We Love Music
ပုရြက္ဆိတ္တေကာင္ လိပ္ၿပာအၿဖစ္ ဝင္ခံစားရၿခင္းအေၾကာင္း (အပိုင္း .. ၁)
လူငယ္ဆိုတာ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကိုေရြးခ်ယ္ၿပီး ဘဝေတြကိုထုဆစ္တတ္ၾကတာမ်ိဳးပါ။သူဟာသီခ်င္းမ်ိဳးစံုကို ေရးခဲ့တယ္။ ေရးဦးမယ္။ တီးခဲ့တယ္။ တီးေနပါဦးမယ္။အသစ္အသစ္ေတြကို ခ်ဥ္ခ်င္းတပ္သူ၊ ေဘာလံုးပြဲၾကိဳက္သူ၊ ၿပီးေတာ့ 'ဆရာဝန္' မလုပ္တဲ့ဆရာဝန္။
သူဟာ ပုရြက္ဆိတ္တေကာင္ၿဖစ္ၿပီး ေခတ္ေပၚဂီတကမ ၻာၾကီးအႏွံ႕မွာ ေနထိုင္ဝံ့သူပါ။ေနထိုင္ေနတဲ့သူပါ။သူ႕ကိုသိၿခင္းဟာ သူ႕အနုပညာကိုသိၿခင္းမည္ပါတယ္။လူငယ္ေတြအတြက္ သူအားရပါးရေၿပာၿပေပးတာကို ေက်းဇူးတင္ေနမိတယ္။ဒါဟာသူ႕ဘဝရဲ့ ေကာက္ေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။ဒါေပမယ့္ တစံုတရာသာ အက်ိဳးေက်းဇူးရခဲ့မယ္၊ ဥာဏ္အလင္းပြင့္စရာ သိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ကိုေဇာ္လတ္နဲ႕ စကားေၿပာရတာကို ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္ရမွာပါ။အဖိုးတန္စာမ်က္ႏွာမ်ား ၿဖဳန္းတီးရာမေရာက္နိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ဂီတနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ 'သိုးေဆာင္း' စကားမ်ားကိုေတာ့ သည္းခံၿပီးဖတ္ၾကေစလိုပါတယ္။ဒီစကားေတြကို 'အနက္' ေပးလိုက္ရင္ အထူအပါး အရသာကို ေစာ္ကားသလိုၿဖစ္မွာမို႕ ဒီတိုင္းပဲထားလိုက္ၾကစို႕ရဲ့။
ေက်းဇူးတင္စြာၿဖင့္
သိမ္းတင္သား။
.........................................................................................................
ေမး။ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္နဲ႕ The Ants က တေယာက္ထဲပဲလား။ Ants အေၾကာင္းေလး နည္းနည္းေလာက္ ေၿပာၾကရေအာင္။
အင္း တစ္ေယာက္ထဲပါပဲ။၉၆၊၉၇ ေလာက္ကေတာ့ ကိုေလးၿဖဴ လုပ္ေပးတဲ့ 'ေရာင္စံုေခ်ာကလက္' အေခြထြက္ခဲ့ပါတယ္။အခု ဆရာေက်ာင္း (ဒီဇိုင္းဆရာ ဒါရိုက္တာ မ်ိဳးေဆြသန္း)မူပိုင္ 'ႏွံေကာင္ေလးရဲ့ ေႏြဦးပံုၿပင္' ထြက္ေတာ့မယ္လို႕ေတာ့ ေၿပာတာပဲ။ဒီလိုအေၿခအေနနဲ႕ေတာ့မထြက္နိုင္ေသးဘူးထင္တယ္။ဒီတိုင္းဆိုရင္ ေနာက္လေတာင္မွ ထြက္နိုင္ပါ့မလားမသိဘူး။
ေမး။ ခင္ဗ်ား ဂီတခရီးကိုစခဲ့တာ ၄တန္း ၅တန္း ေလာက္ကတည္းကေနာ္။ၿပီးေတာ့လည္း 'ဂီတာ' တမိ်ဳးတည္းပဲ တီးးခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ ကိုေရႊ(ေရႊေဂ်ာ္ေဂ်ာ္) တို႕နဲ႕ခ်ိတ္မိပံုေလး။
မႏ ၱေလးမွာေလ။ ကၽြန္ေတာ္က ဦးၿမင့္ေမာင္ (ေစာင္းဆရာၾကီး အင္းေလးဦးၿမင့္ေမာင္) အိမ္မွာ ေနခဲ့တာေလ။ကိုေရႊတို႕အိမ္နဲ႕က နီးတယ္ေလ။အဲဒါေၾကာင့္ပါ။ဦးၿမင့္ေမာင္က ကၽြန္ေတာ့္ ဘၾကီးေတာ္တယ္ေလ။ အရင္တုန္းက ငယ္ငယ္ကေတာ့ ပတၱလား သင္ဖူးတယ္။ေစာင္းေတာ့မတီးခဲ့ဘူး။ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီဘက္ကိုအာရံုမရဘူး။ဂစ္တာပဲ တီးေနခဲ့တာ။ကၽြန္ေတာ္တို႕က အဲဒီတုန္းက ကေလးပဲရွိေသးတာပဲ။
ေမး။ သီခ်င္းေရးေတာ့။
ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္ၾကီးေရာက္သြားၿပီ။
ေမး။ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ရဲ့ ပထမဆံုး ေရးခဲ့တဲ့သီခ်င္းကိုေတာ့ အမွတ္ရဦးမွာေပါ့။
ပထမဆံုးသီခ်င္းေတြကို အသံသြင္းခဲ့တာ 'တာရာ' ရဲ့ 'အလင္းတန္းမ်ား' စီးရီးေပါ့။ 'အသည္းကြဲ ညေနခင္းမ်ား' ၊ 'မ်က္စိမွိတ္ထားတယ္' တို႕ေပါ့။ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ကို ကိုေရႊ နဲ႕ လိုက္လာတာေလ။အဲဒါ ပထမဆံုး ရန္ကုန္ ေရာက္ခဲ့တာပါပဲ။
ေမး။ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္က Own Tune ေတြေရးသလို၊ Copy ေတြလည္း ေရးခဲ့တယ္မဟုတ္လား။ 'ဝိုင္ဝိုင္း ရဲ့ ေတာ္ၿပီကြာ ဒီဖုန္းစုတ္ၾကီးကို' ေတာ့ ဆိုရင္။
Copy ကေနာက္မွ ေရးတာ။ Own Tune ကအရင္ေရးတာ။ဘိုဘို အေခြမွာမွ Copy စေရးဖူးတာ။ ဘိုဘို ရဲ့ပထမဆံုး အေခြမွာေလ။
ေမး။ သီခ်င္းေရးဆရာတေယာက္က တေနရာတည္းမွာ အေၿခခ်ထားသင့္သလား။ ဒါက ခင္ဗ်ားနဲ႕ေဆြးေႏြးတာေနာ္။ဒါမွမဟုတ္ ကာလအလိုက္ေၿပာင္းလဲလာတာမ်ိဳးကို လက္ခံပါလား။ဥပမာ ခင္ဗ်ားေရးခဲ့တဲ့ Bohemeia Repsody ဆန္တဲ့ 'တာရာ' ဆိုသြားတဲ့ 'ေတာေတာင္ေတြနဲ႕'ကေန ခု Alternative ဘက္ကို ေရြ႕ သြားတာၾကေတာ့။
ေရြ႕လာတာကေတာ့ သူ႕ဟာသူကို ေရြ႕သြားတာဗ်။ သူမ်ားေတြအတြက္ေတာ့ မေၿပာတတ္ဖူး။ကၽြန္ေတာ္က အၾကိဳက္ကိုက ေၿပာင္းေနတာကိုး။ Queen ကိုလည္း ခုထက္ထိၾကိဳက္တုန္းပါပဲ။ Queen က တကယ့္ဂႏ ၱဝင္ကိုး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က အေခြအၿမဲတမ္းနားေထာင္ၿဖစ္တာကိုးေနာ္။ Taste အသစ္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္ခံစားလို႕ရရင္ ၾကိဳက္တာေပါ့ေနာ္။ တသမတ္တည္း အဲလိုမ်ိဳးၾကီး ေၿပာင္းမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေရြ႕သြားေအာင္ေၿပာင္းတာေတာ့ မဟုတ္ဖူးေပါ့။ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကိုက အဲလိုမ်ိဳးအၾကိဳက္က ေရြ႕ေနေတာ့။ အရင္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ Soul လဲေရးခဲ့ဖူးတာပဲ။ Pop လည္းေရးခဲ့ဖူးတာပဲ။ အကုန္ေရးခဲ့ဖူးတယ္ ကၽြန္ေတာ္...။ ဒါေပမယ့္ ခုေနာက္ပိုင္း ဒီဘက္ကို ပိုနည္းနည္း အားသန္သြားတာေပါ့။ ဘာၿဖစ္လို႕လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဂစ္တာလဲတီးတာဆိုေတာ့ Rock ဘက္ကို ပိုေရာက္တာေပါ့။ Rock ဘက္ကို ပိုေရာက္ေတာ့ ဒီဘက္ Alternative Rock တို႕၊ Modern Rock တို႕ အဲဒီ Rock ရဲ့ Taste မ်ားတဲ့ဘက္ကို ပိုေရာက္သြားတာပါ။ Pop ေတြကို မၾကိဳက္လို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ကၽြန္ေတာ္ Pop ေတြလည္းၾကိဳက္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဟာေတြလည္း ေရးပါတယ္။
ေမး။ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ အစစ္ကို ဘယ္မွာရွာရမလဲ။ အၾကိဳက္နဲ႕ အလုပ္ တသားတည္းၿဖစ္ေနတဲ့ အနုပညာေတြ၊ အပ္ထည္ ေတြကိုလည္း ခင္ဗ်ားလုပ္ေပးေနရတာကိုး။
ခုလက္ရွိ ေရာက္ေနတာကိုပဲ ေၿပာရမွာေပါ့။
ေမး။ ဒါၿဖင့္ ဟိုတုန္းက ေရးခဲ့တဲ့သီခ်င္းေတြက မစစ္ဖူးလို႕ ဆိုလိုခ်င္တာလား။
မဟုတ္ဖူးေလဗ်ာ။ ဟိုတုန္းကဟာေတြ မစစ္ဖူးရယ္ လို႕ေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ တပိုင္းတစေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ခႏ ၱာကိုယ္ လံုးဝခ်ည္း ၁၀၀ရာခိုင္ႏွဳန္းေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မလဲ (ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား)။ ဒါက ကိုယ္တိုင္ Arrange လုပ္တယ္။ကိုယ္တိုင္တီးတယ္။ ကိုယ္တိုင္ဆိုတယ္ဆိုတာက အကုန္လံုးစိတ္ၾကိဳက္ ကိုယ္လုပ္ခြင့္ရတာကိုး။ ဥပမာ သီခ်င္းတပုဒ္ ကို ကၽြန္ေတာ္ကေပးလိုက္တယ္။ 'ဖိုးတာၾကီး' က ဆုိတယ္။ တၿခားတီးဝိုင္းတဝိုင္းက တီးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မၾကိဳက္တဲ့ Arrange လည္းၿဖစ္ရင္ၿဖစ္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဘာမွ ဝင္စြက္ဖက္ခြင့္ မရွိဘူးေလ ဒါေတြကို...(ဟုတ္တယ္ မဟုတ္္လား)။ ဒါကေတာ့ The Ants ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ 'ကၾကီး' ကေန 'အ' အထိ ကၽြန္ေတာ့္လက္ ကၽြန္ေတာ့္ေၿခ လုပ္ရတာကိုး။ ဒါကၽြန္ေတာ့္ပစၥည္းအစစ္ေပါ့။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ စကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ ပါဝင္ပတ္သက္ခြင့္ ရရင္ေတာ့ အဲဒီပစၥည္းေတြလည္း ကၽြန္ေတာ့္ပစၥည္း အစစ္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီလိုေၿပာတာပါ။
ေမး။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဟုတ္ပါတယ္။ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ရဲ့ ဂီတဖန္တီးမႈေတြအတြက္ 'အေၿပာင္းအေရႊ႕' ကို ခုထက္ထိ လက္ခံေနတုန္းပဲလား။ တခ်ိဳ႕က တေနရာမွာ အခိုင္အမာရပ္ေနၾကတယ္ေလ။
ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကိုက ေရြ႕ေနတာဗ်။ သက္သက္မဲ့ၾကီးေၿပာင္းေနတာ မဟုတ္ဖူးေလ။ရပ္ေနတဲ့သူေတြကေတာ့ သူတို႕ကေတာ့ သူတို႕ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႕ ရပ္ေနတာေလ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ကိုယ္ယံုၾကည္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္က အၾကိဳက္က 'မေရြ႕ေတာ့ဘူး' ဒီမွာပဲ 'ရပ္' သြားၿပီဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီ Point မွာ ရပ္ရင္ ရပ္သြားမွာေပါ့။ ေၿပာလို႕မရဘူး။ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ ၄၊၅ ႏွစ္ေနလို႕ဆိုရင္ Queen ကိုၿပန္ၾကိဳက္ၿပီးေတာ့ အဲလိုမ်ိဳးပဲ ၿပန္ေရးရင္လဲေရးမွာေပါ့။ ဒါကေတာ့ ဘာမွ ၾကိဳတြက္ထားလို႕မွမရတာ။
ေမး။ အခု ၿပႆနာတခုရွိလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရွင္းၿပလိုက္ပါတယ္။ ဒီေလာက္အထိ အသည္းအသန္ မၿဖစ္ဖို႕ပါ။ ကာယကံရွင္ကိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကားထဲက ကိုယ့္မိတ္ေဆြ ကဗ်ာဆရာေလးတေယာက္ကိုပါ။ ခု 'လိပ္ၿပာ' ေတးစုမွာ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ ေရးတဲ့ 'အမဲလိုက္အက' ဆိုတဲ့သီခ်င္းရဲ့ စာသားေတြထဲမွာ ' ၿမိဳ႕ၿပလို႕ေၿပာလည္း အမွန္တကယ္ေတာ့ ေတာနက္ၾကီးတခုပါပဲ' ။အဲဒါ ဝင္းၿမင့္ ရဲ့ ကဗ်ာထဲက စာသားၿဖစ္ေနတယ္ဆိုတာဗ်။ ခင္ဗ်ား အဲဒီစကားလံုးဝါက်ကို ယူလားလို႕ ေမးေပးပါလို႕ ဆိုလာတယ္။ အဲဒါ ( ကဗ်ာဆရာ ဝင္းၿမင့္ကေတာ့ ဘာမွ ေၿပာသံမၾကားရပါဘူးေလ) ။
မဟုတ္ဖူး။ ကၽြန္ေတာ္အပြင့္လင္းဆံုး ေၿပာရရင္ေလ။ ဒါ ကိုၿမင့္မိုး(ၿမင့္မိုးေအာင္) ေခါင္းစဥ္ေလး။ အမဲလိုက္ အက။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုၿမင့္မိုးကို ခြင့္ေတာင္းၿပီးေတာ့ 'အမဲလိုက္အက' ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ေရးမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကိုၿမင့္မိုး ဝတၱဳကို ခံစားၿပီးေတာ့ ေရးတာ ဒီသီခ်င္းက..။ဆရာ ဝင္းၿမင့္ ကဗ်ာေတြလည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ၾကိဳက္လည္းၾကိဳက္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ အဲလိုမ်ိဳးေတာ့ သူ႕ဆီကေနၿပီးေတာ့ ယူမယ္ဆိုၿပီး ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ မယူပါဘူး။ ဒါတိုက္လည္း တိုက္ဆိုင္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာကို ကၽြန္ေတာ္မဖတ္ၿဖစ္ခဲ့ဖူးဗ်ာ။အဓိကေတာ့ ကိုၿမင့္မိုးပါ။ ဒီမွာ သီခ်င္းစာအုပ္ထဲမွာေတာင္ က်န္သြားခဲ့တယ္။ အစက ပံုႏွိပ္ေဖာ္ၿပေပးမလို႕။ ကိုၿမင့္မိုးရဲ့ 'အမဲလိုက္အက' က သူ႕ Essay ေပါင္းခ်ဳပ္ထဲမွာပါတာ။ ကၽြန္ေတာ္အဲဒါေလးကို ၾကိဳက္လို႕ ေခါင္းစဥ္တတ္ၿပီး ေရးလိုက္တာပါ။
ေမး။ ကိုေဇာ္လတ္ ေရးတဲ့အထဲမွာ က်ြန္ေတာ္ၾကိဳက္တာ 'မ်က္စိမွိတ္ထားတယ္' ထူးအိမ္သင္နဲ႕ တာရာ ဆိုခဲ့တာကို ၾကိဳက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးက သီအိုရီ နိုင္နင္းမွ ေရးလို႕ရတာမ်ိဳးပါ။ Chord Modulation လုပ္ထားတာေလ။ ဒီသီခ်င္းအေၾကာင္း ေၿပာၿပကြာ။
Theory ပိုင္တယ္လို႕ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ကၽြန္ေတာ္တို႕ကေလ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေတာ့Queen ကိုတအားၾကိဳက္တာကိုး။ Queen က Modulate တအားလုပ္တာေလ။ သီခ်င္းေတြကို ဒီလိုမ်ိဳး Modulate လုပ္ၿပီးေတာ့ Melody ေတြကို ခ်ိတ္ဆက္ထားတာေလ။ အဲဒီကာလတုန္းက Queen ကို တအားရူးေနတဲ့ကာလဆိုေတာ့ သီခ်င္းေရးရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား Modulate လုပ္ၿဖစ္ေတာ့ အဲဒီအေငြ႕အသက္ေတြပါတာေပါ့။
ေမး။ ကိုေဇာ္လတ္ ရယ္ သီခ်င္းဆိုတာ ခံစားလို႕ရမွ Lyrics စကားလံုးေတြက က်တာေလ။ ဒီ Lyrics နဲ႕ သံစဥ္ ၊ ဂီတပံုစံေတြက အံက်ၿဖစ္သင့္သလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဟေနရင္ေကာ။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုတာ ခင္ဗ်ားရဲ့ 'ေတာေတာင္ေတြနဲ႕ ေအးခ်မ္းတဲ့အရပ္ဆီ' ဆိုတဲ့ Repsody ေတးဘြဲ႕မွာ သူ႕အေၾကာင္းအရာနဲ႕ Melody ဟာ ေခ်ာေနတာပဲ။သီးၿခား ဟ ထြက္မေနဘူးေလဆိုေတာ့ သီခ်င္းေရးဆရာဟာ Theme (ေရးဖြဲ႕မဲ့ အေၾကာင္းအရာ) ေရြးခ်ယ္ၿပီးရင္ Music ကတခါတည္း ကပ္ပါလာတတ္လား။ ဒါမွမဟုတ္ Melody ကို အရင္ေထာက္ၿပီးေတာ့မွ..။
အဲဒါကေတာ့ေလ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတာ့ အလ်ဥ္းသင့္သလိုပဲေပါ့။ စိတ္က်ရာပါပဲ။ဥပမာ တခ်ိဳ႕သီခ်င္းေတြက်ေတာ့ စာသားကိုပဲ (Theme ကိုပဲ) အရင္စဥ္းစားတာေပါ့ေနာ္။ ကိုသ်ွပ္ (ထူးအိမ္သင္) တို႕က်ေတာ့ Melody အရင္ရွာတယ္။ ရွာၿပီးေတာ့မွ သူနဲ႕လိုက္မယ့္ Theme ကို သူစဥ္းစား။ အဲဒီ Theme နဲ႕လိုက္မွာေတြကို စကားလံုးေတြနဲ႕ေဖာ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕က်ေတာ့ ကိုသ်ွပ္ ေရးသလိုလည္း ေရးတယ္။ တခါတေလက်ေတာ့ စာသားအရင္ခ်ေရးတာေတြလည္းရွိတယ္။ စာသားအရင္ခ်ေရးၿပီးေတာ့မွ အဲဒါနဲ႕လိုက္ဖက္တဲ့ Melody ရွာရင္းနဲ႕မွ စာသားထဲက ေၿပာင္းသင့္တာလည္းေၿပာင္း ၊ Melody ဘက္က ေၿပာင္းသင့္တာလည္းေၿပာင္းေပါ့။ အဲဒါေနာက္ပိုင္းမွပါ။ အရင္က အဲဒီလို မလုပ္ဖူး။ ကိုသ်ွပ္ ေရးသလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ေရးတာ။ ခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ စာသားအရင္ခ်ေရးၿပီးေတာ့မွ Melody သြင္းတာလည္းရွိတယ္။
ေမး။ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္လည္း Musician ပဲ။ ခင္ဗ်ား စၿပီး စြဲလမ္းခဲ့တဲ့ ဂစ္တာသမားေတြ၊ Soloist ေတြရွိမွာေပါ့။
အင္း..ကၽြန္ေတာ္စၾကိဳက္တဲ့ Soloist ထဲမွာ' စန္တားနား ' ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး 'အယ္ဒီေမအိုလာ ' ၾကိဳက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တီးခဲ့ဘူးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အဲဒီ 'လူမ်ိဳးၿခား အတားအဆီးမ်ား ' တို႕မွာ အဲဒီ Jazz အေငြ႕အသက္ေတြ ပါတယ္ေလ။ Fusion Jazz ပံုစံေတြေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ Solo ခ်ည္းပဲကေတာ့ ဟိုဟာလည္းတီးဖူးတယ္ဗ်ာ။ Chet Akin's ၾကိဳက္တယ္။ မာ့ခ္ေနာ္ဖလာ ၾကိဳက္တယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကိဳက္ပါတယ္ဗ်ာ။ သူတို႕ဆီက အေကာင္းေတြခ်ည္းပဲကိုး။ လိုင္းေတာ့သိပ္မေရြးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္အကုန္ၾကိဳက္တာပါပဲ။
(၂၀၀၃၊ဧျပီ မေဟသီ မဂၢဇင္း၊ သိမ္းတင္သားႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး)
Titan / Min Zaw
လူငယ္ဆိုတာ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကိုေရြးခ်ယ္ၿပီး ဘဝေတြကိုထုဆစ္တတ္ၾကတာမ်ိဳးပါ။သူဟာသီခ်င္းမ်ိဳးစံုကို ေရးခဲ့တယ္။ ေရးဦးမယ္။ တီးခဲ့တယ္။ တီးေနပါဦးမယ္။အသစ္အသစ္ေတြကို ခ်ဥ္ခ်င္းတပ္သူ၊ ေဘာလံုးပြဲၾကိဳက္သူ၊ ၿပီးေတာ့ 'ဆရာဝန္' မလုပ္တဲ့ဆရာဝန္။
သူဟာ ပုရြက္ဆိတ္တေကာင္ၿဖစ္ၿပီး ေခတ္ေပၚဂီတကမ ၻာၾကီးအႏွံ႕မွာ ေနထိုင္ဝံ့သူပါ။ေနထိုင္ေနတဲ့သူပါ။သူ႕ကိုသိၿခင္းဟာ သူ႕အနုပညာကိုသိၿခင္းမည္ပါတယ္။လူငယ္ေတြအတြက္ သူအားရပါးရေၿပာၿပေပးတာကို ေက်းဇူးတင္ေနမိတယ္။ဒါဟာသူ႕ဘဝရဲ့ ေကာက္ေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။ဒါေပမယ့္ တစံုတရာသာ အက်ိဳးေက်းဇူးရခဲ့မယ္၊ ဥာဏ္အလင္းပြင့္စရာ သိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ကိုေဇာ္လတ္နဲ႕ စကားေၿပာရတာကို ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္ရမွာပါ။အဖိုးတန္စာမ်က္ႏွာမ်ား ၿဖဳန္းတီးရာမေရာက္နိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ဂီတနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ 'သိုးေဆာင္း' စကားမ်ားကိုေတာ့ သည္းခံၿပီးဖတ္ၾကေစလိုပါတယ္။ဒီစကားေတြကို 'အနက္' ေပးလိုက္ရင္ အထူအပါး အရသာကို ေစာ္ကားသလိုၿဖစ္မွာမို႕ ဒီတိုင္းပဲထားလိုက္ၾကစို႕ရဲ့။
ေက်းဇူးတင္စြာၿဖင့္
သိမ္းတင္သား။
.........................................................................................................
ေမး။ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္နဲ႕ The Ants က တေယာက္ထဲပဲလား။ Ants အေၾကာင္းေလး နည္းနည္းေလာက္ ေၿပာၾကရေအာင္။
အင္း တစ္ေယာက္ထဲပါပဲ။၉၆၊၉၇ ေလာက္ကေတာ့ ကိုေလးၿဖဴ လုပ္ေပးတဲ့ 'ေရာင္စံုေခ်ာကလက္' အေခြထြက္ခဲ့ပါတယ္။အခု ဆရာေက်ာင္း (ဒီဇိုင္းဆရာ ဒါရိုက္တာ မ်ိဳးေဆြသန္း)မူပိုင္ 'ႏွံေကာင္ေလးရဲ့ ေႏြဦးပံုၿပင္' ထြက္ေတာ့မယ္လို႕ေတာ့ ေၿပာတာပဲ။ဒီလိုအေၿခအေနနဲ႕ေတာ့မထြက္နိုင္ေသးဘူးထင္တယ္။ဒီတိုင္းဆိုရင္ ေနာက္လေတာင္မွ ထြက္နိုင္ပါ့မလားမသိဘူး။
ေမး။ ခင္ဗ်ား ဂီတခရီးကိုစခဲ့တာ ၄တန္း ၅တန္း ေလာက္ကတည္းကေနာ္။ၿပီးေတာ့လည္း 'ဂီတာ' တမိ်ဳးတည္းပဲ တီးးခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ ကိုေရႊ(ေရႊေဂ်ာ္ေဂ်ာ္) တို႕နဲ႕ခ်ိတ္မိပံုေလး။
မႏ ၱေလးမွာေလ။ ကၽြန္ေတာ္က ဦးၿမင့္ေမာင္ (ေစာင္းဆရာၾကီး အင္းေလးဦးၿမင့္ေမာင္) အိမ္မွာ ေနခဲ့တာေလ။ကိုေရႊတို႕အိမ္နဲ႕က နီးတယ္ေလ။အဲဒါေၾကာင့္ပါ။ဦးၿမင့္ေမာင္က ကၽြန္ေတာ့္ ဘၾကီးေတာ္တယ္ေလ။ အရင္တုန္းက ငယ္ငယ္ကေတာ့ ပတၱလား သင္ဖူးတယ္။ေစာင္းေတာ့မတီးခဲ့ဘူး။ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီဘက္ကိုအာရံုမရဘူး။ဂစ္တာပဲ တီးေနခဲ့တာ။ကၽြန္ေတာ္တို႕က အဲဒီတုန္းက ကေလးပဲရွိေသးတာပဲ။
ေမး။ သီခ်င္းေရးေတာ့။
ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္ၾကီးေရာက္သြားၿပီ။
ေမး။ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ရဲ့ ပထမဆံုး ေရးခဲ့တဲ့သီခ်င္းကိုေတာ့ အမွတ္ရဦးမွာေပါ့။
ပထမဆံုးသီခ်င္းေတြကို အသံသြင္းခဲ့တာ 'တာရာ' ရဲ့ 'အလင္းတန္းမ်ား' စီးရီးေပါ့။ 'အသည္းကြဲ ညေနခင္းမ်ား' ၊ 'မ်က္စိမွိတ္ထားတယ္' တို႕ေပါ့။ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ကို ကိုေရႊ နဲ႕ လိုက္လာတာေလ။အဲဒါ ပထမဆံုး ရန္ကုန္ ေရာက္ခဲ့တာပါပဲ။
ေမး။ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္က Own Tune ေတြေရးသလို၊ Copy ေတြလည္း ေရးခဲ့တယ္မဟုတ္လား။ 'ဝိုင္ဝိုင္း ရဲ့ ေတာ္ၿပီကြာ ဒီဖုန္းစုတ္ၾကီးကို' ေတာ့ ဆိုရင္။
Copy ကေနာက္မွ ေရးတာ။ Own Tune ကအရင္ေရးတာ။ဘိုဘို အေခြမွာမွ Copy စေရးဖူးတာ။ ဘိုဘို ရဲ့ပထမဆံုး အေခြမွာေလ။
ေမး။ သီခ်င္းေရးဆရာတေယာက္က တေနရာတည္းမွာ အေၿခခ်ထားသင့္သလား။ ဒါက ခင္ဗ်ားနဲ႕ေဆြးေႏြးတာေနာ္။ဒါမွမဟုတ္ ကာလအလိုက္ေၿပာင္းလဲလာတာမ်ိဳးကို လက္ခံပါလား။ဥပမာ ခင္ဗ်ားေရးခဲ့တဲ့ Bohemeia Repsody ဆန္တဲ့ 'တာရာ' ဆိုသြားတဲ့ 'ေတာေတာင္ေတြနဲ႕'ကေန ခု Alternative ဘက္ကို ေရြ႕ သြားတာၾကေတာ့။
ေရြ႕လာတာကေတာ့ သူ႕ဟာသူကို ေရြ႕သြားတာဗ်။ သူမ်ားေတြအတြက္ေတာ့ မေၿပာတတ္ဖူး။ကၽြန္ေတာ္က အၾကိဳက္ကိုက ေၿပာင္းေနတာကိုး။ Queen ကိုလည္း ခုထက္ထိၾကိဳက္တုန္းပါပဲ။ Queen က တကယ့္ဂႏ ၱဝင္ကိုး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က အေခြအၿမဲတမ္းနားေထာင္ၿဖစ္တာကိုးေနာ္။ Taste အသစ္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္ခံစားလို႕ရရင္ ၾကိဳက္တာေပါ့ေနာ္။ တသမတ္တည္း အဲလိုမ်ိဳးၾကီး ေၿပာင္းမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေရြ႕သြားေအာင္ေၿပာင္းတာေတာ့ မဟုတ္ဖူးေပါ့။ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကိုက အဲလိုမ်ိဳးအၾကိဳက္က ေရြ႕ေနေတာ့။ အရင္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ Soul လဲေရးခဲ့ဖူးတာပဲ။ Pop လည္းေရးခဲ့ဖူးတာပဲ။ အကုန္ေရးခဲ့ဖူးတယ္ ကၽြန္ေတာ္...။ ဒါေပမယ့္ ခုေနာက္ပိုင္း ဒီဘက္ကို ပိုနည္းနည္း အားသန္သြားတာေပါ့။ ဘာၿဖစ္လို႕လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဂစ္တာလဲတီးတာဆိုေတာ့ Rock ဘက္ကို ပိုေရာက္တာေပါ့။ Rock ဘက္ကို ပိုေရာက္ေတာ့ ဒီဘက္ Alternative Rock တို႕၊ Modern Rock တို႕ အဲဒီ Rock ရဲ့ Taste မ်ားတဲ့ဘက္ကို ပိုေရာက္သြားတာပါ။ Pop ေတြကို မၾကိဳက္လို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ကၽြန္ေတာ္ Pop ေတြလည္းၾကိဳက္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဟာေတြလည္း ေရးပါတယ္။
ေမး။ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ အစစ္ကို ဘယ္မွာရွာရမလဲ။ အၾကိဳက္နဲ႕ အလုပ္ တသားတည္းၿဖစ္ေနတဲ့ အနုပညာေတြ၊ အပ္ထည္ ေတြကိုလည္း ခင္ဗ်ားလုပ္ေပးေနရတာကိုး။
ခုလက္ရွိ ေရာက္ေနတာကိုပဲ ေၿပာရမွာေပါ့။
ေမး။ ဒါၿဖင့္ ဟိုတုန္းက ေရးခဲ့တဲ့သီခ်င္းေတြက မစစ္ဖူးလို႕ ဆိုလိုခ်င္တာလား။
မဟုတ္ဖူးေလဗ်ာ။ ဟိုတုန္းကဟာေတြ မစစ္ဖူးရယ္ လို႕ေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ တပိုင္းတစေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ခႏ ၱာကိုယ္ လံုးဝခ်ည္း ၁၀၀ရာခိုင္ႏွဳန္းေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မလဲ (ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား)။ ဒါက ကိုယ္တိုင္ Arrange လုပ္တယ္။ကိုယ္တိုင္တီးတယ္။ ကိုယ္တိုင္ဆိုတယ္ဆိုတာက အကုန္လံုးစိတ္ၾကိဳက္ ကိုယ္လုပ္ခြင့္ရတာကိုး။ ဥပမာ သီခ်င္းတပုဒ္ ကို ကၽြန္ေတာ္ကေပးလိုက္တယ္။ 'ဖိုးတာၾကီး' က ဆုိတယ္။ တၿခားတီးဝိုင္းတဝိုင္းက တီးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မၾကိဳက္တဲ့ Arrange လည္းၿဖစ္ရင္ၿဖစ္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဘာမွ ဝင္စြက္ဖက္ခြင့္ မရွိဘူးေလ ဒါေတြကို...(ဟုတ္တယ္ မဟုတ္္လား)။ ဒါကေတာ့ The Ants ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ 'ကၾကီး' ကေန 'အ' အထိ ကၽြန္ေတာ့္လက္ ကၽြန္ေတာ့္ေၿခ လုပ္ရတာကိုး။ ဒါကၽြန္ေတာ့္ပစၥည္းအစစ္ေပါ့။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ စကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ ပါဝင္ပတ္သက္ခြင့္ ရရင္ေတာ့ အဲဒီပစၥည္းေတြလည္း ကၽြန္ေတာ့္ပစၥည္း အစစ္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီလိုေၿပာတာပါ။
ေမး။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဟုတ္ပါတယ္။ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ရဲ့ ဂီတဖန္တီးမႈေတြအတြက္ 'အေၿပာင္းအေရႊ႕' ကို ခုထက္ထိ လက္ခံေနတုန္းပဲလား။ တခ်ိဳ႕က တေနရာမွာ အခိုင္အမာရပ္ေနၾကတယ္ေလ။
ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကိုက ေရြ႕ေနတာဗ်။ သက္သက္မဲ့ၾကီးေၿပာင္းေနတာ မဟုတ္ဖူးေလ။ရပ္ေနတဲ့သူေတြကေတာ့ သူတို႕ကေတာ့ သူတို႕ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႕ ရပ္ေနတာေလ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ကိုယ္ယံုၾကည္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္က အၾကိဳက္က 'မေရြ႕ေတာ့ဘူး' ဒီမွာပဲ 'ရပ္' သြားၿပီဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီ Point မွာ ရပ္ရင္ ရပ္သြားမွာေပါ့။ ေၿပာလို႕မရဘူး။ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ ၄၊၅ ႏွစ္ေနလို႕ဆိုရင္ Queen ကိုၿပန္ၾကိဳက္ၿပီးေတာ့ အဲလိုမ်ိဳးပဲ ၿပန္ေရးရင္လဲေရးမွာေပါ့။ ဒါကေတာ့ ဘာမွ ၾကိဳတြက္ထားလို႕မွမရတာ။
ေမး။ အခု ၿပႆနာတခုရွိလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရွင္းၿပလိုက္ပါတယ္။ ဒီေလာက္အထိ အသည္းအသန္ မၿဖစ္ဖို႕ပါ။ ကာယကံရွင္ကိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကားထဲက ကိုယ့္မိတ္ေဆြ ကဗ်ာဆရာေလးတေယာက္ကိုပါ။ ခု 'လိပ္ၿပာ' ေတးစုမွာ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ ေရးတဲ့ 'အမဲလိုက္အက' ဆိုတဲ့သီခ်င္းရဲ့ စာသားေတြထဲမွာ ' ၿမိဳ႕ၿပလို႕ေၿပာလည္း အမွန္တကယ္ေတာ့ ေတာနက္ၾကီးတခုပါပဲ' ။အဲဒါ ဝင္းၿမင့္ ရဲ့ ကဗ်ာထဲက စာသားၿဖစ္ေနတယ္ဆိုတာဗ်။ ခင္ဗ်ား အဲဒီစကားလံုးဝါက်ကို ယူလားလို႕ ေမးေပးပါလို႕ ဆိုလာတယ္။ အဲဒါ ( ကဗ်ာဆရာ ဝင္းၿမင့္ကေတာ့ ဘာမွ ေၿပာသံမၾကားရပါဘူးေလ) ။
မဟုတ္ဖူး။ ကၽြန္ေတာ္အပြင့္လင္းဆံုး ေၿပာရရင္ေလ။ ဒါ ကိုၿမင့္မိုး(ၿမင့္မိုးေအာင္) ေခါင္းစဥ္ေလး။ အမဲလိုက္ အက။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုၿမင့္မိုးကို ခြင့္ေတာင္းၿပီးေတာ့ 'အမဲလိုက္အက' ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ေရးမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကိုၿမင့္မိုး ဝတၱဳကို ခံစားၿပီးေတာ့ ေရးတာ ဒီသီခ်င္းက..။ဆရာ ဝင္းၿမင့္ ကဗ်ာေတြလည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ၾကိဳက္လည္းၾကိဳက္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ အဲလိုမ်ိဳးေတာ့ သူ႕ဆီကေနၿပီးေတာ့ ယူမယ္ဆိုၿပီး ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ မယူပါဘူး။ ဒါတိုက္လည္း တိုက္ဆိုင္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာကို ကၽြန္ေတာ္မဖတ္ၿဖစ္ခဲ့ဖူးဗ်ာ။အဓိကေတာ့ ကိုၿမင့္မိုးပါ။ ဒီမွာ သီခ်င္းစာအုပ္ထဲမွာေတာင္ က်န္သြားခဲ့တယ္။ အစက ပံုႏွိပ္ေဖာ္ၿပေပးမလို႕။ ကိုၿမင့္မိုးရဲ့ 'အမဲလိုက္အက' က သူ႕ Essay ေပါင္းခ်ဳပ္ထဲမွာပါတာ။ ကၽြန္ေတာ္အဲဒါေလးကို ၾကိဳက္လို႕ ေခါင္းစဥ္တတ္ၿပီး ေရးလိုက္တာပါ။
ေမး။ ကိုေဇာ္လတ္ ေရးတဲ့အထဲမွာ က်ြန္ေတာ္ၾကိဳက္တာ 'မ်က္စိမွိတ္ထားတယ္' ထူးအိမ္သင္နဲ႕ တာရာ ဆိုခဲ့တာကို ၾကိဳက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးက သီအိုရီ နိုင္နင္းမွ ေရးလို႕ရတာမ်ိဳးပါ။ Chord Modulation လုပ္ထားတာေလ။ ဒီသီခ်င္းအေၾကာင္း ေၿပာၿပကြာ။
Theory ပိုင္တယ္လို႕ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ကၽြန္ေတာ္တို႕ကေလ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေတာ့Queen ကိုတအားၾကိဳက္တာကိုး။ Queen က Modulate တအားလုပ္တာေလ။ သီခ်င္းေတြကို ဒီလိုမ်ိဳး Modulate လုပ္ၿပီးေတာ့ Melody ေတြကို ခ်ိတ္ဆက္ထားတာေလ။ အဲဒီကာလတုန္းက Queen ကို တအားရူးေနတဲ့ကာလဆိုေတာ့ သီခ်င္းေရးရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား Modulate လုပ္ၿဖစ္ေတာ့ အဲဒီအေငြ႕အသက္ေတြပါတာေပါ့။
ေမး။ ကိုေဇာ္လတ္ ရယ္ သီခ်င္းဆိုတာ ခံစားလို႕ရမွ Lyrics စကားလံုးေတြက က်တာေလ။ ဒီ Lyrics နဲ႕ သံစဥ္ ၊ ဂီတပံုစံေတြက အံက်ၿဖစ္သင့္သလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဟေနရင္ေကာ။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုတာ ခင္ဗ်ားရဲ့ 'ေတာေတာင္ေတြနဲ႕ ေအးခ်မ္းတဲ့အရပ္ဆီ' ဆိုတဲ့ Repsody ေတးဘြဲ႕မွာ သူ႕အေၾကာင္းအရာနဲ႕ Melody ဟာ ေခ်ာေနတာပဲ။သီးၿခား ဟ ထြက္မေနဘူးေလဆိုေတာ့ သီခ်င္းေရးဆရာဟာ Theme (ေရးဖြဲ႕မဲ့ အေၾကာင္းအရာ) ေရြးခ်ယ္ၿပီးရင္ Music ကတခါတည္း ကပ္ပါလာတတ္လား။ ဒါမွမဟုတ္ Melody ကို အရင္ေထာက္ၿပီးေတာ့မွ..။
အဲဒါကေတာ့ေလ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတာ့ အလ်ဥ္းသင့္သလိုပဲေပါ့။ စိတ္က်ရာပါပဲ။ဥပမာ တခ်ိဳ႕သီခ်င္းေတြက်ေတာ့ စာသားကိုပဲ (Theme ကိုပဲ) အရင္စဥ္းစားတာေပါ့ေနာ္။ ကိုသ်ွပ္ (ထူးအိမ္သင္) တို႕က်ေတာ့ Melody အရင္ရွာတယ္။ ရွာၿပီးေတာ့မွ သူနဲ႕လိုက္မယ့္ Theme ကို သူစဥ္းစား။ အဲဒီ Theme နဲ႕လိုက္မွာေတြကို စကားလံုးေတြနဲ႕ေဖာ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕က်ေတာ့ ကိုသ်ွပ္ ေရးသလိုလည္း ေရးတယ္။ တခါတေလက်ေတာ့ စာသားအရင္ခ်ေရးတာေတြလည္းရွိတယ္။ စာသားအရင္ခ်ေရးၿပီးေတာ့မွ အဲဒါနဲ႕လိုက္ဖက္တဲ့ Melody ရွာရင္းနဲ႕မွ စာသားထဲက ေၿပာင္းသင့္တာလည္းေၿပာင္း ၊ Melody ဘက္က ေၿပာင္းသင့္တာလည္းေၿပာင္းေပါ့။ အဲဒါေနာက္ပိုင္းမွပါ။ အရင္က အဲဒီလို မလုပ္ဖူး။ ကိုသ်ွပ္ ေရးသလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ေရးတာ။ ခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ စာသားအရင္ခ်ေရးၿပီးေတာ့မွ Melody သြင္းတာလည္းရွိတယ္။
ေမး။ ကိုေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္လည္း Musician ပဲ။ ခင္ဗ်ား စၿပီး စြဲလမ္းခဲ့တဲ့ ဂစ္တာသမားေတြ၊ Soloist ေတြရွိမွာေပါ့။
အင္း..ကၽြန္ေတာ္စၾကိဳက္တဲ့ Soloist ထဲမွာ' စန္တားနား ' ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး 'အယ္ဒီေမအိုလာ ' ၾကိဳက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တီးခဲ့ဘူးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အဲဒီ 'လူမ်ိဳးၿခား အတားအဆီးမ်ား ' တို႕မွာ အဲဒီ Jazz အေငြ႕အသက္ေတြ ပါတယ္ေလ။ Fusion Jazz ပံုစံေတြေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ Solo ခ်ည္းပဲကေတာ့ ဟိုဟာလည္းတီးဖူးတယ္ဗ်ာ။ Chet Akin's ၾကိဳက္တယ္။ မာ့ခ္ေနာ္ဖလာ ၾကိဳက္တယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကိဳက္ပါတယ္ဗ်ာ။ သူတို႕ဆီက အေကာင္းေတြခ်ည္းပဲကိုး။ လိုင္းေတာ့သိပ္မေရြးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္အကုန္ၾကိဳက္တာပါပဲ။
(၂၀၀၃၊ဧျပီ မေဟသီ မဂၢဇင္း၊ သိမ္းတင္သားႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး)
Titan / Min Zaw
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။