Guitar Library ရဲ႕ ဥယ်ာဥ္မွဴး (သို႔) ဂီတပန္းမ်ားကို ပြင့္လန္းေစသူ
======================================
တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈေတြန႔ဲအတူ ဂီတဟာ လည္း တစ္ဖက္တစ္ လမ္းက ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ရင္ ေပါင္တန္းႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြ၊ ကိုယ္ပိုင္ဖန္ တီးမႈေတြက...ို ဖန္တီးလာၾကတာေတြကိုလည္း အား ရစဖြယ္ ျမင္ေတြ႕ေန ရပါတယ္။ တစ္ေခတ္တစ္ခါ ကMusic ပံုစံသစ္ေတြဆိုရင္ ပရိသတ္ရဲ႕ လက္ခံႏိုင္မႈနည္းတာကစလို႔၊ အႏုပညာအလုပ္ဟာ လူတစ္ေသာင္းမွာ တစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္ခဲတာ၊ ေနာက္ခိုးကူးျပႆနာစတာေတြနဲ႔ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြေၾကာင့္ အေမွာင္ရိပ္ပိုင္းကို အနည္း ငယ္ေရာက္ေနခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဂီတေလာက ဟာလည္း ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ေခတ္အတိုင္း အ လင္းစေတြ႕လာရၿပီလို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။ ဂီတကို ဝါသနာ ပါတဲ့ Mr. ပရိသတ္ေတြအတြက္ ဂီတပညာေတြ ကို ေလ့လာလိုက္စားရာမွာ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ရင္ေပါင္ တန္းႏိုင္ေအာင္ စနစ္တက် ေလ့လာလိုက္စားႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ မတ္လလယ္ ေလာက္က စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ မင္းလမ္းမွာ စတင္ ဖြင့္လွစ္ၿပီး ဒီ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္မွာ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ စမ္းေခ်ာင္းလမ္းကို ေျပာင္းေရႊ႕လာတဲ့ (ႏွစ္ ၂ဝ နီးပါးျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့) Guitar Library ဂီတ သင္တန္း ေက်ာင္းရဲ႕
ပဲ့ကိုင္ရွင္၊ ျမဝတီ႐ုပ္ျမင္သံ ၾကားမွာလည္း ဂီတအႀကံေပးျပဳလုပ္ေနသူ ဆရာ ကိုစိုင္းနဲ႔ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းမႈကို Mr.ပရိသတ္ေတြအ တြက္ တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။
► ဆရာစိုင္း(ဂစ္တာ)
► ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ကေနစၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္နီးပါး ေလာက္ အခုလို ဂီတသင္တန္းဖြင့္ျဖစ္တဲ့ ရည္ရြယ္ ခ်က္ေလးလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း အစတုန္းကေတာ့ ဂစ္ တာသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္ ခ်င္ခဲ့တာပါ။ ဟိုးငယ္ ငယ္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဂစ္တာပညာနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ေလ့လာခဲ့တဲ့အခါမွာ အမ်ားႀကီးခက္ခဲ တယ္။ ဥပမာ- စာအုပ္ စာတမ္းအခက္အခဲတို႔၊ ေသ ခ်ာစနစ္တက်သင္ေပးႏုိင္မယ့္ သူတို႔ အဲဒါမ်ဳိးေတြက ရွားပါးခဲ့တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သင္တန္းေတြက လည္း အဲဒီတုန္းက သိပ္မရွိဘူးေလ။ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ စနစ္တက် အပတ္တကုတ္ေလ့လာၿပီးတဲ့အခါ နည္းနည္းလည္းသိလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါေတြကို ျပန္ၿပီးေတာ့ လူငယ္ေတြကို စနစ္တက်နဲ႔ သင္ေပး ခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ၊ ဆႏၵေတြျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ ေယာက္နဲ႔ စံရိပ္ၿငိမ္မွာ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ကစၿပီး ဖြင့္ခဲ့ တာ (အခုန ၁၉၉၄ ဆိုတာ စမ္းေခ်ာင္းက ကြၽန္ ေတာ့္သီးသန္႔သင္တန္း ကိုေျပာတာ)၊ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ ေလာက္မွာ ဦးေစာႏုအဆိုသင္တန္းက ကြၽန္ေတာ္ တို႔နဲ႔လာပူးေပါင္းတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဂစ္တာ ၊ ဦးေစာႏုက အဆုိေပါ့ေနာ္။ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ေတာ့ လူငယ္ေတြကို ဂစ္တာတီးတဲ့အခါမွာ International Note နဲ႔ ေသခ်ာ စနစ္တက် တတ္ ေစခ်င္တယ္။ အဲဒီကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔က International Note နဲ႔ပဲ သီးသန္႔သင္လာတာ။ တခ်ဳိ႕က International Note (ပဲပင္ေပါက္ႏုတ္) ကို ေၾကာက္ၾကတယ္။ သူတို႔က ေလာေလာဆယ္ ဒီဂီတေလာကထဲမွာပဲ အသံုးျပဳေနတဲ့ Oriental Note (1234 Note)ကိုပဲ သင္ခ်င္တယ္။ အဲဒီ လိုမ်ဳိး မသင္ဘူးလားလို႔ ေျပာလာတဲ့အခါမ်ဳိးေတြ မွာလည္း ကြၽန္ေတာ္က သင္ေပးလို႔ရေပမယ့္ မသင္ ခဲ့ဘူး။ အစကတည္းက မူကုိမဖ်က္ဘဲ International Note နဲ႔ပဲ သင္ခဲ့တာပါ။
► ဆရာ့သင္တန္းမွာ ဘာပညာရပ္ေတြ သင္လို႔ ရႏုိင္မ လဲ။
ကြၽန္ေတာ့္သင္တန္းမွာက ဂစ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ အစံုရွိပါ တယ္။ ဒီဘက္ေရာက္လာတဲ့အ ခါ သင္တန္းကလည္း နည္းနည္းက်ယ္ သြားတဲ့ အတြက္ Keyboard လည္း သင္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားေပး တယ္။ ေနာက္အဆိုေပါ့့။ အဆိုဆို ေပမယ့္ Vocal Traning ေပါ့။ တကယ့္ အဆိုပံုစံ မ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ အဆုိအတြက္ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳမယ့္ Intervalic ေလ့က်င့္ ခန္းေတြကို ေမာ္နီတာနဲ႔ ဖြင့္ေပးတယ္။ International Note နဲ႔ ဖြင့္ ေပးတယ္။ အဲဒါကို အသံ ထြက္ၿပီး လိုက္ဆိုရတယ္။ ဂစ္တာေရာ ကီးဘုတ္ေရာ အစံုသင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဂီတ Style ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာမယ္ဆိုရင္ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ Pop တို႔ Rock တို႔ Blues တို႔ Jazz တို႔ Classical တို႔ အဲဒါေတြ ေသခ်ာေလ့ လာႏိုင္ပါတယ္။ Classical တို႔Jazz တို႔နဲ႔ ပတ္ သက္တဲ့ဟာေတြကို စနစ္တက် သင္ေပးတယ္။ တာဝန္ယူၿပီးေတာ့လည္းသင္ ေပးတယ္။ ဟိုးတုန္းကတည္းက အဲဒါေတြပါ သင္ ေနခဲ့တာပါ။ အလကၤာမွာေရး တုန္းကရခဲ့တဲ့Guitar Library ဆိုတဲ့ နာမည္ေလးကိုပဲ သင္တန္း နာမည္အျဖစ္ ဆက္ၿပီးသံုးခဲ့တယ္။ အဲဒီေအာက္မွာ Polychromatic Guitar
Centre ဆိုၿပီး တပ္ထားတာ။ Polychromatic ဆိုတဲ့ သေဘာက အမ်ဳိးစံုတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့ေနာ္။ Polychromatic ရဲ႕ ေအာက္ မွာ ေစာေစာတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ Jazz တို႔ Classical တို႔Rock တို႔ Blues တို႔ ဒါေတြရွိတယ္။ အဲဒီမွာတင္ ဂစ္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ စတုိင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ Jazz ဆို လည္းJazz Fingerpicking ရွိတယ္။ Jazz Solo ရွိတယ္။Blues ဆိုလည္း Blues Fingerpicking ရွိတယ္။ Country ဆိုလည္း Country Fingerpicking ရွိတယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြေပါ့။ အမ်ဳိးကေတာ့ အမ်ားႀကီးစံုတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း Polychromatic လို႔တပ္တား ထာ။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားအားျဖင့္ ဒီမွာသင္ရတာက Basic ေတြပဲ မ်ားပါတယ္။Basic မွာRhythm ဂစ္တာသင္ရတယ္။ Classical သင္ရတယ္။ Lead ဂစ္တာသင္ရတယ္။ Rock တို႔ Blues တို႔သင္ရတယ္။
ေတာ္ေတာ္ေလးလာသင္ၾကပါတယ္။
► ဆရာ့ ွSpecialized ဆိုရင္ေရာ ဘာျဖစ္မ လဲ။
ကြၽန္ေတာ့္ Specialized ကေတာ့ Jazz ေပါ့။Jazz ဆိုေပမယ့္ ဟိုးတုန္းကလို Oldies ေတြ တီးတဲ့ Jazz ပံုစံမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ေခတ္ နည္း နည္းဆန္တယ္။ အယူအဆေလးေတြ နည္းနည္း ပါမယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္ဝင္စားတယ္။ ဥပမာ- Jazz ဂစ္တာတီးတယ္ဆိုေပမယ့္ Lead ဂစ္တာပံုစံမ်ဳိး Single Line Note ေတြခ်ည္းပဲ တီး တာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ဘူး။ Melody ကိုChord အတြဲေလးေတြနဲ႔ သြားတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေလးေတြကို ပို စိတ္ဝင္စားတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး Band ပံုစံမ်ဳိးလည္း လုပ္ထားပါတယ္။ တစ္ေယာက္ထဲ Solo ပံုစံမ်ဳိးလည္း လုပ္ထားတာမ်ဳိးရွိတယ္။ ေနာက္ပိုင္းဆိုရင္ေတာ့ အျပင္ထြက္ၿပီး တီးဖို႔ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။
► ဆရာတစ္ေယာက္တည္းပဲ သင္တာလား၊ လက္ေထာက္ေရာရွိေသး လား။
လက္ေထာက္မထားျဖစ္ေသးဘူး။ ေလာေလာ ဆယ္ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ပဲ သင္ေပးေနတာေပါ့။
► ဆရာ့ဆီမွာ တက္တဲ့သင္တန္းသားေတြကို ဂီတေလာကထဲ ဝင္ႏုိင္ဖို႔ေရာ ဆရာက ဘယ္လိုမ်ဳိး ေတြ ပံ့ပိုးေဆာင္ရြက္ေပးလဲ။
ကြၽန္ေတာ့္ဆီမွာ သင္ၿပီးသြားတဲ့လူငယ္ေတြ သို႔မဟုတ္လည္း သင္ေနဆဲလူငယ္ေတြ ဂီတေလာ ကထဲဝင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ လည္း အ ဆက္အသြယ္ေတြရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္လူေတာ္ ေတာ္မ်ား မ်ားကလည္း အျပင္ေလာကမွာ တီးေန တဲ့သူေတြရွိတယ္ေလ။ ဥပမာ- ထိပ္ဆံုးကဆိုရင္ ခ်စ္စမ္းေမာင္တို႔ ဘာတို႔ေပါ့။ အေခြေတြဘာေတြ သြင္းခ်င္တယ္ဆိုရင္ PTL မွာသြင္းခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္က ခ်စ္စမ္းေမာင္နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ေျပာေပး လို႔ရတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တခ်ဳိ႕လည္း အေခြၾကမ္း တီးတာမ်ဳိးဆိုရင္လည္း ဒီကလိုက္မီတဲ့ Advanced ျဖစ္ တဲ့သူေတြက တီးမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္က စီစဥ္ ေပးလို႔ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ မဂၤလာေဆာင္ေတြရွိတယ္ ဆိုရင္လည္း စီစဥ္ေပးလို႔ရတယ္။ ေလာေလာ ဆယ္ ဂီတေလာကထဲမွာ တီးေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္လူေတြဆီမွာ လည္း
ကြၽန္ေတာ္က လႊတ္ေပးလို႔ ကြၽန္ေတာ့္ နာမည္ေျပာၿပီးသြားမယ္ဆိုရင္လည္း အျမင္အား ျဖင့္ေရာ အၾကားအားျဖင့္ပါ အေတြ႕အႀကံဳယူလို႔ရပါ တယ္။ ဒီမွာက လုပ္ေပးလို႔ ရတာအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
► ဆရာ့ဆီမွာ သင္တန္းတက္တဲ့ သင္တန္းသား ေတြကိုေရာ ဘယ္လိုခံယူခ်က္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိး ထားေစခ်င္လဲ။
ကြၽန္ေတာ့္ဆီအမ်ားစုလာတာကBeginners ေတြ လာတာဆိုေတာ့ သူတို႔မွာ ရည္ရြယ္ ခ်က္ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိေသးပါဘူး။ သူတုိ႔က ဂစ္တာတီးတတ္ခ်င္တယ္။ သီခ်င္းေလးငါးဆယ္ပုဒ္ တီးတတ္ရင္ ေတာ္ၿပီ ဆိုၿပီးေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္ မ်ဳိးေလာက္နဲ႔ပဲ လာတာလည္းရွိတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးက် ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က မင္းတို႔ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ ေတြ ထားရမယ္၊ ဘယ္လိုရည္မွန္းခ်က္ေတြ ထားရ မယ္။ ဒါေတြက ဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ႀကိဳၿပီး ေတာ့ ေျပာတာမ်ဳိးေတာ့ မလုပ္ဘူး။ တစ္ခုေတာ့ သတိေပးတယ္။ စနစ္တက်သင္တယ္ဆိုရင္ အေရး ႀကီးေၾကာင္း၊ အသိပညာေလးေပးတယ္။ စနစ္တ က်သင္မွသာ ေနာက္ ပိုင္းကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဒီေလာက ထဲ ဝင္ခ်င္ဝင္၊ အေပ်ာ္တီးခ်င္လည္းတီး၊ သူငယ္ခ်င္း ေမြးေန႔ မွာပဲ သီခ်င္းဆိုၿပီး တီးရင္လည္းတီး၊ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ က
စနစ္တက်ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ လူက ပိုၿပီး ထင္သာျမင္သာရွိတယ္ေလ။ အဲဒါမ်ဳိးေလးေတြ ေျပာျပတာေပါ့ေနာ္။Lesson တက္ဖို႔ထက္Lesson တစ္ခုကို ေက်ညက္ဖို႔ ေသခ်ာစိတ္ရွည္ ရွည္နဲ႔ သင္ရမယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြ ဆံုးမေပးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ကြၽန္ေတာ္စိတ္ေက်နပ္မွ Lesson တစ္ ခုကို တက္ေပးတယ္။ စနစ္ပိုင္း ဦးစားေပးတယ္။ အသံထြက္ပိုင္း ဦးစားေပးတယ္။ Tone Production ေကာင္းရမယ္၊ ဘယ္လက္ ညာလက္မွန္ရမယ္၊ Position မွန္ရမယ္။ ႀကိဳးအ ယူအဆေတြ မွန္ရမယ္။ Plectrun ခတ္တာ မွန္ရ မယ္။ Lead ဂစ္တာတီးတီးPlectrun ဂစ္တာ တီးတီး Plectrun အယူအဆေတြမွန္ရမယ္။ သူ႔ဟာသူ ေခ်ာေခ်ာေ မြ႕ေမြ႕ရွိရမယ္။ ဂစ္တာတီးတာ က သ႔ူ လႈပ္ရွားမႈတုိင္းက သူ႔ဟာနဲ႔သူ သက္ေသာင့္ သက္သာရွိၿပီးေတာ့ အမွန္ျဖစ္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးဆိုတာ ရွိတယ္။
ေနာက္အဆင့္အတန္းျမင့္ရမယ္။ အဲဒါေတြ ဦးစားေပးၿပီး သင္ေပးတယ္။ တစ္လလာတက္ရင္ စနစ္တက်တတ္သြားမယ္။ တစ္ႏွစ္ေလာက္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ ေပးႏုိင္မယ္ဆိုရင္ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္အျပင္မွာ နည္းနည္း ပါးပါးထြက္တီးလို႔ရႏိုင္တဲ့ အေနအထား မ်ဳိးထိေရာက္သြားတာေပါ့။
အဲဒီေတာ့မွ သူတို႔က အေတြး အေခၚေတြက ရင့္က်က္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႔ဘာသာ ဒီလိုင္းထဲ ဝင္ခ်င္းလည္းဝင္၊ မဝင္ခ်င္ ဘူး ဒါပဲ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ဆက္ေလ့လာခ်င္တယ္ ဆိုလည္း ေလ့လာေပါ့။ အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲသြားၾကတာ ေပါ့။
► Music Theoryေရာ သင္ေပးလား။ ဘာ သာရပ္တစ္ခုတက္ တဲ့သူတိုင္းကို Music Theory ပါတြဲသင္ေပးတာမ်ဳိးလားဆရာ။
အင္း ဟုတ္တယ္။ အဲဒါေလး အခုနေျပာဖို႔ က်န္သြားတယ္။ ဒီမွာကMusic Theory လည္း သင္ေပးတယ္။ Basic မွာတည္းက တြဲသင္ေပးတာ ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ Theory က သီးသန္႔ဘာသာ ရပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သီးသန္႔ အတန္းတစ္ခု ဖန္တီး ေပးရတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းစီ သင္ခ်င္တယ္ဆိုလည္း သင္ေပးတယ္။ ဒီလို Theory ကို အနည္းဆံုး တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ကို သင္ေပးႏုိင္မွ ေနာင္ေနာက္ပိုင္း Generation ေတြ အတြက္က စိတ္ခ်ရမွာ။ ဒါမ်ဳိးေတြက အရမ္းတန္ဖိုုး ရွိတယ္ဆို တာ သိေစခ်င္တယ္။ ဒီMusic Theory မွာက် ေတာ့ စာခ်ည္းပဲ မဟုတ္ဘူး။ လက္ေတြ႕ပိုင္းေတြ အမ်ားႀကီးပါတဲ့အခါက်ေတာ့ တခ်ဳိ႕က ဂစ္တာ Lesson ေတာင္မွ မအားတဲ့သူ၊ တခ်ဳိ႕က ေက်ာင္း သားေတြရွိ တယ္။ ေက်ာင္းတက္ရတာနဲ႔ က်ဴရွင္ တက္ရတာနဲ႔ မအားတဲ့လူေတြရွိ တဲ့အခါက်ေတာ့ ဂစ္တာ Lesson တစ္ခုတည္းကိုေတာင္မွ အိမ္ စာမေၾကဘူး။ အႏိုင္ႏိုင္လုပ္ေနရတဲ့လူေတြရွိ တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္Theory ကို မသင္မေနရပံုစံမ်ဳိးေတြ ဘာေတြေတာ့မေျပာဘူး။ ဒါေပမဲ့ Rhythm ဂစ္ တာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ တကယ့္Theory ႀကီး မဟုတ္ တာေတာင္မွ Theory နဲ႔
ပတ္သက္ေနတဲ့ ႏြယ္ ေနတဲ့ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြ မွန္သမွ်ေတာ့ တြဲၿပီး ရွင္းျပ၊ တြဲၿပီး သင္ေပးေနတာပဲ။ Music Theory ကိုေတာ့ သီးသန္႔ဘာသာရပ္အေနနဲ႔ေတာ့ သက္ သက္သင္ေပးပါတယ္။
► သင္တန္းေတြထဲမွာ နစ္ျမဳပ္ထားရတဲ့ ဆရာ အတြက္ေရာ ပညာရပ္ေတြတိုးတက္ဖို႔ ဘယ္လို အ ခ်ိန္ေပးၿပီး ဘယ္လိုေလ့လာ လိုက္စားရလဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း အခုထက္ထိ ျပည့္စံု တယ္ဆိုတာ မရွိေသး ဘူးေလ။ ဆက္ၿပီး ေလ့လာ ေနဆဲပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဖန္ တီးဖို႔ ပိုဦးစားေပးၿပီး လုပ္တာေပါ့့။ Jazz အသံ တြဲေလးေတြနဲ႔ တီးရတာ ကြၽန္ေတာ္က ဝါသနာပါ တဲ့ အခါက်ေတာ့ Melody တစ္ခုကို ဂစ္တာေပၚ မွာ ရွာလိုက္ၿပီဆိုရင္ အဲဒီလို ရွာရင္းရွာရင္းနဲ႔ အဲဒီ အေပၚမွာ ကြၽန္ေတာ္ က ေလ့လာသလို ျဖစ္ျဖစ္ သြားတယ္။ အဲဒီမွာ ပညာေတြအမ်ားႀကီးရတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ အပံ့အပိုးအခ်က္အလက္ေတြကေတာ့ လိုအပ္တဲ့ စာအုပ္စာတမ္းေတြဖတ္၊ Download လုပ္ထားတဲ့ စာအုပ္စာတမ္းေတြ ဖတ္ေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ တင္ ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ကြၽန္ေတာ္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ရတာေပါ့။ လုပ္လည္းလုပ္ေနတုန္းပါပဲ။
တင္ထက္
======================================
တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈေတြန႔ဲအတူ ဂီတဟာ လည္း တစ္ဖက္တစ္ လမ္းက ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ရင္ ေပါင္တန္းႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြ၊ ကိုယ္ပိုင္ဖန္ တီးမႈေတြက...ို ဖန္တီးလာၾကတာေတြကိုလည္း အား ရစဖြယ္ ျမင္ေတြ႕ေန ရပါတယ္။ တစ္ေခတ္တစ္ခါ ကMusic ပံုစံသစ္ေတြဆိုရင္ ပရိသတ္ရဲ႕ လက္ခံႏိုင္မႈနည္းတာကစလို႔၊ အႏုပညာအလုပ္ဟာ လူတစ္ေသာင္းမွာ တစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္ခဲတာ၊ ေနာက္ခိုးကူးျပႆနာစတာေတြနဲ႔ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြေၾကာင့္ အေမွာင္ရိပ္ပိုင္းကို အနည္း ငယ္ေရာက္ေနခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဂီတေလာက ဟာလည္း ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ေခတ္အတိုင္း အ လင္းစေတြ႕လာရၿပီလို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။ ဂီတကို ဝါသနာ ပါတဲ့ Mr. ပရိသတ္ေတြအတြက္ ဂီတပညာေတြ ကို ေလ့လာလိုက္စားရာမွာ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ရင္ေပါင္ တန္းႏိုင္ေအာင္ စနစ္တက် ေလ့လာလိုက္စားႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ မတ္လလယ္ ေလာက္က စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ မင္းလမ္းမွာ စတင္ ဖြင့္လွစ္ၿပီး ဒီ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္မွာ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ စမ္းေခ်ာင္းလမ္းကို ေျပာင္းေရႊ႕လာတဲ့ (ႏွစ္ ၂ဝ နီးပါးျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့) Guitar Library ဂီတ သင္တန္း ေက်ာင္းရဲ႕
ပဲ့ကိုင္ရွင္၊ ျမဝတီ႐ုပ္ျမင္သံ ၾကားမွာလည္း ဂီတအႀကံေပးျပဳလုပ္ေနသူ ဆရာ ကိုစိုင္းနဲ႔ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းမႈကို Mr.ပရိသတ္ေတြအ တြက္ တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။
► ဆရာစိုင္း(ဂစ္တာ)
► ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ကေနစၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္နီးပါး ေလာက္ အခုလို ဂီတသင္တန္းဖြင့္ျဖစ္တဲ့ ရည္ရြယ္ ခ်က္ေလးလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း အစတုန္းကေတာ့ ဂစ္ တာသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္ ခ်င္ခဲ့တာပါ။ ဟိုးငယ္ ငယ္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဂစ္တာပညာနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ေလ့လာခဲ့တဲ့အခါမွာ အမ်ားႀကီးခက္ခဲ တယ္။ ဥပမာ- စာအုပ္ စာတမ္းအခက္အခဲတို႔၊ ေသ ခ်ာစနစ္တက်သင္ေပးႏုိင္မယ့္ သူတို႔ အဲဒါမ်ဳိးေတြက ရွားပါးခဲ့တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သင္တန္းေတြက လည္း အဲဒီတုန္းက သိပ္မရွိဘူးေလ။ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ စနစ္တက် အပတ္တကုတ္ေလ့လာၿပီးတဲ့အခါ နည္းနည္းလည္းသိလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါေတြကို ျပန္ၿပီးေတာ့ လူငယ္ေတြကို စနစ္တက်နဲ႔ သင္ေပး ခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ၊ ဆႏၵေတြျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ ေယာက္နဲ႔ စံရိပ္ၿငိမ္မွာ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ကစၿပီး ဖြင့္ခဲ့ တာ (အခုန ၁၉၉၄ ဆိုတာ စမ္းေခ်ာင္းက ကြၽန္ ေတာ့္သီးသန္႔သင္တန္း ကိုေျပာတာ)၊ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ ေလာက္မွာ ဦးေစာႏုအဆိုသင္တန္းက ကြၽန္ေတာ္ တို႔နဲ႔လာပူးေပါင္းတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဂစ္တာ ၊ ဦးေစာႏုက အဆုိေပါ့ေနာ္။ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ေတာ့ လူငယ္ေတြကို ဂစ္တာတီးတဲ့အခါမွာ International Note နဲ႔ ေသခ်ာ စနစ္တက် တတ္ ေစခ်င္တယ္။ အဲဒီကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔က International Note နဲ႔ပဲ သီးသန္႔သင္လာတာ။ တခ်ဳိ႕က International Note (ပဲပင္ေပါက္ႏုတ္) ကို ေၾကာက္ၾကတယ္။ သူတို႔က ေလာေလာဆယ္ ဒီဂီတေလာကထဲမွာပဲ အသံုးျပဳေနတဲ့ Oriental Note (1234 Note)ကိုပဲ သင္ခ်င္တယ္။ အဲဒီ လိုမ်ဳိး မသင္ဘူးလားလို႔ ေျပာလာတဲ့အခါမ်ဳိးေတြ မွာလည္း ကြၽန္ေတာ္က သင္ေပးလို႔ရေပမယ့္ မသင္ ခဲ့ဘူး။ အစကတည္းက မူကုိမဖ်က္ဘဲ International Note နဲ႔ပဲ သင္ခဲ့တာပါ။
► ဆရာ့သင္တန္းမွာ ဘာပညာရပ္ေတြ သင္လို႔ ရႏုိင္မ လဲ။
ကြၽန္ေတာ့္သင္တန္းမွာက ဂစ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ အစံုရွိပါ တယ္။ ဒီဘက္ေရာက္လာတဲ့အ ခါ သင္တန္းကလည္း နည္းနည္းက်ယ္ သြားတဲ့ အတြက္ Keyboard လည္း သင္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားေပး တယ္။ ေနာက္အဆိုေပါ့့။ အဆိုဆို ေပမယ့္ Vocal Traning ေပါ့။ တကယ့္ အဆိုပံုစံ မ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ အဆုိအတြက္ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳမယ့္ Intervalic ေလ့က်င့္ ခန္းေတြကို ေမာ္နီတာနဲ႔ ဖြင့္ေပးတယ္။ International Note နဲ႔ ဖြင့္ ေပးတယ္။ အဲဒါကို အသံ ထြက္ၿပီး လိုက္ဆိုရတယ္။ ဂစ္တာေရာ ကီးဘုတ္ေရာ အစံုသင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဂီတ Style ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာမယ္ဆိုရင္ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ Pop တို႔ Rock တို႔ Blues တို႔ Jazz တို႔ Classical တို႔ အဲဒါေတြ ေသခ်ာေလ့ လာႏိုင္ပါတယ္။ Classical တို႔Jazz တို႔နဲ႔ ပတ္ သက္တဲ့ဟာေတြကို စနစ္တက် သင္ေပးတယ္။ တာဝန္ယူၿပီးေတာ့လည္းသင္ ေပးတယ္။ ဟိုးတုန္းကတည္းက အဲဒါေတြပါ သင္ ေနခဲ့တာပါ။ အလကၤာမွာေရး တုန္းကရခဲ့တဲ့Guitar Library ဆိုတဲ့ နာမည္ေလးကိုပဲ သင္တန္း နာမည္အျဖစ္ ဆက္ၿပီးသံုးခဲ့တယ္။ အဲဒီေအာက္မွာ Polychromatic Guitar
Centre ဆိုၿပီး တပ္ထားတာ။ Polychromatic ဆိုတဲ့ သေဘာက အမ်ဳိးစံုတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့ေနာ္။ Polychromatic ရဲ႕ ေအာက္ မွာ ေစာေစာတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ Jazz တို႔ Classical တို႔Rock တို႔ Blues တို႔ ဒါေတြရွိတယ္။ အဲဒီမွာတင္ ဂစ္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ စတုိင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ Jazz ဆို လည္းJazz Fingerpicking ရွိတယ္။ Jazz Solo ရွိတယ္။Blues ဆိုလည္း Blues Fingerpicking ရွိတယ္။ Country ဆိုလည္း Country Fingerpicking ရွိတယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြေပါ့။ အမ်ဳိးကေတာ့ အမ်ားႀကီးစံုတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း Polychromatic လို႔တပ္တား ထာ။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားအားျဖင့္ ဒီမွာသင္ရတာက Basic ေတြပဲ မ်ားပါတယ္။Basic မွာRhythm ဂစ္တာသင္ရတယ္။ Classical သင္ရတယ္။ Lead ဂစ္တာသင္ရတယ္။ Rock တို႔ Blues တို႔သင္ရတယ္။
ေတာ္ေတာ္ေလးလာသင္ၾကပါတယ္။
► ဆရာ့ ွSpecialized ဆိုရင္ေရာ ဘာျဖစ္မ လဲ။
ကြၽန္ေတာ့္ Specialized ကေတာ့ Jazz ေပါ့။Jazz ဆိုေပမယ့္ ဟိုးတုန္းကလို Oldies ေတြ တီးတဲ့ Jazz ပံုစံမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ေခတ္ နည္း နည္းဆန္တယ္။ အယူအဆေလးေတြ နည္းနည္း ပါမယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္ဝင္စားတယ္။ ဥပမာ- Jazz ဂစ္တာတီးတယ္ဆိုေပမယ့္ Lead ဂစ္တာပံုစံမ်ဳိး Single Line Note ေတြခ်ည္းပဲ တီး တာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ဘူး။ Melody ကိုChord အတြဲေလးေတြနဲ႔ သြားတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေလးေတြကို ပို စိတ္ဝင္စားတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး Band ပံုစံမ်ဳိးလည္း လုပ္ထားပါတယ္။ တစ္ေယာက္ထဲ Solo ပံုစံမ်ဳိးလည္း လုပ္ထားတာမ်ဳိးရွိတယ္။ ေနာက္ပိုင္းဆိုရင္ေတာ့ အျပင္ထြက္ၿပီး တီးဖို႔ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။
► ဆရာတစ္ေယာက္တည္းပဲ သင္တာလား၊ လက္ေထာက္ေရာရွိေသး လား။
လက္ေထာက္မထားျဖစ္ေသးဘူး။ ေလာေလာ ဆယ္ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ပဲ သင္ေပးေနတာေပါ့။
► ဆရာ့ဆီမွာ တက္တဲ့သင္တန္းသားေတြကို ဂီတေလာကထဲ ဝင္ႏုိင္ဖို႔ေရာ ဆရာက ဘယ္လိုမ်ဳိး ေတြ ပံ့ပိုးေဆာင္ရြက္ေပးလဲ။
ကြၽန္ေတာ့္ဆီမွာ သင္ၿပီးသြားတဲ့လူငယ္ေတြ သို႔မဟုတ္လည္း သင္ေနဆဲလူငယ္ေတြ ဂီတေလာ ကထဲဝင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ လည္း အ ဆက္အသြယ္ေတြရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္လူေတာ္ ေတာ္မ်ား မ်ားကလည္း အျပင္ေလာကမွာ တီးေန တဲ့သူေတြရွိတယ္ေလ။ ဥပမာ- ထိပ္ဆံုးကဆိုရင္ ခ်စ္စမ္းေမာင္တို႔ ဘာတို႔ေပါ့။ အေခြေတြဘာေတြ သြင္းခ်င္တယ္ဆိုရင္ PTL မွာသြင္းခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္က ခ်စ္စမ္းေမာင္နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ေျပာေပး လို႔ရတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တခ်ဳိ႕လည္း အေခြၾကမ္း တီးတာမ်ဳိးဆိုရင္လည္း ဒီကလိုက္မီတဲ့ Advanced ျဖစ္ တဲ့သူေတြက တီးမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္က စီစဥ္ ေပးလို႔ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ မဂၤလာေဆာင္ေတြရွိတယ္ ဆိုရင္လည္း စီစဥ္ေပးလို႔ရတယ္။ ေလာေလာ ဆယ္ ဂီတေလာကထဲမွာ တီးေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္လူေတြဆီမွာ လည္း
ကြၽန္ေတာ္က လႊတ္ေပးလို႔ ကြၽန္ေတာ့္ နာမည္ေျပာၿပီးသြားမယ္ဆိုရင္လည္း အျမင္အား ျဖင့္ေရာ အၾကားအားျဖင့္ပါ အေတြ႕အႀကံဳယူလို႔ရပါ တယ္။ ဒီမွာက လုပ္ေပးလို႔ ရတာအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
► ဆရာ့ဆီမွာ သင္တန္းတက္တဲ့ သင္တန္းသား ေတြကိုေရာ ဘယ္လိုခံယူခ်က္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိး ထားေစခ်င္လဲ။
ကြၽန္ေတာ့္ဆီအမ်ားစုလာတာကBeginners ေတြ လာတာဆိုေတာ့ သူတို႔မွာ ရည္ရြယ္ ခ်က္ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိေသးပါဘူး။ သူတုိ႔က ဂစ္တာတီးတတ္ခ်င္တယ္။ သီခ်င္းေလးငါးဆယ္ပုဒ္ တီးတတ္ရင္ ေတာ္ၿပီ ဆိုၿပီးေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္ မ်ဳိးေလာက္နဲ႔ပဲ လာတာလည္းရွိတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးက် ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က မင္းတို႔ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ ေတြ ထားရမယ္၊ ဘယ္လိုရည္မွန္းခ်က္ေတြ ထားရ မယ္။ ဒါေတြက ဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ႀကိဳၿပီး ေတာ့ ေျပာတာမ်ဳိးေတာ့ မလုပ္ဘူး။ တစ္ခုေတာ့ သတိေပးတယ္။ စနစ္တက်သင္တယ္ဆိုရင္ အေရး ႀကီးေၾကာင္း၊ အသိပညာေလးေပးတယ္။ စနစ္တ က်သင္မွသာ ေနာက္ ပိုင္းကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဒီေလာက ထဲ ဝင္ခ်င္ဝင္၊ အေပ်ာ္တီးခ်င္လည္းတီး၊ သူငယ္ခ်င္း ေမြးေန႔ မွာပဲ သီခ်င္းဆိုၿပီး တီးရင္လည္းတီး၊ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ က
စနစ္တက်ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ လူက ပိုၿပီး ထင္သာျမင္သာရွိတယ္ေလ။ အဲဒါမ်ဳိးေလးေတြ ေျပာျပတာေပါ့ေနာ္။Lesson တက္ဖို႔ထက္Lesson တစ္ခုကို ေက်ညက္ဖို႔ ေသခ်ာစိတ္ရွည္ ရွည္နဲ႔ သင္ရမယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြ ဆံုးမေပးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ကြၽန္ေတာ္စိတ္ေက်နပ္မွ Lesson တစ္ ခုကို တက္ေပးတယ္။ စနစ္ပိုင္း ဦးစားေပးတယ္။ အသံထြက္ပိုင္း ဦးစားေပးတယ္။ Tone Production ေကာင္းရမယ္၊ ဘယ္လက္ ညာလက္မွန္ရမယ္၊ Position မွန္ရမယ္။ ႀကိဳးအ ယူအဆေတြ မွန္ရမယ္။ Plectrun ခတ္တာ မွန္ရ မယ္။ Lead ဂစ္တာတီးတီးPlectrun ဂစ္တာ တီးတီး Plectrun အယူအဆေတြမွန္ရမယ္။ သူ႔ဟာသူ ေခ်ာေခ်ာေ မြ႕ေမြ႕ရွိရမယ္။ ဂစ္တာတီးတာ က သ႔ူ လႈပ္ရွားမႈတုိင္းက သူ႔ဟာနဲ႔သူ သက္ေသာင့္ သက္သာရွိၿပီးေတာ့ အမွန္ျဖစ္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးဆိုတာ ရွိတယ္။
ေနာက္အဆင့္အတန္းျမင့္ရမယ္။ အဲဒါေတြ ဦးစားေပးၿပီး သင္ေပးတယ္။ တစ္လလာတက္ရင္ စနစ္တက်တတ္သြားမယ္။ တစ္ႏွစ္ေလာက္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ ေပးႏုိင္မယ္ဆိုရင္ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္အျပင္မွာ နည္းနည္း ပါးပါးထြက္တီးလို႔ရႏိုင္တဲ့ အေနအထား မ်ဳိးထိေရာက္သြားတာေပါ့။
အဲဒီေတာ့မွ သူတို႔က အေတြး အေခၚေတြက ရင့္က်က္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႔ဘာသာ ဒီလိုင္းထဲ ဝင္ခ်င္းလည္းဝင္၊ မဝင္ခ်င္ ဘူး ဒါပဲ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ဆက္ေလ့လာခ်င္တယ္ ဆိုလည္း ေလ့လာေပါ့။ အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲသြားၾကတာ ေပါ့။
► Music Theoryေရာ သင္ေပးလား။ ဘာ သာရပ္တစ္ခုတက္ တဲ့သူတိုင္းကို Music Theory ပါတြဲသင္ေပးတာမ်ဳိးလားဆရာ။
အင္း ဟုတ္တယ္။ အဲဒါေလး အခုနေျပာဖို႔ က်န္သြားတယ္။ ဒီမွာကMusic Theory လည္း သင္ေပးတယ္။ Basic မွာတည္းက တြဲသင္ေပးတာ ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ Theory က သီးသန္႔ဘာသာ ရပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သီးသန္႔ အတန္းတစ္ခု ဖန္တီး ေပးရတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းစီ သင္ခ်င္တယ္ဆိုလည္း သင္ေပးတယ္။ ဒီလို Theory ကို အနည္းဆံုး တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ကို သင္ေပးႏုိင္မွ ေနာင္ေနာက္ပိုင္း Generation ေတြ အတြက္က စိတ္ခ်ရမွာ။ ဒါမ်ဳိးေတြက အရမ္းတန္ဖိုုး ရွိတယ္ဆို တာ သိေစခ်င္တယ္။ ဒီMusic Theory မွာက် ေတာ့ စာခ်ည္းပဲ မဟုတ္ဘူး။ လက္ေတြ႕ပိုင္းေတြ အမ်ားႀကီးပါတဲ့အခါက်ေတာ့ တခ်ဳိ႕က ဂစ္တာ Lesson ေတာင္မွ မအားတဲ့သူ၊ တခ်ဳိ႕က ေက်ာင္း သားေတြရွိ တယ္။ ေက်ာင္းတက္ရတာနဲ႔ က်ဴရွင္ တက္ရတာနဲ႔ မအားတဲ့လူေတြရွိ တဲ့အခါက်ေတာ့ ဂစ္တာ Lesson တစ္ခုတည္းကိုေတာင္မွ အိမ္ စာမေၾကဘူး။ အႏိုင္ႏိုင္လုပ္ေနရတဲ့လူေတြရွိ တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္Theory ကို မသင္မေနရပံုစံမ်ဳိးေတြ ဘာေတြေတာ့မေျပာဘူး။ ဒါေပမဲ့ Rhythm ဂစ္ တာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ တကယ့္Theory ႀကီး မဟုတ္ တာေတာင္မွ Theory နဲ႔
ပတ္သက္ေနတဲ့ ႏြယ္ ေနတဲ့ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြ မွန္သမွ်ေတာ့ တြဲၿပီး ရွင္းျပ၊ တြဲၿပီး သင္ေပးေနတာပဲ။ Music Theory ကိုေတာ့ သီးသန္႔ဘာသာရပ္အေနနဲ႔ေတာ့ သက္ သက္သင္ေပးပါတယ္။
► သင္တန္းေတြထဲမွာ နစ္ျမဳပ္ထားရတဲ့ ဆရာ အတြက္ေရာ ပညာရပ္ေတြတိုးတက္ဖို႔ ဘယ္လို အ ခ်ိန္ေပးၿပီး ဘယ္လိုေလ့လာ လိုက္စားရလဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း အခုထက္ထိ ျပည့္စံု တယ္ဆိုတာ မရွိေသး ဘူးေလ။ ဆက္ၿပီး ေလ့လာ ေနဆဲပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဖန္ တီးဖို႔ ပိုဦးစားေပးၿပီး လုပ္တာေပါ့့။ Jazz အသံ တြဲေလးေတြနဲ႔ တီးရတာ ကြၽန္ေတာ္က ဝါသနာပါ တဲ့ အခါက်ေတာ့ Melody တစ္ခုကို ဂစ္တာေပၚ မွာ ရွာလိုက္ၿပီဆိုရင္ အဲဒီလို ရွာရင္းရွာရင္းနဲ႔ အဲဒီ အေပၚမွာ ကြၽန္ေတာ္ က ေလ့လာသလို ျဖစ္ျဖစ္ သြားတယ္။ အဲဒီမွာ ပညာေတြအမ်ားႀကီးရတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ အပံ့အပိုးအခ်က္အလက္ေတြကေတာ့ လိုအပ္တဲ့ စာအုပ္စာတမ္းေတြဖတ္၊ Download လုပ္ထားတဲ့ စာအုပ္စာတမ္းေတြ ဖတ္ေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ တင္ ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ကြၽန္ေတာ္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ရတာေပါ့။ လုပ္လည္းလုပ္ေနတုန္းပါပဲ။
တင္ထက္
ဂီတာသင္တန္းက ဘယ္မွာ တည္ရိွတာ သိခ်င္ပါတယ္ ခင္ပ်ား
ReplyDeleteကၽႊန္ေတာ္လည္း ဂီတာသင္တန္းတက္ခ်င္လို႔ပါ
ကိုေမာင္ခ်ိဳခင္ဗ်ာ ... အစ္ကိုခြင့္ျပဳမယ္ဆိုရင္ ဒီပို႔စ္နဲ႔ ဂီတနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ပို႔စ္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝဘ္ဆိုက္မွာ ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္ ။ ဒီဆိုက္လိပ္စာကို ခရက္ဒစ္ေပးျပီး ေဖာ္ျပမွာပါ ။ ဂီတနဲ႔ပတ္သတ္သမွ်ကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုထားေပးခ်င္လို႔ပါ ။ ေက်းဇူးပါ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝဘ္ဆိုက္လိပ္စာ - http://www.musicalblossom.com/
ReplyDelete