Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, February 17, 2013

ျမန္မာ့ပညာေရးနိမ့္ပါးမႈနဲ႔ ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ား

Zaw Thurein Tun and 3 others shared Education View's photo.
ျမန္မာ့ပညာေရးနိမ့္ပါးမႈနဲ႔ ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ား



ပညာေရးစနစ္တစ္ခု နိမ့္ပါးရျခင္းအေၾကာင္းကုိ ေျပာၾကဆုိၾကမယ္ဆုိရင္ အေၾကာင္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိႏုိင္တယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြထဲက ျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြဟာလည္း အေၾကာင္းတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္မွာ အာဏာရွင္ေတြက သူတုိ႔အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ သူတုိ႔ကုိ ျပည္သူေတြက မတြန္းလွန္ႏုိင္ေအာင္ ပညာေရးကုိ အသုံးခ်တတ္တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္အာဏာရွင္စနစ္မွာလည္း ကြန္ျမဴနစ္စနစ္တည္ၿမဲဖုိ႔အတြက္ ပညာေရးစနစ္က ကြန္ျမဴနစ္ပညာေရးစနစ္ျဖစ္တယ္။ ဆုိရွယ္လစ္အာဏာရွင္စနစ္မွာ ပညာေရးမွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ စာအုပ္ေတြဟာ ဆုိရွယ္လစ္ေတြ မုိးမႊန္ေနတတ္တယ္။ အရင္းရွင္အာဏာရွင္စနစ္မွာ အဲဒီအရင္းရွင္စနစ္တည္ၿမဲဖုိ႔ ပညာေရးကုိ အသုံးခ်တတ္တယ္။ သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း သီတင္းေလြ႕ေလြ႕ဆုိတာလုိ ဒီမုိကေရစီပညာေရးစနစ္က ဒီမုိကေရစီေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ၊ တရားမွ်တမႈေတြဆုိတာကုိ အားေပးပါတယ္။

အာဏာရွင္စနစ္ေတြမွာ ပညာေရးကုိ နိမ့္ပါးေအာင္ လုပ္ရတာက ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ပညာတတ္တဲ့သူေတြဟာ အစုိးရကုိ မ်ားမ်ား ေ၀ဖန္တတ္ၿပီး ပညာခ်ဳိ႕တဲ့တဲ့သူေတြက ႏႈတ္ပိတ္ေနတတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အာဏာရွင္ေတြဟာ ျပည္သူေတြ ႏႈတ္ပိတ္ေနတာကုိ အၿမဲတမ္း အလုိရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သူတုိ႔ဟာ ပညာေရးကုိ စနစ္တက် နိမ့္သထက္ နိမ့္ေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္ၾကတယ္။ ဒါကုိ ဥပမာေပးဖုိ႔အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ၁၀ တန္းအဂၤလိပ္ျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲက ျပ႒ာန္းထားတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ကုိ ထုတ္ျပပါမယ္။ အဲဒါကေတာ့ Too Much Knowledge Maketh Fool ဆုိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပထမဦးဆုံးအေနနဲ႔ ေခါင္းစဥ္ကုိက အသိပညာမ်ားတာဟာ အရူးျဖစ္တတ္တယ္လုိ႔ ျပေနတယ္။ အဲဒီရဲ႕ အဓိပၸာယ္က ေက်ာင္းသားေတြကုိ အသိပညာမ်ားတာဟာ မေကာင္းဘူး။ အတတ္က်ဴးရင္ ရူးတတ္တယ္လုိ႔ ေျပာျပေနတယ္။ အဲဒီရဲ႕ အက်ဳိးဆက္က ဘာလဲ။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အသိပညာမ်ားတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ေခါင္းစဥ္က ေပးလုိက္တဲ့ အက်ဳိးဆက္ပါပဲ။

တစ္ခါ အဲဒီအဂၤလိပ္စာထဲမွာ ပါတာေတြကို ေလ့လာၾကည့္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ဒႆနသမားတစ္ေယာက္ပါတယ္၊ နကၡတၱသမားတစ္ေယာက္ ပါတယ္၊ ေဆးပညာသမားတစ္ေယာက္ ပါတယ္၊ ဂီတသမားတစ္ေယာက္ ပါတယ္။ ဒႆနသမားကုိ အေတြးေတြ မ်ားလုိ႔ ေထာပတ္ေတြ ေပ်ာ္က်သြားတာနဲ႔ တြဲၿပီး အသုံးမက်တဲ့အေၾကာင္း ေက်ာင္းသားေတြကုိ သင္ၾကားေပးလုိက္တယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါဦး။ ဒႆနသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အလုပ္က ဘာလဲဆုိတာကုိ။

ေနာက္တစ္ေယာက္ကုိ ေျပာၾကည့္ပါဦးမယ္။ သူက ဂီတသမားပါ။ စာထဲမွာ ဂီတသမားက ထမင္းခ်က္ေနတယ္။ ထမင္းအုိး ဆူေတာ့ ပြက္ကုန္ၾကတယ္။ သူက အဲဒီပြက္ပြက္ဆုိတဲ့ အသံေတြထဲမွာ ဂီတကုိ ရွာေဖြေတြ႕ရွိသြားတယ္။ သူ ေတြ႕ရွိသြားတဲ့ ဂီတသံေတြကုိ အခုေခတ္ဂီတႏုတ္ေတြနဲ႔ ျပလုိက္ရရင္ ဘယ္ကေလာက္မ်ား လွပေနလုိက္မလဲ။ သူဟာ အဲဒီဂီတသံေတြထဲမွာ ေမ်ာသြားတယ္။ ေနာက္ဆုံးမေနႏုိင္ေတာ့ ထကမိသြားတဲ့အဆင့္အထိပါပဲ။ ဒါကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ရင္ ပညာေရး(academic)ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈပါပဲ။ ဒါဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလုိက္ပါသလဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီစာထဲမွာ ဂီတသမားရဲ႕ ပညာေရးေအာင္ျမင္မႈကုိ ထမင္းအုိးတစ္လုံးနဲ႔ တန္ဖုိးျဖတ္လုိက္တယ္။ ျမန္မာျပည္က ၁၀တန္းစာသင္ခန္းေတြထဲမွာ အဲဒီဂီတသမားကုိ ထမင္းအုိးတစ္လုံးေတာင္ မတည္တတ္တဲ့ေကာင္ပဲဆုိၿပီး ေက်ာင္းသားေတြေရွ႕မွာ ကဲ့ရဲ႕အျပစ္တင္ျပလုိက္တယ္။ အဲဒီအေတြးအေခၚေတြက ေက်ာင္းသားေတြကုိ တုံးသြားေစတယ္။ ဒါကုိ အာဏာရွင္ေတြက ႀကိဳက္ပါတယ္။ အသိဥာဏ္တုံးၿပီး ႏုတ္ပိတ္ေနတဲ့သူ မ်ားေလ သူတို႔အာဏာရွင္ေတြ သက္ဆုိးရွည္ေလပါပဲ။

အဲဒီျပ႒ာန္းစာအုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးခြန္းေတြ အမ်ားႀကီး ေမးႏုိင္ပါတယ္။ ဂီတသမားကို သူ႔ဂီတပညာနဲ႔ တန္းဖုိးျဖတ္ၾကမလား၊ ထမင္းအုိးတစ္လုံးနဲ႔ တန္းဖုိးျဖတ္ၾကမွာလားဆုိတာပါပဲ။ ဒီမွာ ဆက္ၿပီး စဥ္းစားဖုိ႔က အုိင္းစတုိင္းကုိ သူရဲ႕ ရီေလတစ္ဗတီသီအုိရီနဲ႔ တန္ဖုိးျဖတ္မွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ သူ႔ကုိ ၾကက္ဥေတာင္ ျပဳတ္မစားတတ္တဲ့ေကာင္ဆုိၿပီး ေက်ာင္းသားေတြေရွ႕မွာ အျပစ္တင္ျပမွာလား။ နယူတန္ကုိလည္း သူ႔ရဲ႕ ေျမဆြဲအားနိယာမသီအုိရီနဲ႔ တန္ဖုိးျဖတ္ျပမလား၊ ေခ်ာကလက္ေတာင္ အဆင္ေျပေအာင္  ၀ယ္မစားတတ္တဲ့ေကာင္လုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြကို သင္ၾကားလုိက္မွာလားဆုိတာေတြပါပဲ။

ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ သြားေနၿပီလုိ႔ သတ္မွတ္ခ်င္ရင္ ေက်ာင္းသားေတြေရွ႕မွာ အာဏာရွင္စနစ္ကုိ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳထားတဲ့စာေတြထဲကလုိ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ကုိ ထမင္းအုိးတစ္လုံးနဲ႔ တန္ဖုိးမျဖတ္ျပမိဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ၁၀တန္း အဂၤလိပ္ျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲက ဂီတသမားကုိ သူ ေလ့လာထားတဲ့ ဂီတပညာနဲ႔ တန္းဖုိ႔ မျဖတ္ဘဲ ထမင္းအုိးတစ္လုံးနဲ႔ တန္ဖုိးျဖတ္ျပလုိက္သလုိ မျဖစ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ပညာရွင္ေတြကုိ ထမင္းတစ္လုံးနဲ႔ တန္ဖုိးျဖတ္တတ္တဲ့လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးဟာ ဘယ္လုိအဆင့္မ်ဳိးကုိ ေရာက္သြားႏုိင္တယ္ဆုိတာကုိ သတိျပဳၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေအာင္ႏုိင္

ပညာေရးစနစ္တစ္ခု နိမ့္ပါးရျခင္းအေၾကာင္းကုိ ေျပာၾကဆုိၾကမယ္ဆုိရင္ အေၾကာင္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိႏုိင္တယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းေတ...ြထဲက ျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြဟာလည္း အေၾကာင္းတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္မွာ အာဏာရွင္ေတြက သူတုိ႔အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ သူတုိ႔ကုိ ျပည္သူေတြက မတြန္းလွန္ႏုိင္ေအာင္ ပညာေရးကုိ အသုံးခ်တတ္တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္အာဏာရွင္စနစ္မွာလည္း ကြန္ျမဴနစ္စနစ္တည္ၿမဲဖုိ႔အတြက္ ပညာေရးစနစ္က ကြန္ျမဴနစ္ပညာေရးစနစ္ျဖစ္တယ္။ ဆုိရွယ္လစ္အာဏာရွင္စနစ္မွာ ပညာေရးမွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ စာအုပ္ေတြဟာ ဆုိရွယ္လစ္ေတြ မုိးမႊန္ေနတတ္တယ္။ အရင္းရွင္အာဏာရွင္စနစ္မွာ အဲဒီအရင္းရွင္စနစ္တည္ၿမဲဖုိ႔ ပညာေရးကုိ အသုံးခ်တတ္တယ္။ သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း သီတင္းေလြ႕ေလြ႕ဆုိတာလုိ ဒီမုိကေရစီပညာေရးစနစ္က ဒီမုိကေရစီေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ၊ တရားမွ်တမႈေတြဆုိတာကုိ အားေပးပါတယ္။

အာဏာရွင္စနစ္ေတြမွာ ပညာေရးကုိ နိမ့္ပါးေအာင္ လုပ္ရတာက ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ပညာတတ္တဲ့သူေတြဟာ အစုိးရကုိ မ်ားမ်ား ေ၀ဖန္တတ္ၿပီး ပညာခ်ဳိ႕တဲ့တဲ့သူေတြက ႏႈတ္ပိတ္ေနတတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အာဏာရွင္ေတြဟာ ျပည္သူေတြ ႏႈတ္ပိတ္ေနတာကုိ အၿမဲတမ္း အလုိရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သူတုိ႔ဟာ ပညာေရးကုိ စနစ္တက် နိမ့္သထက္ နိမ့္ေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္ၾကတယ္။ ဒါကုိ ဥပမာေပးဖုိ႔အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ၁၀ တန္းအဂၤလိပ္ျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲက ျပ႒ာန္းထားတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ကုိ ထုတ္ျပပါမယ္။ အဲဒါကေတာ့ Too Much Knowledge Maketh Fool ဆုိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပထမဦးဆုံးအေနနဲ႔ ေခါင္းစဥ္ကုိက အသိပညာမ်ားတာဟာ အရူးျဖစ္တတ္တယ္လုိ႔ ျပေနတယ္။ အဲဒီရဲ႕ အဓိပၸာယ္က ေက်ာင္းသားေတြကုိ အသိပညာမ်ားတာဟာ မေကာင္းဘူး။ အတတ္က်ဴးရင္ ရူးတတ္တယ္လုိ႔ ေျပာျပေနတယ္။ အဲဒီရဲ႕ အက်ဳိးဆက္က ဘာလဲ။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အသိပညာမ်ားတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ေခါင္းစဥ္က ေပးလုိက္တဲ့ အက်ဳိးဆက္ပါပဲ။

တစ္ခါ အဲဒီအဂၤလိပ္စာထဲမွာ ပါတာေတြကို ေလ့လာၾကည့္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ဒႆနသမားတစ္ေယာက္ပါတယ္၊ နကၡတၱသမားတစ္ေယာက္ ပါတယ္၊ ေဆးပညာသမားတစ္ေယာက္ ပါတယ္၊ ဂီတသမားတစ္ေယာက္ ပါတယ္။ ဒႆနသမားကုိ အေတြးေတြ မ်ားလုိ႔ ေထာပတ္ေတြ ေပ်ာ္က်သြားတာနဲ႔ တြဲၿပီး အသုံးမက်တဲ့အေၾကာင္း ေက်ာင္းသားေတြကုိ သင္ၾကားေပးလုိက္တယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါဦး။ ဒႆနသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အလုပ္က ဘာလဲဆုိတာကုိ။

ေနာက္တစ္ေယာက္ကုိ ေျပာၾကည့္ပါဦးမယ္။ သူက ဂီတသမားပါ။ စာထဲမွာ ဂီတသမားက ထမင္းခ်က္ေနတယ္။ ထမင္းအုိး ဆူေတာ့ ပြက္ကုန္ၾကတယ္။ သူက အဲဒီပြက္ပြက္ဆုိတဲ့ အသံေတြထဲမွာ ဂီတကုိ ရွာေဖြေတြ႕ရွိသြားတယ္။ သူ ေတြ႕ရွိသြားတဲ့ ဂီတသံေတြကုိ အခုေခတ္ဂီတႏုတ္ေတြနဲ႔ ျပလုိက္ရရင္ ဘယ္ကေလာက္မ်ား လွပေနလုိက္မလဲ။ သူဟာ အဲဒီဂီတသံေတြထဲမွာ ေမ်ာသြားတယ္။ ေနာက္ဆုံးမေနႏုိင္ေတာ့ ထကမိသြားတဲ့အဆင့္အထိပါပဲ။ ဒါကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ရင္ ပညာေရး(academic)ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈပါပဲ။ ဒါဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလုိက္ပါသလဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီစာထဲမွာ ဂီတသမားရဲ႕ ပညာေရးေအာင္ျမင္မႈကုိ ထမင္းအုိးတစ္လုံးနဲ႔ တန္ဖုိးျဖတ္လုိက္တယ္။ ျမန္မာျပည္က ၁၀တန္းစာသင္ခန္းေတြထဲမွာ အဲဒီဂီတသမားကုိ ထမင္းအုိးတစ္လုံးေတာင္ မတည္တတ္တဲ့ေကာင္ပဲဆုိၿပီး ေက်ာင္းသားေတြေရွ႕မွာ ကဲ့ရဲ႕အျပစ္တင္ျပလုိက္တယ္။ အဲဒီအေတြးအေခၚေတြက ေက်ာင္းသားေတြကုိ တုံးသြားေစတယ္။ ဒါကုိ အာဏာရွင္ေတြက ႀကိဳက္ပါတယ္။ အသိဥာဏ္တုံးၿပီး ႏုတ္ပိတ္ေနတဲ့သူ မ်ားေလ သူတို႔အာဏာရွင္ေတြ သက္ဆုိးရွည္ေလပါပဲ။

အဲဒီျပ႒ာန္းစာအုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးခြန္းေတြ အမ်ားႀကီး ေမးႏုိင္ပါတယ္။ ဂီတသမားကို သူ႔ဂီတပညာနဲ႔ တန္းဖုိးျဖတ္ၾကမလား၊ ထမင္းအုိးတစ္လုံးနဲ႔ တန္းဖုိးျဖတ္ၾကမွာလားဆုိတာပါပဲ။ ဒီမွာ ဆက္ၿပီး စဥ္းစားဖုိ႔က အုိင္းစတုိင္းကုိ သူရဲ႕ ရီေလတစ္ဗတီသီအုိရီနဲ႔ တန္ဖုိးျဖတ္မွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ သူ႔ကုိ ၾကက္ဥေတာင္ ျပဳတ္မစားတတ္တဲ့ေကာင္ဆုိၿပီး ေက်ာင္းသားေတြေရွ႕မွာ အျပစ္တင္ျပမွာလား။ နယူတန္ကုိလည္း သူ႔ရဲ႕ ေျမဆြဲအားနိယာမသီအုိရီနဲ႔ တန္ဖုိးျဖတ္ျပမလား၊ ေခ်ာကလက္ေတာင္ အဆင္ေျပေအာင္ ၀ယ္မစားတတ္တဲ့ေကာင္လုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြကို သင္ၾကားလုိက္မွာလားဆုိတာေတြပါပဲ

ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ သြားေနၿပီလုိ႔ သတ္မွတ္ခ်င္ရင္ ေက်ာင္းသားေတြေရွ႕မွာ အာဏာရွင္စနစ္ကုိ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳထားတဲ့စာေတြထဲကလုိ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ကုိ ထမင္းအုိးတစ္လုံးနဲ႔ တန္ဖုိးမျဖတ္ျပမိဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ၁၀တန္း အဂၤလိပ္ျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲက ဂီတသမားကုိ သူ ေလ့လာထားတဲ့ ဂီတပညာနဲ႔ တန္းဖုိ႔ မျဖတ္ဘဲ ထမင္းအုိးတစ္လုံးနဲ႔ တန္ဖုိးျဖတ္ျပလုိက္သလုိ မျဖစ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ပညာရွင္ေတြကုိ ထမင္းတစ္လုံးနဲ႔ တန္ဖုိးျဖတ္တတ္တဲ့လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးဟာ ဘယ္လုိအဆင့္မ်ဳိးကုိ ေရာက္သြားႏုိင္တယ္ဆုိတာကုိ သတိျပဳၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေအာင္ႏုိင္

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။