Burma-Newselite
အရွဳံးသမား ဂ်ပန္
(ဆဲဗင္ေဒးသတင္းစာပါ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါး)
အာရွမွာ ေနာက္ဆုံစီးပြားေရးမ်က္နွာစာသစ္ျဖစ္လာသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလုပ္ေဆာင္ေနေသာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးလုပ္ပုံလုပ္နည္းမဟာဗ်ဳဟာ မ်ားကို ျပန္လည္သုံးသပ္ရန္လိုေနျပီဟု ဂ်ပန္တိုင္းသတင္းစာၾကီးက ေ၀ဖန္ေထာက္ျပလိုက္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာအေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ ႏိုင္ငံတကာလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို လုပ္ကိုင္ခြင့္တင္ဒါေလွ်ာက္ထားရန္ေခၚယူတိုင္း ဂ်ပန္ကုမၸဏီအုပ္စုမ်ားက မရလိုက္ဘဲ ရွိေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာေလဆိပ္မ်ားေဆာက္လုပ္တိုးခ်ဲ ့ျခင္း
လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း မ်ားသည္ ေတာင္ကိုရီးယားႏွင္ တရုတ္ကုမၸဏီမ်ားအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတကာကုမၸဏီမ်ားကို ဂ်ပန္က ရွဳံးနိမ့္ခဲ ့ရသည့္ ့အခြင့္လမ္းေကာင္းမ်ားျဖစ္သည္။
“ က်ေနာ္တို ့ရဲ ့ကစားနည္းကို ေျပာင္းဖို ့လိုလာျပီ” ဟု ျမန္မာကို ေဒၚလာသန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ေၾကြးျမီမ်ားေလ်ာ္ေပး ထားလင့္ကစား ျမန္မာကလုပ္ငန္းလုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားရယူရာမွာ ရလာဒ္မေကာင္းလွေသာ ဂ်ပန္၏ အေျခအေနကို ၾကဳံေတြ ့ေနရသည့္ ဂ်ပန္အစိုးရအရာရွိၾကီးတဦးက ေျပာပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာခရီးသြားမ်ားျမန္မာႏိုင္ငံကို၀င္ေရာက္သည့္ အဓိကပင္မ တံခါးေပါက္ ေလဆိပ္ျဖစ္သည္ ့ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ ကို တုိးခ်ဲ ့ျပင္ဆင္ရန္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ေလွ်ာက္ထားသည့္ အခ်ိန္က တင္ဒါေအာင္သူကို မေၾကညာခင္ ေနာက္ဆုံးမိနစ္အထိ ဂ်ပန္အစိုးရ အရာရွိမ်ားက သူတို ့ရမည္ဟု အပိုင္ တြက္ထားခဲ ့ၾကသည္။
သို့ေသာ္ ျမန္မာအစိုးရက ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ရသူကို ျပီးခဲ့သည့္ စေနက ေၾကညာလိုက္ေသာအခါ တရုတ္ကုမၸဏီနွင့္ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ားပါ၀င္သည့္ အုပ္စုသာျဖစ္သည္။ ေနာက္တခါျမန္မာအစိုးရက တျခားႏိုင္ငံတကာေလဆိပ္တခုျဖစ္သည့္ ပဲခူးျမိဳ ့အနီးရွိဟံသာ၀တီေလဆိပ္ကို ေဆာက္လုပ္ရန္စီမံကိန္းကို ေက်ညာလိုက္ေသာအခါ ေတာင္ကိုရီးယားက အင္ခြ်န္းေလေၾကာင္းကုမၸဏီအုပ္စုက ရရွိသြားျပီး ဂ်ပန္နယူးကန္စိုင္း ကုမၸဏီအုပ္စုက ရွဳံးနိမ့္ခဲ ့သည္။
ဟံသာ၀တီေလဆိပ္မွာ ရန္ကုန္ျမိဳ ့၏ ေျမာက္ဘက္ကီလိုမီတာ ၇၀ ကြာေ၀းေသာ ပဲခူးျမိဳ ့အနီးတြင္ ေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္သည္။
သို ့ေသာ္လည္း ဂ်ပန္အတြက္ အရာခပ္သိမ္းမွာသတင္းဆိုးမ်ားခ်ည္း မဟုတ္ပါ။ မႏၱေလးျမိဳ ့တံတားဦးအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ကို ျပဳျပင္မြမ္းမံမည့္စီမံကိန္းတြင္ ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ားျဖစ္သည့္မစ္ဆုဘုရွီနွင့္ ဂ်ပန္ေလေၾကာင္းလိုင္း၏ လုပ္ငန္းခြဲတခုျဖစ္သည့္ ေဂ်လက္ကုမၸဏီမ်ားပူးေပါင္းထားသည့္ အုပ္စုကရရွိခဲ ့ပါသည္။ ဂ်ပန္ယန္းေငြ ၆ဘီလီယံကုန္က်မည့္ အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ားက လုပ္ကိုင္ခြင့္အနွစ္သုံးဆယ္ရရွိမည္ျဖစ္သည္။
သို ့ရာတြင္ ဂ်ပန္ယန္းေငြ ဘီလီယံခ်ီျပီးရင္းႏွီးျမဳပ္နံရမည္ ့ေလဆိပ္အသစ္တည္ေဆာက္မွဳႏွင့္ လုပ္ငန္းပမာဏခ်င္းႏွိဳင္းယွဥ္ပါက ထုိစီမံကိန္းမွာ ေသးငယ္လွသည္။
စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနလာခဲ ့ျပီးေနာက္ ကမၻာကို တံခါးဖြင့္ေပးလိုက္သည့္အခ်ိန္တြင္ျမန္မာႏိုင္ငံက လာမည္ ့၂၀၂၀တြင္ ခရီးသြားဦးေရ ခုႏွစ္သန္းေလာက္အထိလာေရာက္ေစခ်င္သည္။ ထို ့ေၾကာင္ ့ေလဆိပ္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာအကူအညီျဖင့္ မြမ္းမံျပင္ဆင္ရန္ၾကိဳးစားေနသည္။
ေလဆိပ္လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ရသည့္သူမ်ားကို ဘယ္အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚမူတည္ျပီး အေျခခံ
ေရႊးခ်ယ္ခ ဲ့သည္ကို ျမန္မာအစိုးရက ထုတ္ေဖာ္မေျပာထားေသာ္လည္း သူတို ့၏ထင္ျမင္သုံးသပ္ခ်က္အရ အဆိုပါတင္ဒါမ်ားသည္ ျမန္မာသမၼတဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ရင္းႏွီးဆက္သြယ္မွဳကို မူတည္ဆုံးျဖတ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဂ်ပန္ကုန္သြယ္ေရးဌာနက အရာရွိတဦးကဆိုပါသည္။
ထို ့ျပင္ တင္ဒါေအာင္သူမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ျမန္မာႏိုင္ငံက ေလွ်ာက္ထားသူႏိုင္ငံမ်ားအၾကား အညီအမွ်ျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားျပီး ေရြးခ်ယ္ခဲ ့သည္ဟု သူကေျပာၾကားသည္
ျမန္မာလူဦးေရ သန္း၆၀ အတြက္ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားရာမွာလည္း ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ားက ရွဳံးနိမ့္ခဲ ့ပါသည္။ျပီးခဲ့သည့္ဇြန္လက ဂ်ပန္KDDI ႏွင့္ ဆူမီတိုမိုကုမၸဏီေတြအပါအ၀င္ အလားအလာရွိေသာ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းကုမၸဏီ ၁၂ခုထဲမွာ ျမန္မာက ေနာ္ေ၀းကတယ္လီေနာႏွင့္ ကာတာႏိုင္ငံက ေအာ္ရီဒူးကုမၸဏီကို ေရြးခ်ယ္ခဲ ့ပါသည္။
ယခုကဲ ့သို ့ေရနံသေဌးကာတာႏိုင္ငံက ကုမၸဏီကို ေရြးခ်ယ္လိုက္ျခင္းမွာ အူရဒူးကုမၸဏီက ပုံမွန္ထက္ေက်ာ္လြန္ျပီး ေငြအေျမာက္အမ်ားေပးကမ္းလွမ္းခဲ ့သည့္အတြက္ျဖစ္သည္ဟု ေကာလဟလသတင္းစကားေတြ ထြက္ခဲ ့၏
ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚဂ်ပန္က စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအ
တြက္ စိတ္အားထက္သန္ေနမွဳေၾကာင့္ ျပီးခဲ ့သည့္ေမလကဂ်ပန္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ရွင္ဆိုအာေဘးက သက္ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းအသီးသီးက လုပ္ငန္းကိုယ္စားလွယ္ ၁၀၀ခန့္ႏွင့္ ျမန္မာကို သြားေရာက္ခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာသမၼတဦးသိန္းစိန္နွင့္ေတြ ့ဆုံရာမွာ ဂ်ပန္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ရွင္ဆိုအာေဘးက ဂ်ပန္က ျမန္မာအေပၚတင္ေနေသာ ယန္း ၁၉၀ ဘီလီယံကို ေလွ်ာ္ေပးခဲ့သည့္အျပင္ေနာက္ထပ္ယန္း ၉၁ ဘီလီယံအကူအညီေပးသြားရန္ ကတိျပဳခဲ ့ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဂ်ပန္အစိုးရေရာ ပုဂၢလိကကပါပူးေပါင္းကူညီသြားမည္ဟုလည္း သူက ေျပာၾကားခဲ ့ေသးသည္။ယခုအခ်ိန္ထိဂ်ပန္က အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပကိုသာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ႏိုင္ငံတကာ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္လိုင္စင္မ်ားအတြက္ ျပိဳင္ဘက္အျဖစ္သေဘာထားေနသည္။ တကယ္တမ္းလက္ေတြ ့တြင္မွဳ ဂ်ပန္ကို ေနာက္ေကာက္ခ်အႏိုင္ယူသြားသည္မွာ တျခားအာရွျပိဳင္ဘက္မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။
ေတာင္ကိုရီယားႏွင့္ တရုတ္တို့သည္ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ယွဥ္ျပိဳင္ရာတြင္ ဂ်ပန္ကို ႏိုင္စရာအေၾကာင္းမရွိဟု ျမန္မာအစိုးရအရာရွိၾကီးတဦးကမွဳ ေျပာၾကားခဲ ့ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဂ်ပန္က ျမန္မာကိုအေၾကြးေလွ်ာ္ထားသူျဖစ္သည့္အျပင္ အိုဒီေအေခၚဂ်ပန္အစိုးရအေထာက္အပံ ့ကိုလည္း လုပ္ငန္းလိုင္စင္ခ်ေပးရာတြင္စဥ္းစားထည့္သြင္းခဲ ့သည္ဟုဆိုသည္။
သို ့ေသာ္ တကယ္တမ္းလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ရသူကို ေၾကညာရာတြင္မွဳ ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ား၏ အမည္ပါမလာခဲ ့ပါ။
(ဂ်ပန္တိုင္းမ္သတင္းစာ၏ အာေဘာ္ Myanmar strategy to get rethink after failed infrastructure bids ကို ထားထားျမင့္မွ ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္)
(ဆဲဗင္ေဒးသတင္းစာပါ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါး)
အာရွမွာ ေနာက္ဆုံစီးပြားေရးမ်က္နွာစာသစ္ျဖစ္လာသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလုပ္ေဆာင္ေနေသာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးလုပ္ပုံလုပ္နည္းမဟာဗ်ဳဟာ မ်ားကို ျပန္လည္သုံးသပ္ရန္လိုေနျပီဟု ဂ်ပန္တိုင္းသတင္းစာၾကီးက ေ၀ဖန္ေထာက္ျပလိုက္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာအေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ ႏိုင္ငံတကာလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို လုပ္ကိုင္ခြင့္တင္ဒါေလွ်ာက္ထားရန္ေခၚယူတိုင္း ဂ်ပန္ကုမၸဏီအုပ္စုမ်ားက မရလိုက္ဘဲ ရွိေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာေလဆိပ္မ်ားေဆာက္လုပ္တိုးခ်ဲ ့ျခင္း
လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း မ်ားသည္ ေတာင္ကိုရီးယားႏွင္ တရုတ္ကုမၸဏီမ်ားအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတကာကုမၸဏီမ်ားကို ဂ်ပန္က ရွဳံးနိမ့္ခဲ ့ရသည့္ ့အခြင့္လမ္းေကာင္းမ်ားျဖစ္သည္။
“ က်ေနာ္တို ့ရဲ ့ကစားနည္းကို ေျပာင္းဖို ့လိုလာျပီ” ဟု ျမန္မာကို ေဒၚလာသန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ေၾကြးျမီမ်ားေလ်ာ္ေပး ထားလင့္ကစား ျမန္မာကလုပ္ငန္းလုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားရယူရာမွာ ရလာဒ္မေကာင္းလွေသာ ဂ်ပန္၏ အေျခအေနကို ၾကဳံေတြ ့ေနရသည့္ ဂ်ပန္အစိုးရအရာရွိၾကီးတဦးက ေျပာပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာခရီးသြားမ်ားျမန္မာႏိုင္ငံကို၀င္ေရာက္သည့္ အဓိကပင္မ တံခါးေပါက္ ေလဆိပ္ျဖစ္သည္ ့ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ ကို တုိးခ်ဲ ့ျပင္ဆင္ရန္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ေလွ်ာက္ထားသည့္ အခ်ိန္က တင္ဒါေအာင္သူကို မေၾကညာခင္ ေနာက္ဆုံးမိနစ္အထိ ဂ်ပန္အစိုးရ အရာရွိမ်ားက သူတို ့ရမည္ဟု အပိုင္ တြက္ထားခဲ ့ၾကသည္။
သို့ေသာ္ ျမန္မာအစိုးရက ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ရသူကို ျပီးခဲ့သည့္ စေနက ေၾကညာလိုက္ေသာအခါ တရုတ္ကုမၸဏီနွင့္ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ားပါ၀င္သည့္ အုပ္စုသာျဖစ္သည္။ ေနာက္တခါျမန္မာအစိုးရက တျခားႏိုင္ငံတကာေလဆိပ္တခုျဖစ္သည့္ ပဲခူးျမိဳ ့အနီးရွိဟံသာ၀တီေလဆိပ္ကို ေဆာက္လုပ္ရန္စီမံကိန္းကို ေက်ညာလိုက္ေသာအခါ ေတာင္ကိုရီးယားက အင္ခြ်န္းေလေၾကာင္းကုမၸဏီအုပ္စုက ရရွိသြားျပီး ဂ်ပန္နယူးကန္စိုင္း ကုမၸဏီအုပ္စုက ရွဳံးနိမ့္ခဲ ့သည္။
ဟံသာ၀တီေလဆိပ္မွာ ရန္ကုန္ျမိဳ ့၏ ေျမာက္ဘက္ကီလိုမီတာ ၇၀ ကြာေ၀းေသာ ပဲခူးျမိဳ ့အနီးတြင္ ေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္သည္။
သို ့ေသာ္လည္း ဂ်ပန္အတြက္ အရာခပ္သိမ္းမွာသတင္းဆိုးမ်ားခ်ည္း မဟုတ္ပါ။ မႏၱေလးျမိဳ ့တံတားဦးအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ကို ျပဳျပင္မြမ္းမံမည့္စီမံကိန္းတြင္ ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ားျဖစ္သည့္မစ္ဆုဘုရွီနွင့္ ဂ်ပန္ေလေၾကာင္းလိုင္း၏ လုပ္ငန္းခြဲတခုျဖစ္သည့္ ေဂ်လက္ကုမၸဏီမ်ားပူးေပါင္းထားသည့္ အုပ္စုကရရွိခဲ ့ပါသည္။ ဂ်ပန္ယန္းေငြ ၆ဘီလီယံကုန္က်မည့္ အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ားက လုပ္ကိုင္ခြင့္အနွစ္သုံးဆယ္ရရွိမည္ျဖစ္သည္။
သို ့ရာတြင္ ဂ်ပန္ယန္းေငြ ဘီလီယံခ်ီျပီးရင္းႏွီးျမဳပ္နံရမည္ ့ေလဆိပ္အသစ္တည္ေဆာက္မွဳႏွင့္ လုပ္ငန္းပမာဏခ်င္းႏွိဳင္းယွဥ္ပါက ထုိစီမံကိန္းမွာ ေသးငယ္လွသည္။
စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနလာခဲ ့ျပီးေနာက္ ကမၻာကို တံခါးဖြင့္ေပးလိုက္သည့္အခ်ိန္တြင္ျမန္မာႏိုင္ငံက လာမည္ ့၂၀၂၀တြင္ ခရီးသြားဦးေရ ခုႏွစ္သန္းေလာက္အထိလာေရာက္ေစခ်င္သည္။ ထို ့ေၾကာင္ ့ေလဆိပ္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာအကူအညီျဖင့္ မြမ္းမံျပင္ဆင္ရန္ၾကိဳးစားေနသည္။
ေလဆိပ္လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ရသည့္သူမ်ားကို ဘယ္အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚမူတည္ျပီး အေျခခံ
ေရႊးခ်ယ္ခ ဲ့သည္ကို ျမန္မာအစိုးရက ထုတ္ေဖာ္မေျပာထားေသာ္လည္း သူတို ့၏ထင္ျမင္သုံးသပ္ခ်က္အရ အဆိုပါတင္ဒါမ်ားသည္ ျမန္မာသမၼတဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ရင္းႏွီးဆက္သြယ္မွဳကို မူတည္ဆုံးျဖတ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဂ်ပန္ကုန္သြယ္ေရးဌာနက အရာရွိတဦးကဆိုပါသည္။
ထို ့ျပင္ တင္ဒါေအာင္သူမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ျမန္မာႏိုင္ငံက ေလွ်ာက္ထားသူႏိုင္ငံမ်ားအၾကား အညီအမွ်ျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားျပီး ေရြးခ်ယ္ခဲ ့သည္ဟု သူကေျပာၾကားသည္
ျမန္မာလူဦးေရ သန္း၆၀ အတြက္ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားရာမွာလည္း ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ားက ရွဳံးနိမ့္ခဲ ့ပါသည္။ျပီးခဲ့သည့္ဇြန္လက ဂ်ပန္KDDI ႏွင့္ ဆူမီတိုမိုကုမၸဏီေတြအပါအ၀င္ အလားအလာရွိေသာ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းကုမၸဏီ ၁၂ခုထဲမွာ ျမန္မာက ေနာ္ေ၀းကတယ္လီေနာႏွင့္ ကာတာႏိုင္ငံက ေအာ္ရီဒူးကုမၸဏီကို ေရြးခ်ယ္ခဲ ့ပါသည္။
ယခုကဲ ့သို ့ေရနံသေဌးကာတာႏိုင္ငံက ကုမၸဏီကို ေရြးခ်ယ္လိုက္ျခင္းမွာ အူရဒူးကုမၸဏီက ပုံမွန္ထက္ေက်ာ္လြန္ျပီး ေငြအေျမာက္အမ်ားေပးကမ္းလွမ္းခဲ ့သည့္အတြက္ျဖစ္သည္ဟု ေကာလဟလသတင္းစကားေတြ ထြက္ခဲ ့၏
ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚဂ်ပန္က စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအ
တြက္ စိတ္အားထက္သန္ေနမွဳေၾကာင့္ ျပီးခဲ ့သည့္ေမလကဂ်ပန္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ရွင္ဆိုအာေဘးက သက္ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းအသီးသီးက လုပ္ငန္းကိုယ္စားလွယ္ ၁၀၀ခန့္ႏွင့္ ျမန္မာကို သြားေရာက္ခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာသမၼတဦးသိန္းစိန္နွင့္ေတြ ့ဆုံရာမွာ ဂ်ပန္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ရွင္ဆိုအာေဘးက ဂ်ပန္က ျမန္မာအေပၚတင္ေနေသာ ယန္း ၁၉၀ ဘီလီယံကို ေလွ်ာ္ေပးခဲ့သည့္အျပင္ေနာက္ထပ္ယန္း ၉၁ ဘီလီယံအကူအညီေပးသြားရန္ ကတိျပဳခဲ ့ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဂ်ပန္အစိုးရေရာ ပုဂၢလိကကပါပူးေပါင္းကူညီသြားမည္ဟုလည္း သူက ေျပာၾကားခဲ ့ေသးသည္။ယခုအခ်ိန္ထိဂ်ပန္က အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပကိုသာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ႏိုင္ငံတကာ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္လိုင္စင္မ်ားအတြက္ ျပိဳင္ဘက္အျဖစ္သေဘာထားေနသည္။ တကယ္တမ္းလက္ေတြ ့တြင္မွဳ ဂ်ပန္ကို ေနာက္ေကာက္ခ်အႏိုင္ယူသြားသည္မွာ တျခားအာရွျပိဳင္ဘက္မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။
ေတာင္ကိုရီယားႏွင့္ တရုတ္တို့သည္ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ယွဥ္ျပိဳင္ရာတြင္ ဂ်ပန္ကို ႏိုင္စရာအေၾကာင္းမရွိဟု ျမန္မာအစိုးရအရာရွိၾကီးတဦးကမွဳ ေျပာၾကားခဲ ့ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဂ်ပန္က ျမန္မာကိုအေၾကြးေလွ်ာ္ထားသူျဖစ္သည့္အျပင္ အိုဒီေအေခၚဂ်ပန္အစိုးရအေထာက္အပံ ့ကိုလည္း လုပ္ငန္းလိုင္စင္ခ်ေပးရာတြင္စဥ္းစားထည့္သြင္းခဲ ့သည္ဟုဆိုသည္။
သို ့ေသာ္ တကယ္တမ္းလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ရသူကို ေၾကညာရာတြင္မွဳ ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ား၏ အမည္ပါမလာခဲ ့ပါ။
(ဂ်ပန္တိုင္းမ္သတင္းစာ၏ အာေဘာ္ Myanmar strategy to get rethink after failed infrastructure bids ကို ထားထားျမင့္မွ ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။