Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Saturday, May 3, 2014

သီခ်င္းမွာ ေႏွာင္ဖြဲ႕မႈေတြရွိတယ္ဆိုတဲ့ ေတးေရးျမင့္မိုးေအာင္

✦✦✦ သီခ်င္းမွာ ေႏွာင္ဖြဲ႕မႈေတြရွိတယ္ဆိုတဲ့ ေတးေရးျမင့္မိုးေအာင္ ✦✦✦
လူပံုေအးေအးနဲ႕ ဂီတလမ္းမွာ တအိအိ ေလ်ွာက္လွမ္းေနဆဲ ဆရာျမင့္မိုးေအာင္ရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးအေဟာင္းေလး တစ္ခုကို We Love Music မွ ရွာေဖြ တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အခုေခတ္နဲ႕ အံ့မ၀င္ေတာ့တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုတစ္ေလ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့တာက လြဲရင္ က်န္တာေတြက မူရင္းအင္တာဗ်ဴးးထဲက အတိုင္း ယခုထက္တိုင္ လတ္ဆက္ေနဆဲပါ။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေရာ၊ ေကာ္ပီဘက္မွာ ဆရာက်ခဲ့တဲ ့ ဆရာျမင့္မိုးေအာင္ရဲ႕ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တုန္းက အေျဖစကားေတြဟာ ဂီတခ်စ္သူေတြအဖို႕ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အသိတိုးေစမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လက္ေညာင္းခံရက်ိဳး နပ္ပါျပီ ...

✦✦✦✦✦✦✦✦✦ ✦✦✦✦✦✦✦✦✦✦
✿ ဆရာက ကဗ်ာေတြ ေရးတယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ကဗ်ာေတြကို ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္ကတည္းက စေရးခဲ့ပါသလဲ။
☢ ၁၉၉၀ေလာက္ကေန စေရးပါတယ္။ သံုးႏွစ္ေလာက္ ဆက္တိုက္ေရးခဲ့တယ္။ ပထမဦးဆံုး ေရးခဲ့တာက အခုထြက္တဲ့ အမဲလိုက္အက ကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာ အတြဲလိုက္ ၇ပုဒ္ေပါ့။ ၇ ပုဒ္အတြဲ တစ္ခါေရးတယ္။ လူေသရဲ႕ ေအာ္သံနဲ႕ ရႈေမ်ွာ္ခင္းျပဇာတ္ အဲဒီလိုအတြဲလိုက္စျပီး ေရးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
✿ အခုေနာက္ပိုင္း ဆရာေရးထားတဲ့ ကဗ်ာေတြေရာ ရွိမလား။
☢ အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေရးလက္စေတြပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ေလာက္အထိ ေရးျဖစ္တယ္။ ကဗ်ာအတြဲ ၅တြဲေလာက္ေပါ့။ ကဗ်ာေရးရင္ တစ္ပုဒ္ခ်င္း ေရးေလ့မရွိဘဲနဲ႕ အတြဲလိုက္ေရးတာ ၅ တြဲေလာက္ ျပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ သီခ်င္းကိစၥ ေတြနဲ႕ အလုပ္ရႈပ္ေတာ့ ကဗ်ားေရးတာ တစ္ခ်က္နားထားတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ နည္းနည္းစီပဲ ေရးျဖစ္တယ္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ကဗ်ာေတြ သိပ္မေရးျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႕ ေျပာရမွာပဲ။
✿ ကဗ်ာေတြကို တစိုက္မက္မက္ေရးခဲ့သူ ကဗ်ာဆရာေတြ ေတးေရးဆရာလိုင္းဘက္ကို ေရာက္သြားတဲ့ အခါ အရင္လုိ အားထုတ္မေရးသားႏိုင္ေတာ့ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ ဆရာ။ သမီးတို႕ သိငေလာက္ေတာ့ ဦးသုခမိန္လႈိင္က ကဗ်ာေတြ ေရးအားေကာင္းေနဆဲပဲေနာ္။
☢ တျခားလူေတြေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ဦးအေနနဲ႕ ကေတာ့ အလုပ္မ်ားတာက တစ္ပိုင္းပါသလို ၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္ကေန ၁၉၉၅ ခုႏွစ္အထိ ေရးထားတဲ့ ကဗ်ာေတြ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေတာ္ေတာ္မ်ားသြားျပီေပါ့။ မ်ားသြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေရးစရာလည္း နည္းနည္းကုန္ခန္းသလိုလည္း ပါတာေပါ့ ။ဦးက ကဗ်ာေရးရင္ အမ်ိဳးအစား နည္းနည္္းကြဲေအာင္ေရးတယ္။ ၅တြဲ ၆တြဲေလာက္ ေရးရင္ တစ္အုပ္နဲ႕တစ္အုပ္ ပံုစံသိပ္မတူေအာင္ေရးတယ္။ ပံုစံစံုသြားတဲ့တဲ့ အခါက်ောတ့ ကိုယ့္ဘာသာ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ စိတ္ေက်နပ္သြားလို႕ ဆက္မေရးျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ပိုင္း ဆက္ေရးျဖစ္ရင္ေတာ့ အာသီသျပင္းျပင္းျပျပနဲ႕ အသစ္အဆန္းတစ္ခု ထြက္ရင္ ေျပာင္းေရးဖို႕ စဥ္းစားထားပါတယ္။
✿ ဆရာက ေတးေရးျမင့္မိုးေအာင္နဲ႕ စကားလံုး ျမင့္မိုးေအာင္ဆိုတဲ့ သံုးစြဲမႈႏွစ္ရပ္အေပၚ ဘယ္အသံုးအႏႈန္းကို ပိုျပီး ပီတိျဖစ္မိပါသလဲ။
☢ ဦးက အဲဒါကို သတိမထားမိဘူး။ သတိမထားမိဘူးဆိုတာက ေကာ္ပီေရးတဲ့ အခါမွာ စကားလံုး ျမင့္မိုးေအာင္ ဆိုျပီး တပ္ရတာပိုဆီေလ်ာ္တာေပါ့။ ေကာ္ပီကို ေတးေရး ျမင့္မိုးေအာင္ ဆိုျပီး တပ္ရတာ သိပ္မဆီေလ်ာ္ဘူးလို႕ ထင္တယ္။ ေကာ္ပီမွာက သံစဥ္ေရးထားတာ မပါဘူးကိုး။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြမွာက်ေတာ့ ေတးေရးတပ္လို႕လည္း ျပသနာ မရွိဘူးေလ။ အသံုးအႏႈန္းေတြကို အဲဒီလိုမ်ိဳး ေျပာင္းလဲတတ္ေပမယ့္ စိတ္ထဲမွေတာ့ ဘယ္လိုမွ မရွိပါဘူး။
✿ စကားလံုးဆိုျပီး ဖဲြ႕ႏြဲ႕တဲ့ အခါနဲ႕ ေတးေရးဆိုျပီး ဖြဲ႕ႏြဲ႕တဲ့ အခါမွာ ဘယ္ဖြဲ႕သီမႈက ပိုျပီး ခက္ခဲပါသလဲ။
☢ ေကာ္ပီသီခ်င္းမွာ တစ္ခါတေလ ေကာင္းတာက သူ႕မွာ original မူရင္း အေၾကာင္းအရာရွိတယ္ေလ။ မူရင္းအေၾကာင္းအရာရွိေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႕ နီးစပ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာပဲ ေရးလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ေရးရတာ လြယ္တယ္။ ျမန္တယ။္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေရးတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကိုယ္က ဘာအေၾကာင္းအရာ ေရးမလဲ။ အက်ယ္ၾကီးေပါ့။ အဲဒီထဲကေန ေရြးရခက္တဲ့ ကိစၥေပ့ါ။ ဟိုတုန္းက တီး၀ိုင္းေတြ ဆိုရင္ တူရိယာေလးငါးမ်ိဳးေလာက္ပဲ တီးတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီတူရိယာတီးႏိုင္တဲ့ သူေတြက်ေတာ့ တစခုခုတီးႏိုင္ရင္ ျပီးေရာ။ အခုက်ေတာ့ တစ္ကမာၻလံုးမွာ ရွိတဲ့ အသံေတြက မိ်ဳးစံုေပ့ါ။ Music Programmming လုပ္တယ္ဆိုရင္ လိုက္ဖတ္တဲ့ အသံေတြရဖို႕ ေရြးရတာ တစ္မ်ိဳး ပင္ပန္းတာပဲ။ Original သီခ်င္းက အဲဒီလို သီးသန္႕အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို သူ႕ပတ္၀န္းက်င္ ေလးတစ္ခု ေပးထားေတာ့ သူ႕ကိုေရးရတာ လြယ္တယ္။ တကယ့္တကယ္ ကိုယ္ပို္င္သံစဥ္ ေရးတဲ့အခါပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေကာ္ပီပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ စာသားတစ္ခု ေရးေတာ့မယ္ဆိုရင္ နည္းနည္း ပိုခက္ခဲပါတယ္။
✿ သီခ်င္းေရးဖြဲ႕တဲ့ စကားလံုး ကဗ်ာေရးဖြဲ႕တဲ့ စကားလံုးမွာေရာ ဘယ္ဖြဲ႕သီမႈက ပိုလြတ္လပ္ပါသလဲ။ ပိုခက္ခဲပါသလဲ ဆရာ။
☢ ဦးအတြက္ကေတာ့ သီခ်င္းေရးရတာ ပိုျပီးခက္တယ္။ ကဗ်ာေတြက ေလ့လာရတဲ့ ပံုသ႑ာန္ေတြ သိပ္မ်ားမ်ားစားစား မရွိေတာ့ေလ။ ေလ့လာသင္ၾကားမႈ အပိုင္းမွာ အနည္းအက်ဥ္းပဲ။ အခ်ိန္ သိပ္အမ်ားၾကီး မေပးရဘူးေပါ့။ လူတိုင္းနီးပါးက စကားေျပာတာတို႕ စာေပတို႕မွာ သူ႕အလိုလို တတ္ကၽြမ္းျပီးသား ျဖစ္တယ္ေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကဗ်ာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ကိစၥက ေလ့လာရတာမ်ားလည္း အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ လြယ္တယ္။ လြတ္လပ္တယ္။ လ်င္ျမန္သြားတယ္ေပ့ါ။ ဂီတက်ေတာ့ အေတာ္ၾကာၾကာကို ေလ့လာရတဲ့ သေဘာမွာ ရွိတယ္။ သူက နည္းနည္းပိုျပီး က်ယ္ျပန္႕တယ္။ သူ႕သေဘာတရားေတြကို ေလ့လာရတာ နည္းနည္းခက္ခဲတယ္။ ေလ့လာလို႕ကို မကုန္ဘုူးေပ့ါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဂီတဘက္ကို အခ်ိန္မ်ားမ်ား ေပးျပီး လုပ္ျဖစ္တယ္။
✿ ဟုတ္တယ္ေနာ္ဆရာ။ သမီးတို႕ အျပင္လူေတြေတာင္ ေတြးမိတယ္။ သီခ်င္းအတြက္ ဖြဲ႕တဲ့အခါမွာ သံစဥ္သာမက အဆိုေတာ္ ရြတ္ဆိုရမယ့္ အေနအထားကိုပါ ေရြးခ်ယ္ေနရတာေၾကာင့္ သီခ်င္းေရးဖြဲ႕တာ ပိုခက္ခဲတာေပါ့ေနာ္။
☢ ဟုတ္ပါတယ္။ ခက္ခဲတယ္။ အဲဒီလိုခက္ခဲလို႕ ပိုျပီး တန္ဖိုးရွိတယ္လို႕ တရားေသ ေျပာလို႕ မရပါဘူး။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေလာက္ တန္ဖိုးမရွိတဲ့ သီခ်င္းေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရွိတာပဲေလ။ သီခ်င္းေလာက္ ခက္ခက္ခဲခဲ မလုပ္ရတဲ့ ကဗ်ာမ်ိဳးလည္း ရွိႏိုင္တာပါပဲ။ ခက္ခဲတယ္။ လြယ္ကူတယ္ ဆိုတာက တန္ဖိုးရွိတယ္၊ မရွိဘူးလို႕ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူ။။ တန္ဖိုးမရွိတဲ့ အရာဆိုေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ခက္ခက္ခဲခဲ လုပ္ရတာပဲေလ။ အဲဒီသေဘာေတြ ရွိတယ္။
✿ ဆရာ့ကို သမီးသိခ်င္တာတစ္ခု ေမးခ်င္တာက ဆရာက ကဗ်ာေတြေရးတယ္။ ထူးအိမ္သင္ကလည္း ကဗ်ာေတြ ေရးခဲ့တယ္။ ကဗ်ာေတြ ေရးၾကတဲ့ အခါ စိတ္ထဲက ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြကို ကဗ်ာေတြ အျဖစ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးဖြဲ႕ၾကတယ္။ ဘာေႏွာင္ဖြဲ႕မႈမွ မရွိဘူးေပါ့ဆရာ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာက ထူးအိမ္သင္အတြက္ သီခ်င္းေတြ ေရးေပးတဲ့ အခါမွာ ထူးအိမ္သင္ဆိုတဲ့ အေႏွာင္အဖြဲ႕က ဆရာ့ကို ခ်ည္ထားမလား။
☢ ဟုတ္ပါတယ္။ သမီးေျပာသလိုပဲ။ ေႏွာင္ဖြဲ႕မႈေတြ ရွိပါတယ္။ ကဗ်ာေရးတဲ့ အခါမွာ ကဗ်ာက တစ္ေယာက္တည္းရဲ႕ ကိစၥဆိုေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ၾကိဳက္ ျဖစ္တည္မႈ၊ ကိုယ့္ဘ၀အေၾကာင္း၊ ကိုယ့္ျဖစ္တည္မႈ အကုန္လံုးကို ေရးခ်င္တာ ေရးလို႕ရတယ္ေပ့ါ။ သီခ်င္းဆိုတဲ့ အခါ၊ ေရးတဲ့ အခါမွာေတာ့ အဲဒီသီခ်င္းကို ဆိုမယ့္လူက ဘယ္သူလဲ။ အဲဒီဆိုတဲ့ သူနဲ႕ ကိုက္ညီမယ့္ သီခ်င္းမ်ိဳးေတြ၊ အဲဒါေတြကို ေစ်းကြက္မွာ ေရာင္းတ့ဲ အခါ နားေထာင္မယ့္ ပရိသတ္မ်ိဳးက ဘယ္လိုလဲ။ ေစ်းကြက္နဲ႕ ကိုက္ညီမယ့္ သီခ်င္းမ်ိဳးေတြေပ့ါ။ အဲဒီလို ျပဌာန္းခ်က္ေတြ အ်ားၾကီး ပါသြားျပီေပါ့ေနာ္။ အဲဒါေတြေၾကာင့္ သီခ်င္းက လြတ္လပ္မႈ သိပ္မရွိဘူး ျဖစ္သြားတယ္ ။ဒါေပမယ့္ အဲဒီတန္ဖိုးကလည္း လူထုတန္ဖိုးတစ္မ်ိဳးေပါ့ ။ လူထုတန္ဖိုးဆိုတာက လူၾကိဳက္ေအာင္ လုပ္ရမယ့္ တာ၀န္ရွိသလို လူၾကိဳက္ေအာင္ လုပ္ရမယ့္ အရည္အေသြးကလည္း လူထုတန္ဖိုး၊ အရည္အေသြး တစ္ရပ္ပါဲ။ အဆင့္တန္း နိမ့္တာ၊ ျမင့္တာက တစ္မ်ိဳးေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ လူထုၾကိဳက္တယ္ဆိုတဲ့ အရည္အေသြး တစ္မ်ိဳးေတာ့ ရွိပါတယ္။ ခုနေျပာသလိုေပါ့။ ေႏွာင္ဖြဲ႕မႈေတြ ရွိတဲ့အတြက္ သီခ်င္းစာသား စကားလံုးေတြက ကဗ်ာေတြလိုေတာ လြတ္လပ္မႈ မရွိေတာ့ပါဘူ။ ေဘာင္အတြင္းကပဲ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေကာင္းေအာင္ ေရးေပးလိုက္ပါတယ္။
✿ တခ်ိဳ႕ အဆိုေတာ္ေတြ ယူလာတဲ့ ေကာ္ပီသံစဥ္ေတြကို ဆရာက သိပ္မႏွစ္သက္ပဲနဲ႕ ေရးေပးလိုက္ရဖုးပါသလား။
☢ ရွိပါတယ္။ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ သံစဥ္သီခ်င္းကို အဆိုေတာ္ေတြနဲ႕ တိုင္ပင္ျပီး ညွိျပီး ေရးရရင္ သီခ်င္းက ပိုျပီးေကာင္းတတ္ပါတယ္။ အဆိုေတာ္က ကိုယ့္ကို သံုးေလးပုဒ္ေလာက္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ေပးတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ၊ ေရြးျပီးေရးရတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာဆိုရင္ သီခ်င္းက ပိုျပီးေတာ့ အဆင္ေျပျပီး ေကာင္းတတ္တယ္ေပ့ါ။ ဒီအပုဒ္ပဲ ေပးလိုက္ျပီး ဒီအပုဒ္ပဲ ေရးဆိုတာမ်ိဳးက တစ္ခါတေလ အေဆင္ေျပေပမယ့္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဆင္မေျပပါဘူး။
✿ တခ်ိဳ႕ေတးေရးဆရာေတြက လာအပ္တဲ့သူကို သီခ်င္းေပးလိုက္တယ္။ လိုအပ္လို႕ အဆိုေတာ္က ေခၚမွ စတူဒီယိုကို လုိက္ေပးတယ္ေျပာတယ္။ အဲဒါက ေကာ္ပီအတြက္ပဲ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မွာက်ေတာ့ ေတးေရးဆရာေတြက ကိုယ့္သီခ်င္းကို အစအဆံုး ၾကီးၾကပ္ဖို႕ လိုမယ္ထင္တယ္။ ဆရာ့အျမင္ကေရာ။
☢ တကယ္ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာစံႏႈန္းနဲ႕ ဆိုရင္ အဲဒီလို ကိစၥမ်ိဳးကို ပရိုဂ်ဴဆာက လုပ္တယ္။ ပရိုဂ်ဴဆာက ျမဴးဇစ္ပရိုဂ်ဴဆာေပ့ါ။ အဲဒီလူက သီခ်င္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ေတးေရးဆရာရဲ႕ အထာကို သူကနားလည္မႈ ရွိတယ္။ အဆိုဘက္ လူေတြ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတကိုလည္း သူက နားလည္မႈ ရွိတယ္။ ေစ်းကြက္မွာ ဘယ္လိုဆိုရင္ ပိုေကာင္းမယ္ ဆိုတာကိုလည္း နားလည္မႈ ရွိတယ္။ သူတို႕ဆီမွာ အဲဒီလို ကိစၥမ်ိဳးကို ျမဴးဇစ္ပရိုဂ်ဴဆာကပဲ လုပ္တယ္။ သီခ်င္းေရး ဆရာဆီက သီခ်င္းျပီ ဆိုတာနဲ႕ သူတို႕ အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္တယ္။ ဦးတို႕ႏိုင္ငံမွာ က်ေတာ့ ျမဴးဇစ္ ပရိုဂ်ဴဆာဆိုတဲ့ လူတန္းစားတစ္ရပ္ က မရွိဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ မရွိေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မွာက်ေတာ့ ေတးေရး က ကိုယ္တို႕ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုေလးျဖဴတို႕ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူတို႕ သီခ်င္းကို သူတို႕ကိုယ္တိုင္ ျမဴးဇစ္ ပရိုဂ်ဴဆာ သေဘာမ်ိဳးနဲ႕ လုပ္တယ္။ ေတးေရး မလိုက္လည္း ရတယ္။ သူတို႕က သီခ်င္းအေပၚ၊ ဂီတအေပၚ၊ ေတာ္ေတာ္နားလည္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႕က အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္တယ္။ တခ်ိဳ႕လူသစ္ေတြက်ေတာ့ ေတးေရးအေနနဲ႕ လုိက္ေပးသင့္တယ္လို႕ ထင္တယ္။ အသစ္ဆိုရင္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ပဲ ဆိုဆို ေကာ္ပီပဲဆိုဆုိ အဲဒီလိုလိုက္ေပးမွ ပိုျပီး ပံုစံေပၚေအာင္ ပံုေဖာ္ႏိုင္မယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။
✿ တစ္ခ်ိဳ႕ေတးေရးဆရာေတြက တင္စားမႈ စကားလံုးေလးေတြက မသိမသာ ထပ္တာေလးေတြ ရွိတယ္။ ဥပမာ ပင္လယ္ဆိုပင္လယ္ ထပ္ေနေရာ၊ ဥပမာ အိပ္မက္ခါးဆိုရင္ အိပ္မက္ခါးေနေရာ။ ဆရာေရးခဲ့တဲ့ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာေရာ အဲဒီလို တင္စားတဲ့ စကားလံုးတစ္ခုက ကိုယ့္ကို လႊမ္းမိုးထားတာ ရွိမလား။ သတိေရာျပဳမိရဲ႕လား။
☢ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္း ထပ္တာေတြ ရွိတယ္။ ပံုစံတစ္ခု ရွိျပီးလို႕ရွိရင္ ေနာက္ထပ္သီခ်င္းေတြ လာအပ္လို႕ ရွိရင္လည္း အဲဒီလိုပံုစံပဲ ေရးေပးျဖစ္တယ္။ ဥပမာ - စကားလံုး မရွိတဲ့ေကာင္းကင္ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို ေရးတယ္။ အဲဒီမွာ (၁) (၂) ဆိုျပီး ႏွစ္ခု ျဖစ္သြားတယ္။ ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းက original မူရင္းသီခ်င္းကလည္း More Than Word ေလ။ သူက စကားလံုးနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ မ်ိဳးေပါ့။ ေနာက္တစ္ပုဒ္ကလည္း We Don,t Have To Say The Word ေလ။ သူကလည္း အဲဒီလိုပဲ။ တခ်ိဳ႕လူဆိုရင္ ေရွာင္ခ်င္ေရွာင္မွာေပ့ါ။ ဦးကေတာ့ မေရွာင္ေတာ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ မူရင္းအေၾကာင္းအရာကို နည္းနည္း သစၥာရွိခ်င္စိတ္ ေပၚလို႕ပါ။ အဲဒီအခါက်ရင္ စကားအသံုးအႏႈန္းေတြ ထပ္ခ်င္ထပ္သြားမယ္။ အဲဒီလိုပဲ ေရးျဖစ္တာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ နည္းနည္းေရွာင္ျပီး တိုးခ်ဲ႕ျပီးေတာ့ ေရးသင့္တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ တစ္ခါတေလ ေတာ့လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႕ ကိုယ္ေရးေနက် နယ္ထဲမွာပဲ ျဖစ္ေတာ့ အဲဒီေနရာက အသံုးအႏႈန္းေတြနဲ႕ပဲ ေရးျဖစ္တာမ်ားတာေပ့ါ။
✿ သမီးတို႕ စာေတြမွာ လည္း ဖတ္ဖူးတယ္။ ေျပာတာေတြလည္း ၾကားဖူးပါတယ္။ ဟိုး စတီရီယို ေခတ္ဦး ေတးေရးဆရာေတြက ေကာ္ပီသီခ်င္းေတြကို စတူဒီယိုေရွ႕မွာ၊ ကားေဘာနပ္ေပၚမွာ တစ္ထိုင္တည္း သံုးေလးငါးပုဒ္ တစ္ခ်ိဳ႕က ေရးေပးလိုက္၊ သြားသြင္းလိုက္။ အဲဒီမွာ ေရးေပးလိုက္နဲ႕ တစ္ေန႕တည္း ျပတ္ေအာင္ ေရးႏိုင္ၾကတယ္လို႕ ၾကားဖူးပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ေကာ္ပီသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို အၾကာၾကီး ေရးၾက၊ ေစာင့္ၾကရတယ္လို႕ ေျပာတယ္။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ ဆရာ။
☢ ပထမ ထင္တာကေတာ့ အဲဒီခုႏွစ္က ထြက္တဲ့ သီခ်င္းေတြက လြယ္တယ္။ ရိုးတယ္။ ဦးတို႕အခု ျပန္စဥ္းစားလို႕ရွိရင္ အဲဒီေခတ္က ဆရာေတြရဲ႕ သီခ်င္းက ေထြျပားမႈ သိပ္မရွိဘူးေပ့ါ။ ခုေနာက္ပိုင္း သီခ်င္းေတြက ပညာေတြ ျပျပီးေတာ့ ဆိုထားတဲ့၊ရစ္ထားတဲ့၊ ၀ိုက္ထားတဲ့ ေနရာေတြက အမ်ားၾကီးဆိုေတာ့ ေရးရတာ ပိုျပီးခက္တာလည္း ပါတာေပ့ါ။ ဟိုတုန္းက ေတးေရးဆရာေတြက အဆိုေတာ္နဲ႕ လက္ပြန္းတတီးေနထိုင္ျပီးေတာ့ အဆုိေတာ္ေတြက လိုခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေျပာလိုက္၊ ေရးလိုက္နဲ႕ အျမန္ေရးတဲ့နည္းေပ့ါ။ အခုေနာက္ပိုင္းက ၾကာတယ္ဆိုေပမယ့္ ဦးဆိုရင္ အျမန္ေရးတဲ့ အခါမ်ိဳးလည္း ရွိတာပဲ။ တစ္ခါတေလက်ရင္ တစ္ေန႕တည္း ေလးပုဒ္ေလာက္ ေရးတဲ့ေန႕ေတာင္ ရွိတယ္။ ေကာ္ပီသီခ်င္းေပ့ါ။ တစ္ခါတေလလည္း တစ္ပုဒ္ကို တစ္လေလာက္ၾကာျပီးေတာ့ စဥ္းစားလို႕ကို မရဘူးေပါ့။
✿ စတီရီယို ေခတ္ဦးက သီခ်င္းေတြ၊ စာသားေတြက ပြေန၊ ေခ်ာင္ေနျပီး ဒီဘက္ေခတ္ စာသားစကားလံူးေတြက က်ပ္ေနလို႕လား။
☢ မဟုတ္ဘူး။ သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားေတြေၾကာင့္ပါ။ တစ္ခါတေလ R & B သီခ်င္းေတြလိုမ်ိဳးက်ရင္ ရိုးရိုးတန္းတန္း စာလံုးတစ္လံုးတည္ကိုပဲ အသံေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ၀ိုက္၀ဲေနလို႕ေလ။ အဲဒါထက္ အဆင္ေျပေအာင္ ေရးဖို႕ စီစဥ္သင့္တယ္။ စာသားကို တစ္ေခါက္ထြင္ရင္ ဒါမ်ိဳးေရးေပမယ့္ ေနာက္တစ္ေခါက္ Chorus ကို ေနာက္တစ္မ်ိဳးေျပာင္း ေရးရတာမ်ိဳးေပ့ါ။ အဲဒီလိုမ်ိဳးက အဓိကပါ။ က်န္တာေတြက သိပ္ကြာဟမႈ မရွိဘူးလို႕ ထင္တယ္။ ခုေနာက္ပိုင္းအဆိုေတာ္ေတြ အတိအက် ေလးေတြ ဆိုလာတာမ်ားတယ္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ ျမန္မာမႈ ျပဳတယ္ဆိုေပမယ့္ အရမ္းအတိအက်ၾကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အရမ္းတိတိပပမဆိုဘဲနဲ႕ သီခ်င္းေကာင္းေအာင္ ရည္ရြယ္ျပီး ဆိုၾကတယ္။ ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ အဲဒီအေနအထားနဲ႕ပဲ ရပ္လိုက္တယ္။ အဲဒီသေဘာမ်ိဳးေပ့ါ။ ခုေနာက္ပိုင္းက ဆိုတဲ့ လူေတြကလည္း တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ေစာင့္ၾကည့္ၾကတာေပါ့။ တစ္ေယာက္က Original ဆိုတာ ဒီေနရာေလးမွာ လြဲသြားရင္ တစ္ေယာက္က ေ၀ဖန္မွာပဲေလ။ ဘာပဲေျပာေျပာ တိက်ေအာင္ ဆိုရေတာ့ေလ။ ေရးသူေတြကလည္း တိတိက်က် ပိုေရးရတာ့ အဲဒီမွာ အခ်ိန္ပိုေပးရတာေတြ ရွိတာေပ့ါ။
✿ သမီးတို႕ သတိထားမိတ့ဲ ကာလမွာတင္ အဆိုေတာ္ အခ်ိဳ႕ ေန႕ျမင္ညေပ်ာက္ သြားတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါက အဲဒီအဆိုေတာ္ေတြရဲ႕ သီခ်င္းေတြက ၾကံံ့ခိုင္မႈ မရွိလို႕လား သူတို႕ကို္ယ္တိုင္က မၾကိဳးစားၾကလို႕လား။ ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ထပ္တက္လာတဲ့ အဆိုေတာ္ေတြ အေရအတြက္က မ်ားေနလို႕လား။
☢ သီခ်င္းေၾကာင့္ခ်ည္းပဲလို႕ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အတတ္ပညာ၊ အႏုပညာ ျပည့္၀တဲ့ အဆိုေတာ္ေတြကေတာ့ ေရရွည္ခံတာပဲေလ။ ေခတ္တစ္ေခတ္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အဆိုေတာ္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ အားလံုးက ဂီတပညာ ျပည့္၀ၾကတယ္။ ဥပမာ ခိုင္ထူး၊ စိုင္းထီးဆိုင္၊ ခင္ေမာင္တိုး၊ ထူးအိမ္သင္၊ ေလးျဖဴ၊ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ေပါ့။ သူတို႕ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ သူတို႕က သီခ်င္းသာ အေရးနည္းတာ၊ တစ္ခါတေလေရးရင္လည္း နည္းရင္နည္းမယ္။ ဒါေပမယ့္ သီခ်င္းလည္း ႏိုင္ၾကတယ္။ သူတို႕က တူရိယာ ပစၥည္းေတြလည္ းေတာ္ေတာ္ကၽြမ္းက်င္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႕က ဂီတကို ပါးစပ္ေပါက္ေလးနဲ႕ သီခ်င္းဆိုရံုတင္မကဘဲ ဂီတပညာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး သူတို႕က ႏွံ႔ႏွံ႕စပ္စပ္ နားလည္ေတာ့ သူတို႕ တစ္ေခတ္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ထူေထာင္ႏိုင္တာေပါ့။ ခု ေန႕ျမင္၊ ညေပ်ာက္ ျဖစ္ၾကတဲ့ အဆိုေတာ္ေတြ အမ်ားစုက ဂီတပညာကို သိပ္ ႏွံ႕ႏွံ႕ စပ္စပ္ ရွိၾကတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႕ သီခ်င္းဆိုခ်င္ရံု၊ ေအာင္ျမင္ထင္ရွားခ်င္ရံုနဲ႕ ဂီတေလာကထဲကို ၀င္လာၾကေတာ့ မေအာင္ျမင္တဲ့ ဒဏ္ကို ေရရွည္မွာ မခံႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ တခ်ိဳ႕ကလည္း မေအာင္ျမင္တဲ့ ဒဏ္ကို ခံျပီးေတာ့ ဂီတပညာကို ကၽြမ္းက်င္တဲ့ သူက တကယ့္ ၀ါသနာ ပါတဲ့ သူေပါ့ေလ။ ေနာက္တက္တဲ့ လူငယ္အသစ္ေတြ မ်ားလာတယ္ ဆိုေပမယ့္ ပညာျပည့္၀တဲ့လူေတြပဲ က်န္ခဲ့မွာပဲေလ။ ပညာမျပည့္၀တဲ့လူ၊ ခဏတျဖဳတ္ ေပ်ာ္လို႕ သီခ်င္း၀င္ဆိုတ့ဲလူေတြကေတာ့ ေပ်ာက္သြားမွာပဲ။ တကယ္ စူးစူးနစ္နစ္လုပ္ႏိုင္တဲ့လူ၊ ဒီေန႕ နည္းပညာေတြနဲ႕ လုပ္ႏိုင္တဲ့ လူေတြက က်န္ခဲ့မွာပါပဲေလ။
ဇင္ျဖဴျပာျမင့္
ေရႊအျမဳေတရုပ္စံုမဂၢဇင္း အမွတ္ (၂၀၉)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။