ငွက္ေတြ ေတာင္ပံခတ္ရာမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခ႐ုပတ္ ေလေပြလိႈင္း သ႐ုပ္ျပပံု ျဖစ္ပါတယ္။
Min Myat Maung added 3 new photos.
*******************************************
ဟိုးေရွးကတည္းက လူေတြ သတိထားမိတဲ့ ပေဟဠိတစ္ခုကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္က်မွ အေျဖသိလာခဲ့ပါတယ္။ ႀကိဳးၾကာေတြ၊ ငန္း႐ိုင္းေတြ၊ ဝံပိုငွက္ေတြ၊ ေတာဘဲေတြစတဲ့ ငွက္ႀကီးမ်ိဳးေတြ ခရီးမိုင္ရွည္ ပ်ံတဲ့အခါ ျမားဦးပံုစံဖြဲ႕ၿပီး ပ်ံၾကတာ ျမင္ေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘာအတြက္လဲ တိတိက်က် မသိခဲ့ၾကဘူး။
စြမ္းအင္ သက္သာမယ္လို႔ မွန္းဆခ်က္ ရွိၿပီး ပန္ကာဒလက္ ေလယာဥ္ေတြ အဲဒီလို ျမားဦးပံုသဏၭာန္ အုပ္ဖြဲ႕ ပ်ံသန္းတဲ့အခါ ေလာင္စာ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ သက္သာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္၊ ငွက္ေတြက်ေတာ့ ဘယ္လို အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိသလဲဆိုတာ သိပၸံနည္းက် သက္ေသမျပႏိုင္ခဲ့ဘူး။
လန္ဒန္တကၠသိုလ္က ေဒါက္တာ ဂ်ိမ္းစ္ အပ္ရွာဝုဒ္နဲ႔ အဖြဲ႕ဟာ ခုေခတ္မွ ေပၚလာတဲ့ GPS တည္ေနရာျပ ကိရိယာ၊ အရွိန္တိုင္းကိရိယာ (accelerometer) ေတြကို ဗ်ိဳင္းငွက္ေတြမွာ တပ္ဆင္ၿပီး သုေတသနလုပ္ေတာ့မွ တိက်တဲ့ အေျဖေတြ သိလာခဲ့ရပါတယ္။
ငွက္ေတြ အေတာင္ပံခတ္တဲ့အခါ ဘယ္ညာ ေတာင္ပံဖ်ားက ခ႐ုပတ္ ေလေပြလိႈင္း (vortex) ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ေတာင္ပံတိုတဲ့ ငွက္ကေလးေတြမွာ မသိသာေပမယ့္ ေတာင္ပံအလ်ားရွည္တဲ့ ငွက္ႀကီးမ်ားမွာေတာ့ အဲဒီေလေပြလိႈင္းေၾကာင့္ သူ႔ေနာက္က ပ်ံတဲ့ ငွက္မွာ အင္အားသိပ္မစိုက္ရဘဲ သက္သာတယ္။ ေလသာခိုလို႔ ရတယ္ေပါ့။
ဒါေပမယ့္၊ ခ႐ုပတ္လို ေလေပြလိႈင္းဆိုေတာ့ ပင့္အားရွိတဲ့ ေနရာကို မယူတတ္ရင္ ေအာက္ကိုဖိတဲ့ ေလအားေၾကာင့္ ပိုပင္ပန္းတယ္။ (ပံုကိုၾကည့္ရင္ ရွင္းသြားပါလိမ့္မယ္။) ဒါေၾကာင့္၊ ငွက္ေတြဟာ ထိပ္ဆံုးက ပ်ံတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ငွက္ရဲ့ ေနာက္မွာ အကြာအေဝးနဲ႔ အေနအထားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေနတတ္ရတယ္။
ဒါ့အျပင္၊ ေခါင္းေဆာင္ငွက္ရဲ့ ေတာင္ပံခတ္တဲ့ စည္းခ်က္နဲ႔ကိုက္ညီေအာင္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ပံုမွန္ခတ္မွသာ ေလထဲမွာ ကိုယ္ေဖာ့အား ရထားသလို ညက္ညက္ေညာေညာ ပ်ံႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္ခတ္ခ်င္သလို ခတ္ရင္ ကိုယ္ပင္ပန္းတဲ့အျပင္ ကိုယ့္ေနာက္က ပ်ံရတဲ့ အေကာင္ေတြလည္း မသက္သာဘူး။ ဖ႐ိုဖရဲ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္တာေပါ့။
အဲဒီေတာ့၊ အုပ္ဖြဲ႕ပ်ံသန္းေနတဲ့အထဲက ငွက္တစ္ေကာင္ဟာ အျပင္ကို ေရာက္သြားတာနဲ႔ အရမ္းပင္ပန္းတာ သိသိသာသာ ခံစားရၿပီးေတာ့ အုပ္ထဲကို အေနအထားမွန္မွန္ ျပန္ဝင္လာရတယ္။
အုပ္စုလိုက္ အကြာအေဝးမွန္၊ အေနအထားမွန္ၿပီး စည္းခ်က္ညီမွ လိုရာပန္းတိုင္ကို ေရာက္မွာပါ။
ဒီလို ျမားဦးသဏၭာန္ အုပ္ဖြဲ႕ပ်ံတဲ့အခါ အပင္ပန္းဆံုး၊ အားအစိုက္ရဆံုးကေတာ့ ထိပ္ဆံုးက ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူပါပဲ။ အပင္ပန္းဆံုးေနရာမွာ တစ္ေကာင္တည္း ၾကာရွည္မပ်ံႏိုင္ေတာ့ ဒုတိယနဲ႔ တတိယ ေခါင္းေဆာင္ေတြက အလဲအလွယ္နဲ႔ ေနရာယူေပးၾကရတယ္။ ေတာင္ပံအလ်ားမမီေသးတဲ့ အေကာင္ငယ္၊ အေကာင္ေပါက္ေတြကေတာ့ ေနာက္ဖ်ားက လိုက္ရတယ္။ စည္းခ်က္မွန္ေအာင္ အခ်က္ျပေအာ္သံေပးရတဲ့ အေကာင္ေတြလည္း ၾကားက ပါေသးတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ငွက္ေတြဟာ တစ္ေကာင္ခ်င္းဆိုရင္ မိုင္ေထာင္ခ်ီတဲ့ သမုဒၵရာႀကီးကို ျဖတ္ေက်ာ္ ပ်ံသန္းဖို႔ မလြယ္ကူေပမယ့္ တာဝန္ကိုယ္စီနဲ႔ အုပ္ဖြဲ႕ၿပီး စနစ္တက် ပ်ံတဲ့အခါ လိုရာခရီးကို ဆိုက္ေရာက္ေၾကာင္း ေဒါက္တာ အပ္ရွာဝုဒ္ရဲ့ သုေတသနမွာ ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။
ငွက္အုပ္တစ္ခုမွာ တာဝန္ကိုယ္စီ ခြဲေဝထားပံု ျဖစ္ပါတယ္။
မိုင္ေထာင္ခ်ီခရီးရွည္ကို ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း အသြားအျပန္ ႏွစ္ေခါက္ ပ်ံသန္းေလ့ရွိတဲ့ ငွက္ေတြရဲ့ စနစ္က်တဲ့ အမူအက်င့္ကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ေတာ့ လူသားေတြအတြက္လည္း သင္ခန္းစာ ယူစရာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဦးတည္ခ်က္ကို တိတိက်က် သိနားလည္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ရဲ့ ေနာက္မွာ အေနအထားမွန္မွန္နဲ႔ ညီညီညာညာ လိုက္တတ္မွ လိုရာခရီးကို ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ ေခါင္းေဆာင္ ေျပာသမွ်၊ လုပ္သမွ် ကန္႔လန္႔တိုက္ေနၾကရင္ ကိုယ္လည္း ပင္ပန္းတယ္၊ ကိုယ့္ေနာက္က လူေတြလည္း လွ်ာထြက္မွာပဲ။
ေခါင္းေဆာင္ရဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ စည္းခ်က္ညီညီ မလိုက္ဘဲ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ ထင္ရာစိုင္းၾကမယ္ ဆိုရင္ အုပ္စုတစ္ခုလံုး သမုဒၵရာထဲ ေခါင္းစိုက္ၿပီး ေသပြဲဝင္ရလိမ့္မယ္။
က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ တစ္ေခတ္မွာ တစ္ေယာက္လို႔ ဆိုေလာက္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္နဲ႔အတူ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေပၚထြန္းလာခဲ့ပါၿပီ။ သူတို႔ကို သင့္ေတာ္တဲ့ တာဝန္မ်ား အပ္ႏွင္းထားၿပီးၿပီမို႔ သူတို႔နဲ႔အတူ ညီညီညာညာ ေတာင္ပံခတ္ႏိုင္မွ ေလဟုန္ကိုဆန္ၿပီး အေဝးဆံုးကို ပ်ံႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။