ေက်းဇူးတရားရဲ႕ အင္အား
ေဝေဝက နယ္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕က ဆင္းရဲသားေက်ာင္းသားတစ္ဦးျ ဖစ္တယ္။ သူေနတဲ့ေက်ာင္းက အလွဴခံပစၥည္းေတြ ႏွစ္တိုင္း အေျမာက္အမ်ားရ႐ွိတယ္။ ေစတနာအလွဴ႐ွင္ေတြရဲ႕လွဴဒါန္ းမႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းရဲ႕အေျခအေနလည္း အဖက္ဖက္က တိုးတက္လာခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းကစားကြင္းမွာ အားကစားကုမၸဏီကလွဴဒါန္းထားတ ဲ့ အားကစားကိရိယာေတြ၊ စာသင္ခန္းထဲမွာ ေက်ာင္းသံုးပစၥည္းကိရိယာေတြ ၊ စာၾကည့္တိုက္မွာ ဖတ္စရာစာအုပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုလို႔ေနတယ္။
စစခ်င္းမွာ ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ေတြက ေစတနာ႐ွင္ေတြလွဴဒါန္းတဲ့ ပစၥည္းေတြအေပၚ ထူးဆန္းအံ့ၾသၾကတယ္။ အလွဴပစၥည္းလက္ခံရၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အလွဴ႐ွင္ေတြဆီ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း စာေတြေရးပို႔တတ္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ျဖည္းျဖည္း အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ေက်ာင္းသားေတြဟာ အလွဴလက္ခံရ႐ွိတဲ့ပစၥည္းအေပၚ ေနသားတက်ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းစာလည္း အေရးက်ဲသြားေတာ့တယ္။ ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ေတြဟာ တျခားလူလွဴဒါန္းတဲ့ပစၥည္းေတ ြ လက္ခံရတဲ့အေပၚ ဘာမွထူးျခားမေနခဲ့ေတာ့ဘူး။
ႏွစ္တစ္ႏွစ္က ေက်ာင္းဖြင့္ၿပီးသိပ္မၾကာခင ္မွာပဲ ေဝေဝတက္ေနတဲ့အတန္းမွာ အတန္းပိုင္ဆရာအသစ္တစ္ဦး ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ဆရာက အခုမွ ဆရာအတတ္သင္ေက်ာင္းဆင္းတစ္ဦ းျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းဖြင့္တာသိပ္မၾကာေသးတ ာမို႔ ေစတနာ႐ွင္ေတြလွဴဒါန္းတဲ့ပစၥ ည္းေတြကို ေက်ာင္းက လက္ခံရ႐ွိခဲ့ျပန္တယ္။ ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသားတခ်ဳိ႕က ခါတိုင္းလိုပဲ ႐ံုးခန္းမွာ စာအုပ္နဲ႔စာေရးကိရိယာေတြ သြားထုတ္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ေဝေပးပါတယ္။
ဒါကို ဆရာကေတြ႔ေတာ့ “ဒါေတြက တျခားလူလွဴထားတဲ့ပစၥည္းေတြလ ား” လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ေမးတယ္။
“ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာ” ေက်ာင္းသားေတြ ျပန္ေျဖၾကတယ္။
“ႏွစ္တိုင္း လွဴၾကတာလား”
“ဟုတ္ပါတယ္.. ဆရာ… ႏွစ္တိုင္းလွဴပါတယ္.. လွဴတိုင္း အမ်ားႀကီးလွဴပါတယ္”
“ဒါဆို ဒီအလွဴပစၥည္းေတြကို ဘယ္လိုစီမံၾကသလဲ”
ဆရာက အလွဴပစၥည္း စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုေကာက္ကိုင္ ၿပီး ေမးတယ္။
“လြယ္လြယ္ေလးပဲ ဆရာ.. အလွဴပစၥည္းအေရအတြက္ ေကာက္ယူမွတ္သားၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ေဝေပးလိုက္ပါတယ္” ေဝေဝက ဆရာ့အေမးကိုျပန္ေျဖပါတယ္။ သူက ဒီအလွဴပစၥည္းေတြကို တာဝန္ယူရတဲ့ေက်ာင္းသားျဖစ္တ ယ္။
“အလွဴ႐ွင္ေတြကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားၾကရဲ႕လား” ဆရာေနာက္ဆက္တဲြေမးလိုက္တဲ့ ေမးခြန္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြအားလံုး ဆြံအကုန္ၾကတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕အျပဳအမူနဲ႔ ေျပာစကားေတြကို နားေထာင္ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ တျခားလူလွဴဒါန္းတဲ့ အလွဴပစၥည္းေတြကို လက္ခံရ႐ွိၿပီးေနာက္ ကိစၥၿပီးသြားပံုရတယ္။ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြကိုၾကည့္ၿပီး “ဒီေန႔ညေန ဆရာတို႔ အလုပ္တစ္ခုလုပ္ၾကရေအာင္ … လက္ေဆာင္ပစၥည္းတခ်ဳိ႕ဝယ္ၿပီ း ေစတနာအလွဴ႐ွင္ေတြကို ျပန္ပို႔ေပးရေအာင္” လို႔ဆိုတယ္။
ညေနေက်ာင္းဆင္းေတာ့ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြကိုေခၚၿပီး လက္ေဆာင္ဝယ္ဖို႔ထြက္ခဲ့တယ္။ ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ သူတို႔ေခါက္ဆဲြေျခာက္ေတြ ဝင္ဝယ္ၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ ၿမိဳ႕နယ္စာတိုက္ကို သူတို႔ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်းဇူးတင္စာ ငါးေစာင္ေရးခိုင္းၿပီး ေခါက္ဆဲြေျခာက္ေတြကို ငါးပံုခဲြလိုက္တယ္။ ေခါက္ဆဲြေျခာက္ေတြကို စာတိုက္ကတဆင့္ ေပးပို႔ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းကို သူတို႔ျပန္လာခ်ိန္ဟာ ေနဝင္မုိးခ်ဳပ္ေနပါၿပီ။ ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသားေတြက လက္ေဆာင္ပစၥည္းတစ္ခုပို႔ဖို ႔ ဒီေလာက္အခ်ိန္ယူရမွန္း မေတြးခဲ့မိဖူးၾကဘူး။
ေနာက္တစ္ေန႔ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္မွာ ဆရာက “အလွဴ႐ွင္ေတြကို လက္ေဆာင္ျပန္ေပးဖို႔ ဆရာတို႔ အခ်ိန္တစ္ညေနသံုးလိုက္ရတယ္။ သူတို႔က ဒီေလာက္မ်ားတဲ့ စာအုပ္၊ စာေရးကိရိယာေတြ လွဴဒါန္းဖို႔ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ေပးရမလဲ.. တပည့္တို႔ စဥ္းစားမိၾကသလား”
ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ဳိ႕က တစ္ညေနလို႔ ေျဖတယ္။ တခ်ဳိ႕က တစ္ရက္လို႔ဆိုတယ္။ စာအုပ္ခဲတံ ပစၥည္းပစၥယေတြ လိုက္ဝယ္ရလို႔လို႔ ဆိုတယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ဳိ႕က ကုမၸဏီကလွဴဒါန္းတယ္ဆိုရင္ ကုမၸဏီအသံုးစရိတ္အတြက္ အတည္ျပဳခ်က္ယူရေသးတာမို႔ တစ္ရက္ထက္မက ၾကာႏိုင္ေၾကာင္းေျပာတယ္။
“ဟုတ္တယ္.. လွဴမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး လွဴဒါန္းၿပီးခ်ိန္အထိ အနည္းဆံုးတစ္ရက္ေလာက္ေတာ့ သူတို႔အသံုးျပဳရတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း စာေလးတစ္ေစာင္ေရးပို႔ဖို႔ေတ ာင္ ဆရာတို႔မွာ အခ်ိန္မ႐ွိေတာ့ဘူးလား။ တျခားလူဆီက အကူအညီ အလွဴပစၥည္းေတြရတာ ဆရာတို႔မွာ ေက်းဇူးတင္စိတ္ဆိုတာ႐ွိရတယ္ ။ သူတို႔က တာဝန္အရ ဝတၱရားအရ လွဴဒါန္းေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ အလွဴပစၥည္းေတြနဲ႔အတူ ေစတနာ ေမတၱာကိုပါ သူတို႔လွဴဒါန္းေနတာပါ”
ဆရာ့စကားက ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသားအားလံုးကိ ု ခံစားသက္ဝင္ေစခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကစ အလွဴ႐ွင္ေတြကို ေက်းဇူးတင္လႊာေတြ သူတို႔ေရးပို႔ခဲ့သလို ကိုယ့္အမွတ္စာရင္းပါ တစ္ပါးတည္း ေပးပို႔တတ္ခဲ့တယ္။ တျခားသူရဲ႕ အကူအညီကိုလက္ခံရ႐ွိၿပီး သူတို႔ကို ေက်းဇူးမတင္ဘဲ ဒါဟာ ရသင့္ရထိုက္တယ္လို႔ ထင္ျမင္တာဟာ ႐ွက္စရာေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားကို ေဝေဝတို႔နားလည္ခဲ့ၾကလို႔ျဖစ ္တယ္။
ႏွစ္အတန္ငယ္အၾကာမွာ ေဝေဝတို႔အတန္းကေက်ာင္းသားအာ းလံုး တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါဟာ ဒီေက်ာင္းမွာ မျဖစ္ပ်က္ခဲ့ဖူးတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပါ။ ဆရာနဲ႔ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးပါ အ့ံၾသဝမ္းသာခဲ့ၾကၿပီး ဒီေက်ာင္းသားေတြ ဘာေၾကာင့္ဒီလိုေအာင္ျမင္ခဲ့ တယ္ဆိုတာကို သူတို႔နားမလည္ႏိုင္ျဖစ္ခဲ့ၾ ကတယ္။ ေဝေဝတို႔အတန္းသားနဲ႔ အတန္းပိုင္ဆရာကသာ “တျခားသူကို သူတို႔ေက်းဇူးတင္ဖို႔ နားလည္လို႔.. ဒါဟာ ေက်းဇူးတရားရဲ႕အင္အား”ဆိုတာ ကို နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ၾကပါတယ္။
မူရင္းေရးသားသူ တ႐ုတ္စာေရးဆရာ Guo Long (郭龙: 感谢的力量)ရဲ႕ “ေက်းဇူးတရားရဲ႕အင္အား” ကို ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ပါတယ္။
ႏိုင္းႏိုင္းစေန
ေဝေဝက နယ္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕က ဆင္းရဲသားေက်ာင္းသားတစ္ဦးျ
စစခ်င္းမွာ ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား
ႏွစ္တစ္ႏွစ္က ေက်ာင္းဖြင့္ၿပီးသိပ္မၾကာခင
ဒါကို ဆရာကေတြ႔ေတာ့ “ဒါေတြက တျခားလူလွဴထားတဲ့ပစၥည္းေတြလ
“ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာ” ေက်ာင္းသားေတြ ျပန္ေျဖၾကတယ္။
“ႏွစ္တိုင္း လွဴၾကတာလား”
“ဟုတ္ပါတယ္.. ဆရာ… ႏွစ္တိုင္းလွဴပါတယ္.. လွဴတိုင္း အမ်ားႀကီးလွဴပါတယ္”
“ဒါဆို ဒီအလွဴပစၥည္းေတြကို ဘယ္လိုစီမံၾကသလဲ”
ဆရာက အလွဴပစၥည္း စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုေကာက္ကိုင္
“လြယ္လြယ္ေလးပဲ ဆရာ.. အလွဴပစၥည္းအေရအတြက္ ေကာက္ယူမွတ္သားၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ေဝေပးလိုက္ပါတယ္” ေဝေဝက ဆရာ့အေမးကိုျပန္ေျဖပါတယ္။ သူက ဒီအလွဴပစၥည္းေတြကို တာဝန္ယူရတဲ့ေက်ာင္းသားျဖစ္တ
“အလွဴ႐ွင္ေတြကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားၾကရဲ႕လား” ဆရာေနာက္ဆက္တဲြေမးလိုက္တဲ့ ေမးခြန္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြအားလံုး ဆြံအကုန္ၾကတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕အျပဳအမူနဲ႔
ညေနေက်ာင္းဆင္းေတာ့ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြကိုေခၚၿပီး လက္ေဆာင္ဝယ္ဖို႔ထြက္ခဲ့တယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္မွာ ဆရာက “အလွဴ႐ွင္ေတြကို လက္ေဆာင္ျပန္ေပးဖို႔ ဆရာတို႔ အခ်ိန္တစ္ညေနသံုးလိုက္ရတယ္။
ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ဳိ႕က တစ္ညေနလို႔ ေျဖတယ္။ တခ်ဳိ႕က တစ္ရက္လို႔ဆိုတယ္။ စာအုပ္ခဲတံ ပစၥည္းပစၥယေတြ လိုက္ဝယ္ရလို႔လို႔ ဆိုတယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ဳိ႕က ကုမၸဏီကလွဴဒါန္းတယ္ဆိုရင္ ကုမၸဏီအသံုးစရိတ္အတြက္ အတည္ျပဳခ်က္ယူရေသးတာမို႔ တစ္ရက္ထက္မက ၾကာႏိုင္ေၾကာင္းေျပာတယ္။
“ဟုတ္တယ္.. လွဴမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး လွဴဒါန္းၿပီးခ်ိန္အထိ အနည္းဆံုးတစ္ရက္ေလာက္ေတာ့ သူတို႔အသံုးျပဳရတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း စာေလးတစ္ေစာင္ေရးပို႔ဖို႔ေတ
ဆရာ့စကားက ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသားအားလံုးကိ
ႏွစ္အတန္ငယ္အၾကာမွာ ေဝေဝတို႔အတန္းကေက်ာင္းသားအာ
မူရင္းေရးသားသူ တ႐ုတ္စာေရးဆရာ Guo Long (郭龙: 感谢的力量)ရဲ႕ “ေက်းဇူးတရားရဲ႕အင္အား” ကို ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ပါတယ္။
ႏိုင္းႏိုင္းစေန
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။