Aung Ko U
နားေထာင္ျခင္း က သင္ယူျခင္း
(Listening to Learning)
(Listening to Learning)
လူသားေတြဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် စကားေတြ အမ်ားႀကီးေျပာျဖစ္ၾကသလို အမ်ားႀကီးလည္း နားေထာင္ ၾကရပါတယ္။ စကားကို ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေျပာေနၾကသလို၊ နားေထာင္တဲ့အခါလည္း ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ နားေထာင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူအမ်ားစုကေတာ့ ကိုယ္ကသာ ေျပာခ်င္ၾကၿပီး တစ္ပါးသူေျပာတာကိုေတာ့ အမ်ားႀကီးနားေထာင္ဖို႔ေတာ့ ဝန္ေလးတတ္ၾကပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ လုပ္ငန္းခြင္မွာ၊ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး အဆင္ေျပေစဖို႔၊ ဘဝမွာ ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ တိုးတက္ေစဖို႔ အတြက္ နားေထာင္တတ္ျခင္း ဟာလည္း အေရးႀကီးတဲ့ စြမ္းရည္တစ္ရပ္ပါ။ နားေထာင္ျခင္း ဟာ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရင္ သင္ယူျခင္းတစ္မ်ိဳးပါ။
လူေတြမွာ ပါးစပ္က တစ္ေပါက္သာပါၿပီးေတာ့ နားႏွစ္ဖက္ပါတဲ့အတြက္ မ်ားမ်ားနားေထာင္ၿပီး နည္းနည္းပဲ ေျပာရမယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါဟာလည္း တကယ္ကို မွန္ပါတယ္။ စကားစကား ေျပာပါမ်ားက စကားထဲက ဇာတိျပဆိုတဲ့ အတိုင္း ေျပာပါမ်ားအရင္ သတိလက္လြတ္ေျပာရင္ အမွားေတြမ်ား တတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ နားေထာင္တတ္ဖို႔ ဆိုတာ စိတ္ရွည္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ နားေထာင္တိုင္း လည္း ဗဟုသုတရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တခါတစ္ေလ အရည္မရအဖတ္မရေတြ နားေထာင္ရ ျပန္ရင္လည္း အက်ိဳးမဲ့တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နားေထာင္ေနလိုက္႐ံုနဲ႔ ေတာ့ဘာမွ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ထားလိုက္ပါေတာ့ နားေထာင္ျခင္းက ဘယ္လိုသင္ယူႏုိင္လဲ …? ဆိုတာကို အဓိက ေျပာခ်င္တာပါ။
ကိုယ္ကေလ့လာေနတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုခုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ၊ ေဟာေျပာပြဲေတြမွာ သြားေရာက္ကာ နားေထာင္ျခင္းဟာ တနည္းအားျဖင့္ သင္ယူျခင္း တစ္မ်ိဳးပါ။ ေဟာေျပာေဆြးေႏြးသူေတြရဲ႕ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ဘဝအေတြ႔အႀကံဳေတြကို နားေထာင္ျခင္းက တစ္ထိုင္တည္း ရႏုိင္ပါတယ္။ အသိပညာဗဟုသုတေတြ၊ ျပႆနာေျဖရွင္းနည္း စတာေတြကို သူတို႔အေတြ႔အႀကံဳေတြကို နားေထာင္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ နားေထာင္ဖို႔အတြက္ ေျပာဖို႔လူမရွိရင္ ကိုယ္က ေမးဖို႔လိုပါတယ္။ ဥပမာ - စာေရးသူဆိုရင္ တစ္ခုခုသြားတယ့္အခါ Taxi ငွားစီးရင္ ကားသမားကို အစ္ကို ဒီကားက ဘာအမ်ိဳးအစားလဲ ေမာ္ဒယ္ဘယ္ေလာက္လဲ စသည္ျဖင့္ စကားစရွာၿပီး ကားအေၾကာင္းကို ေမးပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သိပ္မသိတဲ့သူကေတာ့ ဘာမွ ေရေရရာရာ ျပန္မေျဖေပမယ့္ ကားအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိတဲ့ ကားသမားဆို ေဝေဝဆာဆာ ရွင္းျပပါတယ္။ ကားက Honda fit ၊ ေမာ္ဒယ္က ၂၀၀၇၊ Honda ဆိုတာက ကားထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီ၊ fit ဆိုတာက ကားရဲ႕ နာမည္၊ အင္ဂ်င္ပါဝါက ၁.၃ စသည္ျဖင့္ သူ႔ကားအေၾကာင္းကို စိတ္ပါလက္ပါ ရွင္းျပတတ္ပါတယ္။ ဒါေလးေတြကို မွတ္သားထားပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ကားငွားစီးလို႔ အဲဒီကားအမ်ိဳးအစားနဲ႔ ႀကံဳတဲ့အခါ အစ္ကို ဒီကားက Honda fit ေနာ္၊ ေမာ္ဒယ္ဘယ္ေလာက္လဲ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ဘူးတဲ့ Honda fit နဲ႔ သိပ္မတူဘူး စသည္ျဖင့္ အရင္တုန္းက ရခဲ့တဲ့ဗဟုသုတကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ထပ္ၿပီးေမးပါတယ္။ ဒါဆိုသူကလည္း ညီေလး အဲဒါက ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္၊ အစ္ကို႔ကားက ၂၀၀၈၊ ဒါေၾကာင့္မတူတာ၊ မီးလံုးက ဘယ္လိုကြဲတယ္၊ Air-corn ကဘယ္လို စသည္ျဖင့္ ဆက္ေျပာျပန္ပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ကားစီးတိုင္းေမးရင္းေမးရင္းနဲ႔ စာေရးသူက ကားအေၾကာင္းကို စာအုပ္ေတြဝယ္မဖတ္ဘဲနဲ႔ Honda fit က ဘယ္ေမာ္ဒယ္က ဘယ္လို၊ ဘယ္ေစ်း၊ Honda civic ကဘယ္လို၊ Hybrid ကားျဖစ္တဲ့ inside က ဘယ္လိုကြာတယ္၊ သူ႔ဘတၱရီတင္ဘယ္ေလာက္တန္တယ္၊ အင္ဂ်င္ပါဝါက ဘယ္ေလာက္၊ Toyota ကားကို ေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ အပိုပစၥည္းေပါလို႔ႀကိဳက္ၾကတယ္၊ Probox နဲ႔ Succeed က ဘယ္လိုကြာတယ္၊ Caldenia မွာ စက္႐ုပ္က ဘယ္လို၊ ၾကက္တူေရြးက ဘယ္လို၊ Nissan မွာ ႏြားႀကီးနဲ႔ ႏြားေလး ဘယ္လိုကြာတယ္၊ Tida က ဘယ္အုပ္စုနဲ႔ တူတယ္ Hondyi၊ KIA စတဲ့ ကိုရီးယားကားေတြက ဘယ္လိုအားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိတယ္ စသည္ စသည္ျဖင့္ ကားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသုတေတြ အထိုက္အေလ်ာက္ နားလည္သြားပါတယ္။ ဒါဟာ နားေထာင္ျခင္းက သင္ယူျခင္း တစ္မ်ိဳးပါ။
စာေရးသူက နည္းနည္းေတာ့ စပ္စပ္စုစုႏုိင္ပါတယ္၊ သိခ်င္ရင္ မရွက္မေၾကာက္ေမးေလ့ရွိပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ အလွျပင္ပစၥည္ေရာင္းတဲ့ ေကာင္တာေတြမွာ Promotion Girl ေတြကိုလည္း မိတ္ကပ္ေတြ အေၾကာင္း၊ Body Lotion အေၾကာင္း၊ တိုနာ၊ ႏို႔ရည္ ေတြအေၾကာင္း၊ foundation cream အေၾကာင္း စတာေတြ ကိုလည္း စိတ္ကူးေပါက္ရင္ေမးပါတယ္။ ဘယ္လိုအသားအရည္ဆိုရင္ ဘယ္လို foundation cream သံုးရတယ္၊ မိတ္ကပ္က ဘယ္လိုမ်ိဳးကို သံုးသင့္တယ္၊ Day Cream, Night Craem ေတြကို ေန႔တိုင္းသံုးဖို႔လိုလား၊ တိုနာကဘာလုပ္တာလဲ၊ ႏုိ႔ရည္ကို ဘယ္လို အခ်ိန္ေတြမွာ သံုးရတယ္၊ Body Lotion မွာပါတဲ့ UV က ေနေရာင္ဒဏ္ ဘယ္ေလာက္အထိ ကာကြယ္ေပးႏုိင္လဲ၊ moisturizer ေတြက အစိုဓါတ္ကို ဘယ္ႏွစ္နာရီေလာက္ အထိ ထိန္းေပးႏုိင္လဲ၊ Brand ေတြအေပၚမူတည္ၿပီး series ေတြဘယ္လို ခြဲထားလဲ စသည္စသည္ျဖင့္ စပ္စပ္စုစုေမးတဲ့အခါ အလွအပေရးရာ ကိစၥေတြကိုလည္း အတိုင္းအတာတစ္ခု အထိ ဗဟုသုတရပါတယ္။ တစ္ခါတည္းေတာ့ သြားေမးနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ၊ အဲဒီေလာက္ေမးၿပီးရင္လည္း အနည္ဆံုးေတာ့ Body Lotion တစ္ဘူးေလာက္ေတာ့ ဝယ္ခဲ့ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါလည္း Listening to Learning ပါ။
လူငယ္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ “လွ်ာမရွည္နဲ႔၊ ငါေျပာတဲ့အတိုင္းလုပ္” စတဲ့ ေမးခြန္းမရွိေသာ စနစ္မွာ ႀကီးျပင္းလာၾကရေတာ့ ေမးခြန္းေမးရမွာကို အင္မတန္ ဝန္ေလးပါတယ္။ စာေရးသူ နယ္ေတြမွာ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ၊ ေဟာေျပာပြဲေတြ ေျပာတဲ့အခါ ေမးခြန္းေမးဖို႔၊ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးဖို႔ အခ်ိန္ေပးပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ခ်က္ခ်င္း မေမးၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ဘာေမးရမွန္း မသိဘူး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ေမးစရာေလးေတြေတာ့ ရွိတယ္၊ ဘယ္လိုေမးရမွန္းမသိဘူး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ေမးစရာလည္း ရွိတယ္၊ ဘယ္လိုေမးရမလဲ သိတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အေလ့အက်င့္မရွိေတာ့ ေမးရမွာ ဝန္ေလး ေနတာမ်ိဳးေတြ ႀကံဳေတြ႔ရပါတယ္။
ေမာင္ေပါက္က်ိဳင္းရာဇဝင္ထဲက ထင္ရွားတဲ့စကားႀကီးသံုးခြန္းထဲမွာ “ေမးပါမ်ား စကားရ” ဆိုတာပါ ပါတယ္။ ကိုယ္သိခ်င္တာကို ေျပာမယ့္သူရွိရင္ နားေထာင္ပါ၊ ေျပာမယ့္သူမရွိရင္ ေျပာႏုိင္မယ့္သူကို ေမးပါ။ ဒါဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာေတြကို အားလံုးမသိရင္ေတာင္မွာ အေျခခံဗဟုသုတေလာက္ေတာ့ ရႏိုင္ပါတယ္။ ေနရာတိုင္းမွာ ယူတတ္ရင္ ပညာရႏုိင္ပါတယ္၊ ဗဟုသုတရႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ လူငယ္ေတြ သင္ယူဖို႔အတြက္ ေမးပါ၊ နားေထာင္ပါ၊ ၿပီးေတာ့ မွတ္သားပါ၊ လိုအပ္တဲ့အခါ အသံုးခ်ပါလို႔ တိုက္တြန္း လိုက္ပါတယ္။
ေမာင္ေပါက္က်ိဳင္းရာဇဝင္ထဲက ထင္ရွားတဲ့စကားႀကီးသံုးခြန္းထဲမွာ “ေမးပါမ်ား စကားရ” ဆိုတာပါ ပါတယ္။ ကိုယ္သိခ်င္တာကို ေျပာမယ့္သူရွိရင္ နားေထာင္ပါ၊ ေျပာမယ့္သူမရွိရင္ ေျပာႏုိင္မယ့္သူကို ေမးပါ။ ဒါဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာေတြကို အားလံုးမသိရင္ေတာင္မွာ အေျခခံဗဟုသုတေလာက္ေတာ့ ရႏိုင္ပါတယ္။ ေနရာတိုင္းမွာ ယူတတ္ရင္ ပညာရႏုိင္ပါတယ္၊ ဗဟုသုတရႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ လူငယ္ေတြ သင္ယူဖို႔အတြက္ ေမးပါ၊ နားေထာင္ပါ၊ ၿပီးေတာ့ မွတ္သားပါ၊ လိုအပ္တဲ့အခါ အသံုးခ်ပါလို႔ တိုက္တြန္း လိုက္ပါတယ္။
ေအာင္ကိုဦး (UMK)
Be the Best !
Be the Best !
ဟုတ္အကိုေျပာသလိုစမ္းၾကည့္လိုက္ဦးမယ္ဗိ်ဳ႕
ReplyDelete