ရတီခ်စ္သူေတြအတြက္ Music Plus က႑မွာ ဒီတစ္လ ဘာသီခ်င္းနားေထာင္ဖုိ႔ အႀကံေပးရပါ့။ အခုလ ၾသဂုတ္လ..။ ၾသဂုတ္လလုိ႔ စဥ္းစားမိလုိက္တာနဲ႔ ကြၽန္မ ႏွလံုးသားက ဆြတ္ဆြတ္က်င္သတိရမိတာ ‘သူ’။ ကြၽန္မတစ္ဦးတည္း မဟုတ္။ ဂီတခ်စ္သူအားလံုး၊ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုး သူ႔ကုိ သတိရေနၾကသည္။ ၂ဝဝ၄၊ ၾသဂုတ္လမွာ သူ ကြၽန္မတုိ႔အားလံုးကုိ ခ်န္ရစ္ကာ အေဝးႀကီးကုိ ထြက္သြားခဲ့သည္။ ေပ်ာက္ေသာသူ ရွာလွ်င္ေတြ႕၊ ေသေသာသူ ၾကာလွ်င္ေမ့တဲ့။ အခုဆုိရင္ ၉ ႏွစ္ ရွိၿပီ။ ၉ ႏွစ္ဆုိသည့္အခ်ိန္ကာလက ေမ့ဖုိ႔မလံု ေလာက္ေသးလုိ႔ပဲလား။ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ေသၿပီးသူ တစ္ေယာက္ကုိေမ့ဖို႔ လံုေလာက္မယ့္အခ်ိန္ကာလ ကုိ ဘယ္သူတြက္ ထုတ္ေပးဦးမလဲ။ အခ်ိန္ကာလ ဘယ္ေလာက္ပင္ ဆန္႔ထြက္ရွည္လ်ားခဲ့ေစဦးေတာ့ သူ႔ကုိ ကြၽန္မတုိ႔ ေမ့လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ အထူး သျဖင့္ သူထြက္သြားခဲ့ သည့္ မိုးကေလးဖြဲဖြဲရြာေနတဲ့ ၾသဂုတ္လေန႔ရက္ေတြကုိ ေရာက္ခဲ့ေလတုိင္း ေပါ့။
ဇူလုိင္ ၁ ရက္ေန႔၊ ဒီစာကုိ ကြၽန္မေရးေနသည္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဒါ သူ႔ေမြးေန႔ေပပဲ။ အျပင္မွာ မိုးေတြ ရြာေနသည္။ ျပတင္းေပါက္ကေန မိုးေရ စက္ေတြကုိ ေငးၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ သူ႔ကုိပဲ ကြၽန္မ ျမင္သည္။ မုိးစက္မုိးေပါက္ေလးေတြ က်ေနသံကုိ နားစုိက္ေထာင္လုိက္တဲ့အခါ သူ႔ဂီတ သံကုိ ကြၽန္မ ၾကားမိသည္။ သူနဲ႔စပ္ဆုိင္သမွ် အေၾကာင္းအရာေတြက ကြၽန္မရင္ထဲ ျဖည္းျဖည္းညင္းညင္း ဝင္လာသည္။
၁၉၆၃ ဇူလုိင္ ၁ရက္ေန႔မွာ သူ႔ကုိ ဦးထြန္း ျမင့္၊ ေဒၚျမရင္တုိ႔က ပုသိမ္ၿမိဳ႕မွာ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ၁၉၇၉ ခုမွာ အထက (၃) ကေန အထက္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီး ပုသိမ္ေဒသေကာလိပ္မွာ ၂ ႏွစ္ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၄ ခုနွစ္မွာ ေမာ္လၿမိဳင္ တကၠသုိလ္ကေန ႐ူပေဗဒအဓိကျဖင့္ သိပၸံဘြဲ႕ ရရွိခဲ့သည္။ သူ႔ေသြးေၾကာထဲက ဂီတဝါသနာ ပုိးေတြ နည္းလမ္းတက် ရွင္သန္ေပါက္ဖြားလာေစဖုိ႔ ဆရာဦးေအာင္စုိး (KC Francis) ဆီမွာ သူ ခ်ဥ္းကပ္သင္ယူခဲ့ဖူးသည္။ အဲဒီေခတ္အခါက လူငယ္အမ်ားစုဟာ ဂစ္တာတီးႏုိင္ရင္ပဲ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ သူရဲေကာင္းပမာ ထင္မွတ္ကာ ေျမာက္ၾကြေျမာက္ ၾကြနဲ႔ လမ္းေဘးအုတ္ခံုေတြမွာ ႀကီးစုိးျခယ္လွယ္ တတ္ၾကခ်ိန္။ သူကေတာ့ သူ႔ပံုစံအတုိင္း ေငးရီရီ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ႐ိုး႐ိုးစင္းစင္းေလးသာ ေနထိုင္ တတ္ခဲ့သူ။ သူ႔မွာ ဂစ္တာသာမက Piano, Drums, Harmonica ေတြကုိပါ ေကာင္းေကာင္းႀကီး တီး၊ မႈတ္ႏုိင္စြမ္းရွိေနခဲ့သည္။ ပါရမီအထံု ႀကီးမားခဲ့သူမုိ႔ပဲလား၊ စကၠန္႔မလပ္ နည္းလမ္းတက် အားထုတ္မႈေတြေၾကာင့္ပဲလား ဘယ္သူမွ တိတိပပမေျပာႏုိင္။ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္မွာ ပထမဆံုး ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိလုိက္တဲ့ Solo Album က ဂီတခ်စ္သူ လူငယ္အားလံုးရဲ႕ ႏွလံုးသားကုိ ျဗဳန္းစားျဗင္းစား ႀကီး ဖမ္းစားခ်ဳပ္ေႏွာင္လုိက္ေတာ့သည္။
”ထူးအိမ္သင္ နာရီေပၚမွ မ်က္ရည္စက္မ်ား နားေထာင္ၾကည့္၊ မုိက္တယ္၊ မင္းႀကိဳက္မွာ ေသခ်ာတယ္၊ ေထာင္ျဖစ္ေအာင္ေထာင္” အဲဒီလုိ လူငယ္ေတြအခ်င္းခ်င္း သတင္းစကားပါးၾက သည္။ လူငယ္တုိင္းရဲ႕လက္ထဲမွာ သူ႔ကက္ဆက္ တိတ္ေခြေလးနဲ႔ သူ႔သီခ်င္းစာအုပ္ကေလးေတြ။ အဲဒီေနာက္ ေမွာ္ဆရာအိပ္မက္ (၁၉၈၈)၊ သက္ၿငိမ္ (၁၉၈၉)၊ အတၱပံုေဆာင္ခဲမ်ား၊ အၾကင္ နာအိပ္မက္၊ အရင္အတုိင္း(၁၉၉၁) စတဲ့စတဲ့ Solo Album ေတြ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ထြက္ရွိလာျပန္သည္။ လူငယ္တုိင္းရဲ႕ပါးစပ္ဖ်ားမွာ သူ႔ေတးသြားသံစဥ္ေတြက တြဲလြဲခုိမင္းမူေနတတ္သည္။
စာေပနဲ႔ဂီတ ခြဲျခားမရႏုိင္သလုိ ဂီတကုိခ်စ္တဲ့ သူက ကဗ်ာ၊ ဝတၳဳတုိေတြ ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည္။ သွ်ပ္မွဴး ေက်ာ္၊ လင္းထက္။ ဒါေပမဲ့ ဒီအမည္ေတြကုိသိသူ သိပ္မရွိခဲ့။ မွတ္ပံုတင္ထဲက ‘ေက်ာ္ျမင့္လြင္’ ဆုိတဲ့ နာမည္ကလည္း ဂီတပရိသတ္ေတြအတြက္ အစိမ္းသက္သက္။ ထူးအိမ္သင္ဆုိတဲ့ ဂီတအမည္ ကသာ သူ႔ကုိ မုိးခုနစ္ဆင့္အျမင့္ေရာက္ေအာင္ တြန္းတင္ေပးခဲ့သည္။ မုိးသားျမင့္ျမင့္ထိ ရဲရဲ ပ်ံတက္ခဲ့တဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္။ သူ႔သီခ်င္းေတြ အေပၚ လူငယ္ေတြကေတာ့ ”ဒါ ဘယ္လုိသီခ်င္း အမ်ဳိးအစားေတြပါလိမ့္” လုိ႔ မေတြးဆအား၊ ဂစ္တာေတြကိုင္ကာ သူ႔ဂီတသူ႔သီခ်င္းကို အေဆြး တစ္ဖံု၊ အျမဴးတစ္လွည့္ ယစ္မူးတပ္မက္စြာ ခံစား ေဖာက္ခြဲပစ္ဖုိ႔ပဲ သိသည္။ ဂီတပညာတတ္ေတြ ကေတာ့ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ကာ သူ႔ဂီတ သူ႔သီခ်င္း ေတြကုိ ပုိင္းဆစိတ္ႁမႊာ အေျဖရွာထုတ္ၾကသည္။ ”အလကားပါ၊ Own Tune စစ္စစ္ေတြ မပါဘူး။ Jazz ေတြပါ၊ မဟုတ္ဘူး country ဆန္တယ္၊ ေသခ်ာတာက Pop ပဲ၊ မဟုတ္ဘူး အရင္းစစ္ လုိက္ေတာ့ rock n’ roll ထဲမွာ ရွိတာဗ်…” သီခ်င္းအစအနေတြ နမူနာဆြဲထုတ္ခ်ကာ အာေပါင္ အာရင္းသန္သန္ ျငင္းၾကခုန္ၾကသည္။
ေဝဖန္ေရးသမားတခ်ိဳ႕က ျဖတ္၊ ညွပ္၊ ကပ္ သီခ်င္းေတြပါ” လုိ႔ စာမ်က္ႏွာေတြေပၚကေန ေပၚေပၚထင္ ထင္ စြပ္စြဲၾကသည္။ ဘာေျပာေျပာ သူကေတာ့ သူ႔ဂီတကုိ ယံုၾကည္နက္႐ိႈင္းစြာ ဆက္လက္ဖန္တီးသည္။ ဒီလုိနဲ႔ စကားလံုးမရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ (၁၉၉၅)၊ Unplugged Songs (၁၉၉၆)၊ ၿမိဳ႕ျပ လေရာင္တမ္းခ်င္း (၁၉၉၆)၊ ဝင္႐ိုးစြန္းမီး (၁၉၉၇)၊ အေမ (၁၉၉၇)၊ အမွတ္ တရဒဏ္ရာ သီခ်င္းမ်ား (၁၉၉၉)၊ အစိမ္းေရာင္ ရက္စြဲမ်ား၊ တစ္ေန႔စာ အလြဲမ်ား (၂ဝဝ၃) ..ထြက္သမွ် သီခ်င္းတုိင္းက ဥတုရာသီညႇိစရာမလုိ၊ ခ်ိန္ခါ ေနရာမေရြး ရႊန္းရႊန္းျမျမ ေတာက္ပရွင္သန္ ေနခဲ့သည္။
၂ဝဝ၄ ၾသဂုတ္ ၁၄ မွာေတာ့ သူခ်စ္ တဲ့ မိသားစု၊ သူခ်စ္တဲ့ ပရိသတ္၊ သူခ်စ္တဲ့ကမၻာ ေျမကုိ ႐ုတ္တရက္ႀကီး စြန္႔ခြာကာ အေဝးဆံုးကုိ သူထြက္သြားေတာ့သည္။ လက္က်န္သီခ်င္းေလး ေတြ စုစည္းထားတဲ့ Album ကုိ ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ အမွတ္တရ သူခ်န္ထားရစ္ခဲ့သည္။ With Love ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ စာတန္းေလးနဲ႔ သူ႔လက္မွတ္ ေလးေရးျခစ္ထားတဲ့ စိမ္းျမျမကာဗာေလးက ကြၽန္မတို႔အားလံုးအတြက္ ေနာက္ဆံုးတဲ့လား။ The Last Album of Htoo Eain Thin တဲ့။ ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ သူခ်န္ရစ္တဲ့သီခ်င္းေတြကုိ အဆံုးမွာ လြမ္းဆြတ္တသျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ကြၽန္မ တုိ႔တစ္သက္ မက္မေျပစရာ စားသံုးလုိက္ၾကရ သည္။ ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ သူဖန္တီးထုဆစ္ ခ်န္ ထားရစ္ခဲ့တဲ့သီခ်င္းေတြကို ကြၽန္မတုိ႔တ႐ိႈက္မက္ မက္ နားဆင္ခံစားလုိ႔ မဆံုးႏုိင္ၾက။ ေျမကမၻာမွာ သူမရွိေတာ့ေပမယ့္ သူ႔သီခ်င္းေတြကုိ ဂီတေလာကမွာ Version အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ၾကားခြင့္ရေနဆဲ။ သူဟာ သူ႔မိသားစု၊ ဇနီးနဲ႔သမီးေလးအတြက္ ေမ့မရမယ့္လူ၊ ဂီတခ်စ္သူပရိသတ္အားလံုး အတြက္ ေမ့မရႏုိင္တဲ့လူ။ ေသခ်ာပါသည္၊ သူဟာ ကြၽန္မအတြက္လည္း ေမ့မရတဲ့လူ။ သူနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီး အမွတ္တရမ်ားစြာ ကြၽန္မမွာရွိသည္။ ၁ဝ ႀကိမ္ထက္မနည္း ဖုန္းဆက္ခ်ိန္းကာ ႀကိဳးစားပမ္းစားေတြ႕ဆံုခဲ့ရတဲ့ ဂီတအင္တာဗ်ဴးက ႐ုပ္ရွင္ စတားမဂၢဇင္း၊ ၁၉၉၇၊ ၾသဂုတ္လမွာ ပါခဲ့ဖူးသည္။ သူ႔အေၾကာင္းေရးသည့္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္က မရည္ရြယ္ပါဘဲ Faces မဂၢဇင္း၊ ၾသဂုတ္လမွာ ပါခဲ့သည္။ အခု ဒီစာကုိေတာ့ ရတီ၊ ၾသဂုတ္လ Music Plus က႑ အတြက္ ရည္ရြယ္ကာ ကြၽန္မ သူ႔ကုိ လြမ္းဆြတ္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ေရးမိေၾကာင္း ဝန္ခံပါသည္။ အျပင္မွာ မုိးေလးေတြရြာေနသည္။ သူဟာ ကြၽန္မအတြက္ ၾသဂုတ္လထဲကလူ ျဖစ္သလုိ ေမ့မရတဲ့လူလည္း အေသအခ်ာျဖစ္ေန သည္။ဒါေၾကာင့္ မုိးေလးဖြဲဖြဲရြာေနဦးမယ့္ ၾသဂုတ္ လမွာ သူ႔သီခ်င္း၊ သူ႔ဂီတကလြဲလုိ႔ တျခား နား ေထာင္စရာ ေတးဂီတ ကြၽန္မမွာမရွိပါ။ ရွင္တုိ႔ အားလံုးကိုလည္း ကြၽန္မနဲ႔ ႏွလံုးသားခ်င္း ထပ္တူ က်စြာ ရွိေနေစခ်င္ပါသည္။
zigzag


No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။