ရန္ဝင္း
(ေတာင္တံခါး)
ဇြန္ ၁၄၊
၂၀၀၉
“ ပြင့္ဦး
ေၾကြမွျဖင့္ကြယ္ မပန္ေစခ်င္ရက္ေတာ့တယ္ ”
ဂီတစာဆို ဂီတနက္သန္
ကိုေစာညိန္းသည္ ဘဝမုန္တိုင္းၾကားက ခ်စ္ပန္းပြင့္ဦး ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။
ဂီတနက္သန္ ကိုေစာညိန္းသည္ အသက္ ၂၇
ႏွစ္ ႏွင့္ ၇လ အရြယ္ ငယ္ရြယ္ ႏုပ်ိဳစဥ္မွာပင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ေလသည္။
ဂီတနက္သန္ ကိုေစာညိန္း ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ႏွစ္ေပါင္း
ေျခာက္ဆယ္သို႔ နီးခဲ့ေလၿပီ။
တိုေတာင္း၍ မုန္တိုင္းထန္လွေသာ
သူ႔ဘဝခရီးအတြင္းတြင္ ဂီတနက္သန္ ကိုေစာညိန္းသည္ ျမန္မာသံ ဟန္သစ္ တခုကို
ဖန္တီးခဲ့ေလသည္။ ေရွးယခင္က မရွိခဲ့ဖူးေသးေသာ ျမန္မာသံ ျမန္မာဟန္
သီခ်င္းမ်ားသည္ ေတးခ်စ္သူမ်ား၏ ရင္ဝယ္ ထာဝရ ခိုနားေနေပေတာ့မည္။
ဂီတနက္သန္ ကိုေစာညိန္း၏ သီခ်င္းမ်ားသည္ ျမန္မာ့ဂီတသမိုင္းတြင္
မွတ္တိုင္မ်ား အျဖစ္ အၿမဲတမ္း ထာဝရ တည္ေနေပေတာ့မည္။
“ ပြင့္ဦး ေၾကြမွျဖင့္ကြယ္
မပန္ေစခ်င္ရက္ေတာ့တယ္ ” ဟု သူ႔သီခ်င္း ‘ပြင့္ဦး’ တြင္ ေရးခဲ့ေသာ ဂီတနက္သန္
ကိုေစာညိန္း သည္ သူကိုယ္တိုင္ သူ႔နာမည္ အတိုင္း
ေစာေစာၿငိမ္းခဲ့ေလေသာ၊ အေၾကြေစာခဲ့ေလေသာ ‘ပြင့္ဦး’ တပြင့္ ျဖစ္ေလသည္။
ကိုေစာညိန္းက သူ႔အခ်စ္ပန္း
‘ပြင့္ဦး’ ပြင့္ခဲ့ရသူကို
‘ခင္ ’ဟု
ရည္ၫႊန္းခဲ့ေလသည္။
“စပယ္ စပယ္ စပယ္ ပန္းႏွယ္
သင္းရနံ႔ၾကဴ ျဖဴျဖဴေဖြးရယ္ ေမႊးေမႊးေလး ေပးခ်င္ေအာင္ကြယ္ မူယာ
စံုၾကြယ္ ညာ ဘယ္ သြဲ႔သြဲ႔ ႏြဲ႔ကာသာ ယိမ္းဖယ္” ‘စပယ္’ ဟုလည္း
တင္စားခဲ့သည္။
“ ခ်စ္ကႏၱာရ အဏၰဝါ
ေရျပင္ပင္လယ္ ဘယ္ဝယ္ေမွ်ာ္မွန္း ကမ္းရိပ္ မျမင္တဲ့ ေရေၾကာဝယ္ ေမ်ာလို႔ေနတဲ့
ေလွကေလးႏွယ္ ”
‘ခ်စ္ကႏၱာရ’
အတြင္းတြင္
သူအား
ထားရစ္ခဲ့ၿပီး၊
“ ခ်စ္ေရး ခင္ေရး
လိုက္ေလေဝးတယ္ စိန္ ေခၚပါလို႔ ေျပးေလသလားကြယ္ ” ေရေျမအဏၰဝါ ကမၻာေျမျခားရာသို႔
‘စိန္’ ေခၚ၍ ေျပးေလေသာ
မူႏိုင္လြန္းခဲ့သူ သူ႔အခ်စ္ပန္း ‘ပြင့္ဦး’ ‘ခင္’သည္ သူ႔သီခ်င္း
‘သစၥာ’ မွ သစၥာခင္
ျဖစ္သည္။
“ သစၥာ ‘သစၥာခင္’ ရယ္ ေမ့ကို ခ်စ္ခ်င္ေလသမွ်
ေလာကရဲ႕ ပရိယာယ္ မာယာ အသြယ္သြယ္ ဆန္းၾကယ္စြာ သူလွည့္စား၍
ဇရာကား ဝါးမ်ိဳခဲ့ၿပီကြယ္ ေနစိမ့္တဲ့ ေမရယ္ ကြယ္ေပ်ာက္လို႔ ဘယ္ဆီမွာ
ေဝးတယ္ သီတာ ေရေျမ ဆံုးပါေစေတာ့ ႐ွာရေတာ့မယ္ ‘သစၥာခင္’ ရယ္ ေမ တမင္
ပုန္းရက္မွာလားကြယ္ ”
ငယ္စဥ္ကတည္းက
ဘဝမုန္တိုင္းထန္ထန္ဝယ္ ဘဝကို ႀကိဳးစား အားထုတ္ ႐ုန္းကန္ ရပ္တည္ခဲ့ရေသာ၊
ခ်စ္အားငယ္ခဲ့ရသူ ကိုေစာညိန္း သည္ သူ႔ေမတၱာပန္း
အပြင့္အဦးကေလးကို ရင္ဝယ္ပိုက္၍ သူခ်စ္မိေလေသာ ‘ခင္’ ၏ေမတၱာကို
ေမွ်ာ္ကိုးခဲ့ရရွာသည္။
ခ်စ္ပန္း
ပြင့္ဦးစ အရြယ္ ကိုေစာညိန္း
“အသည္းလႊာ ေျမဝယ္
အျမစ္ျဖာယွက္သြယ္ အခ်စ္ၫွာ ခက္ခါႏြယ္ မာလာပင္နန္း ‘ခ်စ္ပန္း ပြင့္ဦးစ
အရြယ္’ ခ်ဴေတာ္မူလာႏိုး ေမွ်ာ္ကိုးကာ ပူဗ်ာပါၾကြယ္
ရည္ရြယ္ သြယ္ၫႊတ္ေပ်ာင္း ၾကာေလ ၫွာေၾကြေညာင္းမွ်ရယ္”
သည္သို႔ပင္ သည္းၫွာ
ေၾကြလုလုမွ် ကာလ ၾကာျမင့္စြာ ေစာင့္စားမိခဲ့သည္။
“အရိုင္းစပယ္မို႔ ပစ္ပယ္
ပန္ေတာ္မဝင္တယ္ ေငြသဇင္ၾကဴေမႊး သူေရြးၿပီ ထင္္အားငယ္”
သူ႔ေမတၱာ ပြင့္ဦးလႊာမွာ
အရိုင္းစပယ္ပြင့္ကေလးမွ်သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပစ္ပယ္ခံခဲ့ရၿပီး၊
ပန္ေတာ္ဝင္ သဇင္ပန္းကို သူ႔ခ်စ္သူက ေရြးခ်ယ္လိုက္ေလၿပီဟုပင္ ထင္ခဲ့မိရွာသည္။
ထိုသို႔ မဝံ့မရဲ
ေစာင့္ရင္းႏွင့္ပင္ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးက သူတို႔ႏွစ္ဦးကို
အေနေဝးေစခဲ့ျပန္သည္။
သူ႔ခ်စ္ဦးသူ သစၥာခင္ေလး
ကို ကိုေစာညိန္းသည္ အသည္းလႊာေျမဝယ္ ေရေျမဆံုးတိုင္ ႐ွာေဖြခဲ့ရေလသည္။
“ ေရေျမ ဆံုးေစေတာ့ကြယ္
ခင္ဖုန္းကိုေတာ့ ေတြ႕ေအာင္ရွာမယ္ ႐ွာေတာ့မယ္ ”
“ တေ႐ြ႕ေရြ႕ ေဝးပါလို႔ ေရေျမ
အဏၰဝါ ကမၻာေျမ ျခားရာဝယ္ ထြက္ေျပး ေရွာင္ဖယ္ ေျပး ေရွာင္ဖယ္ ေမာင့္အေပၚဝယ္
မူလြန္းႏိုင္အားတယ္ ကြယ္ ”
ထိုအခ်ိန္အတြင္းတြင္ သူခ်စ္ရသူက
အိမ္ေထာင္ျပဳသြားၿပီဟု ၾကားလိုက္ရေသာ ကိုေစာညိန္းမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
ကုန္ဆံုးလ်က္ သူ႔ေမတၱာ ပြင့္ဦးလႊာသည္လည္း ေျမခ ေၾကြလြင့္ရ႐ွာေလၿပီ။
“ တြက္ေရေသာ္ ရက္ေတြျခား
ေစာင့္စားရင္းေျမမွာ ေၾကြ ေၾကြကာ ႏြမ္းေလၿပီကြယ္ ေငြခ်ပ္လႊာေဆြး မာလာ ေမႊးရနံ႔ျပယ္
”
ဘဝကံၾကမၼာကလည္း ဆန္းၾကယ္စြာ
ဖန္လာျပန္ေတာ့သည္။ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာမွ တကယ္တမ္း လက္မထပ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ
သူ႔ခ်စ္ဦးသူ ‘ခင္’ ကို
ျပန္ေတြ႔ရေလသည္။
“ စပယ္ျဖဴတံုးကာမွ ခင္ဖုန္း
သက္ေဝရယ္ ဘယ္စိတ္လည္လို႔ ေပၚလာျပန္တယ္ ေလွာင္တာေလလားေနာ္ကြယ္
ဖန္လာပံု ခုမွ ဆန္းၾကယ္ အခ်စ္ျဖင့္ ဆိတ္သုဥ္း ဆံုးရႈံး ေျခာက္ခန္း
ေလာင္ကြ်မ္းခဲ့ရ ေမာင့္ဘဝ အစဥ္ဝယ္ ‘ ဆက္သြယ္သႏၱတိ ’ မၿမဲေသာ ရုပ္ နာမ္
ေျပာင္းလြဲသည့္ႏွယ္ ျဖစ္ျပန္ ပ်က္ျပန္ အခ်စ္မွန္တရားရယ္ မူလြန္းခဲ့သူရယ္
‘ပြင့္ဦး’ ေၾကြမွျဖင့္ကြယ္ မပန္
ေစခ်င္ရက္ေတာ့တယ္ ”
ေျခာက္ေသြ႕ ေဆြးေျမ႔
ေလာင္ကြ်မ္းၿပီးခဲ့ေလေသာ ခ်စ္ပန္း ပြင့္ဦး သည္ကား ျပန္လည္ မလန္းဆန္းႏုိင္ေတာ့ေပ။
သူ႔ခ်စ္သူကို ခ်စ္ခဲ့ရေသာ သူ႔အခ်စ္သည္ သႏၱတိသခၤါရ သေဘာ သဘာဝ အတိုင္း၊
ျဖစ္ရပ္ခ်င္း တခုႏွင့္တခု ဆက္သြယ္ေနေသာ္လည္း ေျပာင္းလြဲခဲ့ေလၿပီ။ ယခင္က
တည္ရွိခဲ့ဖူးေသာ ရုပ္ နာမ္ သည္ မတည္ၿမဲခဲ့ေခ်။ အစဥ္စီးဆင္းေနေသာ
ေရအလ်ဥ္ပမာ ယခင္ကႏွင့္ ယခု ျမင္ရသည္မွာ အတူတူဟု ထင္ရေပေသာ္လည္း
အမွန္အားျဖင့္ စကၠန္႔ႏွင့္အမွ် ေျပာင္းလြဲစီးဆင္းေနေလသည္။
ကိုေစာညိန္း ႏွင့္ ခင္ တို႔မွာ
ယခုအႀကိမ္တြင္မူ ထာဝရ ခြဲခြာရျခင္းျဖင့္ ကြဲကြာခဲ့ၾကရေလၿပီ။
ႏွစ္ဦးစလံုး ေမတၱာတရား ႀကီးမားခဲ့ၾကေသာ္လည္း ဘဝ ကံဇာတ္ဆရာက ပရိယာယ္ မာယာ
အသြယ္သြယ္ ႏွင့္ စီမံ ဖန္တီးမႈေၾကာင့္ ကိုေစာညိန္း ႏွင့္ ခင္
တို႔သည္ ဆံုစည္းခြင့္ မရခဲ့ၾကရွာေတာ့ေပ။
ႏွစ္အေတာ္ၾကာေသာအခါ ကိုေစာညိန္း ၏ ဘဝ
ကံဇာတ္ဆရာက စီမံ ဖန္လာျပန္ေတာ့သည္။ စာေပဂီတ ဝါသနာရွင္ ‘ေျမလတ္ေမ’ ေခၚ ‘ရီရီေမ’ ကိုသိခြင့္ရခဲ့ၿပီး
ကိုေစာညိန္းက သံေယာဇဥ္ ႀကီးမားစြာျဖင့္ ခင္တြယ္မိခဲ့ေလသည္။ ကိုေစာညိန္းက ရီရီေမ ကို အေစာပိုင္းတြင္
‘ရီ’ ဟုေခၚကာ၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္
‘ေမ’ ဟု ေခၚခ့ဲသည္။ ကိုေစာညိန္းက ‘ေမ’ ကို ‘ပြင့္ေႏွာင္း’ ဟုပင္ တင္စားခဲ့သည္။ စာ
အျပန္အလွန္
ေရးျခင္းအားျဖင့္ ႏွစ္ဦးစလံုး၏ ခင္မင္မႈ တိုးတက္လာခဲ့ၾကေသာ္လည္း
တၿမိဳ႔စီ
တနယ္စီ
ေနၾကရေသာေၾကာင့္ လူခ်င္း မဆံုဖူးခဲ့ၾကေပ။
ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ေတြ႕ၾကရန္
စီစဥ္ခဲ့ၾကသည့္အတို္င္း ‘ေမ’ က ကိုေစာညိန္း ထံသို႔
လာခဲ့ေလသည္။
သို႔ေသာ္
ကိုေစာညိန္း ကြယ္လြန္သည့္ေန႔မွ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ေရာက္လာေသာ သူ႔ ‘ပြင့္ေႏွာင္း’ ‘ေမ’ သည္ အလာေကာင္းေသာ္လည္း
တကယ္ပင္ အခါေႏွာင္းခဲ့ရေလၿပီ။ သည္အႀကိမ္မွာ ‘ေမ’ ၏အလွည့္ျဖစ္ေလသည္။ အေဆြး
ပင္လယ္ေၾကာတြင္ ေမ်ာရျပန္ေလေတာ့သည္။
ကိုေစာညိန္း၏ ႏုနယ္၍ ႏြမ္းရိေသာ
ႏွလံုးသားတြင္းက ခ်စ္ပန္း ‘ပြင့္ဦး’ ႏွင့္ ‘ပြင့္ေႏွာင္း’ တို႔ သည္ကား ပင္ျမင့္တြင္
ၾကာရွည္ မတင့္ႏိုင္ခဲ့ၾကရွာေပ။ ေၾကြလင့္၍ ေျမမွာ
လြင့္လူးခဲ့ၾကရရွာသည္။
သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့ဂီတ၏
သမိုင္းဂုဏ္ကိုေဆာင္ေသာ ဂီတနက္သန္ ကိုေစာညိန္း ၏ သီခ်င္းမ်ားသည္ ပြင့္သစ္
‘ပြင့္ဦး’ မ်ားအျဖစ္ႏွင့္ ျမန္မာ့
ဂီတနႏၵဝန္
ပန္းဥယ်ာဥ္ႀကီး အလယ္တြင္ ထာဝစဥ္ ဖူးပြင့္ လန္းဆန္း ေဝဆာ
ေနေပေတာ့မည္။
။
ရန္ဝင္း
(ေတာင္တံခါး)
ေက်းဇူးအထူးတင္စြာျဖင့္ ကိုးကားျခင္း
(၁) ခ်စ္ထံတ်ာ႐ွင္
(သန္းေဆြ)
(၂) ဂီတကိုကဗ်ာမႈျပဳသူ
ကိုေစာညိန္း (ေစာႏိုင္ဦး)
(၃) ဂီတနက္သန္ ကိုေစာညိန္း
၏ သီခ်င္းမ်ား (သီဆိုသူ ေမာင္ေမာင္ၫြန္႔၊ ေရနံ႔သာစိုးလႈိင္၊ သိန္းေဇာ္၊
ဝင္းဦး)
(၄) ဂီတာဦးအုန္းလြင္ ၏
ျမန္မာဂီတာ တီးကြက္မ်ား
(၅) ေဒါက္တာျမေမာင္
(ေဘာ္စတြန္ေကာလိပ္) ၏ မယ္ဒလင္ တီးကြက္မ်ားႏွင့္ ေျပာျပခ်က္မ်ား
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။