Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, February 10, 2013

စာေပညစ္ညမ္းမွဳဆိုတာ ဘာလဲသိဖို႕လို

 
ကို စိန္သန္း
 ( The Hot News )

စာနယ္ဇင္းေလာကတြင္ ညစ္ညမ္း မႈဟူေသာ စကားလံုးေရးသားမႈေျပာဆုိ မႈမ်ားမၾကာခဏ ၾကားေနရသည္။ သုိ႔ ဘယ္တိတိပပ အဓိပၸာယ္နားလည္သူက နားလည္သည္။ ရိပ္ဖမ္း၊ သံဖမ္းသာနား လည္ၾကသည္။ ဒူးေပၚေပါင္ေပၚဓာတ္ပံု ေတြ၊ လႈပ္ရွားမႈဓာတ္ပံုေတြကို ၾကည့္ၿပီး ညစ္ညမ္းသည္ဟု ေျပာသူမ်ားလည္းရွိ သည္။
သည္လုိသာေျပာဆုိလွ်င္ ယေန႔ ျမန္မာ႐ုပ္ျမင္သံၾကားက ျပသေနေသာ ေမာ္ဒယ္ဂဲၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ႐ိႈးေလွ်ာက္...ပြဲမ်ား၊ ဓာတ္ပံုလက္ရာျပပြဲမ်ားသည္ ညစ္ညမ္း လွသည္ဟု သိမ္းၾကံဳးေျပာစရာျဖစ္ေန သည္။ စာအုပ္ထဲက ဒူးေပၚေပါင္ေပၚ ပံုသည္ လႈပ္ရွားမႈမရွိ။ တီဗီထဲ၊ အေခြထဲ က ပံုမ်ားက ေပၚေပၚတင္တင္ လႈပ္ရွား သျဖင့္ ညစ္ညမ္းမႈျဖစ္ေစသည္ဟု ေျပာလုိ႔ရသည္။
သို႔ေသာ္ တရားဥပေဒအရ အေရး ယူလုိ႔မရေပ။ သတင္းစာသမား၊ သတင္း ေထာက္တုိ႔သည္ စာနယ္ဇင္းႏွင့္ပတ္ သက္ေသာ ဥပေဒပုဒ္မမ်ားကုိ သိရွိနား လည္ထားရန္ေတာ့လုိပါသည္။ ရဲအေရး ပုိင္ေသာ ဥပေဒ၊ ရဲအေရးမပုိင္တဲ့ဥပေဒ အခ်ဳိ႕ကုိ နားလည္ရမည္။ ေရွးယခင္က ပင္ ရဲႏွင့္သတင္းေထာက္သည္ မတည့္ အတူေနျဖစ္ခဲ့သလုိ၊ ေခါင္းႏွင့္ပန္းလည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။
ရဲအခ်ဳိ႕က သတင္းေထာက္ကုိ ေပါင္းသည္။ သတင္း “ဆုိး”ကို ယူၿပီး သူ႔အလုပ္သူလုပ္သည္။ သတင္းေထာက္ ကလည္း ရဲကိုအသံုးခ်သည္။ လတ္တ ေလာေရးလုိ႔ရေသာ သတင္းကို ေတာင္းသည္။ ရဲကမေပးခ်င္လွ်င္ အတင္းမေတာင္း၊ ပါးနပ္စြာေနၿပီး သတင္းကြင္းဆက္မ်ားကို ေမြးထားသည္။
တစ္ေခတ္တစ္ခါက သတင္း ေထာက္ႀကီးမ်ားေၾကာင့္ ၀ဏ္ၰေက်ာ္ထင္ ဘြဲ႕ရသြားေသာ ရဲႀကီးမ်ားရွိခဲ့သည္။ ရဲ ႀကီးမ်ားအကူအညီျဖင့္ သတင္းဆုရ ေသာ ေရႊတံဆိပ္ရေသာ သတင္းေထာက္ ႀကီးမ်ားလည္း ရွိခဲ့၏။ ရဲႏွင့္သတင္း ေထာက္က ကၽြန္းကုိင္းမီွ ကိုင္းကၽြန္းမွီ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ သတင္းေထာက္ လုပ္မည့္သူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ႏွင့္ ပတ္ သက္ေသာ ဥပေဒအခ်ဳိ႕ကိုသိထားသင့္ ပါသည္။
နယ္ခ်ဲ႕အစုိးရေခတ္က ဥပေဒမ်ား သည္ လူထုကုိအုပ္ခ်ဳပ္ရာ၌ အေပၚစီး ယူၿပီး လူနားမလည္ေအာင္လွည့္စားခဲ့ သည္။ ရဲအေရးပုိင္ေသာ ဥပေဒ၊ ရဲ အေရးမပုိင္ေသာဥပေဒဟူသည္ သားေရ ႀကိဳးလုိဆြဲ၍ ဆန္႔၍ရသည္။ ႐ိုက္မႈတြင္ ႐ိုး႐ိုးအ႐ိုက္ခံရေသာ ပုဒ္မသည္ ေသေစႏုိင္ေအာင္ ႐ိုက္သည့္ပုဒ္မျဖစ္ သြားႏုိင္သည္။
ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုးရွိ သတင္း ေထာက္မ်ား ရက္တုိသင္တန္းကို ၁၉၆၂ ၾသဂုတ္ ၃၁ ရက္က ကမၻာေအးကုန္းေျမ တြင္ က်င္းပခဲ့သည္။ ေတာ္လွန္ေရးအစုိး ရေခတ္ကျဖစ္၏။ ထုိသတင္းေထာက္ ရက္တုိသင္တန္းကို စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ က ႀကီးမွဴးက်င္းပျခင္းျဖစ္ရာ သတင္း စာဆရာႀကီးအသီးသီးက သင္ၾကားပုိ႔ခ် ၾကသည္။
သတင္းစာႏွင့္ဥပေဒဘာသာရပ္ကုိ ဦးဘေသာ္(စာေရးဆရာပုလိပ္အရာရွိ တစ္ဦး)ကပုိ႔ခ်သည္။ သတင္းေထာက္ မ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္၍ သိထားသင့္ေသာ ဥပေဒမ်ားရွိသည္။ ၁၂၄(က)၊ ၁၅၃ (က)၊ ၂၉၄ ဆုိသည့္ ပုဒ္မမ်ားျဖစ္သည္။ ၂၉၄ ႏွင့္ ၿငိစြန္းႏုိင္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္က ပဲခူး သႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးတစ္ ဦးအေပၚပုိင္းခၽြတ္ၿပီး လွည့္လည္သည္။ လူျမင္ကြင္းတြင္ျဖစ္၍ သတင္းေထာက္ ဦးေအးၾကည္က သတင္းေရးသည္။ ထုိ သတင္းကို ေၾကးမံုသတင္းစာ၌ေဖာ္ျပ ျခင္းကပင္ ပုဒ္မ ၂၉၄ ႏွင့္ၿငိစြန္းေနသည္။ သို႔ေသာ္ သတင္းစာကို အေရးမယူဘဲ ရဲက အမ်ဳိးသမီးႀကီးကို အေရးယူရာ ေထာင္တစ္လခြဲ က်သြားသည္ဟုသိရ သည္။ ဤသည္ကုိ ထုတ္ေဖာ္တင္ျပရင္း ထုိစဥ္က လက္႐ုံးႀကီးအားေဆးေၾကာင့္ ေဆး႐ုံေရာက္ရေသာသတင္းမွာလည္း ပုဒ္မ ၂၉၄ ႏွင့္ ၿငိစြန္းသည္ဟု တင္ျပ သြားသည္။
ကိုလုိနီေခတ္ကဥပေဒမ်ားသည္ လူထုအတြက္မဟုတ္ဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူ တန္းစားအတြက္ လုိသလုိသံုးႏုိင္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေသာ သာဓကမ်ားရွိခဲ့သည္။ မၾကာေသာကာလက မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ ပိတ္ပင္ခံရမႈမွာလည္း ညစ္ညမ္းေသာ ဥပေဒပုဒ္မႏွင့္ အက်ဳံး၀င္၍ မဟုတ္ေပ။ ဖက္ရွင္စာေပထုတ္ေ၀ခြင့္ျပဳထားရာ လိင္ပညာေပးစာေပအေနျဖင့္ ထုတ္ေ၀ သျဖင့္ အေၾကာင္းအရာလြဲမွားမႈေၾကာင့္ သာျဖစ္ေပသည္။
ေရးသားတင္ျပထားေသာ စာေပ မ်ားမွာ ကိေလသာစိစစ္ႏိႈးဆြေသာ စာ မ်ားမဟုတ္ေပ။ ေဖာ္ျပထားေသာ ဓာတ္ ပံုမ်ားမွာလည္း ယေန႔ဂ်ာနယ္မ်ား၌ ပါရွိ ေနေသာပံုမ်ားကို ေဘားဘီတုိ၀တ္ပံုမ်ား သာျဖစ္သည္။ မထူးဆန္းပါ။ ျမန္မာ့႐ုပ္ သံမွာဓာတ္ပံုလက္စြမ္းျပေမာ္ဒယ္ပံုမ်ား ေလာက္ အသက္မ၀င္ပါ။ ဓာတ္ပံုသည္ ႐ုပ္ၿငိမ္ျဖစ္၍ တီဗီမွာေတာ့ အသက္၀င္ ေသာ႐ုပ္ပံုျဖစ္ပါ၏။
သုိ႔ေသာ္ ယေန႔စာနယ္ဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ ေလာကမွာ လက္သံေျပာင္လုိသူမ်ား ေနသည္။ ဥပေဒနားမလည္ဘဲ ရဲက ၀ရမ္းမပါဘဲ ဖမ္းဆီးအေရးယူလုိ႔ေတာင္ရ သည္ဟု ေရးျခင္းမွာ မမွန္ကန္ေပ။ ကိ ေလသာညစ္ညမ္းမႈဟု စြပ္စြဲရေအာင္ ခုိင္လံုခ်က္မရွိေပ။ ဥပေဒေလ့လာသူအား နည္းစြာေရးျခင္းသာျဖစ္၏။
ကိေလသာညစ္ညမ္းမႈႏွင့္ အက်ဳံး ၀င္သည္မွာ မျမင္အပ္ေသာ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္အပုိင္းကို လူေရွ႕သူေရွ႕ေဖာ္ျပ မွသာ အက်ဳံး၀င္ေၾကာင္း ပဲခူးသႀကၤန္မွာ အမ်ဳိးသမီးအေရးယူခံရပံုက သက္ေသ ျပေနပါသည္။
ထုိစဥ္က သတင္းစာႏွင့္ ရဲအေပး အယူေၾကာင့္သာ သတင္းစာကို အေရးယူျခင္းမခံရဟုဆုိသည္။
ယခုအခါတြင္ ဥပေဒႏွင့္သတင္းစာ ဘာသာရပ္ကို ပုိ႔ခ်ခဲ့ေသာ သတင္း ေထာက္မ်ားရက္တုိသင္တန္းဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ ပုလိပ္အရာရွိတစ္ဦးအမည္ ခံဆရာႀကီး ဦးဘေသာ္ကြယ္လြန္ၿပီျဖစ္ ေသာ္လည္း သူ၏ စာေပမ်ားကုိ ဖတ္႐ႈ ေလ့လာၾကဖုိ႔ လုိအပ္ပါေၾကာင္း၊ စာနယ္ ဇင္းသမားဟူသည္ သက္ဆုိင္ရာစာေပ ႏွင့္ ဥပေဒေလာက္ကုိေတာ့ သိထားသင့္ ပါေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါ၏။

ျမတ္ေဆြ
ရည္ၫႊန္း-ကိုယ္ေတြ႔သတင္းစာပညာ ပင္းယစာအုပ္-၁၉၆၂

http://www.hotnewsweekly.com/archives/16920

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။