ေတးေရးဆရာမ်ားသည္ ေတးသီခ်င္းမ်ား၏ မူပိုင္ခြင့္ပိုင္ရွင္မ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ၎တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သီခ်င္းမ်ားကို မည္သည့္ စီးပြားျဖစ္ လုပ္ေဆာင္မႈ မ်ိဳးတြင္ မဆို ေတးေရးဆရာမ်ား၏ သေဘာတူ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိဘဲ သံုးစြဲပါက မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒအရ အေရးယူသြားမည္ဟု Myanmar PRO (Myanmar Performance Rights Organization) အဖြဲ႔က ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ေတးသီခ်င္းမ်ား၏ သံစဥ္ကိုျဖစ္ေစ၊ စာသားကိုျဖစ္ေစ၊ သံစဥ္ႏွင့္ စာသား ၂ မ်ိဳးစလံုးကိုျဖစ္ေစ စင္တင္ေဖ်ာ္ေျဖျခင္း၊ ရုပ္သံ ထုတ္လႊင့္ျခင္း၊ Online ေရာင္းဝယ္ျဖန္႔ျဖဴးျခင္း တယ္လီဖုန္း Ring Tunes ႏွင့္ Ring Tone မ်ားအျဖစ္ အသံုးျပဳျခင္း၊ ကာရာအိုေကဆိုင္၌ အခေၾကးေငြယူ၍ သံုးစြဲျခင္း၊ ရန္ပံုေငြပဲြ၊ သႀကၤန္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ၊ ဇာတ္ပြဲ စသည္တို႔တြင္ အသံုးျပဳျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္လိုပါက Myanmar PRO အဖြဲ႔၏ သေဘာတူ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိၿပီးမွသာ အသံုးျပဳရန္ႏွင့္ ပ်က္ကြက္ပါက တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားအရ အေရးယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ေၾကညာထားျခင္း ျဖစ္သည္။
မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးမခ်ျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုလက္ရွိတြင္ FM ေရဒီယိုမ်ား၊ တီဗီအစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ အဆိုေတာ္မ်ားထံမွ မူပိုင္ခြင့္အတြက္ ခံစားခြင့္ကို အျပည့္အဝ မရရွိႏိုင္ေသးေသာ္လည္း စနစ္တခု ခ်မွတ္၍ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ လုပ္ေဆာင္ပါက ျဖည္းျဖည္းခ်င္း အဆင္ေျပလာႏိုင္သည္ဟုလည္း Myanmar PRO အဖြ႔ဲ၏ ဒုဥကၠ႒ျဖစ္သူ ေတးေရး ျမင့္မိုးေအာင္က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
“မူပိုင္ခြင့္ကို မေဖာက္ဖ်က္ခ်င္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ေပးမွာေပါ႔။ နဂိုတုန္းက စနစ္မရွိၾကေတာ့ မေပးၾကဘူး။ ေတာင္းတဲ့ သူလည္း မရွိသလို ျဖစ္ခဲ့တာကိုး။ အခုကေတာ့ မူပိုင္ခြင့္ ပိုင္ရွင္က သူ႔ရဲ႕ဟာကို ေတာင္းၿပီဆိုေတာ့ ေပးတဲ့သူေတြကလည္း စနစ္တက် ေပးဖို႔ ရည္ရြယ္သြားၿပီ။ စနစ္တက် ေပးခ်င္ၾကတဲ့သူေတြဘက္က ရည္ရြယ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါေတြက လိုက္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္စရာ၊ ျပဳစရာေတာင္ လိုခ်င္မွ လိုေတာ့မွာပါ” ဟု သူက ဆိုသည္။
Myanmar PRO အဖြဲ႔က မူပိုင္ခြင့္အတြက္ အပ္ႏွင္းထားေသာ Law Office of WYNN & WIN မွ တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေန ဦးတင္ေမာင္ဝင္းက မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒသည္ ယေန႔အထိ အတည္ျဖစ္ေသာ ဥပေဒတရပ္ျဖစ္သည့္အတြက္ မူပိုင္ခြင့္ ခ်ိဳးေဖာက္ခံရသူဘက္မွ ေတာင္းဆိုပါက ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။
“တို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကလည္း ၿပီးၿပီးသား ၿပီးပါေစေတာ့ ဆိုၿပီး မလုပ္ဘဲ ထိုင္ေနၾကတယ္။ တရားရုံး သြားရမွာ ေၾကာက္တယ္။ အမွန္တရားကို ထြက္ဆိုရမွာ ေၾကာက္တယ္။ ဒါေတြရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေတာ္ရုံတန္ရုံ ကိစၥေတြဟာ ပြဲၿပီးမီးေသ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ တိတိက်က် ဥပေဒအတိုင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီး လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဥပေဒ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သြားရမွာပဲ။ ဥပေဒက သူ႔ဟာသူ ရွိၿပီးသားပါ” ဟု ေရွ႕ေန ဦးတင္ေမာင္ဝင္းက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ေတးေရးဆရာမ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိဘဲ ေတးသီခ်င္းမ်ားကို စီးပြားျဖစ္ အသံုးျပဳပါက ခ်ိဳးေဖာက္ခံရသူ၏ ဆႏၵအေလ်ာက္ အသံုးျပဳမႈေပၚ မူတည္၍ ေလ်ာ္ေၾကးေတာင္းပိုင္ခြင့္ ရွိေၾကာင္းလည္း သူက ျဖည့္စြက္ ေျပာဆိုသည္။
“တဖက္က ေဖာက္ဖ်က္လိုက္တဲ့အတြက္ သူ႔မွာ ဘယ္ေလာက္နစ္နာသြားသလဲ။ နစ္နာသြားတဲ့ဟာရဲ႕ ႏွစ္ဆတို႔ သံုးဆတို႔ ေတာင္းခြင့္ရွိတယ္။ ေပးတယ္၊ မေပးဘူးဆိုတာကေတာ့ တရားရုံးရဲ႕ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ ဆိုင္တာေပါ႔” ဟု ဦးတင္ေမာင္ဝင္း က ေျပာသည္။
Myanmar PRO အဖြဲ႕၏ ေၾကညာခ်က္ကို ေတးေရး ညီညီသြင္၏ Facebook စာမ်က္ႏွာတြင္ တင္ထားရာ ေကာ္ပီသီခ်င္း ေရးသူမ်ား အေနျဖင့္ ဤသို႔ ေၾကညာခ်က္ မထုတ္သင့္ေၾကာင္း ေဝဖန္သူမ်ားလည္း ရွိသည္။
ႏုိင္ငံတကာ သီခ်င္းမ်ားကို ေကာ္ပီေရးသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း အားထုတ္မႈ မေသးေၾကာင္း၊ စကားလံုးမ်ားကို ဘာသာျပန္ရသည္မ်ား ရွိသကဲ့သို႔၊ မူရင္းအႏုပညာ မပ်က္စီးေအာင္ ျပန္လည္ေရးသားရ ျခင္းမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း ေတးေရးသုခမိန္လႈိင္က ေျပာသည္။
“စစ္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို စာေရးဆရာ ျမသန္းတင့္က ဘာသာျပန္တာပါ ဆုိၿပီး ထုတ္ခ်င္သလို ထုတ္၊ ကူးခ်င္တုိင္း ကူးခြင့္ ရွိသလား။ စာေရးဆရာႀကီးေတြ ျဖစ္တဲ့ ဆရာျမသန္းတင့္တို႔၊ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းတို႔လို လူႀကီးေတြက ဘာသာျပန္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံတကာ စာေပေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးခြင့္ရခဲ့တယ္။ ဒါေတြက ဘာသာျပန္တာပါကြာ ဆိုၿပီး သံုးခ်င္တဲ့ ေနရာမွာ သံုးခြင့္မရွိဘူးေလ။ အဲဒီလိုပဲ က်ေနာ္တို႔ သီခ်င္းေရးတဲ့ သူေတြမွာလည္း အားထုတ္မႈေတြ ရွိတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
သႀကၤန္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား၊ ဇာတ္ပြဲမ်ား၊ စီးပြားျဖစ္ ဖြင့္ထားေသာ ကာရာအိုေကဆုိမ်ား၊ စင္တင္ ပါရွိေသာ အရက္ဆုိင္မ်ား အစရွိသည္တုိ႔တြင္ နာမည္ႀကီး အဆုိေတာ္မ်ား၏ သီခ်င္းမ်ားကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အသံုးျပဳေနေသာ္လည္း သီဆုိသူႏွင့္ တီးခတ္သူတို႔သာ ေငြေၾကးမ်ား ရရွိ၍ ေတးေရးမ်ားက ခံစားခြင့္ မရရွိေပ။
ယခုကဲ့သို႔ ေတးေရးမ်ားစုေပါင္း၍ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္လုိက္ျခင္းအားျဖင့္ ခံစားခြင့္ ေငြေၾကး တစံုတရာ ရသည္၊ မရသည္ထက္ အဟန္႔အတား တခု ျဖစ္လာႏုိင္ၿပီး ေတးေရးမ်ား၏ အခန္းက႑ကို အသိအမွတ္ျပဳရေကာင္းမွန္း သိလာႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဉာဏမူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒ ခိုင္ခိုင္မာမာ ထြက္ေပၚလာသည္အထိ ေစာင့္ဆုိင္းေနပါက ေတးေရးဆရာမ်ား၏ အခန္းက႑ ဆက္လက္ေမွးမွိန္ေနမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိမႈမ်ားလည္း ရွိသည္။
Myanmar PRO အဖြဲ႔ကို ေစာခူဆဲ၊ ဇဝါ၊ စိုင္းခမ္းလိတ္၊ စတုန္း၊ ထူးအိမ္သင္၊ ေကေအတီ၊ ေရႊေဂ်ာ္ေဂ်ာ္၊ မင္းခ်စ္သူ၊ ဝင္းမင္းေထြး၊ ညီညီသြင္ အစရွိသည့္ နာမည္ႀကီး ေတးေရးမ်ားအပါအဝင္ ေကာ္ပီႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးေရး အေယာက္ ၃၀ ျဖင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းအဖြဲ႔အစည္းတြင္ ေတးေရး သုခမိန္လႈိင္က ဥကၠ႒အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ေတးေရး ျမင့္မိုးေအာင္က ဒုဥကၠ႒အျဖစ္ လည္းေကာင္း ပါဝင္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
Credit : ဧရာ၀တီ
ေတးသီခ်င္းမ်ား၏ သံစဥ္ကိုျဖစ္ေစ၊ စာသားကိုျဖစ္ေစ၊ သံစဥ္ႏွင့္ စာသား ၂ မ်ိဳးစလံုးကိုျဖစ္ေစ စင္တင္ေဖ်ာ္ေျဖျခင္း၊ ရုပ္သံ ထုတ္လႊင့္ျခင္း၊ Online ေရာင္းဝယ္ျဖန္႔ျဖဴးျခင္း တယ္လီဖုန္း Ring Tunes ႏွင့္ Ring Tone မ်ားအျဖစ္ အသံုးျပဳျခင္း၊ ကာရာအိုေကဆိုင္၌ အခေၾကးေငြယူ၍ သံုးစြဲျခင္း၊ ရန္ပံုေငြပဲြ၊ သႀကၤန္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ၊ ဇာတ္ပြဲ စသည္တို႔တြင္ အသံုးျပဳျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္လိုပါက Myanmar PRO အဖြဲ႔၏ သေဘာတူ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိၿပီးမွသာ အသံုးျပဳရန္ႏွင့္ ပ်က္ကြက္ပါက တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားအရ အေရးယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ေၾကညာထားျခင္း ျဖစ္သည္။
မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးမခ်ျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုလက္ရွိတြင္ FM ေရဒီယိုမ်ား၊ တီဗီအစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ အဆိုေတာ္မ်ားထံမွ မူပိုင္ခြင့္အတြက္ ခံစားခြင့္ကို အျပည့္အဝ မရရွိႏိုင္ေသးေသာ္လည္း စနစ္တခု ခ်မွတ္၍ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ လုပ္ေဆာင္ပါက ျဖည္းျဖည္းခ်င္း အဆင္ေျပလာႏိုင္သည္ဟုလည္း Myanmar PRO အဖြ႔ဲ၏ ဒုဥကၠ႒ျဖစ္သူ ေတးေရး ျမင့္မိုးေအာင္က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
“မူပိုင္ခြင့္ကို မေဖာက္ဖ်က္ခ်င္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ေပးမွာေပါ႔။ နဂိုတုန္းက စနစ္မရွိၾကေတာ့ မေပးၾကဘူး။ ေတာင္းတဲ့ သူလည္း မရွိသလို ျဖစ္ခဲ့တာကိုး။ အခုကေတာ့ မူပိုင္ခြင့္ ပိုင္ရွင္က သူ႔ရဲ႕ဟာကို ေတာင္းၿပီဆိုေတာ့ ေပးတဲ့သူေတြကလည္း စနစ္တက် ေပးဖို႔ ရည္ရြယ္သြားၿပီ။ စနစ္တက် ေပးခ်င္ၾကတဲ့သူေတြဘက္က ရည္ရြယ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါေတြက လိုက္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္စရာ၊ ျပဳစရာေတာင္ လိုခ်င္မွ လိုေတာ့မွာပါ” ဟု သူက ဆိုသည္။
Myanmar PRO အဖြဲ႔က မူပိုင္ခြင့္အတြက္ အပ္ႏွင္းထားေသာ Law Office of WYNN & WIN မွ တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေန ဦးတင္ေမာင္ဝင္းက မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒသည္ ယေန႔အထိ အတည္ျဖစ္ေသာ ဥပေဒတရပ္ျဖစ္သည့္အတြက္ မူပိုင္ခြင့္ ခ်ိဳးေဖာက္ခံရသူဘက္မွ ေတာင္းဆိုပါက ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။
“တို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကလည္း ၿပီးၿပီးသား ၿပီးပါေစေတာ့ ဆိုၿပီး မလုပ္ဘဲ ထိုင္ေနၾကတယ္။ တရားရုံး သြားရမွာ ေၾကာက္တယ္။ အမွန္တရားကို ထြက္ဆိုရမွာ ေၾကာက္တယ္။ ဒါေတြရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေတာ္ရုံတန္ရုံ ကိစၥေတြဟာ ပြဲၿပီးမီးေသ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ တိတိက်က် ဥပေဒအတိုင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီး လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဥပေဒ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သြားရမွာပဲ။ ဥပေဒက သူ႔ဟာသူ ရွိၿပီးသားပါ” ဟု ေရွ႕ေန ဦးတင္ေမာင္ဝင္းက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ေတးေရးဆရာမ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိဘဲ ေတးသီခ်င္းမ်ားကို စီးပြားျဖစ္ အသံုးျပဳပါက ခ်ိဳးေဖာက္ခံရသူ၏ ဆႏၵအေလ်ာက္ အသံုးျပဳမႈေပၚ မူတည္၍ ေလ်ာ္ေၾကးေတာင္းပိုင္ခြင့္ ရွိေၾကာင္းလည္း သူက ျဖည့္စြက္ ေျပာဆိုသည္။
“တဖက္က ေဖာက္ဖ်က္လိုက္တဲ့အတြက္ သူ႔မွာ ဘယ္ေလာက္နစ္နာသြားသလဲ။ နစ္နာသြားတဲ့ဟာရဲ႕ ႏွစ္ဆတို႔ သံုးဆတို႔ ေတာင္းခြင့္ရွိတယ္။ ေပးတယ္၊ မေပးဘူးဆိုတာကေတာ့ တရားရုံးရဲ႕ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ ဆိုင္တာေပါ႔” ဟု ဦးတင္ေမာင္ဝင္း က ေျပာသည္။
Myanmar PRO အဖြဲ႕၏ ေၾကညာခ်က္ကို ေတးေရး ညီညီသြင္၏ Facebook စာမ်က္ႏွာတြင္ တင္ထားရာ ေကာ္ပီသီခ်င္း ေရးသူမ်ား အေနျဖင့္ ဤသို႔ ေၾကညာခ်က္ မထုတ္သင့္ေၾကာင္း ေဝဖန္သူမ်ားလည္း ရွိသည္။
ႏုိင္ငံတကာ သီခ်င္းမ်ားကို ေကာ္ပီေရးသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း အားထုတ္မႈ မေသးေၾကာင္း၊ စကားလံုးမ်ားကို ဘာသာျပန္ရသည္မ်ား ရွိသကဲ့သို႔၊ မူရင္းအႏုပညာ မပ်က္စီးေအာင္ ျပန္လည္ေရးသားရ ျခင္းမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း ေတးေရးသုခမိန္လႈိင္က ေျပာသည္။
“စစ္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို စာေရးဆရာ ျမသန္းတင့္က ဘာသာျပန္တာပါ ဆုိၿပီး ထုတ္ခ်င္သလို ထုတ္၊ ကူးခ်င္တုိင္း ကူးခြင့္ ရွိသလား။ စာေရးဆရာႀကီးေတြ ျဖစ္တဲ့ ဆရာျမသန္းတင့္တို႔၊ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းတို႔လို လူႀကီးေတြက ဘာသာျပန္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံတကာ စာေပေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးခြင့္ရခဲ့တယ္။ ဒါေတြက ဘာသာျပန္တာပါကြာ ဆိုၿပီး သံုးခ်င္တဲ့ ေနရာမွာ သံုးခြင့္မရွိဘူးေလ။ အဲဒီလိုပဲ က်ေနာ္တို႔ သီခ်င္းေရးတဲ့ သူေတြမွာလည္း အားထုတ္မႈေတြ ရွိတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
သႀကၤန္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား၊ ဇာတ္ပြဲမ်ား၊ စီးပြားျဖစ္ ဖြင့္ထားေသာ ကာရာအိုေကဆုိမ်ား၊ စင္တင္ ပါရွိေသာ အရက္ဆုိင္မ်ား အစရွိသည္တုိ႔တြင္ နာမည္ႀကီး အဆုိေတာ္မ်ား၏ သီခ်င္းမ်ားကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အသံုးျပဳေနေသာ္လည္း သီဆုိသူႏွင့္ တီးခတ္သူတို႔သာ ေငြေၾကးမ်ား ရရွိ၍ ေတးေရးမ်ားက ခံစားခြင့္ မရရွိေပ။
ယခုကဲ့သို႔ ေတးေရးမ်ားစုေပါင္း၍ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္လုိက္ျခင္းအားျဖင့္ ခံစားခြင့္ ေငြေၾကး တစံုတရာ ရသည္၊ မရသည္ထက္ အဟန္႔အတား တခု ျဖစ္လာႏုိင္ၿပီး ေတးေရးမ်ား၏ အခန္းက႑ကို အသိအမွတ္ျပဳရေကာင္းမွန္း သိလာႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဉာဏမူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒ ခိုင္ခိုင္မာမာ ထြက္ေပၚလာသည္အထိ ေစာင့္ဆုိင္းေနပါက ေတးေရးဆရာမ်ား၏ အခန္းက႑ ဆက္လက္ေမွးမွိန္ေနမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိမႈမ်ားလည္း ရွိသည္။
Myanmar PRO အဖြဲ႔ကို ေစာခူဆဲ၊ ဇဝါ၊ စိုင္းခမ္းလိတ္၊ စတုန္း၊ ထူးအိမ္သင္၊ ေကေအတီ၊ ေရႊေဂ်ာ္ေဂ်ာ္၊ မင္းခ်စ္သူ၊ ဝင္းမင္းေထြး၊ ညီညီသြင္ အစရွိသည့္ နာမည္ႀကီး ေတးေရးမ်ားအပါအဝင္ ေကာ္ပီႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးေရး အေယာက္ ၃၀ ျဖင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းအဖြဲ႔အစည္းတြင္ ေတးေရး သုခမိန္လႈိင္က ဥကၠ႒အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ေတးေရး ျမင့္မိုးေအာင္က ဒုဥကၠ႒အျဖစ္ လည္းေကာင္း ပါဝင္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
Credit : ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။