Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Saturday, February 2, 2013

ကရင္လူမ်ဳိးဆင္းသက္လာျခင္း

 
Knowledge Library .
 ကရင္ဟူေသာအမည္ကို ျမန္မာတို႔က ေခၚေ၀ၚေသာ ေ၀ါဟာရျဖစ္သည္။ အဓိပၸာယ္ႏွင္႔ အရင္းအျမစ္ အတိအက်ကိုမႈ မၾကံဆႏုိင္ေပ။ ''ကမ္းယံ'' ဟူေသာ ေ၀ါဟာရ ေဗာ္ညိဳညြန္းရွိ ''ဒယက္'' လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး၏အမည္ ''ကယန္'' ဟူေသာေ၀ါဟာရ ...တိဗက္ျမန္မာအစု၀င္တို႔ တရုတ္ျပည္တြင္ရွိစဥ္ ေခၚေ၀ၚသည္႔ ''ခ်န္'' ဟူေသာ ေ၀ါဟာရမွ ဆင္းသက္လာသည္႔ အမည္ျဖစ္လိမ္႔မည္ဟု အသီးသီးယူဆၾကသည္။
(ျမန္မာစြယ္စံုက်မ္း အတြဲ-၁)

ကရင္လူမ်ဳိးတို႔၏ မူလအစမ်ဳိးႏြယ္ဆက္သြယ္ပံုမ်ားကို သုေတသီတို႔က အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု မွန္းဆေျပာဆို ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကသည္။ ဘာသာစကားေျပာဆိုမႈ ရုိးရာဓေလ႔ ယံုၾကည္မႈဆိုင္ရာ အယူ၀ါဒ ေရွးေဟာင္းေတးကဗ်ာ၊ လကၤာႏွင္႔ ေတးသီခ်င္း၊ ပံုျပင္၊ ဒ႑ာရီမ်ား ေရွးလူႀကီးမ်ား ဆိုစမွတ္စကားအေပၚတြင္ အေျခခံ၍ ေလ႔လာၿပီး ေတြးေခၚမွန္းဆၾကသည္။

ဆာ အာသာဖဲယား (Sir Arthure Phayre) ဆိုသူက ေရွးအခါက ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေနထိုင္ခဲ႔ၾကေသာ ပ်ဴ၊ ကမ္းယံ၊ သက္ လူမ်ဳိးသံုးမ်ဳိးအနက္ ''ကမ္းယံ'' ဟူေသာ လူမ်ဳိးအမည္မွာ ကရင္ဟူေသာအမည္သို႔ ေျပာင္းလဲေခၚဆိုလာသည္ဟု ဆိုသည္။

အေမရိကန္ သာသနာျပဳ ေဒါက္တာ ဖရန္႔ေမဆန္ (Dr. Francis Manson) က ကရင္လူမ်ဳိးတို႔သည္ ေဟျဗဲ (Hebure) လူမ်ဳိးႏွင္႔ ဆက္သြယ္ၿပီးေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ ေဟျဗဲအႏြယ္၀င္မ်ား ျဖစ္ဟန္တူသည္ဟု အဆိုျပဳသည္။ ထိုအယူအဆကိုေဒါက္တာ ေမဆန္ကပင္ ပယ္ဖ်က္ခဲ႔ျပန္ၿပီး ကရင္လူမ်ဳိးတို႔၏ ေျပာဆိုေသာစကားကို ဆန္းစစ္ျပန္ရာ ကရင္လူမ်ဳိးတို႔သည္ တရုတ္လူမ်ဳိးတို႔၏ အကိုင္းအခက္ျဖစ္မည္ဟု မူလအယူအဆကို ျပင္ဆင္ခဲ႔ျပန္ပါသည္။

မစၥတာ ေဂ်အာလိုဂန္ (Mr, J.R Logan) က ကရင္လူမ်ဳိးတို႔၏ ေျပာဆိုေသာစကားသည္ ဧရာ၀ဒို ျဗမၼာပုတ္တရန္ စကားအုပ္စုတြင္ ပါ၀င္ၿပီး ေတာင္ပိုင္းသို႔အေရာက္တြင္ တရုတ္ဘာသာစကား လြမ္းမိုးျခင္းခံရသည္ဟု အဆိုျပဳျပန္ပါသည္။

တစ္ဖန္ မစၥတာကားလ္ဘုန္း (Mr.Colrnhoun) က သူေရးသည္႔ (Amongest The Shans) စာအုပ္တြင္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ အာရွတိုက္ အလယ္ပိုင္းရွိ ေရွးေဟာင္း ''တိတ္'' (Tek) သို႔မဟုတ္ တုတ္ (Tok) လူမ်ဳိးမွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ဆိုျပန္ပါသည္။

သာသနာျပဳ မစၥတာ ခေရာ႔စ္ (Mr.Cross) ကလည္း ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေရွ႔ေတာင္ပိုင္း မုတၱမပင္လယ္ေကြ႔ တစ္၀ိုက္တြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ မူလတိုင္းရင္းသားျဖစ္သည္ဟု အဆိုျပဳထားျပန္ပါသည္။

တစ္ဖန္ေမဂ်ာအင္ရီေက (Maj Enriquez) ကလည္း ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ထိုင္းတရုတ္အႏြယ္မွ ဆင္းသက္လာခဲ႔သည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ လူမ်ဳိးမ်ားအေၾကာင္း စာအုပ္တြင္ ေရးသားထားျပန္ပါသည္။

ဤသို႔ျဖင္႔ အေနာက္တုိင္း သုေတသီတို႔က မွန္းဆ၍ မိမိတို႔စိတ္ဆႏၵသန္သူလို အဆိုျပဳၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ၁၉၁၆ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေရွးေဟာင္းသုေတသန အစီရင္ခံစာတြင္ ကရင္လူမ်ဳိးအား ျမန္မာ႔သမိုင္းမ်ား၌ ေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ ကမ္းယံလူမ်ဳိးမ်ားႏွင္႔လည္းေကာင္း ယူနန္နယ္ရွိ ''ေယာ၀္'' ႏွင္႔ ေျမွာင္လူမ်ဳိးႏွင္႔လည္းေကာင္း ဆက္ႏြယ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါရွိပါသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သုေတသီပညာရွင္ႀကီးမ်ားသည္ ကရင္လူမ်ဳိးတို႔အား မြန္ဂိုလူမ်ဳိးမ်ားမွ ဆင္းသက္လာၾကၿပီး တိဗက္တရုတ္ ဘာသာစကား အႏြယ္ႀကီးတြင္ ပါ၀င္ေသာ တိဗက္ျမန္မာ စကားအစု၀င္ျဖစ္ေၾကာင္း လက္ခံအတည္ျပဳထားျခင္းမွာ တိက်ေသာအဆိုႏွင္႔ ခိုင္လံုေသာအတည္ျပဳျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ကရင္လူမ်ဳိးတို႔၏ မူလေဒသသည္ အာရွတိုက္အလယ္ပိုင္း ျမင္႔မားေသာ ေတာင္တန္းႀကီးမ်ား ျခံရံသည္႔ ကုန္းျပင္ျမင္႔ႀကီးတြင္ ေနထိုင္ၾကၿပီး ထိုကုန္းျပင္ျမင္႔မွ အေရွ႔ပိုင္းတြင္ ျမစ္ဖ်ားခံေသာ မဲေခါင္ျမစ္ႏွင္႔ သံလြင္ျမစ္ႏွစ္သြယ္ၾကားမွ ဆင္းသက္လာၾကရာ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ဦးစြာရမည္းသင္းႏွင္႔ ေတာင္ငူေဒသအေရွ႔ဘက္မွ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ေၾကာင္းႏွင္႔ ကရင္လူမ်ဳိးသည္ တိဗက္ျမန္မာစကားအစု၀င္ မြန္ဂိုလူမ်ဳိးအႏြယ္၀င္ ျဖင္ေၾကာင္းမွာ ယေန႔အခ်ိန္အခါတြင္ ခိုင္လံုလ်က္ရွိေနသည္။

မ်က္ေမွာက္တြင္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အတြင္း မွီတင္းေနထိုင္ၾကေသာ တိုင္းရင္းသားတို႔သည္ မြန္ဂိုအမ်ဳိးအႏြယ္မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး တိဗက္ျမန္မာ မြန္ခမာႏွင္႔ ထိုင္းတရုတ္အႏြယ္ လူမ်ဳိးႀကီးသံုးခုမွ ဆင္းသက္ေပါက္ဖြားလာၾက၍ ေရွးပေ၀သဏီကပင္ ေသြးတူ သားတူ ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္ေနေၾကာင္း ယံုမွားဖြယ္မရွိႏုိင္ေပ။

ထို႔အတူ ကရင္လူမ်ဳိးတို႔သည္လည္း မြန္ဂိုလူမ်ဳိးအႏြယ္၀င္ ထိုင္းတရုတ္အုပ္စုတြင္ ပါ၀င္ၿပီး တိဗက္ျမန္မာ စကားအစု၀င္ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ မိသားစု၀င္ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ျခင္းကိုကား ပို၍ ယံုမ်ားဖြယ္မရွိႏုိင္ေပ။

ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား ဆင္းသက္လာျခင္းခရီးကို အေရွ႔ပိုးကရင္တို႔က ေရွးကဗ်ာ လကၤာ ေတးသီခ်င္းတို႔ျဖင္႔ မွတ္တမ္းျပဳထားၾကသည္။ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ အေရွ႔ေတာင္အရပ္သို႔ ဘီစီ ၅၀၀၀ ခန္႔ေလာက္တြင္ ေျမျပန္႔အရပ္သို႔ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ထိုသို႔ ဆင္းသက္လာရာတြင္ ဂုိဘီသဲကႏၱာရကို ျဖတ္ေက်ာ္၍ ဂိုဘီသဲကႏၱာရအလယ္ရွိ ေရပူအိုင္ႀကီးမ်ားႏွင္႔ သစ္ရြက္ခူးၿပီးခ်လွ်င္ ခ်က္ခ်င္းႏြမ္းေလ်ာ္သြားသည္ ဆိုသည္။ ထိုေနရာကို အေရွ႔ပိုးကရင္တို႔က (ပီေက်ာင္းကိုက္) ဟူ၍ ေခၚဆိုၿပီး ေရပူအိုင္ႀကီးမ်ားႏွင္႔ ႀကံဳေတြ႔ခဲ႔ရေၾကာင္းကို ေရွးသီခ်င္း ကဗ်ာ လကၤာမ်ားတြင္ စပ္ဆိုသီကံုးထားေလသည္။ ထိုမွ ေရပူအိုင္ႀကီးမ်ားကို မျဖတ္ေက်ာ္ႏုိင္၍ ေကြ႔ေရွာင္ၿပီး အခ်ိန္ၾကာျမင္႔စြာ ျဖတ္ေက်ာ္လာရသည္ ဆိုသည္။

ဂိုဘီသဲကႏၱာရကို ျဖတ္ေက်ာ္ရာတြင္ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္၏ မနီးမေ၀းအရပ္သို႔ ေရာက္ရွိေသာအခါ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ထိပ္မွ အရည္ေပ်ာ္ၿပီး က်လာေသာသဲေခ်ာင္းကို ျဖတ္ေက်ာ္လာရျပန္သည္။ ထိုေနရာကို ကရင္႔အေခၚ ထီ႔ေဆေမးရြာ ဟူ၍ ေတးသီခ်င္းျဖင္႔ သီဆိုမွတ္တမ္းတင္ထားေလသည္။ အခ်ဳိ႔က ထီ႔ေဆေမးရြာ သည္ ကရင္လူမ်ဳိးတို႔၏ အေျခခ် ေနထိုင္ခဲ႔ဘူးေသာ ေဒသျဖစ္ခဲ႔ဘူးၿပီး ယေန႔တိုင္ ကရင္မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား ရွိေသးေၾကာင္း ဆိုၾကသည္။

ဂိုဘီသဲကႏၱာရကို ျဖတ္သန္းလာရာတြင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ဒုကၡႏွင္႔ ၾကံဳေတြ႔ခဲ႔ရၿပီး ေလမုန္တိုင္းတုိက္ခတ္ေသာ ဒဏ္ကိုလည္း ရင္ဆိုင္ခံခဲ႔ရျပန္သျဖင္႔ အေျမာက္အမ်ား ေသဆံုးခဲ႔ရသည္ဆိုသည္။ ထုိ႔အျပင္ မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ားျဖစ္သည္႔ ကရင္အေခၚ ေနာင္ေလာ္႔ ေနာင္ခေလာ္႔ (နာန္ၟလ၀္႔ နာန္ၟခႜ၀္႔) ျဖားေယာင္းလွည္႔စားျခင္းကို ခံရျပန္သျဖင္႔ အသာေရစာငတ္ျပတ္ၿပီး အေျမာက္အမ်ားေသဆံုးရျပန္သည္။ ထိုမေကာင္းဆိုး၀ါး ေနာင္ေလာ္႔ ေနာင္ခေလာ္႔ တို႔၏ ညြတ္ကြင္းမွလြတ္ကင္းသြားသူတို႔က ေနာင္အခါ လက္ခ်ည္ေႏွာင္၍ ခ်ည္ျဖဴမဂၤလာဖြဲ႔ လိပ္ျပာေခၚရာတြင္ ဏယ္႓းနာန္ၟလ၀္႔လု္ေဟွ၀္ ဏယ္႓းနာန္ခႜ၀္႔လု္ေဟွ၀္ ဟူ၍သတိေပးစကား လိပ္ျပာေခၚျခင္း ခ်ည္ျဖဴျဖင္႔ လက္ခ်ည္မွတ္သားျခင္း ျဖစ္ေပၚလာခဲ႔သည္ဟု ေရွးလူႀကီးမ်ားက ဆိုစကားျပဳထားေလသည္။

ကရင္လူမ်ဳိးအႏြယ္စုတြင္ ပါ၀င္ေသာ အေရွ႔ပိုးကရင္တို႔သည္ ကရင္လူမ်ဳိးတို႔၏ မူလဇာစ္ျမစ္ ေနထိုင္ရာေဒသကို စာေပမ်ားျဖင္႔ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ျခင္း မရွိေသာ္လည္း ကရင္လူမ်ဳိးတို႔၏ မူလဗီဇဆင္းသက္လာရာ မ်ဳိးႏြယ္စုအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေရွးေတးကဗ်ာ၊ လကၤာ၊ ေတးသီခ်င္းမ်ားျဖင္႔ ခံယူမွတ္သားၾကေလသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ အေရွ႔ပိုးကရင္လူမ်ဳိး အပါအ၀င္ ကရင္လူမ်ဳိးႏြယ္စုသည္ တိဗက္ကုန္းျပင္ျမင္႔မွ ေတာင္ဘက္သို႔ စစ္ေတာင္းျဖစ္၊ သံလြင္ျမစ္၊ ဧရာ၀တီျမစ္၊ မဲေခါင္ျမစ္အတုိင္း ဆင္းသက္လာၾကၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မ်က္ေမွာက္တိုင္ အျခား ညီအစ္ကို တိုင္းရင္သားမ်ားႏွင္႔ ေအးအတူပူအမွ် ဥမကြဲ သိုက္မပ်က္ ေကာင္းတူဆိုးဖက္ အစဥ္ထာ၀ရ စည္းလံုးညီညြတ္စြာ ေနထိုင္ျခင္းကို ရႈျခင္းအားျဖင္႔ ကရင္လူမ်ဳိးတို႔ အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားတို႔သည္ မူလအစကပင္ ေသြးသားေတာ္စပ္၍ တစ္မ်ဳိးတစ္ႏြယ္တည္း ျဖစ္သည္ဟူေသာ သုေတသီတို႔၏ အဆုျပဳခ်က္သည္ ခိုင္လံုလ်က္ရွိေနေပသည္။

ကရင္လူမ်ဳိးတို႔၏ ေတးသီခ်င္း၊ လကၤာ၊ သမိုင္း၊ ပံုျပင္အရ တိဗက္ကုန္းျပင္ျမင္႔မွ ဆင္းသက္လာၾကၿပီး ျမစ္နဒီကိုးသြယ္ကို ျဖတ္သန္းလာခဲ႔ရေၾကာင္း ဆို၏။ ထိုျမစ္နဒီကိုးသြယ္မွာ........
(၁) စစ္က်န္ျမစ္၀ွမ္း
(၂) ဟို၀ွမ္ျမစ္၀ွမ္း
(၃) ေကာင္းတံုျမစ္၀ွမ္း
(၄) ယန္စီျမစ္၀ွမ္း
(၅) မဲနန္ျမစ္၀ွမ္း
(၆) စစ္ေတာင္းျမစ္၀ွမ္း
(၇) မဲေခါင္ျမစ္၀ွမ္း
(၈) သံလြင္ျမစ္၀ွမ္း
(၉) ဧရာ၀တီျမစ္၀ွမ္း စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
ထိုနဒီကိုးသြယ္ကို အေျချပဳ၍ မ်က္ေမွာက္ကရင္ အမ်ဳိးသားတို႔ အသံုးျပဳေသာ ကရင္အမ်ဳိးသား အလံေတာ္တြင္ ေရာင္ျခည္ကိုးသြယ္ ျဖာထြက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရွိႏုိင္ေပသည္။ အလံေတာ္တြင္ ေရာင္ျခည္ကိုးသြယ္ ျဖာထြက္ျခင္းကိုကရင္အမ်ဳိးသားတို႔ ဆင္းသက္လာခဲ႔ရာဌာေနမ်ားအျဖစ္ အမ်ဳိးသား အထိမ္းအမွတ္၀င္ အမွတ္အသားျပဳထားၾကေလသည္။

သမိုင္းအရ ကရင္လူမ်ဳိးတို႔သည္ ေတာင္ဘက္သို႔ တျဖည္းျဖည္း ဆင္းသက္ရာတြင္ အုပ္စုတစ္စုမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရမည္းသင္း၊ ေတာင္ငူေဒသတို႔တြင္ ေရာက္ရွိသြားၾကၿပီး ေနာက္မွခ်န္ခဲ႔ေသာ အုပ္စုသည္ တရုတ္ျပည္ ယူနန္နယ္စပ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားသည္ဆို၏။

တရုတ္ျပည္ ယူနန္နယ္စပ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားေသာ အုပ္စုသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ဆက္လက္ထြက္ခြာလာရာတြင္ အုပ္စုႏွစ္စုဖြဲ႔၍ ဆက္လက္ ထြက္လာၾကသည္။ ပထမအုပ္စုသည္ တရုတ္ျပည္ ယူနန္နယ္မွ ဘီစီ ၁၁၂၈ ခုႏွစ္တြင္ ထြက္ခြာလာၿပီး ျမန္မာျပည္တြင္းသို႔ ဘီစီ ၁၁၂၅ ခုႏွစ္တြင္ ေရာက္ရွိၾကသည္။ တဖန္ ဒုတိယအုပ္စုသည္ ဘီစီ ၇၄၉ ခုႏွစ္တြင္ ယူနန္နယ္မွထြက္ခြာလာၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းသို႔ ဘီစီ ၇၃၉ ခုႏွစ္တြင္ ေရာက္ရွိလာၾကသည္ ဆို၏။

သို႔ေၾကာင္႔ မ်က္ေမွာက္ ကရင္႔ခုႏွစ္ကို ေရတြက္ရာတြင္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းသို႔ အုပ္စုအားလံုး ေရာက္ရွိလာေသာ ဘီစီ ၇၃၉ ခုႏွစ္ႏွင္႔ ခရစ္ႏွစ္ကိုေပါင္းေသာ ကရင္ခုႏွစ္ရရွိေၾကာင္း ယေန႔တိုင္ အမွတ္အသားျပဳထားၾကေလသည္။
http://myitnadekoethwal.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။