒါက္တာဆန္းျမင့္)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။