Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ BobbySoxer Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JMe&ေဂ်းမီ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း KKT&ေကေကတီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MaNaw&မေနာ Madi&မဒီ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NO&ႏိုး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SiThuLwin&စည္သူလြင္ SiYan&စီယံ SinPauk&ဆင္ေပါက္ SithuWin&စည္သူဝင္း Snare SoTay&ဆိုေတး SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SuNit&ဆူးနစ္ SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TuTu&တူးတူး TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaNa&ဝန WaiLa&ေဝလ WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး XGALZ Xbox Y-Zet YY&၀ိုင္၀ိုင္း YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YuZaNa&ယုဇန YummyRookie Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔ khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Monday, August 12, 2013

တခုခု လြဲေနသလို ထင္မိပါတယ္

 
Zaw Wonn Maung with Zawzaw Zaw and 19 others
တခုခု လြဲေနသလို ထင္မိပါတယ္

နွုတ္တိုက္ဆိုတာ ပါစပ္ကိုေခါ္တာ နွုတ္ခမ္းနွစ္ခု နွုတ္သီး အဲဒီကနွုတ္ပဲ နွုတ္သီးစြာတယ္ဆိုတာ “စြာ” ဆိုတာက ေရွ့ကိုတိုးထြက္ေနတာကို စြာလို့ေခါ္တယ္ စြန္းထြက္တာ နွုတ္သီးစြာတယ္ဆိုတာ နွုတ္သီး နွုတ္ခမ္းက စကား ေတြ စြနး္ထြက္လာတာ စြာထြက္လာတာ ပါးစပ္က ခဏခဏ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္နဲ့ စကားေျပာတဲ့လူ တ ျခားလူေတြကို ထိခိုက္ေအာင္ ေျပာတတ္တဲ့လူ အဲဒီလူေတြကို နွုတ္သီးစြာတဲ့လူ အဲဒီေတာ့ နွုတ္ဆိုတာ ပါးစပ္ဆိုတာက တစ္ခုနဲ့တစ္ခုထိေအာင္ ဆိုင္ေအာင္ျပုတာ ယွဥ္ႀကည့္တာ အဲဒါဟာ တိုက္တာဘဲ ေမာ္ေတာ္ကား တိုက္တယ္ဆိုရင္ ကားနွစ္စင္း တစ္ခုနဲ့တစ္ခု တိုက္တာထိတာ စာခ်င္းတိုက္ႀကည့္တယ္ဆိုရင္ ေရးထားတဲ့စာမူနွစ္ခုကို တစ္ခုနဲ့တစ္ခုယွဥ္ျပီး မွန္မမွန္ ထိေနသလို ျဖစ္ေအာင္ ႀကည့္တာကိုတိုက္တာ အဲဒီ ေတာ့နွုတ္ဆိုတာ စာနဲ့သင္တာမဟုတ္ဘဲ တေယာက္က ပါးစပ္နဲ့ရြတ္တာကို တေယာက္ကလဲ ပါးစပ္နဲ့လိုက္ ရြတ္ျပီး ရေအာင္တိုက္ယူတာ အဲဒါကိုနွုတ္တိုက္လို့ေခါ္တယ္……။
ေရွးတုန္းက ကုလားျပည္မွာ စာလံုးေတြေပါ္လာေပမဲ့ လူတိုင္းကလက္မခံႀကဘူး နွုတ္တိုက္ရြတ္ႀကတာ နွုတ္တိုက္ အဓိပၸါယ္ရွင္းႀကတာမ်ားတယ္ အဲဒီေတာ့ အရွင္းေလးဘဲ နွုတ္တိုက္ဆိုတာ ပါးစပ္ခ်င္းတိုက္ နွုတ္ခ်င္းတိုက္ျပီး အလြတ္သင္တာ ဒီလိုအလြတ္သင္ေပမယ့္ အဓိပၸါယ္ သိခ်င္လဲသိမယ္ မသိခ်င္လဲမသိဘူးေပါ့ …..။ငယ္စဥ္ကေလးဘဝကထဲက သြပ္သြင္းခဲ့တဲ့ အလြတ္က်က္ နွုတ္တိုက္ရြတ္ ကေမာက္ကမ ပညာေရးစနစ္နွင့္ ေခတ္စနစ္ရဲ႕ ေစစားခ်က္ေၾကာင့္ မ်ိုးဆက္သစ္ေတြ မညံ့သင့္ ညံ့ခဲ့ၾကရတာပါ။

ဆယ္တန္းေအာင္လ့ို ၆ဘာသာ ဂုဏ္ထူးရွင္ ယေန့ေခတ္မွာ ဘယ္ေက်ာင္းကိုေရြးမလဲ???
ေရေႀကာင္း တကၠသိုလ္…ေရေႀကာင္းသိပၸံ…ဘာျဖစ္လို့ ဒီလမ္းေႀကာင္းကိုေရြးႀကသလဲ ???
အရွင္းေလးဘဲ ဘဝအာမခံခ်က္ရွိတယ္ က်ိန္းေသေပါက္ အလုပ္ရမယ္ လုပ္ငန္းခြင္ေရာက္ရင္ ထိုက္တန္တဲ့လစာရမယ္ နိုင္ငံတကာ အသိအမွတ္ျပုလက္မွတ္ရွိတယ္ ….အဲဒီအခ်က္ေတြေႀကာင့္ ေရြးႀကတာဘဲ။
ယခင္က ပညာတတ္ ဆရာဝန္ျဖစ္ခ်င္ႀကတယ္…ယေန့ေခတ္မွာ ယူထားတဲ့ဘြဲ့ကဆရာဝန္…လုပ္တဲ့အလုပ္က …အဆိုေတာ္…ကုန္သယ္…တစ္ခ်ို့ဆို ..ဆရာဝန္ဘြဲ့ယူတယ္..အလုပ္ကက်ေတာ့ တရုပ္တန္းမွာ ..ေစ်းဆိုင္ဖြင့္ထားတယ္..အခ်ို့က ေဆးအေရာင္းဆိုင္.. အဲဒီေတာ့ ပံုမွန္ဘြဲ့ရတေယာက္ ကဘာလုပ္ေနသလဲ..ႀကံုရာက်ဘန္းအလုပ္…က်ူရွင္ဆရာ.. ဘြဲ့ရ ဆိုက္ကားနင္းကလဲရွိေသးတယ္..ဘယ္ေလာက္မ်ား ကေမာက္ကမနိုင္လိုက္တဲ့ ..ပညာေရးစနစ္ႀကီးလဲ…
ႀကံုဘူးတာတစ္ခုေျပာရအုန္းမယ္…
လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ…..ျပူတင္းေပါက္တစ္ခုရဲ့ …အလ်ားကိုတိုင္းခိုင္းလိုက္တယ္…..
ဆရာလုပ္သူက .…. “ညီေလးေရ…ဟိုေရွ့က ျပူတင္းေပါက္ရဲ့ အလ်ားတိုင္းေပးစမ္းပါကြယ္…”
တပည့္ျဖစ္သူမွာ…. “ဟုတ္ကဲ့ဆရာ…”
ခဏႀကာေသာ္…. “နွစ္..ဒႆမ..တစ္ဆယ္….ရပါတယ္ဆရာ”
ဆရာလုပ္သူမွာ… “ငင္….ေႀသာ္…ေအး..ေအး…နွစ္..ဒႆမ..တစ္…”
ဟု ျပင္၍ေျပာေသာ္လည္း (တိုင္းေသာေပဘူးမွာမီတာျဖင့္ျပေသာေႀကာင့္ တစ္ဆယ္စိတ္လ်ွင္ တစ္ယူေသာေႀကာင့္ တစ္ရာစိတ္လ်ွင္ တစ္မီတာဟုသတ္မွတ္ပါသည္)(စကားခ်ပ္)
တပည့္ျဖစ္သူမွာ…. “ဟာဂ်ာ…နွစ္..ဒႆမ..တစ္..မဟုတ္ဘူး ဂ်..က်ြန္ေတာ့္ဆီမွာ…နွစ္ ေနာက္မွာ ..တစ္ဆယ္ျပေနတယ္..အဲဒီေတာ့ နွစ္…ဒႆမ.. တစ္ဆယ္…ဟြင့္…”
ဆရာျဖစ္သူကသူက…. “ေအးပါကြာ…ထားပါေတာ့…နွစ္..ဒႆမ ..တစ္…အဲ…တစ္ဆယ္ေပါ့ကြာ….”
သို့ျဖင့္ ဆရာလုပ္သူမွာ..တိုင္းထြာ၍ ျဖတ္မည္ျပုစဥ္…..ရရွိေသာ အတိုင္းအတာမွာ…ေလးေထာင့္စပ္စပ္..စတုဂံပံုသ႑န္ျဖစ္ေနေသာေႀကာင့္… ျပူတင္းေပါက္၏..ပံုသ႑ာန္မွာ ..မ်က္ျမင္အားျဖင့္ …စတုရန္းပံုသ႑ာန္ရွိေနသည့္ အျပင္..သူကိုယ္တိုင္တိုင္းထြာခဲ့ေသာ…အနံနွင့္ အတိုင္းတူေနသည္ ျဖစ္ရာ…တပည့္လုပ္သူအား…
“ေမာင္ရင္..ခုဏက ..တိုင္းလိုက္တာ…အေပါ္ေအာက္အျမင့္ လား ဘယ္..ညာ..အက်ယ္ လားကြယ္..ဟု..ရွင္းလင္းေအာင္ေမးရေလသည္…”
ထိုအခါတြင္…တပည့္လုပ္သူက.. “ဆရာရယ္..အလ်ားပါဆိုမွ ဘယ္..ညာ…အက်ယ္တိုင္းမွာေပါ့ဂ်…..”
ဆရာလုပ္သူမွာ…. “ငင္….”…မည္သို့ပင္ေျပာရမွန္းမသိ…ကိုယ္တိုင္ပင္ ထ၍တိုင္းရပါေတာ့တယ္….
ဤသို့ျဖင့္ …အလုပ္ျပီးခ်ိန္တြင္..လုပ္ခရွင္းရန္ တပည့္ေက်ာ္ႀကီးအား ေခါ္ယူကာ…
“ဒီေန့…မင္းအတြက္ …ေန့စားအလုပ္ခ…၁၅၀၀…ေပးရမယ္ ေန့လည္က..ဆရာ..လဘက္ရည္ဘိုး ..ရွင္းေပးထားတာ..၃၂၀က်တယ္..အဲဒီေတာ့…မင္းကို …၁၁၈၀…ေပးရမယ္…ဟုတ္လား…”
ထိုစဥ္..တပည့္လုပ္သူမွာ….စာရြက္ႀကမ္းေပါ္တြင္…ေဘာပင္တေခ်ာင္းျဖင့္ ခ်၍တြက္ေနေပေတာ့သည္…ခဏမ်ွႀကာေသာ္….ဆရာလုပ္သူထံမွ..
“ဆရာ…ဟဲ..ဟဲ..မရိုမေသ..ဆရာ့နားက ဂဏန္းေပါင္းစက္ကေလး…ခဏေလာက္…”
ဆရာလုပ္သူမွာ…မ်က္လံုးအျပူးသားနွင့္..အံ့ႀသစြာ… “ေၾသာ္…ေအး….ေရာ့…”
ထို့ေနာက္ တပည့္လုပ္သူက… “ဟီး…ဟီး…ရျပီ…မွန္တယ္..၁၁၈၀…ငဲငဲ…”
ထို့ေနာက္ ဆရာလုပ္သူမွာ မေနနွိုင္ေတာ့ဘဲ…. “ေမာင္ရင္ …ေမာင္ရင္ ..အတန္းပညာ..ဘယ္ေလာက္အထိ..သင္ဘူးလဲ”
ဟုေမးရာ…တပည့္လုပ္သူ၏ အေျဖစကားေႀကာင့္…ဆရာလုပ္သူမွာ… “ငင္”……ဟူ၍သာ မင္သက္ေနမိပါေတာ့တယ္…
တပည့္ျဖစ္သူေျပာလိုက္သည္မွာကား….
“ဟာဂ်ာ….က်ုပ္က..ဘြဲရျပီးသား..ပါ..ဂ်..”ဟူသတတ္….
ေတာ္ေသးတာပ …ဘာေမဂ်ာလဲ မေမးမိေသးလို့……..ငိငိငိ….
အားလံုးကို မဆိုလိုပါ ဆိုလိုသည္မွာ အထက္တြင္ အက်ယ္တဝင့္ ရွင္းလင္း ျပသခဲ့ရသည့့္ နွုတ္တိုက္ ပညာေရးစနစ္ေႀကာင့္ မညံ့သင့္ဘဲညံ့ခဲ့ႀကရသည့္ အျဖစ္။ အတန္းတက္ စာေမးပြဲႀကီး ေျဖဆိုကာနီးမွ ေမးခြန္းေနာက္လိုက္.. အလြတ္က်က္ ..နွုတ္တိုက္ရြတ္.. အခ်ို့ဆို သခၤ်ာဘာသာရပ္ကိုပင္ အလြတ္က်က္၍ ေျဖဆိုႀကသည္မ်ားလည္း..ရွိႀကပါတယ္။ ဥာဏ္ရည္ ၈ မ်ဳိး စလံုး ပါရွိေသာ လူသားတို႔တြင္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ဥာဏ္ရည္ မတူညီၾကပါ..။ထိုေႀကာင့္ “ေတာ္သည္” “ညံ့သည္” ဟူ၍ မရွိပါ “မတူညီမႈ” သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးရာပါ ဗီဇသေဘာႏွင့္ ဥာဏ္ရည္ သေဘာတရားတို႔အျပင္ ခံစားမႈဥာဏ္ရည္ ကို အတန္းတက္ ရန္ နွုတ္တိုက္ရြတ္ ဒီလိုအလြတ္သင္ေပမယ့္ အဓိပၸါယ္ သိခ်င္လဲသိမယ္ မသိခ်င္လဲမသိဘူး ရမွတ္ႏွင့္ တုိင္းတာျခင္းမွာ အေျဖဟုလည္း ဆိုႏုိင္ပါမည္ လား..။ စာေရးဆရာ၊ အႏုပညာရွင္၊ လယ္သမား၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးသမား၊ ေက်ာင္းဆရာ၊ ႏုိင္ငံေရးသမား၊ ကုန္သည္၊ စက္မႈသမား၊လက္သမားဆရာ၊ဆရာ၀န္၊ စသည္ျဖင့္ မတူေသာ ဥာဏ္ရည္မ်ားေၾကာင့္ ဘ၀မ်ားလည္း မတူႏုိင္ပါ။ ပိုင္ဆုိင္ေသာ ဥာဏ္ရည္ႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ခံရေသာ အလုပ္အကိုင္၊ တာ၀န္ လြဲမွားပါက မိမိတစ္ဦးတည္းပင္မဟုတ္၊ အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ အမ်ားျပည္သူပါ ဒုကၡျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ပညာတတ္လမ္းေရွာက္ စစ္ဗိုလ္ကားစီး ဆိုတဲ့ ယေန့ေခတ္မွာ ေက်ာင္းဆရာ ေလာကတြင္လည္း မလုပ္၊ မ႐ႈပ္ မျပဳတ္ေတြ ေပါလာပါတယ္။ ႀကဳိးစားခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့။ စစ္အာဏာရွင္ ေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြကို အဆမတန္ ဖိႏွိပ္တယ္။ ေက်ာင္းေတြကို ပ်က္စီးေအာင္ လုပ္တယ္။ ပညာေရး စနစ္တစ္ခုလုံးကို ဖ်က္ဆီးခဲ့တယ္။အရည္အခ်င္းျပည့္မီတဲ့ ဆရာေတြ အလုံအေလာက္မရွိဘဲ ေက်ာင္းေတြကို အမ်ားၾကီး ခြဲဖြင့္ ေက်ာင္းေတြကို ျမိဳ႔ျပင္ ထုတ္ပစ္ ျပီး ေက်ာင္းသားေတြ မစုစည္းႏိုင္ဖို႔ ၊ မညီညြတ္ႏိုင္ဖို႔ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ စစ္အာဏာရွင္ေတြ အာဏာ တည္ျမဲဖို႔ သက္သက္ အတြက္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ႀကတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ စာေမးပြဲ စာခိုးခ်တာကိုလည္း ခိုးခ်င္ခိုး ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ပ်က္စီးမယ့္အရာ၊ ပညာေရး ပ်က္စီးမယ့္အရာမွန္သမွ် ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္။ တကၠသိုလ္ေတြထဲမွာ နံပါတ္ဖိုးဝယ္လို႔ရလာတယ္။ ေက်ာင္းသူေတြထဲမွာ ျပည့္တန္ဆာလုပ္စားတဲ့လူရွိလာတယ္။ ဆင္းရဲတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ေက်ာင္းသားေတြ ပ်က္စီးတာကို စစ္အာဏာရွင္ေတြ လုံးဝ မပူပန္ဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြ ႏိုင္ငံေရး လုပ္မွာကိုပဲ သူတို႔ ပူပန္စိုးရိမ္တယ္။ သူတို႔ သားသမီးေတြ က်ျပန္ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားပို႔ျပီး ပညာသင္ခိုင္းၾကတယ္..။ေနာက္ လူငယ္မ်ဳိးဆက္ တစ္ဆက္လုံးဟာ ပညာေရး နိမ့္က်တဲ့ မ်ဳိးဆက္တစ္ဆက္ ျဖစ္သြားတယ္။

ယခုအခ်ိန္အထိ ေက်ာင္းပညာေရးစနစ္ မွာမူ မရိုးႏုိင္ေသးပါ။ေက်ာင္း၀တ္စံု လဲဝတ္၊ ဖတ္စာအုပ္မ်ားအျပည့္ လြယ္အိတ္ထဲထည့္၊ထမင္းဘူး ကိုင္ခ်ီလ်က္ အိမ္မွ ထြက္ျပီး ေက်ာင္းသို႔ လာၾကမည္။ အလံတုိင္ေရွ႕ စုရံုးၾက ေက်ာင္း အုပ္ႀကီးက ဆံုးမစကားေျပာျပီး ေက်ာင္းတက္ ေခါင္းေလာင္းသံႏွင့္အတူ အတန္းသို႔ ဝင္ႀကမည္။စာအံ၊စာရြတ္ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚမွ ကူးေရးၾကမည္။ အခ်ိန္ေျပာင္း ေခါင္းေလာင္းသံႏွင့္အတူ ဘာသာရပ္ျပဆရာတို႔ အလွည့္က် ၀င္လာၾကမည္။ ကစားၾကသည္။ နားၾကသည္။ ေက်ာင္းဆင္းၿပီ။ အိမ္ျပန္ၾက သည္။ အိမ္စာလုပ္မည္။ စာေမးပြဲမ်ားလည္း ေျဖဆိုၾကသည္။ အားလံုး ရ၊ မရ ကေတာ့ မေသခ်ာခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ အားလံုး ေတာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ သူငယ္တန္း ပထမဆံုးေန႔မွသည္ အထက္တန္း ေနာက္ဆံုးေန႔အထိ ဤပညာခရီးကား ပံုစံမ်ားစြာ မေျပာင္းလဲေသးပါ။ေအာင္လက္မွတ္ႏွင့္ ရမွတ္၊ ဂုဏ္ထူး ၀ယ္ယူျခင္း အေလ့ အျမစ္ တြယ္ေနသည့္ အတြက္ ေခတ္ေဟာင္း၏ ဆိုးေမြဟု ေခၚရမည္ျဖစ္ပင္ပါတယ္။

အေျခခံမူေတြအေပၚမႇာ ႐ိုး႐ိုးသားသား ရႇင္းရႇင္းလင္း လင္း မႇန္မႇန္ကန္ကန္မရပ္ဘဲ ပုဂၢိဳလ္ေရးေတြနဲ႔ပဲ လိုက္စည္း႐ုံးရင္ တုိင္းျပည္က ဘာမႇျဖစ္လာမႇာမဟုတ္ဘူး။ တိုင္းျပည္အတြက္ တကယ္လိုေနတာက စစ္မႇန္တဲ့အေျပာင္းအလဲပါ။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ အတြက္ သံသယမရႇိပါနဲ႔၊ ျပည္သူေတြဟာ ေလေကာင္းေလသန္႔ေတြ ႐ႇဴ႐ိႈက္ရျခင္းနဲ႔အတူ တျဖည္းျဖည္း ရင့္က်က္လာၿပီး တိုင္းျပည္ဟာ ပိုတည္ၿငိမ္ တိုးတက္လာပါလိမ့္မယ္။ စစ္မႇန္တဲ့အေျပာင္းအလဲကို သာ ေရွ့ရွုဦးတည္ဘို့ဘဲလိုပါတယ္။ဒီမိုကေရစီအသြင္ ကူးေျပာင္းေရးဟာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ထူေျပာမႈေတြေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲေတြမွာ ျပည္သူေတြက ဒီမိုကေရစီအရသာကို မခံစားရဘဲျဖစ္ေနတဲ့အတြက ေခ်ာေမြ႕တဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြ မျဖစ္ေပၚႏုိင္ဘဲ အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕အေျခခံ ၀ဲၾသဃထဲမွာပဲ တ၀ဲလည္လည္ ျဖစ္ေနပါတယ္။အဂတိတရား လိုက္စားမႈဆိုတာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အာဏာကို အလြန္အကြၽံသံုးတာ၊ အခြင့္အေရးကို မတရားရယူတာ၊ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူထုအတြက္ ေျပာသင့္ ေျပာထုိက္တာကို မေျပာတာ၊ လုပ္သင့္ လုပ္ထုိက္တာ မလုပ္တာကလည္း အဂတိတရားလိုက္စားတာပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခ်က္က တႏို္င္ငံလုံးျပည္သူေတြရဲ့ အက်င့္စာရိတၱကို ဖ်က္ဆီးခဲ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဝန္ထမ္းေတြ လာဘ္မစားဘူးတဲ့ ဝန္ထမ္းမရွိဘူးလို႔ ေျပာရင္ ဘယ္သူျငင္းရဲသလဲ။ဝန္ထမ္းေတြကို ခိုးမစားရင္ ထမင္းမဝတဲ့ ဘဝေရာက္ေအာင္ သူတို႔ စစ္အာဏာရွင္ေတြ သိသိၾကီးနဲ႔ တြန္းပို႔ခဲ့ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကေပးတဲ့လစာဆိုတာကို စာရင္းထဲထည့္ မတြက္ၾကေတာ့တဲ့အထိ တျဖည္းျဖည္းႀကီးထြားလာလိုက္တာ ကမၻာမွာလည္း ေအာက္ဆံုး အဆင့္ နားေရာက္ေအာင္ နာမည္ပ်က္ခဲ့ရၿပီ။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူကိစၥဟာ မ-ဆ-လေခတ္မွာ ထက္ စစ္အစိုးရေခတ္ မွာအဆိုး ဆံုးအေျခ အေနကို ေရာက္ခဲ့ ရတာပါ။လစာထက္ေအာက္ဆိုက္ေကာင္းတဲ့ေနရာကိုပိုမက္ေမာခဲ့ၾကတယ္။ ေအာက္ဆိုက္ ေကာင္းေကာင္း ရတဲ့ေနရာကေန ရာထူးတိုးသြားရင္ ခြင္ပ်က္ မွာစိုးလို႔ အထက္အဆင့္ဆင့္ကိုလာဘ္ထိုးၿပီး ပိုေနၿမဲ၊က်ားေနၿမဲ ျဖစ္ေအာင္ႀကဳိးစားတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ႐ွိေနပါတယ္။ ကန္ေတာ့္ခံစား၊ ထိုင္စား၊ေဟာက္စား၊ ေပါင္းစား၊ ခြင္ဆင္စား၊ ေတာင္းစားနဲ႔ ေနာက္ဆံုးဘိတ္ ဘာမွလုပ္မရတဲ့သူက ခိုးစား၊ ျခစားနည္းေပါင္းစံုနဲ႔ စားေနၾကတာပါ။ “လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ-တို႔ရန္သူ ၊ လာဘ္ေပးရန္-မလို”--စတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေတြ ကပ္ထား ပါေသာ္လည္း.. စားပြဲေအာက္ကသြားမလား၊ စားပြဲေပၚကေပၚေပၚတင္တင္ စာအိတ္နဲ႔သြားမလား၊ ဂါရ၀ျပဳလက္ေဆာင္နဲ႔သြားမလား၊ အိမ္က ကေတာ္ဆီ၀င္ မလား ေနာက္ဆံုးေတာ့ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လို႔ရသြားတာက မ်ားပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနနဲ့ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္အတြက္ ရာထူးႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ သူ႔အဆင့္အတန္းနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္မယ့္ ဘ၀အေျခအေနကို မပံ့ပိုး၊ မဖန္တီးေပးႏိုင္ေသးပဲ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူနဲ႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူမယ္ဆိုျပန္ရင္လည္း၊ အစိုးရယႏၲယားတစ္ခုလံုးပါ ရပ္သြားႏိုင္ပါတယ္။


ကၽြန္ေတာ္တို႕နိုင္ငံဟာဖြံ႕ၿဖိဳးတဲ့ နိင္ငံတစ္နိုင္ငံျဖစ္ဖို႕ ဦးတည္ေနတဲ့ နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံ မွာ အခုလက္ရွိရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးမႈေတြ၊တစ္ဦးခ်င္း ၀င္ေငြနိမ့္က်မႈေတြ၊ျပည္သူ႔ အခြန္ေငြေတြကို စားၿပီး၊ ျပည္သူကို အလုပ္အေကြၽးျပဳရန္ ခန္႔ထားေသာ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းမ်ား သည္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အလုပ္ မလုပ္ဘဲ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ခြင့္ ရေနျခင္း ျဖဳတ္မရ ျပဳမရ၊ ျပည္သူ႔ဘ႑ာကို အလကား ထိုင္စားေနသူမ်ား ရွိသကဲ့သို႔၊ ျပည္သူ႔ဘ႑ာ စားေနေသာ္လည္း ျပည္သူကို အေလးမထား ေန႔ခင္းမွ ႐ုံးလာ၊ ညေနဆို ျပန္သြားေနသူ ေတြက မ်ားျပားလွတဲ့ ျမန္မာျပည္တြင္ လုပ္၍ ရေနျခင္း၊ လုပ္ခြင့္ျပဳထားျခင္းေၾကာင့္သာ ပ်က္စီးခ်င္တိုင္း ပ်က္စီးေန ၾကျခင္း အက်င့္ပ်က္ ဝန္ထမ္း ဆိုသည္မွာ အက်င့္ကိုက မေကာင္းသျဖင့္ ပ်က္စီးေနရသူမ်ား ရွိသကဲ့သို႔၊ မပ်က္ ပ်က္ေအာင္ ဖ်က္ထားေသာေၾကာင့္လည္း ပ်က္စီးေနႀကျခင္း ပ်က္ေနျခင္းကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ထားႏိုင္ျခင္း တို့မွာ ျပဳသူေရာ၊ ဖ်က္သူတြင္ပါ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ပ်က္ပိုင္ခြင့္ကို လြတ္လပ္စြာ ေပးထားလွ်င္ ပ်က္ၾကမည္သာျဖစ္ပါတယ္္။ တိုင္းျပည္ ေကာင္းစားေရးအတြက္ အလုပ္ လာလုပ္ေနျခင္း မဟုတ္။ အရေခ်ာင္၊ အစားေခ်ာင္၊ အေနေခ်ာင္ေသာေၾကာင့္ လာလုပ္ေနျခင္း ျဖစ္ သည္ဟု ခံယူေနၾကလွ်င္လည္း ဝန္ထမ္းေလာက ပ်က္စီးႏိုင္ပါတယ္္။ ပ်က္စီးေနသူမ်ားထက္ ပ်က္ခြင့္ ျပဳထားသူမ်ားတြင္ ပိုၿပီး တာဝန္ရွိပါတယ္္။


ေခတ္ေဟာင္း ၏ ဆိုးေမြေတြဟာ လူမႈေလာက ထဲကမေၾကနပ္မႈ၊ အလိုမက်မႈေတြ ေရာျပြန္းေနတဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြ၊ စနစ္မက်တဲ႔အေတြးအေခၚ အေလ႔ အက်င္႔ ေတြ က်ေနာ္တို႕ မ်ိဳးဆက္ ေတြ ရဲ႔ေခါင္းထဲ၊ ရင္ဘတ္ေတြထဲ အထိထပ္ျပီးနက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း ထိုးထည္႔ေပးလိုက္ပါေသးတယ္။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွာ ကိုယ္တုိင္ေတာ္၊ အဖားေတာ္၊ အမ်ိဳးေတာ္ဆုိၿပီး ေတာ္သံုးေတာ္ဆိုတဲ့ ဆုိရုိးစကား ရွိခဲ့ပါတယ္။ အရာရွိေတြဟာ အဲဒီ ေတာ္သံုးေတာ္ထဲက အဖားေတာ္နဲ႔ အမ်ိဳးေတာ္တုိ႔နဲ႔ဘဲ လံုးပန္းေနရၿပီး ကိုယ္တုိင္ေတာ္ဆုိတဲ့ ေတာ္ တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ေနာက္ဆုံးမွာဘဲ ရွိေနပါတယ္။ ယေန့ ေခတ္မွာ သူတို႔ကို သူတို႔အာဏာပိုင္လို႔ အေခၚခံရတာကို ပဲရွက္သလိုလိုလုပ္ေနေပမဲ့ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေတြ ခိုး၀ွက္စား ေသာက္ေနတာကိုေတာ့ မရွက္ႀကေသးပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းေတြကို ႏွဖားႀကိဳးဆဲြ၊ လိုရာခိုင္းေစခ်င္တဲ့ အာဏာရွင္စ႐ိုက္လည္း ရိွေနတုန္းပါဘဲ။ကိုယ္နဲ႔ နီးစပ္သူ၊ ကိုယ္ယုံၾကည္သက္၀င္သူ မ်ားကိုသာ တာ၀န္ေပးေနလွ်င္ တကယ္ အရည္အခ်င္း ျမင့္သူမ်ား အထူးလိုအပ္ေနေသာ ယခုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ တိုင္းျပည္အတြက္ အထူးနစ္နာပါလိမ့္မည္။ ယေန႔ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ႏွင့္ တပ္မေတာ္သားေဟာင္းႀကီးမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္လည္း ရွိေနပါတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႕ကိုလည္း ဦးေဆာင္ေနပါတယ္္။ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္ထဲတြင္လည္း ေနရာမလပ္ ရွိေနၾကပါတယ္္။ ၎တို႔အားလုံးကလည္း ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ဦးေဆာင္ ျပဳလုပ္ၾကပါဦးမည္။ တခုခု လြဲေနသလို ထင္မိပါတယ္………။
ေဇာ္ဝမ္းေမာင္…….။

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။