Scorpion Soup For Soul with Chan Myae Win and 14 others
မဇၩိမလႈိင္း (Medium Wave ) - ဂႏၲဝင္ ဂီတပညာရွင္မ် ား သို႔ ဦးညြတ္ျခင္း ( အပိုင္း ၂ )
………………………………………………………………………………
၁၉၇၉ ဝန္းက်င္ေတြဆီက မဇိၩမလိႈင္း လို႔ မျဖစ္ေသးခင္ လိစၧဝီ အျဖစ္နဲ႔ ထြက္ရွိ႔ခဲ့တဲ့ အယ္ဘမ္ ေတြနဲ႔ ပေလယာ ေတြအေႀကာင္းကို ေဖာ္ျပေပးထား ခဲ့ၿပီပဲျဖစ္ပါတယ္။ အခု အပိုင္း ၂ မွာေတာ့ မဇၩိမလိႈင္း အျဖစ္စတင္ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့ ၁၉၈၄ အခ်ိန္ေတြကေန ထပ္မံ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
မဇိၩမလိႈင္း စတင္ေမြးဖြားလာျခင္း
………………………………………………………………
၁၉၈၂ ခုနွစ္မ် ားဆီမွာ ဦးေမာင္ေမာင္ (အဥၥလီ) ဦးရဲလြင္ (ေဘစ့္) တို႔ဟာ မဇိၩမလိႈင္း ဆိုတဲ့ ဂီတသင္ တန္းကို မႏၲေလး မွာစတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ မဇိၩမလိႈင္း ဆိုတဲ့ စကားလံုး ကို စသံုးထားျခင္း ျဖစ္ခဲ့သလို မဇိၩမလိႈင္း နဲ႕မဟာဆန္သူေတးစီးရီး မထြက္ခင္ ၂ နွစ္ေလာက္ကျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေဇာရိုးရဲ႕ ခင္ေမာင္တုိးသို႔မဟုတ္မဟာဆန္ေသာနွလံုးသားပိုင္ ရွင္ဆိုတဲ့ အင္တာဗ်ဴ းတစ္ခုမွာေတာ့ ဦးတိုး က အခုလိုေျဖႀကားခဲ့ပါတယ္ ဒီနံမည္ကို ဦးေမာင္ေမာင္က မဇိၩမလိႈင္း ဆိုတဲ့ နံမည္ ကအလယ္အလတ္ေပါ့ေလ အေရွ႕တိုင္းဆန္လြန္းတဲ့သီခ်င္းေတြလည္းမဟုတ္ဘူး အေနာက္တိုင္းဆန္လြန္းတဲ့ ပံုစံလည္းမဟုတ္ဘူး အနုပညာနဲ႔ ပက္သက္ရင္ တစ္ဖက္စြန္းကို ေရာက္တာမ်ဴ ိး မရွိရေအာင္ ဆိုတဲ့သေဘာမ်ဴ ိးနဲ႔ မဇိၩမလိႈင္း ကိုေရြးခ်ယ္ လိုက္တာပါလို႔ ဦတိုး ကေျဖ ႀကားထားခဲ့ပါတယ္။
၁၉၈၄ ခုနွစ္မွာေတာ့ မဇိၩမလိႈင္း အျဖစ္စတင္ဖြဲ႕စည္း ခဲ့ၿပီးေနာက္ ပါဝင္ခဲ့ႀကသူမ် ားကေတာ့ ဦးတိုး (အဆို,Electric & Folk ဂစ္တာ), ဦးေဇာ္မ်ဴ ိးထြဋ္ (လိဒ္ဂစ္တာ), ဦးေမာင္ေမာင္ နဲ႔ ကိုေနဝင္း (classical ဂစ္တာ), ဦးမ်ဴ ိးခင္ (ကီးဘုတ္), ဦးတြတ္ကီ (ဒရမ္) တို႔ပဲျဖစ္သလို ဒါဟာ မဇိၩမလိႈင္း တို႔ရဲ႕ အတည္ၿငိမ္ ဆံုးနဲ႔ ဒီဂႏၲဝင္ ဂီတပညာရွင္မ် ားဟာေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေတြထိ မဇိၩမလိႈင္း မွာပါဝင္ခဲ့ႀကသူမ် ားပဲျဖစ္ခဲ့ၿပီး အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဦးတိုး, ဦးေဇာ္မ်ဴ ိး, ဦးေမာင္ေမာင္, ဦးမ်ဴ ိးခင္ တို႔ဟာ ေႀကြလြင့္ခဲ့ႀကရရွာၿပီ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဦးရဲလြင္ နဲ႔ ကိုေနဝင္း တို႔ သာက်န္ရွိပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံရဲ႕ ျပန္လည္အစားထိုး လို႔မရနိုင္ ေတာ့တဲ့ ဂႏၲဝင္ ဂီတပညာရွင္မ် ားကို ေလးစားဂုဏ္ယူရိုက်ဴ ိးမႈ ျပန္လည္အမွတ္ရမႈမ် ားစြာနဲ႔ ဂႏၲဝင္ ဂီတပညာရွင္မ် ားသို႔ ဦးညြတ္ျခင္းဆိုၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ SSFS မ် ားကေန ဂုဏ္ျပဳ ေရးသား ခဲ့ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
မဇိၩမလိႈင္း အမည္ေျပာင္းလဲျခင္းနဲ႔ အတူ မဟာဆန္သူ ေတးစီးရီးကို ၁၉၈၄ ခုနွစ္မွာ စတင္ထုတ္ေဝခဲ့ႀကပါတယ္။ ဒီအယ္ဘမ္ဟာ အထူး ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္ဆိုတာေျပာျပစရာလိုမယ္မထင္ပါဘူး။ ဒီအယ္ဘမ္ထဲက သီခ်င္းေတြကိုေရြးေျပာဖို႔ ခက္ခဲေလာက္ေအာင္ကို ဖန္တီးမႈေတြက လတ္ဆတ္ ေခတ္မွီေနခဲ့ပါတယ္။ classical ဂစ္တာသံေတြ ပီျပင္ရွင္းလင္းတဲ့ေဘစ့္တြဲလံုး, ထူးျခားတဲ့အသံအယူ အဆမ် ားနဲ႔ကီးဘုတ္သံ ေခတ္မွီလြန္းတဲ့ ဒရမ္ရိုက္ခ်က္ေတြ ႀကည္လင္ျပတ္သား ရွင္းလင္း လြန္းၿပီး ေအးခ်မ္းလွတဲ႔ ဦးတိုးရဲ႕ အသံအား ေတြအျပင္ သီခ်င္းစာသားေရဖြဲ႕မႈနဲ႔ ဂီတဖန္တီးမႈပံုစံ ေတြကေတာ့ျဖစ္ ေခတ္အေနအထားနဲ႔ ေရွ႕ေရာက္ေန ခဲ့တဲ့ဆန္းသစ္မႈေတြကိုေတြ႔ျမင္ႀကရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီအယ္ဘမ္တစ္ခ်ပ္ထဲမဟုတ္ပါဘူး။ မဇိၩမလိႈင္း တို႔ရဲ႕ ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ အယ္ဘမ္တိုင္းမွာ ေတြ႔ႀကရမွာပဲဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မဟာဆန္သူ အယ္ဘမ္ထြက္ရွိအၿပီးမွာ ေတာ့ ႀကိဳ းႀကာသံ ေတးစီးရီး ကိုထုတ္ေဝခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့သလို ႀကိဳးႀကာသံအယ္ဘမ္ထဲက အေတြးပန္းခ်ီ , ႀကိဳးႀကာသံ , အမုန္းေနာက္ကြယ္, ညီေစမင္း စတဲ့သီခ်င္းေတြဟာ ဦးတိုးနဲ႔ မဇိၩမလိႈင္း တို႕ရဲ႕ အေကာင္းဆံုးသီခ်င္းေတြကို ေရြးခ်ယ္လိုက္ တိုင္းခ်န္ထားခဲ့လို႕မရတဲ့ သီခ်င္းမ် ားပဲျဖစ္ပါတယ္။
ႀကိဳးႀကာသံ စီးရီးထြက္ရွိခဲ့အၿပီးမွာေတာ့ မ်က္သြယ္ ေတးစီးရီ ကိုဆက္လက္ထုတ္ေဝ ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအယ္ဘမ္ထဲမွာ လီစၧဝီ နဲ႔ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ အယ္ဘမ္ နွစ္ခ်ပ္ထဲက သီခ်င္းေတြျပန္လည္ပါဝင္ခဲ့ၿပီး မ်က္သြယ္ ကေတာ့ ေအာင္ျမင္ေက် ာ္ႀကားလြန္းခဲ့ပါတယ္။ ညိႈ႕သူ သီခ်င္း မွာေတာ့ ေခတ္ေရွ႕ေရာက္လြန္း ေနခဲ့ၿပီး ထူးျခားတဲ့ဂီတပံုစံ ဖန္တီးမႈေတြကိုေတြ႔ရမွာျဖစ္သလို အင္တိုမွာ စဝင္လာတဲ့ ဦးရဲ ရဲ႕ပီျပင္ပီသလြန္းတဲ့ ေဘစ့္တြဲလံုး ရစ္သမ္ဂစ္တာသံ နဲ႔ ဦးတိုးရဲ႕ အဆိုနဲ႔ အတူကပ္လိုက္ လာတဲ့ ဦးမ်ဴ ိးခင္ရဲ႕ ထူးျခားလြန္းတဲ့ ကီးဘုတ္သံ အလွည့္အေျပာင္း ေတြဟာ တစ္ကယ္ကိုလွပ ေသသပ္လြန္း ေနခဲ့ပါတယ္။ မ်က္သြယ္ ေတးစီးရီး မွာေတာ့ ေျပာစရာေတြက မ် ားေနခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖစ္ ဒီအယ္ဘမ္ ထဲမွာ နိင္ငံျခား သံစဥ္ေတြကို ျပန္ဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းနွစ္ပုဒ္ ပါဝင္ခဲ့ပါ တယ္။ ရင္ခုန္ေနေသာအိမ္မက္ငယ္ နဲ႔ အခ်ိန္လြန္မွရင္နာတယ္ ဆိုတဲ့သီခ်င္းေတြပဲျဖစ္ ပါတယ္။ တစ္လက္စထဲ အဝါေရာင္လမ္းမ် ား ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕နဲ႔ ေတးစီးရီးမွာလည္း ဒီတစ္ႀကိမ္ဒီေႏြ ဟာ နိုင္ငံျခား သံစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မဇိၩမလိႈင္း နဲ႔ ဦးတိုး တို႔ျပန္ဆိုထားခဲ့တဲ့ ပံုစံဟာျဖစ္ ေလးစားစရာ ေကာင္းသလို အတုယူစရာလည္းျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ မူရင္းသီခ်င္းေတြဆီကေန အဆင္သင့္ယူထားတာ မဟုတ္ခဲ့တဲ့အျပင္ မႈရင္းသီခ်င္းကို ျဖတ္ညွပ္ကပ္ ပံုစံ ျဖစ္မေနခဲ့သလို မူရင္းသီခ်င္းရဲ႕ အထိုင္ကိုပါ မထိခိုက္ေစခဲ့ပါဘူး။ မဇိၩမလိႈင္းနဲ႔ ဦးတိုးတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ပံုစံထဲေရာက္ေအာင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ျပန္လည္ အားစိုက္ဖန္တီးထားခဲ့တာကိုေတြ႔ျမင္ရမွာပါ။ ေအာက္မွာ မူရင္းေတြနဲ႔ တြဲၿပီး ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ ယွဥ္ၿပီး နားေထာင္ႀကည့္ရင္ ကြ်န္ေတာ္ေျပာထားတာကိုမလြန္ဘူးဆိုတာ ေတြ႔ရမွာ ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ရင္ခုန္ေနေသာအိမ္မက္ငယ္ - Scarborough Fair (Simon & Garfunkel) (1966)
ဒီသီခ်င္းဟာ Simon တို႔ရဲ႕သီခ်င္းလည္းမဟုတ္ခဲ့ပါ ဘူး သူတို႔လည္းျပန္ဆိုထားခဲ့တာပါ သူတို႔ဆိုမွ နံမည္ႀကီးလာခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းဟာ အဂၤလိပ္တို႔ရဲ႕ ရိုးရာေက်းလက္အခ်စ္သီခ်င္းျဖစ္ၿပီး ေစာလြန္းတဲ့ အတြက္ ေရးသားဖန္တီးသူအတိအက် သိရွိျခင္းမရွိဘူးလို႔လဲ သိရွိရပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို ဦးတိုး ႀကိဳက္နွစ္သက္ခဲ့တဲ့ တီးဝိုင္းေတြထဲမွာပါဝင္သလို progressive folk, psychedelic folk ပံုစံေတြ သီဆိုထားတဲ့ Simon & Garfunkel အဖြဲ႕က ၁၉၆၆ မွာထြက္ရွိခဲ့တဲ့သူတို႔ရဲ႕ အယ္ဘမ္ထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ကမ ၻာေက် ာ္သီခ်င္းျဖစ္ လာခဲ့ပါတယ္။ အေနာက္နိုင္ငံေတြမွာလည္း ျပန္ဆိုခဲ့ႀကသူေတြေတာ္ေတာ္မ် ားမ် ား ရွိခဲ့သလို ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီက မဇိၩမလိႈင္းလည္း ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို ကြ်န္ေတာ္စတင္သတိထားမိခဲ့တာက ေတာ့ မက္တယ္လ္ ေတြႀကိဳက္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္အတြက္ progressive မက္တယ္လ္ နဲ႔ ေရာခ့္ တီးဝိုင္း Queensryche ရဲ႕ Empire (1990) အယ္ဘမ္ကို နားေထာင္ရင္း သူတို႔ထက္ပိုေစာတဲ့ မဇိၩမလိႈင္း ကိုျပန္လည္သတိထားမိခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ doom မက္တယ္လ္ တီးဝိုင္း My Dying Bride ရဲ႕ 2009 မွာထြက္ရွိခဲ့တဲ့ EP အယ္ဘမ္ နဲ႔ ေနာ္ေဝက Symphonic မက္တယ္လ္ တီးဝိုင္း Leve's Eyes ကလည္း သူတို႔ရဲ႕ Njord (2009) အယ္ဘမ္ထဲမွာ ျပန္ဆိုထားခဲ့ႀကပါတယ္။ ျပန္ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕တိုင္းဟာ ပံုစံခ်င္း မတူခဲ့ႀကသလို တီးဝိုင္းေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ပံုစံေတြထဲေရာက္ေအာင္ သီခ်င္းရဲ႕ အထိုင္ ကိုမပ်က္ပဲ ျပန္ဆိုခဲ့ႀကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ မဇိၩမလိႈင္း နဲ႔ ဦးတိုးတို႔ကဟာ လည္း Simon & Garfunkel တို႔နဲ႕လည္း မတူခဲ့ပါဘူး ဘယ္သူနဲ႔မွ လည္း မတူခဲ့ သလို သီခ်င္းရဲ႕ အထိုင္ကို မထိခိုက္ေစပဲ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ပံုစံထဲေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ့တာကေတာ့ အံႀသစရာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ိန္လြန္မွရင္နာတယ္ - Candle in the Wind (Elton John) (1973)
ဒီသီခ်င္းကေတာ့ အဂၤလန္နိုင္ငံရဲ႕ classic rock အဆိုေတာ္ႀကီး Elton John ရဲ႕ Goodbye Yellow Brick Road (1973) အယ္ဘမ္ထဲကပဲျဖစ္ပါတယ္။ goodbye yellow brick road ဟာ အဝါေရာင္လမ္းေလး - ကိုညီထြဋ္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ရင္းနီွးႀကၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။ အခ်ိန္လြန္မွ ရင္နာတယ္ ကေတာ့ Candle in the Wind ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းမွာ မဇိၩမလိႈင္း ရဲ႕ဖန္တီးမႈ နဲ႔ ဦးတိုးတို႔ ဆိုထားတဲ့ ပံုစံကို အံႀသစရာေတြ႔ရွိရမွာပါ သီခ်င္းနွစ္ ပုဒ္လံုးကို ေသခ် ာနားေထာင္ႀကည့္မွ သာ သီခ်င္းရဲ႕ အထိုင္ယူထားတဲ့ ပံုစံ ကိုေသခ် ာသတိထားမိ လာေစ ေလာက္ေအာင္ကို မဇိၩမလိႈင္းရဲ႕ ပံုစံထဲ ေရာက္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။
ဒီတစ္ႀကိမ္ဒီေႏြ - Golden Ring (Eric Clapton) (1978)
ဒီသီခ်င္းကေတာ့ ဂစ္တာဂုရုႀကီးတစ္ဆူ ျဖစ္တဲ့ Eric Clapton ရဲ႕ Blackless (1978) ထဲကျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္း ကိုဦးတိုးတို႔ျပန္ယူထားခဲ့ပံုကလည္း ထူးျခား အံႀသဖြယ္ရာျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ မူရင္း clapton ရဲ႕ အထိုင္ကိုယူထားတာလြဲၿပီး တစ္ပံုစံထဲ ျဖစ္မေနခဲ့ပါဘူး။ ဦတိုး က သူရဲ႕ ပံုစံထဲကို လွလွပပ ဆြဲယူသြားခဲ့ပါတယ္။
ဒါေတြကေတာ့ မ်က္သြယ္အမ္ဘမ္ ရဲ႕ထူးျခားမႈေတြပဲျဖစ္ၿပီး ဒီတစ္ႀကိမ္ဒီေႏြ ကေတာ့ ႀကံဳ ရင္းနဲ႔ေျပာျဖစ္ခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္သြယ္ ေတးစီးရီးထြက္အၿပီးမွာေတာ့ ေရာင္စဥ္ခုနွစ္သြယ္ ေတးစီးရီးကို ဆက္လက္ျဖန္ခ်ိခဲ့သလို အထူးေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ မဇိၩမလိႈင္း တို႔ရဲ႕ ဂႏၲဝင္အယ္ဘမ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေဝးခဲ့ၿပီပန္းခရမ္းျပာ ေလးညွႈိ႕ရွင္ တို႔ကို ဆက္လက္ထုတ္ေဝခဲ့ပါတယ္။ ဒီအယ္ဘမ္ေတြမွာ မဇိၩမလိႈင္း ရဲ႕ ဖန္တီးမႈေတြ ဟာ ဆန္းသစ္ေခတ္မွီ ေနလြန္းခဲ့တဲ့ အယ္ဘမ္မ် ားပဲျဖစ္ ပါတယ္။ လက္ရွိ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ဆီမွာ ဒီလိုမ်ဴ ိး ဂႏၲဝင္ ပညာရွင္ေတြ ေတြ႔ရွိဖို႔ ဆိုတာ မလြယ္ကူေတာ့ဘူးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္မ် ားမွာ မဇိၩမလိႈင္းနဲ႔ ဦးတိုး တို႔ရဲ႕ ထူးျခားမႈေလးေတြကို ထပ္ၿပီး ေျပာေပးပါအံုးမယ္။ အခုေတာ့ စာမ်က္နွာ အခက္အခဲေႀကာင့္ ဒီေလာက္နဲ႔ ပဲ
ဂႏၲဝင္ ဂီတပညာရွင္မ် ား ကိုဦးညြတ္လိုက္ပါတယ္။
(မဇိၩမလိႈင္း တို႔ရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို ေျပာျပေပးခဲ့တဲ့ ကိုေဝဇင္လတ္(ကိုသားငယ္) နဲ႔ ကိုသားငယ္ကို မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တဲ့ ကိုဝီ ကိုအထူးပဲေက် းဇူးတင္ရွိပါတယ္)
……ထြဋ္……
ခင္ေသာမင္ေသာ စေကာ္ပီယံမ် ား
ဖုိတုိခရက္ဒစ္ - ကုိသားငယ္
ပုိစ္႔ထဲမွာ ပါတဲ႔ Simon & Garfunkel , Leaves' Eyes , Queensryche , Elton John , Eric Clapton တုိ႔ရဲ ႔ သီခ်င္းေလးေတြကုိ ေဘာ္ဒါတုိ႔နားဆင္လုိ႔ရေအာင္ လင္႔ခ္ေလးပါ မွ်ပါတယ္ ...
DL : http://www.mediafire.com/download/7maf1zaum5fbv6d/MWO.rar
………………………………………………………………………………
၁၉၇၉ ဝန္းက်င္ေတြဆီက မဇိၩမလိႈင္း လို႔ မျဖစ္ေသးခင္ လိစၧဝီ အျဖစ္နဲ႔ ထြက္ရွိ႔ခဲ့တဲ့ အယ္ဘမ္ ေတြနဲ႔ ပေလယာ ေတြအေႀကာင္းကို ေဖာ္ျပေပးထား ခဲ့ၿပီပဲျဖစ္ပါတယ္။ အခု အပိုင္း ၂ မွာေတာ့ မဇၩိမလိႈင္း အျဖစ္စတင္ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့ ၁၉၈၄ အခ်ိန္ေတြကေန ထပ္မံ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
မဇိၩမလိႈင္း စတင္ေမြးဖြားလာျခင္း
………………………………………………………………
၁၉၈၂ ခုနွစ္မ် ားဆီမွာ ဦးေမာင္ေမာင္ (အဥၥလီ) ဦးရဲလြင္ (ေဘစ့္) တို႔ဟာ မဇိၩမလိႈင္း ဆိုတဲ့ ဂီတသင္ တန္းကို မႏၲေလး မွာစတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ မဇိၩမလိႈင္း ဆိုတဲ့ စကားလံုး ကို စသံုးထားျခင္း ျဖစ္ခဲ့သလို မဇိၩမလိႈင္း နဲ႕မဟာဆန္သူေတးစီးရီး မထြက္ခင္ ၂ နွစ္ေလာက္ကျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေဇာရိုးရဲ႕ ခင္ေမာင္တုိးသို႔မဟုတ္မဟာဆန္ေသာနွလံုးသားပိုင္ ရွင္ဆိုတဲ့ အင္တာဗ်ဴ းတစ္ခုမွာေတာ့ ဦးတိုး က အခုလိုေျဖႀကားခဲ့ပါတယ္ ဒီနံမည္ကို ဦးေမာင္ေမာင္က မဇိၩမလိႈင္း ဆိုတဲ့ နံမည္ ကအလယ္အလတ္ေပါ့ေလ အေရွ႕တိုင္းဆန္လြန္းတဲ့သီခ်င္းေတြလည္းမဟုတ္ဘူး အေနာက္တိုင္းဆန္လြန္းတဲ့ ပံုစံလည္းမဟုတ္ဘူး အနုပညာနဲ႔ ပက္သက္ရင္ တစ္ဖက္စြန္းကို ေရာက္တာမ်ဴ ိး မရွိရေအာင္ ဆိုတဲ့သေဘာမ်ဴ ိးနဲ႔ မဇိၩမလိႈင္း ကိုေရြးခ်ယ္ လိုက္တာပါလို႔ ဦတိုး ကေျဖ ႀကားထားခဲ့ပါတယ္။
၁၉၈၄ ခုနွစ္မွာေတာ့ မဇိၩမလိႈင္း အျဖစ္စတင္ဖြဲ႕စည္း ခဲ့ၿပီးေနာက္ ပါဝင္ခဲ့ႀကသူမ် ားကေတာ့ ဦးတိုး (အဆို,Electric & Folk ဂစ္တာ), ဦးေဇာ္မ်ဴ ိးထြဋ္ (လိဒ္ဂစ္တာ), ဦးေမာင္ေမာင္ နဲ႔ ကိုေနဝင္း (classical ဂစ္တာ), ဦးမ်ဴ ိးခင္ (ကီးဘုတ္), ဦးတြတ္ကီ (ဒရမ္) တို႔ပဲျဖစ္သလို ဒါဟာ မဇိၩမလိႈင္း တို႔ရဲ႕ အတည္ၿငိမ္ ဆံုးနဲ႔ ဒီဂႏၲဝင္ ဂီတပညာရွင္မ် ားဟာေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေတြထိ မဇိၩမလိႈင္း မွာပါဝင္ခဲ့ႀကသူမ် ားပဲျဖစ္ခဲ့ၿပီး အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဦးတိုး, ဦးေဇာ္မ်ဴ ိး, ဦးေမာင္ေမာင္, ဦးမ်ဴ ိးခင္ တို႔ဟာ ေႀကြလြင့္ခဲ့ႀကရရွာၿပီ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဦးရဲလြင္ နဲ႔ ကိုေနဝင္း တို႔ သာက်န္ရွိပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံရဲ႕ ျပန္လည္အစားထိုး လို႔မရနိုင္ ေတာ့တဲ့ ဂႏၲဝင္ ဂီတပညာရွင္မ် ားကို ေလးစားဂုဏ္ယူရိုက်ဴ ိးမႈ ျပန္လည္အမွတ္ရမႈမ် ားစြာနဲ႔ ဂႏၲဝင္ ဂီတပညာရွင္မ် ားသို႔ ဦးညြတ္ျခင္းဆိုၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ SSFS မ် ားကေန ဂုဏ္ျပဳ ေရးသား ခဲ့ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
မဇိၩမလိႈင္း အမည္ေျပာင္းလဲျခင္းနဲ႔ အတူ မဟာဆန္သူ ေတးစီးရီးကို ၁၉၈၄ ခုနွစ္မွာ စတင္ထုတ္ေဝခဲ့ႀကပါတယ္။ ဒီအယ္ဘမ္ဟာ အထူး ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္ဆိုတာေျပာျပစရာလိုမယ္မထင္ပါဘူး။ ဒီအယ္ဘမ္ထဲက သီခ်င္းေတြကိုေရြးေျပာဖို႔ ခက္ခဲေလာက္ေအာင္ကို ဖန္တီးမႈေတြက လတ္ဆတ္ ေခတ္မွီေနခဲ့ပါတယ္။ classical ဂစ္တာသံေတြ ပီျပင္ရွင္းလင္းတဲ့ေဘစ့္တြဲလံုး, ထူးျခားတဲ့အသံအယူ အဆမ် ားနဲ႔ကီးဘုတ္သံ ေခတ္မွီလြန္းတဲ့ ဒရမ္ရိုက္ခ်က္ေတြ ႀကည္လင္ျပတ္သား ရွင္းလင္း လြန္းၿပီး ေအးခ်မ္းလွတဲ႔ ဦးတိုးရဲ႕ အသံအား ေတြအျပင္ သီခ်င္းစာသားေရဖြဲ႕မႈနဲ႔ ဂီတဖန္တီးမႈပံုစံ ေတြကေတာ့ျဖစ္ ေခတ္အေနအထားနဲ႔ ေရွ႕ေရာက္ေန ခဲ့တဲ့ဆန္းသစ္မႈေတြကိုေတြ႔ျမင္ႀကရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီအယ္ဘမ္တစ္ခ်ပ္ထဲမဟုတ္ပါဘူး။ မဇိၩမလိႈင္း တို႔ရဲ႕ ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ အယ္ဘမ္တိုင္းမွာ ေတြ႔ႀကရမွာပဲဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မဟာဆန္သူ အယ္ဘမ္ထြက္ရွိအၿပီးမွာ ေတာ့ ႀကိဳ းႀကာသံ ေတးစီးရီး ကိုထုတ္ေဝခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့သလို ႀကိဳးႀကာသံအယ္ဘမ္ထဲက အေတြးပန္းခ်ီ , ႀကိဳးႀကာသံ , အမုန္းေနာက္ကြယ္, ညီေစမင္း စတဲ့သီခ်င္းေတြဟာ ဦးတိုးနဲ႔ မဇိၩမလိႈင္း တို႕ရဲ႕ အေကာင္းဆံုးသီခ်င္းေတြကို ေရြးခ်ယ္လိုက္ တိုင္းခ်န္ထားခဲ့လို႕မရတဲ့ သီခ်င္းမ် ားပဲျဖစ္ပါတယ္။
ႀကိဳးႀကာသံ စီးရီးထြက္ရွိခဲ့အၿပီးမွာေတာ့ မ်က္သြယ္ ေတးစီးရီ ကိုဆက္လက္ထုတ္ေဝ ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအယ္ဘမ္ထဲမွာ လီစၧဝီ နဲ႔ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ အယ္ဘမ္ နွစ္ခ်ပ္ထဲက သီခ်င္းေတြျပန္လည္ပါဝင္ခဲ့ၿပီး မ်က္သြယ္ ကေတာ့ ေအာင္ျမင္ေက် ာ္ႀကားလြန္းခဲ့ပါတယ္။ ညိႈ႕သူ သီခ်င္း မွာေတာ့ ေခတ္ေရွ႕ေရာက္လြန္း ေနခဲ့ၿပီး ထူးျခားတဲ့ဂီတပံုစံ ဖန္တီးမႈေတြကိုေတြ႔ရမွာျဖစ္သလို အင္တိုမွာ စဝင္လာတဲ့ ဦးရဲ ရဲ႕ပီျပင္ပီသလြန္းတဲ့ ေဘစ့္တြဲလံုး ရစ္သမ္ဂစ္တာသံ နဲ႔ ဦးတိုးရဲ႕ အဆိုနဲ႔ အတူကပ္လိုက္ လာတဲ့ ဦးမ်ဴ ိးခင္ရဲ႕ ထူးျခားလြန္းတဲ့ ကီးဘုတ္သံ အလွည့္အေျပာင္း ေတြဟာ တစ္ကယ္ကိုလွပ ေသသပ္လြန္း ေနခဲ့ပါတယ္။ မ်က္သြယ္ ေတးစီးရီး မွာေတာ့ ေျပာစရာေတြက မ် ားေနခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖစ္ ဒီအယ္ဘမ္ ထဲမွာ နိင္ငံျခား သံစဥ္ေတြကို ျပန္ဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းနွစ္ပုဒ္ ပါဝင္ခဲ့ပါ တယ္။ ရင္ခုန္ေနေသာအိမ္မက္ငယ္ နဲ႔ အခ်ိန္လြန္မွရင္နာတယ္ ဆိုတဲ့သီခ်င္းေတြပဲျဖစ္ ပါတယ္။ တစ္လက္စထဲ အဝါေရာင္လမ္းမ် ား ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕နဲ႔ ေတးစီးရီးမွာလည္း ဒီတစ္ႀကိမ္ဒီေႏြ ဟာ နိုင္ငံျခား သံစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မဇိၩမလိႈင္း နဲ႔ ဦးတိုး တို႔ျပန္ဆိုထားခဲ့တဲ့ ပံုစံဟာျဖစ္ ေလးစားစရာ ေကာင္းသလို အတုယူစရာလည္းျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ မူရင္းသီခ်င္းေတြဆီကေန အဆင္သင့္ယူထားတာ မဟုတ္ခဲ့တဲ့အျပင္ မႈရင္းသီခ်င္းကို ျဖတ္ညွပ္ကပ္ ပံုစံ ျဖစ္မေနခဲ့သလို မူရင္းသီခ်င္းရဲ႕ အထိုင္ကိုပါ မထိခိုက္ေစခဲ့ပါဘူး။ မဇိၩမလိႈင္းနဲ႔ ဦးတိုးတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ပံုစံထဲေရာက္ေအာင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ျပန္လည္ အားစိုက္ဖန္တီးထားခဲ့တာကိုေတြ႔ျမင္ရမွာပါ။ ေအာက္မွာ မူရင္းေတြနဲ႔ တြဲၿပီး ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ ယွဥ္ၿပီး နားေထာင္ႀကည့္ရင္ ကြ်န္ေတာ္ေျပာထားတာကိုမလြန္ဘူးဆိုတာ ေတြ႔ရမွာ ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ရင္ခုန္ေနေသာအိမ္မက္ငယ္ - Scarborough Fair (Simon & Garfunkel) (1966)
ဒီသီခ်င္းဟာ Simon တို႔ရဲ႕သီခ်င္းလည္းမဟုတ္ခဲ့ပါ ဘူး သူတို႔လည္းျပန္ဆိုထားခဲ့တာပါ သူတို႔ဆိုမွ နံမည္ႀကီးလာခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းဟာ အဂၤလိပ္တို႔ရဲ႕ ရိုးရာေက်းလက္အခ်စ္သီခ်င္းျဖစ္ၿပီး ေစာလြန္းတဲ့ အတြက္ ေရးသားဖန္တီးသူအတိအက် သိရွိျခင္းမရွိဘူးလို႔လဲ သိရွိရပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို ဦးတိုး ႀကိဳက္နွစ္သက္ခဲ့တဲ့ တီးဝိုင္းေတြထဲမွာပါဝင္သလို progressive folk, psychedelic folk ပံုစံေတြ သီဆိုထားတဲ့ Simon & Garfunkel အဖြဲ႕က ၁၉၆၆ မွာထြက္ရွိခဲ့တဲ့သူတို႔ရဲ႕ အယ္ဘမ္ထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ကမ ၻာေက် ာ္သီခ်င္းျဖစ္ လာခဲ့ပါတယ္။ အေနာက္နိုင္ငံေတြမွာလည္း ျပန္ဆိုခဲ့ႀကသူေတြေတာ္ေတာ္မ် ားမ် ား ရွိခဲ့သလို ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီက မဇိၩမလိႈင္းလည္း ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို ကြ်န္ေတာ္စတင္သတိထားမိခဲ့တာက ေတာ့ မက္တယ္လ္ ေတြႀကိဳက္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္အတြက္ progressive မက္တယ္လ္ နဲ႔ ေရာခ့္ တီးဝိုင္း Queensryche ရဲ႕ Empire (1990) အယ္ဘမ္ကို နားေထာင္ရင္း သူတို႔ထက္ပိုေစာတဲ့ မဇိၩမလိႈင္း ကိုျပန္လည္သတိထားမိခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ doom မက္တယ္လ္ တီးဝိုင္း My Dying Bride ရဲ႕ 2009 မွာထြက္ရွိခဲ့တဲ့ EP အယ္ဘမ္ နဲ႔ ေနာ္ေဝက Symphonic မက္တယ္လ္ တီးဝိုင္း Leve's Eyes ကလည္း သူတို႔ရဲ႕ Njord (2009) အယ္ဘမ္ထဲမွာ ျပန္ဆိုထားခဲ့ႀကပါတယ္။ ျပန္ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕တိုင္းဟာ ပံုစံခ်င္း မတူခဲ့ႀကသလို တီးဝိုင္းေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ပံုစံေတြထဲေရာက္ေအာင္ သီခ်င္းရဲ႕ အထိုင္ ကိုမပ်က္ပဲ ျပန္ဆိုခဲ့ႀကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ မဇိၩမလိႈင္း နဲ႔ ဦးတိုးတို႔ကဟာ လည္း Simon & Garfunkel တို႔နဲ႕လည္း မတူခဲ့ပါဘူး ဘယ္သူနဲ႔မွ လည္း မတူခဲ့ သလို သီခ်င္းရဲ႕ အထိုင္ကို မထိခိုက္ေစပဲ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ပံုစံထဲေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ့တာကေတာ့ အံႀသစရာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ိန္လြန္မွရင္နာတယ္ - Candle in the Wind (Elton John) (1973)
ဒီသီခ်င္းကေတာ့ အဂၤလန္နိုင္ငံရဲ႕ classic rock အဆိုေတာ္ႀကီး Elton John ရဲ႕ Goodbye Yellow Brick Road (1973) အယ္ဘမ္ထဲကပဲျဖစ္ပါတယ္။ goodbye yellow brick road ဟာ အဝါေရာင္လမ္းေလး - ကိုညီထြဋ္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ရင္းနီွးႀကၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။ အခ်ိန္လြန္မွ ရင္နာတယ္ ကေတာ့ Candle in the Wind ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းမွာ မဇိၩမလိႈင္း ရဲ႕ဖန္တီးမႈ နဲ႔ ဦးတိုးတို႔ ဆိုထားတဲ့ ပံုစံကို အံႀသစရာေတြ႔ရွိရမွာပါ သီခ်င္းနွစ္ ပုဒ္လံုးကို ေသခ် ာနားေထာင္ႀကည့္မွ သာ သီခ်င္းရဲ႕ အထိုင္ယူထားတဲ့ ပံုစံ ကိုေသခ် ာသတိထားမိ လာေစ ေလာက္ေအာင္ကို မဇိၩမလိႈင္းရဲ႕ ပံုစံထဲ ေရာက္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။
ဒီတစ္ႀကိမ္ဒီေႏြ - Golden Ring (Eric Clapton) (1978)
ဒီသီခ်င္းကေတာ့ ဂစ္တာဂုရုႀကီးတစ္ဆူ ျဖစ္တဲ့ Eric Clapton ရဲ႕ Blackless (1978) ထဲကျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္း ကိုဦးတိုးတို႔ျပန္ယူထားခဲ့ပံုကလည္း ထူးျခား အံႀသဖြယ္ရာျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ မူရင္း clapton ရဲ႕ အထိုင္ကိုယူထားတာလြဲၿပီး တစ္ပံုစံထဲ ျဖစ္မေနခဲ့ပါဘူး။ ဦတိုး က သူရဲ႕ ပံုစံထဲကို လွလွပပ ဆြဲယူသြားခဲ့ပါတယ္။
ဒါေတြကေတာ့ မ်က္သြယ္အမ္ဘမ္ ရဲ႕ထူးျခားမႈေတြပဲျဖစ္ၿပီး ဒီတစ္ႀကိမ္ဒီေႏြ ကေတာ့ ႀကံဳ ရင္းနဲ႔ေျပာျဖစ္ခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္သြယ္ ေတးစီးရီးထြက္အၿပီးမွာေတာ့ ေရာင္စဥ္ခုနွစ္သြယ္ ေတးစီးရီးကို ဆက္လက္ျဖန္ခ်ိခဲ့သလို အထူးေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ မဇိၩမလိႈင္း တို႔ရဲ႕ ဂႏၲဝင္အယ္ဘမ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေဝးခဲ့ၿပီပန္းခရမ္းျပာ ေလးညွႈိ႕ရွင္ တို႔ကို ဆက္လက္ထုတ္ေဝခဲ့ပါတယ္။ ဒီအယ္ဘမ္ေတြမွာ မဇိၩမလိႈင္း ရဲ႕ ဖန္တီးမႈေတြ ဟာ ဆန္းသစ္ေခတ္မွီ ေနလြန္းခဲ့တဲ့ အယ္ဘမ္မ် ားပဲျဖစ္ ပါတယ္။ လက္ရွိ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ဆီမွာ ဒီလိုမ်ဴ ိး ဂႏၲဝင္ ပညာရွင္ေတြ ေတြ႔ရွိဖို႔ ဆိုတာ မလြယ္ကူေတာ့ဘူးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္မ် ားမွာ မဇိၩမလိႈင္းနဲ႔ ဦးတိုး တို႔ရဲ႕ ထူးျခားမႈေလးေတြကို ထပ္ၿပီး ေျပာေပးပါအံုးမယ္။ အခုေတာ့ စာမ်က္နွာ အခက္အခဲေႀကာင့္ ဒီေလာက္နဲ႔ ပဲ
ဂႏၲဝင္ ဂီတပညာရွင္မ် ား ကိုဦးညြတ္လိုက္ပါတယ္။
(မဇိၩမလိႈင္း တို႔ရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို ေျပာျပေပးခဲ့တဲ့ ကိုေဝဇင္လတ္(ကိုသားငယ္) နဲ႔ ကိုသားငယ္ကို မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တဲ့ ကိုဝီ ကိုအထူးပဲေက် းဇူးတင္ရွိပါတယ္)
……ထြဋ္……
ခင္ေသာမင္ေသာ စေကာ္ပီယံမ် ား
ဖုိတုိခရက္ဒစ္ - ကုိသားငယ္
ပုိစ္႔ထဲမွာ ပါတဲ႔ Simon & Garfunkel , Leaves' Eyes , Queensryche , Elton John , Eric Clapton တုိ႔ရဲ ႔ သီခ်င္းေလးေတြကုိ ေဘာ္ဒါတုိ႔နားဆင္လုိ႔ရေအာင္ လင္႔ခ္ေလးပါ မွ်ပါတယ္ ...
DL : http://www.mediafire.com/download/7maf1zaum5fbv6d/MWO.rar
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။