Tun Wai
"ဒီစကား" ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ဒီလႈိင္းဂ်ာနယ္ Volume 2 No.25
ဇူလုိင္လ ေရာက္ၿပီဆိုေတာ့ အာဇာနည္ေန႔န႔ဲ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြကို စဥ္းစားမိပါတယ္။ ‘အာဇာနည္’ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ယခင္က ေဆြးေႏြးၿပီးၿပီထင္ပါတယ္။ မူလသကၠတစကားအရ အမ်ိဳးေကာင္းကို ဆိုလိုတာပါ။ ဟိႏၵဴဘာသာယဥ္ေက်းမွဳလႊမ္းမိုးတဲ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဇာတ္ၿမင္႔တဲ့သေဘာလုိ႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔ ၿမန္မာဘာသာစကားထဲကို ေရာက္ၿပီးတဲ့အခါမွာ ‘အာဇာနည္သူရဲေကာင္း’ လို႔တြဲသံုးလာတာကိုု ေတြ႕ရပါတယ္။ အာဇာနည္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို လ်င္လ်င္ၿမန္ၿမန္ မွန္မွန္ကန္ကန္ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ဆံုးၿဖတ္ခ်က္နဲ႔အညီ လုပ္ရဲကုုိုင္ရဲၿခင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ထားတာလည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ဒါက မူလအဓိပၸာယ္နဲ႔ အေတာ္ေလးေ၀းသြားၿပီၿဖစ္ေပမဲ့ ကြ်န္မကေတာ့ ႏွစ္လိုဖြယ္ၿဖစ္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
ငယ္ငယ္တုန္းက အာဇာနည္ေန႔ကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး အာဇာနည္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကို သိခဲ့ရတာေၾကာင့္ အာဇာနည္ဆိုတာ ႏိုင္ငံနဲ႔ ၿပည္သူ-ၿပည္သားေတြအတြက္ အသက္ေပးသြားေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားလို႔ နားလည္ခဲ့ပါတယ္။ နည္းနည္းၾကီးလာတဲ့အခါမွာေတာ့ အာဇာနည္ဆိုတာ မိမိယံုၾကည္ခ်က္အရ အသက္စြန္႔သူမ်ားလို႔ၿမင္လာပါတယ္။ အထက္မွာ ေဖာ္ၿပထားတဲ့ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ၿပခ်က္ကို ဖတ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ စဥ္းစားစရာေတြ ေပၚလာပါတယ္။ အႏၱရာယ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတဲ့အခါမွာ ၿမန္ၿမန္၊ မွန္မွန္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး လုပ္ကိုင္ႏုိင္တယ္ဆိုေတာ့ ကာယသတၱိသာမက ဥာဏ္ရည္ထက္ၿမတ္မွဳပါ လိုအပ္တာေပါ႔။ ဒီေတာ့ အာဇာနည္ ဆိုတာ မုိက္ရူးရဲသတၱိမ်ိဳးေလာက္နဲ႔ မၿဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ သေဘာေပါက္လာပါတယ္။ ဆက္ၿပီးေတြးၾကည့္တဲ့အခါမွာ အခိ်န္တုိေလးအတြင္းမွာ မွန္ကန္တဲ့ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ဆိုတာ အသက္စြန္႔ေရး-မစြန္႔ေရးထက္ ပိုမိုနက္နဲႏိုင္တယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။
ဆက္လက္ရုန္းကန္ႏိုင္ဖို႔၊ ရွင္သန္ဖို႔လိုတယ္လို႔ ဆံုးၿဖတ္ၿပီး ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေရာက္သည္အထိ လံု႔လ-၀ီရိယမေလွ်ာ့တဲ့ မဟာဇနကထံုး ႏွလံုးသြင္းကာ ပင္ပန္းဆင္းရဲခံၿခင္းဟာလည္း အာဇာနည္ မပီသေပဖူးလား။ ကြ်န္မစဥ္းစားမိပါတယ္။ ေဖေဖနဲ႔တကြ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား လြတ္လပ္ေရးမရမီ က်ဆံုးသြားခဲ့ရၿခင္းေၾကာင့္ ကြ်န္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ကံၾကမၼာက ဆိုးရြားခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔ထက္ လပိုင္းသာေစာၿပီး လြတ္လပ္ေရးရခဲ့တဲ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံ။ ၿမန္မာႏိုင္ငံထက္ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစကား၊ ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာ မ်ားၿပားလွတဲ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံ။ ၿမန္မာႏိုင္ငံထက္ သယံဇာတနည္းပါးၿပီး ဆင္းရဲမြဲေတမွဳပိုမိုၿမင္႔မားတဲ့ အိႏိၵယႏိုင္ငံ။ လြတ္လပ္ေရးရခါစ အခ်ိန္မွာပင္ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံသစ္ေပၚေပါက္ေရးအေပၚအေၿခခံတဲ့ ၾကီးမားတဲ့ ေသြးေခ်ာင္းစီးမွဳမ်ား ၿဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံ။ ဒီလိုမ်ားၿပားလွတဲ့ အနိဌာရံုေတြထဲက ယခုအခါမွာ ကြ်န္မတို႔ၿမန္မာႏုိင္ငံမွာထက္ တည္ၿငိမ္မွဳ၊ တိုးတက္ခ်မ္းသာမွဳရွိေနတာဟာ လြတ္လပ္ေရးရခါစ အခက္အခဲ၊ အႏၱရာယ္မ်ားၿပားလွတဲ့၊ အလြန္သိမ္ေမြ႕တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ လြတ္လပ္ေရးလွဳပ္ရွားမွဳကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ဦးေဆာင္မွဳေပးခဲ့လို႔၊ ၿပည္သူေတြရဲ႕ ယံုၾကည္ကိုးစားမွဳရရွိထားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား အစိုးရဖြဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္သြားႏိုင္ၿခင္းအေၾကာင္းက အင္မတန္အေရးပါတယ္လို႔ ၿမင္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္မတို႔ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားဟာ ႏိုင္ငံအတြက္ ရွင္သန္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာကုိ လက္ခံခဲ့ၾကမွာပါ။ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္မယ္ဆိုခဲ့ရင္ ေသေရးထက္ ရွင္ေရးကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံနဲ႔ အမ်ားၿပည္သူအတြက္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ မစဥ္းစားခဲ့ဘဲ ႏိုင္ငံေရးထဲကို အၾကမ္းဖက္၊ မသမာတဲ့ နည္းလမ္းေတြ ဆြဲထည့္မွဳေၾကာင္႔ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား က်ဆံုးခဲ့ရပါတယ္။
အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြလို႔ သံုးႏွဳန္းေလ့ရွိတာေၾကာင့္ အင္မတန္ရင့္က်က္၊ အသက္ၾကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးေတြပဲလို႔ ထင္ၾကတာရွိပါလိမ့္မယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ အသက္ၾကီးဆံုး ဒီဒုတ္ဦးဘခ်ိဳက ၄၉ႏွစ္၊ ၀န္ၾကီးအဖြဲ႕ထဲမွာ အငယ္ဆံုးေဖေဖက ၃၂ႏွစ္ၿပည့္ၿပီး မၾကာေသး။ ဦးရာဇတ္ရဲ႕ သက္ေတာ္ေစာင့္ ရဲေဘာ္ေမာင္ေထြးက ၁၈ႏွစ္သာရွိပါေသးတယ္။ ႏိုင္ငံအက်ိဳး ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ အရြယ္ေကာင္းေတြပါ။ ဒါေတြကိုေတြးၿပီး ဆရာၾကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ‘သ႔ူမွာတမ္း’ ကဗ်ာထဲက ေတာ္လွန္ေရးသမားရဲ႕စကားကို သေဘာက် ေထာက္ခံတာပါ။
အေမာင္ေၿပာက္က်ား တိုင္းၿပည္အားကို
ဘာမ်ားမွာခဲ့လိုသနည္း။
ခရီးမတ္တပ္ လမ္းခုလတ္တြင္
ကိုယ္လြတ္ေရွာင္ခြာ ခဲြရပါ၍ အားနာခဲ့ေၾကာင္းေၿပာပါေလ။
က်န္ခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ၊ အားကိုးတၾကီးနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္အၿဖစ္ လက္ခံခဲ့တဲ့ ၿပည္သူေတြကို လမ္းတစ္၀က္မေၿပာနဲ႔၊ လမ္းအစေလး မေရာက္တေရာက္မွာထားခဲ့တာကို အာဇာနည္စိတ္ဓာတ္ရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြ ဘယ္ေလာက္အားနာခဲ့ၾကမလဲ။ သြားတဲ့သူေတြကေတာ့ သြားၾကၿပီ။ က်န္တဲ့ကြ်န္မတို႔တစ္ေတြဟာ ဒီလိုရေတာင့္ရခဲ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားရဲ႕ အိပ္မက္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔၊ တကယ္ပဲ မွန္ကန္တဲ့ အာဇာနည္ အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ ၿပည္စံုဖို႔ ဘယ္ေလာက္ၾကိဳးစားေနၾကသလဲ။
ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ဒီမွ်သာ။ ။
ေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ေမတၱာရိပ္
မွ ျပန္လည္ကူးယူမွ်၀ပါတယ္.
2.7.2013
ဒီလႈိင္းဂ်ာနယ္ Volume 2 No.25
ဇူလုိင္လ ေရာက္ၿပီဆိုေတာ့ အာဇာနည္ေန႔န႔ဲ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြကို စဥ္းစားမိပါတယ္။ ‘အာဇာနည္’ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ယခင္က ေဆြးေႏြးၿပီးၿပီထင္ပါတယ္။ မူလသကၠတစကားအရ အမ်ိဳးေကာင္းကို ဆိုလိုတာပါ။ ဟိႏၵဴဘာသာယဥ္ေက်းမွဳလႊမ္းမိုးတဲ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဇာတ္ၿမင္႔တဲ့သေဘာလုိ႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔ ၿမန္မာဘာသာစကားထဲကို ေရာက္ၿပီးတဲ့အခါမွာ ‘အာဇာနည္သူရဲေကာင္း’ လို႔တြဲသံုးလာတာကိုု ေတြ႕ရပါတယ္။ အာဇာနည္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို လ်င္လ်င္ၿမန္ၿမန္ မွန္မွန္ကန္ကန္ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ဆံုးၿဖတ္ခ်က္နဲ႔အညီ လုပ္ရဲကုုိုင္ရဲၿခင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ထားတာလည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ဒါက မူလအဓိပၸာယ္နဲ႔ အေတာ္ေလးေ၀းသြားၿပီၿဖစ္ေပမဲ့ ကြ်န္မကေတာ့ ႏွစ္လိုဖြယ္ၿဖစ္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
ငယ္ငယ္တုန္းက အာဇာနည္ေန႔ကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး အာဇာနည္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကို သိခဲ့ရတာေၾကာင့္ အာဇာနည္ဆိုတာ ႏိုင္ငံနဲ႔ ၿပည္သူ-ၿပည္သားေတြအတြက္ အသက္ေပးသြားေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားလို႔ နားလည္ခဲ့ပါတယ္။ နည္းနည္းၾကီးလာတဲ့အခါမွာေတာ့ အာဇာနည္ဆိုတာ မိမိယံုၾကည္ခ်က္အရ အသက္စြန္႔သူမ်ားလို႔ၿမင္လာပါတယ္။ အထက္မွာ ေဖာ္ၿပထားတဲ့ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ၿပခ်က္ကို ဖတ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ စဥ္းစားစရာေတြ ေပၚလာပါတယ္။ အႏၱရာယ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတဲ့အခါမွာ ၿမန္ၿမန္၊ မွန္မွန္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး လုပ္ကိုင္ႏုိင္တယ္ဆိုေတာ့ ကာယသတၱိသာမက ဥာဏ္ရည္ထက္ၿမတ္မွဳပါ လိုအပ္တာေပါ႔။ ဒီေတာ့ အာဇာနည္ ဆိုတာ မုိက္ရူးရဲသတၱိမ်ိဳးေလာက္နဲ႔ မၿဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ သေဘာေပါက္လာပါတယ္။ ဆက္ၿပီးေတြးၾကည့္တဲ့အခါမွာ အခိ်န္တုိေလးအတြင္းမွာ မွန္ကန္တဲ့ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ဆိုတာ အသက္စြန္႔ေရး-မစြန္႔ေရးထက္ ပိုမိုနက္နဲႏိုင္တယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။
ဆက္လက္ရုန္းကန္ႏိုင္ဖို႔၊ ရွင္သန္ဖို႔လိုတယ္လို႔ ဆံုးၿဖတ္ၿပီး ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေရာက္သည္အထိ လံု႔လ-၀ီရိယမေလွ်ာ့တဲ့ မဟာဇနကထံုး ႏွလံုးသြင္းကာ ပင္ပန္းဆင္းရဲခံၿခင္းဟာလည္း အာဇာနည္ မပီသေပဖူးလား။ ကြ်န္မစဥ္းစားမိပါတယ္။ ေဖေဖနဲ႔တကြ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား လြတ္လပ္ေရးမရမီ က်ဆံုးသြားခဲ့ရၿခင္းေၾကာင့္ ကြ်န္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ကံၾကမၼာက ဆိုးရြားခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔ထက္ လပိုင္းသာေစာၿပီး လြတ္လပ္ေရးရခဲ့တဲ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံ။ ၿမန္မာႏိုင္ငံထက္ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစကား၊ ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာ မ်ားၿပားလွတဲ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံ။ ၿမန္မာႏိုင္ငံထက္ သယံဇာတနည္းပါးၿပီး ဆင္းရဲမြဲေတမွဳပိုမိုၿမင္႔မားတဲ့ အိႏိၵယႏိုင္ငံ။ လြတ္လပ္ေရးရခါစ အခ်ိန္မွာပင္ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံသစ္ေပၚေပါက္ေရးအေပၚအေၿခခံတဲ့ ၾကီးမားတဲ့ ေသြးေခ်ာင္းစီးမွဳမ်ား ၿဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံ။ ဒီလိုမ်ားၿပားလွတဲ့ အနိဌာရံုေတြထဲက ယခုအခါမွာ ကြ်န္မတို႔ၿမန္မာႏုိင္ငံမွာထက္ တည္ၿငိမ္မွဳ၊ တိုးတက္ခ်မ္းသာမွဳရွိေနတာဟာ လြတ္လပ္ေရးရခါစ အခက္အခဲ၊ အႏၱရာယ္မ်ားၿပားလွတဲ့၊ အလြန္သိမ္ေမြ႕တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ လြတ္လပ္ေရးလွဳပ္ရွားမွဳကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ဦးေဆာင္မွဳေပးခဲ့လို႔၊ ၿပည္သူေတြရဲ႕ ယံုၾကည္ကိုးစားမွဳရရွိထားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား အစိုးရဖြဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္သြားႏိုင္ၿခင္းအေၾကာင္းက အင္မတန္အေရးပါတယ္လို႔ ၿမင္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္မတို႔ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားဟာ ႏိုင္ငံအတြက္ ရွင္သန္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာကုိ လက္ခံခဲ့ၾကမွာပါ။ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္မယ္ဆိုခဲ့ရင္ ေသေရးထက္ ရွင္ေရးကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံနဲ႔ အမ်ားၿပည္သူအတြက္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ မစဥ္းစားခဲ့ဘဲ ႏိုင္ငံေရးထဲကို အၾကမ္းဖက္၊ မသမာတဲ့ နည္းလမ္းေတြ ဆြဲထည့္မွဳေၾကာင္႔ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား က်ဆံုးခဲ့ရပါတယ္။
အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြလို႔ သံုးႏွဳန္းေလ့ရွိတာေၾကာင့္ အင္မတန္ရင့္က်က္၊ အသက္ၾကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးေတြပဲလို႔ ထင္ၾကတာရွိပါလိမ့္မယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ အသက္ၾကီးဆံုး ဒီဒုတ္ဦးဘခ်ိဳက ၄၉ႏွစ္၊ ၀န္ၾကီးအဖြဲ႕ထဲမွာ အငယ္ဆံုးေဖေဖက ၃၂ႏွစ္ၿပည့္ၿပီး မၾကာေသး။ ဦးရာဇတ္ရဲ႕ သက္ေတာ္ေစာင့္ ရဲေဘာ္ေမာင္ေထြးက ၁၈ႏွစ္သာရွိပါေသးတယ္။ ႏိုင္ငံအက်ိဳး ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ အရြယ္ေကာင္းေတြပါ။ ဒါေတြကိုေတြးၿပီး ဆရာၾကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ‘သ႔ူမွာတမ္း’ ကဗ်ာထဲက ေတာ္လွန္ေရးသမားရဲ႕စကားကို သေဘာက် ေထာက္ခံတာပါ။
အေမာင္ေၿပာက္က်ား တိုင္းၿပည္အားကို
ဘာမ်ားမွာခဲ့လိုသနည္း။
ခရီးမတ္တပ္ လမ္းခုလတ္တြင္
ကိုယ္လြတ္ေရွာင္ခြာ ခဲြရပါ၍ အားနာခဲ့ေၾကာင္းေၿပာပါေလ။
က်န္ခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ၊ အားကိုးတၾကီးနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္အၿဖစ္ လက္ခံခဲ့တဲ့ ၿပည္သူေတြကို လမ္းတစ္၀က္မေၿပာနဲ႔၊ လမ္းအစေလး မေရာက္တေရာက္မွာထားခဲ့တာကို အာဇာနည္စိတ္ဓာတ္ရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြ ဘယ္ေလာက္အားနာခဲ့ၾကမလဲ။ သြားတဲ့သူေတြကေတာ့ သြားၾကၿပီ။ က်န္တဲ့ကြ်န္မတို႔တစ္ေတြဟာ ဒီလိုရေတာင့္ရခဲ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားရဲ႕ အိပ္မက္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔၊ တကယ္ပဲ မွန္ကန္တဲ့ အာဇာနည္ အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ ၿပည္စံုဖို႔ ဘယ္ေလာက္ၾကိဳးစားေနၾကသလဲ။
ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ဒီမွ်သာ။ ။
ေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ေမတၱာရိပ္
မွ ျပန္လည္ကူးယူမွ်၀ပါတယ္.
2.7.2013
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။