ပန္းခ်ီေတာ္ဆရာခ်ံဳ
ဆရာခ်ံဳကိုု အဂၤလိပ္ - ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပြဲအၿပီး ၁၈၆၆ ခုနွစ္၊ ဇြန္လ ၁၈ ရက္ေန႕ ျမင္ကြနး္ျမငး္ခံုတုိင္ ညီေနာင္က မငး္တုနး္မငး္ႀကီးကို ပုန္ကန္တဲ့ အေရးအခငး္ေၾကာင့္ ဟိုေရႊ႕ဒီေျပာငး္ ပုနး္ေရွာင္ ေနရတဲ့ ကာလမွာ ေမာင္ခ်ံဳကို ဖြားျမင္ခဲ့တယ္။ ခ်ံဳေတာ၊ ယာေတာ အတြငး္မွာ ပုနး္ခိုုရငး္ ေမြးဖြားလာခဲ့ရတဲ့အတြက္ ပထမ ေမာင္ယာခ်ံဳ လို႕ အမည္ေပးခဲ့တယ္။ ေမာင္စံခ်ံဳ လိုု႔လညး္ေခၚၾကတယ္၊ ေနာက္ပိုငး္ ေမာင္ခ်ံဳ အမည္သည္ ေရႊနနး္ေတာ္အထိတြင္ခဲေ့လသည္ ။ ငယ္စဥ္ဘုုနး္ၾကီေက်ာငး္သားဘ ဝကတညး္က ပနး္ခ်ီကို ဝါသနာထက္သန္ခဲ့ၿပီး စပ္ပနး္ခ်ီပညာကိုုအေျခခံမွစ သင္ယူခဲ့သည္။ အသက္ (၁၄) ႏွစ္ မွာေတာ့ ပနး္ခ်ီေတာ္ ဦးၾကာညြန္႕ရဲ႕သား ဆရာစာ ထံမွာ တပည့္ခံရငး္နဲ႔ပနး္ခ်ီပညာသင ္ခဲ့တယ္ ပုုရပိုုက္အနက္မွာ ကန္႔ကူဆံျဖင့္အၾကိမ္ၾကိမ္ေက ာက္ေၾကာင္းနိုုင္ေအာင္အသားက ်ေအာင္ေလ့က်င္ေ့ရးဆြဲခဲ့
ရတယ္ ။ ျခဴး ကႏုုတ္ အတြက္ မွန္ကူ၊ စိန္ေတာင္၊ ရြက္ေခါက္၊
ရြက္လိပ္၊မုုတ္ေထာင္၊ သဇင္ေခြ၊ ပြင္ကပ္ စသည့္ပံုစံမ်ိဳးစံုုကိုု မ်ဥး္အထူ
အပါးတိုု႔ျဖင့္ ပိုုင္ႏိုုင္ေအာင္သင္ၾကားခဲ ့ရသည္။
ေရာင္စံုုေဆးေဖ်ာ္နညး္ အတတ္၊ စုုတ္တန္လုုပ္နည္းပညာ၊
ေ ရႊဇဝါေရးနညး္တိုု႔ကိုုအေျခခ ံမွစပိုုင္ႏုုိင္စြာသင္ယူတတ ္ေျမာက္ခဲ့သည္။
မငး္တုနး္မငး္လက္ထက္
အမႈထမး္ခဲ့တဲ့ ပနး္ခ်ီေတာ္ ဦးၾကာညြန္႕ဟာခရစ္ႏွစ္္ ၁၈၇၈ ခု၊ သီေပါမငး္
နနး္တက္အၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔အၾကာမွာ ကြယ္လြန္ခဲ့လိုု႔ သီေပါမငး္က
ဦးၾကာညြန္႕ရဲ႕သားျဖစ္သူ ဆရာစာကို ဆက္လက္ခန္႔အပ္ခဲ့တယ္။ ဆရာစာ
မ်က္စိကြယ္ၿပီး အနားယူေတာ့ ဆရာခ်ံဳ ပနး္ခ်ီေတာ္အျဖစ္ ခန႔္အပ္ျခငး္
ခံခဲ့ရတယ္။
ခရစ္ ၁၈၈၃ ခုႏွစ္ ၊ ဆရာခ်ံဳ အသက္ (၁၇) ႏွစ္သား အရြယ္မွာ နနး္တြငး္ပနး္ခ်ီေတာ္ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။
ဆရာခ်ံဳ ပနး္ခ်ီေတာ္ ျဖစ္ခ်ိန္ နနး္တြငး္မွာ အီတာလ်ံ ပနး္ခ်ီဆရာ ႏွစ္ဦးကိုလညး္ ေခတၱ ခန္႔ထားခဲ့တာေၾကာင့္ ဆရာခ်ံဳဟာ အဲ့ဒီ အီတာလ်ံ ပနး္ခ်ီဆရာေတြနဲ႔အျပန္အလွန္
ပနး္ခ်ီပညာခ်ငး္ ဖလွယ္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ပနး္ခ်ီေတာ္အျဖစ္ အမႈထမး္ရာမွာ
လစာေတာ္ေငြ အျဖစ္ (၃၅) က်ပ္ ရတယ္။ဆရာခ်ံဳ နနး္တြငး္ကို
ပနး္ခ်ီေတာ္အျဖစ္ေရာက္ခ်ိန္ မွာ
ပံုတူ ေရးျခယ္မႈ ေခတ္စားလ်က္ရွိတယ္။ ဦးၾကာညြန္႔ ရွိစဥ္က
ႀကိဳးစားေရးျခယ္ခဲ့တဲ့ ပံုတူဆြဲနညး္ စနစ္ဟာ အရွိန္ရစ ျပဳလာတဲ့ အခ်ိန္ပါ။
ခဲ၊ ေဆးေရာင္စံုတိုု႔ျဖင့္ မငး္၊ မွဴးမတ္တို႕ရဲ႕ ပံုတူမ်ားကို
ေရးျခယ္လာခဲ့ရာမွ ေထရ္ၾကီးဝါၾကီး ရဟနး္ေတာ္ပံုုတူမ်ား
အရပ္သူအရပ္သားတိုု႔ပံုုတူမ် ားအထိ ေရးရုိးေရးစဥ္ ျမန္မာ့ပနး္ခ်ီမွာ ပံုတူေရးျခယ္ျခငး္ နညး္ဟာ တစ္က႑အျဖစ္ အျမစ္တြယ္လာခဲ့ရတယ္။
ဆရာခ်ံဳတို႕ေခတ္က ပုရပိုက္ ပနး္ခ်ီေတြသာမက ပိတ္၊ စကၠဴနဲ႕ ပိုးဖဲ စတဲ့ ဖ်င္မ်ားေပၚမွာ ဆင္ရုပ္ ေရးျခယ္မႈ ေခတ္စားခဲ့ပါတယ္။ ဆင္ရုပ္ပံုကို အလွအပ အတြက္သာမက ေစ့စပ္ လမး္ေၾကာငး္ျပဳတဲ့ အခါမွာလညး္ သားရွင္က သမီးရွင္ထံ ဆင္ရုပ္ပနး္ခ်ီကားကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးပို႔ေလ့ ရွိပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က ဆင္လိုႀကံ့ခိုင္ၿပီး ထားေသာ ကတိကို တည္ပါမည့္အေၾကာငး္ျဖစ္သည္။
ကႏုတ္၊ နာရီ၊ ကပီ၊ ကဇာ လို႕ ေခၚတဲ့ ေရွးရုိးျမန္မာပနး္ခ်ီ ေလးမ်ိဳးမွာ ဂဇာလို႕ ေခၚတဲ့ ဆင္ရုပ္ေရးနညး္ဟာ ေရွးျမန္မာပနး္ခ်ီဆရာေတြ အစဥ္တစိုက္ေလ့လာလိုက္စားခဲ့ တဲ့ ေရးနည္းတစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တရုတ္နဲ႕ ဂ်ပန္ပနး္ခ်ီနယ္ပယ္မွာ ၁၄ ရာစု ေနာက္ပုိငး္ကစၿပီး ထြနး္ကားလာခဲ့တဲ့ “၄၅ဒီဂရီ အေပၚစီးျမင္ကြင္က်ယ္ေရးနညး္ ”
စနစ္ကို ေရွးျမန္မာ ပနး္ခ်ီ၊ ပနး္ပု ဆရာႀကီးေတြက နတ္အျမင္ “နတ္ၾကည့္’’
ေရးနညး္လို႕ ေခၚေဝၚၾကၿပီး ဒီေရးနညး္ကို ၁၈ ရာစု ျမန္မာ ပနး္ခ်ီေလာကမွာ
ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ေတြ႕ျမင္လာရတယ္။ ဒီလက္ရာေတြကို ပနး္ခ်ီေတာ္ ဦးၾကာညြန္႕ရဲ႕
လက္ရာပုရပိုက္ ပနး္ခ်ီေတြမွာ အမ်ားဆံုးေတြ႕ျမင္ရၿပီး ဆရာစာ၊ ဆရာခ်ံဳ တို႕က
ဆက္လက္ႀကိဳးပမး္ခဲ့လိုု႔ တစ္စတစ္စ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္ ။
ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၄၇ ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုနး္လဆုတ္ ၈ ရက္ေန႕ ပါေတာ္မူတဲေ့န႔ကို ဆရာခ်ံဳမ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီ့ေနာက္ပိုုင္းကာလေတြမွာ ဆရာခ်ံဳဟာ ဟိုေျပာငး္ဒီေရႊ႕ေနထိုင္ ခဲ့ရပါတယ္။ေဆြမ်ိဳးရွိရာ အင္းဝ၊ ပခုုကၠဴ၊ေရစၾကိဳေပါက္ေတာ စသျဖင့္ ဟိုုေျပးဒီေျပးႏွင့္ဇနီးသည္ ဆံုုးပါးခဲ့ရတယ္၊ လူမမယ္ သားႏွစ္ေယာက္နဲ႕သမီးႏွစ္ေယာ က္ရဲ႕ဝန္ကိုလညး္ခက္ခက္ခဲခဲထ မး္ခဲ့ရပါတယ္။
အဂၤလိပ္ေတြက ဆရာခ်ံဳကို မသကၤာမႈနဲ႕ ေထာင္ (၃) လ ခ်ခံခဲ့ရတယ္။ ဒီေနာက္မွာ ကာနယ္ဆေလဒင္က ဆရာခ်ံဳရဲ႕ ပနး္ခ်ီပညာကို ႏွစ္သက္တဲ့အတြက္ သူ႔ထံမွာ အမႈထမး္ဖို႕ ေခၚခဲ့ဖူးေပမယ့္လညး္ ဆရာခ်ံဳဟာ တုိင္းတစ္ပါးသားတို႕ရဲ႕လက္ေ အာက္မွာ အမႈမထမး္ဟုုဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္ ထိုုအခြင့္အေရးကိုု မယူခဲေ့ပ။
သူ႕ကၽြန္ဘဝ တြင္ဆရာခ်ံဳဟာ ေနာက္လာေနာက္သားမ်ား အမွတ္တရႏွင့္ ဇာတိမာန္ တက္ေစရန္ အရွင္ႏွစ္ပါး ပါေတာ္မူပံုကို ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ လယ္ထြန္မဂၤလာ သဘင္ကိုလညး္ ျပန္လည္ ေရးဆြဲခဲ့တယ္။ နနး္တြငး္ မငး္၊ မွဴးမတ္တို႕ သြားလာ ေနထုိင္ခဲ့ၾကပံုမွတ္တမး္ေတြ ကိုလညး္
ေရးဆြဲခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုငး္ ဆရာခ်ံဳဟာ ပိတ္ေတြကို လက္မ ၂ဝ ပတ္လည္အရြယ္
သစ္သားတြင္ေဘာင္က်က္ၿပီး ပံုတူရႈခငး္၊ နနး္ၿမိဳ႕ရုိး ဘုရားပုထိုးနဲ႕
ဇာတ္နိပါတ္ေတြကို ေရးဆြဲကာ ပနး္ခ်ီကား ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ေလာက္ျဖင့္
ဘုနး္ႀကီးပ်ံ၊ ဘေတာ္ပ်ံ၊ မယ္ေတာ္ပ်ံ တလားၾကီးေလာင္တိုုက္စသည္တို ု႔တြင္
ခ်ိတ္ဆြဲၿပီး ျပသ ေရာင္းခ်ခဲ့တယ္။ ၁၉၈ဝ ျပည့္ႏွစ္ေလာက္မွာ ဆရာခ်ံဳဟာ
အဲ့ဒီလို တီထြင္ ျပသခဲ့ျခငး္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဆံုး
ျပသတဲ့ ပနး္ခ်ီျပပြဲလို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဥဴးတိႆ စာေပးပိုု႔ေခၚယူခဲ့လိုု႔ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရပ္ မအူပင္ၿမိဳ႕နယ္၊မလက္တိုုေက် းရြာေလးကိုု သားအဖတေတြ စုုန္ဆငး္ခဲ့ၾကတယ္။ ကူကံုုးေက်ာငး္တိုုက္ မလက္တိုုရြာေလးတြင္ဆရာခ်ံုဳ ေနထိုုင္ခဲ့သည္၊ မလက္တိုုသူေဒၚေငြခင္ႏွင့္ ဒုုတိယအိမ္ေထာင္ဆက္ခဲ့သည္။
၁၉၁၁ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုငး္မွာ ဆရာခ်ံဳတိုု႔မိသားစုု ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့တယ္။ ရုုပ္ရွင္ပိုုစတာမ်ားစမ္းသပ ္ေရးဆြဲခဲ့ရာ အထုူးနာမည္ရခဲ့သည္ ။ က်ားပံုု၊ဆင္ပံုုေရးရာတြင္ေ ကာငး္မြန္လွသျဖင္
့အိန္အန္ေထာင္ကနားေဆးတိုက္ သူေ႒းကိုယ္တိုင္ လာေရာက္ၿပီး ဆရာခ်ံဳ၏ထံတြင္
က်ားတံဆိပ္ေဆးေၾကာ္ျငာမ်ား အပ္ႏွံရာမွ က်ားသူေဌးႏွင့္ဆက္သြယ္မိကာ ဆရာခ်ံဳ
စာဝတ္ေနေရးအဆင္ေျပခဲ့သည္။
ဆရာခ်ံဳကား အသားလတ္လတ္၊ အရပ္ မနိမ့္မျမင့္ အလြန္ရည္မြန္၍ သိမ္ေမြ႕ပံုရသည္။ ေဆးေပါ့လိပ္ ႀကိဳက္သည္။ အဂၢိရိတ္ ဝါသနာထံုသည္။ သူ႕ေက်းဇူးကို သိတတ္သည္။ စညး္ကမး္ႀကီးသည္။ ဘာသာေရးလညး္ ကိုငး္ရႈိင္းသည္။ ေရွးအခါက ေရာင္ေနာက္တြဲ ထံုးေလ့ရွိၿပီး ရန္ကုန္ေရာက္ခါမွ ကတံုးတံုးေၾကာငး္ သိရသည္။ပနး္ခ်ီေရးဆြဲလွ်င္ သီခ်ငး္ကေလး တညညး္ညညး္ျဖင့္ ေရးဆြဲေလ့ ရွိသည္။ ပညာကို ဝွက္၍ မထားတတ္၊ မသိနားမလည္၍ တပည့္ခံလာလွ်င္ က်က်နန သင္ၾကားျပသေပးေလ့ ရွိသည္။ ေနမႈ၊ ထုိင္မႈ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈတြင္ အလြန္ ျမန္မာဆန္သည္။
ဦးမင္းႏုုိင္၏ ပန္းခ်ီေတာ္ဆရာခ်ံဳမွ
ဆရာခ်ံဳကိုု အဂၤလိပ္ - ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပြဲအၿပီး ၁၈၆၆ ခုနွစ္၊ ဇြန္လ ၁၈ ရက္ေန႕ ျမင္ကြနး္ျမငး္ခံုတုိင္ ညီေနာင္က မငး္တုနး္မငး္ႀကီးကို ပုန္ကန္တဲ့ အေရးအခငး္ေၾကာင့္ ဟိုေရႊ႕ဒီေျပာငး္ ပုနး္ေရွာင္ ေနရတဲ့ ကာလမွာ ေမာင္ခ်ံဳကို ဖြားျမင္ခဲ့တယ္။ ခ်ံဳေတာ၊ ယာေတာ အတြငး္မွာ ပုနး္ခိုုရငး္ ေမြးဖြားလာခဲ့ရတဲ့အတြက္ ပထမ ေမာင္ယာခ်ံဳ လို႕ အမည္ေပးခဲ့တယ္။ ေမာင္စံခ်ံဳ လိုု႔လညး္ေခၚၾကတယ္၊ ေနာက္ပိုငး္ ေမာင္ခ်ံဳ အမည္သည္ ေရႊနနး္ေတာ္အထိတြင္ခဲေ့လသည္
ေရာင္စံုုေဆးေဖ်ာ္နညး္ အတတ္၊ စုုတ္တန္လုုပ္နည္းပညာ၊
ေ ရႊဇဝါေရးနညး္တိုု႔ကိုုအေျခခ
ခရစ္ ၁၈၈၃ ခုႏွစ္ ၊ ဆရာခ်ံဳ အသက္ (၁၇) ႏွစ္သား အရြယ္မွာ နနး္တြငး္ပနး္ခ်ီေတာ္ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။
ဆရာခ်ံဳ ပနး္ခ်ီေတာ္ ျဖစ္ခ်ိန္ နနး္တြငး္မွာ အီတာလ်ံ ပနး္ခ်ီဆရာ ႏွစ္ဦးကိုလညး္ ေခတၱ ခန္႔ထားခဲ့တာေၾကာင့္ ဆရာခ်ံဳဟာ အဲ့ဒီ အီတာလ်ံ ပနး္ခ်ီဆရာေတြနဲ႔အျပန္အလွန္
ဆရာခ်ံဳတို႕ေခတ္က ပုရပိုက္ ပနး္ခ်ီေတြသာမက ပိတ္၊ စကၠဴနဲ႕ ပိုးဖဲ စတဲ့ ဖ်င္မ်ားေပၚမွာ ဆင္ရုပ္ ေရးျခယ္မႈ ေခတ္စားခဲ့ပါတယ္။ ဆင္ရုပ္ပံုကို အလွအပ အတြက္သာမက ေစ့စပ္ လမး္ေၾကာငး္ျပဳတဲ့ အခါမွာလညး္ သားရွင္က သမီးရွင္ထံ ဆင္ရုပ္ပနး္ခ်ီကားကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးပို႔ေလ့ ရွိပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က ဆင္လိုႀကံ့ခိုင္ၿပီး ထားေသာ ကတိကို တည္ပါမည့္အေၾကာငး္ျဖစ္သည္။
ကႏုတ္၊ နာရီ၊ ကပီ၊ ကဇာ လို႕ ေခၚတဲ့ ေရွးရုိးျမန္မာပနး္ခ်ီ ေလးမ်ိဳးမွာ ဂဇာလို႕ ေခၚတဲ့ ဆင္ရုပ္ေရးနညး္ဟာ ေရွးျမန္မာပနး္ခ်ီဆရာေတြ အစဥ္တစိုက္ေလ့လာလိုက္စားခဲ့
တရုတ္နဲ႕ ဂ်ပန္ပနး္ခ်ီနယ္ပယ္မွာ ၁၄ ရာစု ေနာက္ပုိငး္ကစၿပီး ထြနး္ကားလာခဲ့တဲ့ “၄၅ဒီဂရီ အေပၚစီးျမင္ကြင္က်ယ္ေရးနညး္
ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၄၇ ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုနး္လဆုတ္ ၈ ရက္ေန႕ ပါေတာ္မူတဲေ့န႔ကို ဆရာခ်ံဳမ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီ့ေနာက္ပိုုင္းကာလေတြမွာ ဆရာခ်ံဳဟာ ဟိုေျပာငး္ဒီေရႊ႕ေနထိုင္ ခဲ့ရပါတယ္။ေဆြမ်ိဳးရွိရာ အင္းဝ၊ ပခုုကၠဴ၊ေရစၾကိဳေပါက္ေတာ စသျဖင့္ ဟိုုေျပးဒီေျပးႏွင့္ဇနီးသည္
အဂၤလိပ္ေတြက ဆရာခ်ံဳကို မသကၤာမႈနဲ႕ ေထာင္ (၃) လ ခ်ခံခဲ့ရတယ္။ ဒီေနာက္မွာ ကာနယ္ဆေလဒင္က ဆရာခ်ံဳရဲ႕ ပနး္ခ်ီပညာကို ႏွစ္သက္တဲ့အတြက္ သူ႔ထံမွာ အမႈထမး္ဖို႕ ေခၚခဲ့ဖူးေပမယ့္လညး္ ဆရာခ်ံဳဟာ တုိင္းတစ္ပါးသားတို႕ရဲ႕လက္ေ
သူ႕ကၽြန္ဘဝ တြင္ဆရာခ်ံဳဟာ ေနာက္လာေနာက္သားမ်ား အမွတ္တရႏွင့္ ဇာတိမာန္ တက္ေစရန္ အရွင္ႏွစ္ပါး ပါေတာ္မူပံုကို ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ လယ္ထြန္မဂၤလာ သဘင္ကိုလညး္ ျပန္လည္ ေရးဆြဲခဲ့တယ္။ နနး္တြငး္ မငး္၊ မွဴးမတ္တို႕ သြားလာ ေနထုိင္ခဲ့ၾကပံုမွတ္တမး္ေတြ
ဆရာေတာ္ဥဴးတိႆ စာေပးပိုု႔ေခၚယူခဲ့လိုု႔ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရပ္ မအူပင္ၿမိဳ႕နယ္၊မလက္တိုုေက်
၁၉၁၁ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုငး္မွာ ဆရာခ်ံဳတိုု႔မိသားစုု ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့တယ္။ ရုုပ္ရွင္ပိုုစတာမ်ားစမ္းသပ
ဆရာခ်ံဳကား အသားလတ္လတ္၊ အရပ္ မနိမ့္မျမင့္ အလြန္ရည္မြန္၍ သိမ္ေမြ႕ပံုရသည္။ ေဆးေပါ့လိပ္ ႀကိဳက္သည္။ အဂၢိရိတ္ ဝါသနာထံုသည္။ သူ႕ေက်းဇူးကို သိတတ္သည္။ စညး္ကမး္ႀကီးသည္။ ဘာသာေရးလညး္ ကိုငး္ရႈိင္းသည္။ ေရွးအခါက ေရာင္ေနာက္တြဲ ထံုးေလ့ရွိၿပီး ရန္ကုန္ေရာက္ခါမွ ကတံုးတံုးေၾကာငး္ သိရသည္။ပနး္ခ်ီေရးဆြဲလွ်င္ သီခ်ငး္ကေလး တညညး္ညညး္ျဖင့္ ေရးဆြဲေလ့ ရွိသည္။ ပညာကို ဝွက္၍ မထားတတ္၊ မသိနားမလည္၍ တပည့္ခံလာလွ်င္ က်က်နန သင္ၾကားျပသေပးေလ့ ရွိသည္။ ေနမႈ၊ ထုိင္မႈ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈတြင္ အလြန္ ျမန္မာဆန္သည္။
ဦးမင္းႏုုိင္၏ ပန္းခ်ီေတာ္ဆရာခ်ံဳမွ
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။