General
Knowledge
အပိုလို ၁၁ အာကာသယာဥ္မဈး ေနးအမ္းစထေရာင္း။
ဓာတ္ပံု - ေအအက္ဖ္ပီ
ေအာင္သာလင္း (ဘာသာျပန္)
အတြဲ ၃၀ ၊ အမွတ္ ၅၈၄ ( ၃၁ ၊ ၈ - ၆ ၊ ၉ ၊ ၂၀၁၂)
၀ါရွင္တန္- 'လ'ေပၚတြင္ ပထမဆံုး ေျခခ်ခဲ့ေသာ လူသားအျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည့္ အေမရိကန္ အာကာသယာဥ္မွဴး ေနးအမ္းစထေရာင္း ကြယ္လြန္သြားေၾကာင္း ၎၏ မိသားစုက ဩဂုတ္လ ၂၄ ရက္တြင္ ေၾကညာသည္။
ထြန္းေပါက္ေအာင္ျမင္ေသာ စြမ္းေဆာင္မႈမ်ား၊ ႐ိုးသားႀကိဳးစားမႈမ်ားျဖင့္ အာကာသေခတ္ မ်ဳိးဆက္သစ္တစ္ခုကို တြန္းအားေပးလံႈ႔ေဆာ္ခဲ့ေသာ
အမ္းစထေရာင္း (၈၂ ႏွစ္) သည္ ႏွလံုးေသြးလႊတ္ေၾကာမ်ား ပိတ္ဆို႔၍ ဩဂုတ္လ
အစပိုင္းေလာက္က ႏွလံုးခြဲစိတ္ခံယူခဲ့ၿပီးေန ာက္
ကြယ္လြန္ျခင္းျဖစ္သည္။
'႐ိုးသားလြန္းေသာ သူရဲေကာင္း' အျဖစ္ ၎အား ေၾကကြဲ ၀မ္းနည္းစြာ ေခၚေ၀ၚၾကေသာ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းတို႔က ၎ခ်န္ရစ္ထားခဲ့သည့္ အေမြအႏွစ္မ်ားက လူငယ္မ်ား၏ စိတ္ကူးရည္မွန္းခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အခက္အခဲမ်ားကို ရွာေဖြေက်ာ္ျဖတ္ရန္ႏွင့္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔၍ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ရန္ တြန္းအားေပးလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾက ာင္း
ေျပာၾကသည္။
အမ္းစထေရာင္းသည္ အပိုလိုအမွတ္ (၁၁) အာကာသယာဥ္ျဖင့္ ၎ႏွင့္ လိုက္ပါသြားေသာ အာကာသယာဥ္မွဴး အက္ဒြင္ဘတ္ဇ္ ေအာ္ဒရင္ႏွင့္အတူ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၂၀ ရက္က 'လ' မ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ ဆင္းသက္ခဲ့သည္။
လမ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ ဦးစြာဆင္းကာ ေျခခ်လိုက္ေသာ အမ္းစထေရာင္း ပထမဆံုးေျပာလိုက္ေသာ "လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဒီေျခလွမ္းတစ္လွမ္းဟာ လူသားမ်ဳိးႏြယ္ တစ္ခုလံုးအတြက္ ဧရာမ ေက်ာ္လႊားမႈႀကီးတစ္ခုပါပဲ” ဟူသည့္ စကားသည္ယေန႔တိုင္ သမိုင္းမွာ အထင္ကရ ျဖစ္ေနသည္။
လမ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ ယာဥ္ငယ္ကေလးျဖင့္ ဆင္းသက္ၿပီးခ်ိန္တြင္ အမ္းစထေရာင္းက ေျမျပင္ရွိ ဟူစတန္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစခန္းသို႔ "ဟူစတန္၊ ထရန္ကြီလီတီ သတ္မွတ္အေျခစိုက္ စခန္းမွေျပာေနပါတယ္။ အီးဂဲလ္ ဆင္းသက္ၿပီးၿပီ" ဟု သတင္းပို႔လိုက္ေသာ အခါ ထိုစဥ္က မသဲကြဲေသာ အျဖဴအမည္း ႐ုပ္သံကို ရင္တမမျဖင့္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကည့္႐ႈေနၾကသည့ ္ လူေပါင္းသန္း ၅၀၀ တို႔
သက္မခ်ႏိုင္ျဖစ္သြားေတာ့သည္ ။
သို႔ေသာ္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၇ ႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္ျပဳျခင္းခံရၿပီး အေမရိကန္ အစိုးရ၏ ဂုဏ္ျပဳဆုထူး၊ တံဆိပ္ထူးႀကီးမ်ား အမ်ားအျပားကိုရရွိခဲ့ေသာ အမ္းစထေရာင္းသည္ သူ၏ ကမၻာေက်ာ္ၾကားမႈကို မမက္ေမာဘဲ မထင္မရွား ႐ိုး႐ိုးကုပ္ကုပ္သာ ေနထိုင္တတ္သူျဖစ္သည္။
သူ႔လက္မွတ္ပါေသာ စာအုပ္ကေလးမ်ားကို ေဈးႏႈန္း မတန္တဆျဖင့္ ေရာင္းခ်ေနေၾကာင္း သိရေသာအခါ အမွတ္တရ ပစၥည္းမ်ားေပၚ၌ လက္မွတ္မ်ား မထိုးေပးေတာ့ေပ။ ေျမကမၻာကို အာကာသယာဥ္ျဖင့္ ပထမဆံုးပတ္လမ္းမွ လွည့္ပတ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ ဂြ်န္ဂလင္းက "အလြန္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ သည္းခံစိတ္ရွည္သူ" အျဖစ္ အမ္းစထေရာင္းအား ဂုဏ္ျပဳသည္။
"အေမရိကန္ သူရဲေကာင္းေတြထဲမွာ သူကထိပ္ဆံုးမွာ။ သူ႔ေခတ္မွာတင္ မဟုတ္ဘူး။ ေခတ္အားလံုးမွာ သူကထိပ္ဆံုးဗ်" ဟု သမၼတ အိုဘားမားက အလြန္ေၾကကြဲ ၀မ္းနည္းစြာ ဩဂုတ္လ ၂၄ ရက္က ဂုဏ္ျပဳစကား ေျပာသြားသည္။
အမ္းစထေရာင္းတို႔ အပိုလိုအမွတ္ (၁၁) အာကာသယာဥ္ျဖင့္ လေပၚ ဆင္းသက္ခ်ိန္က သမၼတ အိုဘားမား၏ အသက္ ရွစ္ႏွစ္ပင္ မျပည့္ေသးေပ။
ေအာ္ဒရင္က ၂၀၁၉ ခုႏွစ္တြင္ အပိုလို အမွတ္ (၁၁) ႏွစ္ ၅၀ ျပည့္ လေပၚ ဆင္းသက္သည့္ေန႔ က်င္းပရန္ သူရယ္၊ အမ္းစထေရာင္း ရယ္၊ မိုက္ကယ္ ေကာလင္း (အပိုလို ၁၁ ႏွင့္ အတူပါသြား ၿပီး လမ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ မဆင္းဘဲ လပတ္ယာဥ္ေပၚ၌ေနရန္ တာ၀န္က်သူ အာကာသယာဥ္မွဴး) ရယ္တို႔ ဆံုေတြ႕ၾကဖို႔ကိုပင္ ၾကံစည္ထားခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။
နာဆာအဖြဲ႕၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တစ္ခု တြင္ “သူဟာ အေတာ္ဆံုးလူ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ သူ႔ကို အရမ္းလြမ္းေနရေတာ့မယ္” ဟူ ေသာ ေကာလင္း၏ တမ္းတစကားကို ေတြ႕ရသည္။
“သူ႔ရဲ႕ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မႈ၊ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ႐ိုးသားတည္ၿငိမ္မႈဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မတိမ္ေကာတဲ့နမူနာေတြပဲ” ဟုလည္း ဩစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဂ်ဴလီယာ ဂီးလ္လတ္ က အကဲျဖတ္သည္။
အမ္းစထေရာင္းကို ၁၉၃၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဩဂုတ္လ ၅ ရက္တြင္ အိုဟိုင္းယိုး ျပည္နယ္ ၀ါပါကိုနီတာၿမိဳ႕၌ ေမြးဖြားၿပီး ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ၌ စိတ္၀င္စား၍ အိမ္နားရွိ ေလဆိပ္၌ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ကပင္ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္သည္။ အသက္ ၁၅ ႏွစ္တြင္ ေလယာဥ္အေမာင္းသင္ၿပီး ၁၆ ႏွစ္ျပည့္မည့္ေန႔တြင္ ေလယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ရသည္။
အေမရိကန္ေရတပ္ ေလေၾကာင္းျပအျဖစ္ ကိုရီးယားစစ္ပြဲကာလတြင္ တာ၀န္ျဖင့္ ၇၈ ႀကိမ္ ပ်ံသန္းခဲ့သူျဖစ္သည္။
နာဆာအဖြဲ႕၏ ေရွ႕ေျပးျဖစ္ေသာ National Advisory Committee for Aeronautics တြင္ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္၌ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္သည္။ နာဆာအဖြဲ႕ ပ်ံသန္းမႈ သုေတသနတြင္ သုေတသနေလယာဥ္မွဴးအျဖစ္ ရဟတ္ယာဥ္၊ ဂလိုက္ဒါ၊ ဂ်က္ႏွင့္ ဒံုးပ်ံမ်ားအပါအ၀င္ ျမန္ႏွဳန္းျမင့္ေလယာဥ္ ပံုစံေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ကို စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္ခဲ့သည္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ အာကာသယာဥ္မွဴးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရၿပီးေနာက္ ဂ်င္မီနီခရီးစဥ္တြင္ ယာဥ္မွဴးႀကီးတာ၀န္ျဖင့္ အာကာသတြင္း ယာဥ္ႏွစ္စင္းကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေအာင္ျမင္စြာ ခ်ိတ္ဆက္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။
နာဆာအဖြဲ႕မွ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္တြင္ အနားယူၿပီးေနာက္ ဆင္ ဆင္နာတီ တကၠသိုလ္၌ အာကာသေလေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာပညာကို ၁၀ ႏွစ္နီးပါးခန္႔ ပို႔ခ်ေပးခဲ့သည္။
Lear Jet, United Airlines ႏွင့္ Marathon Oil စေသာ ကုမၸဏီ ဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားတြင္လည္း ပါ၀င္ကူညီအၾကံေပးခဲ့သည္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု နာဆာအဖြဲ႕၏ လုပ္ငန္း ဌာနခ်ဳပ္မ်ားတြင္လည္း ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းမွဳဆိုင္ရာ ဒုတိယတြဲဖက္
စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးအျဖစ္ နာဆာ၏ ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းမႈ သုေတသနႏွင့္
နည္းပညာရပ္ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းမ ်ားကို ညႇိႏႈိင္းစီမံေပးခဲ့သည္။
“သူ႔ရဲ့ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မႈ၊ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ တည္ၿငိမ္႐ိုးသားမႈေတြကို အားေပးေဖာ္ေဆာင္ေပးၾကပါ။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ လသာတဲ့ညမွာ အိမ္ျပင္ထြက္လို႔ လမင္းႀကီးက ရွင့္ကို ျပံဳးျပံဳးႀကီး ငံု႔ၾကည့္ေနတာေတြ႕ရင္ ေနးအမ္းစထေရာင္းကို သတိရေပးၾကပါ။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ကို မ်က္စိတစ္ဖက္ မွိတ္ျပလိုက္ပါလို႔ ေတာင္းပန္ခ်င္တယ္” ဟု အမ္းစထေရာင္း၏ ဘ၀သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ကို အမွတ္ရျဖစ္ေနၾကေသာ ျပည္သူလူထုကို ေနးအမ္းစထေရာင္း၏ မိသားစုက ႐ိုးရွင္းေသာ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္တစ္ရပ္ကို ပန္ၾကားထားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
(အအက္ဖ္ပီ)
Source...http://www.lubo601.com/2012/09/blog-post_227.html#more
အပိုလို ၁၁ အာကာသယာဥ္မဈး ေနးအမ္းစထေရာင္း။
ဓာတ္ပံု - ေအအက္ဖ္ပီ
ေအာင္သာလင္း (ဘာသာျပန္)
အတြဲ ၃၀ ၊ အမွတ္ ၅၈၄ ( ၃၁ ၊ ၈ - ၆ ၊ ၉ ၊ ၂၀၁၂)
၀ါရွင္တန္- 'လ'ေပၚတြင္ ပထမဆံုး ေျခခ်ခဲ့ေသာ လူသားအျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည့္ အေမရိကန္ အာကာသယာဥ္မွဴး ေနးအမ္းစထေရာင္း ကြယ္လြန္သြားေၾကာင္း ၎၏ မိသားစုက ဩဂုတ္လ ၂၄ ရက္တြင္ ေၾကညာသည္။
ထြန္းေပါက္ေအာင္ျမင္ေသာ စြမ္းေဆာင္မႈမ်ား၊ ႐ိုးသားႀကိဳးစားမႈမ်ားျဖင့္
'႐ိုးသားလြန္းေသာ သူရဲေကာင္း' အျဖစ္ ၎အား ေၾကကြဲ ၀မ္းနည္းစြာ ေခၚေ၀ၚၾကေသာ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းတို႔က ၎ခ်န္ရစ္ထားခဲ့သည့္ အေမြအႏွစ္မ်ားက လူငယ္မ်ား၏ စိတ္ကူးရည္မွန္းခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အခက္အခဲမ်ားကို ရွာေဖြေက်ာ္ျဖတ္ရန္ႏွင့္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔၍ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ရန္ တြန္းအားေပးလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾက
အမ္းစထေရာင္းသည္ အပိုလိုအမွတ္ (၁၁) အာကာသယာဥ္ျဖင့္ ၎ႏွင့္ လိုက္ပါသြားေသာ အာကာသယာဥ္မွဴး အက္ဒြင္ဘတ္ဇ္ ေအာ္ဒရင္ႏွင့္အတူ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၂၀ ရက္က 'လ' မ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ ဆင္းသက္ခဲ့သည္။
လမ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ ဦးစြာဆင္းကာ ေျခခ်လိုက္ေသာ အမ္းစထေရာင္း ပထမဆံုးေျပာလိုက္ေသာ "လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဒီေျခလွမ္းတစ္လွမ္းဟာ လူသားမ်ဳိးႏြယ္ တစ္ခုလံုးအတြက္ ဧရာမ ေက်ာ္လႊားမႈႀကီးတစ္ခုပါပဲ” ဟူသည့္ စကားသည္ယေန႔တိုင္ သမိုင္းမွာ အထင္ကရ ျဖစ္ေနသည္။
လမ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ ယာဥ္ငယ္ကေလးျဖင့္ ဆင္းသက္ၿပီးခ်ိန္တြင္ အမ္းစထေရာင္းက ေျမျပင္ရွိ ဟူစတန္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစခန္းသို႔ "ဟူစတန္၊ ထရန္ကြီလီတီ သတ္မွတ္အေျခစိုက္ စခန္းမွေျပာေနပါတယ္။ အီးဂဲလ္ ဆင္းသက္ၿပီးၿပီ" ဟု သတင္းပို႔လိုက္ေသာ အခါ ထိုစဥ္က မသဲကြဲေသာ အျဖဴအမည္း ႐ုပ္သံကို ရင္တမမျဖင့္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကည့္႐ႈေနၾကသည့
သို႔ေသာ္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၇ ႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္ျပဳျခင္းခံရၿပီး အေမရိကန္ အစိုးရ၏ ဂုဏ္ျပဳဆုထူး၊ တံဆိပ္ထူးႀကီးမ်ား အမ်ားအျပားကိုရရွိခဲ့ေသာ အမ္းစထေရာင္းသည္ သူ၏ ကမၻာေက်ာ္ၾကားမႈကို မမက္ေမာဘဲ မထင္မရွား ႐ိုး႐ိုးကုပ္ကုပ္သာ ေနထိုင္တတ္သူျဖစ္သည္။
သူ႔လက္မွတ္ပါေသာ စာအုပ္ကေလးမ်ားကို ေဈးႏႈန္း မတန္တဆျဖင့္ ေရာင္းခ်ေနေၾကာင္း သိရေသာအခါ အမွတ္တရ ပစၥည္းမ်ားေပၚ၌ လက္မွတ္မ်ား မထိုးေပးေတာ့ေပ။ ေျမကမၻာကို အာကာသယာဥ္ျဖင့္ ပထမဆံုးပတ္လမ္းမွ လွည့္ပတ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ ဂြ်န္ဂလင္းက "အလြန္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ သည္းခံစိတ္ရွည္သူ" အျဖစ္ အမ္းစထေရာင္းအား ဂုဏ္ျပဳသည္။
"အေမရိကန္ သူရဲေကာင္းေတြထဲမွာ သူကထိပ္ဆံုးမွာ။ သူ႔ေခတ္မွာတင္ မဟုတ္ဘူး။ ေခတ္အားလံုးမွာ သူကထိပ္ဆံုးဗ်" ဟု သမၼတ အိုဘားမားက အလြန္ေၾကကြဲ ၀မ္းနည္းစြာ ဩဂုတ္လ ၂၄ ရက္က ဂုဏ္ျပဳစကား ေျပာသြားသည္။
အမ္းစထေရာင္းတို႔ အပိုလိုအမွတ္ (၁၁) အာကာသယာဥ္ျဖင့္ လေပၚ ဆင္းသက္ခ်ိန္က သမၼတ အိုဘားမား၏ အသက္ ရွစ္ႏွစ္ပင္ မျပည့္ေသးေပ။
ေအာ္ဒရင္က ၂၀၁၉ ခုႏွစ္တြင္ အပိုလို အမွတ္ (၁၁) ႏွစ္ ၅၀ ျပည့္ လေပၚ ဆင္းသက္သည့္ေန႔ က်င္းပရန္ သူရယ္၊ အမ္းစထေရာင္း ရယ္၊ မိုက္ကယ္ ေကာလင္း (အပိုလို ၁၁ ႏွင့္ အတူပါသြား ၿပီး လမ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႔ မဆင္းဘဲ လပတ္ယာဥ္ေပၚ၌ေနရန္ တာ၀န္က်သူ အာကာသယာဥ္မွဴး) ရယ္တို႔ ဆံုေတြ႕ၾကဖို႔ကိုပင္ ၾကံစည္ထားခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။
နာဆာအဖြဲ႕၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တစ္ခု တြင္ “သူဟာ အေတာ္ဆံုးလူ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ သူ႔ကို အရမ္းလြမ္းေနရေတာ့မယ္” ဟူ ေသာ ေကာလင္း၏ တမ္းတစကားကို ေတြ႕ရသည္။
“သူ႔ရဲ႕ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မႈ၊ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ႐ိုးသားတည္ၿငိမ္မႈဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မတိမ္ေကာတဲ့နမူနာေတြပဲ” ဟုလည္း ဩစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဂ်ဴလီယာ ဂီးလ္လတ္ က အကဲျဖတ္သည္။
အမ္းစထေရာင္းကို ၁၉၃၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဩဂုတ္လ ၅ ရက္တြင္ အိုဟိုင္းယိုး ျပည္နယ္ ၀ါပါကိုနီတာၿမိဳ႕၌ ေမြးဖြားၿပီး ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ၌ စိတ္၀င္စား၍ အိမ္နားရွိ ေလဆိပ္၌ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ကပင္ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္သည္။ အသက္ ၁၅ ႏွစ္တြင္ ေလယာဥ္အေမာင္းသင္ၿပီး ၁၆ ႏွစ္ျပည့္မည့္ေန႔တြင္ ေလယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ရသည္။
အေမရိကန္ေရတပ္ ေလေၾကာင္းျပအျဖစ္ ကိုရီးယားစစ္ပြဲကာလတြင္ တာ၀န္ျဖင့္ ၇၈ ႀကိမ္ ပ်ံသန္းခဲ့သူျဖစ္သည္။
နာဆာအဖြဲ႕၏ ေရွ႕ေျပးျဖစ္ေသာ National Advisory Committee for Aeronautics တြင္ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္၌ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္သည္။ နာဆာအဖြဲ႕ ပ်ံသန္းမႈ သုေတသနတြင္ သုေတသနေလယာဥ္မွဴးအျဖစ္ ရဟတ္ယာဥ္၊ ဂလိုက္ဒါ၊ ဂ်က္ႏွင့္ ဒံုးပ်ံမ်ားအပါအ၀င္ ျမန္ႏွဳန္းျမင့္ေလယာဥ္ ပံုစံေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ကို စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္ခဲ့သည္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ အာကာသယာဥ္မွဴးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရၿပီးေနာက္ ဂ်င္မီနီခရီးစဥ္တြင္ ယာဥ္မွဴးႀကီးတာ၀န္ျဖင့္ အာကာသတြင္း ယာဥ္ႏွစ္စင္းကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေအာင္ျမင္စြာ ခ်ိတ္ဆက္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။
နာဆာအဖြဲ႕မွ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္တြင္ အနားယူၿပီးေနာက္ ဆင္ ဆင္နာတီ တကၠသိုလ္၌ အာကာသေလေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာပညာကို ၁၀ ႏွစ္နီးပါးခန္႔ ပို႔ခ်ေပးခဲ့သည္။
Lear Jet, United Airlines ႏွင့္ Marathon Oil စေသာ ကုမၸဏီ ဘုတ္အဖြဲ႕မ်ားတြင္လည္း ပါ၀င္ကူညီအၾကံေပးခဲ့သည္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု နာဆာအဖြဲ႕၏ လုပ္ငန္း ဌာနခ်ဳပ္မ်ားတြင္လည္း ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းမွဳဆိုင္ရာ
“သူ႔ရဲ့ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မႈ၊ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ တည္ၿငိမ္႐ိုးသားမႈေတြကို အားေပးေဖာ္ေဆာင္ေပးၾကပါ။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ လသာတဲ့ညမွာ အိမ္ျပင္ထြက္လို႔ လမင္းႀကီးက ရွင့္ကို ျပံဳးျပံဳးႀကီး ငံု႔ၾကည့္ေနတာေတြ႕ရင္ ေနးအမ္းစထေရာင္းကို သတိရေပးၾကပါ။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ကို မ်က္စိတစ္ဖက္ မွိတ္ျပလိုက္ပါလို႔ ေတာင္းပန္ခ်င္တယ္” ဟု အမ္းစထေရာင္း၏ ဘ၀သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ကို အမွတ္ရျဖစ္ေနၾကေသာ ျပည္သူလူထုကို ေနးအမ္းစထေရာင္း၏ မိသားစုက ႐ိုးရွင္းေသာ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္တစ္ရပ္ကို ပန္ၾကားထားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
(အအက္ဖ္ပီ)
Source...http://www.lubo601.com/2012/09/blog-post_227.html#more
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။