ျဖတ္လမ္း
ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းေက်ာင္းဆရာတို႔လည ္း အလုပ္အားၾကသည္ျဖစ္သျဖင့္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တြင္ ငယ္ကသူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ စာကားလက္ဆံုက်ေနၾကေလသည္။သူင ယ္ခ်င္းမ်ားဆံုေတြခိုက္
စီးပြားေရး ဘာသာေရး လူမႈ႔ေရးကိစၥမ်ားအား ေျပာၾကေဆြးေႏြးၾကႏွင့္
စာကားေကာင္းေနရာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးက ကိစၥတစ္ခုကို စတင္၍ေခါင္းစဥ္ တတ္ေလသည္။ ‘
အခုေခတ္က သိပၸံေခတ္ဆိုေတာ့ လူေတြ ပ်င္းလာၾကၿပီးဗ်ာ၊
နီးနီးနားနားတစ္ေနရာသြားလည္ း ကားနဲ႕ ဆိုင္ကယ္နဲ႔၊ေျပာမယ္ဆိုလည္း
ဖုန္းနဲ႕ အင္တာနက္နဲ႕ ျဖစ္ေနေတာ့ အေတာ္ကို ပ်င္းသြားတာေပါ့’ ဟုစေျပာေလသည္
ထို႔ေနာက္ လူတို႔သည္ ထိုအပ်င္းမွ ဇြဲ၊လံုးလ၊မရိွဘဲ ျဖတ္လမ္းနည္းျဖင့္
ခ်မ္းသာခ်င္သူမ်ား၊ေအာင္ျမင ္ခ်င္သူမ်ား၊ မ်ားစြာေပၚထြက္လာေၾကာင္း ေျပာျပေနျပန္သည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ျဖတ္လမ္း ဆိုသည့္အေၾကာင္းကို ေတြးမိျပန္သည္။
ေလာကတြင္ လူတို႔သည္ ေက်ာက္ေခတ္ သမိုင္းမတင္ခင္အခ်ိန္မွ ယေန႔တိုးတက္ေနေသာ ေခတ္ထိတိုင္ေအာင္ ခ်က္ျခင္းတိုးတက္လာ ခဲ့သည္ေတာ့မဟုတ္ေပ။အဆင့္လို က္ တိုးတက္ေအာင္ႀကံ ေဆာင္ခဲ့ၾကရသည္မဟုတ္ပါလား။က ြ်န္ေတာ္
တို႔ေခတ္အခ်ိန္တြင္ သူငယ္ခ်င္းေျပာသကဲ့သို႔ မ်ားစြာတိုးတက္ေနၿပီျဖစ္ရာ
လူ႔အသံုးအေဆာင္မ်ား ေခတ္မီွပစၥည္းမ်ား မ်ားစြာတိုးတက္လာၿပီျဖစ္ရာ
လိုအပ္ခ်က္မ်ားမွာလည္း မ်ားလာၿပီျဖစ္သည္။ ကမာၻႀကီးသည္
ဆက္သြယ္ေရးလမ္းမ်ားျဖင့္ စုစည္းမိၿပီး ရြာျဖစ္ေနၿပီဟုတင္စားရေလာက္ ေအာင္ပင္ျဖစ္ရာ ထို႔ကမာၻအရပ္ရပ္မွ ပစၥည္းအသံုးအေဆာင္မ်ား မ်ားစြာသည္လည္း လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္လာသည္မွ အဆန္းေတာ့မဟုတ္ေပ။ဆန္းေနသည္ က
ထို႔အရာမ်ားကို လိုအပ္သလို ျဖည့္ဆည္းရန္အတြက္ အဆင္မေျပသည့္အခါ
အလြယ္လိုက္တတ္သူတို႔ ျဖတ္လမ္းကိုလိုက္ၾက ေတာ့သည္။ထိုျဖတ္လမ္းတြင္
မူးယစ္ေဆးကအစ ေလာင္းကစားႏွင့္ မေကာင္းေသာ လမ္းသြယ္မ်ားစြာရိွရာ
မည္သည့့္ျဖတ္လမ္းသြယ္မွသြား သည္ျဖစ္ေစ ဒုကၡမ်ားသာ ရရိွႏိုင္ေၾကာင္းေတြးမိျပန္ ေလသည္။
ေငြေနာက္လိုက္သူက ေငြရသည္၊ပညာေနာက္လိုက္သူက ပညာရသည္၊တရားေနာက္လိုက္သူက တရားရသည္ ဟုဆိုေသာ္လည္း လြယ္လင့္တစ္ကူ ရသည္ေတာ့မဟုတ္ေပ။ တစိတ္မတ္မတ္ ဇြဲ၊လံုးလျဖင့္ လိုက္ႏိုင္မွရမည္သာျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႔သူတို႔က ကိစၥတစ္ခု၊ပညာတစ္ခု၏ ေနာက္သို႔လိုက္သည္ဆိုေသာ္လည ္း
တစ္ႀကိမ္တစ္ခါႀကိဳးစား၍ မရရိွသည့္အခါ လက္ေလွ်ာ့လိုက္ၾကၿပီး
အျခားအလုပ္တစ္ခုကိုသာ အစကျပန္စလိုက္တတ္ၾကသည္။ ထိုသူအတြက္ ပန္းတိုက္ေရာက္ရန္
အားနည္းလွသည္ပင္ျဖစ္သည္။အယ္ ဒီဆင္သည္
မီးသီးကိုတည္ထြင္ရတြင္ တစ္ႀကိမ္တည္မီးမလင္းသျဖင့္ လက္ေလွ်ာ့လိုက္ပါက
ဒီကေန႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မီးလင္းေနမည္ မဟုတ္ေၾကာင္းေတြးမိသည္။ဇြဲ၊ လံုးလကို
စိုက္မထုတ္ဘဲ ကံကိုပံုခ်ေနသူမ်ားလည္း ကြ်န္ေတာ္ေတြ႕ဖူးပါေသးသည္။
ဘာကိုျဖစ္ျဖစ္ ကံကိုပံုခ်လိုက္သည္၊ အရင္ဘဝက ကုသိုလ္နည္းလိုပါ
ဆိုသည့္စာကားျဖင့္ ေျဖလိုက္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္၊ထိ ုသူမ်ားသည္လည္း အမွန္မသိျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္မည္ ၊
ျမတ္ဗုဒၶသည္ တစ္ဘက္စြန္းမေရာက္ရန္သာ ေဟာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ
ကံကိုတစ္ဘက္စြန္း မေရာက္ေစရန္လည္း ေဟာေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း ေတြးမိျပန္ပါေသးသည္။
ေလာကတြင္ အလုပ္တစ္ခုကို ေအာင္ျမင္ရန္အတြက္ ကံ၊ညံ၊ဝရိယ
သံုးခုလိုအပ္ေပသည္။အမွတ္ (၁၀၀) ေပးပါက တစ္ခုကို ၃၃.၃၃%
ျဖစ္သည္ဟုထားၾကည့္ပါ၊ ကြ်န္ေတာ္ကံမေကာင္းဟုဆိုလွ် င္
ကံ ၃၃.၃၃ % ကို သုည ထားလိုက္ၿပီး ညဏ္ႏွင့္ ဝရိယကို အားစိုက္ၾကည့္ပါ
တစ္ခုကို အမွတ္ (၃၀) ရသည္ဆိုလွ်င္ ႏွစ္ခုေပါင္း အမွတ္ (၆၀) ရရိွမည္ျဖစ္ရာ
ထက္ဝက္ေက်ာ္ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ မည္သူမဆို ကံသည္ သုည ေတာ့ျဖစ္ေနမည္ မဟုတ္ရာ ကံအမွတ္ကိုအနည္းငယ္ ေပါင္းထည့္လိုက္ပါက ဂုဏ္ထူးမွတ္ပင္ရရိွေနမည္ျဖစ ္သည္။ သို႔ေသာ္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ညဏ္ႏွင့္ ဝရိယထက္ ကံကိုသာပံုခ်ၿပီး မျဖစ္လာေသာအခါ ၊ျဖတ္လမ္းနည္းမ်ားကိုသာ သံုးတတ္ၾကေလသည္။
ညဏ္ဟုဆိုရာတြင္ အတန္းပညာကို ဆိုလိုရင္းမဟုတ္ေပ၊ အသိပညာ ဆင္ျခင္တံုတရားကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။ ေကာင္း၏ဆို၏ကို ေဝဖန္ပိုင္ျခားႏိုင္ေသာ အသိပညာ ဗဟုသုတျဖင့္ ဆင္ျခင္ႏိုင္ျခင္းကို ညဏ္ဟု အႀကမ္းအားျဖင့္ မွတ္သားဖူးသည္။ ထိုအသိပညာဗဟုသုတတို႔သည္ ေကာင္းေသာ စာအုပ္စာေပမ်ားတြင္ ရိွေနေသာအရာျဖစ္သည္။ ထိုစာအုပ္စာေပဖတ္ျခင္းအေလ့အ ထသည္ ယခု အင္တာနက္ေခတ္၊ဖုန္းေခတ္တြင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္စိတ္ပူမိပါေသးသည္။ ဇြဲ၊လံုးလ၊ဝရိယ ဆိုသည္မွာ ရိုးသားႀကိဳးစား ဆိုသည့္စကားအတိုင္း တစ္စိုက္ မွတ္မွတ္ႀကိဳးစားျခင္းဟု အေၾကမ္းဖ်င္းဆိုရမည္ျဖစ္သည္ ။ တစ္ႀကိမ္မျဖစ္ေသာ္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္လည္ႀကိဳး စားလုပ္ေဆာင္ေနရမည္ျဖစ္သည္။
ထိုညဏ္ႏွင့္ လံုးလကို စိုက္ထုတ္လိုက္ပါက ပန္းတိုင္သည္
ဘယ္မွမေျပးႏိုင္ေတာ့ေပ။ ထို႔သို႔ ရိုးသားေသာ ဇြဲ၊လံုးလျဖင့္
ျဖတ္လမ္းမသံုးဘဲ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းလုပ္ေဆာင္ခဲ ့ေသာ
လုပ္ငန္းမ်ား၊ရရိွလာေသာ စီးပြားမ်ားသည္လည္း တည္ၿမဲေနမည္ျဖစ္သည္။
အလြယ္ရသည့္ ျဖတ္လမ္းကရရိွေသာ အရာတို႔သည္ မိမိ၏ ကံ၊ညဏ္၊ဝရိယ အားနည္းၿပီး
မမွန္ေသာလမ္း ကလာသည္ျဖစ္သျဖင့္ ပန္တိုင္အမွန္ကိုမရႏိုင္ေပ၊
အျပင္ပန္းၾကည့္ေသာ္ ဟုတ္သလိုရိွေသာ္လည္း မိမိ၏အတြင္စိတ္တို႔က
စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ ပူေလာင္ေနရမည္ပင္ျဖစ္ရာ မည္သူမွ်မသိေသာ္လည္း
မိမိကိုယ္မိမိသိေနျခင္းေၾကာ င့္ ပူေလာင္ေနမည္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြးမိေနသည္။
စာကားေကာင္းေနၾကရာ ျဖတ္လမ္းႏွင့္ ပါတ္သက္၍ သူငယ္ခ်င္မ်ားလည္း သူတို႔သိထား မွတ္ထားသည့္ ဥပမာမ်ား ပံုျပင္မ်ား၊ က်မ္းကိုးက်မ္းကားမ်ားျဖင့္
ေျပာၾကေဆြးေႏြးၾကရင္းျဖင့္ အခ်ိန္တို႔လည္း အေတာ္ကုန္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ေလာကတြင္ ျဖတ္လမ္းလိုက္သူမ်ား တစ္ေနထက္တစ္ေန ပိုမ်ားလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာၾကရင္း စာကားဝိုင္းကို နားလိုက္ၾကေတာ့သည္။
ေလေျပေမာင္ (ရိုးရာေလး)
#Unicode
ဖတ်လမ်း
ကျွန်တော်နှင့် သူငယ်ချင်းကျောင်းဆရာတို့လည ်း အလုပ်အားကြသည်ဖြစ်သဖြင့် လက်ဘက်ရည်ဆိုင်တွင် ငယ်ကသူငယ်ချင်းများနှင့် စာကားလက်ဆုံကျနေကြလေသည်။သူင ယ်ချင်းများဆုံတွေခိုက်
စီးပွားရေး ဘာသာရေး လူမှု့ရေးကိစ္စများအား ပြောကြဆွေးနွေးကြနှင့်
စာကားကောင်းနေရာ သူငယ်ချင်းတစ်ဦးက ကိစ္စတစ်ခုကို စတင်၍ခေါင်းစဉ် တတ်လေသည်။ ‘
အခုခေတ်က သိပ္ပံခေတ်ဆိုတော့ လူတွေ ပျင်းလာကြပြီးဗျာ၊
နီးနီးနားနားတစ်နေရာသွားလည် း ကားနဲ့ ဆိုင်ကယ်နဲ့၊ပြောမယ်ဆိုလည်း
ဖုန်းနဲ့ အင်တာနက်နဲ့ ဖြစ်နေတော့ အတော်ကို ပျင်းသွားတာပေါ့’ ဟုစပြောလေသည်
ထို့နောက် လူတို့သည် ထိုအပျင်းမှ ဇွဲ၊လုံးလ၊မရှိဘဲ ဖြတ်လမ်းနည်းဖြင့်
ချမ်းသာချင်သူများ၊အောင်မြင ်ချင်သူများ၊ များစွာပေါ်ထွက်လာကြောင်း ပြောပြနေပြန်သည်။ ကျွန်တော်လည်း ဖြတ်လမ်း ဆိုသည့်အကြောင်းကို တွေးမိပြန်သည်။
လောကတွင် လူတို့သည် ကျောက်ခေတ် သမိုင်းမတင်ခင်အချိန်မှ ယနေ့တိုးတက်နေသော ခေတ်ထိတိုင်အောင် ချက်ခြင်းတိုးတက်လာ ခဲ့သည်တော့မဟုတ်ပေ။အဆင့်လို က် တိုးတက်အောင်ကြံ ဆောင်ခဲ့ကြရသည်မဟုတ်ပါလား။က ျွန်တော်
တို့ခေတ်အချိန်တွင် သူငယ်ချင်းပြောသကဲ့သို့ များစွာတိုးတက်နေပြီဖြစ်ရာ
လူ့အသုံးအဆောင်များ ခေတ်မှီပစ္စည်းများ များစွာတိုးတက်လာပြီဖြစ်ရာ
လိုအပ်ချက်များမှာလည်း များလာပြီဖြစ်သည်။ ကမ္ဘာကြီးသည်
ဆက်သွယ်ရေးလမ်းများဖြင့် စုစည်းမိပြီး ရွာဖြစ်နေပြီဟုတင်စားရလောက် အောင်ပင်ဖြစ်ရာ ထို့ကမ္ဘာအရပ်ရပ်မှ ပစ္စည်းအသုံးအဆောင်များ များစွာသည်လည်း လိုအပ်ချက်ဖြစ်လာသည်မှ အဆန်းတော့မဟုတ်ပေ။ဆန်းနေသည် က
ထို့အရာများကို လိုအပ်သလို ဖြည့်ဆည်းရန်အတွက် အဆင်မပြေသည့်အခါ
အလွယ်လိုက်တတ်သူတို့ ဖြတ်လမ်းကိုလိုက်ကြ တော့သည်။ထိုဖြတ်လမ်းတွင်
မူးယစ်ဆေးကအစ လောင်းကစားနှင့် မကောင်းသော လမ်းသွယ်များစွာရှိရာ
မည်သည့့်ဖြတ်လမ်းသွယ်မှသွား သည်ဖြစ်စေ ဒုက္ခများသာ ရရှိနိုင်ကြောင်းတွေးမိပြန် လေသည်။
ငွေနောက်လိုက်သူက ငွေရသည်၊ပညာနောက်လိုက်သူက ပညာရသည်၊တရားနောက်လိုက်သူက တရားရသည် ဟုဆိုသော်လည်း လွယ်လင့်တစ်ကူ ရသည်တော့မဟုတ်ပေ။ တစိတ်မတ်မတ် ဇွဲ၊လုံးလဖြင့် လိုက်နိုင်မှရမည်သာဖြစ်သည်။ အချို့သူတို့က ကိစ္စတစ်ခု၊ပညာတစ်ခု၏ နောက်သို့လိုက်သည်ဆိုသော်လည ်း
တစ်ကြိမ်တစ်ခါကြိုးစား၍ မရရှိသည့်အခါ လက်လျှော့လိုက်ကြပြီး
အခြားအလုပ်တစ်ခုကိုသာ အစကပြန်စလိုက်တတ်ကြသည်။ ထိုသူအတွက် ပန်းတိုက်ရောက်ရန်
အားနည်းလှသည်ပင်ဖြစ်သည်။အယ် ဒီဆင်သည်
မီးသီးကိုတည်ထွင်ရတွင် တစ်ကြိမ်တည်မီးမလင်းသဖြင့် လက်လျှော့လိုက်ပါက
ဒီကနေ့ ကျွန်တော်တို့ မီးလင်းနေမည် မဟုတ်ကြောင်းတွေးမိသည်။ဇွဲ၊ လုံးလကို
စိုက်မထုတ်ဘဲ ကံကိုပုံချနေသူများလည်း ကျွန်တော်တွေ့ဖူးပါသေးသည်။
ဘာကိုဖြစ်ဖြစ် ကံကိုပုံချလိုက်သည်၊ အရင်ဘဝက ကုသိုလ်နည်းလိုပါ
ဆိုသည့်စာကားဖြင့် ဖြေလိုက်ကြသူများဖြစ်သည်၊ထိ ုသူများသည်လည်း အမှန်မသိဖြစ်နေခြင်းဖြစ်မည် ၊
မြတ်ဗုဒ္ဓသည် တစ်ဘက်စွန်းမရောက်ရန်သာ ဟောကြားခဲ့ခြင်းဖြစ်ရာ
ကံကိုတစ်ဘက်စွန်း မရောက်စေရန်လည်း ဟောတော်မူခဲ့ကြောင်း တွေးမိပြန်ပါသေးသည်။
လောကတွင် အလုပ်တစ်ခုကို အောင်မြင်ရန်အတွက် ကံ၊ညံ၊ဝရိယ
သုံးခုလိုအပ်ပေသည်။အမှတ် (၁၀၀) ပေးပါက တစ်ခုကို ၃၃.၃၃%
ဖြစ်သည်ဟုထားကြည့်ပါ၊ ကျွန်တော်ကံမကောင်းဟုဆိုလျှ င်
ကံ ၃၃.၃၃ % ကို သုည ထားလိုက်ပြီး ညဏ်နှင့် ဝရိယကို အားစိုက်ကြည့်ပါ
တစ်ခုကို အမှတ် (၃၀) ရသည်ဆိုလျှင် နှစ်ခုပေါင်း အမှတ် (၆၀) ရရှိမည်ဖြစ်ရာ
ထက်ဝက်ကျော် လုပ်ငန်းအောင်မြင်နေကြောင်း တွေ့ရမည်ဖြစ်သည်။ မည်သူမဆို ကံသည် သုည တော့ဖြစ်နေမည် မဟုတ်ရာ ကံအမှတ်ကိုအနည်းငယ် ပေါင်းထည့်လိုက်ပါက ဂုဏ်ထူးမှတ်ပင်ရရှိနေမည်ဖြစ ်သည်။ သို့သော် လူအတော်များများသည် ညဏ်နှင့် ဝရိယထက် ကံကိုသာပုံချပြီး မဖြစ်လာသောအခါ ၊ဖြတ်လမ်းနည်းများကိုသာ သုံးတတ်ကြလေသည်။
ညဏ်ဟုဆိုရာတွင် အတန်းပညာကို ဆိုလိုရင်းမဟုတ်ပေ၊ အသိပညာ ဆင်ခြင်တုံတရားကို ဆိုလိုရင်းဖြစ်သည်။ ကောင်း၏ဆို၏ကို ဝေဖန်ပိုင်ခြားနိုင်သော အသိပညာ ဗဟုသုတဖြင့် ဆင်ခြင်နိုင်ခြင်းကို ညဏ်ဟု အကြမ်းအားဖြင့် မှတ်သားဖူးသည်။ ထိုအသိပညာဗဟုသုတတို့သည် ကောင်းသော စာအုပ်စာပေများတွင် ရှိနေသောအရာဖြစ်သည်။ ထိုစာအုပ်စာပေဖတ်ခြင်းအလေ့အ ထသည် ယခု အင်တာနက်ခေတ်၊ဖုန်းခေတ်တွင် ပျောက်ကွယ်သွားမည်ကိုတော့ ကျွန်တော်စိတ်ပူမိပါသေးသည်။ ဇွဲ၊လုံးလ၊ဝရိယ ဆိုသည်မှာ ရိုးသားကြိုးစား ဆိုသည့်စကားအတိုင်း တစ်စိုက် မှတ်မှတ်ကြိုးစားခြင်းဟု အကြေမ်းဖျင်းဆိုရမည်ဖြစ်သည် ။ တစ်ကြိမ်မဖြစ်သော်လည်း အကြိမ်ကြိမ် ပြန်လည်ကြိုး စားလုပ်ဆောင်နေရမည်ဖြစ်သည်။
ထိုညဏ်နှင့် လုံးလကို စိုက်ထုတ်လိုက်ပါက ပန်းတိုင်သည်
ဘယ်မှမပြေးနိုင်တော့ပေ။ ထို့သို့ ရိုးသားသော ဇွဲ၊လုံးလဖြင့်
ဖြတ်လမ်းမသုံးဘဲ ဖြည်းဖြည်းချင်းလုပ်ဆောင်ခဲ ့သော
လုပ်ငန်းများ၊ရရှိလာသော စီးပွားများသည်လည်း တည်မြဲနေမည်ဖြစ်သည်။
အလွယ်ရသည့် ဖြတ်လမ်းကရရှိသော အရာတို့သည် မိမိ၏ ကံ၊ညဏ်၊ဝရိယ အားနည်းပြီး
မမှန်သောလမ်း ကလာသည်ဖြစ်သဖြင့် ပန်တိုင်အမှန်ကိုမရနိုင်ပေ၊
အပြင်ပန်းကြည့်သော် ဟုတ်သလိုရှိသော်လည်း မိမိ၏အတွင်စိတ်တို့က
စိုးရိမ်စိတ်ဖြင့် ပူလောင်နေရမည်ပင်ဖြစ်ရာ မည်သူမျှမသိသော်လည်း
မိမိကိုယ်မိမိသိနေခြင်းကြော င့် ပူလောင်နေမည်ပင်ဖြစ်ကြောင်း တွေးမိနေသည်။
စာကားကောင်းနေကြရာ ဖြတ်လမ်းနှင့် ပါတ်သက်၍ သူငယ်ချင်များလည်း သူတို့သိထား မှတ်ထားသည့် ဥပမာများ ပုံပြင်များ၊ ကျမ်းကိုးကျမ်းကားများဖြင့်
ပြောကြဆွေးနွေးကြရင်းဖြင့် အချိန်တို့လည်း အတော်ကုန်ခဲ့ပြီးဖြစ်သည်။
လောကတွင် ဖြတ်လမ်းလိုက်သူများ တစ်နေထက်တစ်နေ ပိုများလာပြီဖြစ်ကြောင်း
ပြောကြရင်း စာကားဝိုင်းကို နားလိုက်ကြတော့သည်။
လေပြေမောင် (ရိုးရာလေး)
ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းေက်ာင္းဆရာတို႔လည
ေလာကတြင္ လူတို႔သည္ ေက်ာက္ေခတ္ သမိုင္းမတင္ခင္အခ်ိန္မွ ယေန႔တိုးတက္ေနေသာ ေခတ္ထိတိုင္ေအာင္ ခ်က္ျခင္းတိုးတက္လာ ခဲ့သည္ေတာ့မဟုတ္ေပ။အဆင့္လို
ေငြေနာက္လိုက္သူက ေငြရသည္၊ပညာေနာက္လိုက္သူက ပညာရသည္၊တရားေနာက္လိုက္သူက တရားရသည္ ဟုဆိုေသာ္လည္း လြယ္လင့္တစ္ကူ ရသည္ေတာ့မဟုတ္ေပ။ တစိတ္မတ္မတ္ ဇြဲ၊လံုးလျဖင့္ လိုက္ႏိုင္မွရမည္သာျဖစ္သည္။
ညဏ္ဟုဆိုရာတြင္ အတန္းပညာကို ဆိုလိုရင္းမဟုတ္ေပ၊ အသိပညာ ဆင္ျခင္တံုတရားကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။ ေကာင္း၏ဆို၏ကို ေဝဖန္ပိုင္ျခားႏိုင္ေသာ အသိပညာ ဗဟုသုတျဖင့္ ဆင္ျခင္ႏိုင္ျခင္းကို ညဏ္ဟု အႀကမ္းအားျဖင့္ မွတ္သားဖူးသည္။ ထိုအသိပညာဗဟုသုတတို႔သည္ ေကာင္းေသာ စာအုပ္စာေပမ်ားတြင္ ရိွေနေသာအရာျဖစ္သည္။ ထိုစာအုပ္စာေပဖတ္ျခင္းအေလ့အ
စာကားေကာင္းေနၾကရာ ျဖတ္လမ္းႏွင့္ ပါတ္သက္၍ သူငယ္ခ်င္မ်ားလည္း သူတို႔သိထား မွတ္ထားသည့္ ဥပမာမ်ား ပံုျပင္မ်ား၊ က်မ္းကိုးက်မ္းကားမ်ားျဖင့္
ေလေျပေမာင္ (ရိုးရာေလး)
#Unicode
ဖတ်လမ်း
ကျွန်တော်နှင့် သူငယ်ချင်းကျောင်းဆရာတို့လည
လောကတွင် လူတို့သည် ကျောက်ခေတ် သမိုင်းမတင်ခင်အချိန်မှ ယနေ့တိုးတက်နေသော ခေတ်ထိတိုင်အောင် ချက်ခြင်းတိုးတက်လာ ခဲ့သည်တော့မဟုတ်ပေ။အဆင့်လို
ငွေနောက်လိုက်သူက ငွေရသည်၊ပညာနောက်လိုက်သူက ပညာရသည်၊တရားနောက်လိုက်သူက တရားရသည် ဟုဆိုသော်လည်း လွယ်လင့်တစ်ကူ ရသည်တော့မဟုတ်ပေ။ တစိတ်မတ်မတ် ဇွဲ၊လုံးလဖြင့် လိုက်နိုင်မှရမည်သာဖြစ်သည်။
ညဏ်ဟုဆိုရာတွင် အတန်းပညာကို ဆိုလိုရင်းမဟုတ်ပေ၊ အသိပညာ ဆင်ခြင်တုံတရားကို ဆိုလိုရင်းဖြစ်သည်။ ကောင်း၏ဆို၏ကို ဝေဖန်ပိုင်ခြားနိုင်သော အသိပညာ ဗဟုသုတဖြင့် ဆင်ခြင်နိုင်ခြင်းကို ညဏ်ဟု အကြမ်းအားဖြင့် မှတ်သားဖူးသည်။ ထိုအသိပညာဗဟုသုတတို့သည် ကောင်းသော စာအုပ်စာပေများတွင် ရှိနေသောအရာဖြစ်သည်။ ထိုစာအုပ်စာပေဖတ်ခြင်းအလေ့အ
စာကားကောင်းနေကြရာ ဖြတ်လမ်းနှင့် ပါတ်သက်၍ သူငယ်ချင်များလည်း သူတို့သိထား မှတ်ထားသည့် ဥပမာများ ပုံပြင်များ၊ ကျမ်းကိုးကျမ်းကားများဖြင့်
လေပြေမောင် (ရိုးရာလေး)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။