ဘဝဆိုတာ
•••••••••••••••••••••••••• •••••••••••••••••
တစ္ခါတုန္းက ဟိမဝႏၲာေတာရဲ႕အနီး ဂဂၤါျမစ္ကမ္းနားမွာ
အလြန္အရသာရွိတဲ့ သရက္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ ရွိပါတယ္။
အဲဒီသရက္ပင္ ႀကီးကသီးတဲ့အသီးေတြကို
စားသံုးေနသူေတြကေတာ့ ေမ်ာက္အုပ္စု တစ္စုပါ။
ေမ်ာက္အုပ္စုကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူက
“ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္း”ပါ။
ဘုရားအေလာင္းေမ်ာက္မင္းက သရက္ကိုင္းတခ်ဳိ႕
ဂဂၤါျမစ္ထဲ ကိုင္းညြတ္ေနတာကိုၾကည့္ၿပီး အႏၲရာယ္ကို
ႀကိဳျမင္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမစ္ဘက္ကိုင္းညြတ္ေနတဲ့
သရက္ကိုင္းေတြဆီက အပြင့္ေတြ၊အသီးကင္းေတြ
ျဖစ္လာရင္ တခါတည္းဖ်က္ဆီးပစ္ဖုိ႔ မွာထားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အရြက္ေတြနဲ႔ ဖံုးေနတဲ့ သရက္သီးတစ္လံုး
ကိုေတာ့ ဘယ္ေမ်ာက္မွ မျမင္မိၾကပါဘူး။
အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေမ်ာက္ေတြမျမင္ခဲ့တဲ့၊
မဖ်က္ဆီးျဖစ္ခဲ့တဲ့ သရက္သီးက ဂဂၤါျမစ္ထဲ
က်သြားပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္ ဂဂၤါျမစ္ရဲ႕ တစ္ေနရာမွာ
ဗာရာဏသီမင္းက ေရကစားေနတာဆိုေတာ့
သူတုိ႔ရဲ႕ ပိုက္ကြန္မွာ သြားၿငိပါေတာ့တယ္။
ဗာရာဏသီမင္းက သရက္သီးကို သူ႔ရဲ႕
မုဆိုးေတြကို အရင္စားၾကည့္ေစၿပီး၊မုဆိုးေ တြ
မေသဘူးဆိုကာမွ သူက စားၾကည့္ပါတယ္။
တစ္ခါမွမၾကံဳဖူးတဲ့ အရသာကို ေတြ႕လိုက္ရေတာ့
သူ႔ရဲ႕ စစ္သည္ဗိုလ္ပါေတြနဲ႔အတူ သရက္သီးရွာပံုေတာ္
ဖြင့္ေတာ့တာပါပဲ။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ သရက္ပင္ဆီ ေရာက္ၾကေရာဆိုပါေတာ့။
ဗာရာဏသီမင္းနဲ႔ စစ္သည္ဗိုလ္ပါေတြဟာ
သရက္သီးေတြကို အားရပါးရစားၿပီး သရက္ပင္
ေအာက္မွာပဲ အိပ္ၾကပါတယ္။ လူေတြအိပ္ၿပီဆိုမွ
ေမ်ာက္ေတြက သူတုိ႔စားေနၾကသရက္ပင္ေပၚ
တက္ၿပီး သရက္သီးေတြစားၾကပါတယ္။
ေမ်ာက္ေတြစားေနဆဲမွာပဲ ဗာရာဏသီမင္း ႏုိးသြားပါတယ္။
ဒီေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ေလးသည္ေတာ္ေတြကို သရက္ပင္ကို
ပိုင္းထားေစၿပီး ထြက္ေျပးတဲ့ေမ်ာက္ကို ပစ္ေစလုိ႔
အမိန္႔ ထုတ္လိုက္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေလးသည္ေတာ္ေတြလည္း တစ္ညလံုး
မေစာင့္ႏုိင္ၾကပါဘူး။အိပ္ခ် ိန္က်ေတာ့ အိပ္ေပ်ာ္ကုန္တယ္
ထင္ပါတယ္။ ေမ်ာက္အားလံုးက အေျခအေနကိုရိပ္မိၿပီး
ထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ႕
ေခါင္းေဆာင္ ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္းကို သူတုိ႔
ဘာလုပ္ရမလဲဆိုတာ သြားေမးၾကပါတယ္။
ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္းက
“မေၾကာက္ပါနဲ႔၊ စီမံေပးပါ့မယ္” လုိ႔ေျပာၿပီး
သူ႔ငယ္သား ေမ်ာက္ေတြကို ေျဖသိမ့္ပါတယ္။
ဘုရားအေလာင္းေမ်ာက္မင္းက အဲဒီလိုေျပာၿပီး
သရက္ပင္ရဲ႕ အျမင့္ဆံုးလည္းျဖစ္၊ ျမစ္ကမ္းဘက္ကို
ထိုးထြက္ေနတဲ့အကိုင္းလည္း ျဖစ္တဲ့အကိုင္းေပၚ
တက္သြားၿပီး ဟိုဘက္ကမ္းကိုခုန္ကူးလိုက္ပ ါတယ္။
ဟိုဘက္ကမ္းေရာက္သြားတဲ့ ဘုရားအေလာင္း
ေမ်ာက္မင္းက ဟိုဘက္ကမ္းနဲ႔ ဒီဘက္ကမ္းမီေလာက္တဲ့
ႏြယ္ႀကိဳးကို စိတ္မွန္းနဲ႔ ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ျဖတ္ထားတဲ့
ႏြယ္ႀကိဳးရဲ႕ အစတစ္ခုကို ဟိုဘက္ကမ္းမွာရွိတဲ့
သစ္ပင္တစ္ခုမွာ ခိုင္ခိုင္မာမာခ်ည္လိုက္ပါတ ယ္။
က်န္ေနတဲ့ႀကိဳးတစ္စကိုေတာ့ မိမိရဲ႕ခါးကို ခ်ည္ၿပီး၊
ဒီဘက္ကမ္းမွာရွိတဲ့ သရက္ပင္ဆီ
တအားျပန္ခုန္လိုက္တာ ႏြယ္ႀကိဳးကို စိတ္မွန္းနဲ႔
ျဖတ္စဉ္က တစ္လံေလာက္ တိုသြားတဲ့အတြက္
သစ္ပင္ေပၚအထိ တစ္ကိုယ္လံုး လြတ္လြတ္ကြၽတ္ကြၽတ္
မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ၊မိရာသရက္ ကိုင္းကိုပဲ
ဆြဲကိုင္ထားလိုက္ရပါတယ္။
ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္းဟာ ခါးမွာခ်ည္ထားတဲ့ႀကိဳး
တန္းလန္းႀကီးနဲ႔ သူ႔ငယ္သားေမ်ာက္ေတြကို သူ႔ကိုယ္ေပၚ
နင္းၿပီး တစ္ဖက္ကမ္းကိုကူးဖုိ႔ အမိန္႔ေပးလိုက္ပါတယ္။
ငယ္သားေမ်ာက္ေတြဟာ ဘုရားအေလာင္းေမ်ာက္မင္းကို
ရွိခိုးကန္ေတာ့ၿပီးမွ ကိုယ္ေပၚကို ဖြဖြညင္ညင္သာသာေလး
နင္းၿပီး ဟိုဘက္ ကမ္းကို ကူးသြားၾကပါတယ္။
ေဒဝဒတ္အေလာင္းေမ်ာက္ကေတာ့ ခပ္ျမင့္ျမင့္
အကိုင္းေပၚ တက္ၿပီး ဘုရားအေလာင္းေမ်ာက္မင္းရဲ႕
ကိုယ္ေပၚကို အားရပါးရခုန္ခ်ၿပီးမွ ဟိုဘက္ကမ္းကို
ကူးသြားပါတယ္။
ဘုရားအေလာင္းေမ်ာက္မင္းဟာ ေဒဝဒတ္အေလာင္း
ေမ်ာက္ ခုန္ခ်လိုက္တဲ့ဒဏ္ရာနဲ႔ပဲ ႏွလံုးကြဲၿပီး
ေသဆံုးသြားပါေတာ့တယ္။
-【ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ဝတၳဳ-မဟာ ကပိဇာတ္】
ျမတ္စြာဘုရားက ေဆြမ်ဳိးေတြကိုပစ္မထားပါနဲ႔ တဲ့။
“သဂၤဟတရားေလးပါး” နဲ႔ ခ်ီးေျမႇာက္ပါတဲ့။
စီးပြားဥစၥာပ်က္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မက်န္းမမာျဖစ္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ ္၊
ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ ္ျဖစ္ အခက္အခဲျဖစ္ေနတဲ့
ေဆြမ်ဳိးေတြကို စြမ္းႏုိင္သေလာက္ ေထာက္ပံ့တာဟာ
မဂၤလာတစ္ပါး ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ပါရမီေတာ္ေတြထဲမွာ
“စရိယာသံုးပါး” ဆိုတာ ပါပါတယ္။
အဲဒီစရိယာသံုးပါးဆိုတာက
❖(၁)။ ေလာကတၳစရိယာ = ေလာကတြင္းမွာရွိတဲ့
သတၱဝါေတြ ေဘးကင္းဖုိ႔၊ ႀကီးပြားခ်မ္းသာဖုိ႔၊
ပညာေရးတိုးတက္ဖုိ႔ စသည္တုိ႔အတြက္
က်င့္ေတာ္မူျခင္း။
❖(၂)။ ဉာတတၳစရိယာ = ေဆြမ်ဳိးေတြေဘးကင္းဖုိ႔၊
ႀကီးပြား ခ်မ္းသာဖုိ႔၊ပညာေရးတိုးတက္ဖ ုိ႔
စသည္တုိ႔အတြက္ က်င့္ေတာ္မူျခင္း။
❖(၃)။ ဗုဒၶတၳစရိယာ = ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ က်င့္ေတာ္မူျခင္း
တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ေျပာလိုတာက ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေဆြမ်ဳိးေတြ
အတြက္ဆိုၿပီး က်င့္စဥ္တစ္ခုအေနနဲ႔ကို က်င့္ခဲ့တာပါ။
ဒါကို မိမိတုိ႔က ခပ္ေမ့ေမ့ေနလုိ႔ မရပါဘူး။
သတိထားရမယ့္ အခ်က္တစ္ခ်က္အျဖစ္
သိထားရပါ့မယ္။
❖စာေရးသူ စိတ္အဝင္စားဆံုးနဲ႔ အေၾကာက္
အလန္႔ဆံုးကေတာ့ “ကံတရား” ပါပဲ။
လူတစ္ေယာက္ဟာ ဒီဆယ္စုႏွစ္အတြင္းမွာ
ခ်မ္းသာေနေပမယ့္၊ေနာက္ဆယ္စု ႏွစ္အတြင္းမွာ
ဆင္းရဲသြားႏုိင္သလို၊ဒီဆယ္စ ုႏွစ္ အတြင္းမွာ
ဆင္းရဲေနေပမယ့္လည္း ေနာက္ဆယ္စုႏွစ္အတြင္းမွာ
ခ်မ္းသာသြားႏုိင္ပါတယ္။
❖လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝဟာ အျမဲတမ္းပံုေသရွိ
မေနႏုိင္ပါဘူး။ကံတရားအေလ်ာက ္ ေျပာင္းလဲေနရမွာပါ။
ကိုယ္က ျပည့္စံုေနတုန္းမွာ ေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔ ခပ္ကင္းကင္း
ေနခဲ့ၿပီး၊ ကံတရားအေလ်ာက္ မျပည့္စံုတဲ့ဘဝကို
ေရာက္ရတဲ့အခါမွာ၊အကူအညီ လိုအပ္လာတဲ့အခါမွာ
ေဆြမ်ဳိးေတြဆီက အကူအညီကို ဘယ္လို မ်က္ႏွာနဲ႔
ေတာင္းခံမလဲ။
“လူဆိုတာ အတံု႔ရွိမွ အလွည့္ရွိတာပါ”။
ေတြ႕ဖူးတဲ့မိသားစုတစ္စုဆိုရ င္ ျပည့္စံုေနတုန္းမွာ
ေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔ အမ်ဳိးမေတာ္သလိုကို ခပ္ကင္းကင္း
ေနခဲ့ပါတယ္။အခ်ိန္က်လာလုိ႔လ ား မသိပါဘူး။
အမႈေတြျဖစ္၊ ေထာင္ေတြက်၊ စီးပြားေရးေတြပ်က္ၿပီး
မျပည့္စံုတဲ့ ဘဝတစ္ခုကို ေန႔ခ်င္းညခ်င္း
ေရာက္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတုိ႔
ခပ္ကင္းကင္းေနခဲ့တဲ့ ေဆြမ်ဳိးေတြက စီးပြားေရးေတြ
အဆင္ေျပလာတာပါပဲ။အံ့ဩဖုိ႔ေက ာင္းတာက
သူတုိ႔တစ္ခ်ိန္က ခပ္ကင္းကင္းေနခဲ့တဲ့ ေဆြမ်ဳိးေတြက
သူတုိ႔ရဲ႕အဆင္မေျပမႈေတြကို လ်စ္လ်ဴရွဳ
မထားၾကပါဘူး။ဝိုင္းဝန္းပံ့ပ ိုး ကူညီၾကတာပါ။
ပစၥည္းဝတၳဳေတြနဲ႔ ပံ့ပိုးကူညီရံုတင္မကပါဘူး။
တရားရိပ္သာေတြလိုက္ပုိ႔ေပး၊ ဆရာေတာ္ဘုရားေတြနဲ႔
မိတ္ဆက္ေပး၊ အထူးသျဖင့္ ဝိပႆနာတရားေတြ
အားထုတ္ျဖစ္ေအာင္ ပံ့ပိုးကူညီခဲ့ပါတယ္။
❖လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝကို ပံုေသသြားတြက္လုိ႔
မရပါဘူး။ဒီေန႔ ကိုယ္က သူ႔ကို ေမာက္ေမာက္မာမာ
ဆက္ဆံခြင့္ ရလိုက္ေပမယ့္ ၊ ေနာက္ေန႔မွာ
သူဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အသက္သခင္ေက်းဇူးရွင္
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ မျမဲတဲ့ ရုပ္နာမ္
ပစၥည္းဝတၳဳေတြကို ျမဲေနဆဲကာလေလးမွာ
အဓိပၸါယ္ရွိရွိ သံုးစြဲတတ္ဖုိ႔ပါ။
ျမတ္စြာဘုရားက ရရွိထားတဲ့ ပစၥည္းဝတၳဳေတြကို
ဉာတကာနဥၥ သဂၤဟမဂၤလာျဖစ္ေအာင္ သံုးစြဲဖုိ႔
မယွကငွက္ ကို ဥပမာေပးၿပီး ေဟာျပထားပါတယ္။
ေတာင္ၾကားေတြမွာက်က္စားတတ္တ ဲ့ မယွကငွက္ဟာ
ေညာင္ပင္ေပၚက ေညာင္သီးမွည့္မွည့္ေတြကို
ေတြ႕ၿပီဆိုရင္ “ငါ့ဥစၥာ၊ငါ့ဥစၥာ”ဆိုၿပီး
ေအာ္တတ္ပါတယ္တဲ့။ အဲဒီမယွကငွက္ရဲ႕
ေအာ္သံၾကားေတာ့ က်န္တဲ့ငွက္ေတြက
ေရာက္လာၾကၿပီး ေညာင္သီးမွည့္ေတြကို
ဝိုင္းစားၾကေတာ့တာပါပဲတဲ့။ မယွကငွက္ဟာ
ကိုယ္တိုင္လည္း မစား။တျခားငွက္ေတြကိုလည္း
မစားေစလိုဘဲ တစ္ခ်ိန္လံုး “ငါ့ဥစၥာ ငါ့ဥစၥာ”
လုိ႔ပဲ ေအာ္ေနတာပါပဲတဲ့။
ေရာက္လာတဲ့ငွက္ေတြက စားၿပီးလုိ႔၊ျပန္သြားတာေတာင ္
မယွကငွက္ကေတာ့ ေအာ္လုိ႔က်န္ခဲ့တုန္းပါပဲတဲ ့။
အဲဒီလိုပါပဲ၊ တခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ပစၥည္းေတြအမ်ားႀကီး
ရွာၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္းမသံုးေဆာင္၊ေ ဆြမ်ဳိးေတြကိုလည္း
မေထာက္ပံ့ဘဲနဲ႔ ေနေနတတ္ပါတယ္တဲ့။အဲဒီပုဂၢိဳ လ္ေတြ
ေသေတာ့ သူတုိ႔မခ်စ္တဲ့ အေမြခံေတြက
သံုးေဆာင္ျဖစ္ၾကပါတယ္တဲ့။
သတိရွိတဲ့လူေတြကေတာ့ ကိုယ္တိုင္လည္း သံုးေဆာင္၊
ေဆြမ်ဳိးေတြကိုလည္း ကူညီေထာက္ပံ့ၿပီးေသလြန္တဲ့အ ခါ
နတ္ျပည္ကို သြားေရာက္ၾကရပါတယ္တဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားက ေဆြမ်ဳိးေတြကို ပစ္မထားဖုိ႔၊
ကူညီေထာက္ပံ့ဖုိ႔ အခါအခြင့္သင့္တိုင္း
ေဟာေဟာျပပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက
အက်ဳိးအျပစ္ ေတြကို ႀကိဳသိေနလုိ႔ ေဟာျပေနေတာ့
တပည့္သာဝကျဖစ္တဲ့ မိမိတုိ႔ကလည္း
လိုက္နာက်င့္သံုးရံုပါပဲ။
ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝဟာ ဘာမွမေရရာလွပါဘူး။
ေရရာေနဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလအခိုက္အတန္႔ေလးမ ွာ
ေရရာတဲ့အလုပ္ကေလးတစ္ခုကို လုပ္မိလိုက္ဖုိ႔ပါပဲေလ။
ေမတၱာျဖင့္အရွင္စႏၵာဝရ(ေတာင ္တြင္း)
-【ဆရာေတာ္အရွင္ရာဇိႏၵ(ရေ၀ႏြ ယ္-အင္းမ)
#Sandarwara Tdk
••••••••••••••••••••••••••
တစ္ခါတုန္းက ဟိမဝႏၲာေတာရဲ႕အနီး ဂဂၤါျမစ္ကမ္းနားမွာ
အလြန္အရသာရွိတဲ့ သရက္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ ရွိပါတယ္။
အဲဒီသရက္ပင္ ႀကီးကသီးတဲ့အသီးေတြကို
စားသံုးေနသူေတြကေတာ့ ေမ်ာက္အုပ္စု တစ္စုပါ။
ေမ်ာက္အုပ္စုကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူက
“ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္း”ပါ။
ဘုရားအေလာင္းေမ်ာက္မင္းက သရက္ကိုင္းတခ်ဳိ႕
ဂဂၤါျမစ္ထဲ ကိုင္းညြတ္ေနတာကိုၾကည့္ၿပီး
ႀကိဳျမင္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမစ္ဘက္ကိုင္းညြတ္ေနတဲ့
သရက္ကိုင္းေတြဆီက အပြင့္ေတြ၊အသီးကင္းေတြ
ျဖစ္လာရင္ တခါတည္းဖ်က္ဆီးပစ္ဖုိ႔ မွာထားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အရြက္ေတြနဲ႔ ဖံုးေနတဲ့ သရက္သီးတစ္လံုး
ကိုေတာ့ ဘယ္ေမ်ာက္မွ မျမင္မိၾကပါဘူး။
အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေမ်ာက္ေတြမျမင္ခဲ့တဲ့၊
မဖ်က္ဆီးျဖစ္ခဲ့တဲ့ သရက္သီးက ဂဂၤါျမစ္ထဲ
က်သြားပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္ ဂဂၤါျမစ္ရဲ႕ တစ္ေနရာမွာ
ဗာရာဏသီမင္းက ေရကစားေနတာဆိုေတာ့
သူတုိ႔ရဲ႕ ပိုက္ကြန္မွာ သြားၿငိပါေတာ့တယ္။
ဗာရာဏသီမင္းက သရက္သီးကို သူ႔ရဲ႕
မုဆိုးေတြကို အရင္စားၾကည့္ေစၿပီး၊မုဆိုးေ
မေသဘူးဆိုကာမွ သူက စားၾကည့္ပါတယ္။
တစ္ခါမွမၾကံဳဖူးတဲ့ အရသာကို ေတြ႕လိုက္ရေတာ့
သူ႔ရဲ႕ စစ္သည္ဗိုလ္ပါေတြနဲ႔အတူ သရက္သီးရွာပံုေတာ္
ဖြင့္ေတာ့တာပါပဲ။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ သရက္ပင္ဆီ ေရာက္ၾကေရာဆိုပါေတာ့။
ဗာရာဏသီမင္းနဲ႔ စစ္သည္ဗိုလ္ပါေတြဟာ
သရက္သီးေတြကို အားရပါးရစားၿပီး သရက္ပင္
ေအာက္မွာပဲ အိပ္ၾကပါတယ္။ လူေတြအိပ္ၿပီဆိုမွ
ေမ်ာက္ေတြက သူတုိ႔စားေနၾကသရက္ပင္ေပၚ
တက္ၿပီး သရက္သီးေတြစားၾကပါတယ္။
ေမ်ာက္ေတြစားေနဆဲမွာပဲ ဗာရာဏသီမင္း ႏုိးသြားပါတယ္။
ဒီေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ေလးသည္ေတာ္ေတြကို သရက္ပင္ကို
ပိုင္းထားေစၿပီး ထြက္ေျပးတဲ့ေမ်ာက္ကို ပစ္ေစလုိ႔
အမိန္႔ ထုတ္လိုက္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေလးသည္ေတာ္ေတြလည္း တစ္ညလံုး
မေစာင့္ႏုိင္ၾကပါဘူး။အိပ္ခ်
ထင္ပါတယ္။ ေမ်ာက္အားလံုးက အေျခအေနကိုရိပ္မိၿပီး
ထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ႕
ေခါင္းေဆာင္ ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္းကို သူတုိ႔
ဘာလုပ္ရမလဲဆိုတာ သြားေမးၾကပါတယ္။
ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္းက
“မေၾကာက္ပါနဲ႔၊ စီမံေပးပါ့မယ္” လုိ႔ေျပာၿပီး
သူ႔ငယ္သား ေမ်ာက္ေတြကို ေျဖသိမ့္ပါတယ္။
ဘုရားအေလာင္းေမ်ာက္မင္းက အဲဒီလိုေျပာၿပီး
သရက္ပင္ရဲ႕ အျမင့္ဆံုးလည္းျဖစ္၊ ျမစ္ကမ္းဘက္ကို
ထိုးထြက္ေနတဲ့အကိုင္းလည္း ျဖစ္တဲ့အကိုင္းေပၚ
တက္သြားၿပီး ဟိုဘက္ကမ္းကိုခုန္ကူးလိုက္ပ
ဟိုဘက္ကမ္းေရာက္သြားတဲ့ ဘုရားအေလာင္း
ေမ်ာက္မင္းက ဟိုဘက္ကမ္းနဲ႔ ဒီဘက္ကမ္းမီေလာက္တဲ့
ႏြယ္ႀကိဳးကို စိတ္မွန္းနဲ႔ ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ျဖတ္ထားတဲ့
ႏြယ္ႀကိဳးရဲ႕ အစတစ္ခုကို ဟိုဘက္ကမ္းမွာရွိတဲ့
သစ္ပင္တစ္ခုမွာ ခိုင္ခိုင္မာမာခ်ည္လိုက္ပါတ
က်န္ေနတဲ့ႀကိဳးတစ္စကိုေတာ့ မိမိရဲ႕ခါးကို ခ်ည္ၿပီး၊
ဒီဘက္ကမ္းမွာရွိတဲ့ သရက္ပင္ဆီ
တအားျပန္ခုန္လိုက္တာ ႏြယ္ႀကိဳးကို စိတ္မွန္းနဲ႔
ျဖတ္စဉ္က တစ္လံေလာက္ တိုသြားတဲ့အတြက္
သစ္ပင္ေပၚအထိ တစ္ကိုယ္လံုး လြတ္လြတ္ကြၽတ္ကြၽတ္
မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ၊မိရာသရက္
ဆြဲကိုင္ထားလိုက္ရပါတယ္။
ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္းဟာ ခါးမွာခ်ည္ထားတဲ့ႀကိဳး
တန္းလန္းႀကီးနဲ႔ သူ႔ငယ္သားေမ်ာက္ေတြကို သူ႔ကိုယ္ေပၚ
နင္းၿပီး တစ္ဖက္ကမ္းကိုကူးဖုိ႔ အမိန္႔ေပးလိုက္ပါတယ္။
ငယ္သားေမ်ာက္ေတြဟာ ဘုရားအေလာင္းေမ်ာက္မင္းကို
ရွိခိုးကန္ေတာ့ၿပီးမွ ကိုယ္ေပၚကို ဖြဖြညင္ညင္သာသာေလး
နင္းၿပီး ဟိုဘက္ ကမ္းကို ကူးသြားၾကပါတယ္။
ေဒဝဒတ္အေလာင္းေမ်ာက္ကေတာ့ ခပ္ျမင့္ျမင့္
အကိုင္းေပၚ တက္ၿပီး ဘုရားအေလာင္းေမ်ာက္မင္းရဲ႕
ကိုယ္ေပၚကို အားရပါးရခုန္ခ်ၿပီးမွ ဟိုဘက္ကမ္းကို
ကူးသြားပါတယ္။
ဘုရားအေလာင္းေမ်ာက္မင္းဟာ ေဒဝဒတ္အေလာင္း
ေမ်ာက္ ခုန္ခ်လိုက္တဲ့ဒဏ္ရာနဲ႔ပဲ ႏွလံုးကြဲၿပီး
ေသဆံုးသြားပါေတာ့တယ္။
-【ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ဝတၳဳ-မဟာ
ျမတ္စြာဘုရားက ေဆြမ်ဳိးေတြကိုပစ္မထားပါနဲ႔
“သဂၤဟတရားေလးပါး” နဲ႔ ခ်ီးေျမႇာက္ပါတဲ့။
စီးပြားဥစၥာပ်က္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မက်န္းမမာျဖစ္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ
ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ
ေဆြမ်ဳိးေတြကို စြမ္းႏုိင္သေလာက္ ေထာက္ပံ့တာဟာ
မဂၤလာတစ္ပါး ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ပါရမီေတာ္ေတြထဲမွာ
“စရိယာသံုးပါး” ဆိုတာ ပါပါတယ္။
အဲဒီစရိယာသံုးပါးဆိုတာက
❖(၁)။ ေလာကတၳစရိယာ = ေလာကတြင္းမွာရွိတဲ့
သတၱဝါေတြ ေဘးကင္းဖုိ႔၊ ႀကီးပြားခ်မ္းသာဖုိ႔၊
ပညာေရးတိုးတက္ဖုိ႔ စသည္တုိ႔အတြက္
က်င့္ေတာ္မူျခင္း။
❖(၂)။ ဉာတတၳစရိယာ = ေဆြမ်ဳိးေတြေဘးကင္းဖုိ႔၊
ႀကီးပြား ခ်မ္းသာဖုိ႔၊ပညာေရးတိုးတက္ဖ
စသည္တုိ႔အတြက္ က်င့္ေတာ္မူျခင္း။
❖(၃)။ ဗုဒၶတၳစရိယာ = ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ က်င့္ေတာ္မူျခင္း
တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ေျပာလိုတာက ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေဆြမ်ဳိးေတြ
အတြက္ဆိုၿပီး က်င့္စဥ္တစ္ခုအေနနဲ႔ကို က်င့္ခဲ့တာပါ။
ဒါကို မိမိတုိ႔က ခပ္ေမ့ေမ့ေနလုိ႔ မရပါဘူး။
သတိထားရမယ့္ အခ်က္တစ္ခ်က္အျဖစ္
သိထားရပါ့မယ္။
❖စာေရးသူ စိတ္အဝင္စားဆံုးနဲ႔ အေၾကာက္
အလန္႔ဆံုးကေတာ့ “ကံတရား” ပါပဲ။
လူတစ္ေယာက္ဟာ ဒီဆယ္စုႏွစ္အတြင္းမွာ
ခ်မ္းသာေနေပမယ့္၊ေနာက္ဆယ္စု
ဆင္းရဲသြားႏုိင္သလို၊ဒီဆယ္စ
ဆင္းရဲေနေပမယ့္လည္း ေနာက္ဆယ္စုႏွစ္အတြင္းမွာ
ခ်မ္းသာသြားႏုိင္ပါတယ္။
❖လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝဟာ အျမဲတမ္းပံုေသရွိ
မေနႏုိင္ပါဘူး။ကံတရားအေလ်ာက
ကိုယ္က ျပည့္စံုေနတုန္းမွာ ေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔ ခပ္ကင္းကင္း
ေနခဲ့ၿပီး၊ ကံတရားအေလ်ာက္ မျပည့္စံုတဲ့ဘဝကို
ေရာက္ရတဲ့အခါမွာ၊အကူအညီ လိုအပ္လာတဲ့အခါမွာ
ေဆြမ်ဳိးေတြဆီက အကူအညီကို ဘယ္လို မ်က္ႏွာနဲ႔
ေတာင္းခံမလဲ။
“လူဆိုတာ အတံု႔ရွိမွ အလွည့္ရွိတာပါ”။
ေတြ႕ဖူးတဲ့မိသားစုတစ္စုဆိုရ
ေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔ အမ်ဳိးမေတာ္သလိုကို ခပ္ကင္းကင္း
ေနခဲ့ပါတယ္။အခ်ိန္က်လာလုိ႔လ
အမႈေတြျဖစ္၊ ေထာင္ေတြက်၊ စီးပြားေရးေတြပ်က္ၿပီး
မျပည့္စံုတဲ့ ဘဝတစ္ခုကို ေန႔ခ်င္းညခ်င္း
ေရာက္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတုိ႔
ခပ္ကင္းကင္းေနခဲ့တဲ့ ေဆြမ်ဳိးေတြက စီးပြားေရးေတြ
အဆင္ေျပလာတာပါပဲ။အံ့ဩဖုိ႔ေက
သူတုိ႔တစ္ခ်ိန္က ခပ္ကင္းကင္းေနခဲ့တဲ့ ေဆြမ်ဳိးေတြက
သူတုိ႔ရဲ႕အဆင္မေျပမႈေတြကို လ်စ္လ်ဴရွဳ
မထားၾကပါဘူး။ဝိုင္းဝန္းပံ့ပ
ပစၥည္းဝတၳဳေတြနဲ႔ ပံ့ပိုးကူညီရံုတင္မကပါဘူး။
တရားရိပ္သာေတြလိုက္ပုိ႔ေပး၊
မိတ္ဆက္ေပး၊ အထူးသျဖင့္ ဝိပႆနာတရားေတြ
အားထုတ္ျဖစ္ေအာင္ ပံ့ပိုးကူညီခဲ့ပါတယ္။
❖လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝကို ပံုေသသြားတြက္လုိ႔
မရပါဘူး။ဒီေန႔ ကိုယ္က သူ႔ကို ေမာက္ေမာက္မာမာ
ဆက္ဆံခြင့္ ရလိုက္ေပမယ့္ ၊ ေနာက္ေန႔မွာ
သူဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အသက္သခင္ေက်းဇူးရွင္
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ မျမဲတဲ့ ရုပ္နာမ္
ပစၥည္းဝတၳဳေတြကို ျမဲေနဆဲကာလေလးမွာ
အဓိပၸါယ္ရွိရွိ သံုးစြဲတတ္ဖုိ႔ပါ။
ျမတ္စြာဘုရားက ရရွိထားတဲ့ ပစၥည္းဝတၳဳေတြကို
ဉာတကာနဥၥ သဂၤဟမဂၤလာျဖစ္ေအာင္ သံုးစြဲဖုိ႔
မယွကငွက္ ကို ဥပမာေပးၿပီး ေဟာျပထားပါတယ္။
ေတာင္ၾကားေတြမွာက်က္စားတတ္တ
ေညာင္ပင္ေပၚက ေညာင္သီးမွည့္မွည့္ေတြကို
ေတြ႕ၿပီဆိုရင္ “ငါ့ဥစၥာ၊ငါ့ဥစၥာ”ဆိုၿပီး
ေအာ္တတ္ပါတယ္တဲ့။ အဲဒီမယွကငွက္ရဲ႕
ေအာ္သံၾကားေတာ့ က်န္တဲ့ငွက္ေတြက
ေရာက္လာၾကၿပီး ေညာင္သီးမွည့္ေတြကို
ဝိုင္းစားၾကေတာ့တာပါပဲတဲ့။ မယွကငွက္ဟာ
ကိုယ္တိုင္လည္း မစား။တျခားငွက္ေတြကိုလည္း
မစားေစလိုဘဲ တစ္ခ်ိန္လံုး “ငါ့ဥစၥာ ငါ့ဥစၥာ”
လုိ႔ပဲ ေအာ္ေနတာပါပဲတဲ့။
ေရာက္လာတဲ့ငွက္ေတြက စားၿပီးလုိ႔၊ျပန္သြားတာေတာင
မယွကငွက္ကေတာ့ ေအာ္လုိ႔က်န္ခဲ့တုန္းပါပဲတဲ
အဲဒီလိုပါပဲ၊ တခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ပစၥည္းေတြအမ်ားႀကီး
ရွာၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္းမသံုးေဆာင္၊ေ
မေထာက္ပံ့ဘဲနဲ႔ ေနေနတတ္ပါတယ္တဲ့။အဲဒီပုဂၢိဳ
ေသေတာ့ သူတုိ႔မခ်စ္တဲ့ အေမြခံေတြက
သံုးေဆာင္ျဖစ္ၾကပါတယ္တဲ့။
သတိရွိတဲ့လူေတြကေတာ့ ကိုယ္တိုင္လည္း သံုးေဆာင္၊
ေဆြမ်ဳိးေတြကိုလည္း ကူညီေထာက္ပံ့ၿပီးေသလြန္တဲ့အ
နတ္ျပည္ကို သြားေရာက္ၾကရပါတယ္တဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားက ေဆြမ်ဳိးေတြကို ပစ္မထားဖုိ႔၊
ကူညီေထာက္ပံ့ဖုိ႔ အခါအခြင့္သင့္တိုင္း
ေဟာေဟာျပပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက
အက်ဳိးအျပစ္ ေတြကို ႀကိဳသိေနလုိ႔ ေဟာျပေနေတာ့
တပည့္သာဝကျဖစ္တဲ့ မိမိတုိ႔ကလည္း
လိုက္နာက်င့္သံုးရံုပါပဲ။
ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝဟာ ဘာမွမေရရာလွပါဘူး။
ေရရာေနဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလအခိုက္အတန္႔ေလးမ
ေရရာတဲ့အလုပ္ကေလးတစ္ခုကို လုပ္မိလိုက္ဖုိ႔ပါပဲေလ။
ေမတၱာျဖင့္အရွင္စႏၵာဝရ(ေတာင
-【ဆရာေတာ္အရွင္ရာဇိႏၵ(ရေ၀ႏြ
#Sandarwara Tdk
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။