Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Monday, March 17, 2014

ေက်းဇူးတရားရဲ႕ အင္အား



ေက်းဇူးတရားရဲ႕ အင္အား

ေဝေဝက နယ္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕က ဆင္းရဲသားေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္တယ္။ သူေနတဲ့ေက်ာင္းက အလွဴခံပစၥည္းေတြ ႏွစ္တိုင္း အေျမာက္အမ်ားရ႐ွိတယ္။ ေစတနာအလွဴ႐ွင္ေတြရဲ႕လွဴဒါန္းမႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းရဲ႕အေျခအေနလည္း အဖက္ဖက္က တိုးတက္လာခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းကစားကြင္းမွာ အားကစားကုမၸဏီကလွဴဒါန္းထားတဲ့ အားကစားကိရိယာေတြ၊ စာသင္ခန္းထဲမွာ ေက်ာင္းသံုးပစၥည္းကိရိယာေတြ၊ စာၾကည့္တိုက္မွာ ဖတ္စရာစာအုပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုလို႔ေနတယ္။

စစခ်င္းမွာ ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြက ေစတနာ႐ွင္ေတြလွဴဒါန္းတဲ့ ပစၥည္းေတြအေပၚ ထူးဆန္းအံ့ၾသၾကတယ္။ အလွဴပစၥည္းလက္ခံရၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အလွဴ႐ွင္ေတြဆီ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း စာေတြေရးပို႔တတ္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ျဖည္းျဖည္း အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ေက်ာင္းသားေတြဟာ အလွဴလက္ခံရ႐ွိတဲ့ပစၥည္းအေပၚ ေနသားတက်ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းစာလည္း အေရးက်ဲသြားေတာ့တယ္။ ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြဟာ တျခားလူလွဴဒါန္းတဲ့ပစၥည္းေတြ လက္ခံရတဲ့အေပၚ ဘာမွထူးျခားမေနခဲ့ေတာ့ဘူး။

ႏွစ္တစ္ႏွစ္က ေက်ာင္းဖြင့္ၿပီးသိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ေဝေဝတက္ေနတဲ့အတန္းမွာ အတန္းပိုင္ဆရာအသစ္တစ္ဦး ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ဆရာက အခုမွ ဆရာအတတ္သင္ေက်ာင္းဆင္းတစ္ဦးျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းဖြင့္တာသိပ္မၾကာေသးတာမို႔ ေစတနာ႐ွင္ေတြလွဴဒါန္းတဲ့ပစၥည္းေတြကို ေက်ာင္းက လက္ခံရ႐ွိခဲ့ျပန္တယ္။ ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသားတခ်ဳိ႕က ခါတိုင္းလိုပဲ ႐ံုးခန္းမွာ စာအုပ္နဲ႔စာေရးကိရိယာေတြ သြားထုတ္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ေဝေပးပါတယ္။

ဒါကို ဆရာကေတြ႔ေတာ့ “ဒါေတြက တျခားလူလွဴထားတဲ့ပစၥည္းေတြလား” လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ေမးတယ္။

“ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာ” ေက်ာင္းသားေတြ ျပန္ေျဖၾကတယ္။

“ႏွစ္တိုင္း လွဴၾကတာလား”

“ဟုတ္ပါတယ္.. ဆရာ… ႏွစ္တိုင္းလွဴပါတယ္.. လွဴတိုင္း အမ်ားႀကီးလွဴပါတယ္”

“ဒါဆို ဒီအလွဴပစၥည္းေတြကို ဘယ္လိုစီမံၾကသလဲ”

ဆရာက အလွဴပစၥည္း စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုေကာက္ကိုင္ၿပီး ေမးတယ္။

“လြယ္လြယ္ေလးပဲ ဆရာ.. အလွဴပစၥည္းအေရအတြက္ ေကာက္ယူမွတ္သားၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ေဝေပးလိုက္ပါတယ္” ေဝေဝက ဆရာ့အေမးကိုျပန္ေျဖပါတယ္။ သူက ဒီအလွဴပစၥည္းေတြကို တာဝန္ယူရတဲ့ေက်ာင္းသားျဖစ္တယ္။

“အလွဴ႐ွင္ေတြကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားၾကရဲ႕လား” ဆရာေနာက္ဆက္တဲြေမးလိုက္တဲ့ ေမးခြန္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြအားလံုး ဆြံအကုန္ၾကတယ္။

ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕အျပဳအမူနဲ႔ ေျပာစကားေတြကို နားေထာင္ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ေက်ာင္းသားေတြဟာ တျခားလူလွဴဒါန္းတဲ့ အလွဴပစၥည္းေတြကို လက္ခံရ႐ွိၿပီးေနာက္ ကိစၥၿပီးသြားပံုရတယ္။ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြကိုၾကည့္ၿပီး “ဒီေန႔ညေန ဆရာတို႔ အလုပ္တစ္ခုလုပ္ၾကရေအာင္ … လက္ေဆာင္ပစၥည္းတခ်ဳိ႕ဝယ္ၿပီး ေစတနာအလွဴ႐ွင္ေတြကို ျပန္ပို႔ေပးရေအာင္” လို႔ဆိုတယ္။

ညေနေက်ာင္းဆင္းေတာ့ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြကိုေခၚၿပီး လက္ေဆာင္ဝယ္ဖို႔ထြက္ခဲ့တယ္။ ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ သူတို႔ေခါက္ဆဲြေျခာက္ေတြ ဝင္ဝယ္ၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ ၿမိဳ႕နယ္စာတိုက္ကို သူတို႔ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်းဇူးတင္စာ ငါးေစာင္ေရးခိုင္းၿပီး ေခါက္ဆဲြေျခာက္ေတြကို ငါးပံုခဲြလိုက္တယ္။ ေခါက္ဆဲြေျခာက္ေတြကို စာတိုက္ကတဆင့္ ေပးပို႔ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းကို သူတို႔ျပန္လာခ်ိန္ဟာ ေနဝင္မုိးခ်ဳပ္ေနပါၿပီ။ ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသားေတြက လက္ေဆာင္ပစၥည္းတစ္ခုပို႔ဖို႔ ဒီေလာက္အခ်ိန္ယူရမွန္း မေတြးခဲ့မိဖူးၾကဘူး။

ေနာက္တစ္ေန႔ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္မွာ ဆရာက “အလွဴ႐ွင္ေတြကို လက္ေဆာင္ျပန္ေပးဖို႔ ဆရာတို႔ အခ်ိန္တစ္ညေနသံုးလိုက္ရတယ္။ သူတို႔က ဒီေလာက္မ်ားတဲ့ စာအုပ္၊ စာေရးကိရိယာေတြ လွဴဒါန္းဖို႔ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ေပးရမလဲ.. တပည့္တို႔ စဥ္းစားမိၾကသလား”

ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ဳိ႕က တစ္ညေနလို႔ ေျဖတယ္။ တခ်ဳိ႕က တစ္ရက္လို႔ဆိုတယ္။ စာအုပ္ခဲတံ ပစၥည္းပစၥယေတြ လိုက္ဝယ္ရလို႔လို႔ ဆိုတယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ဳိ႕က ကုမၸဏီကလွဴဒါန္းတယ္ဆိုရင္ ကုမၸဏီအသံုးစရိတ္အတြက္ အတည္ျပဳခ်က္ယူရေသးတာမို႔ တစ္ရက္ထက္မက ၾကာႏိုင္ေၾကာင္းေျပာတယ္။

“ဟုတ္တယ္.. လွဴမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး လွဴဒါန္းၿပီးခ်ိန္အထိ အနည္းဆံုးတစ္ရက္ေလာက္ေတာ့ သူတို႔အသံုးျပဳရတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း စာေလးတစ္ေစာင္ေရးပို႔ဖို႔ေတာင္ ဆရာတို႔မွာ အခ်ိန္မ႐ွိေတာ့ဘူးလား။ တျခားလူဆီက အကူအညီ အလွဴပစၥည္းေတြရတာ ဆရာတို႔မွာ ေက်းဇူးတင္စိတ္ဆိုတာ႐ွိရတယ္။ သူတို႔က တာဝန္အရ ဝတၱရားအရ လွဴဒါန္းေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ အလွဴပစၥည္းေတြနဲ႔အတူ ေစတနာ ေမတၱာကိုပါ သူတို႔လွဴဒါန္းေနတာပါ”

ဆရာ့စကားက ေဝေဝနဲ႔ေက်ာင္းသားအားလံုးကို ခံစားသက္ဝင္ေစခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကစ အလွဴ႐ွင္ေတြကို ေက်းဇူးတင္လႊာေတြ သူတို႔ေရးပို႔ခဲ့သလို ကိုယ့္အမွတ္စာရင္းပါ တစ္ပါးတည္း ေပးပို႔တတ္ခဲ့တယ္။ တျခားသူရဲ႕ အကူအညီကိုလက္ခံရ႐ွိၿပီး သူတို႔ကို ေက်းဇူးမတင္ဘဲ ဒါဟာ ရသင့္ရထိုက္တယ္လို႔ ထင္ျမင္တာဟာ ႐ွက္စရာေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားကို ေဝေဝတို႔နားလည္ခဲ့ၾကလို႔ျဖစ္တယ္။

ႏွစ္အတန္ငယ္အၾကာမွာ ေဝေဝတို႔အတန္းကေက်ာင္းသားအားလံုး တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါဟာ ဒီေက်ာင္းမွာ မျဖစ္ပ်က္ခဲ့ဖူးတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပါ။ ဆရာနဲ႔ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးပါ အ့ံၾသဝမ္းသာခဲ့ၾကၿပီး ဒီေက်ာင္းသားေတြ ဘာေၾကာင့္ဒီလိုေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို သူတို႔နားမလည္ႏိုင္ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ေဝေဝတို႔အတန္းသားနဲ႔ အတန္းပိုင္ဆရာကသာ “တျခားသူကို သူတို႔ေက်းဇူးတင္ဖို႔ နားလည္လို႔.. ဒါဟာ ေက်းဇူးတရားရဲ႕အင္အား”ဆိုတာကို နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

မူရင္းေရးသားသူ တ႐ုတ္စာေရးဆရာ Guo Long (郭龙: 感谢的力量)ရဲ႕ “ေက်းဇူးတရားရဲ႕အင္အား” ကို ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ပါတယ္။

ႏိုင္းႏိုင္းစေန

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။