[ Opinion ]
ပညာေရး လြန္ဆြဲပြဲၾကားက သနားစရာကေလးမ်ား
မေန႔က ၿမိဳ႕ထဲထြက္ေတာ့ ပန္းဆိုးတန္း တိုက္တစ္တိုက္ေအာက္က ေလွကားခုံေလးမွာ ငုတ္တုတ္ေလး ထိုင္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ဘာလုပ္ေနတာလဲ ဆိုေတာ့ ေျမးက က်ဴရွင္တက္ေနလို႔ ေစာင့္ေနတာတဲ့။ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္တာကမွ မၾကာေသးဘူး ဘာက်ဴရွင္လဲ ဆိုေတာ့ ဒီႏွစ္ ကိုးတန္းေျဖထားတာ၊ ေနာက္ႏွစ္ဆယ္တန္းအတြက္ ေႏြသုံးလ ျပတ္ သင္တန္း လာတက္ေနတာတဲ့။
ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းဆိုတာက ယခင္ ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴး အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ဖူးသူ တစ္ေယာက္။ ခုေတာ့ ပင္စင္ရမွ ေျမးေတြထိန္းၿပီး ဟိုေျမးကို က်ဴရွင္ပို႔၊ သည္ေျမးကို ေက်ာင္းႀကဳိနဲ႔ မရွိတဲ့အလုပ္ေတြ ရွာႀကံ လုပ္ေနရတဲ့ဘဝကို ေရာက္ေနရွာသူ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ဴရွင္ ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့သူက ေျမးက်မွ က်ဴရွင္လာပို႔ေနရလို႔ သံေဝဂ ရမိေတာ့တယ္။
ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္က တစ္ႏွစ္လုံး ေက်ာင္းတက္၊ တစ္ေန႔လုံးလည္း မနက္က်ဴရွင္၊ ေန႔ခင္းေက်ာင္းႀကီး၊ ညေနက်ဴရွင္၊ ေက်ာင္းပိတ္ရက္က်ဴရွင္၊ ေက်ာင္းနားတဲ့ ေႏြရာသီလည္း က်ဴရွင္ ကေလးေတြ ဘယ္မွာအနားယူခ်ိန္ ရွိေတာ့သလဲ။
က်ဴရွင္ေတြကလည္း ေက်ာင္းစာပဲသင္။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့လည္း ေက်ာင္းစာပဲသင္။ ဒီၾကားထဲက ေႏြရာသီမွာေတာင္ အတန္းႀကဳိၿပီး စာသင္။ ေက်ာင္းဖြင့္ေတာ့လည္း ဒီစာေတြကိုပဲ ျပန္အသင္ခံရနဲ႔ မုန္႔လုံး စကၠဴကပ္ေနတဲ့ ပညာေရးကို အစိုးရကလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမယ္ဆိုတဲ့ အသံေကာင္း ဟစ္လာခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာလာၿပီ။ ယေန႔အထိ ထူးမျခားနားသီခ်င္း ေတြပဲ ပညာေရးဌာနမွာ ဟစ္ေၾကြးေနဆဲ။
ပညာေရးဆိုတာ ေက်ာင္းအပ္ခ်ိန္ အ႐ြယ္မေရာက္မီ ကတည္းက၊ စကား တတ္ေလာက္ကတည္းက သင္ၾကားေပး ရမယ္ဆိုတဲ့ အသိတရားကို ဘယ္သူေတြကမ်ား တီထြင္ခဲ့မွန္း မသိေတာ့ပါဘူး။ ေမြးလာၿပီး စကားေလး တြတ္တီးတြတ္တာ ေျပာကတည္းက ေအဘီစီဒီေတြ စသင္ျခင္းကို ခံေနရၿပီ။ ဦးေႏွာက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ ဉာဏ္ရည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဆိုတာေတြကို နားမလည္သူေတြက နားလည္တဲ့ ပညာရွင္ေတြ ေက်ာင္းႀကီးေတြဖြင့္ၿပီး ပိုက္ဆံေတြကို ကဲ႔ယူေနၾကတာနဲ႔ ကဲ႔ယူခြင့္ ေပးေန တာကလည္း စနစ္ပ်က္ကို အားေပးေနသေယာင္ ရွိေနပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကာလနဲ႔ပဲ ႏိႈင္းယွဥ္ျပရဦးမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေလးငါးတန္း ေခတ္ေလာက္ကတည္းက ေက်ာင္းက ျပန္လာရင္ အိမ္စာလုပ္တာ၊ မိဘေတြက စာက်က္ခိုင္းတာေတြ သိပ္မရွိဘူး။ ေက်ာင္းက အိမ္ကိုျပန္လာရင္ လြယ္အိတ္ကို ဒီအတိုင္းပစ္ထား လိုက္ၿပီး ေဘာလုံးကန္တယ္၊ ကစားတယ္။ အတန္း ႀကီးလာေတာ့လည္း ဒီအတိုင္းပဲ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ လည္ပတ္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တယ္။ ညေနခင္းမွာ ဝိတ္မတယ္။ ကရာေတး ကစားၾကတယ္။ ဘာက်ဴရွင္မွလည္း မရွိဘူး။ ဘယ္ဆရာကမွလည္း အိမ္ေခၚၿပီး စာမသင္ဘူး။ စာဆိုတာ ေက်ာင္းမွာပဲ သင္ၾကား သင္ယူၾကရတယ္။
ဒီေခတ္မွာေတာ့ ကေလးေတြကို ေမြးလာကတည္းက သူတို႔လက္ေတြက မလြတ္မခ်င္း စာေတြနဲ႔ ဖိသတ္ထားျခင္း ခံေနရတဲ့ သူတို႔ဘဝေတြဟာ ဘာေတြ ျဖစ္လာသလဲ။ မိဘဆိုတာ ပိုက္ဆံရွာရ မယ္။သားသမီးေတြအတြက္ ပူပန္ရမယ္။ ပညာေတြတတ္ေအာင္ သင္ေပးရမယ္။ ကေလးက ခံယူခ်င္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မခံယူ ခ်င္သည္ျဖစ္ေစ၊ ႀကဳိက္သည္ျဖစ္၊ မႀကဳိက္သည္ျဖစ္ေစ မိဘကေန ျပ႒ာန္း ေပးေနရတဲ့ အျပ႒ာန္းခံ ကေလးေတြရဲ႕ ဘဝကို စစ္မွန္တဲ့ ကေလးမ်ားဘဝလို႔ လက္ခံသင့္ပါသလား။
ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စ နည္းလာတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ဘဝဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ ႐ိုက္ခတ္တဲ့ ဒဏ္ေတြကို ခံႏိုင္ရည္နည္း တတ္တယ္။ ဒီေခတ္မွာ ေက်ာင္းကို ပို႔တာကအစ မိဘေတြက လြယ္အိတ္ လြယ္လိုက္ပို႔၊ ဆယ္တန္းေရာက္တာေတာင္ ေန႔ခင္း ထမင္းလာခြံ၊ ညေန ေက်ာင္းျပန္ရင္လည္း ကားမရွိတဲ့သူေတြ ကေတာင္ ေက်ာင္းကို လာႀကဳိၿပီးေတာ့ ေနရတဲ့ဘဝေတြ ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ ဆိုတာကေရာ ဘယ္မွာလဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသား ဘဝေတြက မိဘေတြက ဒီအတိုင္းပဲ မုန္႔ဖိုးေပးၿပီး ေက်ာင္းလႊတ္လိုက္ၾကတာ။
တကၠသိုလ္ေရာက္တဲ့အထိ မိဘေတြက တကၠသိုလ္ ဘယ္နားရွိမွန္းမသိ။ ကြယ္လြန္သြားၾကတယ္ သူသားက ဘာနဲ႔ ဘြဲ႕ေတြရထားမွန္းလည္း မသိသြားၾကရွာဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ မိဘေတြကို ယေန႔အထိ တာဝန္မေက်တဲ့ မိဘေတြလို႔ တစ္သက္လုံး စိတ္နဲ႔ေတာင္ မျပစ္မွားခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဘဝကို ေဒါင္က်က် ျပားက်က် ရင္ဆိုင္တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးခဲ့လို႔ ေက်းဇူးေတာင္ တင္မိေသးတယ္။
ကေလးေတြကို ပတ္ဝန္းက်င္၊ ေလာကဓံ ႀကံ့ႀကံ့ခံႏိုင္ေအာင္ မေလ့က်င့္ေပးတာဟာ လူ႔ေလာကမွာ လူသာ ျဖစ္ရတယ္၊ လူမွန္း သူမွန္းမသိ၊ လူလို နားမလည္၊ လူေတာမတိုး၊ ကိုယ့္ ဝန္းက်င္ေလးေတြ နဲ႔သာ ဘဝကို တည္ေဆာက္တတ္တဲ့ အက်င့္ေတြ ျဖစ္ေစပါတယ္။
တကၠသိုလ္ေရာက္တဲ့အထိ မိဘေတြက တကၠသိုလ္ ဘယ္နားရွိမွန္းမသိ။ ကြယ္လြန္သြားၾကတယ္ သူသားက ဘာနဲ႔ ဘြဲ႕ေတြရထားမွန္းလည္း မသိသြားၾကရွာဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ မိဘေတြကို ယေန႔အထိ တာဝန္မေက်တဲ့ မိဘေတြလို႔ တစ္သက္လုံး စိတ္နဲ႔ေတာင္ မျပစ္မွားခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဘဝကို ေဒါင္က်က် ျပားက်က် ရင္ဆိုင္တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးခဲ့လို႔ ေက်းဇူးေတာင္ တင္မိေသးတယ္။
ကေလးေတြကို ပတ္ဝန္းက်င္၊ ေလာကဓံ ႀကံ့ႀကံ့ခံႏိုင္ေအာင္ မေလ့က်င့္ေပးတာဟာ လူ႔ေလာကမွာ လူသာ ျဖစ္ရတယ္၊ လူမွန္း သူမွန္းမသိ၊ လူလို နားမလည္၊ လူေတာမတိုး၊ ကိုယ့္ ဝန္းက်င္ေလးေတြ နဲ႔သာ ဘဝကို တည္ေဆာက္တတ္တဲ့ အက်င့္ေတြ ျဖစ္ေစပါတယ္။
ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္နဲ႔ လူမႈေရး အေျခခံမွာကိုက အစုအသင္းလိုက္ လုပ္ေဆာင္ရတဲ့စနစ္၊ အဖြဲ႕လိုက္ ေဖာ္ေဆာင္ရတဲ့ တီထြင္ဖန္တီးမႈ၊ တစ္ဦးေဆာင္ေသာ္ မရ၊ အမ်ားေဆာင္မွ ေအာင္ျမင္ရ၏ဆိုတဲ့ Team Work လို႔ေခၚတဲ့ သေဘာတရားေတြကိုလည္း သင္ၾကားပ်ဳိးေထာင္ေပးမႈ အလြန္ အားနည္းပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ေက်ာင္းလာတက္ရင္ စာသင္တယ္ဆိုတာ အမွန္ေတာ့ တစ္ကိုယ္ေတာ္ စာက်က္၊ ကိုယ္ရတာ ကိုယ္ေျဖ၊ မ်ားမ်ားက်က္ႏိုင္၊ မ်ားမ်ား ဖတ္ႏိုင္မွ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရ၊ ေတာ္ခ်င္ရင္ ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးစား၊ ကိုယ္ေတာ္မွ ကိုယ္ရဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ လႊမ္းမိုးေစခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေနမွပဲ။
လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးႏွစ္ေလာက္က မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ေခၚလို႔ ပုဂၢလိက ဖြင့္ထားတဲ့ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကို ေရာက္သြားပါတယ္။ တကယ့္ႏိုင္ငံျခားကို ေရာက္ေနသလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ တစ္ေက်ာင္းလုံး ကေလးေတြနဲ႔ ဆရာသာမက၊ ေက်ာင္းသန္႔ရွင္းေရး အဆုံး အဂၤလိပ္လိုပဲ ေျပာေနတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခား ေရာက္ေနသလားလို႔ ထင္သြားမိတာပါ။
ေက်ာင္းကလက္ေထာက္ ေက်ာင္းအုပ္ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္နဲ႔ စကားလက္ဆုံက်မိ တယ္။ သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္က ကေလးေတြ စာေမးပြဲဘယ္ေတာ့လဲလို႔ ေမးလိုက္ေတာ့ သူကရယ္တယ္။ "အန္ကယ္လ္ ဒီေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြအားလုံးကို စာေမးပြဲဆိုတဲ့စကား လုံးဝမသင္ဘူး။ စာေမးပြဲ ဆိုတာကို လုံးဝ နားမလည္ ေအာင္လုပ္ထားတယ္။ ဒီမွာက ပေရာဂ်က္ ဆိုတာကို သုံးၾကတယ္။ သူတို႔ကို အဖြဲ႔လိုက္ ပေရာဂ်က္ေတြေပးတယ္။ Assignment ဆိုတာေလာက္ပဲ သူတို႔ သိတယ္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေကာင္း စြမ္းေဆာင္ေအာင္ျမင္မႈကို သိပ္ၿပီး အသိအမွတ္ မျပဳဘူး။ Team Work နဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈေတြကိုပဲ အကဲျဖတ္တယ္" လို႔ျပန္ေျပာလိုက္တဲ့ စကားဟာ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အႀကီးအက်ယ္ ကြာျခားေနပါလား ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိုက္ မိပါတယ္။
တစ္ေလာက ပုဂၢလိကေက်ာင္း ေတြမွာ ေက်ာင္းလခတက္လို႔ ဆိုၿပီး မေက်နပ္သံေတြ ထြက္လာတယ္။ ေက်ာင္းဘက္ကလည္း သူတို႔ Quality ထိန္းခ်င္လို႔ ဌာေနဆရာ ေတြထက္၊ ႏိုင္ငံျခားက ဆရာေတြကိုပဲ ငွားသင္ၾကတယ္။ သူတို႔ကိုေပးရတဲ့ စရိတ္ေတြ ကလည္း အရမ္းမ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းလခ တိုးေကာက္ရတယ္လို႔ အေၾကာင္းျပၾကတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြရဲ႕ သေဘာက ေကာင္းေကာင္းသင္မယ္၊ ထားႏိုင္ရင္ လာထား၊ မထားႏိုင္ရင္ အစိုးရေက်ာင္း သြားဆိုတဲ့ သေဘာေတြ ေဆာင္လာတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးဌာန ကလည္း ေနာက္ပညာသင္ႏွစ္က စၿပီးေတာ့ အလယ္တန္းအဆင့္ အထိ မသင္မေနရ ပညာေရးကို တိုးျမႇင့္မယ္၊ ေက်ာင္းသုံး စာအုပ္ေတြ အခမဲ့ေပးမယ္ ဆိုတဲ့ အသံေတြ ၾကားလာရတယ္။ အားရွိစရာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သည္မိုး၊ သည္ေလ၊ သည္လူေတြ နဲ႔ ဒီစနစ္အတိုင္း သြားေနလို႔ ကေတာ့ မသင္မေနရေတြ ဘယ္အဆင့္အထိ လုပ္လုပ္ တိုးတက္လာမယ္ေတာ့ မထင္ ပါဘူး။ ပညာေရးကို ျမႇင့္တင္တယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းသုံးဖတ္စာအုပ္ ေတြကို စာ႐ြက္ၾကမ္း၊ စကၠဴၾကမ္းေတြနဲ႔ ထုတ္ေဝေပးေနရာ ကေန စာ႐ြက္ အေခ်ာေလးေတြနဲ႔
ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိေပးတာ ေလာက္ထက္ ပိုတယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ ပညာရွင္ႀကီးေတြ ပိုသိမယ္ထင္ပါတယ္။
ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိေပးတာ ေလာက္ထက္ ပိုတယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ ပညာရွင္ႀကီးေတြ ပိုသိမယ္ထင္ပါတယ္။
အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး
(ဤက႑တြင္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ The Voice ၏အာေဘာ္ မဟုတ္ဘဲ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္သည္)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။